kohdalleni sattui todella huonomuisitinen ja sekoileva, myös äkäinen vanha mummo. Omaiset otti yhteyttä harvoin, ja myös kaikki pyyteli avustajia siirtämään tililleen 40 e sohvaan jne...tekaistulta kuulostaviin. Passitin mummon muistitutkimuksiin, ja löysin että niitä tehdään ilmaiseksi kotikäynnein. EI vaan kukaan hoitaja välittänyt, eikä kaupunki. HE uskoivat sitä minuttia puhelimessa kun mummo oli itse kertonut että kävelee ja syö. diagnoosi oli selvä dementia, ja syytä vielä tutkitaan. ON OLEMASSA PARANNETTAVISSA olevia dementioita, b12, kaatumisen verihyytymä joka liukenee, munnuaisten vajaatoiminta. Mummo ei syö riittävästi hän sairastuu. Kyllä tuntui pahalta, kun näki miten PALJON mummo raioohtauksistaan huolimatta olisi kaivannut omia omaisiaan, ja miten hän oli heitteille jätetty ilman sekavuuden syyn selvittelyä. Hän ripustautui avustajjiin sosiaalisesti. Ei se paljoa vaai jos käy tunnin viikossa omaiset!!!!!!!!!!!!!!
vanhus kotihoidossa
26
787
Vastaukset
- menkää käymään
puhelimessa voi omaiset saada ihan eri käsityksen...
- elämän meno
Olitko kotiavustaja vai mikä on sun virkanimikkeesi? Tuota ihmettelen, että voiko avustaja hoitaa pankkiasiatkin vai oletko edunvalvoja joka hoitaa kaikki asiat.
Kun nyt on ollut tapeetilla vanhusten taloudellinen hyväksikäyttö, niin kokemukseksi näyttää että se on totta. Että pitäsi laittaa tilille 40 e jne...- airamaria5
"Omaiset otti yhteyttä harvoin, ja myös kaikki pyyteli avustajia siirtämään tililleen 40 e sohvaan jne...tekaistulta kuulostaviin."
Eipä tästä selvinnyt, että tämä avustaja tai muukaan olisi maksanut mitään, kertoi pyytelijöistä vaan - niitä saattaa riittää. Valtakirjamenettelyllä voi vanhuskin hoidattaa raha-asiansa kenellä lystää. Eihän ollut vielä edes ,uistisairaaksi todettu.
Avustaja saattoi olla ystävä tai palkattu, mainitsi hoitajista, jotka
todennäköisesti julkiselta puolelta. Jos, niin alustava muistitesti kuuluu heidän tehtäviinsä.
Kyllä tavalla tai toisella huolehtiva omainen olisi tarpeen. Rahan pyytelijöitä riittää niin kauan kuin pyytämällä saa. - hei!
Ei. Ne avustajat eivät voi hoitaa mitään hoidettaviensa pankkiasioita. Monet varmaan mielellään hoitaisivat, kun siinä sivussa voisivat vähän kääntää muiden omaisilta vanhuksilta mania itselleen, mutta laissa lukee, että ilman todistajien todistamaa valtakirjaa, kenenkään ja minkään mummon tai papan raha-asiat eivät kuulu kunnalliselle tai muullekaan kotihoidolle pätkän vertaa. Kotiavustajien homma on lääketieteellinen, ei muu.
Ja mitä toi aloituksen laatinut v*ttuilee. Toivottavasti ei todella ole niin, että ketään vanhusta hoitaisi niin tyhmät ihmiset, että netissä levittelisivät oletuksiaan hoitamiensa tai tietämiensä vanhusten kotioloista mustamaalaamismielessä. Pikkusen jos voisi vähentyä nettikiusaaminen, olisi erittäin hyvä, vaikka kuinka kateellista sakkia maassa onkin.
Satun tietämään, että esimerkiksi muistisairaat iäkkäät ovat usein sellaisia, että muistisairas saattaa hoitajalle sanoa, ettei kukaan omainen ole käynyt viikkoon, vaikka juuri tunti sitten olisi omainen käynyt ja vaikka vanhusten luona kävisi omaiset joka päivä. Oma näkemykseni on, että valtaosa Suomen vanhusten kotihoitajista on täysin ammattitaitoista ja luottamusta herättävää sakkia, mutta sitten on niitäkin, joiden koulutuksellinen kompetenssi ei riitä esimerkiksi muistisairaiden vanhusten kanssa toimimiseen, niiden koulutukseen ei liity sellaista opetusta. Kokemusta on esimerkiksi urputtajasta, joka kun ei pärjännyt muistisairaan hyvin iäkkään kanssa, suurin piirtein kadulla kohdisti aggressiotaan olemalla edes tervehtimättä omaisia - ja kukaan ei sitä ollut sinne vanhusten hoitajaksi tilannut, sitä tyyppiä. Toisen kerran yhden vanhuksen kohdalla ihmetys sivusta heräsi, kun kuulemma kotihoito oli inissyt, että vanhuksen täysin toimiva mikroaaltouuni täysuisi vaihtaa ja ostaa uusi, koska hoitaja ei osannut käyttää mikroaaltouunia. Omaisilla ja hoitajille kuukaisipalkan maksavilla vanhuksilla eli asiakkailla on oikeus asiantuntevaan hoitoon. Vanhusten kustannuksella ei tartte kaiken maailman semiasiantuntijoiden palkkoja maksella, eli vanhustenhoitopuolelle tarvitaan vähemmän ammattikorkeakoulutettuja pilipali-sairaanhoitaja-asiantuntijoita typerillä titteleillä istumaan toimistoihin ja enemmän kunnon koulutuksen käyneitä eettisiä oikeita lähihoitajia. Terveisin kolmikymppinen keskustelua lukenut. - heipä hei,
airamaria5 kirjoitti:
"Omaiset otti yhteyttä harvoin, ja myös kaikki pyyteli avustajia siirtämään tililleen 40 e sohvaan jne...tekaistulta kuulostaviin."
Eipä tästä selvinnyt, että tämä avustaja tai muukaan olisi maksanut mitään, kertoi pyytelijöistä vaan - niitä saattaa riittää. Valtakirjamenettelyllä voi vanhuskin hoidattaa raha-asiansa kenellä lystää. Eihän ollut vielä edes ,uistisairaaksi todettu.
Avustaja saattoi olla ystävä tai palkattu, mainitsi hoitajista, jotka
todennäköisesti julkiselta puolelta. Jos, niin alustava muistitesti kuuluu heidän tehtäviinsä.
Kyllä tavalla tai toisella huolehtiva omainen olisi tarpeen. Rahan pyytelijöitä riittää niin kauan kuin pyytämällä saa.Törkeää sakkia todella kirjoittamassa tänne Suomi24:n. Voi v*ttu miten moraalitonta, jos muka sen takia, että jonkun juntin pitäisi saada uusi sohva, että muka vanhuksilta rahaa sellaisiin, jos tuo teksti pitää paikkansa... Ja v*ttu noudata pelle lakia kun kirjoitat palstalle: valtakirjamenettelyllä mikään vanhus ei halua antaa raha-asioitaan ainakaan omien omaistensa ulkopuolisten hoitoon. Kannustatko rikoksiin, tekstilläsi? Kunnallinen edunvalvonta on vain niiden vanhusten osa, joilla ei ole omaisia. Surullista sekin. Itse en ainakaan vanhaksi joskus tullessani haluaisi mitään tuntemattomia hyypiöitä urkkimaan asioitani.
Ja harvalla ikäihmisellä on mitään uusia ystäviä yhtäkkiä.
Se moraalittomuus mikä liittyy ikäihmisten kohteluun Suomessa kuumentaa mun veren. S*tanan nilkit, jotka yrittävät hyötyä puolustuskyvyttömistä vanhuksista. Jos mun elämänpiirini ihmisiä olisi lukemassa näitä keskusteluita, olen ihan varma, että ne olisi mun kanssa samaa mieltä, että tätä keskusteluntasolta ja tyyliltä ällöttävää Suomi24:a pyörittää suorastaan rikolliset kirjoittajat.
Ja tungepa se muistitestisi perseeseesi! Siihen ei lääkäreitä tarvita kertomaan, että mikä vanhus on kykenevä olemaan kotonaan ja mikä ei, koska OMAISET näkevät ne asiat rakkaidensa osalta. En ikinä halua omille vanhemmilleni sitä p*skaa, mihin esimerkiksi mun isoäitini on joutunut, että sen himassa ramppaa porukkaa kuin Mannerheimin tiellä, uutta naamaa jatkuvasti, ja että niille tyypeille maksetaan tonneja palkkaa siitä, että ne käy mittaamassa verenpaineen ja antamassa lääkedosetin, ehkä joskus keittäen aamupuuron, jos jaksavat. Tietenkin soittaen aina omaisille, että nyt pitäisi vanhus kyytsätä sinne ja tänne, jopa varmaan lauantai-iltoina. Eikä ne palkatta työskentelevät omaishoitajat valita.
Mä olen omille vanhemmilleni sanonut, että jos tää yhteiskunta menee siihen kokkariunelma- pahoinvointiyhteiskuntaan, missä keskiluokka riistetään ihan tyhjiin ja missä kaikki verovarat menee yksityisyrityksille ( kommunismia muuten se, että jos Suomessa ei ole enää rehtiä yrittäjyyttä, vaan kaikki nillittää valtion budjetilla, skelin "hoivayritykset" jne jne!), niin haluan että mun vanhemmat käyttävät kaikki rahansa itseensä, saadakseen vanhuudessaan hyvän hoivan, jos heille tulisi terveysongelmia. En tarvitse perintöjä, mutta en kyllä halua mun perheen rahoja annettavan ulkopuolisillekaan jos jotakin jää, koska sen verran v*tun paljon mun perhe ja ylipäätään koko taviskeskiluokka on JO maksanut veroja, että nykyiset esimerkiksi lapsiperheet saa sillä tiedolla yhteiskunnan verokertymätä ihan itse elättää itsensä. Jos niille ei kelpaa kouluruoka ja jos rikkaiden akkojen pitää päästä juomaan lattea ja laittaa lapsensa päivähoitoon vaikka työvelvollisuudet eivät painaisi, ei sellaista tarvitse vanhusväestön kustantaa.
Mikäs nillittäjä se sinäkin olet? Nimetön julkinen palsta ja aika skitsoa juttua sinulla!
- hei,
Itse olen nähnyt kotihoitajia, joita kiinnostaa mummojen lompakko. En halua antaa omaisuuttani lähihoitajien arjen kustannuksiin, joten tietäkööt huijarit, että jos mummon lompakkoon kajoat, otat minun rahojani Jos mummo saa sanoa sanansa, mummo ei lähiomaisten ulkopuolisille halua antaa, eikä anna senttiäkään hoitokustannusiksiin liittymätöntä ylimääräistä.
- peruslähis
Oikeinko monikossa nähnyt? Ihme juttu, kun itse hoitotyötä vuosia tehneenä ei ole vielä tullut törmättyä asiaan.
Ettei vaan varas luule muitakin varkaaksi. Meinaan jos mummosi lompakko on myös sinun... (jota se ei ole todellakaan, odota pderunkirjoitukseen asti).- hei,
Opettele sinä - mikä lienetkin- tunnistamaan kirjoitusten nyansseja. Jos olet pelkän amiksen käynyt, tuskin sinulta niin suurta älyä tietysti voi odottaakaan. Mulle tuli aloituskirjoituksesta tunne, että siellä joitakin kiinnostaa mummojen lompakot, missään mun tekstissä ei lue, että puhuisin oman elämäni tilanteesta tahi läheisistäni. Olet varmaan utelias, että onko minulla mummoa, mutta se ei kuulu sulle.
Et liene kovin suurella empatian tajulla varustettu, jollet ymmärrä, että monia iäkkäiden omaisia Suomessa voi ahdistaa se, että jos vanhusten ovista lappaa uutta naamaa omilla avaimillaan lähes päivittäin, siis kodeissa hoidettujen vanhusten. Oma käsitys kun on se, että kotihoidon piirissä olevilla vanhuksilla pitäisi jokaisella olla ainoastaan yksi tai maksimissaan kaksi ihmistä, jotka käy ja jotka on velvolliisia tietysti omaisille kertomaan vanhuksen osalta tehdyistä hoitotoimenpiteistä. Työttömyys on suuri Suomessa, mutta viimeinen sara minne pitää sijoittaa kaikki ne jotka eivät muualle työlllisty, on vanhustenhoito. Päin vastoin kuin ehkä luulet, minä arvostan kotihoitohenkilökuntaa, mutta minä arvostan paljon enemmän koulutettuja lähihoitajia, kuin toimistoissa istuvia YAMK- sairaanhoitajia, joita ei koskaan ole edes kiinnostanut käytännön hoitotyö, vaan suhteilla ja pelillä hankitut virat tulleet monille niistä vain siitä, että tuntevat jonkun isokenkäisen. Satun tietämään, että sairaanhoitajanj kouutus on pilipalia, jos sitä vertaa yliopistokoulutukseen, vaikken sairaanhoitja olekaan. Ja sori vaan, että jos se kyrsii, että kaikki peruskoulujen kutosen keskiarvon kouluhäiriköt Suomessa koulutetaan hoitoalalle, kun se vie akateemisilta työpaikkoja.
Iljettää, kun tajuaa kirjoittavansa epäeettisille. V*tun hullut, törkeää tollanen nettikirjoittelu. - hei vielä,
Mielenkiintoista oli todeta se, että tänne Suomi24:n ihan todella kirjoittelee siis lähihoitoalalla toimivat... Kunnianloukkauksena äärimmäisen törkeä kommentti, oli sulla. Järkytyin siitä niin paljon, etten edes ensin tajunnut miten törkeä kommentti tuo oli. Jos todella olet hoitoalalla. Minussa ei mitään luottamusta herättänyt ketjun aloitus, missä joku mollaa nimettömänä jonkun vanhuksen omaisia ja mölisee joistakin ihmeen avustajista. Enemmän ne omaiset aina vanhuksista välittää, kuin mitkään ulkopuoliset. Varkaaksi minua ei vielä ole syyteltykään, vaikka melkein kaikki mahdolliset kunnianloukkaukset olen saanut vastaanottaa kirjoittamalla palstalle, jonka kirjoittajista en tiedä.
Miksi olet utelias, ja kenen mummon asiat sinusta sinulle kuuluisi? Sattuu olemaan niin, että (nyt saat uteliaisuudellesi täyttymyksen), että minulla todellakin on iäkäs omainen. Jolta minä en ota rahaa, vaikka antaisikin. Tietysti aikanaan perin hänet, mutta perinnönkuvat silmissä minä en ole. Vanhuksen edunvalvoja ovat lähiomaiset. Joten vanhuksen ainakaan raha-asiat eivät kuulu kotihoitohenkilökunnalle missään määrin, eivätkä he saa rahaa ottaa vanhuksilta. Oma mummoni on kyllä sen luonteinen, että hän ei edes haluaisi mitään kotihoitohenkilökuntaa ramppaavan luonaan, mutta kun kunto on jo sen verran huono, eivät omaiset voi kuin luottaa tuntemattomiin kunnallisiin kotihoitajiin. Ja heissä kyllä on kaikenlaista sortinsakkia: osa herättää luottamusta, osa ei. Jos todella olet lähihoitaja, niin sellaisia terveisiä sinulle, että kun sinä menet toisen ihmisen omaisen kotiin ja kun tapaat siellä vanhuksen omaisen, vähimmäisvaatimus on että esittelet itsesi omaiselle, etkä luiki seiniä katsellen. Sattuu olemaan kokemusta sellaisestakin, että törmäsin kerran entiseen koulukiusaajaani mummoni olohuoneessa: tyyppi oli ahdistavan utelias, esitti useita yksityiskohtaisia kysymyksiä minun yksityisasioistani ja käyttäytyi ikään kuin olisi kotonaan. Minusta viimeinen tyyppi, joka soveltuisi hoitoalalle, mutta kun niitä pitää jonnekin työllistää, jotka eivät metriäkään ole elämässään edenneet kotipaikkakuntansa ulkopuolelle, niin eihän monilla pikkupaikkakunnilla niille muita töitä olekaan ja kaikki vaan kyvyistä viis veisaamatta hoitoalalle. Niin se menee.
Minä en ole ketään varkaaksi väittänyt. Väitän vaan, että ketjun aloituskirjoitus on asiaton. Ja kyllähän sitä telkkarissa näkee dokumenteissa melkein joka päivä, että kuinka kotihoitohenkilökunta huijaa. En mä mitään skeidaa sano. Itse kun ajattelen, niin etiikka ja moraali mitataan siinä, että miten joku hoitaja suhtautuu, jos vanhus olisi kaivamassa lompsasta rahaa: rotta ottaisi, rehellinen hoitaja ei, koska hoitajien palkan maksaa kunta kuukaisittain tililleen ja muita luontaisetuuksia esimerkiksi muistisairaiden vanhusten hoitajan tehtävissä toimimiseen ei Suomessa kunnallisille kotihoitajille kuulu. - ölcöcvölcx
hei vielä, kirjoitti:
Mielenkiintoista oli todeta se, että tänne Suomi24:n ihan todella kirjoittelee siis lähihoitoalalla toimivat... Kunnianloukkauksena äärimmäisen törkeä kommentti, oli sulla. Järkytyin siitä niin paljon, etten edes ensin tajunnut miten törkeä kommentti tuo oli. Jos todella olet hoitoalalla. Minussa ei mitään luottamusta herättänyt ketjun aloitus, missä joku mollaa nimettömänä jonkun vanhuksen omaisia ja mölisee joistakin ihmeen avustajista. Enemmän ne omaiset aina vanhuksista välittää, kuin mitkään ulkopuoliset. Varkaaksi minua ei vielä ole syyteltykään, vaikka melkein kaikki mahdolliset kunnianloukkaukset olen saanut vastaanottaa kirjoittamalla palstalle, jonka kirjoittajista en tiedä.
Miksi olet utelias, ja kenen mummon asiat sinusta sinulle kuuluisi? Sattuu olemaan niin, että (nyt saat uteliaisuudellesi täyttymyksen), että minulla todellakin on iäkäs omainen. Jolta minä en ota rahaa, vaikka antaisikin. Tietysti aikanaan perin hänet, mutta perinnönkuvat silmissä minä en ole. Vanhuksen edunvalvoja ovat lähiomaiset. Joten vanhuksen ainakaan raha-asiat eivät kuulu kotihoitohenkilökunnalle missään määrin, eivätkä he saa rahaa ottaa vanhuksilta. Oma mummoni on kyllä sen luonteinen, että hän ei edes haluaisi mitään kotihoitohenkilökuntaa ramppaavan luonaan, mutta kun kunto on jo sen verran huono, eivät omaiset voi kuin luottaa tuntemattomiin kunnallisiin kotihoitajiin. Ja heissä kyllä on kaikenlaista sortinsakkia: osa herättää luottamusta, osa ei. Jos todella olet lähihoitaja, niin sellaisia terveisiä sinulle, että kun sinä menet toisen ihmisen omaisen kotiin ja kun tapaat siellä vanhuksen omaisen, vähimmäisvaatimus on että esittelet itsesi omaiselle, etkä luiki seiniä katsellen. Sattuu olemaan kokemusta sellaisestakin, että törmäsin kerran entiseen koulukiusaajaani mummoni olohuoneessa: tyyppi oli ahdistavan utelias, esitti useita yksityiskohtaisia kysymyksiä minun yksityisasioistani ja käyttäytyi ikään kuin olisi kotonaan. Minusta viimeinen tyyppi, joka soveltuisi hoitoalalle, mutta kun niitä pitää jonnekin työllistää, jotka eivät metriäkään ole elämässään edenneet kotipaikkakuntansa ulkopuolelle, niin eihän monilla pikkupaikkakunnilla niille muita töitä olekaan ja kaikki vaan kyvyistä viis veisaamatta hoitoalalle. Niin se menee.
Minä en ole ketään varkaaksi väittänyt. Väitän vaan, että ketjun aloituskirjoitus on asiaton. Ja kyllähän sitä telkkarissa näkee dokumenteissa melkein joka päivä, että kuinka kotihoitohenkilökunta huijaa. En mä mitään skeidaa sano. Itse kun ajattelen, niin etiikka ja moraali mitataan siinä, että miten joku hoitaja suhtautuu, jos vanhus olisi kaivamassa lompsasta rahaa: rotta ottaisi, rehellinen hoitaja ei, koska hoitajien palkan maksaa kunta kuukaisittain tililleen ja muita luontaisetuuksia esimerkiksi muistisairaiden vanhusten hoitajan tehtävissä toimimiseen ei Suomessa kunnallisille kotihoitajille kuulu.Hae hyvä ihminen itsellesi apua, ei ole aivan normikirjoittelua tekstisi.
- heipä hei,
ölcöcvölcx kirjoitti:
Hae hyvä ihminen itsellesi apua, ei ole aivan normikirjoittelua tekstisi.
Tekstini on siten ymmärrettävissä normikirjoitteluksi, jos ymmärretään että kirjoitan nimettömään keskusteluun ja että kirjoitan tuntemattomille, kuten asia kohdallani on. Minä toivoisin ketjun aloituskirjoituksen laatineen hakevan apua itselleen: mollata nyt jonkun vanhuksen omaisia netissä ninettömänä nimettömällä palstalla - se on sairasta, sellainen nettikäytös. Nettiteknisesti voitte kiusata jos olette moraalittomia (kuten vaikuttaa), mutta pikkusen rajaa innossanne mollata tuntematonta keskustelupalstalle kirjoittavaa. Minulle tämä ei merkitse kuin nimetöntä keskustelupalstakirjoittelua, joten koen erittäin loukkaavana, että mun persoonaan on takerruttu herjaamaan tässä.
Eikö se kiusaamiskäytös voisi jo loppua, että riekutte miljoonien kirjoittajien keskustelupalstalla mun kimpussa herjaamassa? Ilmeisesti olen teille hyvä kohde, koska olen avoin ja rehti ja todella kerron mielipiteitä, mutta muistutan, että tämä keskustelu on julkinen: te ette voi väittää mitä lystäätte. - heipä hei,
ölcöcvölcx kirjoitti:
Ja vielä sen verran sulle, että just sun tyyppisten nimettömien Suomi24:ssa nimettöminä tuntematonta minua nettikiusaavien käytös on ollut kohdallani sellaista ja sen verran vakavaa, että kun mennään normaalielämän faktoihin, olette Suomi24-kirjoittajat ihan oikeasti vaurioittaneet minun psyykeäni: olen jo hakenut apua psykologilta, enkä kaipaa nettikiusaajia sanomaan, että mitä muuta minun pitäisi tehdä tai millaista "apua" hakea. Jos siis todella ei tajuta, että tämä ei ole keskustelu, missä joku keskustelisi tuntemiensa kanssa, vaan keskustelu joka on julkinen, avoin ja lisäksi sellainen, etten yhdenkään muun kirjoittajan henkilöä tiedä. Olisin aikoinaan voinut vetää käräjille ja tehdä rikosilmoituksen eräänkin tän sairaan Suomi24-foorumin kirjoittajaporukasta, jotka rääkkäsi minua sivullista palstalle kirjoittavaa vihakirjoittelulla ja pelottelulla. Ne tekstit mitä mulle kirjoitettiin, ne oli niin lainvastaista sontaa, että joku herkempi olisi saatttanut tehdä itsemurhankin siksi, että tuntemattomat julkisesti kirjoitti asiattomuuksia ja vääriä väitteitä kirjoittajan tekemisistä tai persoonasta kuten mulle kirjoitettiin ja mikä, se, saasta oli koko maailman luettavissa. Jos Suomi24 tajuaa oman etunsa, ne on poistattaneet jäsentensä herjaukset minua kohtaan.
Minusta normikirjoittelua ei ole niiden käytös, jotka laatii aloitukset Suomi24:n. Mitä pystyn selaamaan näitä palstoja, on mun ymmrryksellä pikkusen on outoa, että ainoastaan saastaa kirjoittavat tekee keskustelunaloituksia. Ei asiattomiin kirjoituksiin voi tuntematon kirjoittaa asiallisesti. Ja Suomi24:n tilit paisuu, kun mainostajia haalitaan, oksettavaa... - Pthyi!
heipä hei, kirjoitti:
Ja vielä sen verran sulle, että just sun tyyppisten nimettömien Suomi24:ssa nimettöminä tuntematonta minua nettikiusaavien käytös on ollut kohdallani sellaista ja sen verran vakavaa, että kun mennään normaalielämän faktoihin, olette Suomi24-kirjoittajat ihan oikeasti vaurioittaneet minun psyykeäni: olen jo hakenut apua psykologilta, enkä kaipaa nettikiusaajia sanomaan, että mitä muuta minun pitäisi tehdä tai millaista "apua" hakea. Jos siis todella ei tajuta, että tämä ei ole keskustelu, missä joku keskustelisi tuntemiensa kanssa, vaan keskustelu joka on julkinen, avoin ja lisäksi sellainen, etten yhdenkään muun kirjoittajan henkilöä tiedä. Olisin aikoinaan voinut vetää käräjille ja tehdä rikosilmoituksen eräänkin tän sairaan Suomi24-foorumin kirjoittajaporukasta, jotka rääkkäsi minua sivullista palstalle kirjoittavaa vihakirjoittelulla ja pelottelulla. Ne tekstit mitä mulle kirjoitettiin, ne oli niin lainvastaista sontaa, että joku herkempi olisi saatttanut tehdä itsemurhankin siksi, että tuntemattomat julkisesti kirjoitti asiattomuuksia ja vääriä väitteitä kirjoittajan tekemisistä tai persoonasta kuten mulle kirjoitettiin ja mikä, se, saasta oli koko maailman luettavissa. Jos Suomi24 tajuaa oman etunsa, ne on poistattaneet jäsentensä herjaukset minua kohtaan.
Minusta normikirjoittelua ei ole niiden käytös, jotka laatii aloitukset Suomi24:n. Mitä pystyn selaamaan näitä palstoja, on mun ymmrryksellä pikkusen on outoa, että ainoastaan saastaa kirjoittavat tekee keskustelunaloituksia. Ei asiattomiin kirjoituksiin voi tuntematon kirjoittaa asiallisesti. Ja Suomi24:n tilit paisuu, kun mainostajia haalitaan, oksettavaa...Pysy pois täältä, jos noin ahdistaa, että pitää käyttää veronmaksajien maksamaa psykiatrista palvelua!
- aha?
Pthyi! kirjoitti:
Pysy pois täältä, jos noin ahdistaa, että pitää käyttää veronmaksajien maksamaa psykiatrista palvelua!
Minkäs takia et itse pysy poissa "täältä", sä joka muokkailet muiden ilmaisunvapautta laittomasti ja joka valehtelet ja miksi sä mun perässä internetissä roikut, niin ketä herhaat? Kyllä kerroin, että olen kirjoittanut teille tuntematomille nimettömästi tässä Suomi24:ssa keskustelupalstoilla - yksityisesti en ikinä kenellekään tuntemattomalle, enkä koskaan kenenkään tuntemani kanssa julkisillla palstoilla, ja sen vuoksi joutunut jopa hakemaan psykologista apua tässä Suomi24:ssa saamieni uhkausten ja nolaamisen vuoksi, mistä tosin ei ollut mitään apua, kun hullunahan sitä ihmistä pidetään, jos missään julkisesti menee sanomaan, että kirjoittaisi Suomi24-palstoilla. En tosin ole psykiatristen palveluiden piirissä, kun ei katsos satu olemaan mitään mielisairautta. Fyysinen sairaus kyllä on, mikä on joskus sen verran kipuineen rajoittanut elämistäni, että sen vuoksi olen sitten teille tuntemattomille tänne Suomi24:n keskustelupalstoilla kirjoittanut, mutta en ikinä ole kirjoittanut sillä motiivilla, että yhdenkään ihmisen haluaisin mitenkään joutuvan herjatuksi tai rienatuksi siksi, että minä kijroitan nettipalstalle, toisin kuin sinä.
Täällä kun minua herjataan, niin voisivat joskus lukea, että mihin ja minkälaisiin teksteihin minä kommenttejani kirjoitan. En ole halunnut keskustella sivistymättömien junttikieltä käyttävien moukkien kanssa, sille en voi mitään, että teidän kommenttejanne saan. Varmaan sinun tyhmän maailmassasi ja maailmankuvassasi sana "mummo" on jokin synonyymisana kenties rahalle tai 50-vuotiaille tai jopa 30-vuotiaille ihmisille, mutta minun mielestäni täällä rienataan ikäihmisväestöä. Palsta tämä ei tänne mitkään ikäihmiset kirjoita. - ja vielä,..,.
Pthyi! kirjoitti:
Pysy pois täältä, jos noin ahdistaa, että pitää käyttää veronmaksajien maksamaa psykiatrista palvelua!
Ja vielä sulle, joka herjaat esimerkiksi psykiatrisia palveluita käyttäviä empatialtaan terveitä muita tavallisia ja minua: kyllä tottakai minun lähisukulaiseni ja ystäväni ovat huomanneet, että käytökseni arjessa on muuttunut, että olen usein ahdistunut, välttelevä ja että käytän ahdistukseeni nykyisin melkein liikaa myös alkoholia, mutta se onkin suora seuraus siitä, että kun kokee henkistä väkivaltaa tuntemattomien taholta julkisuudessa tällä tavalla, niin tottakai se ei voi olla vaikuttamatta ihmiseen. Kaikki me kun ei olla hulluja, jotka eivät tajuaisi, että kyllä täällä kirjoittelee ihmiset, joskaan sitä minä en tiedä että minkälaiset tai mitkä.
Jos olisin oikein ilkeä, voisin varmaan syyttää Suomi24:n palstoille kirjoittavia, foorumin ylläpitoa ja omistusta ja tänne Suomi24:n aktiivisimmin kirjoittaneita jopa siitä, että maisterintutkintoni ei ole valmistunut ajallaan, koska täällä on aloitettu minuun kohdistunut pelottelu ja pilkkaaminen jo vuonna 2004, eli ensimmäisen kerran kun tälle foorumille kirjoitin, siitä lähtien minua on pilkattu täällä. Ainoastaan pilkattu. Ja uhkailtu ja vääristelty kirjoittamisiani, sekä kirjoiteltu huijaamisxelta näyttävää rikollista harhaanjohtavaa tekstiä. Ei tavalliselta ihmiseltä voi olettaa, että jotenkin tietäisi keille kirjoittaa, kun tänne kirjoittaa. Se on ehkä omaa tyhmyyttäni, että kun kirjoitan idiooteille, että minä olen luullut, että ne jotenkin tajuaisi mitä on yhteiskuntakriittinen mielipiteen ilmaisu, koska havaitusti ette tajua, ja olette pelkkiä pellejä, jotka luulee että kaikkien motiivi kirjoittaa nettiin on samanlainen kuin itsellänne, eli sen kyttääminen että muka "kuka" sanoo mitäkin,eikä se mitä teksteissä on. Älkää te pellet täällä ihmisiä leimailko.
Ei varmaan koskaan olisi pitänyt olla niin sosiaalinen ihminen, että edes tulin ja aloin kirjoittaa täällä Suomi24:ssa, vaan olisi pitänyt mennä sinne Facebookiin silloin jo vuonna 2008, kun sinne omat ystävät ja tuntemani ystävät pyysi ja keskustella vain ystäviensä kanssa, mutta nyt kun olette kaiken vääristelleet te tuntemattomat tässä julkisuudessa, että mitä minä muka olen ja mitä netissä muka teen tai että millainen persoona muka olen( valheita!), en oiikeastaan viitsi edes tehdä enää mitään muuta, kuin kirjoittaa samalla spontaanilla sälällä, kuin kirjoitin silloinkin, kun luulin, ettei tää Suomi24 ole ihmisten herjaamispaikka, vaan harmiton ajanvietekirjoittelun paikka, missä kukaan ei jää kyttäämään palstalle kirjoittavaa tai suhtaudu ihmisiin vihollisinaan.
Ette te mun mielenterveyttäni täysin ole onnistuneet viemään te mulle täällä Suomi24-palstoilla kommentoineet, mutta tosi huolissani mä olen. Pelottaa lukea, että netti on nykyisin paikka, missä täysin epäeettiset toimijat saa mellastaa täysin vapaasti. Se ehkä pelottaa eniten, että kun en tiedä motiivejanne vihakirjoittelullenne. Ja että kun en tiedä yhtään keitä olette. Pelottaa, että missä maineiden ja minkä lie menettämisen uhassa varmaan monet tavalliset hyvämaiset ihmiset voi olla siksi, ettei tämä Aller- Suomi24 valvo palstojaan tai poistata täältä huijaussisältöä.
Itse en ole koskaan käyttänyt internetin mitään maksullisia palveluita, mikäli siihen viittaat huijari. En osta mitään internetistä. Enkä etenkään myy. Ja niille jotka eivät Suomi24-huijareiden vääristelyistä huolimatta tiedä: en ole esimerkiksi huumeiden käyttäjä, enkä missään tekemisissä rikollisuuden kanssa. En ole myöskään psykopaatti, eli ne jotkut rikolliset joka minua ovat täällä rinnastelleet ajatusmaailmaltani kunnianloukkauksissaan muun muassa vaikkapa filosofi Esa Saarisen puukottajaan tai koulusurmaajiiin tai terroristeihin, niin todellisuudessa minä olen ihan täysin muuta ja ihminen, joka tajuan, että netissä mellastaa äärioikeistolaiset - tosin vain niin kauan, kuin tämä Aller-sontafoorumi heidän antaa kirjoitella ja pelotella empatialtaan ja psyykeltään tervettä lukijaa. - ja vielä...,
ölcöcvölcx kirjoitti:
On se normikirjoittelua mitä minä kirjoittelen ( ja teillä amiksilla on toi yöks sana "normikirjoittelua", vaikka mun tieteen alalla se tarkoittaa ihan muuta se sana normi), kun minun entinen koulukiusaajani irvisteli minulle ja äidilleni kadulla aggressiivisena, vaikken ole vuoskymmeniin ollut sen kanssa missään tekemisissä, ja kun lisäksi siihenkin piti mummonsa olohuoneessa törmätä ja etä siitä huoimatta että yritin olla kohtelias on silti aggressiivinen, eli ilmeisesti vanhustenhoitamisalalle palkattu, sekin lukion keskeyttänyt. Joka varmaan vääntänyt ensimmäisen kakaransa kun synytyselimensä alkoivat toimia, eikä minkään asteista laajempaa yhteiskunnallista suvaitsevaisuutta. Lisäksi äitini kertoi, että oli ollut kamalan utelias, kun oli tullut kotiini keskustelemaan vanhusten hoitamisesta. Se tyyppi taas itse taustasta, missä oma synnyttäjänsä kulki daisarit paljaina rivarissaan ja puhui rivoja, joku kaupan kassa vai mikä lie en muista, muistan ne traumat ikuisesti, kun 13- vuotiaana kaveerasin idioottien kanssa.
Riippuu miten sinä minun tekstejäni luet ja et lue niitä asiallisesti, vaikka faktat on sellaiset, että kun aloituskirjoitus on täysin asiaton, tietämätön suhtautuu juuri siten, että keskustelu ei ole normaali. Toivottavasti et myöskään kuvittele, että minä tietäisin mitä tässä minun henkilöstäni väitetään tai että yrittäisin herjata ketään, tosin jos olet rehellinen, et sellaisia väitteitä netissä esitäkään. Tässä maassa on sananvapaus kertoa nimettömästi mielipiteitä, ilman että niitä yhdistetään henkilöihin. - oi voi,
Onko niitä sittenkin vain yksi? Mun mummo jos olisi voimissaan, niin sulle se sanoisi, että haista v*ttu, eikä mulle.:D En tosiaan tiedä, miksi teitä täällä kiinnostaa minun perheen raha-asiat, mutta se on varmaan, että teille ne asiat eivät kuulu hevon kilin v*ttua, vaikka teillä olisi kymmenen rääkyvää tuttisuuta siinä tekaistuna! Ilmeisesti et ymmärä, että kirjoittaja minä kirjoitan yleistä yhteiskuntakritiikkiä, enkä hauku ihmisiä, enkä etenkään siksi, että täällä en kirjoittele tuntemieni kanssa, eikä täällä sellaisia käy.
En tiedä millainen mummo sinulla on, mutta minulla ainakin sellainen, että työelämän osalta raatoi elämänsä 15-vuotiaastta asti - ja koki siinä sodatkin, kertonut mulle kyllä, kunka hälytysten keskellä oli ohje mennä puun alle, jos ei pommisuojaa ole lähellä- raksoilla tai missä tahansa töissä, että jälkikasvunsa saisi kunnollisen elämän. Sitten kateutta idiooteissa on herättänyt se, että ne oli parempia kouluissa kuin sun kaltaiset.
Ällöttää lukea tällaisten palstojen lökäpöksyjen sivistymättömiä juttuja. Ikinä minä en ole mummoltani rahaa pyytänyt, enkä pyytäisi , eivätkä pyydä omaiset muutenkaan, mutta tottakai mummo haluaa että mahdolliset säästöt menee lähisuvulle sitten kun hänestä aika jättää. Ei valtiolle.
Sinun tyylistes ihmisten piireissä hyökätään varmaan kyttäämään kaikkea irtonevaa omaisuutta. SIkavertaus on aika osuva, kun näiden palstojen tekstejä lukee.
- KOHOn duunari
Onpa täällä hulinat ja ihmisten haukkumisia joka suuntaan. Olen itse "vain lähihoitaja" siis tyhmä ainoastaan amiksen käynyt, mutta satun nyt itse työskentelemään kotihoidossa ja palkkani maksavat veronmaksajat. Kotihoidossa näkee kaikenlaista ja omaisia on laidasta laitaan pienelläkin alueella, miksei sitten olisi maankattavasti. Osuin tälle keskustelupalstalle, kun yritin etsiä tietoa, mitä tehdä, jos siis ns. "ystävä" käyttää muistisairaan rahoja miten haluaa. Ottaa ulos tililta 700-800 €/kk, josta ainoastaan tuo vanhukselle leivät ja sen päällysteet välipalaruoiksi, muutama maito ja mehu - ei varmasti mene 700 euroa siihen kuukaudessa. Asiakas saa valmiit ateriat päivittäin kunnalta, joka maksetaan suoramaksulla niin kuin kaikki muutkin säännölliset laskut. Asialle ei kuulema voi tehdä mitään??!! Kummastuttaa, että noinko helppoa on muistisairaiden ikäihmisten hyväksikäyttö? Ajatellaan vaan, että hyvä, kun joku hoitaa eikä tarkisteta tai valvota mitenkään. Tämä ystävä ei missään nimessä hyväksy (miten hänellä voi esim. olla määräämisvalta), että vanhus saisi kotihoidon kautta kauppapalvelun, josta voitaisiin tilata tarvittavat välipala- ja aamiaistarvikkeet asiakkaan toiveiden mukaisesti. On halunnut joskus puuroakin aamulla, mutta kun tämä "ihana ystävä" ei osta edes niitä hiutaleita, ainoastaan samanlaisia paahtoleipäsiivuja samanlaisin levittein kuukaudesta toiseen, suuttuu vaan, jos joku uskoltaisi edes ehdottaa vähän vaihtelua, sillä huutaa hän kyllä osaa kotihoidon väelle.
Niin, ja olen samaa mieltä, että ei kannata lukea tekstejä, jos siitä tulee huono olo. Nuo "heipä hei" ihmisen tekstit eivä olleet mukavaa luettavaa minullekaan, mutta en nyt ihan ammattiapua niistä joudu hakemaan:)- Epäuskoinen
Kuka on antanut "ystävälle" vanhuksen tilinkäyttö-oikeuden?
- niinpä,
Epäuskoinen kirjoitti:
Kuka on antanut "ystävälle" vanhuksen tilinkäyttö-oikeuden?
Ei nuo herjaajat koskaan vastaa, jos niille laittaa tymäkän kysymyksen. Ihan samaa minäkin mietin, että miten muka millään "ystävällä" voisi olla minkään vanhuksen tilinkäyttö-oikeus.
Surullista lukea myös se, että pelkän amiksen käyneillä ihan oikeasti on tuo ikuinen alemmuuskompleksi yliopisto-koulutettuja kohtaan. Ja ihme urkkijoita, mitä kenellekään kuuluu minkäään vanhusten tai heidän lähiomaistensa asiat? Ainakaan ihmisten raha-asiat eivät kuulu ulkopuolisille. Mitä minun tuntemiini julkisen sektorin kotihoidossa oleviin vanhuksiin Suomessa tulee, niin ainakin niiltä kyllä omaiset ihan omasta pussistaan maksaa kaikki vanhuksen lääkärissäkäyttämiset ja muut - sitä kun ei kotihoito tee. Lisäksi jos huonnokuntoinen vanhus ei esimerkiksi enää itse ymmärrä pukeutua säällisesti, niin omaiset valittamatta ostaa omasta pussistaan vaattet ja muut. Sivistyneiden piireissä muutenkaan ei puhuta ihmisten yksityisaioita julkisuudessa. Jos jotakin vanhusta auttaa palkatta vaikka lähiomainen, monet kun eivät mitään omaishoidontukia hae, vaikka olisivat siihen oikeutettujakin, niin totta vie sillä vanhuksella on myös kuluja.
Ilmoittais suoraani poliisille, jos tietonsa mukaan joku lähisuvun ulkopuolinen ei- asiaan oikeutettu käy "nostamassa vanhuksen tililtä" rahoja, eikä urputtaisi täällä epäselvää vääristelyä!
- kierrän kaukaa
huh, empä ala omaisena vanhempieni hoitajaksi, hoitakoon kunta sillä niin usein epäillään varkaaksi..
- vai niin?..
No varkaita usein epäilläänkin varkaiksi ja usein ihan syystä. Mitä ihmeeen "avustajia", jotka muka olisivat okeutettuja siirtelemään itselleen jonkun vanhuksen tai vanhusten omaisten rahoja? Vanhusten raha- asioita voivat hoitaa valtakirjamenettelyllä lähiomaiset, eivät muut, ja muille, kuten esimerkiksi kotisairaanhoitajille ei kuulu vanhusten raha-asiat.
Minä ainakaan en tykännyt, kun eräänäkin talvi-iltana satuin erään muistisairaan sukulaisen luona käymään, niin mummo istui siinä lompakko kädessä sekavana ja kotisairaanhoitaja ei minua edes silmiin katsonut, puhumattakaan, että olisi kertonut nimensä. Pikemminkin käyttäytyi, kuin olisi ollut kotonaan. Vinkkinä hyvin iäkkäitä vanhuksia julkisella sektorilla hoitaville lähihoitajille ja muille: ihan kysymättä voi esitellä itsensä ja ilman että lähiomainen joutuu kysymään nimeä kysymättä kertoa lähiomaisille kuka on. Mieluiten vielä kätellä omaista, jonka läheisen kotona on ja ramppaa.
Enkä minä syytä kaikkia varkaiksi tai kotihoitoa epäeettiseksi sinänsä, mutta jos on kyseessä vaikkapa mummo, joka on tottunut hövelisti palkitsemaan vaikka mistä käteisrahalla pienistäkin palveluksista, niin sopii toivoa, että vanhusten kotisairaanhoidossa on ainoastaan sellaista porukkaa, jotka tietävät että heidän palkkansa maksaa kuukaudessa kunta, ja sillä selvä. Nimittäin kun kyseinen mummokin silloin kun vielä oli selväpäinen, oli ainoastaan sitä mieltä, että hänen mahdolliset pienet rahansa kuuluvat lähiomaisille, eivätkä muille. En ole minkään vanhusten rahojen perässä, mutta en minä myöskään halua edes mahdollisuutena ajatella sellaista asiaa, että minun iäkkäät omaiseni antaisivat minulle tai muille läheisilleni kuuluvia perintörahoja huijareille.
Sitäpaitsi varkaita ovat usein etäiset sukulaiset: niitä on lukemattomia tarinoita julkisuudessa karmeita, kuinka kun joku säästänyt vanhus, jolla sattuisi olemaan vähänkin varallisuutta, menehtyy, niin haaskalle ilmaantuvat vasta perintöjen jaon yhteydessä tyypit, jotka eivät millään tavoin ole olleet vanhuksen arjessa mukana tämän elämän aikana ja jotka eivät edes tunne vanhusta...
Miten on mahdollista, että täällä käsite varas on eri asia, kuin sivistyneiden piireissä? Varas on vaikka sellainen lähisuvun ulkopuolinen, joka ottaisi vaikka muistisairaalta mummoltakin viidenkymmenen euron setelin tai summan tajutessaan, että muisisairas mummo ei pysty oikeuksistaan huolta pitämään. Varkaita eivät ole omaiset, jotka omista omaisistaan arjessa huolta pitävät. Eivätkä mummot tai sukulaiset, jotka haluavat jättää perintöä omille lähisukulaisillensa.
Erikoista, että täällä nimimerkeillä " hoitajat" kirjoittelevia kiinnostaa ikäihmisten raha-asiat, epämiellyttävää lukea. Kukaan ei aivan varmast haluaisi ketään ulkopuolista omien rakkaidensa koteihin,mutta kun niitä on pakko sietää, olisi suotavaa, ettei ainakaan netissä asiakkaidensa asioista valheita levitteleviä tyhmiä kuuluisi kotihoitajiin.
Huijarit linnaan, ja eläkeikäisille kunnon julkiset palvelut ja lisää valvontaa teerveydenhuolon alan sektorille, ei kuitenkaan kiitos ammattikoreakoulutittelipellejä tiimin tiimin tiimin pälliköitä ja turhan päiväisiä, vaan ihan niitä käytännön hoivatyötä tekeviä ja akateemisia.
- rehellinen5
itse varas pitää muitakin varkaana,näin se on usein..
- heipä hei!
Todella epäasiallinen aloitus oli, enkä todellakaan toivo, että missään vanhustenhuollossa toimisi niin epäeettisiä hoitoalan ihmisiä, että nettipalstalla levittelisivät potilaidensa yksityisasioita, lisäksi vaikutti epämiellyttävältä, että puhui tai edes oli kiinnostunut potilaansa raha-asioista: ne eivät kuulu hoitohenkilökunnalle.
Muutenkin sekavaa mölinää: aloitustekstin laatija haukkui jonkun mummon, esitteli itsensä mukamas mummon hoitajaksi ja syyllisteli omaisia. On ihan varmaa, että aika suuri osa suomalaisista olisi mieluummin päästämättä ikäihmistensä koteihin mitä tahansa "hoitohenkilökuntaa", muta kun kaikki eivät ole niin rikkaita, että voisivat valita rakkaalleen yhden palkatun kokopäiväisen hoitajan, sitä suuremmalla syyllä yököttää lukea noita ilkeämielisiä ja epämääräisiä tarinoita tällaisella nimettömällä foorumilla...
Outoa olisi, jos jossakin vanhusten kotihoidossa kotihoitajat olisivat kiinnostuneita vanhuksen tilinkäytöstä, käsittääkseni kirjanpito ei kuulu lähihoitajan koulutukseen. Tottakai tilanteissa joissa olisi peruste epäillä, etä joku yrittää hyväksikäyttää vanhusta, asia olisi erilainen, mutta tuosta tekstistä ei sellaista mielikuvaa syntynyt, vaan lähinnä sellainen, että jotakin tyystin tuntematonta kiinnosti mollata jonkun vanhuksen omaisia ja lisäksi oli kiinnostunut vanhuksen raha-asioista.
Aikakin mun sukulaisporukoissa on jo pitkään toivottu, että viimeinkin tehtäisiin päätös, missä eräskin rakas vanhus pääsisisi vanhainkotiin, mutta aina se tulee bumerangina takaisin se päätös, kun ilmeisesti jokin ammattisurkeahyypiö johtotasolla laskeskelee, että alaisensa lähihoiturit ja hän itse saavat sitä enemmän palkkaa, kun ja mitä enemmän pidetään huonokuntoisia kotona, vaikka mikään kotihoito ei todellisuudessa edes hoida, vaan tuo vaan lääkkeet ja vanhus maksaa täyden hinnan. Tai sitten vanhus olisi julmasti sijoitettu jonnekin sadan kilometrin päähän puolisostaan jonnekin kauas omaisistaan hoitokotiin, siinä vaihtoehto.
Toikin koski kyllä aika paljon toi ilkeä mölinä, vaikkei välttämättä liitykään itseen ja elämänpiiriin - en tiedä keitä nuo siat herjaa- että kuinka joku ilkeä mölisee, että vanhukset eivät saa sitä ruokaa mitä haluavat, kun ainakin meikäläisten mun tuntemien piireissä ne saa itse valita, että mitä kaupasta haluavat. Joku mummo jos haluaa aina syödä vaan pullaa ja pahtoleipää, sillä on siihen oikeus,eikä meidän elämänpiirissä ainakaan aleta siihen vastaan sanoa.
Epämiellyttävintä oli noi oudot sohvaraha-ja muut möykkäämiset... V*ttu että tänne Suomi24:n kirjoittelee p*skapäisiä nettitoimijoita.
Tottakai poliisille ilmoitus, jos muistisairaalla vanhuksella on muka yhtäkkiä uusia "ystäviä", v*ttu siitä ei nettipalstoille tarvitse kirjoitella, jos joku sellaista havaitsee, haloo!!
- ja vielä aloitukseen
Mikä muuten on "munnuaisen" vajaatoiminta?
Tullut selväksi, että vanhusten omaiset on mielestäsi muka väärintoimivia. Sinä tietysti itse et, vaikka oletkin nilkki, joka levittelet viattomien yksityisasioita Suomi24-palstoille vääristellysti, rikollinen.
Jaa ei vai "edes tuntia viikossa" käy vanhusten omaiset omien omaistensa luona? Ainakin mun vanhuksiaan hoitavat sukulaiset käyttää sellaisen ainakin 70 viikkotuntiaan omaisensa kanssa, lisäksi puhuvat puhelimessa ja setvivät tauotta kotihoidon kouluttautumattomien ongelmia.
Onko mielestäsi muuten vaikkapa sellainen ok., että esimerkiksi reippaasti yli 70-vuotiasta syöpäsairasta vaaditaan hakemaan julkisen sektorin kotihoidon toimesta tukisukkia ( omaisten omasta pussista tietysti maksettuna) kotisairaaanhitopalvelusta maksavalle asiakkaalle lähemmäs yhdeksänkympppiselle erikoisliikkeestä, jonne matkustaminen edestakaisin on sellaiset yli 60 kilometriä? Suvussani iäkkäitä omaisiaan hoitavat eivät ole muistisairaita ja ovat kopastaan erittäin terveitä, mutta pikkusen korpeaa täällä tällasilta nimettömiltä Aller- Suomi24-keskustelupalstoilta lukea sivistymättömien nimetöntä vihaa kotisairaanhoidon piirissä olevien vanhusten omaisia kohtaan, kun minä ainakin sivusta seuraajana olen sen nähnyt, että omaiset ne vanhuksensa hoitaa, eihän ne vanhukset saisi edes ruokaa, jos ei omaiset valvoisi asioita. Korkeintaan palkkaa vanhusten hoitotyöstä saavat ihmiset russuttaa tällaisilla palstoilla, että ei ole kivaa tehdä töitä. Siinä tosin ei taida mitään ammattietiikkaa- tai ylpeyttä olla, jos vanhusten omaisia kehtaa julkisuudessa lähteä syyttelemään, esiintyen mukamas "hoitajana".
Ai keiden omaiset eivät käy tapaamassa vanhuksiaan riittävästi ja ketä solvaat? Ainakin minun lähipiirissäni se elämä ei melkein mitään muuta vanhusten omaishoitajilla olekaan, kuin
" kotihoidossa" lääkärien ja terveydenholtoalan ammattilaisten päätösten toimesta olevan muistisairaan asioiden hoitamista, vaikka julkiselle sektorille maksetaan siitä, että ne edes jotenkin auttaisivat omaisia. Ihailen yhtäkin omaishoitajaläheistäni, joka jaksaa viikoittain viedä hoitamaansa vanhusta lähiomaistaan tapaamaan muistisairasta puolisoaan vanhustenhoitolaitokseen, joka jaksaa viikosta ja vuodesta toiseen tehdä vanhukselle pihatyöt ja hoitaa juoksevat asiat ja vielä viedä vanhuksen vanhuksen ihmisarvoa kunnioittavalla tavalla monta kertaa viikossa ruoakauppaan, jotta vanhus voi itse valita, että mitä ruokaa haluaa syödä ja ostaa. Sitten joku kotihoito soittelee, että " ei oo sitä ja ei oo tätä". Ihmettelen, että miten ne omaishoitajat jaksaa!
Onneksi olen sellaisesta taustasta sivistykseltäni, että ei todellakaan kävisi pienessä mielessäkään tulla nettiin ja alkaa arvostella vanhusten omaishoitajien tekemisiä. HUIJARIT myös v*ttuun koko internetistä, vaiko meinaatteko, että tavalliset täältä pitäisi häätää, että te voisitte kirjoitella ihmisvihaa ja harjoittaa rikollisuutta? - aha?
Kohdalleni sattui todella kusipäinen Suomi24-keskustelupalstakirjoittaja, joka väitti, että ei omaa nettiä vaikka tekstinsä oli netissä ja joka levitteli yksityisten ihmisten ikiä ja valehteli ikänsä ja henkilönsä. Mitä voisin tehdä, kun en tunne ketään, joka hakisi keskustelupalstojen avulla maksullisia palveluita?
Niin varmaan omaiset ottaa joo tosi harvoin yhteyttä omaisiinsa, me tavalliset omiimme kyllä säännöllisesti, teillä linnakundeilla voi olla muunlainen elämä. Kyllä tuntuu pahalta nähdä, kun tuntemattomat urkkii ja levittelee sivistyskansalaisten yksityisasioita laittomasti netistä!
Sangen erikoinen yhteensattuma, että tällä nimettömällä nettikeskustelemisfoorumilla minne minä olen kirjoittanut, sattumoisin samoihin aikoihinn on kirjoitettu vihaviesti, kun minun muistisairaan mummoni munuaistutkimus oli....Tosin minun mummoni läheiset eivät netissä levittele tietoa toisten terveystilasta.
Jos on niin köyhä, että toisten omaisilta pitää sohvahankintaan 40 euroa ottaa, voi kylllä tappaa itsensä. Ei mullakaan ole ikinä ollut sohvaa ja olen köyhä, mutta olen sentään rehellinen. Enkä missään määrin ylivelkaantunut tai rikollinen , kuten ei ole kukaan tuntemani. Mielenkiintoista toi tarkoitushakuinen rikollisten väitteiden esittäminen netissä.
Oletko sittiäinen ihan varma, ettet ole Facebookin jäsen tuntemattomien seurassa vähän itseäs kunnollisempien asioita urkkimassa? Mä en ole rikollinen, vaikka täällä sellaista väitetään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971948- 881370
- 1101153
- 761047
- 1191030
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47801
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48751- 33703