16 vuotias vailla vinkkejä omilleen muuttamisesta

16vee

Hei vaan kaikki! Olen siis 16 vuotias nuori ja haluamassa omilleni. Kiitos kaikille vastanneille etukäteen ja pahoittelen pitkähköä tekstiä!

Tilanteeni ei ole paras tällähetkellä sillä minulla ei ole minkäänlaisia välejä vanhempieni kanssa ja asun äidilläni. Tällä hetkellä en ole voinut aloittaa koulua, koska elämän tilanteeni on niin stressaava. Minulla on perheeni kanssa oikeuden käynti vuodenlopussa perheväkivaltaan liittyen.

Äitini kanssa olen yrittänyt kaikkea mahdollista sopiakseni ja rauhoittaakseni väliämme mutta aina vaan tuloksetta ja minun aloitteestani. Emme oikeastaan tule koskaan toimeen ja hänellä onkin tapana syytellä minua kaikesta, haukkua minua seläntakanani muille ja muutenkin hänen tapansa kohdella minua on aivan erinlainen kuin siskojani kohtaan. Olen siis perheen 'musta lammas'. Yritin kirjoittaa lyhyesti, joten toivottavasti tämä ei kuulosta 'teini ankstaukselta' vaan tilanne on oikeasti karkaamassa käsistä.

Olen kuitenkin hakenut esim. siivous työtä osa-aikaiseksi, leipomo työtä mutta niistä ei ole kuulunut vielä mitään. Olen myös ollut yhteydessä työkkäriin ja olen työnhakijana heillä. Päivät vietän koti töitä tehden ja selvittäen asioita.

Haluaisin siis kysyä että onko minkäänlaista vaihtoehtoa muuttaa omaan asuntoon jo ennen kuin saan töitä tai muuta vastaavaa, sillä 'kotona' asuminen on vaikeaa äidille sekä minulle? Olen äitini kanssa puhunut asiasta ja asia on hänelle ok kun löydän työn.

Kysykää jos jäi jotain kysyttävää, epäselvästä tekstistäni.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. En usko et meistä tulee jotain

        Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
        Ikävä
        10
        3170
      2. Kuvaile itseäsi

        Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
        Ikävä
        117
        2214
      3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

        Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
        Suomalaiset julkkikset
        43
        1624
      4. Huomenta keskipäivää

        Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
        Ikävä
        260
        1408
      5. Oletko koskaan katunut kun

        elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
        Ikävä
        76
        1112
      6. Olen J-mies

        Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
        Ikävä
        47
        941
      7. Sinusta näkee että

        Kaipaat paljon.
        Ikävä
        55
        904
      8. Ei sitten, ei olla enää

        Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
        Ikävä
        77
        900
      9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

        Olet suloinen...
        Ikävä
        44
        815
      10. Rahtari s salmi

        Onkohan jutussa perää että kylän tyhmin rahtari on palanut ratista
        Suomussalmi
        8
        795
      Aihe