Nuorempana ihonhoito ei tuottanut ongelmia,nyt iäkkäämpänä on alkanut esiintyä ihon kuivumista,on tullut kokeitua erillaia rasvoja ja hoitoaineita.Kaiken lisäksi olen sairastunut psoriaasiin muutama vuosi sitten.Tuntuu kuin olisi yhtä rasvojen kanssa olemista,kuinka ikätovereilla iho on pysynyt aisoissa ja kuinka olette hoitaneet kehoanne.
Ihon hoitoa
9
100
Vastaukset
- saunoja 2 x v.
Pesen keväästä lähtien perunanpesusormikkailla ihoni joka saunomisen yhteydessä. Kuivuttuani voitelen ihon Nivea Milkillä ja sileä ja tasainen on ihoni kauttaaltaan.
Kokeilin jalkapohjiin noita sormikkaita, mutta huomasin niiden kuorimistehon heti. Suosittelen.- -----
Samoin minä. Pesen myös kasvot sormikkailla, en vain pana kovasti. Ei tarvitse muuta ihonkuorintaa. Käytän lievästi ruskettavaa ja kiinteyttävää voidetta kasvoilla. Iho on sileä ja terveen värinen. Vartalovoidetta käytän pesun jälkeen, milloin mitäkin.
- Lisää vinkkejä!
Kiitos vinkistä, etenkin jalanhoidoissa! :)
Kasvoihin en kai uskalla kokeilla tai pientä kokeilua lauantai-saunassa? Oma sormikas eri kehonosaan, tietenkin. - rööri-roope
Itse olen käyttänyt ihon kuorimiseen karkeaa hiekkapaperia.
Loput pahkurat lähtevät siististi kulmahiomakoneella ja kun vielä viimeiseksi hieroo koko kehoonsa käytettyä moottoriöljyä, niin olo on kuin vastasyntyneellä. Olen hotanut ihoani auringolla.
Jos sinulla on proriaasis siihen auttaa aurinko.
Oliiviöljy on hyvää ongelmaihoisille..- hmpf
Laita ensin hajustamaton perusrasva alle, apteekista saa. Maksaa vähän enemmän kuin ruokakaupan rasvat, mutta ovat myös riittoisammat.
Ja sitten päälle vielä kookosrasvaa. Luontaiskaupasta ainakin saa. Taitavat olla siellä hyllyllä leivontaa varten, mutta sopii myös ihoon.
Vähän kauemmin kestää kuivua ja imeytyä, mutta se tehoaa, jopa lasten atopiaan. Ja tuoksuu syötävän hyvälle, jopa koiran mielestä :) Ihoni ei juurikaan kuivu, kun käytän Eucerin'in hajutonta pesunestettä ja välillä voitelen ihon vielä kosteana pienellä ripauksella kevyttä kosteusvoidetta.
Kosteusvoidetta käytän myös käsivoiteena aina pesun jälkeen pikkutipan.
Kaikilla meillä on varmaan jo joitain ongelmia. Minulle iski jalkapohjiin ihosairaus, joka ei näköjään hoidukaan ihan tuosta vaan. Kortisonikuurin jälkeen näytti lupaavalta, mutta tuntuu palaavan taas pahemmaksi. Vähän harmittaa, mutta oppiipa arvostamaan hyviä asioita ja päiviä. Vielä se tästä...
PS. Aikoinaan hieroskelin kumppanin psoriasishilseiseen päänahkaan Diprosalic'ia.- keholla
Tuttu psori lääke, on liuoksena ja rasvana, parikertaa päivässä kymmeniä vuosia, meinaa joskus tuskastua, parannuskeinoa ei ole, pitää vain pärjätä.
Täälläkin saattaa olla jotain tietoa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11780445
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011021
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt57969Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61820Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa142774- 65685
- 78541
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89538Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel101532- 39518
- 40516