Sanotko vanhemmillesi vastaan mistään asiasta?

onerr va-

Sanotko eriävää mielipidettä, jos vanhempasi moittii sinua tai muita läheisiäsi jotenkin? Vai kuunteletko vain maailman tappiin, uudelleen ja uudelleen.
Minä en vastusta isääni ikinä, vaikka minua ja muitakin moitii.
Miten teillä?

26

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • orpo piruparka

Vähän vaikeaa, kun molemmat on haudattu vuosia sitten.

• Mullaki kuollu.
      Tarviskos alkaa multaamaan?

H.

• R.I.P kumpikin

Eipä nuo ole tulleet moittimaan viime aikoina... Otan sen sellaisena, että vaitiolo on hyväksymisen merkki.

• ----

Hiljaista on haudoillaan.

• Pekk 3

Aamulla kun tulin vesasta äiskä huusi "Pekka vasta sitten tulet ruokapöytään, kun olet pessyt kätesi". Huusin: "en varmasti pese, ei ne oo likaiset".

• t.l.

Aikanaan sanoin mielipiteeni äidilleni, silleen nätisti. Keskustelimme paljon äitini kanssa ja aina mielipiteet eivät olleet samanlaisia. No, asioita kattelee eri tavalla eri sukupolvet. Vuonna 1969 isälleni suoraan sanottuani lensin kotoa pois. Pari vuotta meni ja sen jälkeen palasin silloisen poikaystäväni kanssa - myöhemmin aviopulisoni.
      Nyt heitä ei enää ole.

• keltatukkapolo

Eivät ole pahaa sanaa sanoneet moniin kymmeniin vuosiin.

• Meillä ei passanut vastustaa isää, hän oli erittäin lyhytpinnainen, johtui osittain sodasta, oli siellä viisi vuotta. On ajat sitten kuollut.
      Äidistäni huolehdin, pystyy vielä asumaan kotonaan, mutta ei kauan. Kai on alettava vielä omaishoitajaksi jos ei hoitopaikkaa löydy.
      Emme ole äidin kanssa olleet koskaan läheisiä. Hän ei pitänyt tyttölapsesta, veljet saivat hyvän kohtelun, varsinkin vanhin.
      Olen nähnyt muitakin naisia jotka inhoavat tyttäriään, äitini lisäksi tunnen kaksi. Onkohan kyse mustasukkaisuudesta vai mikä tekee vastenmielisyyden tyttölapseen, onhan hän itsekin ollut joskus pieni tyttö.
      Vanhemmiten olen sanonut mielipiteeni aika jyrkästikin äidilleni.

• utty5aqqq

vain sattumaa, ett tyttöjä?

Lieneekö oikea syy jokin muu kuitenkin.

• "pertta-j"

Ei muuta kuin eläkeläis-aloitukseen.
        SIellä on omais-hoitajia ja muita valittajia.

H.

• utty5aqqq kirjoitti:

vain sattumaa, ett tyttöjä?

Lieneekö oikea syy jokin muu kuitenkin.

Ei ole sattumaa, myös lapsenlapsissa ovat pojat arvokkaampia. Niinhän se on jossain päin maailmaa nytkin.
        En valita, sanon vain tosi-asian, olen pärjännyt ihan hyvin. Äidin suvussa oli vanhin poika prinssi jota muut palvelivat. Ei kai hän voinut mitään, eli kuten oli kotonaan tottunut elämään.
        En usko että muuta syytä on kuin sukupuoleni.

• 1943

Hiljattain edesmennyt 92-vuotias ystävättäreni sai koko vanhempiensa elinajan kärsiä siitä, ettei syntynyt poikana. Hän yritti hyvittää asian, mutta vanhemmat eivät lämmenneet. Lapsi kaipaa vanhempiensa hyväksyntää.

• ihahhaaa

hunksutinko on taas häkkisängysssään kiukuttelrmassa henkselihousut nilkoissa?

• näin meillä --

meillä uskallettiin sanoa eriävä mielipide, sitten kun vanhempien kunto heikkeni
      huomsai kuinka rakkkaita he olivatkaan,
      sitten teimme kaikkemme heidän hyväkseen,
      he kuolivat aikanaan,
      kaipaan heitä ikuisesti,

kannataa kunnioittaa aina omia vanhempiaan eriävistä mielipiteistä huolimatta,

" eihän lintukaa paskanna koskaan omaan pesäänsä "

• Eikös monet lintuvanhemmat korjaa poikastensa jätökset ja lennätä ne pois pesästä?

• Pirre*

Aika hiljaista on ollut, jo toista vuotta, mutta ei isälle vastaan sanottu..vaikka mieli oisi joskus ollut sanoakin.

• Ei enää

tarvi moittia tai sanoa vastaan,
      kun toi äiteekin pääsi viimeinkin multiin,mihin oli vuosi kymmeniä toivonut pääsevänsä.

Siis oli näet varannut hautapaikan jo lähes kuusikymmentä vuotta sitten,
      ja pääsi keväällä siihen hautausmaalle varattuun paikkaan.

Itse en ole ollut noin kauaksi katsova tyyppi. Vaan ajattelen et kyllähän mut joku korjaa pois tieltään, kun en ole oikein moneen kuolleeseen kompastunut ainakaan vielä.

• 1943

Eipä auta vastustaminen. Äiti on nukkunut ikiunta 31 vuotta, isä 17 v. Jos oli tarpeen, sanoin eriävän mielipiteeni silloin joskus.

• .,,.

Lähes samat vuodet on omienkin vanhempieni lähdöstä.
        Ei ole enää muuta kuin muistot jäljellä, ja niiden kanssa ei ole epäsopua.

• Vanhempani eivät koskaan moiti minua enkä minä heitä. Kuitenkin kommunikointi on suoraa, ja välitöntä. Asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä luottamuksellsiesti. Heidän vanhetessaan hellävaraisemmin ja ymmärrykselllä.

• No just...

Tuollainen saa minut tuntemaan itseni ihan ikälopuksi, kun omat muksut alkavat puhumaan minulle "hellävaraisemmin ja ymmärryksellä". Joskus mielii oikein provosoimaan heitä, että panisivat joskuskin vastaan eivätkä teeskentelisi vain siksi, että olen yli kuusikymppinen "vanhus".

• No just... kirjoitti:

Tuollainen saa minut tuntemaan itseni ihan ikälopuksi, kun omat muksut alkavat puhumaan minulle "hellävaraisemmin ja ymmärryksellä". Joskus mielii oikein provosoimaan heitä, että panisivat joskuskin vastaan eivätkä teeskentelisi vain siksi, että olen yli kuusikymppinen "vanhus".

No se suotakoon tuollaisille kahdeksankymmenen kahden puolta oleville.

Ei minun lapseni vaan osoita vielä ollenkaan merkkejä siitä että hellävaraistumista olisi ilmassa :)).Tosin kunnioittaneet on aina, äiteetään :)

• korkea aika jo

Vasta nyt olen sanonut äidilleni, että en pidä komentelusta.

• Asetin vanhemmat omalle paikalleen heti, kun avioiduin ja muutin omaan kotiin. Ei tarvinnut kuin kerran koputtaa pöytään ja sanoa isälle: "Katsopa, kenen pöydän alla sinun jalkasi ovat tällä hetkellä". - Hänellä oli ollut tapana sanoa, että hänen sanansa on laki niin kauan kuin jalkani ovat hänen pöytänsä alla. - Siihen loppui turha henkilökohtaisiin asioihin tai valintoihin liittyvä arvostelu ja keskustelimme aina kohteliaasti yhdessä, tasa-arvoisina ja toisiamme kunnioittaen.

• Emme ole olleet puheväleissä kohta neljännesvuosisataan, syynä kai se että ovat kuolleet silloin.

Olin oman tien kulkija jo nuoresta ja tein toiset ratkaisut elämässä kuin mitä vanhemmat toivoivat, mutta silti välit pysyivät hyvinä.

• tytär 66

Tuttua on,ei vanhemmille saanut sanoa vastaan.Eikä vieläkään,isä on kuollut ja äiti vielä elää,kohta 90 v.

Vanhempana sitten uskalsin sanoa isälleni vastaan kun puhuessa korotti ääntään,ja sitä hän ei voinut sietää,nieli kyllä koska huomasi tehneensä väärin.Puhua voi normaalilla äänellä.
      Äitini kans keskustellaan mutta hän lyö jopa nyrkkiä pöytään kun on eri mieltä ja ei anna periksi.Veljeäni lellii vaikka veli ei ole tehnyt heidän hyväkseen mitään.

Lapsi on näköjään lapsi hamaan hautaan saakka,kunnes vanhempia ei ole.
      Kaipaan isääni kamalasti ja niin varmaan äitiäkin sitten aikanaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      101
      1021
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      57
      979
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      830
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      144
      788
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      695
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      102
      553
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      547
    8. 78
      541
    9. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      53
      527
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      518
    Aihe