IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

Anonyymi-ap

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti parkkihallin rakenteita.

Palo sai alkunsa latauksessa olleesta sähköautosta, jonka merkki ei ole palomestarin tiedossa. Tällä hetkellä tutkitaan, mistä syystä autopalo syttyi."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c89e7ddc-f6d4-48ed-81b1-20c7fedff147

Sellaisia pommeja nämä sähköautot.

Ilmasto kiittää myös erittäin myrkyllisisistä savukaasuista. Lähistöllä oli lisäksi kouluja, joiden oppilaiden huoltajille annettiin ohjeet tarkkailla jälkikasvun vointia.

237

45149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne on totaalisia myrkkypommeja jotka palaa.

      • Anonyymi

        Totta. Sähköautopalo/akkupalo kehittää monin verroin vaarallisempia palokaasuja, kuin tavallisen polttomoottoriauton tulipalo. Tappavat huomattavasti nopeammin, eikä tule unohtaa vähintään n. +1500C lämpösäteilyä. Lisäksi sähköautopalot ovat erittäin vaikeita sammutettavia, toisin kuin polttomoottoriauton palo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Sähköautopalo/akkupalo kehittää monin verroin vaarallisempia palokaasuja, kuin tavallisen polttomoottoriauton tulipalo. Tappavat huomattavasti nopeammin, eikä tule unohtaa vähintään n. 1500C lämpösäteilyä. Lisäksi sähköautopalot ovat erittäin vaikeita sammutettavia, toisin kuin polttomoottoriauton palo.

        sähkökotterot ovat terrori-tuhoaseita- ja toimiessaankin säteilevät vaarallisesti-

        ovat mm luokiteltu DEW-aseiksi eli säteilyaseiksi- DEW= suorasähkövoima-ase.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sähkökotterot ovat terrori-tuhoaseita- ja toimiessaankin säteilevät vaarallisesti-

        ovat mm luokiteltu DEW-aseiksi eli säteilyaseiksi- DEW= suorasähkövoima-ase.

        ei niitä ainakaan muiden autojen kanssa saisi parkkeerata samaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei niitä ainakaan muiden autojen kanssa saisi parkkeerata samaan.

        poistettavat sähkökotterot on ongelmajätettä, joten miten lie ongelmajätelaitoksissa estetään syttymiset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        poistettavat sähkökotterot on ongelmajätettä, joten miten lie ongelmajätelaitoksissa estetään syttymiset?

        ne laivataan ilmastotuen kustannuksella afrikkaan- ongelma ratkaistu.

        porvari rahastaa joka käänteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ne laivataan ilmastotuen kustannuksella afrikkaan- ongelma ratkaistu.

        porvari rahastaa joka käänteessä.

        LUULETKO ETTÄ NE SINNE KELPAA ?

        Toyota on ainoa merkki joka käy sinne.
        Ne ei ala resujen ja tietokoneiden kanssa pelleilemään vaan aton pitää olla toiminta vavrma.
        Siksi 30 v. vanhat Toyotat on viety jo yli 20 v. ajan Suomesta Afrikkaan ja lähiitään...
        Hiluxit menee sota käyttöön lavalle laitetaan tykki !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        poistettavat sähkökotterot on ongelmajätettä, joten miten lie ongelmajätelaitoksissa estetään syttymiset?

        Tiedättekö kuinka paljon sähköauton akun louhiminen maaperästä saastuttaa ?
        Kaivos auton kulutus voi olla 200 l/ tunnissa Dieseliä ja pyöräkoneiden ym. samaa luokkaa pitää monta kuormaa louhia että 1 akun materiaalit saadaan ja myrkyillä liuottaa... jne...

        Samaan aikaan romutetaan todella vähäpäästöisiä bensa ja diesel autoja mensa autot on ollut vähäpäästöisiä -90 vuodesta alkaen ja Dieselit n-95 paikkeilta alkaen..

        Piää muistaa sekin tosiasia että Dieselin ppakokaasu ei ole niin myrkyllista kuin Bensa,tästä johtuen esim. vanhoilla diesel Trukeilla joissa ei ole mitään saaste laitteita niin niilläkin saa ajaa sisätiloissa mutta ei bensa trukeilla. vain ainostaan siinä tapauksessa jos ne on muutettu kaasu käyttöiseksi....
        Tämäkin laki on ollut voimassa jo ennen kuin Suomessa on saaste leitteita keksitty ja ennen kuin koko Eu:ta on keksitty siis -70 luvulal oli jo näin asiat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        poistettavat sähkökotterot on ongelmajätettä, joten miten lie ongelmajätelaitoksissa estetään syttymiset?

        Tiltokkin pitää kieltää !
        Ajatelkaa jos jollakin leski rouvalla syttyy tilto tuleen kesken leikkien niin eihän se malta lopettaa kun se rätisee j a paukkuu ja kuumuu....mummo huutaa vaan onnesta ja jatkaa ajamista . Siinähän on vaara että koko tuhero syttyy palamaan jos ei ole muistanut leikata posliiniksi !
        Jos ei niiitä saada kiellettyä niin pitäs ainakin laittaa laki että posliini pitää olla turvallisuus syistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedättekö kuinka paljon sähköauton akun louhiminen maaperästä saastuttaa ?
        Kaivos auton kulutus voi olla 200 l/ tunnissa Dieseliä ja pyöräkoneiden ym. samaa luokkaa pitää monta kuormaa louhia että 1 akun materiaalit saadaan ja myrkyillä liuottaa... jne...

        Samaan aikaan romutetaan todella vähäpäästöisiä bensa ja diesel autoja mensa autot on ollut vähäpäästöisiä -90 vuodesta alkaen ja Dieselit n-95 paikkeilta alkaen..

        Piää muistaa sekin tosiasia että Dieselin ppakokaasu ei ole niin myrkyllista kuin Bensa,tästä johtuen esim. vanhoilla diesel Trukeilla joissa ei ole mitään saaste laitteita niin niilläkin saa ajaa sisätiloissa mutta ei bensa trukeilla. vain ainostaan siinä tapauksessa jos ne on muutettu kaasu käyttöiseksi....
        Tämäkin laki on ollut voimassa jo ennen kuin Suomessa on saaste leitteita keksitty ja ennen kuin koko Eu:ta on keksitty siis -70 luvulal oli jo näin asiat...

        pakokaasut ei ole saastetta-

        vaan niihin lisättävä lyijy-

        mutta ei lyijykään luontoa haittaa, vaan ihmisiä.

        aika helppoa olisi lopettaa se lyijyn lisääminen bensiis


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Sähköautopalo/akkupalo kehittää monin verroin vaarallisempia palokaasuja, kuin tavallisen polttomoottoriauton tulipalo. Tappavat huomattavasti nopeammin, eikä tule unohtaa vähintään n. 1500C lämpösäteilyä. Lisäksi sähköautopalot ovat erittäin vaikeita sammutettavia, toisin kuin polttomoottoriauton palo.

        Mut onhan niissä hienot etu/taka valojen yhdistävät led valonauhat ha valmistajan logon valaistus, kylä mua "veetuttaa" kun ajan vm. 2017 3.0D X4 BMW:llä ja mulla ei noita led nauhoja ole, onko mun auto vanha paska???, sillä on nyt mittarissa 152tkm, onko paalattavissa???


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiltokkin pitää kieltää !
        Ajatelkaa jos jollakin leski rouvalla syttyy tilto tuleen kesken leikkien niin eihän se malta lopettaa kun se rätisee j a paukkuu ja kuumuu....mummo huutaa vaan onnesta ja jatkaa ajamista . Siinähän on vaara että koko tuhero syttyy palamaan jos ei ole muistanut leikata posliiniksi !
        Jos ei niiitä saada kiellettyä niin pitäs ainakin laittaa laki että posliini pitää olla turvallisuus syistä.

        Joo, mulle meinas yhel "imurikeikal" käyä just noin, mummo esittel ittesns ovel "pimu illuks", no onneks piäsin pakkoon, trauma jäi! Pelottaa viälki.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        LUULETKO ETTÄ NE SINNE KELPAA ?

        Toyota on ainoa merkki joka käy sinne.
        Ne ei ala resujen ja tietokoneiden kanssa pelleilemään vaan aton pitää olla toiminta vavrma.
        Siksi 30 v. vanhat Toyotat on viety jo yli 20 v. ajan Suomesta Afrikkaan ja lähiitään...
        Hiluxit menee sota käyttöön lavalle laitetaan tykki !

        Japanilaisilla on varaa elinkaarisuunnitteluun TOYOTA on hyvä esimerkki elinkaariajattelusta. Amerikkalaisilla ja saksalaisilla ei taida olla varaa siihen?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        ne laivataan ilmastotuen kustannuksella afrikkaan- ongelma ratkaistu.

        porvari rahastaa joka käänteessä.

        Totta kai pitää rahastaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Japanilaisilla on varaa elinkaarisuunnitteluun TOYOTA on hyvä esimerkki elinkaariajattelusta. Amerikkalaisilla ja saksalaisilla ei taida olla varaa siihen?

        Tojo on hyvä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        pakokaasut ei ole saastetta-

        vaan niihin lisättävä lyijy-

        mutta ei lyijykään luontoa haittaa, vaan ihmisiä.

        aika helppoa olisi lopettaa se lyijyn lisääminen bensiis

        Sähkökottero-palo Keravalla meni koko ostoskeskus, Tanpereella parkkihalli, jne...

        Sähköauto-kauppias voisi kaupantekijäisinä tarjota ilmaisen grillimakkara-paketin sähköauton ostajille.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkökottero-palo Keravalla meni koko ostoskeskus, Tanpereella parkkihalli, jne...

        Sähköauto-kauppias voisi kaupantekijäisinä tarjota ilmaisen grillimakkara-paketin sähköauton ostajille.

        Ei mitään makkaroita, vaan sähköautot on kiellettävä.


      • Anonyymi
        UUSI

        Kelpais varmaan aloittajallakin patteri auto. Toivottavasti joskus saa vähän ajaa.

        Varmaan auton merkin ja mallin joskus tiedät. Minä tiedän jo.

        Oli kyllä valtava vahinko. Onko moista laajuudessaan koskaan tapahtunut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        LUULETKO ETTÄ NE SINNE KELPAA ?

        Toyota on ainoa merkki joka käy sinne.
        Ne ei ala resujen ja tietokoneiden kanssa pelleilemään vaan aton pitää olla toiminta vavrma.
        Siksi 30 v. vanhat Toyotat on viety jo yli 20 v. ajan Suomesta Afrikkaan ja lähiitään...
        Hiluxit menee sota käyttöön lavalle laitetaan tykki !

        Toyota Prius ainoa jonka olisin voinut ostaa joskus hybridinä, 2000 luvun alussa..
        Nyt uskalla ajaa sähkö biilillä, jää rahaa matkailuun.


      • Anonyymi
        UUSI

        Uutinen päivittyi (02.10.2025) ja kyseessä oli hybridiauto, ei sähköauto. Hybridiautossa on monenkymmenen litran bensasäiliö, joka räjähtäessään aiheuttaa valtavan tuhon parkkihallissa. Hybridiautojen akku toisaalta on niin pieni, että se ei aiheuta syttyessään isokaan tuhoa - korkeintaan ko. auto ja läheiset autot vaurioituvat.


    • Anonyymi

      Onpa ollut raju palo, liekö ollut muita sähköautoja?

      • Anonyymi

        Ihmiset saatiin höplötettyä ostamaan näitä sähköautoja ja -potkulautoja sekä -pyöriä akkuineen, nyt niitä on joka paikassa, odottamassa koska ongelmat, räjähdykset ja palot vaan eskaloituu.


      • Anonyymi

        Toivottavasti kaikki tuhoutuneet oli Tesloja ja muita akkuautoja.

        Kaupungeissa pitää rakentaa eri parkkihallit vaaralliseksi luokitelluille akkuautoilla ja toisaalta turvallisille bensa-autoille. Ainakin pitää paloseinällä osastoida akkuautot jonnekin erilleeen.

        Kävin juuri Verkkokauppa.com:illa. Sen parkkihallissa röhnötti ainakin 3 kpl Tesla-merkkisiä akkuautoja. Jos joku noista syttyy tuleen, niin Verkkokauppa yrityksenä menee nurin. Asiakasvirroille tärkeätä parkkihallia ei voida käyttää ainakaan puoleen vuoteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti kaikki tuhoutuneet oli Tesloja ja muita akkuautoja.

        Kaupungeissa pitää rakentaa eri parkkihallit vaaralliseksi luokitelluille akkuautoilla ja toisaalta turvallisille bensa-autoille. Ainakin pitää paloseinällä osastoida akkuautot jonnekin erilleeen.

        Kävin juuri Verkkokauppa.com:illa. Sen parkkihallissa röhnötti ainakin 3 kpl Tesla-merkkisiä akkuautoja. Jos joku noista syttyy tuleen, niin Verkkokauppa yrityksenä menee nurin. Asiakasvirroille tärkeätä parkkihallia ei voida käyttää ainakaan puoleen vuoteen.

        Sähköautot pitää kieltää kokonaan kaupungissa js maaseudullakin pitää niiden pysäköinti kieltää lähellä rakennuksia ja muita autoja, 5m suoja etäisyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot pitää kieltää kokonaan kaupungissa js maaseudullakin pitää niiden pysäköinti kieltää lähellä rakennuksia ja muita autoja, 5m suoja etäisyys.

        Ei 5m riitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 5m riitä

        Eikä edes 10m.

        50-100m


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä edes 10m.

        50-100m

        Kaupunkien ja asutuksen ulkopuolella pysäköinti jatkossa


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti kaikki tuhoutuneet oli Tesloja ja muita akkuautoja.

        Kaupungeissa pitää rakentaa eri parkkihallit vaaralliseksi luokitelluille akkuautoilla ja toisaalta turvallisille bensa-autoille. Ainakin pitää paloseinällä osastoida akkuautot jonnekin erilleeen.

        Kävin juuri Verkkokauppa.com:illa. Sen parkkihallissa röhnötti ainakin 3 kpl Tesla-merkkisiä akkuautoja. Jos joku noista syttyy tuleen, niin Verkkokauppa yrityksenä menee nurin. Asiakasvirroille tärkeätä parkkihallia ei voida käyttää ainakaan puoleen vuoteen.

        😀 mihis dieselit?, sopiiko bensojen kaa samaan tilaan?, tai pitääkö kassu-autoille viel omat paikat??, kuka maksaa ja miksi?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunkien ja asutuksen ulkopuolella pysäköinti jatkossa

        Tuotamattomat pellot uusiokäyttöön: sähikäisten latausoaikoiksi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        😀 mihis dieselit?, sopiiko bensojen kaa samaan tilaan?, tai pitääkö kassu-autoille viel omat paikat??, kuka maksaa ja miksi?

        Dieselit sopii bensojen kanssa samaan tilaan. Diesel on vähiten paloherkkä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset saatiin höplötettyä ostamaan näitä sähköautoja ja -potkulautoja sekä -pyöriä akkuineen, nyt niitä on joka paikassa, odottamassa koska ongelmat, räjähdykset ja palot vaan eskaloituu.

        Tyhmät osti.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti kaikki tuhoutuneet oli Tesloja ja muita akkuautoja.

        Kaupungeissa pitää rakentaa eri parkkihallit vaaralliseksi luokitelluille akkuautoilla ja toisaalta turvallisille bensa-autoille. Ainakin pitää paloseinällä osastoida akkuautot jonnekin erilleeen.

        Kävin juuri Verkkokauppa.com:illa. Sen parkkihallissa röhnötti ainakin 3 kpl Tesla-merkkisiä akkuautoja. Jos joku noista syttyy tuleen, niin Verkkokauppa yrityksenä menee nurin. Asiakasvirroille tärkeätä parkkihallia ei voida käyttää ainakaan puoleen vuoteen.

        Jaha.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti kaikki tuhoutuneet oli Tesloja ja muita akkuautoja.

        Kaupungeissa pitää rakentaa eri parkkihallit vaaralliseksi luokitelluille akkuautoilla ja toisaalta turvallisille bensa-autoille. Ainakin pitää paloseinällä osastoida akkuautot jonnekin erilleeen.

        Kävin juuri Verkkokauppa.com:illa. Sen parkkihallissa röhnötti ainakin 3 kpl Tesla-merkkisiä akkuautoja. Jos joku noista syttyy tuleen, niin Verkkokauppa yrityksenä menee nurin. Asiakasvirroille tärkeätä parkkihallia ei voida käyttää ainakaan puoleen vuoteen.

        Todennäköisesti useampi sähköauto paloi, kun tuli oli irti latauspisteellä.

        Teslakuskit pitää heittää vankilaan, ne vaarantaa muut ihmiset.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti useampi sähköauto paloi, kun tuli oli irti latauspisteellä.

        Teslakuskit pitää heittää vankilaan, ne vaarantaa muut ihmiset.

        sähkökotteroille pitää lain voinalla pakottaa aina omat lyijyseinäiset umpioparkkikopit-

        että palo ja palokaasut ei pääse leviämään


    • Anonyymi

      Sähköauto = joukkotuhoase.

      • Anonyymi

        Troijan hevonen sekin.


      • Anonyymi
        UUSI

        Rikkaitten huvitus/ elon Pask!!!!/tesla


      • Anonyymi
        UUSI

        Pirkanmaan alue uutisissa näkyi että hybridi oli wolkkari.


    • Anonyymi

      Miettikää, kun tuollainen latauksessa oleva patteriauto syttyy tuleen puurakenteisen rivitalon autokatoksen alla, joka on rakennettu kiinni itse rakennukseen. Huh huh.

      • Anonyymi

        Siinä sitten grillautuvat niin talo kuin ihmiset ja se tapahtuu hyvin nopeasti.

        Sähköautoja ei pitäisi ladata rakennuksen sisällä eikä edes talon kyljessä.

        50 metrin päässä rakennuksesta ja sekin pistää miettimään.


      • Anonyymi

        "Hallin kärsimät vahingot eivät ole vielä tiedossa.

        – Menee todennäköisesti hyvin pitkään ennen kuin se on takaisin käyttökunnossa."

        - IL

        Betonirakenteinen hallikin kärsi merkittäviä vaurioita, niin puutalosta ei jää mitään jäljelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hallin kärsimät vahingot eivät ole vielä tiedossa.

        – Menee todennäköisesti hyvin pitkään ennen kuin se on takaisin käyttökunnossa."

        - IL

        Betonirakenteinen hallikin kärsi merkittäviä vaurioita, niin puutalosta ei jää mitään jäljelle.

        Se kun sähköauton akku palaa niin siitä puhaltaa voimalla kuin polttopullosta ne palokaasut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kun sähköauton akku palaa niin siitä puhaltaa voimalla kuin polttopullosta ne palokaasut.

        varmasti luonnonmukaista ja virkistävää hengiteltävää ilmasto-vihreille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kun sähköauton akku palaa niin siitä puhaltaa voimalla kuin polttopullosta ne palokaasut.

        Tiedättekö millaiset savut lähtee akkuporakoneen akusta kun se syttyy kesken latauksen ?
        Siinä palaa koko talo jos se valvomatta on sisällä....
        Sähköauton akkun päästöt on x1000 siihen verratuna ! huh huh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitten grillautuvat niin talo kuin ihmiset ja se tapahtuu hyvin nopeasti.

        Sähköautoja ei pitäisi ladata rakennuksen sisällä eikä edes talon kyljessä.

        50 metrin päässä rakennuksesta ja sekin pistää miettimään.

        Miten se talvella käytännössä onnistuu ?

        Sähköautoa voi käyttää talvella ainostaan jos on lämin talli !

        Muuten sähkön kulutus on päätähuimaava ja ajo kalliimpaa kuin nykyy dieselillä + päälle monin kertainen arvon alennus joka kohdistuu kaikkiin sähköautoihin.
        Ja jos pakkasella kylmää akkua ladataan niin se heikentää akun kestoikää.
        Poppakonsteina olevista akun lämmittimistä ei suurta hyötyä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hallin kärsimät vahingot eivät ole vielä tiedossa.

        – Menee todennäköisesti hyvin pitkään ennen kuin se on takaisin käyttökunnossa."

        - IL

        Betonirakenteinen hallikin kärsi merkittäviä vaurioita, niin puutalosta ei jää mitään jäljelle.

        Troonitkin on akkukäyttöisiä


      • Anonyymi

        Ei pattereita saa ladata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se talvella käytännössä onnistuu ?

        Sähköautoa voi käyttää talvella ainostaan jos on lämin talli !

        Muuten sähkön kulutus on päätähuimaava ja ajo kalliimpaa kuin nykyy dieselillä päälle monin kertainen arvon alennus joka kohdistuu kaikkiin sähköautoihin.
        Ja jos pakkasella kylmää akkua ladataan niin se heikentää akun kestoikää.
        Poppakonsteina olevista akun lämmittimistä ei suurta hyötyä ole.

        tarkoitatko että sähköauto ei käynnisty talvella ollenkaan- paitsi lämmityksessä koko ajan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tarkoitatko että sähköauto ei käynnisty talvella ollenkaan- paitsi lämmityksessä koko ajan ?

        siis kuluttaa sähköä koko ajan vaikka ei ajettaisikaan... siinäpä 'vihreä' vempele...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis kuluttaa sähköä koko ajan vaikka ei ajettaisikaan... siinäpä 'vihreä' vempele...

        siis täysin kaheli ostos- tuohan kuluttaa enemmän kuin tavallinen auto- ja lisäksi aiheuttaa kuluja moneen asiaan yhteiskunnassa


      • Anonyymi
        UUSI

        Aivan tarpeeksi on tullut nähtyä niitä puurakenteisia asuntoja, joissa autotalli on ns. naitettu aivan talon kylkeen kiinni ja auto tai autot on siellä autotallin sisällä vielä parkissa. Ihmetystä se vaan jaksaa joka kerta, harva se päivä aiheuttaa miten ihmeessä jotkut pystyy nukkumaan hyvin sellaisessa tilanteessa. Tavallisessa polttiksessa pystyy sentään akun-navan irroittamaan helposti irti paitsi, että aikaa mittaavalle huoltonäytölle se ei taas ole välttämättä hyvä juttu. Sivusta


    • Anonyymi

      Jos tuo rakennus olisi ollut vanhempi ja huonommin tehty, siellä olisi voinut tulla kymmeniä uhreja savukaasumyrkytysten vuoksi.

      • Anonyymi

        Mutta eikö ne pelasta ilmastoa ne sähköautot, tekee paremman ilman hengittää ja maailma muutenkin hikoilee vähemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö ne pelasta ilmastoa ne sähköautot, tekee paremman ilman hengittää ja maailma muutenkin hikoilee vähemmän?

        sähkökotteron valmistus jo tuhoaa enemmän luontoa ja ilmastoa kuin polttomoottoriautot koko toiminta-aikanaan.


      • Anonyymi

        Jos linja-auto olisi ajanut torille, olisi kymmeniä voinut kuolla. Kauheita nuo linja-autot.


    • Anonyymi

      Nykyään on vanhoissa rintamamiestaloissakin vaikka kuinka monessa paikkaa noita latureita aivan talossa kiinni, tragedia on vain ajan kysymys.

      • Anonyymi

        No niinpä!


      • Anonyymi

        Ihmisille on valehdeltu että ne on turvallisia ja että maailma pelastuu niillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisille on valehdeltu että ne on turvallisia ja että maailma pelastuu niillä.

        eikö noihin akku-asioihin ole olemassa lakia?-

        esim aurinkopaneeleissa on se lataava akku- eihän se saisi olla lähellä taloa samasta syystä.


    • Anonyymi

      Vihreää siirtymää vaan.

      • Anonyymi

        Ja sitä kannattaa melkein koko eduskunta, niin vasemmalla kuin myös oikealla.


      • Anonyymi

        Vihreä siirtymä Tuonelan puolelle?


    • Anonyymi

      Polttikset syttyy vain ajossa, jos polttoainetta tai öljyä vuotaa kuumalle pakosarjalle.

      Nää sähköautot on painajaisia parkkihalleissa.

      • Anonyymi

        Ja kun niissä on vielä sekin että akut voi syttyä myös silloin kun niitä ei ladata.

        Noin epävarmaa ja vaarallista viritelmää kuin sähköauto sekä muut sähkömenopelit ei olisi ollenkaan pitänyt sallia.


      • Anonyymi

        ...entäpä autolauttojen autokansilla? 200+ metriä yhtenäistä osastoimatonta tilaa, jopa 8 kaistaisena. Alla teräskansi, joka sulaa todella nopeasti akkupalon aiheuttaman 1500-1800C lämpötilan vaikutuksesta...Ja sen autokannen alla ovat konehuoneet, sekä mm aluksen omat polttoainevarastot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...entäpä autolauttojen autokansilla? 200 metriä yhtenäistä osastoimatonta tilaa, jopa 8 kaistaisena. Alla teräskansi, joka sulaa todella nopeasti akkupalon aiheuttaman 1500-1800C lämpötilan vaikutuksesta...Ja sen autokannen alla ovat konehuoneet, sekä mm aluksen omat polttoainevarastot.

        Norjassa on kielletty osalta laivoista sähköautot kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjassa on kielletty osalta laivoista sähköautot kokonaan.

        Samoin joillakin Välimeren varustamoilla. Eivät ota kyytiin edes hybridejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...entäpä autolauttojen autokansilla? 200 metriä yhtenäistä osastoimatonta tilaa, jopa 8 kaistaisena. Alla teräskansi, joka sulaa todella nopeasti akkupalon aiheuttaman 1500-1800C lämpötilan vaikutuksesta...Ja sen autokannen alla ovat konehuoneet, sekä mm aluksen omat polttoainevarastot.

        Joo, eipä tarvi enää mennä laivalle. Onneksi ikään on jo sen verran, että nuorempana on tullut nähtyä ja käytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, eipä tarvi enää mennä laivalle. Onneksi ikään on jo sen verran, että nuorempana on tullut nähtyä ja käytyä.

        Norjassa 10 000 sähköautoa, mutta ne on sellaisia pieniä " mopoauton" tapaisia kaupunkiautoja - ja siis pienemmät akut- pienempi kulutus-

        mahdollisesti eri tekniikkaa kuin nämä Suomen rönttö-sähkikset.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjassa 10 000 sähköautoa, mutta ne on sellaisia pieniä " mopoauton" tapaisia kaupunkiautoja - ja siis pienemmät akut- pienempi kulutus-

        mahdollisesti eri tekniikkaa kuin nämä Suomen rönttö-sähkikset.

        Joopa, jos nyt kumminkin tarkistaisit vielä lähteesi. Norjan eniten rekisteröity sähköauto on Tesla, eikä se tiettävästi pwrusteiltaan poikkea Suomessa käytössä olevista sähköautoista.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Se on kyllä totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä totta.

        kännykässä akku posahtaa sillain turvonneeksi- miten se tapahtuu?... saattaa jumittua kokonaan ettei irtoa kuin hajottamalla...

        voi sähköauton akkukin posahtaa samallailla


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä totta.

        Myyty kuvitelmalla jollakin huoltovapaudella verrattuna polttiksiin mutta 150000 kilometrin jälkeen jo kalliit remontit akkuihin ja johonkin vetoakselrihin ja alustaan jotka niin rankkaa kiihdytystä kestä.


    • Anonyymi

      Kannattaa taloyhtiön kokouksessa sanoa jämptisti että ei sähköautoja rakennusten lähelle eikä kiinni taloon varsinkaan latataukseen.

    • Anonyymi

      Ajatelkaapa jos vastaava sattuisi usean sadan auton julkisessa maanalaisessa parkkihallissa, jossa on yleensä kymmeniä-, jopa satoja ihmisiä yhtä aikaa. Seuraukset olisivat paljon tuhoisammat.

      Sähköautojen latauspisteet tulisi välittömästi kieltää suljetuissa julkisissa tiloissa, kuten esim. em. parkkihallit. Ilmeisesti asiaan ei ole tulossa muutosta, ennen kuin ihmisiä kuolee jossakin seuraavassa tulipalossa? Sähköautopalot ovat huomattavassa kasvussa lähitulevaisuudessa.

      • Anonyymi

        Se on juuri kuten sanot.


    • Suomessa ladataan kymmeniä tuhansia sähköautoja joka ikinen päivä.

      • Anonyymi

        Valitettavasti.


      • Anonyymi

        Suomessa tankataan miljoonia polttiksia ihan jatkuvasti.


      • Anonyymi

        Eli siis ne ei voi siitä syytä olla vaarallisia?

        Murhaahan monet murhaajat ympäri pallon joka puolella joka päivä, joten sähköautot on turvallisia.


    • Anonyymi

      Liikkuva henkilökohtainen krematorio, kun batterit vetää oikkariin, niin Teslassa ei enää mikään toimi, ulos ei pääse, ovet menee lukkoon, ikkunat eivät aukeudu, batteriauton palo on niin rajua, että kysymys on muutamasta kymmenestä sekunnista, jona aikana autosta pitää päästä ulos.

      Batteriautoa on myös hankala , jos ei mahdoton sammuttaa, yleensä kytevä auto pitää vielä upottaa vesialtaaseen pitkäksi aikaa.

      • Anonyymi

        Itseasiassa puhutaan ihan sekunnista parista kun sieltä pitää hypätä ulos, ei pidä jäädä nuuhkimaan kun huomaa sähköauton sisällä vähänkään palaneen käryä.


      • Anonyymi

        Parkkihalleihin pitää rakentaa järjestelmä, että se voidaan täyttää nopeasti vedellä patteriautopalon varalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parkkihalleihin pitää rakentaa järjestelmä, että se voidaan täyttää nopeasti vedellä patteriautopalon varalta?

        Mutta kun se ei taida olla realistisesti mahdollista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa puhutaan ihan sekunnista parista kun sieltä pitää hypätä ulos, ei pidä jäädä nuuhkimaan kun huomaa sähköauton sisällä vähänkään palaneen käryä.

        Kyllä, - juuri näin. Sähköautopalossa ihmisen selviytymisaikaa mitataan sekunneissa, ei minuuteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, - juuri näin. Sähköautopalossa ihmisen selviytymisaikaa mitataan sekunneissa, ei minuuteissa.

        Ei ole aikaa viivytellä hetkeäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun se ei taida olla realistisesti mahdollista?

        Muutetaan Päijänne-tunneli parkkihalliksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa puhutaan ihan sekunnista parista kun sieltä pitää hypätä ulos, ei pidä jäädä nuuhkimaan kun huomaa sähköauton sisällä vähänkään palaneen käryä.

        pitää ajaa ovet auki ja ikkunat avattuna


      • Anonyymi

        Kuopiossa syttyi patteriauto tuleen ajossa kuski kerkesi juuri ja juuri ulos,mutta omien sanojensa mukaan ei olisi kerennyt palastamaan lapsiaan takapenkiltä jos ne olisi olleet mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuopiossa syttyi patteriauto tuleen ajossa kuski kerkesi juuri ja juuri ulos,mutta omien sanojensa mukaan ei olisi kerennyt palastamaan lapsiaan takapenkiltä jos ne olisi olleet mukana.

        Jäikö anoppi takakonttiin?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäikö anoppi takakonttiin?

        😂😂😂


    • Anonyymi

      Tilasin kesällä sähköauton jossa on tehoja ja neliveto, uusi. Nyt kun juuri ennen auton saamista katsoin autovakuutusten hintoja, olin lentää persiilleen. Vuosimaksu (kasko ja liikennevak.) olisi välillä 1400-1600 eur!!! Ja siis maksimibonukset on, asuinalue pääkaupunkiseutu. Taitaa sähköautojen vahingot olla aika kalliita.

      • Anonyymi

        Tottakai vakuutukset niissä on kalliita kun vaara on suuri.


      • Anonyymi

        Entä mitä lie vakuutus korvaavan edes? Eikä se rahallinen korvaus sitten mitään lohduta jos läheinen kuolee sen sytyttämässä palossa, tai joku sivullinen menehtyy.


      • Anonyymi

        Turun satamassa ole kerran pariskunta lähdössä risteilylle. Vesi oli noussut parkkialueelle jossa oli vielä jonkinlainen notko. Ajoivat siihen hybridiautolla ja siihen se auto myös jäi. Eivät saaneet korvauksia Turun kaupungilta, eikä vakuutuskaan korvannut.

        Omaan piikkiin meni, eikä ollut mikään halpa auto.


    • Anonyymi

      Sitten vasta haloo nousee, jos ja kun ensimmäinen sähköautopalo sattuu autolautan autokannella, keskellä Itämerta. Lähes mahdoton sammuttaa, eli leviää lähes satavarmasti, ja matkustajia autolautassa voi olla lähempänä 3000 henkilöä.

      • Anonyymi

        Mutta eiköhän se sujuvasti pistetä jonkin "inhimillisen virheen" piikkiin.


      • Anonyymi

        Suurimmat autolautat ottavat jopa 680 henkilö- ja pakettiautoa kerrallaan, ja kaikki nämä ovat käytännössä samassa osastoimattomassa tilassa jopa 2-3 kerroksessa. Voi sitä liekkien loimotusta kun tulihelvetti pääsee autokannella irti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurimmat autolautat ottavat jopa 680 henkilö- ja pakettiautoa kerrallaan, ja kaikki nämä ovat käytännössä samassa osastoimattomassa tilassa jopa 2-3 kerroksessa. Voi sitä liekkien loimotusta kun tulihelvetti pääsee autokannella irti.

        No jos ajatellaan positiivisesti, niin mikäli laiva syttyy soihdun tavoin palamaan, niin erillisiä hätäraketteja ei tarvinne enää ampua ilmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos ajatellaan positiivisesti, niin mikäli laiva syttyy soihdun tavoin palamaan, niin erillisiä hätäraketteja ei tarvinne enää ampua ilmaan.

        ....ja sammutus onnistuu parhaiten & nopeasti, ajamalla laiva huippunopeuteensa, ja avaamalla keulaportti, sekä samalla laskemalla ajoramppi alas merenpinnan tasolle. Vettä tulee sisään autokannelle vähintään miljoona litraa minuutissa, joten koko show on ohi parissa minuutissa, jolloin laiva uppoaa... ei jää kytemään.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        On ne kovia.


      • Anonyymi

        Ja tummennetut ikkunat 😍


    • Anonyymi

      Vakuutusyhtiö, poliisi ja pelastuslaitos selvittävät Tampereen parkkihallipalon syytä palopaikalla – toimistotalo yhä tyhjillään

      https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000011532546.html

      Koko kiinteistö tyhjillään, siellä oli ravintoita ja kahviloita ainakin. Korvaakohan vakuutukset menetetyt myynnit?

      • Anonyymi

        syytä selvitetään?

        oliko sittenkin persujen tekemä terroristi-isku taas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        syytä selvitetään?

        oliko sittenkin persujen tekemä terroristi-isku taas?

        siksi tietoa ei anneta- persu-terroristeja suojellaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        syytä selvitetään?

        oliko sittenkin persujen tekemä terroristi-isku taas?

        Vihreitä ne ei ainakaan ollu, ku se auto ei ollut diisseli. 🤔


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Koko kiinteistö menee käyttökieltoon raskasmetalli pitoisten myrkkysavukaasupäästöjen vuoksi. Kestää pitkään puhdistustöiden jälkeen ennen kuin myrkkyainepitoisuudet saadaan alas sallituille tasolle.

      • Anonyymi

        No eiköhän nyt aleta jo muuttamaan vääriä käsityksiä noista patteriautoista ?
        Ne eivät ole valmiita vaan koekappaleita joita testautetaan hyväuskoisilla ihmisillä.
        Syytä on katsoa parkkeerattaessa onko vieressä palopommi.


      • Anonyymi

        Joo ja se parkkihalli pitää kunnostaa ja myös ne latauspisteet. Sitä ennen tutkitaan pitkään ja hartaasti, että oliko vika autossa, laturissa vai missä. Ei tule hetkeen käyttöön tuo rakennus, siinä ottavat ravintolat osumaa ihan reilusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eiköhän nyt aleta jo muuttamaan vääriä käsityksiä noista patteriautoista ?
        Ne eivät ole valmiita vaan koekappaleita joita testautetaan hyväuskoisilla ihmisillä.
        Syytä on katsoa parkkeerattaessa onko vieressä palopommi.

        Ei sähköautoja ole milloinkaan varsinaisesti kehitetty. Niitä alettiin vain valmistamaan kaikissa tehtaissa eri valmistajien toimesta, suunnattoman ympäristöbuumin varjolla, ja joten kuten kasaan haalitut kustannustehokkaat komponentit lyötiin nippuun, ja asetettiin eri autonvalmistajien tekemiin kuoriin, eli brändeihin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja se parkkihalli pitää kunnostaa ja myös ne latauspisteet. Sitä ennen tutkitaan pitkään ja hartaasti, että oliko vika autossa, laturissa vai missä. Ei tule hetkeen käyttöön tuo rakennus, siinä ottavat ravintolat osumaa ihan reilusti.

        Olisi syytä palopesäkkeen haltijan/omistajan/tuolloisen käyttäjän eli vahingon aiheuttajan joutua korvausvastuuseen.


    • Anonyymi

      kai menee siihen, että sähköautoille tulee omat parkki paikat,

      • Anonyymi

        lyijypeite sähköautoille pakollisena parkkeerauksessa- ei pääse palo raivoamaan sivullisille.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ja entäpä jos puolet parkkihallin autoista olisi ollut sähköautoja?
      Kuinka monta päivää palo olisi kestänyt?
      Entä kun seuraava patteriauto syttyy ruotsinlautan autokannella?

      • Anonyymi

        tuotahan voisi kokeilla jossain- ehkä saataisiin ikuinen tuli Suomeen jonnekin?

        sähköautohan ei sammu ennenkuin on palanut loppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuotahan voisi kokeilla jossain- ehkä saataisiin ikuinen tuli Suomeen jonnekin?

        sähköautohan ei sammu ennenkuin on palanut loppuun.

        sähkö-metsäkoneet kiellettävä- metsäpalon vaaran takia.


    • Anonyymi

      Vihreät taputtaa....

      Viher-vasemmisto taputtaa kun Venäjällä palaa öljynjalostamot
      Yksi palo tuottaa enemmän saasteita palamis hetkellä kuin kaikki maailman auton sillä hetkellä.
      TÄMÄ ON SITÄ NYKY VIHREYTTÄ !

      • Anonyymi

        lentoliikenne tuottaa joka päivä moninkerroin ilmastotuhoa ja saastetta enemmän kuin koko maailman autokanta vuodessa.


    • Anonyymi

      Arvaa, miten käy, jos olet tuleen syttyneen Teslan sisällä?

      Saako kukaan ovia auki ulkoa käsin? Sähköt poikki tulipalon takia. Ei onnistu.

      Etkä itse löydä hädissäsi mitään hätäovenkahvaa, sillä ne ovat piilossa. Tiedätkö, missä ne ovat tai edes että sellaiset on olemassa?

      Sinä palat ja kuolet sinne sisälle kun kukaan ei saa ovia auki, kun vain sähköllä toimivat ovenkahvat on upotettu oveen sisään eivätkä toimi. Kukaan ei saa sinua pelastettua.

      Mitä kannattaisi tehdä?

      • Anonyymi

        Siitähän tulee nykyaikainen high tech -jätkänkynttilä. En jukolauta uskaltaisi ikinä ajaa sähköautolla juurikin tuon takia, ettei niitä ovia saa välttämättä auki. Ja savua voi tulla niin npeasti, ettei sitä hätäovenkahvaa paniikissa löydä ollenkaan.

        Ja sitten jos autossa on lapsia takapenkillä, niin nekin pitäisi saada turvaistuimista pois, mutta sitä ennen myös takaovet pitäisi saada auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitähän tulee nykyaikainen high tech -jätkänkynttilä. En jukolauta uskaltaisi ikinä ajaa sähköautolla juurikin tuon takia, ettei niitä ovia saa välttämättä auki. Ja savua voi tulla niin npeasti, ettei sitä hätäovenkahvaa paniikissa löydä ollenkaan.

        Ja sitten jos autossa on lapsia takapenkillä, niin nekin pitäisi saada turvaistuimista pois, mutta sitä ennen myös takaovet pitäisi saada auki.

        konepistooli oltava vakiovarusteena sähköautoissa- sillä posauttaa ikkunat ja ovenlukot auki palon räjähtäessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitähän tulee nykyaikainen high tech -jätkänkynttilä. En jukolauta uskaltaisi ikinä ajaa sähköautolla juurikin tuon takia, ettei niitä ovia saa välttämättä auki. Ja savua voi tulla niin npeasti, ettei sitä hätäovenkahvaa paniikissa löydä ollenkaan.

        Ja sitten jos autossa on lapsia takapenkillä, niin nekin pitäisi saada turvaistuimista pois, mutta sitä ennen myös takaovet pitäisi saada auki.

        Ja anoppi pois kontista.


      • Anonyymi
        UUSI

    • Anonyymi

      Etkö tosiaankaan tiedä patterin (eli pariston) ja akun eroa?

      • Anonyymi

        Etkö tosiaankaan tiedä patterin ja pariston eroa?

        -patteri, tykistön perusyksikkö tai siihen kuuluvat tykit ja niiden hoitajat, tulipatteri
        -lämpöpatteri, lämmityslaite

        On eri asia kuin paristo.


    • Anonyymi

      Yhdessä maksamme tämänkin vahingon kulut.

      • Anonyymi

        Toivottavasti emme. Vakuutusmaksujen mahdolliset nousut tulee suoraan siirtää lataushybridi- ja sähköautojen vakuutuksenottajille. Ei suinkaan meille muille!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti emme. Vakuutusmaksujen mahdolliset nousut tulee suoraan siirtää lataushybridi- ja sähköautojen vakuutuksenottajille. Ei suinkaan meille muille!

        Se ei varmaan onnistu. Kyllä me saamme maksaa korvaukset aivan tasapuolisesti.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti emme. Vakuutusmaksujen mahdolliset nousut tulee suoraan siirtää lataushybridi- ja sähköautojen vakuutuksenottajille. Ei suinkaan meille muille!

        Sen, joka vispilänsä kytki ja jätti lataukseen tulee korvata aiheuttamansa vahingot


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ratkaisu: Hybridiautoja ei saa enää ladata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratkaisu: Hybridiautoja ei saa enää ladata

        Riski ei rajoitu pelkkiin hybridiautoihin. Myös sähköautot ovat iso turvallisuusriski.


      • Anonyymi

        Niin...Hybridi- tai täyssähkö: - Akkupalo kehittää välittömästi +1500C - +1700C. Siinä ja ympäriltä palaa aivan kaikki. Vielä surkeampi tilanne, jos näitä on muutama rinnakkain. Isokin parkkihalli täyttyy myrkkykaasuista hetkessä, - jopa yhden sähköauton palossa. Silloin on viikatemies läsnä todella isosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riski ei rajoitu pelkkiin hybridiautoihin. Myös sähköautot ovat iso turvallisuusriski.

        Hybridit nilkuttakoot pelkän bensan voimin


      • Anonyymi
        UUSI

        Ota huomioon: palanut auto oli plug-in hybrid, joissa on täyssähköautoon verrattuna pienikokoinen akku, maksimissaan noin 20kWh luokkaa. Jos palanut auto olisi ollut täyssähköauto tyypillisellä 70-80kWh ajoakulla, koko rakennus olisi tuhoutunut maan tasalle!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei pitäisi saada parkkiin sisätiloihin sähkövatkaimia lainkaan.

    • Anonyymi

      Aamulehden mukaan 30 autoa vaurioitui ja 20 sai noki ja savuvaurioita.
      Palon sai alkunsa hybridautosta.

    • Anonyymi

      Sähkö- ja Hybridiautojen latauspisteet HETI POIS parkkihalleista!!! Lähes jokaisessa suomalaisessa hypermarketissa ja ostoskeskuksessa on sähköautojen latauspisteet sijoitettuna maanalaisiin parkkihalleihin. Ovat todellisia surmanloukkuja sähköautopalon sattuessa. Satoja autoja - satoja ihmisiä yhtäaikaisesti paikalla.

    • Anonyymi

      Sähköautojen pysäköinti, säilytys ja lataus tullaan kieltämään kellariparkeissa ja muissakin suljetuissa tiloissa. Pakava auto täytyy pystyä hinaamaan kauemmas muusta palavasta materiaalista. Pitääkö odottaa vielä kuolonuhreja sähkisten palon takia ennenkuin viranomaiset heräävät ja asettavat työryhmän miettimään toimenpiteitä 3 vuodeksi

    • Anonyymi

      Aivan hirvittävät myrkkypäästöt suoraan Tampereen ydinkeskustaan, juna-asema aivan vieressä. Aivan hirvittävät myrkkylaskeumat tuli Tampereen ytimeen. Ilmankos koululaisten huoltajia pyydettiin seuraamaan jälkikasvunsa vointia.

    • Anonyymi

      Jos kyseisessä sähköautossa olisi ollut asennettuna videolinkissä esitetyn mukainen akkupaketin hätälaukaisusysteemi, ei kyseistä onnettomuutta olisi tapahtunut.
      Tai ehkä ei jos siirrymme elämään rinnakkaistodellisuuteen missä kaikki toimii.

      https://www.youtube.com/shorts/rCGCeomnYGA?feature=share

      • Anonyymi

        Tuo kun lähtee parkkihallin ylimmältä kattotasanteelta niin EI HYVÄ PÄIVÄÄ!


    • Anonyymi

      Suomeen tuodaan jatkuvasti ja suurinumeroisesti vuosittain 2. hand käytettyjä sähkö- ja hybridiautoja Euroopasta. Noiden hinta ja kunto on todella vaihteleva, ja varmaa on, ettei läheskään kaikkien tulokkaiden akku- ja latauskalusto ole uutta vastaavassa kunnossa. Näitä sitten ajetaan vajaakuntoisina parkkihalleihin sulamaan ja lataukseen. Todellisia pommeja!

      • Anonyymi

        Toi sulaminen oli hyvä pointti. Vanhalle akulle, sekä koko käytetyn s/h-auton sähköjärjestelmälle tekee todella huonoa jatkuvat lämpötilan vaihtelut. Siis plussaa ja miinusta. Tällainen vain lisää totaalisen akkupalon riskiä.


    • Anonyymi

      Olen aivan varma, ettei suomessa tehdä asian suhteen yhtään mitään, ennen kuin ihmisiä kuolee vastaavassa onnettomuudessa useita. Sähköautopalo julkisissa sisätiloissa, voi sattua lähes kaikissa Suomalaisissa kaupungeissa, - siis joissa on super- tai hypermarket tasoinen ostoskeskus. Tämän lisäksi kaupunkialueiden taloyhtiöiden/kiinteistöjen suuret parkkihallit. Tämäkin täytyy valitettavasti ottaa osumana, ennen kuin lainsäädäntöä muutetaan.

      • Anonyymi

        Ei tavallisen ihmisen kuolema riitä pitää olla joku tärkeempi eläjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tavallisen ihmisen kuolema riitä pitää olla joku tärkeempi eläjä.

        Jos edes yhdellä taviksella selvitään isomman marketin parkkihallin palosta? Tuskinpa vain... Taitaa tuossa tilanteessa porukkaa- jopa perheitä mennä poistoon, kuin liukuhihnalla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos edes yhdellä taviksella selvitään isomman marketin parkkihallin palosta? Tuskinpa vain... Taitaa tuossa tilanteessa porukkaa- jopa perheitä mennä poistoon, kuin liukuhihnalla...

        ...kyse on sekunneista, ei suinkaan minuuteista. Akkupalojen myrkkykaasut tappavat hyvin nopeasti.


    • Anonyymi

      Jööttäs aikas myrkkysavut tosiaan pitkin Tampereen keskustaa.

      • Anonyymi

        Me kuollaan kaikki myrkkykaasuihin # THIS IS THÖ END #


    • Anonyymi

      Tahallaanko noita sytytetään. Ei ennen sähköautoja juuri autopaloja isommin ollut. Nyt palaa viikottain. Ei nuo valmistajat niin kyvyttömiä voi olla etteivät kykene syttymättömiä autoja valmistamaan tai siis itsestään syttymättömiä ilman ulkopuolista voimaa.

      • Anonyymi

        Varsinkin käytettyinä (halvalla) Suomeen tuotetut/tuodut sähköautot ovat se isoin kysymysmerkki akkupalojen suhteen. Ja näitähän tulee Suomeen jatkuvana virtana, sillä kansalla ei ole varaa ostaa uusia sähköautoja.


    • Anonyymi

      Taas on joku kikkaillut latauksen kanssa. Ei kannattaisi.

      Maailmalla on valtava määrä puhelimia eivätkä nekään taskuissa räjähtele. Vai poistetaanko nekin samalla kuin sähköautot? Vai poistetaanko koko sähkö niin polttomoottorikännykät pitää nykäistä aammulla käyntiin ja puhelut vain ulkotiloissa?

      Polttoainekäyttöiset autot pitää kieltää, tukevat putinin venäjän sotaa joka litralla ja ovat OPEC kartellijärjestön orjia.

      • Anonyymi

        Jo sata vuotta sitten oli kotikäyttöisissäkin akkulatureissa vikavirta suojat tumpelo saatto huoletta heittää piuhat vaikka huvikseen oikosulkuun ja mitään ei tapahtunut virta ei vaan kulkenut. Korona rokotteen ottaminenko on heikentänyt insinöörien kykyjä ja vähentänyt niiden älykkyyttä ottaa asioita huomioon ja estää vahinkojen syntyminen.


    • Anonyymi

      Yhdelläkään Pelastuslaitoksella, tai yksittäisellä johtavalla pelastusviranomaisella ei ole ainottakaan pätevää ratkaisua sähköautopalon välittömään ja riskittömään sammuttamiseen maanalaisissa parkkitiloissa. Aina mennään isolla riskillä, kun näitä ladataan siellä.

      • Anonyymi

        Ydinvoimalakin voidaan vuorata sementtivaipalla niin mikä vaikeus tuo nyt on lyödä palava sähköauto betoni laatikkoon. Pelkääkö ne että palavaan autoon voi tulla vaikka naarmuja jos sitä ei kyllin varovaisesti kohtele.

        Tuollainen betonilaatikko palavan auton taakse sen jälkeen raaka peruutus kuormaautolla päin palavaa autoa niin laatikkoonhan se menee niin että kolahtaa.

        Samaa ininää kun tuo jos henkilöautoja on jätetty pelastustielle. Voi voi ohi ei pääse kun saattaa naarmuja tulla autoihin. Vittu mitä wokettaja homoja nuo pelastuslaitoksen työntekijätkin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ydinvoimalakin voidaan vuorata sementtivaipalla niin mikä vaikeus tuo nyt on lyödä palava sähköauto betoni laatikkoon. Pelkääkö ne että palavaan autoon voi tulla vaikka naarmuja jos sitä ei kyllin varovaisesti kohtele.

        Tuollainen betonilaatikko palavan auton taakse sen jälkeen raaka peruutus kuormaautolla päin palavaa autoa niin laatikkoonhan se menee niin että kolahtaa.

        Samaa ininää kun tuo jos henkilöautoja on jätetty pelastustielle. Voi voi ohi ei pääse kun saattaa naarmuja tulla autoihin. Vittu mitä wokettaja homoja nuo pelastuslaitoksen työntekijätkin on.

        Sähköauton latauspiste voi hyvin olla betonikuutio jonka ovi sulkeutuu liiasta lämmöstä saa auto palaa rauhassa mielellään kuljettajansa kanssa.


    • Anonyymi

      Siellä lähikoulun oppilaat saivat aimo annoksen vihreän siirtymän myrkkyä keuhkoihinsa.

      Oppilaat ja koulun työntekijät suojautuivat tulipalosta levinnyttä savua sisälle koulutaloihin. Savun haju aiheutti silti osalle heistä päänsärkyä ja huonovointisuutta.

      Juhannuskylän koulun molemmat koulutalot sijaitsevat palopaikan tuntumassa junaradan toisella puolella.

      Oppilaat ja työntekijät menivät heti sisälle suojaan savulta molemmissa koulutaloissa.

      – Savunmuodostus oli niin kovaa, että suojauduimme heti sisälle ja ilmanvaihto pysäytettiin, kertoo Juhannuskylän koulun perusopetuksen rehtori Marja Hämäläinen.

      Savun katku pääsi leviämään myös sisälle koulutaloihin. Katku oli vahva varsinkin Johanneksen koulutalossa, jossa on oppilaita esikouluikäisistä kuutosluokkalaisiin.

      – Siitä aiheutui huonovointisuutta ja päänsärkyä, Hämäläinen kertoo.


      Lopulta koulupäivä päätettiin kuitenkin keskeyttää hieman ennen kello 13:a, koska savun haju myös sisällä oli jo niin voimakas.

      Oppilaat saivat lähteä koulusta sen jälkeen, kun koulu oli tavoittanut heidän huoltajansa. Moni huoltaja tuli itse hakemaan lapsensa pois koulusta.

      Osa koululaisista pysyi kuitenkin koulussa aina noin kello 16:een saakka iltapäiväkerhossa, koska heidän huoltajiaan koulu ei tavoittanut.


      https://yle.fi/a/74-20186249

      • Anonyymi

        Myrkky tekee kehittyville keuhkoille hyvää, vähän samaan tapaan kuin asbesti.


      • Anonyymi

        "Oppilaat ja koulun työntekijät suojautuivat tulipalosta levinnyttä savua sisälle koulutaloihin."

        Vittu mitä idiootteja Rakennuksessa koneellinen ilmanvaihto niin totta kai se imee savukaasut ulkoa rakennuksen sisään. Vain korkeasti koulutetut voi olla noin idioottimaisesti käyttäytyviä.


    • Anonyymi

      Hurjaa touhua tuo hybridilatailu.

      • Anonyymi

        onhan hydiili autossa ajo akku myös,


    • Anonyymi

      Jos sähköauto tuhoutuu tulipalossa, on hyvä jos kotona on e-scootteri varalla, millä pystyy käymän töissä, kaupassa ja hoitamaan asiansa.

      https://youtu.be/6Rs8wOkArWA

    • Anonyymi

      Tekoäly kertoi näin sähköauton akkupalosta:

      "Sähköauton akkupalosta syntyy erittäin myrkyllisiä kaasuja, kuten
      vetyfluoridia (HF), sekä muita vaarallisia yhdisteitä, kuten myrkyllistä savua ja kaasua. Nämä kaasut voivat aiheuttaa iho- ja kudosvaurioita ja pahimmillaan sydänpysähdyksen.

      Akkupalot ovat poikkeuksellisen vaikeita sammuttaa ja ne vaativat ammattilaisilta erityisvarusteita.

      Tärkeimmät myrkyt ja riskit

      Vetyfluoridi (HF): Yksi vaarallisimmista paloissa syntyvistä kaasuista. Se on syövyttävää ja voi aiheuttaa vakavia palovammoja iholle ja kudoksille"

      Siinä tuli annos vetyfluoridia koululaisten keuhkoihin.

      • Anonyymi

        Koululaiset pidettiin sisätiloissa vaikka savukatkut tulivat jo sisälle. Viisaasti toimien koulu olisi pitänyt tyhjentää välittömästi ja viedä lapset pois kauemmaksi minne savut eivät olisi ylyäneet.


      • Anonyymi

        "pieni vuoto (noin 100 l): Välitön eristys 50 metriä kaikkiin suuntiin."

        "suuri vuoto (noin 10 m3): Välitön eristys 50 m kaikkiin suuntiin sekä 250 m tuulen alapuolella. Fluorivetyhappo saattaa aiheuttaa altistuneille ärsytysoireita jopa 400 metrin etäisyydellä tuulen alapuolella. Väestöä kehotetaan suojautumaan sisätiloihin, sulkemaan ikkunat ja ovet sekä pysäyttämään ilmanvaihtolaitteet."

        Vaaratonta jos henkilö ei ole idiootti ja mee lähelle nuuhkimaan.

        https://ova.ttl.fi/fluorivety-ja-fluorivetyhappo


    • Anonyymi

      Sähköauto-sanaa käytetty vain kerran, ikäänkuin mm., eikä suinkaan lehden otsikossa. :D

    • Anonyymi
      UUSI

      Mitäpä jos syttyy palamaan tukholman laivassa?

      • Anonyymi
        UUSI

        Laiva on merenpohjassa patteriautoineen se nyt on päivänselvää.


    • Anonyymi
      UUSI

      Medist varoittaa kuinka ei saa kännykkää ladata yöksi eikä yksinään ei palavilla alustoilla, ja sitten söhköautoa ladataan missä tahansa, joissa miljoona kertaa kännykän vaarallisuys !
      Voi tyhmyyden määrää.

    • Anonyymi
      UUSI

      Olen aina vähän pelännyt, että mitä jos sähköauto syttyisi palamaan vaikkapa Ruotsin laivoilla. Siinä saattaisi palaa koko paatti.

    • Anonyymi
      UUSI

      Nuo lunastukseen menneet autot on latettava moraaliposeeraavan sähköauton haltijan (yli90% sähköautoista on rahoitusyhtiön omistamia ja velkaa johtuen pienestä käsirahasta huomattavasti enemmän kuin auton reaaliarvo) maksettavaksi

    • Anonyymi
      UUSI

      "Tilanne päällä Prismassa – Kauppa suljettu
      Keravan Prisman parkkihallissa syttyi yöllä tulipalo, josta levisi paljon savua.

      Keravan Prisma, joka on normaalisti auki ympäri vuorokauden, jouduttiin sulkemaan torstain ja perjantain välisenä yönä.

      Parkkihallissa syttyi palamaan sähköauto, joka oli ollut latauksessa. Palon synnyttämä savu levisi laajalle alueelle."

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6fe69751-4f39-4660-bdae-149a608978be

      Nyt syttyi parkkihallissakin.

      • Anonyymi
        UUSI

        Sähköautohan se siellä taas kärvähti, savut ulos ja kauppa kiinni. Siellähän on suuri mahdollisuus, että osa elintarvikkeista saa kunnon myrkkysavut päällensä. Ai ai tätä patteriautojen ihanuutta.


    • Anonyymi
      UUSI

      Vieläkö on villihevosia?

      • Anonyymi
        UUSI

        Patteriauto, patteriauto, siinäpä oiva myrkkyauto.


    • Anonyymi
      UUSI

      Mitä hallitus tekee asian korjaamiseksi ? Pitääkö taas kuolla ihmisiä ennen kun aletaan toimia oikein ?

    • Anonyymi
      UUSI

      Miten sähköistetyt junan veturit eivät koskaan syty palamaan?

      • Anonyymi
        UUSI

        Ne toimii ajolangasta tulevalla sähköllä niissä ei ole akkuja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne toimii ajolangasta tulevalla sähköllä niissä ei ole akkuja.

        Pitäiskö sähköautojen tekniikkaa muuttaa vastaavaksi, eli ajolangat kaikkialle?


    • Anonyymi
      UUSI

      Hurjia juttuja nämä tällaiset asiat.

    • Anonyymi
      UUSI

      Voiko tuollainen hirumuinen akkupalo tehdä rakenteita heikommaksi? Siis sillain ihan merkittävästi?

    • Anonyymi
      UUSI

      Ehdottomasti kiellettävä Viron ja Ruotsin laivoilta. Jos eivät kiellä niin boikottiin laivayhtiöt....turvallisuus ennen kaikkia muuta.
      Samaten kaikki hotellien parkkihallit on täytetty sähköautoille ja vielä oven suuhun.

    • Anonyymi
      UUSI

      Plugarit ja sähköautot epäilyttää niiden syttymisherkkyyden ja palon sammuttamisen vaikeuden takia.

    • Anonyymi
      UUSI

      Jäätävä sotku yhden auton palosta, lisäksi koko rakennus meni käyttökieltoon toistaiseksi.

    • Anonyymi
      UUSI

      Suomessa palaa vuosittain noin 2000 autoa, joista siis tänä vuonna ainakin kaksi on ollut sähköautoja... Sovitaanko että uutisoidaan tästä lähin jokainen polttispalo myös?

      • Anonyymi
        UUSI

        Monenko polttispalon yhteydessä on mennyt kymmeniä autoja lunastukseen ja sen lisäksi vielä iso kiinteistö kokonaisuudessaan käyttökieltoon?


      • Anonyymi
        UUSI

        En usko tuohon lukuun noin vain palaviin normiautoihin !

        Elinpiirissäni vuosikymmeniltä en tiedä ainuttakaan itsekseen palanutta mitään kulkuneuvoa.


      • Anonyymi
        UUSI

    • Anonyymi
      UUSI

      Vanha kunnon polttomoottoriauto on kaikista paras! Hybridissä on kaksi eri tekniikkaa, joten riskit tuplaantuvat.

      • Anonyymi
        UUSI

        Akkupalot ovat täyttä myrkkyä, mitäs jos hybridi tai täyssähköauto syttyy kerrostalon kellarissa, siinä on leikki kaukana. Tai puurakenteisessa rivitalossa, tai miksei vaikka puukerrostalossa, niitäkin on nykyään rakennettu.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkupalot ovat täyttä myrkkyä, mitäs jos hybridi tai täyssähköauto syttyy kerrostalon kellarissa, siinä on leikki kaukana. Tai puurakenteisessa rivitalossa, tai miksei vaikka puukerrostalossa, niitäkin on nykyään rakennettu.

        "Akkupalot ovat täyttä myrkkyä, mitäs jos hybridi tai täyssähköauto syttyy kerrostalon kellarissa, siinä on leikki kaukana. "

        Miten käy jos palo syttyy vaikka laivojen autokannella ?


    • Anonyymi
      UUSI

      Patteriautot paaliin.

    • Anonyymi
      UUSI

      Parkkihallit vain polttiksille.

    • Anonyymi
      UUSI

      Jos maksaa käytetystä patterikärrystä kymmeniä tuhansia jolla voi jopa hieman kaupungin ulkopuolellakin köydä kunhan pitää mielessä missä niitä latauspaikkoja on, niin paras liike olis pään kuvaus.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ja niinkin lapsellista porukkaa on suomessa että ovat olevinaan mailman pelastajia ajaessaan patterikotterolla !

        Kyllä se on reisiin lyötävä ja ihmeteltävä tätä yksinkertaisuutta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niinkin lapsellista porukkaa on suomessa että ovat olevinaan mailman pelastajia ajaessaan patterikotterolla !

        Kyllä se on reisiin lyötävä ja ihmeteltävä tätä yksinkertaisuutta.

        Ja kun suomijuppi ajaa patterillaan leville, on hän onnellinen kun suomi nyt pelastuu.

        Kolmatta latausta odotellessaan voisi miettiä montako komponenttia siihen bydiin on suomessa tehty ilmastopoliittisesti mailmoja pelastaen !

        Ei ainuttakaan, ainut komponentti on se tyhmä kuski joka ei tajua kuinka paljon mailmaa on sotkettu että se kiinankottero nyt seisoo siellä latauspisteessä vielä palamattomana, joka se viimeinen anti sotkemisten jonossa.


    • Anonyymi
      UUSI

      Paristokäyttöiset autot kiellettävä

    • Anonyymi
      UUSI

      Tubessa oli kiinalainen sähköauto joka ampuu paine-ilmalla palavan akun ulos automaattisesti auton helmaan leikatusta läppäluukusta.
      Ei jalankulkijan kannata olla lähellä kun massiivinen palava akku singahtaa viiden metrin kaaressa kohti.

      • Anonyymi
        UUSI

        No justiinsa, puuttuu vain katapultti jolla kuski singotaan kiertoradalle !


      • Anonyymi
        UUSI

        Metsään singahtaessaan on metsäpalo tai muu palo vielä lisäksi sammutettavana.


    • Anonyymi
      UUSI

      Kuks se nyt korvaa vahingot ja nollaa tilanteen kaikilta osin ?
      Kuka imee myrkyt taivaalta jotka sinne puhallettiin koko roskan vuoksi!
      On kyllä käsittämätöntä.

      Sähköistä mitään tajuavia ihmisiä kourallinen hehtaarilla eli heille ei saisi mitään tuollaista kymmenien kilovattien töpseliliitäntää mihinkään.
      Talouksissa ei ole sähköhellaa tai kiuasta joissa tulppaliitäntää!

      • Anonyymi
        UUSI

        Se on nyt kompensoitava lopputulos kieltämällä pihtiputaan mummon puuzaunan lämmitys viikon välein ja lisättävä kuitua puuroon.

        Saunasta saattaa pienhiukkanen lennähtää brysselin byrokraatin kaasuttimeen ja mummon pieraisu heikentää ikjista jäätä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on nyt kompensoitava lopputulos kieltämällä pihtiputaan mummon puuzaunan lämmitys viikon välein ja lisättävä kuitua puuroon.

        Saunasta saattaa pienhiukkanen lennähtää brysselin byrokraatin kaasuttimeen ja mummon pieraisu heikentää ikjista jäätä.

        Olisi mielenkiintoista tietää, paljonko tuolta oikeasti tuli haitallisia pienhiukkasia suoraan Suomen yhden suurimman kaupungin ydinkeskustaan, juna-asemalla jne jne.. Joka tapauksessa puhutaan aivan valtavista määristä myrkkykaasua.


    • Anonyymi
      UUSI

      Olemme kieltäneet sähkö autojen pysäköinin Lappeenrannan kaupungin rajojen sisäpuolella. Kiertoa rikkovat autot viedään paalaukseen

    • Anonyymi
      UUSI

      Sähköautojen vakuutusmaksut on tuplattava!

    • Anonyymi
      UUSI

      Valkean sytyttänyt auto ei voinut olla Tesla, koska ne ei ole koskaan osanneet tehdä bensamoottorin sisältäviä hybridiautoja.

      Toyota taas on Priuksineen oli ihan ensimmäisiä hybridiautojen telkijöitä. Poliisi ei suostu kertomaan minkä merkkinen auto palon sytytti.

      Kumma, että näinkin suuressa taloudellisessaa vahingossa jotakin autovalmistajaa suojellaan kuin mustaihoista vähemmistön n-e-ekeriä taikka mustilaista. Ei voida sanoa, että oli romaniheimoinen mustalainen joka kadulla ampui, tai että oli Prius joka syttyi palamaan.

    • Anonyymi
      UUSI

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0f23799a-3883-434f-91ff-3a03214f0146

      Hienosti savutti sähköauto myös Prismassa, koko liike jouduttiin tyhjentämään asiakkaista ja varmaan myös myrkkysavu pilasi valtavasti elintarvikkeita.

      Ja se haju tarttuu aivan kaikkeen, mitä ko. kaupassa myydään. Ainakin kaikki pyyhkeet, lakanat, vaatteet on pilalla, varmaan paljon muutakin.

      • Anonyymi
        UUSI

        Kohta on sähköautopalosta johtuva tyhjennysmyynti tuolla.


    • Anonyymi
      UUSI

      Mitenkäs sitten voit mennä lentokoneeseen läppärin ja virtapankin kanssa, mutta yritäpä bensakanisterin kanssa, kumpikohan siis on palovaarallisempi?

    • Anonyymi
      UUSI

      Patterit on roskaa....

    • Anonyymi
      UUSI

      Siinähän paloi.

    • Anonyymi
      UUSI

      Tesla on romu.

    • Anonyymi
      UUSI

      Sitten vaan soijanakkituhopolttajat anoon pankista (uutta) lainaa jotta saatte maksettua aiheuttamanne mittavat vahingot. Säästämänne bensakulut tuskin riittävät niitä kattamaan.

      • Anonyymi
        UUSI

        Se lääkitys, se lääkitys... Ei lekurit niitä reseptejä turhaan kirjoittele.


    • Anonyymi
      UUSI

      Ai niin, palanu lelukin oli tietty velkainen

      • Anonyymi
        UUSI

        Tottakai, pitäähän sitä elvistellä velaksi naapureille ja työkavereille.


    • Anonyymi
      UUSI

      Iltalehti yritti leipoa poltikseksi ja samaan viiksen vetoon että kantis on niin razisti🤣peukkua noille pitäisi antaa ennen kun viedään saunan taakse

      • Anonyymi
        UUSI

        Kyllä se oli ILta - Sanomat joka väitti kyseessä olevan polltis auto.


    • Anonyymi
      UUSI

      Ladattavista sähköautoista taisi tulla iso riesa.

    • Anonyymi
      UUSI

      Tosi pahoja voi olla sähköautot pahimmillaan.

    • Anonyymi
      UUSI

      Olis ollut lottovoitto jos oma vikapesä ooppeli olisi ollut tuolla parkkihallissa ja palanut lunastuskuntoon!

      • Anonyymi
        UUSI

        Melkein kaikista autoista tulee Ooppeleita.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkein kaikista autoista tulee Ooppeleita.

        Patteriautoista tulee juhannuskokkoja.


    • Anonyymi
      UUSI

      en kirveelläkä mitää patteriautoja

    • Anonyymi
      UUSI

      En ota yhtään sähköautoa pihani lähelle vaarantamaan asuntoani.

      • Anonyymi
        UUSI

        Järkevä päätös, sulaa hulluutta ladata tuollaista talon vieressä, etenkin yöllä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevä päätös, sulaa hulluutta ladata tuollaista talon vieressä, etenkin yöllä.

        Yleensäkään missään jossa on syttymiselle arkaa materiaalia lähistöllä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Korvaako sähköauton liikennevakuutus jose poltaa vai 47 Ferrari Testarossaakim kerralla romuksi?

      • Anonyymi
        UUSI

        niin... pitäisi olla suuri sähköauton liikennevakuutus... ehkä noin 123000 euroa vuodessa sopivahko?


    • Anonyymi
      UUSI

      Kuinka monta onnellista vanhan auton entistä omistajaa tuli samassa palossa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Valtaosa tuhoutuneista oli sähköautoja. Siinämielessä ekoteko.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

      "Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      237
      45139
    2. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

      Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      120
      25951
    3. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      322
      15641
    4. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

      Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      162
      10778
    5. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      122
      9697
    6. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

      Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9211
    7. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

      IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      84
      8456
    8. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

      KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      7213
    9. 239
      6811
    10. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

      https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      219
      6463
    Aihe