Haluatko oppia uutta tai tehdä jotain erityistä...

Unelma Anelman

ennen kuin voimasi ehtyvät?

Itse olen luopunut muutamista unelmista ihan vapaaehtoisesti... tai laiskuuttani.
Suunnitelmissa on edelleen (ehkä?) vielä joskus, mahdollisesti, kukaties ... ratsastamaan opettelu.

17

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa että taas vanhoille ivaa?

Minun ei tarvitse, olen oppinut kaiken sen minkä tarvitsen.
      Ei tarvitse enää vääntää väkisin.

H.

• Kyllä olet rasittava. Vedä ittes vaikka jojoon tai hyppää järveen.

• Nittaminax kirjoitti:

Kyllä olet rasittava. Vedä ittes vaikka jojoon tai hyppää järveen.

"nittaminax"

Aina sää mulle...
        Etkö ole jo kyllästynyt näihin valituksiin vanhoista?
        Mitä pitää tehdä, teetkö sitä ja kadutko tätä?
        Sattuuko tonne, vuotaako sieltä, onko tyynysi vaippoinasi?

Puss

H.

• TTTTTTTTTTTTTTTTTT
        hunksz kirjoitti:

"nittaminax"

Aina sää mulle...
        Etkö ole jo kyllästynyt näihin valituksiin vanhoista?
        Mitä pitää tehdä, teetkö sitä ja kadutko tätä?
        Sattuuko tonne, vuotaako sieltä, onko tyynysi vaippoinasi?

Puss

H.

Me on kyllästytty sinun jatkuviin valituksiin aloituksista. Älyäisit lopettaa jo!
        Tuus.T

• TTTTTTTTTTTTTTTTTT kirjoitti:

Me on kyllästytty sinun jatkuviin valituksiin aloituksista. Älyäisit lopettaa jo!
        Tuus.T

"TTTTT"

Jaa et niinku ekana?

H.

• Ratsastus on hieno harrastus, mutta kallis. Itse ridasin nuoruudessa monta vuotta, mutta ikää kun karttui se jäi.
      Saahan tuosta ainakin voimia jalkoihin jos ei muuta ja tasapainokin kehittyy.
      Suosittelen. :)

• ◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊◊

Tyttäreni ratsasti yläaste-ja lukioikäisenä monta vuotta, ja se näkyy kauniina ryhtinä hänessä aina.

• Ei ole tainnut montaakaan päivää mennä, etten olisi jotain oppinut. Ellen muista ihmisistä ja asioista, niin itsestäni.
      Ja joka päivä teen jotakin, kaikki pienikin on erityistä, kun sen tekemisestä osaa nauttia.
      Mitä tässä nyt pitäisi yrittää, syvänmerensukellusta, laskuvarjohyppyä, vuorikiipelyä, aina olenkin ollut siitä kiinnostunut, K2 ja Annapurna ovat vielä valloittamatta.

Voimasi ehtyvät maisella teillä, vai miten se virsi menee.
      Äitini on pian 80-vuotias, eikä hänkään valita jatkuvasti, voimiensa, kykyjensä ja ilon aiheidensa ehtymistä.
      Enköhän minäkin elonpäivien jatkuessa ehdi tehdä monenmoista, pientä ja suurta ja kaikkea siltä väliltä.

• demeter1

Jaa. Voimani ovat jo tainneet ehtyä, kun ei ole ainuttakaan unelmaa, vaikka niitä pitäisi kuulemma olla..))
      Minulle riittää se, että selviän auttavasti siitä, mitä elämä kulloinkin kohdalle tuo. Ja ainahan se näyttää jotakin tuovan, sellaistakin, mistä ei osannut unelmoida...

• Hei kun keikuskelen

Nuorena kävin ratsastustunneilla monta vuotta. Oih, oli mukavaa. Sitten oli pitkä tauko ja sitten aloin taas käymään vähän yli 10 vuotta sitten. Viimeksi oon hevosen selässä ollut olisko siitä seitsemän vuotta aikaa. Joo, olishan se kiva vielä mennä, mutta en tiedä ilikiäiskö sitä mennä tikkaat kainalossa. Vähän on semmonen hytinä, että en taitaisi päästä yksikseni hevosen selkään. Ponin selkään kenties vielä yltäis, mutta kun oon aina tykännyt Isoista hevosista, niin ei nuo ponit oikein innosta.

Elikkä luultavimmatusti en enää ratsasta. Ainakaan hevosella.

Sitten joskus aikasten päästä, kun eläkkeelle pääsen, niin voisin ajatella ammuntaa. Siitä tykkäisin. Olisin mennytkin ampumaseuraan, mutta kun harjoitukset ovat väärinä aikoina. Töitten takia en voi mennä alkuillasta pamahuttelemaan.

Jonkun uuden instrumentin opettelu voisi kiinnostaa. Ehkä joskus sitten joskus:)

Tällä hetkellä en halaja mitään uutta juttua. Ei ole aikaa, kun kaikenmoista touhua on nytkin, että pikkusen tuntuu liialtakin. Nyt on tää viikko syyslomaa, saa vähä huilailla.

• Jos haluaa ratsastaa, apua selkäännousemiseen saa varmasti kaikilla talleilla.
        Silloin, kun oma perheeni ratsasti, minä en rohjennut kiivetä "vapaan" hevosen selkään. Näin monenlaisia hurjia tapahtumia. - Kun joskus tulevaisuudessa jää sopivasti aikaa, aion etsiä maastoratsastusporukan ja lähteä mukaan.

Millaisilla aseilla aio aloittaa ampumaharrastuksesi?
        Sisällä vai ulkona?

• Hei kun keikuskelen
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Jos haluaa ratsastaa, apua selkäännousemiseen saa varmasti kaikilla talleilla.
        Silloin, kun oma perheeni ratsasti, minä en rohjennut kiivetä "vapaan" hevosen selkään. Näin monenlaisia hurjia tapahtumia. - Kun joskus tulevaisuudessa jää sopivasti aikaa, aion etsiä maastoratsastusporukan ja lähteä mukaan.

Millaisilla aseilla aio aloittaa ampumaharrastuksesi?
        Sisällä vai ulkona?

No joo, varmaankin saisin apua jos en itse selkään pääsisi.
        Toi ratsastus ei enää niin innosta. Missään aitauksessa en haluaisi ympyrää kieppua, maastoon sitä pitäisi päästä.
        Silloin kymmenisen vuotta sitten menin kokeilemaan Islanninhevosia. Talli oli sopivan matkan päässä täältä Vaasasta (n.20km) ja hevosilla mentiin pitkiä matkoja metsiä, hiekkateita ja mutkikkaita ja mäkisiä polkuja pitkin. Maasto oli aivan ihanteellinen ratsastukseen, pikkusen jännittävääkin kun sai hyppiä ojien yli ja mutkitella rinnettä alas. Siellä kävin kerran viikossa, joskin välillä pieniä pausseja. Ihan mukavia tuttavuuksia nuo Islanninhevoset, joskaan eivät niin mukavia, kuin tavalliset hevoset.

Tahtoisin harrastaa ilmapistooliammuntaa. Se olisi mun juttu. Jokunen vuosi sitten oli "avoimet ovet"-päivä ampumaseuralla ja menin intoa puhkuen katsomaan ja ampumaan ja neuvoja kyselemään. Avoimet ovet olivat ulkoradoilla eli en päässyt ollenkaan tutustumaan sisäratoihin, joissa ilmapistooleilla ammutaan.
        Ammuin siellä ulkoradalla jonkinmoisella pistoolilla. Taulu tuntui olevan hirmuisen kaukana, mutta muutamia kertoja harjoitellessa, aloin jopa osumaan tauluun:)

Ilmapistooliammunnat on arkipäivisin, alkuillasta ja se aika ei mulle sovi. Jos ei vanhana käsi kovin tutaja, niin kenties sitten meen harjoittelemaan, jos intoa piisaa.

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

No joo, varmaankin saisin apua jos en itse selkään pääsisi.
        Toi ratsastus ei enää niin innosta. Missään aitauksessa en haluaisi ympyrää kieppua, maastoon sitä pitäisi päästä.
        Silloin kymmenisen vuotta sitten menin kokeilemaan Islanninhevosia. Talli oli sopivan matkan päässä täältä Vaasasta (n.20km) ja hevosilla mentiin pitkiä matkoja metsiä, hiekkateita ja mutkikkaita ja mäkisiä polkuja pitkin. Maasto oli aivan ihanteellinen ratsastukseen, pikkusen jännittävääkin kun sai hyppiä ojien yli ja mutkitella rinnettä alas. Siellä kävin kerran viikossa, joskin välillä pieniä pausseja. Ihan mukavia tuttavuuksia nuo Islanninhevoset, joskaan eivät niin mukavia, kuin tavalliset hevoset.

Tahtoisin harrastaa ilmapistooliammuntaa. Se olisi mun juttu. Jokunen vuosi sitten oli "avoimet ovet"-päivä ampumaseuralla ja menin intoa puhkuen katsomaan ja ampumaan ja neuvoja kyselemään. Avoimet ovet olivat ulkoradoilla eli en päässyt ollenkaan tutustumaan sisäratoihin, joissa ilmapistooleilla ammutaan.
        Ammuin siellä ulkoradalla jonkinmoisella pistoolilla. Taulu tuntui olevan hirmuisen kaukana, mutta muutamia kertoja harjoitellessa, aloin jopa osumaan tauluun:)

Ilmapistooliammunnat on arkipäivisin, alkuillasta ja se aika ei mulle sovi. Jos ei vanhana käsi kovin tutaja, niin kenties sitten meen harjoittelemaan, jos intoa piisaa.

Jospa joku harrastajista ryhtyisi henkilökohtaiseksi valmentajaksesi. Jos hän omistaa aseen, ilmapistoolilla voisi harjoitella melkein missä vaan. Olemme ammuskelleet joskus kaupungissa omakotitalon pihalla. Aseiden kanssa pitää tietysti olla huolellisia ja varovaisia. Ladattu pieni käsiase voi olla pitkäpiippuista vaarallisempi tottumattomissa käsissä.

• Anelma Uni

Telinevoimistelua ajattelin tai jos vaikka oliskelisin lääkäriksi ehkäpä alkaisin tarkoilijaksi.

• O - O

Minäkin voisin lähteä mielelläni mukaan leppoisille maastoratsastusretkille.

• k/k

Yhren lammitalon mä oikeestaan haluisin viel latoa,se on kivaa ihan ku leekoja plarais.

• lapin muija

Pani kyllä miettimään , mitä haluaisin kokeilla. Enkä löytänytänyt mitään. Ush, Hirvittää, oonko jo niin vanha etten halua mitään uutta enää kokeilla. Mutta mitäs teet, kun ei löydy mitään , niin ei löydy.
      Oon tyytyväinen vissiin kaikkeen mitä oon kokenut ja nyt riittää.
      Ihanaa kun saa vaan olla, ei tartte enää päteä ja olla tärkee missään.......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1849
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      18
      1167
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      99
      1145
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      80
      997
    5. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      154
      879
    6. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      94
      874
    7. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      54
      771
    8. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      764
    9. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      56
      719
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      694
    Aihe