Luotsin vastuu

harpyija

Hei, olen törmännyt erikoisiin väittämiin palstallani koskien vastuutani.

-----Sinä rakkihullu luotsi. Et sitten poista asiallisia* viestejä tai joudut itsekin vastuuseen. Jos täällä on yksikin pojan hakkaamiseen yllyttävä viesti ja niin tapahtuu, sinä joudut vastuuseen viranomaisten ja muidenkin tahoilta. Tuliko selväksi. -----

-----olet vastuussa hakkaamis- ja tappokehoituksista ellet poista viestejä. -----

*Huomatkaa, että kyseisen kirjoittajan käsitys asiallisista viesteistä on vaan solvaamista, koirantappojuttuja ja muuta negatiivista ja provosoivaa.
Lisäksi olen poistanut ja ilmoittanut kaikki uhkaus- ja tappokehoitukset, jotka vaan näenkin. Minua kun ei kuitenkaan ole velvoitettu käymään arkistoa läpi noiden osalta?

Säännöissä lukee selvästi, että kirjoittajat ovat vastuussa viesteistään. Jo maalaisjärjellä ymmärtää, että kaikenlaiset uhkaukset ja tappokehoitukset ovat kielletty. Sellaisen viestin kirjoittaja ottaa siis tietoisen riskin, että saattaa jotain käydä ja näin ollen kantaa vastuunsa.

Eikö niin? Ymmärrän vastuuni siinä, ettei noita viestejä pidä palstalle jättää. Mutta sitä en ymmärrä, miten luotsi muka vastaisi toisten kirjoitusten sisällöstä virkavallalle?

1

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!

Kaikki viestit, jotka sisältävät väkivaltaista materiaalia tai ovat uhkauksia, nimittelyä tai muuta aggressiivista ja uhkaavaa käytöstä tulvillaan, voi poistaa. Sananvapaus ei kärsi siitä, että vihaviestit poistetaan. Sen sijaan negatiiviset ilmaisut, kritisointi ja epämiellyttävät viestit voi ja tuleekin jättää, mikäli ne eivät kohdistu esimerkiksi yksityishenkilöön tai kansanryhmään.

Sananvapaus antaa oikeuden julkaista ja tuottaa materiaalia, mutta meillä on oikeus poistaa kaikki, joka rikkoo palvelun käyttöehtoja tai sääntöjä. Käyttöehdot myös antavat kaiken vastuun itse kirjoittajalle vaikka hän kuinka näennäisesti yrittäisikin sitä siirtää muille. Luotsi poistaa sääntöjen vastaiset viestit ja kirjoittaja itse vastaa siitä mitä kirjoittaa.

Muistakaa kuitenkin että vaikka niin sanotut turhat viestit monesti täyttävät massapostituksen määreet tai ovat palstan aiheen vierestä, niitä ei aina tarvitse poistaa. Käyttäkää harkintaa jokaisen viestin kohdalla yksittäin ja tapauskohtaisesti, pyrkikää luopumaan niistä perustunteiden mukana kulkevista tilanteista kuten viesteistä loukkaantuminen, ylireagointi ja oletukset. Kyseenalaistakaa omat päätöksenne aina välillä, niin pystytte tekemään oikeudenmukaisempia päätöksiä viestejä lukiessanne. Miettikää aina asia myös sen häiritsevän käyttäjän osalta. Joskus se kapinointi voi olla sitäkin, että he kokevat asian tärkeäksi mutta eivät tunne että heitä kuunnellaan. Ulosanti kun ei aina ole ihmisillä yhtä hyvä.

Terveisin,

S24 Martta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      20
      4355
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3194
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3097
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      44
      2397
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      81
      1216
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1079
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1054
    8. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      368
      1019
    9. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      222
      1004
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      138
      880
    Aihe