Se parhaiten nauraa

kyllä tiedetään

joka toiselle kuoppaa kaivaa.
Kuinka monen haudankaivajan olette muka kuulleet työssään päästävän suoraa huutonaurua?

Ja jos juostaan pää kolmantena jalkana, niin sehän vain hidastaa vauhtia.
Vanha kansa on vetänyt meitä höplästä ja viilannut linssiin pahemman kerran!

78

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suvussa eräs

Sen olen nähnyt, että haudankaivajalla saattaa olla melko hirtehinen huumori niin kauan kun hän kaivaa sitä kuoppaa toiselle.

• henrjii

vanhoja viisauksia
      parempi känsä kädessä, kuin lapsi sylissä

• ++++

Voi veljet sun kanssais. :))

• vanha viisasus*

Raapikoon se jolla rupi on.

• Tulkintakysymyksiä. Viisaudet pitävät sisällään enemmän ajatusta kuin sanat sellaisinaan. Kannattaa pysähtyä ajattelemaan ja tehdä myös omia, ehkä ihan uusiakin tulkintoja.

Kuka käskee juosta pää kolmantena jalkana?

Toiselle kuoppaa kaivavat ihan muut kuin haudankaivajat.
      Vanha kansa kertoo viisauksiaan seuraaville sukupolville,
      ja nämä päättävät itse tulkinnoista. - Monilla alueilla ovat
      arvot myös muuttuneet - onneksi tai valitettavasti.
      Esim. Mies se tulee räkänokastakin vaan ei turhan naurajasta. tai
      Kiitos tekee ylpeäksi..

• bessie*

Niin ja kyllähän noissa vanhoissa sananlaskuissa on viisautta ihan sellaisenaankin, ei tarvitse juurikaan tulkita.
        Tuo aloituksen yhdistelmä kahdesta vanhasta sananlaskusta on mielestäni korkeintaan hauska, mutta joistakin yhdistelmistä voi löytää viisauttakin, vanhaa tai uutta.

Tuosta pää kolmantena jalkana juoksemisesta olen ajatellut, että se olisi tarkoitettu vähän kuin varoitukseksi ja neuvoksi alunperin. Ettei juostaisi niin lujaa että kaadutaan ja pää halkaistaan. Voisi olla lähtöisin oikean elämän tai kirjoitetun tarinan tositilanteesta. Varmastihan joku Jokinenkin (raksamies?) on joskus eväänsä pudottanut ja jonkun eno pudonnut veneestä, tai Moilanen toljottanut suu auki.
        Tuosta juoksemisjutusta nousi joskus mieleeni kuva syrjäisen mökin lapsesta, joka lähetetään vaikeakulkuisen (kallioita) maaston läpi kiireesti naapurista apua hakemaan ja se on jäänyt päälle, vaikka sanonta on enempi vitsikäs. Olen varmaan silloin lukenut jonkun kirjan joka on vaikuttanut.

• bessie* kirjoitti:

Niin ja kyllähän noissa vanhoissa sananlaskuissa on viisautta ihan sellaisenaankin, ei tarvitse juurikaan tulkita.
        Tuo aloituksen yhdistelmä kahdesta vanhasta sananlaskusta on mielestäni korkeintaan hauska, mutta joistakin yhdistelmistä voi löytää viisauttakin, vanhaa tai uutta.

Tuosta pää kolmantena jalkana juoksemisesta olen ajatellut, että se olisi tarkoitettu vähän kuin varoitukseksi ja neuvoksi alunperin. Ettei juostaisi niin lujaa että kaadutaan ja pää halkaistaan. Voisi olla lähtöisin oikean elämän tai kirjoitetun tarinan tositilanteesta. Varmastihan joku Jokinenkin (raksamies?) on joskus eväänsä pudottanut ja jonkun eno pudonnut veneestä, tai Moilanen toljottanut suu auki.
        Tuosta juoksemisjutusta nousi joskus mieleeni kuva syrjäisen mökin lapsesta, joka lähetetään vaikeakulkuisen (kallioita) maaston läpi kiireesti naapurista apua hakemaan ja se on jäänyt päälle, vaikka sanonta on enempi vitsikäs. Olen varmaan silloin lukenut jonkun kirjan joka on vaikuttanut.

Mielestäni "pää kolmantena jalkana" juoksemisella kuvataan älytöntä hosumista. Jos otettaisiin "se kolmas jalka" oikeaan käyttöön ja pysähdyttäisiin hetkeksi ajattelemaan, voitaisiin oikeasti saada paljon enemmän aikaan. Joskus älytön hosuminen voi saada pelkkää tuhoa aikaan.

• bessie*
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Mielestäni "pää kolmantena jalkana" juoksemisella kuvataan älytöntä hosumista. Jos otettaisiin "se kolmas jalka" oikeaan käyttöön ja pysähdyttäisiin hetkeksi ajattelemaan, voitaisiin oikeasti saada paljon enemmän aikaan. Joskus älytön hosuminen voi saada pelkkää tuhoa aikaan.

Sitähän sillä minunkin mielestäni tarkoitetaan ja juuri noin minäkin sen olen ymmärtänyt. Eli varoitukseksi JA neuvoksi.

Taipumukseni visualisoida ja kehitellä mielikuvia on aika voimakas sananlaskujen kohdalla, ne kai ovat niin tehokkaita ja mielikuvitukselle tilaa jättäviä.
        Useimmat mielikuvani ovat toisen tyylisiä, aika hauskojakin jotkut. Siksi vähän itsekin ihmettelen, miksi juuri tästä sanonnasta tulee mieleeni noinkin vakava tilanne. Olen asiaa mietittyäni tullut siihen tulokseen, että olen lukenut jonkun koskettavan tarinan joka on noussut mieleeni kun olen sanonnan ensi kertaa kuullessani ruvennut tapani mukaan sitä avaamaan ja 'kehittelemään'.

• O - O
        bessie* kirjoitti:

Sitähän sillä minunkin mielestäni tarkoitetaan ja juuri noin minäkin sen olen ymmärtänyt. Eli varoitukseksi JA neuvoksi.

Taipumukseni visualisoida ja kehitellä mielikuvia on aika voimakas sananlaskujen kohdalla, ne kai ovat niin tehokkaita ja mielikuvitukselle tilaa jättäviä.
        Useimmat mielikuvani ovat toisen tyylisiä, aika hauskojakin jotkut. Siksi vähän itsekin ihmettelen, miksi juuri tästä sanonnasta tulee mieleeni noinkin vakava tilanne. Olen asiaa mietittyäni tullut siihen tulokseen, että olen lukenut jonkun koskettavan tarinan joka on noussut mieleeni kun olen sanonnan ensi kertaa kuullessani ruvennut tapani mukaan sitä avaamaan ja 'kehittelemään'.

Luovan ihmisen"syndrooma" teettää monenlaista, kun saa aikaa ajatella rauhassa.

• bessie*
        O - O kirjoitti:

Luovan ihmisen"syndrooma" teettää monenlaista, kun saa aikaa ajatella rauhassa.

Eipä nuo minulla taida olla ajan kanssa ajateltuja. Useimmiten se mielikuva nousee välittömästi kuultuani tai luettuani ja siitä sitten jatkan jos sillä päällä olen. Monestikaan eivät kestä tarkastelua, jos tarkastuksella järkeä haetaan, loogisuudenkin kanssa vähän niin ja näin.

Esimerkkinä "jäljet johtavat sylttytehtaaseen". Aina näen sieluni silmillä hangessa kulkevat tassun jäljet, vieressä isot saappaan jäljet, määränpäänä näkyy teurastamo.
        Nuoruudestani saakka olen tiennyt sanonnan oikean alkuperän ja senkin ettei tassueläimiä meillä teurasteta.

Samoin jossain vaikuttavan viisaissa ja hykerryttävän lakonisissa vanhoissa sananlaskuissa näen melkein aina miehen tai joukon miehiä jossain tilanteessa tämän viisauden toteamassa, vaikka toteamus sopisi naisen suuhun ja vaikka naiset on vähintään yhtä viisaita kuin miehet mielestäni. Miesten vaatetus ja tyylikään ei aina välttämättä ole 'oikea' suhteessa sananlaskuun.

• -------

Sen minkä taakseen jättää , sen eestänsä löytää.
      Pienenä lapset polkevat äidin syliä, isona äidin sydäntä.
      Kun keinot loppuu niin konstit alkaa.

• meeriamanda

Joka kuuseen kurkottaa - siltä venyy kaula.

Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.

Minkä eteensä jättää, siihen kompastuu.

Näissä uudistetuissa on nykypäivän trendi.

• Kunnollinen tullimie

Konsteilla ne isot vitut naidaan, ei suurella kyrvällä!

• >>>><<<

Nainen on silmien ilo,kukkaron kiirastuli ja sielun helvetti.

• varokaa vaan

Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa

• .unelmoida

Eivät naiset halua sellaista miestä, josta ovat unelmoineet,vaan sellaisen jonka voi muuttaa kaltaisekseen.

• staka*

Tulloo mies räkänenästä, vuan ei turhan naurajasta.

• Ai, mä olen ton kyllä kuullu silleen, et se parhaiten nauraa joka viimeseksi nauraa. :DD

• meeriamanda

Juu... sillainhan se alkuperäinen menee , mut kun on ´moodissa ´ muuntelu muistin tuosta yhden väännöksen lisää eli,

Se parhaiten nauraa ... jolla on vahvimmat lääkkeet. ( aika paha )

• meeriamanda kirjoitti:

Juu... sillainhan se alkuperäinen menee , mut kun on ´moodissa ´ muuntelu muistin tuosta yhden väännöksen lisää eli,

Se parhaiten nauraa ... jolla on vahvimmat lääkkeet. ( aika paha )

Mun nauru ei kyllä lääkkeistä johdu...;) Paljon naurua mahtuu maailmaan.

Ilo irti, vaik hampaat irvessä...

• O - O

Molemmat sananlaskut löytyvät myös kirjallisuudesta, vuosikymmenten takaa.

• demeter1
        jytymamma9 kirjoitti:

Mun nauru ei kyllä lääkkeistä johdu...;) Paljon naurua mahtuu maailmaan.

Ilo irti, vaik hampaat irvessä...

"Se parhaiten nauraa, joka vitsin kertoo" pätee ainakin minuun. En pääse koskaan vitsiä loppuun nauramiseltani..
        Haudankaivajista muistui mieleeni vitsi. (Minua sanaleikit aina naurattavat)

"Miten haudankaivajat suhtautuivat, kun saivat kuoppokorotuksen ?
        Vastaus: heiltä jäi monttu auki"
        Olisko tullut kiire tuhlaamaan saatua kuoppakorotusta ?
        .

• demeter1 kirjoitti:

"Se parhaiten nauraa, joka vitsin kertoo" pätee ainakin minuun. En pääse koskaan vitsiä loppuun nauramiseltani..
        Haudankaivajista muistui mieleeni vitsi. (Minua sanaleikit aina naurattavat)

"Miten haudankaivajat suhtautuivat, kun saivat kuoppokorotuksen ?
        Vastaus: heiltä jäi monttu auki"
        Olisko tullut kiire tuhlaamaan saatua kuoppakorotusta ?
        .

Tätä piti oikee ääneen nauraa. Oli sen verta hyvä..

• Kyllä elämä opettaa, jollei muuta niin hiljaa kävelemään.

Nauru pidentää ikää..

• Niin se taitaa olla. Täytyy yrittää muistaa jälkimmäinen, kun huomaa ensimmäisen oppi jakson olevan toteutumassa.

• "Älä kuole eläessäsi.
      Elä kuollaksesi"

Kehitin tämän viisaan sanan-laskun tätä aloitusta varten.
      Siksi että ei olisi pelkää kökkö-traktori-huumoria.
      Ja että arvon kommentoijat hiljenisivät edes hetkeksi ajattelemaan.
      Ja yrittäisivät vähän uudistuakin.
      Olis kiva, jos kaikki alkaisitte kehittelemään omaa sanan-laskua.
      Hyväksyn näin alussa ihan kökötkin :)
      Kaikki kun on hiottavissa kauniiksi, käsin-kosketeltavaksi.

H.

• Lorena*

Jasså!
      Kun on nii vakavaa, vitsin poikanen on paikallaan.
      Isäntä oli vallan villi käymään vieraissa. Emäntä pelotteli ukkoaan, niin se on, kun kuolet ja haudataan, haudan päälle nousee kalusi haudan pystyyn, se on vissi asia.

Isäntä pelkäämään, meni tunnustamaan kirkkoherralle vieraissa käyntinsä ja emännän pelottelun. Pappi vastasi, voi hyvä mies, kaikki me käydään joskus viihtymässä vieraissa, johan hautausmaat olisivat yhtä kurkkupeltoa, jos näin olisi asian laita. Ole veljeni rauhallisin mielin, kun sitä ei synnikksi lueta, vapautan sinut tästä pelosta.

• "Lorena*"

Kurkku-pelto?
        Ylä- vai ala-puolelta katsottuna?
        Minua tympi jo kirjoittaessani tätä kommenttiani.
        Mutta pakko oli antaa sinulle vinkki fiksusta vitsistä.

H.

• meeriamanda

H. Ai et hyväksyt... naurasin jos jaksasin ? ;)

Imu on kuin seitsentoistakesäisessä.

Sopii kuin otsatukka sialle.

Suola janottaa vanhaa.

Ei nimi miestä pahenna, paitsi jos on huono nimi.

- ihankin vain lainattua, ......

• Vanha suola janottaa, sanovat.
        Eipä oo janottant...

Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella asunto...

• "meeriamanda"

En kai vaan ole rasittanut sinua liikaa?
        Mutta joo, ei nuo yrityksesi oikeen sillee...

"Elon suola on nuorelle oikein,
        vasta vanhana kuivaksi imee"

Tossa voi olla alkua? :)

H.

• viikon ilman

Syöpi hauki sammakonkin
      selänsuuren uituansa
      naipi mies pahan vaimon
      viikon ilman oltuansa

• Joillekkin nauraa jo aidan seipäätkin.

• "viikon ilman"

Vähän on liikaa Kalevalaa.
        Pitäs mahtua kahteen riviin.

"Syö Sammakko sisällesi,
        sieltä sylky elämäsi"

H.

• iso jytky-
        hunksz kirjoitti:

"viikon ilman"

Vähän on liikaa Kalevalaa.
        Pitäs mahtua kahteen riviin.

"Syö Sammakko sisällesi,
        sieltä sylky elämäsi"

H.

Ei sinun hyväksyntääsi jokaiseen kommenttiin tarvita. Oletko ainoa joka osaa ajatella.

• Hei kun keikuskelen

Minä en ainaskaan juokse pää kolmantena jalkana.
      Valtoimenaan ja hervottomana pomppiva pää, klopajis joka ainoaan möykkyyn
      ja minkä näköiseksi se naama tuliskaa. Ei voisi syyttää peiliä, jos naama on vinos, vaan ihan sitä omaa pääknuppia, jonka juoksemaan pisti.

Hohhoijakkaa :)
      Tosta mun edellisestä höpinästä tuli mieleen, josko omalla lausahduksella saisin tuleviin ohjekirjoihin ikioman aforismin :)

Tämmönen: Jos et ole varma, puhu/kirjoita vaikeaselkoisesti.

Oliks hyvä häh :)

• Toi olikin hyvä. Täytyy ruveta käyttään entistä epäselvempää tekstiä. Jos osais... Vaikeeta voi olla...

• "Hei kun keikuskelen"

"Anna liian sanan tulla,
        tyhjä elämäs on sulla"

H.

• jytymamma9 kirjoitti:

Toi olikin hyvä. Täytyy ruveta käyttään entistä epäselvempää tekstiä. Jos osais... Vaikeeta voi olla...

"jytynmamma9"

"Sanaa vaikeaa hyvä on antaa,
        silloin vierees ei tyhjää voi kantaa"

H.

• Hei kun keikuskelen
        jytymamma9 kirjoitti:

Toi olikin hyvä. Täytyy ruveta käyttään entistä epäselvempää tekstiä. Jos osais... Vaikeeta voi olla...

Joo jep, se on tosi hyvä konsti. Jos oikein vaikiaa asiaa yrittää jonkun kans rupatella, niin ku lisää vaan puheeseen tempoa ja huitoo käsillään, kuin rautalankaa muka vääntelis ja puurouttaa vielä puheen epämääräiseksi mössöksi, niin perille menee. Vastaanottaja alkaa kuuntelemaan (yrittää pysyä kärryillä) ja koska huomaa, ettei ymmärrä hölän pöläystä, hän alkaa tuumimaan, että se toinen puuropuhuja onkin huomattavasti viisaampi, ku kuulija :)

• meeriamanda

Moi heikku... joo-o sä sen puit sanoiksi jota tavoittelin tälle vaativalle hoolle ;)))
        Oli ihankin hyvä tuo hajatelmasi.

Varmin karkotuskeino tuo on, ei häirihe hetkeen kukaan viesteillään kun tarpeeksi tympeää lasettaa... tai jos sellainen on yhtä tyhmä kuin vasemman jalaan saapas. ;D

• kato tarkempaa
        hunksz kirjoitti:

"jytynmamma9"

"Sanaa vaikeaa hyvä on antaa,
        silloin vierees ei tyhjää voi kantaa"

H.

Näkyy olevan jytymamma9, ei jytynmamma.

• kato tarkempaa kirjoitti:

"kato tarkempaa"

Haluaisitko toistaa?

H.

• meeriamanda kirjoitti:

Moi heikku... joo-o sä sen puit sanoiksi jota tavoittelin tälle vaativalle hoolle ;)))

Varmin karkotuskeino tuo on, ei häirihe hetkeen kukaan viesteillään kun tarpeeksi tympeää lasettaa... tai jos sellainen on yhtä tyhmä kuin vasemman jalaan saapas. ;D

Katsoo ihan hoona...

Elämän tarkoitus on ikävän karkoitus.

• meeriamanda
        jytymamma9 kirjoitti:

Katsoo ihan hoona...

Elämän tarkoitus on ikävän karkoitus.

Sitähän mä et Hra H on niin vaativa et tuo heikun hajatelma sopii kuin nenä päähän.
        Menikö h sekaisin vai miksi taevastelet?

• menikö perille?
        hunksz kirjoitti:

"kato tarkempaa"

Haluaisitko toistaa?

H.

• menikö perille? kirjoitti:

Vanhoja traditioita ei pitäisi rikkoa.
        Pitäisi muistaa aina niitä jotenkin kunnioittaa.
        Mutta kielellisesti oikein, on minun kunniani.
        Ostan siis silmilleni vaipat.
        Vanhuuttani häpeillen.
        Minulla alkavat kirjaimet katoamaan tai muuttamaan muotojaan.
        Olen pahoillani epä-kunnioittavasta käytöksestäni.

H.

• meeriamanda kirjoitti:

Sitähän mä et Hra H on niin vaativa et tuo heikun hajatelma sopii kuin nenä päähän.
        Menikö h sekaisin vai miksi taevastelet?

Sitä välillä katsoo hoona, eli suu auki...Eli haavi auki, et nielu näkkyypi...
        Heikulta kyllä tuli sopiva hajatelma.

• asia selvä
        hunksz kirjoitti:

Vanhoja traditioita ei pitäisi rikkoa.
        Pitäisi muistaa aina niitä jotenkin kunnioittaa.
        Mutta kielellisesti oikein, on minun kunniani.
        Ostan siis silmilleni vaipat.
        Vanhuuttani häpeillen.
        Minulla alkavat kirjaimet katoamaan tai muuttamaan muotojaan.
        Olen pahoillani epä-kunnioittavasta käytöksestäni.

H.

Saat anteeksi, meille vanhoille sattuu noita lukivirheitä.

• kuuntelevinaan vaan
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Joo jep, se on tosi hyvä konsti. Jos oikein vaikiaa asiaa yrittää jonkun kans rupatella, niin ku lisää vaan puheeseen tempoa ja huitoo käsillään, kuin rautalankaa muka vääntelis ja puurouttaa vielä puheen epämääräiseksi mössöksi, niin perille menee. Vastaanottaja alkaa kuuntelemaan (yrittää pysyä kärryillä) ja koska huomaa, ettei ymmärrä hölän pöläystä, hän alkaa tuumimaan, että se toinen puuropuhuja onkin huomattavasti viisaampi, ku kuulija :)

Tai toteaa toisen olevan typerys, jota ei oikeasti kannata edes kuunnella.

• Hei kun keikuskelen
        meeriamanda kirjoitti:

"meeriamanda"

Moi sullekin. Tarttee täs sanoa, että en ajatellut ketään erityistä suur-aforismin kehittyessä pääni sisällä. Se oli pätkästy noin yleisesti vaan.

Joo, hyvä karkoituskeino on, jos viestiä veistelee niin tympeenolooseksi tai vain keskikroppaa (ei siis päitä, ei häntiä) heiluttaen, että lukijat eivät kerrassaan jaksa kommentoida mitään.

Anteeks vaan, jos lainaan sulta sanoja. Kirjoitit näet, että .."puit sanoiksi..."
        Tosta tuli mieleen, että jos Riisuisi sanat.

Se on kans yks hyvä karkoituskeino, jos riisuu niin monta sanaa, että jäljelle ei jää yhtään mitään, niin semmonen hiljaisuuskin karkoittaa aika hyvin.

Hmmm.. Aforismi voisi kuulua näin:

Riisutut sanat latistavat vastaajan vastaukset.

No joo, myönnän ettei toi ny ihan viimesen päälle ollu hyvin muotoiltu, mut tähän hätään en keksiksele muuta :)

• En suosittele tuota mallia.
        Jos yrittää esittää fiksumpaa kuin tuntee olevansa, fiksut alkavat pitää tyhmempänä, eivätkä viitsi vaivautua edes kuuntelemaan. Aidosti tiedonhaluista kysyjää arvostetaan ja hän saa uutta tietoa. Kukaan ei voi tietää kaikesta kaikkea, ja itsensä huijaaminen taitaa olla erityisen haasteellista.

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

"meeriamanda"

Moi sullekin. Tarttee täs sanoa, että en ajatellut ketään erityistä suur-aforismin kehittyessä pääni sisällä. Se oli pätkästy noin yleisesti vaan.

Joo, hyvä karkoituskeino on, jos viestiä veistelee niin tympeenolooseksi tai vain keskikroppaa (ei siis päitä, ei häntiä) heiluttaen, että lukijat eivät kerrassaan jaksa kommentoida mitään.

Anteeks vaan, jos lainaan sulta sanoja. Kirjoitit näet, että .."puit sanoiksi..."

Se on kans yks hyvä karkoituskeino, jos riisuu niin monta sanaa, että jäljelle ei jää yhtään mitään, niin semmonen hiljaisuuskin karkoittaa aika hyvin.

No joo, myönnän ettei toi ny ihan viimesen päälle ollu hyvin muotoiltu, mut tähän hätään en keksiksele muuta :)

Joskus hiljaisuus voi tuntua hyvältä ja lähentää ihmisiä enemmän kuin "jonniin joutava" höpöttäminen. Sellainen on ainakin minun mielestäni todella rasittavaa.

• meeriamanda
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

"meeriamanda"

I see.

• - - -
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Joskus hiljaisuus voi tuntua hyvältä ja lähentää ihmisiä enemmän kuin "jonniin joutava" höpöttäminen. Sellainen on ainakin minun mielestäni todella rasittavaa.

Olen samaa mieltä jonni joutavasta höpöttämisestä.

Nim.hiljaisuutta kaipaava.

• ykskakskolme*

Oikein hyvä, politikot ovat asian oivaltaneet, ja eräs kirjoittelija palstalla.

• No niin, lopussahan se kiitos aina seisoo. :)

"Kuuntele hiljaa, ja kuiskaa hiljenpaa,
      silloin kuulet aina, mitä mielesi halajaa"

H.

• Tstng

Testi Meneekö läpi vai kielletäänkö

• tutut saundit

Onko Luotain-56 herännyt henkiin?

• muutama..

Lähti kuin hauki rannasta tai jänis makuulta,kun tulee kiire.
      Ja ei kannata purra ruokkivaa kättä.

Nosta jalka kaasulta,perhonen ylittää tien(lainattu)

Hyvin menee mut menköön.

Ei yksi pääsky kesää tee.

• tsepalus

Ei kuollut lintu pesästä lennä.

• mimmimummi*

Tuli mieleen tuosta patjasta....niin makaa..kuin petaa.

• staka*

Ite kun kehhuu niin kuuloo kehut lämpimiltään ...

- Saattaa olla hyvinkin paikallinen sanota, vai ootteko kuulleet? Anteeksi murre, mutta juuri noin olen sen oppinut.

• O - O

Hyvä kello kauas kuuluu,
      paha vielä kauemmaksi.

• >___>

Rakkaus raon täyttää,munat perseen peittää

• neutri-

Sivistyneet ihmiset tarvitsevat rakkautta tullakseen sukupuolisesti tyydytetyksi.

• ,,,,,
        neutri- kirjoitti:

Sivistyneet ihmiset tarvitsevat rakkautta tullakseen sukupuolisesti tyydytetyksi.

Noinhan se juuri on. Ei ihminen ole kaniini.

• O - O

Onko totta, että kateus vie kalat vedestä?

• hohoho.

Elämä on kuin lapsella paita,lyhyt ja sontainen

• O - O

Aikoinaan laulettiin:
        On elämä lyhyt kuin lapsella paita,
        siks' pitempi paita lapselles laita,
        (tai jotain sinnepäin)

• sananlasku

"Älä luota itkevään mieheen äläkä nauravaan naiseen"

• ilta sanomat

Kissa jäi kiinni haukkumisesta, vaihtoi äkkiä miukuun

• sanalla laskien
        ilta sanomat kirjoitti:

Kissa jäi kiinni haukkumisesta, vaihtoi äkkiä miukuun

Kyllä mies kissan nostaa, jos häntä kestää.

• sitroen.

Eivät oppineet ojaa kaiva.

Rehelliset maa perii.

• hippiäinen

Parempi maassa kuin jumalattoman korkealla puussa.

• Illan virkku aamun torkku, se tapa talon hävittää.

Nyt on oltuna aamuvirkku jo pari tuntia..

• uni loppui.

Minäkin heräsin jo viideltä.

• Virkeenä uuteen päivään. Joskus saattaa unta riittää yli seitsemäänkin.....;)
      Päivästä näkyy tulevan aurinkoinen...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      94
      934
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      54
      878
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      798
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      141
      718
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      665
    6. 78
      521
    7. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      498
    8. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      486
    9. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      86
      477
    10. Olit kyllä niin

Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki
      Ikävä
      44
      467
    Aihe