ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia.
Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellisia rasisteja löytyy kehitysmaalaisten parista, varsinkin muslimien. He eivät vaan itse ymmärrä olevansa rasisteja, koska heidän kotimaissaan rasismi on täysin normaalia ja ikiaikainen ilmiö.
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
156
5669
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Koraanikin on rasistinen kirja.
- Anonyymi00003UUSI
Ja pahasti.
- Anonyymi00007UUSI
Koraani on muuten maltillisempi kuin Raamattu!
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Hakutulos
saatana:ut:x
1. Matt. 4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman."
2. Matt. 12:26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
3. Matt. 16:23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
4. Mark. 1:13 Ja hän oli erämaassa neljäkymmentä päivää, ja saatana kiusasi häntä, ja hän oli petojen seassa; ja enkelit tekivät hänelle palvelusta.
5. Mark. 3:23 Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
6. Mark. 3:26 Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut.
7. Mark. 4:15 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, joihin sana kylvetään, mutta kun he sen kuulevat, niin saatana heti tulee ja ottaa pois heihin kylvetyn sanan.
8. Mark. 8:33 Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja nuhteli Pietaria sanoen: "Mene pois minun edestäni, saatana, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
9. Luuk. 10:18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
10. Luuk. 11:18 Jos nyt saatanakin on riitautunut itsensä kanssa, kuinka hänen valtakuntansa pysyy pystyssä? Tehän sanotte minun Beelsebulin voimalla ajavan ulos riivaajia.
11. Luuk. 13:16 Ja tätä naista, joka on Aabrahamin tytär ja jota saatana on pitänyt sidottuna, katso, jo kahdeksantoista vuotta, tätäkö ei olisi pitänyt päästää siitä siteestä sapatinpäivänä?"
12. Luuk. 22:3 Niin saatana meni Juudaaseen, jota kutsuttiin Iskariotiksi ja joka oli yksi niistä kahdestatoista.
13. Luuk. 22:31 Simon, Simon, katso, saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja;
14. Joh. 13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian". - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Hakutulos
1. Matt. 4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman."
2. Matt. 12:26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
3. Matt. 16:23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
4. Mark. 1:13 Ja hän oli erämaassa neljäkymmentä päivää, ja saatana kiusasi häntä, ja hän oli petojen seassa; ja enkelit tekivät hänelle palvelusta.
5. Mark. 3:23 Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
6. Mark. 3:26 Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut.
7. Mark. 4:15 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, joihin sana kylvetään, mutta kun he sen kuulevat, niin saatana heti tulee ja ottaa pois heihin kylvetyn sanan.
8. Mark. 8:33 Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja nuhteli Pietaria sanoen: "Mene pois minun edestäni, saatana, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
9. Luuk. 10:18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
10. Luuk. 11:18 Jos nyt saatanakin on riitautunut itsensä kanssa, kuinka hänen valtakuntansa pysyy pystyssä? Tehän sanotte minun Beelsebulin voimalla ajavan ulos riivaajia.
11. Luuk. 13:16 Ja tätä naista, joka on Aabrahamin tytär ja jota saatana on pitänyt sidottuna, katso, jo kahdeksantoista vuotta, tätäkö ei olisi pitänyt päästää siitä siteestä sapatinpäivänä?"
12. Luuk. 22:3 Niin saatana meni Juudaaseen, jota kutsuttiin Iskariotiksi ja joka oli yksi niistä kahdestatoista.
13. Luuk. 22:31 Simon, Simon, katso, saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja;
14. Joh. 13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian".Pieni näyte Raamatusta!
- Anonyymi00012UUSI
Jos mietitään erilaisia mt-ongelmia, niin taitaa se skitsofrenia olla siellä häntäpäässä, eli kaikkea muuta on enemmän.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
UT ei ole lainkaan rasistinen .
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Hakutulos
14. Joh. 13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian".Raamattu on K-18-kirja.
Miten ottaa vakavasti opus, jossa naimakaupatkin maksettiin esinahoilla. - Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Hakutulos
14. Joh. 13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian".💩💩💩💩💩💩💩
- Anonyymi00044UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Montako kertaa olet lukenut Koraania?Et yhtään kertaa.
- Anonyymi00051UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Pieni näyte Raamatusta!
Saisiko tänne myös pienen näytteen Aku Ankasta?
- Anonyymi00067UUSI
Koraanissa on liian kovaa paperia siihen yhden toimenpiteen suorittamiseen.....
- Anonyymi00073UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Hakutulos
14. Joh. 13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian".Uskovainen.....
- Anonyymi00074UUSI
Anonyymi00067 kirjoitti:
Koraanissa on liian kovaa paperia siihen yhden toimenpiteen suorittamiseen.....
Huuhaa kirja.
- Anonyymi00121UUSI
RASISMI ON VAAN TYHMÄSSÄ PÄÄSSÄ.
- Anonyymi00123UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Buahahaa! Älä viitsi.
- Anonyymi00124UUSI
Satukirja.
- Anonyymi00126UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ota lääkkees vassu.
- Anonyymi00127UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Hakutulos
14. Joh. 13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian".Heittääkö sulla päässä?
- Anonyymi00128UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Jos mietitään erilaisia mt-ongelmia, niin taitaa se skitsofrenia olla siellä häntäpäässä, eli kaikkea muuta on enemmän.
Vasemmistolaisilla on tutkitusti paljon mt-ongelmia.
- Anonyymi00129UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
UT ei ole lainkaan rasistinen .
Jep.
- Anonyymi00130UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Raamattu on K-18-kirja.
Miten ottaa vakavasti opus, jossa naimakaupatkin maksettiin esinahoilla.Kuka sitä lukee.
- Anonyymi00131UUSI
Anonyymi00044 kirjoitti:
Montako kertaa olet lukenut Koraania?Et yhtään kertaa.
No eihän vassu sellaista lue.
- Anonyymi00132UUSI
Anonyymi00121 kirjoitti:
RASISMI ON VAAN TYHMÄSSÄ PÄÄSSÄ.
Se on kaikkien päässä.
- Anonyymi00140UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Hakutulos
14. Joh. 13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian".Kylläpäs siinä taas kirosanat raikas.
- Anonyymi00002UUSI
Mamut nauraa näille rasisti höpinöille.
- Anonyymi00010UUSI
Mamut on ihmisiä, suomalaiset on... keksi ite! ;))
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Mamut on ihmisiä, suomalaiset on... keksi ite! ;))
Et siis ole ihminen?
- Anonyymi00004UUSI
Vihervassareita ja kommunisteja kaikkialla näkevät ihmiset ovat vielä tyhmempiä. Valitettavan moni heistä lääkitsee itseään päihteillä ja tyhmällä äärioikeiston propagandalla.
- Anonyymi00011UUSI
Vassuja on 60% N veri Neukkarista.
- Anonyymi00017UUSI
No vihervassareita on sellaiset vajaat 20%, ja komuja on jonkun verran.
Revi siitä. - Anonyymi00090UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Revi siitä.Eikö demarit ole vassuja
- Anonyymi00092UUSI
Anonyymi00090 kirjoitti:
Eikö demarit ole vassuja
Jos tulisi sisällissota, he ovat rintamalinjojen samalla puolella vihreiden vasemmistoliiton kanssa.
- Anonyymi00101UUSI
Anonyymi00090 kirjoitti:
Eikö demarit ole vassuja
Molemmat nuo ovat maahanmuuttajapuolueita.
- Anonyymi00133UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Revi siitä.Näin on.
- Anonyymi00135UUSI
Anonyymi00101 kirjoitti:
Molemmat nuo ovat maahanmuuttajapuolueita.
Eikä muutu.
- Anonyymi00005UUSI
Rasismia ei missään, erityisesti Afrikkalaisia ja lähi-itäläisiä kohtaan ei näkevät ovat maailman tyhmimpiä ihmisiä.
- Anonyymi00013UUSI
Käytännössä rasismi on tarkoitettu rikollisille ja niitä riittää tulivat kumiveneillä eurooppaan.
- Anonyymi00136UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Käytännössä rasismi on tarkoitettu rikollisille ja niitä riittää tulivat kumiveneillä eurooppaan.
Kyllä.
- Anonyymi00016UUSI
Kuitenkin Suomessa asuvat ihonväriltään erilaiset ihmiset kokevat sitä olevan. Tuntemattomat huutelevat julkisissa liikennevälineissä. Jos on ulkomaalainen nimi, ei kutsuta edes työhaastatteluun. Tästä on tehty useita kokeitakin, kun esim. vaihdettiin saman CV:n hakijan nimeksi suomalainen nimi, kutsu tuli. Koska ihminen oli koulutettu, Suomessa syntynyt ja ksavanut. Ei kieliongelmia, ei muita kuin isän sukunimi.
Jos rasismia ei olisi, noilla asioilla voisi heittää läppää. Kun sitä on, miksi lisätä bensaa liekkeihin? Miksei voi käyttäytyä asiallisesti? Ihan ilman että siihen pitää puuttua.
Kuka oikeasti kehtaa kulkea niin laput silmillä että sanoo ettei Suomressa esiinny muukalaisvihaa? Matu = maahan tunkeutuja. Oletko mmiettinyt kuka on niin nolo että käyttää kaikista muualla syntyneistä vihamielistä ilmaisua? Oletko se sinä? ja miksi?- Anonyymi00020UUSI
Matu - luvatta Suomeen tunkeutunut turvapaikanhakijan nimikkeellä.
- Anonyymi00021UUSI
Voi voi, kyllä sitä rasismia on näiden maahanmuuttajienkin taholta, koettu on, huutelua syljeskelyä ja tönimistä. En silti syyllistä kaikkia mutta voisivat itsekin (osa) olla suvaitsevaisia ja käyttäytyä. Ryöstellään suomalaisia nuoria, valitaan uhreiksi naisia jotka ovat eri uskontoa, joten, älä kulje itse laput silmillä, rasismi ei ole yksin suomalaisten tapa. Suvaitsevaisuus pitää olla molemminpuolista, ei se muuten toimi ikinä.
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Voi voi, kyllä sitä rasismia on näiden maahanmuuttajienkin taholta, koettu on, huutelua syljeskelyä ja tönimistä. En silti syyllistä kaikkia mutta voisivat itsekin (osa) olla suvaitsevaisia ja käyttäytyä. Ryöstellään suomalaisia nuoria, valitaan uhreiksi naisia jotka ovat eri uskontoa, joten, älä kulje itse laput silmillä, rasismi ei ole yksin suomalaisten tapa. Suvaitsevaisuus pitää olla molemminpuolista, ei se muuten toimi ikinä.
Hys hys ei tuollaista saa sanoa, suomalaisen täytyy suvaita, muuten rasisti, se on nuoleskeltava.
Anonyymi00020 kirjoitti:
Matu - luvatta Suomeen tunkeutunut turvapaikanhakijan nimikkeellä.
Turvapaikan hakeminen on se lupa tulla maahan, höpsö.
Anonyymi00021 kirjoitti:
Lieneekö noilla ryöstelyillä tosiaan rasistinen motiivi?
- Anonyymi00033UUSI
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Jos kantasuomalainen ryöstäisi ulkomaalaistaustaisen, mitä meinaat että sen jälkeen kiljutaan?
Niin, rasismia. - Anonyymi00039UUSI
Samaa on joka länsimaassa.
- Anonyymi00060UUSI
Kusetusta....
- Anonyymi00102UUSI
Suomessa huudellaan tai puhutaan isosti myös suomalaisille, jos on esim. lihava, lyhyt, vanha. Ulkomaalaisetkin nimittelevät suomalaisia kielteisesti.
- Anonyymi00137UUSI
No mikseivät muuta pois?
- Anonyymi00138UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Sylkeminen on niille tuttua.
- Anonyymi00139UUSI
Valitettavasti.
- Anonyymi00141UUSI
On myös se.
- Anonyymi00018UUSI
Koraani kehoittaa tappamaan juutalaisia ja kristittyjä. Koraani nimittää heitä sioiksi ja apinoiksi. Eli hyvin alatyylistä tekstiä. Koraanista noin puolet lietsoo vihaa eli vihatekstiä. Muslimit länsimaissa ensin vain esittävät "sopeutumista", kunnes niiden populaatio on riittävän suuri alkaa islamisoida eli tuhota yhteiskuntaa. Suomessa YLE juuri lässytti muslimien ärsyyntymisestä, kun Joulun vietto näkyy täällä. Raamatun sävy on täysin toisenlainen, se on Elävän Jumalan Sana. Raamatun Jumala on ainoa Toivo ihmisille.
>Muslimit länsimaissa ensin vain esittävät "sopeutumista", kunnes niiden populaatio on riittävän suuri alkaa islamisoida eli tuhota yhteiskuntaa.
Henkensä vaarantanut ja juutalaisia puolustaessaan luodista saanut Ahmed al Ahmed ei siis sopeutunut Australian yhteiskuntaan. No ehkä ei, kun oli ainoa jolla riitti rohkeutta käydä terroristeja vastaan.- Anonyymi00029UUSI
'Raamatun Jumala on ainoa Toivo ihmisille.'
Raamatun Jumala ei ole Toivo vaan Eel tai Jahve. - Anonyymi00041UUSI
>Muslimit länsimaissa ensin vain esittävät "sopeutumista", kunnes niiden populaatio on riittävän suuri alkaa islamisoida eli tuhota yhteiskuntaa.
Henkensä vaarantanut ja juutalaisia puolustaessaan luodista saanut Ahmed al Ahmed ei siis sopeutunut Australian yhteiskuntaan. No ehkä ei, kun oli ainoa jolla riitti rohkeutta käydä terroristeja vastaan.Harvoja poikkeuksia on.
- Anonyymi00144UUSI
Henkensä vaarantanut ja juutalaisia puolustaessaan luodista saanut Ahmed al Ahmed ei siis sopeutunut Australian yhteiskuntaan. No ehkä ei, kun oli ainoa jolla riitti rohkeutta käydä terroristeja vastaan.Nyt Repe sai hyvän esimerkin. Pidä siitä kiinni, tarvitset sitä vielä vuosien päästäkin.
Hyvin harva näkee rasismia kaikkialla, ja moni ei näe juuri missään. Paitsi jos kääntää katseensa persuihin, niin johan hyppää silmille.
- Anonyymi00025UUSI
Vasuri näkee jo kävelystä kuka on rasisti.
- Anonyymi00026UUSI
Se on niillä dna:ssa, liekö ihan geneettinen ominaisuus.
- Anonyymi00028UUSI
Minua kiinnostaa miten persuissa on rasismia, tarkoitatko kaikkia perussuomalaisia?
Eikö sitä ole lainkaan muissa puolueissa vai onko sinulla vain yksi puolue joka sinua hiertää? - Anonyymi00034UUSI
koita kallo pitää ovi kiinni ja varo persuja edelleenkin !
älä edes yritä töihin menoa, varmasti näet matkalla persun ja se on menoa silloin ! - Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Minua kiinnostaa miten persuissa on rasismia, tarkoitatko kaikkia perussuomalaisia?
Eikö sitä ole lainkaan muissa puolueissa vai onko sinulla vain yksi puolue joka sinua hiertää?Vasemmistolaisissa on paljon rasseja.
- Anonyymi00061UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Se on niillä dna:ssa, liekö ihan geneettinen ominaisuus.
Joo, muslimeilla.
- Anonyymi00063UUSI
Tuota, jos meikäläisen vakioruokakaupassa on aina aamulla intian suunnalta kotoisin oleva siivooja (turbaanista ja ilmiasusta päätellen, voi tietysti olla oikeasti ihan mitä tahansa), niin onko rasismia se, että a) moikkaan häntä kun olen kymmenkunta kertaa nähnyt, b) en moikkaa, vaikka olen kymmenkunta kertaa nähnyt, c) molemmat edelliset?
Menen sitten toiseen kauppaan varmuuden vuoksi. Anonyymi00028 kirjoitti:
Eikö sitä ole lainkaan muissa puolueissa vai onko sinulla vain yksi puolue joka sinua hiertää?Varmaan on muissakin, mutta persuissa paljon enemmän kuin muissa yhteensä.
Ennen vaaleja ehtii tulla vielä monta rasismikohua, ja kaikki taas persujen käynnistämiä.- Anonyymi00075UUSI
Varmaan on muissakin, mutta persuissa paljon enemmän kuin muissa yhteensä.
Ennen vaaleja ehtii tulla vielä monta rasismikohua, ja kaikki taas persujen käynnistämiä.Mutta et sinä sitä voi tietää.
- Anonyymi00094UUSI
Entä vassut jotka kannattaa erittäin rasistista intersektionaalisuutta
- Anonyymi00095UUSI
Anonyymi00094 kirjoitti:
Entä vassut jotka kannattaa erittäin rasistista intersektionaalisuutta
Se aate arvottaa ihmiset eri arvoon ihmisarvossa. Tämä näkyy äärimmäisen selvästi käytännössä. Tulijat saa sellaiset etuisuudet ettei niistä tavallinen ikänsä maata rakentanut kantis voi kuin uneksia.
Anonyymi00075 kirjoitti:
Mutta et sinä sitä voi tietää.
Muitten puolueitten edustajat eivät ole aiheuttaneet yhden yhtä rasismikohua, persut jo useita.
- Anonyymi00023UUSI
Demarit ja vihervasemmisto, ei todellakaan penaalin terävimpiä kyniä
- Anonyymi00035UUSI
Etkö pikkupersu muuta enää keksinyt? Vaihtaisit jo levyä.
- Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00035 kirjoitti:
Etkö pikkupersu muuta enää keksinyt? Vaihtaisit jo levyä.
Eikö heikkoälyinen vassu muuta keksinyt kuin sanoa "pikkupersu"? No eihän älysi muuhun riitä.
- Anonyymi00048UUSI
Ei kun ne on ihmisiä eikä kyniä.
- Anonyymi00027UUSI
Persut ei näe rasismia, koska ne syö, juo, hengittää ja paskantaa rasismia.
- Anonyymi00030UUSI
persut on töissä nostamassa suomea, ei ne ehdi joka paikkaan rasistikortin kanssa !
toisin kuin kivenkolossa sossun tukiasunnossa tapahtuu. - Anonyymi00036UUSI
Eihän se päänaukomislahko muuten pystyssä pysyiskään.
- Anonyymi00047UUSI
Anonyymi00036 kirjoitti:
Eihän se päänaukomislahko muuten pystyssä pysyiskään.
Oletko koskaan ollut töissä?
- Anonyymi00052UUSI
Sulla on selvästi paha olla. Jos luokittelet kaikki persut rasisteiksi niin mistä moinen, voisitko laittaa faktaa? Persuissa on monen ammattikunnan edustajaa mm. poliiseja.
Sittenhän jos suomalainen on rasisti, kaikki suomalaiset ovat. Tuo yleistäminen ilman totuutta on paskan puhumista ja vähä-älyistä.
Persut ovat suorastaan mielenterveysongelma jollekin kun lukee tätä palstaa, se on lähinnä huvittavaa. Nautittavaa jopa, miten vaikeaa on elämä persuvihan kanssa. - Anonyymi00056UUSI
Anonyymi00052 kirjoitti:
Sulla on selvästi paha olla. Jos luokittelet kaikki persut rasisteiksi niin mistä moinen, voisitko laittaa faktaa? Persuissa on monen ammattikunnan edustajaa mm. poliiseja.
Sittenhän jos suomalainen on rasisti, kaikki suomalaiset ovat. Tuo yleistäminen ilman totuutta on paskan puhumista ja vähä-älyistä.
Persut ovat suorastaan mielenterveysongelma jollekin kun lukee tätä palstaa, se on lähinnä huvittavaa. Nautittavaa jopa, miten vaikeaa on elämä persuvihan kanssa.Eipä tässä muuta mutta asiallinen vastaus olis kiva, päätän omalta osaltani tähän, kiitos ja hyvää joulua.
- Anonyymi00064UUSI
Anonyymi00052 kirjoitti:
Persut ovat suorastaan mielenterveysongelma jollekin kun lukee tätä palstaa, se on lähinnä huvittavaa. Nautittavaa jopa, miten vaikeaa on elämä persuvihan kanssa.Taisit osua asian kipeään ytimeen. Työtävieroksuvaistossa poliisi on kaiken pahan alku ja juuri, jopa armeija jää kakkokseksi (pun intended).
Anonyymi00030 kirjoitti:
persut on töissä nostamassa suomea, ei ne ehdi joka paikkaan rasistikortin kanssa !
toisin kuin kivenkolossa sossun tukiasunnossa tapahtuu.Tässä on muuten siteeksi totta. 2023 vaaleissa persukannattajissa oli tosi paljon työttömiä, mutta 2027 enää vain työpaikkansa säilyttäneitä.
- Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00052 kirjoitti:
Persut ovat suorastaan mielenterveysongelma jollekin kun lukee tätä palstaa, se on lähinnä huvittavaa. Nautittavaa jopa, miten vaikeaa on elämä persuvihan kanssa.>>Nautittavaa jopa, miten vaikeaa on elämä persuvihan kanssa.<<
Nauti nyt, ek-vaalien jälkeen se on vaikeempaa. Anonyymi00064 kirjoitti:
Taisit osua asian kipeään ytimeen. Työtävieroksuvaistossa poliisi on kaiken pahan alku ja juuri, jopa armeija jää kakkokseksi (pun intended).
Ei uskoisi ellei itse näkisi, että nykyisen suuren eduskuntaryhmän ratkaisevana tekijänä mahdollistanut äänestäjäjoukko on persuille nyt "työtävieroksuvaistoa".
Tällä työttömyyden määrällä persujen eduskuntavaalikannatuksen ehdoton katto on 15 pinnan paikkeilla ja todennäköisesti jää alemmas, ehkä paljonkin. Kun ei ne työtävieroksuvat enää erehdy...- Anonyymi00076UUSI
Tässä on muuten siteeksi totta. 2023 vaaleissa persukannattajissa oli tosi paljon työttömiä, mutta 2027 enää vain työpaikkansa säilyttäneitä.
Miksei työttömät sitten kannata vasemmistoa?
- Anonyymi00077UUSI
Ei uskoisi ellei itse näkisi, että nykyisen suuren eduskuntaryhmän ratkaisevana tekijänä mahdollistanut äänestäjäjoukko on persuille nyt "työtävieroksuvaistoa".
Tällä työttömyyden määrällä persujen eduskuntavaalikannatuksen ehdoton katto on 15 pinnan paikkeilla ja todennäköisesti jää alemmas, ehkä paljonkin. Kun ei ne työtävieroksuvat enää erehdy...Tapatyöttömät majailee vasemmistossa.
- Anonyymi00108UUSI
Anonyymi00052 kirjoitti:
Persut ovat suorastaan mielenterveysongelma jollekin kun lukee tätä palstaa, se on lähinnä huvittavaa. Nautittavaa jopa, miten vaikeaa on elämä persuvihan kanssa.Juuri näin, moni ei tunnu tajuavan että Persut edustavat ylivoimaisesti suurinta osaa väestöstä.
Tämän asian ei luulisi olevan niin kauhean vaikeaa ymmärtää?
Vai miten muuten voidaan selittää se, että Persut ovat määräävässä asemassa nykyisessä hallituksessa?
- Anonyymi00032UUSI
vuoden 18 riehunnassa punakat luki vain yhtä aanelosta jossa luvattiin itäisellä maalla neljän tunnin kivoja töitä ja loppupäivä teatteria ja luentoja.
kylläkannatti riehua vintohkan kanssa!- Anonyymi00037UUSI
punapomot oli jo aikoja käyneet suomen pankissa ja painuivat pitkin metsiä rajaa kohti !
tyhmemmät jatkoi ampumista ja uskoivat suureen tulevaisuuteen.
- Anonyymi00038UUSI
Tää saa todella sairaita piirteitä tämä "rasismi"-kohu Suomessa.
Kaikki sataa venäjän laariin. Siellä tehdään kaikki, että Suomi saatais rapautettua mahdollisimman tehokkaasti ja vassut valtaan.
Ja Suomi tekee työtä käskettäessä. Täysin sokeana suvakit huutaa kuinmä palosireenit ja aiheuttavat vihamielistä mielialaa vallassaoleville tahoille. Kaikki on vaan rasismia. Hyi hitto miten jotku voikin olla epäisänmaalisia.- Anonyymi00043UUSI
isävainaa kertoi että samanlaista oli -39 loppukesä, mutta kunhan piippalakit alkoi kahlata yli rajan, huuto loppui siihen!
juoksuhauta on suuri terapeuttinen systeemin. >Siellä tehdään kaikki, että Suomi saatais rapautettua mahdollisimman tehokkaasti ja vassut valtaan.
Miksi ihmeessä Venäjä haluaisi Suomen Natoon johtaneet demarit valtaan? Selitä hitaasti jotta ymmärrän.- Anonyymi00109UUSI
>Siellä tehdään kaikki, että Suomi saatais rapautettua mahdollisimman tehokkaasti ja vassut valtaan.
Miksi ihmeessä Venäjä haluaisi Suomen Natoon johtaneet demarit valtaan? Selitä hitaasti jotta ymmärrän.Ahaa! Sinunko mielestä Sanna johti demarit natoon? Kannattaa opiskella lähihistoria ihan uudestaan..
Voi voi sentään.
- Anonyymi00042UUSI
Mitä mielialalääkkeitä siinä syöt?Pahoittelen,että päässäsi on ongelmia.Niin Arabiemiraatteissa ja Saudeissa varsinkin on näitä "kehitysmaalaisia muslimeja".Oletko käynyt vai onko halpahalli sinun luxusta?Kuinka hyvin tunnet islamia?Et yhtään.Oletko käynyt perunakellarisi ulkopuolella?Et.Hyvää joulua etukäteen.Syö sianpersettä silla syöt mitä olet.Lisää kakanväristä sinappia.Jos ahdistaa soita auttavaan puhelimeen.Älä jää yksin päässä olevien ääniesi kanssa.Älä ainakaan silloin kun ne pirut hiljenee ja suunnittelee jotain.
- Anonyymi00050UUSI
nyt on kommentti vähän kuin akuankan haulikko, eli trumpetin kopio !
ainakin puoli suomea saa osumia ja loput menee mustaan aukkoon. - Anonyymi00057UUSI
Tuossa on hyvin alentava sävy, millä luokittelet suomalaisia tapoja, osoitat rajua asenteellisuutta, mikä ei ole sopivaa tähän yhteiskuntaan, vaikka takana olisi niitä hengenheimolaisia, joiden perusteet keskustelujen sävylle johtuu siitä, että tuntevat suurta vastenmielisyyttä persuja kohtaan, kaikkea sitä mitä edustavat ulkonäöstä, moukkamaisuuksien asteista, asioiden raamittelusta jne. Unohtaen, että tämä maa muokkaa ihmiset fyysisesti ja henkisesti tietynlaiseksi, niinkuin mikä muu maa tahansa siihen monen sukupolven kautta syntyneitä. Sellainen jakautuminen ja vastenmielisyyden esittäminen ei sinänsä kuulu ihmisyyteen, erityisesti sellaisten ihmisten osalta, jotka pyrkivät esittämään olevansa humaaneja, yhteisen hyvän hakemista voi edistää muillakin tavoilla.
Unohtaen, että miltä tuollainen avoimen vastenmielisyyden osoittaminen tekee hallaa silloin kun yritetään puhua vakavista aiheista, ja kun he asettavat yhtä yksisilmäisesti asiat tietyn kapean kehyksen sisään, minkä perusteella valvovat että asiaa on käsiteltävä vain siinä kehyksessä, kuin se muodostuisi absoluuttiseksi totuudeksi.
Tuollainen esittämäsi asennoituminen ei kuulu tähän yhteiskuntaan, ja se pitää tulla tietoisuuteen. - Anonyymi00070UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
Tuossa on hyvin alentava sävy, millä luokittelet suomalaisia tapoja, osoitat rajua asenteellisuutta, mikä ei ole sopivaa tähän yhteiskuntaan, vaikka takana olisi niitä hengenheimolaisia, joiden perusteet keskustelujen sävylle johtuu siitä, että tuntevat suurta vastenmielisyyttä persuja kohtaan, kaikkea sitä mitä edustavat ulkonäöstä, moukkamaisuuksien asteista, asioiden raamittelusta jne. Unohtaen, että tämä maa muokkaa ihmiset fyysisesti ja henkisesti tietynlaiseksi, niinkuin mikä muu maa tahansa siihen monen sukupolven kautta syntyneitä. Sellainen jakautuminen ja vastenmielisyyden esittäminen ei sinänsä kuulu ihmisyyteen, erityisesti sellaisten ihmisten osalta, jotka pyrkivät esittämään olevansa humaaneja, yhteisen hyvän hakemista voi edistää muillakin tavoilla.
Unohtaen, että miltä tuollainen avoimen vastenmielisyyden osoittaminen tekee hallaa silloin kun yritetään puhua vakavista aiheista, ja kun he asettavat yhtä yksisilmäisesti asiat tietyn kapean kehyksen sisään, minkä perusteella valvovat että asiaa on käsiteltävä vain siinä kehyksessä, kuin se muodostuisi absoluuttiseksi totuudeksi.
Tuollainen esittämäsi asennoituminen ei kuulu tähän yhteiskuntaan, ja se pitää tulla tietoisuuteen.Hyvin sanottu mutta kirjoitusvirheistä ja suomalaisuuden vihasta hän ei taida olla suomalainen.
- Anonyymi00071UUSI
Vihaatko Suomea ja suomalaisia noin paljon. Täältä voi aina lähteä jos ahdistaa ja meidän almuilla (KELA) eläminen on noin raskasta. Sinä et tulisi toimeen ilman suomalaisia veronmaksajia.
- Anonyymi00078UUSI
Ota vaan lääkkees kommari....
- Anonyymi00049UUSI
Ruotsissa Brå tutki tätä rasismi asiaa, ja siinä paljastui että se rasisti usein onkin toinen mamu, eikä suinkaan kantis.
Siinä vähän faktaa suvakki-junteille.- Anonyymi00062UUSI
Asiaa!
Kerro nyt Saatana edes Brån etunimi, jotta päästään lukemaan lähdettäsi ja sen faktoja!
Tältä istumalta veikkaan että kyseessä on jokin Fria tider -lehdessä julkaistu "tutkimus", mutta osoitapa että veikkasin väärin. Ihan mahdollista sekin.
https://www.friatider.se/
Aikamoista "uutisointia". Joka tuota seuraa pääasiallisena uutislähteenään, poistaa varmasti pistoolistaan varmistimen.- Anonyymi00079UUSI
Kerro nyt Saatana edes Brån etunimi, jotta päästään lukemaan lähdettäsi ja sen faktoja!
Tältä istumalta veikkaan että kyseessä on jokin Fria tider -lehdessä julkaistu "tutkimus", mutta osoitapa että veikkasin väärin. Ihan mahdollista sekin.
https://www.friatider.se/
Aikamoista "uutisointia". Joka tuota seuraa pääasiallisena uutislähteenään, poistaa varmasti pistoolistaan varmistimen.Etkö tiedä mikä On "Brå", no voi voi...?
- Anonyymi00053UUSI
olishan se ihme kohdata se ensimmäinen rasisti !
pitää koittaa elää terveellisesti että ehtisi nähdä ensimmäisen. - Anonyymi00054UUSI
Nyt kyllä Petteri on tehny mokan että alkaa pyytämään anteeks joka paikassa. Kokoomus pankaa Petteri vaihtoon pikavauhtia.
- Anonyymi00055UUSI
meinaa tulla valituksi seuraavalle kaudelle !
siitä on kysmys lähes 99 % kaikessa mitä pylväsmäellä tapahtuu. - Anonyymi00081UUSI
Niin totta Orpo on Ylen ja muiden mätämedioiden tuuliviiri . Olisko mitään "jäitä hattuun" , oikeasti maassamme on todellisiakin ongelmia, kuten päivän uutinen kertoo Pasilasta.
- Anonyymi00089UUSI
Ei taida lukea kokoomus Anonyymien vaatimuksia.
No eihän ne sitten lue sinunkaan mielipiteitä, vai meinaatko, että noukkivat vaan yksistään sinun mielipiteesi näiltä palstoilta?
- Anonyymi00058UUSI
Olen ihan samaa mieltä.
Lausunto: outo tuo kommenttisi mielialalääkkeistä. Tekstistäsi päätellen sinulla itselläsi ei hyvin mene.
- Anonyymi00080UUSI
Suvakeillahan on paljon mt-ongelmia.
Anonyymi00080 kirjoitti:
Suvakeillahan on paljon mt-ongelmia.
Lausunto: ahaa. Sinulla täytyy olla esittää tutkimuksia aiheesta.
Laitat niitä varmaankin näkyviin?
- Anonyymi00072UUSI
Ja mikä naurettavinta niin he ylentävät itsensä "paremmiksi ihmisiksi", esittämällä etteivät he ole yhtään rasseja.
- Anonyymi00082UUSI
Niin juuri.
- Anonyymi00083UUSI
Tosiaankin huvittavaa porukkaa nämä rasistista vaahtoavat. Toivat rasismin Suomeen ja syyttelevät nyt siitä kantaväestöä.
- Anonyymi00086UUSI
Pitää paikkansa, erityisesti demarit ,vihreät, vasemmistoliitto,kepu,rkp ja osin kokoomuskin ovat toimillaan mahdollistaneet nykyisen rasismivyörytyksen.
Yle joka pitää sisällään tyhjäntoimittelijoita veronmaksajien piikkiin suojatöissä oleskellen ,on yksi pahimmista "oman pesän likaajista" sisäisine , suomalaiseen maailmanmenoon soveltumattomine sääntöineen = ehdoton vesitys ja uutisten "muotoilu" vallankin yhden uskontokunnan hyväksi.
Onkohan kyseisessä paikassa kuinkakin paljon jokaisen tietämän uskontokunnan alaista väkeä??
- Anonyymi00084UUSI
Hyvä avaus.
- Anonyymi00085UUSI
Ilman mediaamme kukaan ei ulkomailla ole kiinnostunut. Jos joku Japanilainen naureskelee Lappalaisille ja heidän asuilleen kotimaassaan, varmasti ei tieto leviäisi Suomeen
- Anonyymi00087UUSI
Median tehtävä on raportoida mitä kansanedustajat tekevät. Vihjaat että tästä olisi pitänyt olla hiljaa mediassa (ja useat sit valittaneet miksei valtamedia puhu tästä).
- Anonyymi00088UUSI
Homma lähti lapasesta siinä vaiheessa, kun joku erehtyi myöntämään, että naisella on sielu. Tähän tilanteeseen on päädytty.
- Anonyymi00091UUSI
Vasemmistoon se kuuluu onhan se käyttänyt mamuja vaalikarjanaan .
- Anonyymi00093UUSI
Suomi on varsinainen mielensäpahoittajien maa. Synnovekin sanoi sanottavansa niin selkokielellä että varmasti meni perille ihan kaikille ...🙃
- Anonyymi00098UUSI
Kuin ihmeessä tälläiset turhista narisevat voivat olla maailman onnellisin kansa?
- Anonyymi00099UUSI
Anonyymi00098 kirjoitti:
Kuin ihmeessä tälläiset turhista narisevat voivat olla maailman onnellisin kansa?
Ainakin maailman ahkerin muilta anteeksipyytelijä.
- Anonyymi00096UUSI
Tuo missin ns . rasismijuttu on niin tekemällä tehty, ei voi kun ihmetellä tätä touhua, ,ei siinä ole mitään rasismia tai muutakaan...nyt menee överiksi nämä rasisti jutut.
- Anonyymi00097UUSI
Ihan oikeesti, ketä kiinnostaa ulkomailla joku Suomessa masinoiti valerasismi...ei hyvää päivää...
- Anonyymi00100UUSI
Suomi meni pilalle kun perussuomalaiset astuivat kuvioihin, Siitä tämä viha on pikkuhiljaa kasvanut. On ikävä vanhoja hyviä aikoja.
- Anonyymi00104UUSI
Ainakin niitä aikoja kun ei vielä ollut tätä matutusta ja haukkumista ihmisiä rasisteiksi.
- Anonyymi00107UUSI
Anonyymi00104 kirjoitti:
Ainakin niitä aikoja kun ei vielä ollut tätä matutusta ja haukkumista ihmisiä rasisteiksi.
Persuthan niitä tänne päästi 2015.
- Anonyymi00103UUSI
Kovasti persut komppasivat aikoinaan Johan Bäckmanin ja Ilja Ianitskinnin höpinöitä.
Jesika Aroa pilkattiin mauttomasti kun hän yritti kertoa totuuden venäjän aikeista.
Venäjän asiaa ovat kokoajan ajaneet joko tietäen tai tietämättään.
Tämä persujen vihan lietsontakin menee putiinin pussiin. Lähes kaikki ovat perseestä
persujen mielestä.- Anonyymi00113UUSI
Oikeiasti epäisänmaallista touhua, jos muutama satatuhatta henkeä maailmalla nyrpistää nokkaansa ja ei tykkää , huono juttu, mutta mikä sinä on vaikea tajuta ettei olla missään kekkoslovakissa suljetussa mediassa vaan kaikki tieto , oikeasta väärään ja epäollennaiseen lähtee jakoon ja eteenpåin..
- Anonyymi00105UUSI
Jotain yli kymmenenvuotta sitten pahemmin ihmiset haukkuneet vielä toisiaan rasisteiksi. Mistäköhän sekin silloin johtui?
- Anonyymi00110UUSI
Se oli aikaa ennen avaruusinsinöörejä.
- Anonyymi00118UUSI
Jos sen tähän täräyttäisi koko ännällä alkavan sanaan koko komeudessaan, niin poistoon suvakkikaarti sen heti laitattaisi.
- Anonyymi00106UUSI
No nyt aloittaja osuit just asian ytimeen hyvä !
- Anonyymi00111UUSI
Väänsikö joku tuleva persu aikoinaan tortun housuun big brotherissa vai oliko kusi.
- Anonyymi00112UUSI
Kun ihminen kouluttautuu, sivistyy, ymmärtää, jää kaikenkarvainen rasismi sivuun, siitä tässä on kysymys.
- Anonyymi00115UUSI
Sitten sen niitten sivistämisen maksaa suomalainen veronmaksa.
- Anonyymi00116UUSI
Anonyymi00115 kirjoitti:
Sitten sen niitten sivistämisen maksaa suomalainen veronmaksa.
Ja sen rasismin sivuunjättäminen saattaa olla joillekkin vähän hankalampaa. Pääasia, että joku elättää.
- Anonyymi00114UUSI
Ja kyse on myös siitä, että pitää tietää kansanedustajan ominaisuudessa, millaisia kulttuureja maailmalla on. Että mistä he suuttuvat, miten suhtautuvat persuvitseihin yms.
Miten on noin tietämättömiä edustajia, matkustelleet kuitenkin ovat ympäri maailman.
Vai onko matkat tehtykin ympäripäissään, kun mitään ei ole jäänyt mieleen. Ja kaikki veronmaksajien rahoilla.
Nyt jos ei persuista aleta päästä eroon niin johan on ihme. Kaiken ovat pilanneet. - Anonyymi00117UUSI
Joko tyhmiä tai trolleja. Molemmissa tapauksissa tyhmiä, koska jatkavat vanhahtanutta trollaustaan aina vain.
- Anonyymi00119UUSI
Miten maa joka ei osaa muuta kuin pyydellä anteeksi muilta, voi menestyä enään nykyajan sodissa?
- Anonyymi00120UUSI
Ekaksi ammutaan raketteja ja seuraavana päivänä pyydellään anteeksi jos pahastikkin tuli vahinnoitetuksi vihollisen sotamiehiä.
- Anonyymi00122UUSI
Nyt on rautaa....
- Anonyymi00125UUSI
Suvakit on myös rumia.
- Anonyymi00134UUSI
Sehän on aivan samoin ikiaikainen kuin keskisormen näyttö.
AI-yhteenveto
Keskisormen näyttäminen tarkoittaa useimmissa länsimaisissa kulttuureissa erittäin loukkaavaa, uhmakasta ja halventavaa elettä, joka viestii halveksuntaa tai vihaa, ja juontaa juurensa jo antiikin Kreikkaan ja Roomaan, jossa se oli vihollisuuden symboli ja saattoi johtaa tappeluihin, ja se on yli 2000 vuotta vanha tapa ilmaista "paskaa" tai "peredusta"
.
Mitä se viestii:
Halveksuntaa ja uhmaa: Yleisin merkitys on äärimmäinen halveksunta, "en välitä", "mene vittuun" tai "painu helvettiin".
Loukkaus: Se on aggressiivinen ja provosoiva ele, joka loukkaa vastaanottajaa syvästi.
Historia ja alkuperä:
Antiikin Kreikka: Käytettiin jo yli 3000 vuotta sitten, nimellä katapugon, ja se oli halventava viittaus homoseksuaalisuuteen.
Antiikin Rooma: Käytettiin ilmaisemaan uhmaa ja halveksuntaa, ja se saattoi johtaa käsirysyihin.
Nykyään:
Se on edelleen voimakas loukkaus, jolla on syvät historialliset juuret, ja sitä pidetään usein kunnianloukkauksena.- Anonyymi00142UUSI
ok merkin näyttöä on syytä varoa:
OK-käsimerkki voi olla loukkaava riippuen kulttuurista ja asiayhteydestä, sillä se voi tarkoittaa Pohjois-Amerikassa "kaikki hyvin", mutta Saksassa, Kreikassa, Turkissa ja Latinalaisessa Amerikassa se voi viitata peräaukkoon tai olla loukkaus, kun taas Japanissa se tarkoittaa rahaa, ja viime vuosina se on yhdistetty valkoisen ylivallan symboleihin. Siksi sen käyttöön tulee suhtautua varoen, jotta vältytään väärinymmärryksiltä ja loukkauksilta.
- Anonyymi00143UUSI
Kiinalaisia saa pilkata, koska he ovat maailman suurin talousmahti.
Pieniä ja heikkoja ei saa pilkata, mutta valtaa pitäviä saa. - Anonyymi00146UUSI
Siis aivan törppöjä.
- Anonyymi00147UUSI
Hörhöjä riittää punavihreissä.
- Anonyymi00148UUSI
Rasismia tai ei. Nämä viirusilmäthän ovat oikein ahkeria ja työteliäitä ihmisiä. Toisin kuin Afrikan ja lähi-idän lusmut.
Ensimmäisenä kuitenkin karkotettava Ryssät. Ovat jo hirveä ongelma , joka vaan pahenee. - Anonyymi00149UUSI
Suomi on yksi maailman vähiten rasistisista maista.
- Anonyymi00150UUSI
Vinot silmät on vinot silmät eikö ne suoristu vaikka kuinka suoristais
- Anonyymi00151UUSI
Rakaststko eriarvoisuutta ?suuteletko homoa,🤷♀️
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1916102Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1535656BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2444222- 2333559
Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1233382Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1263210HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok212966Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai102486Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja1952067- 1292001