Kirkon tunnelmat

FUCKIFUU

Mitkä on kuuntelevan kirkon tunnelmat viimeisinä päivinä kun propagandakoneistonne joutuu tunnustamaan katkeran tappion.

Kysymys kuuluu keneltä omasta mielestänne saitte eniten turpaanne?

1. Liberaaleilta jotka painostivat homoasiassa siunaumaan tai perustelemaan siunaamattomuuden perustuen Jeesuksen sanomisiin

2. Konservatiiveilta jotka painostivat teitä perustelemaan raamatulla kasteen, naispappeuden, tulevan homoavion

3. Ateisteilta, jotka painostivat teitä perustelemaan väitteenne Jeesuksen historiallisuudesta, Raamatun historiasta, Kirkon budjetista, Kirkon toiminnasta yhteiskunnassa, Kirkon etuoikeuksista ja Kirkon rikoksista ihmisoikeuksia, sananvapautta, demokratiaa ja kansalaisvapauksia vastaan, perustuen faktoihin.

4. Trollit, jotka eivät oikeastaan kysyneet teiltä mitään vaan sotkivat palstan keskusteluja sisällöttömillä teksteillään.

(kysymys ei ole siitä ettekö saaneet turpaanne, saitte kaikilta noilta ryhmiltä jatkuvaan syöttöön, mutta minkä ryhmän ajattelette aiheuttaneet pahimmat kolhut itsetuntoonne, työmoraaliin ja uskoonne)

15

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole pitänyt Kirkko kuulolla -palstaa propagandakoneistona, enkä pidä edelleenkään. En myöskään näe siirtymistä yhteisöprofiili toimintatapaan tappio kysymyksenä.

      Lisäksi en allekirjoita tuota turpiin saamista. Sen kyllä voi allekirjoittaa, että kaikista mainitsemistasi ryhmistä on löytynyt kysymyksiä ja kommentteja, jotka ovat olleet haastavia. Toisaalta joka ryhmästä on löytynyt yli- ja alilyöntejä tavassa ilmaista oma näkemys ja keskustella eri näkemyksen omaavan ihmisen kanssa. Oma itsetunto, työmoraali ja usko ei ole rapissut vaan päinvastoin (kuten vanha sanonta ”leijatkin lentävät vastatuuleen”)

      mono kuoppala
      v. yhteisökoordinaattori

      • Shrink

        En myöskään tajua väitteitä turpaan saamisesta tms.

        Mielestäni kirkko on selvinnyt sellaisena, kuin elämässä muutenkin kohtaamme kirkon esim. Jumalanpalveluksissa, messuissa.

        Seuraava " sarka " saattaa olla haasteisempi, se nähdään.

        Toivotankin kaikille saittiin osallistuneille kirkon työntekijöille siunattua vuotta - 14.

        Monet hyvät kesustelut olen monien kanssa käynyt, esityisesti tulee mieleen Vilppu, ( häntä luulin naiseksi, anteeksi Vilppu )

        Siunausta kaikille.


      • FUCKIFUU
        Shrink kirjoitti:

        En myöskään tajua väitteitä turpaan saamisesta tms.

        Mielestäni kirkko on selvinnyt sellaisena, kuin elämässä muutenkin kohtaamme kirkon esim. Jumalanpalveluksissa, messuissa.

        Seuraava " sarka " saattaa olla haasteisempi, se nähdään.

        Toivotankin kaikille saittiin osallistuneille kirkon työntekijöille siunattua vuotta - 14.

        Monet hyvät kesustelut olen monien kanssa käynyt, esityisesti tulee mieleen Vilppu, ( häntä luulin naiseksi, anteeksi Vilppu )

        Siunausta kaikille.

        Vilppi oli aktiivinen, mutta ainoa rehellinen pappi oli Lehdeskoski.


      • 44445566666666666666
        FUCKIFUU kirjoitti:

        Vilppi oli aktiivinen, mutta ainoa rehellinen pappi oli Lehdeskoski.

        Varmasti kirkon edustajina esiintyvät joutuvat punnitsemaan aika tarkkaan sanomisiaan jo siksi jotta eivät loukkaisi joitain jäseniään. Tämä varmasti rajoittaa paljon sitä miten voi vastaan heitettyihin kommentteihin vastata. Ev.lut. kirkossahan on jäseniä aika paljon ihan laidasta laitaan, fundamentalisteista jokseenkin sekulaareihin ja kaikkea muuta, tällainen rajoittaa paljon sitä miten voi argumentoida kirkon edustajana esiintyen.


      • näin taisi käydä

        "Leijatkin lentävät vastatuuleen." Täällä on tainnut käydä melkein kaikille noin. Oma katsomus ja varmuus siitä on vahvistunut entisestään. Kristityt ovat varmempia uskostaan, ateistit ateismistaan. Kun vastapuoli tyrkyttää omaa näkemystään, sen kielteiset puolet näkyvät selvinä, ja tulee ajatus että huh, ei tuollaista, ja se oma näkyy kirkkaana ja hyvänä.


    • 1 + 2

      Kirkon laajempi näkyminen - miten se mitataan?

      Onko tulevana vuonna pelissä yhtä suuri panostus per vuosi kun tähänkin asti, vai joudutteko vähenevien resurssien takia pidättelemään?

    • beenthere

      On kyllä pakko kysyä, mitä sinä oikein ajat takaa tuolla agressiiisella viestinnälläsi? Meillä on varmaan samat ajatukset asioiden oikeellisuudesta, mutta keinoista niiden saavuttamista olemme täysin eri linjoilla.
      Kun aloittaa keskustelun herjaamalla toista on jo hävinnyt keskustelun. Jos ei osaa keskustella herjaamatta, ei ole mitään sanottavaakaan.
      Vihassa ei kannata keskustella, koska silloin ei sano mitään järkevää.
      Selvitä ensin itsellesi, mitä haluat ja mistä olet vihainen, ja keskustele sitten sen jälkeen muiden kanssa niistä asioista joita jäi vielä keskusteltavaksi.

      Tuollainen tapa ajaa asioita ei ole minkään asian eduksi. Haukut tyhmänä muita tyhmäksi. Selvitä agendasi ja ole siinä erinomainen ja voita taistelusi tiedolla eikä herjaamalla. Herjaamalla ei kukaan ole vielä koskaan voittanut yhtään keskustelua.

      Selvitä, miksi olet niin vihainen.

      Tämä sama koskee Mirkaa ja muita vihassa riekkujia. Asianne on oikea, tapanne esittää se hävettävä.

      Hyvää ja toivottavasti erilaista uutta vuotta!

      • FUCKIFUU

        Mene muualle itkemään, minä käytän mitä retoriikkaa tahdon ja sille sinä et mahda mitään. Minun retoriikkani on osoittautunut tehokkaammaksi kuin tuollaisten multikultturistien uskontoja hyväilevä paapominen.


      • beenthere
        FUCKIFUU kirjoitti:

        Mene muualle itkemään, minä käytän mitä retoriikkaa tahdon ja sille sinä et mahda mitään. Minun retoriikkani on osoittautunut tehokkaammaksi kuin tuollaisten multikultturistien uskontoja hyväilevä paapominen.

        Itsehän sinä tapasi valitset, mutta tuosta tehokkuudesta en osaa sanoa. Sinun retoriikkasi ei ole minun näkemykseni mukaan vienyt yhtääön mihinkään. Olet vain mesonut täällä Mirkan ja Nassen kanssa. En usko, että kommenttinne on aiheuttanut yhtään mitään kenessäkään. On tietysti aina se, että olette itse saaneet purkaa vihaanne ulos. Onhan sekin jotain.

        Nytkin jos ymmärtäisit hieman hellittää tuosta vihastasi, ja malttaisit ottaa asioista paremmin selvää, huomaisit, etten todellakaan ole uskontoja hyväilevä paapoja. Olen vain vahvasti typeryyttä ja ymmärtämättömyyttä vastustava ja älyä ja toisten kunnioitusta arvostava ateisti. Muutaman vuoden palstoja seurattuani, en näe eroa sinun, Mirkan, Nassen ja fundamentalisti uskovan välillä. Kaikki te paasaatte omaanne vailla kykyä keskustella.
        Sinun vihasi ei tee sinusta enempää ateistia tai parempaa ateistia, se tekee sinusta vain vihaisen, keskusteluun kykenemättömän, ja selvästi syvästi ongelmaisen ihmisen. Ehkä se on sitä, mitä haluat itsestäsi viestittää. En tiedä.
        Hyvää uutta vuotta!


      • FUCKIFUU
        beenthere kirjoitti:

        Itsehän sinä tapasi valitset, mutta tuosta tehokkuudesta en osaa sanoa. Sinun retoriikkasi ei ole minun näkemykseni mukaan vienyt yhtääön mihinkään. Olet vain mesonut täällä Mirkan ja Nassen kanssa. En usko, että kommenttinne on aiheuttanut yhtään mitään kenessäkään. On tietysti aina se, että olette itse saaneet purkaa vihaanne ulos. Onhan sekin jotain.

        Nytkin jos ymmärtäisit hieman hellittää tuosta vihastasi, ja malttaisit ottaa asioista paremmin selvää, huomaisit, etten todellakaan ole uskontoja hyväilevä paapoja. Olen vain vahvasti typeryyttä ja ymmärtämättömyyttä vastustava ja älyä ja toisten kunnioitusta arvostava ateisti. Muutaman vuoden palstoja seurattuani, en näe eroa sinun, Mirkan, Nassen ja fundamentalisti uskovan välillä. Kaikki te paasaatte omaanne vailla kykyä keskustella.
        Sinun vihasi ei tee sinusta enempää ateistia tai parempaa ateistia, se tekee sinusta vain vihaisen, keskusteluun kykenemättömän, ja selvästi syvästi ongelmaisen ihmisen. Ehkä se on sitä, mitä haluat itsestäsi viestittää. En tiedä.
        Hyvää uutta vuotta!

        Ja Jumalan Siunausta sinullekin hyysäjä!


      • Nasse.
        beenthere kirjoitti:

        Itsehän sinä tapasi valitset, mutta tuosta tehokkuudesta en osaa sanoa. Sinun retoriikkasi ei ole minun näkemykseni mukaan vienyt yhtääön mihinkään. Olet vain mesonut täällä Mirkan ja Nassen kanssa. En usko, että kommenttinne on aiheuttanut yhtään mitään kenessäkään. On tietysti aina se, että olette itse saaneet purkaa vihaanne ulos. Onhan sekin jotain.

        Nytkin jos ymmärtäisit hieman hellittää tuosta vihastasi, ja malttaisit ottaa asioista paremmin selvää, huomaisit, etten todellakaan ole uskontoja hyväilevä paapoja. Olen vain vahvasti typeryyttä ja ymmärtämättömyyttä vastustava ja älyä ja toisten kunnioitusta arvostava ateisti. Muutaman vuoden palstoja seurattuani, en näe eroa sinun, Mirkan, Nassen ja fundamentalisti uskovan välillä. Kaikki te paasaatte omaanne vailla kykyä keskustella.
        Sinun vihasi ei tee sinusta enempää ateistia tai parempaa ateistia, se tekee sinusta vain vihaisen, keskusteluun kykenemättömän, ja selvästi syvästi ongelmaisen ihmisen. Ehkä se on sitä, mitä haluat itsestäsi viestittää. En tiedä.
        Hyvää uutta vuotta!

        Mikä sinua ahdistaa?

        Valittu retoriikka ei ole osoitus vihasta.

        Toisaalta, avauksessa erinomaisen hyvin todetaan faktat.

        Fakta on myö 55 000 eron määrä, fakta on myös että valtionkirkko lopettaa propagangansa suoli24 kirkko luulolla palstan avulla.

        Jos lähipiirissäsi on taikauskoisia ihmisiä, älä emansipoidu liiaksi, muista että

        Euroopan neuvoston yleiskokouksen suosituksen mukaan Euroopan yhteisiä arvoja on valtion ja kirkon erottaminen toisistaan. Suomen valtion tulisi siirtyä kohti tunnustuksettomuutta. Tunnustukseton valtio kohtelee kaikkia uskontoja ja vakaumuksia yhdenvertaisesti eikä ota kantaa minkään uskonnon tai vakaumuksen puolesta tai sitä vastaan. Uskonto ja vakaumus ovat yksityisasioita, eikä henkilöä pidä pakottaa ilmaisemaan uskontoaan tai vakaumustaan. Tunnustukseton valtio turvaa jokaisen perus- ja ihmisoikeudet, jotka nojaavat perustuslakiin ja kansainvälisiin ihmisoikeussopimuksiin.


    • Tuossa on hyvin tärkeä pointti.
      Kirkon ja kristillisen ajattelun ilmaisuun on lyötävä mahdollisimman kovasti, millä tahansa käteen osuvalla.

      Sitä sopii myöhemmin tutkijoiden miettiä mistä tuollainen katkeruus lopulta syntyy. Onko murrosikäisenä jäänyt jokin itsenäistymisen vaihe kesken jota nyt täytyy kaikkein suurinta mahtia Jumalaa vastaan näyttää. Kun Jumalaa ei näytä missään olevan on tyydyttävä pilkkaamaan niitä jotka sitä puhuvat.
      Kovikkeisiin tyytyminen kuitenkin on masentavaa, selvä se.

      Aivan näppituntumalla täällä ovat olleet eniten äänessä minun kaltaiseni epäilijät ja julki ateisti joten ei tämä kirkon propagandaa ole juurikaan.

      • 1 + 2

        Kyllä koville sanoille löytyy hyvätkin perustelut.

        Kirkon monisatavuotinen ylivalta jolloin alistettiin ihmisiä ja kitkettiin kulttuurista kaikki mikä ei tälle agressiiviselle aatteelle sopinut.

        Sen aseman kaikuina saamme edelleen nauttia kun tuon aatteen edustajat haluavat patologisella ylimielisyydellään tunkea aatteensa paikkoihin joihin se ei lainkaan kuulu.

        Tuon aatteen ylimmät puolustajat uskovat vieläpä itse hyvin valikoivasti aatteensa eri 'totuuksiin' mutta virkansa puolesta, ja asemaansa puolustaakseen, he pyrkivät pitämään kiinni entisistä eduistaan ja asemistaan.

        Tällaista vastaan saa, ja pitääkin taistella, eikä aina tarvitse kulkea tyylipisteet edellä.

        Pitäähän koko ajan muistaa, että eri tyylilajit purevat eri vastaanottajiin. Myös katupoikaotteita saa käyttää;-D


      • 77788855555555555555
        1 + 2 kirjoitti:

        Kyllä koville sanoille löytyy hyvätkin perustelut.

        Kirkon monisatavuotinen ylivalta jolloin alistettiin ihmisiä ja kitkettiin kulttuurista kaikki mikä ei tälle agressiiviselle aatteelle sopinut.

        Sen aseman kaikuina saamme edelleen nauttia kun tuon aatteen edustajat haluavat patologisella ylimielisyydellään tunkea aatteensa paikkoihin joihin se ei lainkaan kuulu.

        Tuon aatteen ylimmät puolustajat uskovat vieläpä itse hyvin valikoivasti aatteensa eri 'totuuksiin' mutta virkansa puolesta, ja asemaansa puolustaakseen, he pyrkivät pitämään kiinni entisistä eduistaan ja asemistaan.

        Tällaista vastaan saa, ja pitääkin taistella, eikä aina tarvitse kulkea tyylipisteet edellä.

        Pitäähän koko ajan muistaa, että eri tyylilajit purevat eri vastaanottajiin. Myös katupoikaotteita saa käyttää;-D

        No nämä henkimaailman jutut ja uskon kysymykset on oma lukunsa. Mutta kirkko ja kristinusko tapoineen ja traditioineen ja arvoineenkin(ja ainakin toistaiseksi vielä hienoine kirkkorakennuksineenkin) on meillä myös aivan keskeisessä roolissa kulttuuriperintönä. Kirkko ja kirkon edustajat eivät ole ainakaan meillä olleet enää pitkiin, pitkiin aikoihin missään sellaisessa mahtiasemassa, että opillaan tai muutenkaan voisivat ahdistaa ihmisiä millään tavoin vaikka niin haluaisivatkin. Kun näin on niin miksi niin agressiivisesti pitää hyökätä tällaista kulttuuri-instituutiota vastaan, kyllä se vähempikin ihan hyvin riittäisi. Ei se todellakaan tällainen tänä päivänä osoita edes mitään rohkeutta, ise asiassa päinvastoin se jo on tämä. Ne ajat on jo hyvin kaukana takana päin, kun se vielä kysyikin kanttia ja itsensä likoon laittamista asettua poikkiteloin kirkon oppien kanssa.


    • Mirka ,

      Kirjoitukseni on tuottanut hedelmää. PUUAAAHHHH ... HEH HEH HEH .....

      Rehellisyys voittaa aina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      99
      1863
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1410
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1307
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      84
      1263
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1114
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      455
      939
    7. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      913
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      908
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      842
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      826
    Aihe