Klo 15.09 tulee alkoholitta oloajakseni 16vrk4h. Tavoite oli ensin 3 viikkoa, mutta olen nostanut tavoitteita ja päätynyt nyt 10 viikkoon. Lauantaina klo 12.09 aion siemaista joko konjakkia tai viskiä,en olevieläpäättnyt kumpaan päädyn.
Jeesukselle olen tämän kuvannut niin en voi livetä lupauksesta. Ei yksinkertaisesti uskalla. Tein päätöksiä sitä ennen itselleni, että olen joitakin aikoja juomatta esim. viikon, mutta eihän siitä mitään tullut kun itselle lupasi. Ennätykseni alkoholitta tältä vuodelta on ollut 19vrk14h ja n. 30min päälle. 3vrk 10,5 h päästä olen uudessa ennätyksessäni.
Juomarista ei-juomariksi kova hinku
19
142
Vastaukset
- Juomarit ei peri
Niin, siis lauantaina 28.12.2013 siemaisen konjakkia tai viskiä, ei nyt tulevana lauanataina vielä. Maistuishan se kyllä makialta, mutta maistuu vielä makiammalta joulukuussa.
- Juomarit ei peri
Ja niin, kesäajasta talvikaan siirto tekee sen, että saan siemaista 28.12.2013 lauanataina klo 11.09.
- mietteliäs eeva
Millais ne ihmiset tekee siitä Jumalasta tällaisen.
Jumalalla ei todellakaan ole mitään muuta tekemistä, kuin kytätä alkoholin ja tupakan käyttöäsi.
Toki näytät juovan aika usein, että sikäli tsemppiä tipattomalle marraskuullesi. - Juomarit ei peri
Hei Eeva.
Raamattu sanoo, että juomaroit ei peri taivasten valtakuntaa, joten alkoholinkäyttöä on tarkkailtava. Toisaaltaen tiedä missä rajat menevät kuinka usein saa juoda ja kuinka paljon.
Käyttökerroista mullaon sellainen tuntuma vaan, että joka kymmenes päivä tuotiin orjille jotain alkoholia ja ne joi ne suihinsa. Joka kymmenes päivä on mun veikkaus, että saisi juoda. Määrästä en osaa tehdä johtopäätöstä, mutta päihtyä ei saisi sanotaan toisaalla. Se taas tietäisi aika pientä juomamäärää.
Sitäkin olen miettinyt paljon Kaanaan häissä oli juhlaväkeä kun oli siellä isot altaat käytössä, josta sai viiniä juotavakseen. Jos oli 200 juhlavierasta ja juotavatjakaantuisivat tasaisesti kaikille niin kyllä siinä humaltuisikin.
Kiitos tsemppitoivotuksesta. Ei tämä ole vaikeaa ollut. Ei ole ahdistanut alkoholittomuus.Toivotan myöskin tsemppiä ja sinnikkyyttä! Sisulla eteenpäin. Olet päässyt jo pitkälle, ja tulee väkisinkin mieleen kannattaako Sinun ottaa joulunakaan alkoholia. Jos tilanne lipsuu siitä taas entiseen?
En itse usko myöskään Jumalan nyt varsinaisesti laskevan alkoholiannoksiasi. Jumalan rakkaus ja pelastusasiat kun eivät ole teoistamme kiinni, vaan armosta kaikki riippuu ja roikkuu. Silti ei ole yhdentekevää kuinka me täällä olla möllötämme. Onhan ruumiimme Pyhän Hengen temppeli, jota meidän tulisi kohdella rakkaudella ja arvostavasti.
Olet tehnyt jo suuren työn, onnittelut siitä. Siunausta ja voimia tähänkin päivään.
Tuikku-pappi
- juoppojen seurassa
"Mutta jos palvelija on kelvoton, hän ajattelee: 'Herrani ei tule vielä pitkään aikaan', ja hän alkaa lyödä tovereitaan ja syö ja juo juoppojen seurassa. Mutta päivänä, jota tuo palvelija ei arvaa, hetkenä, jota hän ei tiedä, hänen herransa tulee, hakkaa hänet kuoliaaksi ja tuomitsee hänet samaan paikkaan, jossa teeskentelijät ovat. Siellä itketään ja kiristellään hampaita."
Matt.24 : 48 - 51- mietteliäs eeva
Voi teitä ressukoita, kun ette välillä ymmärrä hönkäsen pölähtämää.
Tuo on suorastaan säälittävää. - hui kauhistus
"tuomitsee hänet samaan paikkaan, jossa teeskentelijät ovat. Siellä itketään ja kiristellään hampaita"
Vaikuttaa aivan koulun hammashoitolalta.
- Juomarit ei peri
Lopputavoitteena on 28.12.2013 klo 18.09. Nostin kestoaikaa 7h uudeksi määräajaksi. Jeesukselle luvattu 10 viikkoa ja 7h. Ihan siksi vain, että teen tämän. Mielessä on ollut 11 viikkoakin alkoholitta kolmesta syystä mutta viimeinen viikko on harkinnassa ja teen päätöksen asiasta myöhemmin.
1. 10 viikossa 7h:ssa on 77 päivää 7h
2. En halua olla juomari, koska seuraus karmaisee
3. Itselle lupaaminen ei ole toiminut, Jeesukselle tehty lupaus on asia erikseen.
Alkoholitta 19vrk ja lähes 1,5h päälle.
Ei tässä onneksi ole vaadittu minulta sisua, sillä ei ole ollut mitään ihmeempää hinkua juoda. Riippuvuutta odottelin, ettäolisi sellainen syntynyt,mutta eipä ole tainnut sellaista syntyä, koska luulisi että olisi jonkinlainen pakottava tarve juoda alkoholia. Asiat mulla on hyvin,sillä Jeesus on auttanut minua paljon läsnäolonsa kautta tai sitten Pyhän Hengen kautta. Rukouksissa joka kerran ollut läheisyyttä. Toisinaan se ikäänkuin " tömäyttää" kosketuksellaan. Se tuntuu yllättävältä ja lohduttaalta ja muistuttaa että en ole niin yksin kuin toisinaan erehdyn ajattelemaan. En ajattele niin oikeastyaan muulloin kuin silloin, että haluaisin uskovaisen naisen. Suurimman osan aikaa ajattelen,ettähyväkun ei ole naista. Välillä sitä kuitenkin miettii sitten että mitä jos sittenkin. Toisaalta sinne minne olen menossa niin ei siihen ole enää kauan aikaakaan kellään meistä kun ollaan Jeesuksen kanssa tai sitten sen toisen vaihtoehdon kanssa, riippuu kenen lapsia olemme.
Mullahan ei ole naista eikä uskovia ystäviä paitsi yksi,mutta hän on matkoilla ja pimeyden lapsi ystäviin olen eri tavoin hakenut "poistumista". En viihdy seurasssa, jossa Jeesuksesta puhutaan kunnioittamattomaan sävyyn. Olen samaa mieltä asioista kuin Jeesus ja eri mieltä kuin pimeyden lapset. Ennen minäkin olin sellainen tyhjännauraja ja tyhjänpuhuja vaikka hengelliset asiat kiinnostivat, mutta väärä seura johti pois hyvistä asioista.
Voiko minua kutsua tässä tilanteessani juomariksi? Olen ajatellut juoda 2-3 olutta kun aika on täysi ja siitä sitten 10 vuorokauden päästä sama juttu sitten tammikuussa. Seurakuntaan pitäisi lähteä joskus käymään, jotta joku voisi kastaa mut uskovan kasteella. Jordanin joessa haluaisin uusinta kasteen ottaa, mutta käy se tietenkin Suomessakin. Ja voisi sieltä uskovan naisenkin löytää. Luultavasti sieltä ei sellaista löytyisi, mutta jotkut ovat löytäneetkin.Tapahtukoon Herran tahto siinä asiassa. Pärjään mainiosti ilman naistakin, sillä vaikka ei ole hyvä ihmisen olla yksin niin siihenkin tottuu.
Seuraava tiedonanto jossain vaiheessa. Kenties 3 viikon kohdalla alkoholitta. - Juomarit ei peri
Olen ollut alkoholitta 3viikkoa 4h 22min.
Tsemppiä. Kun noin tarkkaan tietää kuinka kauan on ollut ilman alkoholia, se ei varmasti ole helppoa. Toivottavasti pysyt kuivilla.
Vilppu H.
pappi- Juomarit ei peri
Kiitos tsempistä. Ajattelin alussa, että tämä olisi vaikeaa, mutta ei ole ollut vaikeaa ellei siten vaikeutena pidä sitä, että olisi kiva ottaa naukku. Siihen naukutunottoajatukseen ei liity pakottavuutta ja se tulee harvoin mieleen. Alkuviikolla tuli useammin mieleen, että alkoholia oliis kiva hieman niellä. Kieltämättä sen huomaaminen on ollut yllättävää, että ei tässä ei ole muuta vahtimista kuin se, että ei juo alkoholia.
Pysyn kuivilla, sillä lupasin Jeesukselle. Se tarkoittaa, että homma hoituu varmasti jos kukaan ei pakota minua juomaan alkoholia.
Jos täällä on muitakin juomareita niin suosittelen testaamaan miltä selvinpäin eläminen tuntuu pitemmän jakson. - Juomarit ei peri
Pää tutisten ilmoitan ja julistan täten: Alkoholitta 28 vrk = 4 viikko tulee täyteen klo 11.19 kotvasen kuluttua.
Kysyn edelleen asiaa, joka luonnollisesti kiinnostaa. Olenko juomariksi katsottava tässä vaiheessa jos joutuisin tuomioistuimen eteen? Haluan edes kirkon kannan asiaan jos ja kun näyttää siltä, että Raamatussa ei ole ainakaan niin selvästi asiaa sanottu, että siitä voisi jotain supervarmaa päätellä. Tätä en sano arvosteluksi, tiedoksi tämä Jeesukselle, sillä Hän tietää,mitä tähän kirjoitan.
Mielessäni kaksi tapahtumaa Raamatusta alkoholin käyttöä kkoskien:
1. Orjille vietiin joka kymmenes päivä alkoholia ja ne silloin sitä joivat. Tästä ei voi päätellä sitä, että säästelivätkö juomia useammalle päivälle vai onko ajateltava, että olivatko niin persoja, että joivat heti päivän aikana.
2. Kaanan häissä juotiin paljon alkoholia. Juojien määrää ei ole ilmoitettu eikä sitä jakautuiko juomamäärät tasan. Oletettavasti kukin joi miten halusi, mutta tämä on vain arvaus. Jeesus viinin muutti vedestä viiniksi. Tuskin Kaanan häiden vieraat olivat juomareiksi katsottavia, tuskin orjat olivat juomareiksi katsottavia?
Juomarin ja ei-juomarin eroa kysyn edelleen.
Olen nostanut alkoholittaoloa lupauksen kera 4.1.2014 asti eli viikolla aiemmasta tavoiteajasta. Syitä on kaksi:
1. Vuosi vaihtuu. Vanha jää historian hautaholveihin, uusi on sijaan tuleva. On tyylikästä olla loppuvuosi alkoholitta. Varsinkin uusi vuosi kun moni juo alkoholia niin minä voin tuntea oloni kuninkaalliseksi. Silti silloinkin saattaa kaivertaa miete: OIenko edelleen juomari. Miten juomari määritetään? Eikö kukaan tosiaankaan osaa sitä kertoa!
2. Mieleeni on tullut sanonta yhdestoistahetki. " Tapahtui yhdennellätoista hetkellä. Siksi olen 11 viikkoa ilman alkoholia.
Harkinnassa on 12 viikkoakin ilman alkoholia, koska 12 viikkoa on jo messevää= 3 kk. Kalenterivuodesta se ei ole neljäosa vaan 1/4,3333333333:s osa kun epämääräisesti ajatellaan vuodessa olevan 52 viikkoa. Onnittelut ! Olet voittanut itsesi, todella hieno saavutus ! Tästä se jatkuu eteenpäin, päiv'ä kerrallaan.
Juomarin ja ei-juomarin eroa tuskin Raamatussa kovin tarkasti selvitetään. Jeesuksen elinaikana viiniä nautittiin ja kuten tiedämme, muuttihan hän itsekin veden viiniksi siellä häissä. Ainakaan Jeesuksen mukaan alkoholin nauttiminen ei ollut tuomittava asia. Mutta luulisin, että ero tulee juuri siitä, missä roolissa alkoholi on ihmisen elämässä. Jos juominen menee kaiken edelle, ihmissuhteet ja oma terveys alkaa vääjäämättä kärsiä. Silloin on syytä huolestua.
Alkoholismista kai sanotaan, että ihminen voi olla myös raitis alkoholisti. Sillä tarkoitetaan, että vaikkei joisikaan, säilyy taipumus riippuvuuteen ja kohtuukäyttö ei onnistu.
Tsemppiä tähän päivään ja tuleviin päiviin.
Tuikku-pappi- väittävät tuntevansa
Mikä tuossa niin ihmeteltävää on että joku ei juo alkoholia?
Miettikääkanssa sitä tunnetteko Herran tahdon. Jos tunnette niin kysykää noudatatteko sitä. Jos on aihetta niin rukoilkaa anteeksiantoa. Itse hetki sitten tein niin asiasta, jota en tiedä onko se synti vai ei,mutta huonohkoa käytöstä se ainakin ol, jota n. 20min sitten horjahdin tekemään.
Synti tai sellainen raamatunhengen vastaisuus tuntuu olevan myrkkynä verisuonissani.
http://www.youtube.com/watch?v=hRuqjSpIwM8
720HD - Juomarit ei peri
Moi!
En muista aloitinko alkoholittomuuden syys vai lokakuussa. Muistan vain että klo 11.19 aamupäivästä vaihtuu aina vuorokausi. Joka tapauksessa 3.2. 2014 klo 11.19 on tarkoitus juoda tölkillinen nelos olutta karhua. Olen tässä kuussa ostanut tuon tölkin valmiiksi.
Päädyin tähän ratkaisuun 3.2 sukulaisen nimipäivän takia, siksi että saa koko tammikuun ohitettua ja helmikuun ensimmäisen viikonlopun.
Olenko minä vieläkin juomari vai miten Jeesus tilanteeni katsoo? En ole suunnitellut miten jatkuu juomiseni muutakuin että vähän kerrallaan ja suht harvoin. Voitko laskea kauan olen ollut alkoholitta?Juomari vai alkoholisti?
Eiköhän raja mene siinä, miten paljon alkoholi hallitsee ajattelua ja muuta elämääsi. Ei siis ole merkitystä sillä, kuinka paljon tai usein juo. Monet alkoholistit ovat ns. kausijuoppoja. Voivat olla kuukausimääriä ilman ja siten alkaa juomiskausi.
Kun ollaan normaalin alkoholikäytön puolella, ei juomista tai mahdollista ei juomista oikeastaan juuri ajattele. Varsinkaan etukäteen. Sitä joko ottaa tai ei, sen nauttimisen osaa lopettaa ennen liiallista humalatilaa eikä sekään juuri ahdistusta aiheuta, jos sitä ei ole saatavilla tai jos sitä on jossain tarjolla.
- Juomarit ei peri
" Eiköhän raja mene siinä, miten paljon alkoholi hallitsee ajattelua ja muuta elämääsi. "
Eipä juurikaan hallitse ajatuksiani kun kerran tuli mielen tänään että pitänyt jo pitkäänkirjoittaa tänne rohkaisuviesti: alkoholismia ei ole olemassa jos lopettaa paljon juomisen ja alkaa kohtuujuomariksi. Tai että ottaa vähän ja harvoin. Kohtuujuomari on tietenkin parempi kuin juomari ilman tärkeää kohtuullisuus tunnistettavuutta taivasten valtakunnan perimisen takia.
Ajatuksissa on olut Jeesus. Olen oppinut että Jeesusta tulee ajatella päivittäin mahdollisimman paljon. Kuin sanotaan että ajattele Jeesusta niin mietin mitä Jeesus tekisi, mitä ei tekisi, kuinka istuu valtaistuimella, kuinka roikkui ristillä, kuinka ylösnousi Isän ylösnostamana, kaikkea tällaista Jeesukseen liittyvää ja kuinka saan siitä ideat omaan elämääni, omiin valintoihini. Jeesus hallitsee ajatuksiani.
" Kun ollaan normaalin alkoholikäytön puolella, ei juomista tai mahdollista ei juomista oikeastaan juuri ajattele. Varsinkaan etukäteen. Sitä joko ottaa tai ei, sen nauttimisen osaa lopettaa ennen liiallista humalatilaa eikä sekään juuri ahdistusta aiheuta, jos sitä ei ole saatavilla tai jos sitä on jossain tarjolla. "
Kuulostaa kirjoituksesi luettuani ja sydäntäni tutkittuani, että en olisi juomari. Yhden olut tölkin nelosta aion juoda 3.2.2014. Näin tapahtuu aikaisintaan, koska olen sen Jeesukselle luvannut. - Juomarit ei peri
Laskeskelin tuossa itse sitten. Aloitin 19.10.2013 klo 12.09 alkoholittomuuden siemaisten viime ryypyn.
Koska kelloa siirrettiin tunnilla taaksepäin niin katson aloitusajaksi klo 11.09.
Olen ollut alkoholitta nyt
Jaahas, pitää laskea se myöhemmin. Tai laske sä se mulle. Yli 2 kuukautta kuitenkin, kolmatta kuukautta lähestyn yllättäen kuin Jeesuksen paluu hetki tule olemaan jumalattomille, jotka eivät ajanmerkkejä ymmärrä seurata.
Nyt uskaltaisin jo paremmin kohdata Jeesuksen sen suhteen että mitä sanoisi alkoholinjuonnistani kun laittaisi eteeni " filmin elämästäni " jossakatsottaisiin ne kerrat kun olen alkoholia juonut ja monta kertaa elämäni aikana ja parannuksenteon jälkeen miten on mennyt. Voisi sanoa, että jaahas, sinua jännitti oletko juomari vai etkö ole. Minä sanon sinulle nyt että
Et ole juomari
voi sanoa että
Olet juomari, mutta sitten en täysin ymmärrä kuinka määritetään juomari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579