Hur använder svensksprågiga utrygget "göra susen" (tepsiä på finska)?.
Går det så enkelt som "den här medicin gör susen? (Tämä lääke tepsii.)
Vilket skillnad är det mellan "ta skruv" och "göra susen"?
Göra susen
12
1102
Vastaukset 12
- 3113w
Ibåda fallen är det väl fråga om att "det fungerar ",kanske någon har ett bättre ord ?
- Tepsiikö göra susen?
Joo, men säger ni så sätt att "den här medicin gör susen", till exempel?
- här funkar det....
Tepsiikö göra susen? kirjoitti:
Joo, men säger ni så sätt att "den här medicin gör susen", till exempel?
Njaa,den här medicinen är bra,den hjälper,gör det lättare,biter,är effektiv,botar ......oftast säger man väl bara att den här medicinen är BRA.Ja,i vardagstal alltså.Jag tror att " den här medicinen gör susen "mest används i Sverige ?
- Tepsiikö göra susen?
här funkar det.... kirjoitti:
Njaa,den här medicinen är bra,den hjälper,gör det lättare,biter,är effektiv,botar ......oftast säger man väl bara att den här medicinen är BRA.Ja,i vardagstal alltså.Jag tror att " den här medicinen gör susen "mest används i Sverige ?
Okej, Men kan ni skriva några exemplar, hur man anväder utrrygget "göra susen".
(Eli sama suomeksi: Voitteko kirjoittaa joitakin esimerkkejä asiayhteyksistä, jolloin käytetään "göra susen" sanontaa. Minä vain en puutteellisella ruotsin taidollani sattunut muuta keksimään kuin tämän lääkejutun, joten älkää siihen takertuko.) - ursäkta...
Tepsiikö göra susen? kirjoitti:
Okej, Men kan ni skriva några exemplar, hur man anväder utrrygget "göra susen".
(Eli sama suomeksi: Voitteko kirjoittaa joitakin esimerkkejä asiayhteyksistä, jolloin käytetään "göra susen" sanontaa. Minä vain en puutteellisella ruotsin taidollani sattunut muuta keksimään kuin tämän lääkejutun, joten älkää siihen takertuko.)Soppan var litet smaklös,men det gjorde susen när jag kryddade med salt och pepparHittade inte på något bättre.
- tant blå
ursäkta... kirjoitti:
Soppan var litet smaklös,men det gjorde susen när jag kryddade med salt och pepparHittade inte på något bättre.
En liten tupplur på eftermiddagen gör susen,sedan är man pigg och alert resten av dagen.
- Laali
Göra susen on enemmänkin "tekee hyvää".
- mambo
Sätta litet "knorr på " kanske ?Litet extra ?
- Anonyymi
Tekee terää siis, antaa potkua.
- Anonyymi
Heja Sverige friskt humör, det är det som susen gör! Ruotsalaisten kannustuslaulu maaottelussa.
- Anonyymi
Man hör uttrycket rätt sällan .-
- Anonyymi
Läste att Coronan börjar göra susen i Finland :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 711196
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️47920- 69792
- 82791
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?14762- 149736
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)80709- 64703
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37695Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19595Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m120593Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k202586- 52549
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail115535- 90518
Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18500Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet164499Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline116487YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene25456Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto65451