Köyhyys-palsta

velkavelho

...hukkuu löylykauhalla mätettyyn ripulipaskaan. Siellä näkyy joku keskustelija odottelevan luotsin oikeuksia. Eikö tässä jo täyty hoitoontoimittamisen kriteerit, kun kauhamies on siirtynyt lastenraiskausjuttuihin? Onko S24:llä enää palstaa, jonne hän ei ole iskenyt....

69

195

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meilläpäin ei ole näkynyt. Ei se ehtis mitään sanoakaan koska meillä käsitellään yhtä ja samaa elämäkertaa.

      En uskalla edes käydä käydä kurkkaamassa mistä on kyse, koska menee just hjärmot muuteskii!!!

      Tsemppiä!

    • Laskin illalla 12 sivua taukoamattomia törkyaloituksia. Palstan voisi sulkea siivouksen ajaksi. Muutoin voisin ilmottautua vapaaehtoiseksi, mutta mokkulan kautta jokaisen viestipoiston vahvistaminen kestää melkein minuutin. Minuutissa törkylinko tekee paraimmillaan 5 aloitutusta tilalle.

    • Mut hei, ilman törkylinkoja ei tarvittais luotseja! :D

    • Anteeks nyt mut kenestä ihmeen löylykauhamiehestä kaikki puhuu?!? Nyt on pakko käyä welehon tontilla...

      Multa täydet sympatiat ja empatiat kuitenki!

      • Tuokin on tehty nykypäivänä paljon helpommaksi, että saa työttömät vellihousut maata siellä sängyllä läppäri masun päällä,
        sillä nykyään jos omistat tietokoneen, netin ja verkkopankin, voit huoletta
        pysyä kotona ja näppäillä kelansivuilta työmarkkinatuen tekemättä mitään, maksu tulee 3 päivän sisällä, eikä nykyäännkään tarvitse edes käydä työkkärissä uusimassa työnhakua vaan työtön on työtön niin kauan kunnes ilmoittaa että on alottanut työn.
        Eli helppoa työttömälle nykypäivänä olla tekemättä yhtään mitään =)


      • Godsmack kirjoitti:

        Tuokin on tehty nykypäivänä paljon helpommaksi, että saa työttömät vellihousut maata siellä sängyllä läppäri masun päällä,
        sillä nykyään jos omistat tietokoneen, netin ja verkkopankin, voit huoletta
        pysyä kotona ja näppäillä kelansivuilta työmarkkinatuen tekemättä mitään, maksu tulee 3 päivän sisällä, eikä nykyäännkään tarvitse edes käydä työkkärissä uusimassa työnhakua vaan työtön on työtön niin kauan kunnes ilmoittaa että on alottanut työn.
        Eli helppoa työttömälle nykypäivänä olla tekemättä yhtään mitään =)

        Vai niin.
        Oletan kuitenkin että Velkavelho tarkoitti että tuota viestiä toistetaan useilla palstoilla minuutin välein.


      • ml77 kirjoitti:

        Vai niin.
        Oletan kuitenkin että Velkavelho tarkoitti että tuota viestiä toistetaan useilla palstoilla minuutin välein.

        Ahaa, vai niin


    • No näin...

      Vois kyllä yp tosiaan puuttua...

    • Kaveri käyttää Pastebiniä, siellä on ainakin kaksi eri sivua, mistä hän näitä kopioi. Tää ei mielestäni ole luotsin asia ottaa yhteyttä Pastebiniin, vaan ylläpidon - Martta, Saga?

      Nyt kaikkien työttömien kelpaa hymyillä leveästi:
      http://pastebin.com/dSxxNrb0

      http://pastebin.com/bikJ5FKC

    • Mikä hiton idea tossa saitissa on?!

    • Kiitän banneista. Nyt on ainakin hetki hiljaista, kunnes joku poskisolisti taas aloittaa. Siellä ehdotellaan Sauna-Kaalepille Saunalahden liittymää, koska niissä olisi vaihtuva ip - pitääkö paikkaansa?

      • Mulla on puhelimessa saunalahden 4g netti, ja jos joku suomi24:llä bannitaan ja sattuu olemaan sama ip kuin minulla niin mulla on banni myös, mutta kun käynnistän puhelimen uudelleen niin ip vaihtuu, eli kyllä he ovat oikeassa, banni on kierrettävissä näin.


    • Mukavaa saada luotsikaveri, ml77. Kesäkuun alkuun asti taaksepäin riittää poistettavaa mähnää, tiukalla seulalla, että homma rauhoittuu. Eli pulinat pois ja asiaan.

    • Hei kassaton ja kaikki.

      Ollaan hieman siivottu palstaa kassattoman kanssa ja aika rankemmalla otteella joten katsotaan miten siihen reagoidaan.
      Pari juttua askarruttaa kun nuo ketjut venyy aika pitkiksi ja luotsit näkee myös poistetut kirjoitukset joten säilyykö ne ikuisesti? Aloituksestahan poisto häviää täysin vai häviääkö, no sillä ei väliä kunhan häviää minun silmistäni.

      Hyvää jatkoa kaikille luotseille erityisesti kassattomalle.
      En edes tiennyt että luotseille on oma palsta mutta yritän uutena päästä jonkinlaiseen alkuun.

      Palataan asiaan ja hyvää jatkoa kaikille luotseille.

    • Terve, terve.

      En halunnut Kauhakauhua seuraamaan minua omalle palstalleni, joten rekkasin tuon kassattoman tänne. Luotsi pystyy vain piilottamaan viestejä muilta käyttäjiltä ja poistetut aloituksetkin menevät johonkin sellaiseen jemmaan, jonka ylläpito näkee. Eli kyllä ne ketjut venyvät.

      Mietin palstan tämänhetkistä kielenkäyttöä.

      'Etkö edes häpeä' kirjoittaa: "Melkein 200 euroa on köyhälle iso summa rahaa! Etkö tolvana sitä tajua? Sen verran 16 euron nettiliittymä kustantaa vuodessa!
      Olet täysin väärä ihminen luotsiksi, kun et tollo mitään tajua, että kuinka tiukalla raha monilla ihmisillä on!"

      Olet antanut mennä seulasta läpi, minä en antaisi. Tarkoitan, että ei sinua eikä ketään muutakaan nimitellä tolvanaksi tai tolloksi. Kommentti olisi ollut ihan asiallinen muutoin. En itse ota vastaan henkilöönkäyvää nimittelyä enkä katsele sitä muihinkaan kohdistuvana. Peruskunnioitus pitää löytyä kanssaihmisiä kohtaan, ennenkuin lähtee julkiseen keskusteluun.

      Siivous on ollut selkeää noitten nolla-aloitusten kohdalla, mutta viestiketjuissa on runsaasti henkilöönkäyvää mölinää. "Voi eikä!111 MEE TÖIHIN!111 -tyyppiset oksennukset voit surutta heivata. Poistan kaikki viittaukset 'hulluun kalervoon', samoin poistan vanhat keskustelut häirinnästä, koska niihin häiriköt eniten iskevät. Palstan tila ei rauhoitu, jos palstan tila on jatkuvasti keskustelunaiheena.

      • Tuota kielenkäyttöähän minäkin mietin mutta en ole vielä tottunut luotsin hommaan.
        Olisiko hieman rajua myöntää että halusin piruilla tuolle nimimerkille 'etkö edes häpeä kirjoittaa'.
        Selvästihän hän haastoi riitaa joten oli aika hauska antaa palautetta.
        Tulikohan nyt potkut?

        Poistoista puheenollen kun ollaan kahdestaan palstalla ja olen siistinyt myös sinua haukkuneita naulatussa ketjussasi joten astuinko varpaille kun ne olivat selvästi törkyviestejä. Ajattelin vain eräänlaista YYA:ta eihän palstalla voi olla 24/7.

        Hullu kalervo on minunkin tähtäimessä ja myös se 20 20 60.

        Kiitos vinkeistä ja ja keskitytään siis palstan aiheeseen eikä palstaan.


      • ml77 kirjoitti:

        Tuota kielenkäyttöähän minäkin mietin mutta en ole vielä tottunut luotsin hommaan.
        Olisiko hieman rajua myöntää että halusin piruilla tuolle nimimerkille 'etkö edes häpeä kirjoittaa'.
        Selvästihän hän haastoi riitaa joten oli aika hauska antaa palautetta.
        Tulikohan nyt potkut?

        Poistoista puheenollen kun ollaan kahdestaan palstalla ja olen siistinyt myös sinua haukkuneita naulatussa ketjussasi joten astuinko varpaille kun ne olivat selvästi törkyviestejä. Ajattelin vain eräänlaista YYA:ta eihän palstalla voi olla 24/7.

        Hullu kalervo on minunkin tähtäimessä ja myös se 20 20 60.

        Kiitos vinkeistä ja ja keskitytään siis palstan aiheeseen eikä palstaan.

        Omassa luotsiavauksessani mainitsin: ÄLÄ PROVOSOIDU. Luotsi on neutraali asiakeskustelija. Älä haasta riitaa kenenkään kanssa, vaan keskustele/väittele asiasta - ja asia on köyhyys ja siihen liittyvät ilmiöt.
        Itse olen näitä nollatoleranssinatseja, eli ei tolloja, tolvanoita, idiootteja, homoja, vitun ääliöitä eikä mitään muitakaan haukkumanimiä jää jäljiltäni viestiketjuihin. Samoin kaikki 'hirtä ittes' -kehotukset lähtevät. Kun niitä ei hetkeen näy viestiketjuissa, ne unohtuvat muiltakin käyttäjiltä ja keskustelu siistiytyy itsekseen. Provoilijat taas huomaavat, etteivät saa kaipaamaansa huomiota täältä ja siirtyvät muualle vinkumaan.


    • Mä en ymmärrä tota Welehon rekkausjuttua. Siis miksi olet myös kassaton!? Ja miksei ml77 ainakaan aamulla näkynyt luotsilistalla teidän palstalla? Olenko vähän turhan utelias? :D Sorry, mutta ku Velkavelho on mun tuki numba 1 ja fanitan sitä vaikka väkiste.

    • Weleho selittää:

      On häirikkö, joka postaa yli 1000 viestiä vuorokaudessa. On luåtsi, jota potuttaa katsella, mutta omallakin palstalla on töitä. Jos meet ittenäsi toisellekin palstalle luotsiksi, tutkii häirikkö heti sinun profiilisi ja viestiliikenteesi ja havaitsee, HAA, täällähän on toinenkin palsta minne tää natsihomoluuseri on luotsina! Sinulla on siis kohta kaks palstaa, joissa molemmissa on 1000 häirikköviestiä, eli 2000 poistettavaa viestiä. Kannattiko?

    • Jaaaa...!!! Luulin että kyse on pelkästään velka-palstasta!

      • Seurailen Velkoja, Ulosottoa ja Köyhyyttä ihan tuon vapaaehtoistyöni takia ja paria muuta palstaa ihan huvin vuoksi.


    • "Kiva" hyökkäys päällä.

      • Tullaan, tullaan. :-)


    • Voivoivovoivoi.....!!!!!!! :(

    • Luotsien naulatut viestit näyttävät vetävän häiriköitä kuin hunaja mehiläisiä.
      Täytyisi olla jokin raja on aika hankalaa hallita ketjua kun ylittää jotain parisataa viestiä ja häiriköt osaa näköjään laittaa viestinsä mahdollisimman huomaamattomaan paikkaan.

      Olin todella naiivi kuvitellessani että joku edes kiittäisi palstan siivouksesta.
      Jatketaan harjoituksia.

      • Kopioi luotsiviestisi talteen ja poista tuo venykeketju. Tee sitten uusi luotsiviesti tilalle vanhasta tekstistä, voit vaikka yhdistää siihen tuon kommenttisi viestien siirtämisestä muualle.


      • kassaton kirjoitti:

        Kopioi luotsiviestisi talteen ja poista tuo venykeketju. Tee sitten uusi luotsiviesti tilalle vanhasta tekstistä, voit vaikka yhdistää siihen tuon kommenttisi viestien siirtämisestä muualle.

        Kiitti sitähän minä jo ajattelin.


      • kassaton kirjoitti:

        Kopioi luotsiviestisi talteen ja poista tuo venykeketju. Tee sitten uusi luotsiviesti tilalle vanhasta tekstistä, voit vaikka yhdistää siihen tuon kommenttisi viestien siirtämisestä muualle.

        ...ja ketjusi on kerännyt 32 kiitosta, omat poistamani saman verran. Verbaalikiitosta alkaa tulla myöhemmin, kun linjasi ja kirjoitustyylisi vakiintuu ja tulet tutuksi vakikirjoittajien kanssa.


      • kassaton kirjoitti:

        ...ja ketjusi on kerännyt 32 kiitosta, omat poistamani saman verran. Verbaalikiitosta alkaa tulla myöhemmin, kun linjasi ja kirjoitustyylisi vakiintuu ja tulet tutuksi vakikirjoittajien kanssa.

        Juups.
        Kannattaisiko rekisteröityä pastebiniin ja ilmoittaa väärinkäytöksistä vai onko ihan turhaa?
        Voisin ainakin kokeilla.

        Mitä pidit uudesta aloituksestani ja anteeksi että vaivaan sinua näillä kysymyksillä.

        Viikonlopun jatkoa kaikille.


      • ml77 kirjoitti:

        Juups.
        Kannattaisiko rekisteröityä pastebiniin ja ilmoittaa väärinkäytöksistä vai onko ihan turhaa?
        Voisin ainakin kokeilla.

        Mitä pidit uudesta aloituksestani ja anteeksi että vaivaan sinua näillä kysymyksillä.

        Viikonlopun jatkoa kaikille.

        Aloitus on ok, jossain vaiheessa saat vain heivata tuon 'kakkosluokan' pois tuosta tittelisi edestä! :-D
        Kokeile tuo Pastebin, ei se ota jos ei annakaan. Olen sitä jo Ylläpidollekin ehdotellut.

        Olen käynyt hellepäivän ratoksi vanhoja ketjuja läpi, mutten mitenkään järjestelmällisesti. Mokkulan kautta tämä on todella hidasta. Selkeät kaaleppi-aloitukset alkavat otsikoista loppua, mutta asiaketjuissa on edelleen sorkittavaa. Ajattelisin niin, että sinä otat päävastuun uudesta älämölöstä ja joutessasi lähdet perkaamaan viestiketjuja uudemmasta taaksepäin. Minä aloitan kesäkuun alusta ja lähden aikajärjestyksessä eteenpäin.

        Pyydän banneja useamman kerran päivässä, ja joskus ne tehoavat pariksi tunniksi. Mietin myös, provosoituuko häirikkömme siitä, että hän huomaa olevansa online yht'aikaa luotsin kanssa. Tämähän on vauvoilla havaittavaa esikielellistä kommunikaatiota: vaaveli antaa äipälle tavaran, äiti antaa vaavalle sanoja takaisin. Kaaleppi antaa luotsille spämmin, luotsi antaa kaalepille bännin. Sööttiä.


      • velkavelho kirjoitti:

        Aloitus on ok, jossain vaiheessa saat vain heivata tuon 'kakkosluokan' pois tuosta tittelisi edestä! :-D
        Kokeile tuo Pastebin, ei se ota jos ei annakaan. Olen sitä jo Ylläpidollekin ehdotellut.

        Olen käynyt hellepäivän ratoksi vanhoja ketjuja läpi, mutten mitenkään järjestelmällisesti. Mokkulan kautta tämä on todella hidasta. Selkeät kaaleppi-aloitukset alkavat otsikoista loppua, mutta asiaketjuissa on edelleen sorkittavaa. Ajattelisin niin, että sinä otat päävastuun uudesta älämölöstä ja joutessasi lähdet perkaamaan viestiketjuja uudemmasta taaksepäin. Minä aloitan kesäkuun alusta ja lähden aikajärjestyksessä eteenpäin.

        Pyydän banneja useamman kerran päivässä, ja joskus ne tehoavat pariksi tunniksi. Mietin myös, provosoituuko häirikkömme siitä, että hän huomaa olevansa online yht'aikaa luotsin kanssa. Tämähän on vauvoilla havaittavaa esikielellistä kommunikaatiota: vaaveli antaa äipälle tavaran, äiti antaa vaavalle sanoja takaisin. Kaaleppi antaa luotsille spämmin, luotsi antaa kaalepille bännin. Sööttiä.

        Tuo loppu pelasti illan :)
        "Kaaleppi antaa luotsille spämmin, luotsi antaa kaalepille bännin. Sööttiä."

        Aloin hieman turhautumaan mutta kokeilen nyt sitä pastebiniä.

        Mutta okei, uudet älämölöt joten sopii näin aluksi saan osoitteet myös ylös.
        Rekisteröidyn pastebiniin samalla nimimerkillä kuin tänne.

        Minullakin mokkula tai oikeastaan kaksi toinen halppisläppärissä mutta toimii.
        Katselen tässä tv:tä, pelaan shakkia ja samalla valvon palstaa.


      • ml77 kirjoitti:

        Tuo loppu pelasti illan :)
        "Kaaleppi antaa luotsille spämmin, luotsi antaa kaalepille bännin. Sööttiä."

        Aloin hieman turhautumaan mutta kokeilen nyt sitä pastebiniä.

        Mutta okei, uudet älämölöt joten sopii näin aluksi saan osoitteet myös ylös.
        Rekisteröidyn pastebiniin samalla nimimerkillä kuin tänne.

        Minullakin mokkula tai oikeastaan kaksi toinen halppisläppärissä mutta toimii.
        Katselen tässä tv:tä, pelaan shakkia ja samalla valvon palstaa.

        Käväisen iltalypsyllä ja tulen kaveriksi. Vuohiparka, paarmat syövät ja helle läähätyttää. Ja äippä mättää sisällä läppäriä löylykauhalla eikä seurustele sorkka- ja sarviosaston kanssa yhtään. Ei mee hyvin.

        Vuohi on muutes köyhän miehen lehmä. Ja ihana pienpeto.


      • velkavelho kirjoitti:

        Käväisen iltalypsyllä ja tulen kaveriksi. Vuohiparka, paarmat syövät ja helle läähätyttää. Ja äippä mättää sisällä läppäriä löylykauhalla eikä seurustele sorkka- ja sarviosaston kanssa yhtään. Ei mee hyvin.

        Vuohi on muutes köyhän miehen lehmä. Ja ihana pienpeto.

        Pastebin, annoying problem eikä sille taida mahtaa mitään kun ilmoitin erään viestin asiattomaksi.
        Uusi sähköposti ja taas aktivoitu eli sama peli jatkuu.
        Eihän tuota ole tarkoitettu häiriköintiin mutta eipä sille paljoa mahda kun käyttäjiäkin on niin paljon.

        Olitko velkavelho vakavissaan tuosta iltalypsystä ja vuohista?
        Ilmeisesti olit.


      • velkavelho kirjoitti:

        Käväisen iltalypsyllä ja tulen kaveriksi. Vuohiparka, paarmat syövät ja helle läähätyttää. Ja äippä mättää sisällä läppäriä löylykauhalla eikä seurustele sorkka- ja sarviosaston kanssa yhtään. Ei mee hyvin.

        Vuohi on muutes köyhän miehen lehmä. Ja ihana pienpeto.

        Mä join viimeviikolla just utarelämmintä vuohenmaitoa! Oli muuten paljon parempaa kun kuvittelin! Se voimakas maku/haju tulee siihen vissiin vasta jääkaapissa...!? On meilläki pe-illan aiheet :D Muaki kiinnostaa että miten ison talon emäntä olet?


      • ml77 kirjoitti:

        Pastebin, annoying problem eikä sille taida mahtaa mitään kun ilmoitin erään viestin asiattomaksi.
        Uusi sähköposti ja taas aktivoitu eli sama peli jatkuu.
        Eihän tuota ole tarkoitettu häiriköintiin mutta eipä sille paljoa mahda kun käyttäjiäkin on niin paljon.

        Olitko velkavelho vakavissaan tuosta iltalypsystä ja vuohista?
        Ilmeisesti olit.

        Miulla on yksi kuttu. Ja kyllä, kävin lypsyllä. Teen pari juustoa viikossa, vaikka elukan pitäisi olla ummessa. Kaalepilla ja vuohella on runsaasti yhtäläisyyksiä: vartiksi päästät irralleen ja kasvihuone syöty muoveineen ja marjapuskat tuhottu. Ja papanat päälle, kauhalla tai ilman.

        Ylläpito saisi olla aktiivinen Pastebinin suuntaan, ei se taida meidän luotsien louskutus piisata tässä asiassa.


      • miss.007 kirjoitti:

        Mä join viimeviikolla just utarelämmintä vuohenmaitoa! Oli muuten paljon parempaa kun kuvittelin! Se voimakas maku/haju tulee siihen vissiin vasta jääkaapissa...!? On meilläki pe-illan aiheet :D Muaki kiinnostaa että miten ison talon emäntä olet?

        Myös sarjakuvien Obelix hukutti murheensa lämpimään vuohenmaitoon!


      • kassaton kirjoitti:

        Miulla on yksi kuttu. Ja kyllä, kävin lypsyllä. Teen pari juustoa viikossa, vaikka elukan pitäisi olla ummessa. Kaalepilla ja vuohella on runsaasti yhtäläisyyksiä: vartiksi päästät irralleen ja kasvihuone syöty muoveineen ja marjapuskat tuhottu. Ja papanat päälle, kauhalla tai ilman.

        Ylläpito saisi olla aktiivinen Pastebinin suuntaan, ei se taida meidän luotsien louskutus piisata tässä asiassa.

        "Miulla" - olin aivan varma että olet joku täti tomera tois pualt Suami ;D Loves ya!


    • Perkaan vielä sivun 4 loppuun ja jätän sinulle sivut 1-3. Ok, ml77?

      • Olen jo käynyt läpi neljää sivua mutta eikös tuo mene vähän liian tarkaksi.
        En ole joka viestiä perannut läpi mutta selvät häirikköjutut poistoon.
        Käyttäjät nostavat niitä vanhoja kuitenkin ylöspäin ja silloin ne on helppo syynätä.

        Mitä mieltä olet ketjusta 'köyhät ovat lihavia'?
        Aika järjetön ketju vaikka välissä onkin ihan järkeviä vastauksia mutta sanon että 70% täyttä p_skaa. Olen hoikka joten ei minulla mitään hk. juttua siinä ole jotenkin se aihe vaan on outo.

        Yhden neljänsadan ketjun poistin absolut kokonaan koska mielestäni siinä oli p_skaa 90%.

        Saatiiinpa hieman kiitostakin :)


      • ml77 kirjoitti:

        Olen jo käynyt läpi neljää sivua mutta eikös tuo mene vähän liian tarkaksi.
        En ole joka viestiä perannut läpi mutta selvät häirikköjutut poistoon.
        Käyttäjät nostavat niitä vanhoja kuitenkin ylöspäin ja silloin ne on helppo syynätä.

        Mitä mieltä olet ketjusta 'köyhät ovat lihavia'?
        Aika järjetön ketju vaikka välissä onkin ihan järkeviä vastauksia mutta sanon että 70% täyttä p_skaa. Olen hoikka joten ei minulla mitään hk. juttua siinä ole jotenkin se aihe vaan on outo.

        Yhden neljänsadan ketjun poistin absolut kokonaan koska mielestäni siinä oli p_skaa 90%.

        Saatiiinpa hieman kiitostakin :)

        On aina mukavaa saada positiivista palautetta!

        Aloitin perkaamisen kesäkuun alusta, koska hyökkäys alkoi alkukuusta. Olen kammannut pois nöyhdät, eipä niitä joka ketjussa ole ja saumakauhut on yp ehtinyt poistella noista vanhemmista. Pyörittelen mielessäni jonkinlaista julkilausumaa yleisestä keskustelukulttuurista, lähinnä nimittelystä ja riidanhaastamisesta, samoin tämä älytön syyllistämisen määrä korpeaa. En viitsi postata mitään niin kauan, kun kaaleppi vielä vaanii Luotsi-ketjujamme.

        Lihavuus-ketju on ilmiselvästi ollut joskus otsikoissa. Jotenkin ymmärrän aiheen, mutta tuo älämölön määrä.... Pyysin, että ketju suljettaisiin uusilta kommenteilta, vaikkei siinä ole vielä viittäsataa viestiä, mutta yp ei ole ottanut asiaan kantaa.

        Voi vuohenläjä tätä hellettä, mitään en jaksa ulkona tehdä, pakko roikkua netissä...


      • kassaton kirjoitti:

        On aina mukavaa saada positiivista palautetta!

        Aloitin perkaamisen kesäkuun alusta, koska hyökkäys alkoi alkukuusta. Olen kammannut pois nöyhdät, eipä niitä joka ketjussa ole ja saumakauhut on yp ehtinyt poistella noista vanhemmista. Pyörittelen mielessäni jonkinlaista julkilausumaa yleisestä keskustelukulttuurista, lähinnä nimittelystä ja riidanhaastamisesta, samoin tämä älytön syyllistämisen määrä korpeaa. En viitsi postata mitään niin kauan, kun kaaleppi vielä vaanii Luotsi-ketjujamme.

        Lihavuus-ketju on ilmiselvästi ollut joskus otsikoissa. Jotenkin ymmärrän aiheen, mutta tuo älämölön määrä.... Pyysin, että ketju suljettaisiin uusilta kommenteilta, vaikkei siinä ole vielä viittäsataa viestiä, mutta yp ei ole ottanut asiaan kantaa.

        Voi vuohenläjä tätä hellettä, mitään en jaksa ulkona tehdä, pakko roikkua netissä...

        Hei.

        Kahlaan vieläkin kakkosketjua nyt tarkemmin kohta tulee arkisto vastaan :-)
        Yleensä törmännyt niihin lyhyisiin viesteihin 'niinkö, vai niin, 2020, tietysti myös kaaleppi'.

        Mitä jos poistettaisiin koko 'köyhät ovat lihavia' ja myös 'rikkaat ovat lihavia'.
        Eihän noissa ole mitään järkeä kun ylipaino, alipaino voi johtua mistä tahansa oli sitten köyhä tai rikas.
        Liian raju toimenpide?

        Hellettä pitää todellakin ja tuuletus täysillä.


      • ml77 kirjoitti:

        Hei.

        Kahlaan vieläkin kakkosketjua nyt tarkemmin kohta tulee arkisto vastaan :-)
        Yleensä törmännyt niihin lyhyisiin viesteihin 'niinkö, vai niin, 2020, tietysti myös kaaleppi'.

        Mitä jos poistettaisiin koko 'köyhät ovat lihavia' ja myös 'rikkaat ovat lihavia'.
        Eihän noissa ole mitään järkeä kun ylipaino, alipaino voi johtua mistä tahansa oli sitten köyhä tai rikas.
        Liian raju toimenpide?

        Hellettä pitää todellakin ja tuuletus täysillä.

        Kakkossivua siis.


      • ml77 kirjoitti:

        Hei.

        Kahlaan vieläkin kakkosketjua nyt tarkemmin kohta tulee arkisto vastaan :-)
        Yleensä törmännyt niihin lyhyisiin viesteihin 'niinkö, vai niin, 2020, tietysti myös kaaleppi'.

        Mitä jos poistettaisiin koko 'köyhät ovat lihavia' ja myös 'rikkaat ovat lihavia'.
        Eihän noissa ole mitään järkeä kun ylipaino, alipaino voi johtua mistä tahansa oli sitten köyhä tai rikas.
        Liian raju toimenpide?

        Hellettä pitää todellakin ja tuuletus täysillä.

        Poistan nuo sivut.


      • ml77 kirjoitti:

        Poistan nuo sivut.

        Kuka kaipaamaan jää, avatkoon uuden ketjun.
        Kaaleppi näkyy siirtyneen Alkoholiin. Siellä eivät luotsit ole hereillä.


      • kassaton kirjoitti:

        Kuka kaipaamaan jää, avatkoon uuden ketjun.
        Kaaleppi näkyy siirtyneen Alkoholiin. Siellä eivät luotsit ole hereillä.

        Taidan olla kohta entinen luotsi mutta tuo oli mielestäni loukkaavaa puolin ja toisin.
        Ketjuja ei voinut karsia ja siirto jonkun toisen palstan vaivoiksi olisi ollut törkeää.
        Oli kuulemma etusivun juttu joskus mutta kaipa ylläpito voi ne palauttaa jos tarvetta.


      • ml77 kirjoitti:

        Taidan olla kohta entinen luotsi mutta tuo oli mielestäni loukkaavaa puolin ja toisin.
        Ketjuja ei voinut karsia ja siirto jonkun toisen palstan vaivoiksi olisi ollut törkeää.
        Oli kuulemma etusivun juttu joskus mutta kaipa ylläpito voi ne palauttaa jos tarvetta.

        Joo, siis riitelykulttuurin ylläpito on eri asia kuin yleisökeskustelu. Olen itsekin poistanut muutaman pitkän, "muka"-asiallisen ketjunavauksen, kun keskustelu on riistäytynyt saman tien tappeluksi. 500 viestin raja on liian kaukana spämmialttiilla saitilla, kuka sellaisia järkäleketjuja jaksaa luotsina perata? Jostakin syystä asiallinen kannustavuus puuttuu tyystin palstan kielenkäytöstä, mutta mehän tehdään siihen muutos, vai mitä.


      • kassaton kirjoitti:

        Joo, siis riitelykulttuurin ylläpito on eri asia kuin yleisökeskustelu. Olen itsekin poistanut muutaman pitkän, "muka"-asiallisen ketjunavauksen, kun keskustelu on riistäytynyt saman tien tappeluksi. 500 viestin raja on liian kaukana spämmialttiilla saitilla, kuka sellaisia järkäleketjuja jaksaa luotsina perata? Jostakin syystä asiallinen kannustavuus puuttuu tyystin palstan kielenkäytöstä, mutta mehän tehdään siihen muutos, vai mitä.

        Mikäs tässä muutosta jo tullut minulla oli hieman alkuvaikeuksia mutta päästiinpä sentään suurimmasta törkyviestimäärästä eroon.


    • Hienoa yhteispeliä ml77 ja kassaton!!!! *taputtaa* :D

    • Kiitos miss.007

      Onko noiden törkyviestien osoitteiden lähettämisestä ylläpidolle mitään hyötyä?
      Olen jo laittanut kolme sivullista ja kassaton sinun naulattuun ketjuusi hyökätään minuutin välein
      Ne käyttää sitä pastebiniä.

      • Hei kassaton

        Ärsyttävää jos joutuu ne vähätkin asiaviestit poistamaan samalla mutta eihän viestin välistä voi siirtää vai voiko?
        Olen samaa mieltä tuosta piiloituksesta jokin raja pitäisi olla mutta jos aloitus on järkevä niin vähän mietityttää että miten sen kanssa toimia.
        Lihavuusketjun aloitus oli kuitenkin valmiiksi törkeä ja sen pystyi poistamaan suoraan törkymöykyt käytti sitä häikäilemättä hyväkseen lisäämällä sinne 'aijaan' johonkin puoleenväliin tekstiä.
        Ovatko nuo törkymöykyt käyneet jonkun kurssin miten häiritä alkaa vähän tuntumaan siltä.

        Alussa puhuit palstan sulkemisesta siivouksen ajaksi joka oli minusta hyvä idea.

        Kahtotaan miten se nyt jatkuu joten hyvää keskiviikon jatkoa kaikille.


      • ml77 kirjoitti:

        Hei kassaton

        Ärsyttävää jos joutuu ne vähätkin asiaviestit poistamaan samalla mutta eihän viestin välistä voi siirtää vai voiko?
        Olen samaa mieltä tuosta piiloituksesta jokin raja pitäisi olla mutta jos aloitus on järkevä niin vähän mietityttää että miten sen kanssa toimia.
        Lihavuusketjun aloitus oli kuitenkin valmiiksi törkeä ja sen pystyi poistamaan suoraan törkymöykyt käytti sitä häikäilemättä hyväkseen lisäämällä sinne 'aijaan' johonkin puoleenväliin tekstiä.
        Ovatko nuo törkymöykyt käyneet jonkun kurssin miten häiritä alkaa vähän tuntumaan siltä.

        Alussa puhuit palstan sulkemisesta siivouksen ajaksi joka oli minusta hyvä idea.

        Kahtotaan miten se nyt jatkuu joten hyvää keskiviikon jatkoa kaikille.

        Voi siirtää. Siis viestiketjun keskeltä napata viestin ja siirtää sen keskelle jotakin toista ketjua. Mutku mukaan lähtevät kaikki ne nuolella alle vastatut saunakauhut, niin jätin sitten siirtämättä.

        Meidän pitää toisaalta jaksaa ymmärtää tätä foorumin lukijakuntaa. Köyhyys-palstalle kirjoittavat monet mielenterveyssyistä syrjäytyneet ihmiset. Siinä vaiheessa pitäisi luotsina tukea sitä tervettä osaa ihmisestä, ei sairasta. Ja ylipäätään tukea ihmistä, ei hänen syrjäytymistään. Luotsauksella on tässä mielessä kasvatuksellinen rooli, kun mölinä ja ärhentely poistetaan, voivat ajatukset ohjautua ihan siihen keskusteltavaan asiaan. Ihmisenä oleminen on muutakin kuin syyttelyä, katkeruutta ja riitaa.


      • kassaton kirjoitti:

        Voi siirtää. Siis viestiketjun keskeltä napata viestin ja siirtää sen keskelle jotakin toista ketjua. Mutku mukaan lähtevät kaikki ne nuolella alle vastatut saunakauhut, niin jätin sitten siirtämättä.

        Meidän pitää toisaalta jaksaa ymmärtää tätä foorumin lukijakuntaa. Köyhyys-palstalle kirjoittavat monet mielenterveyssyistä syrjäytyneet ihmiset. Siinä vaiheessa pitäisi luotsina tukea sitä tervettä osaa ihmisestä, ei sairasta. Ja ylipäätään tukea ihmistä, ei hänen syrjäytymistään. Luotsauksella on tässä mielessä kasvatuksellinen rooli, kun mölinä ja ärhentely poistetaan, voivat ajatukset ohjautua ihan siihen keskusteltavaan asiaan. Ihmisenä oleminen on muutakin kuin syyttelyä, katkeruutta ja riitaa.

        Kiitos vinkistä eli täytyy toimia tilanteen mukaan.
        Kun asialliset kirjoittavat vastaavat provoihin niin nehän lähtee myös pois valitettavasti kuten olet maininnut ja minä huomannut.
        Eikös se kuitenkin ole heidän vikansa vai eivätkö he tiedä sitä että ketjusta lähtee useampi viesti pois jos vastannut provoon?
        Pitäisikö tuota painottaa jotenkin että menisi mieleen vaikka sinä olet tehnyt sen jo mutta käyttäjät eivät ehkä ymmärrä ketjun rakennetta?

        Kyllähän minä ymmärrän ihan maalaisjärjellä mitä tarkoitat mutta aihe on yllättävän vaikea ja joissakin viesteissä tunteet tulee matkaan. Työttömyys, asumistuki, potkut, eläke jopa myös se alkoholi voi kuulua aiheeseen mutta missä menee raja ja sitä joudun hieman harjoittelemaan.

        Taidan minäkin huomauttaa palstalle mitä tapahtuu jos vastaa provoihin ym. törkyviesteihin.

        Kiitos kassaton.


      • ml77 kirjoitti:

        Hei kassaton

        Ärsyttävää jos joutuu ne vähätkin asiaviestit poistamaan samalla mutta eihän viestin välistä voi siirtää vai voiko?
        Olen samaa mieltä tuosta piiloituksesta jokin raja pitäisi olla mutta jos aloitus on järkevä niin vähän mietityttää että miten sen kanssa toimia.
        Lihavuusketjun aloitus oli kuitenkin valmiiksi törkeä ja sen pystyi poistamaan suoraan törkymöykyt käytti sitä häikäilemättä hyväkseen lisäämällä sinne 'aijaan' johonkin puoleenväliin tekstiä.
        Ovatko nuo törkymöykyt käyneet jonkun kurssin miten häiritä alkaa vähän tuntumaan siltä.

        Alussa puhuit palstan sulkemisesta siivouksen ajaksi joka oli minusta hyvä idea.

        Kahtotaan miten se nyt jatkuu joten hyvää keskiviikon jatkoa kaikille.

        Pitäisi kyllä olla vaihtoehtona sulkea avaukset uudelta keskustelulta, ettei kukaan voisi kommentoida kyseistä avausta.

        Villeimmille palstoille tulee satoja viestejä 24h aikana, joten useissa saa olla tarkkana, mihin väliin ne häiriköt kirjoittaa. Voisi melkein tehdä aina huoltokatkon siihen aikaan kun häiriköinti on vilkasta, eli palsta on suljettu ja käyttäjille lukee huoltokatko ja joku kiva piirrety kuva rakennustyömaasta. =)

        Tuosta viestin piilottamisesta en olisi kovin huolissani, koska omilta palstoilla on kadonnut avauksia, joita itse olen harkinnut olevan riittävän asiallisia. =)
        Ilmeisesti joku taikuri käynyt heiluttelemassa taikasauvaa.

        Se on kyllä työlästä puhdistella niitä fiksuja keskusteluavauksia, kun sinne viljellään häiriösiemeniä, mutta muutama ihan ok avaus saanut lähteä juuri siksi, koska siistimisen jälkeen se on taas samanlainen, jotkut häiriköt ilmeisesti pitää kirjaa tai sitten erinomaisesti muistaa viestinsä sisällön, kun se sama asia tulee myöhemmin asiallisempana ja sisältörikkaampana takaisin. =)


    • Kiitos ylläpito ja S.
      Rauhoittui huomattavasti.

    • Mulla palaa käämit tuon yhden kirjoittajan vuoksi se naulattu viesti.
      Voiko olla niin tietämätön henkilö ettei eroita luotsia anonyymistä ja kun avoin profiili.
      Tietysti pidän asialinjaa.

      Sunnuntain jatkoa terveisin,
      Mikko köyhyyspalstalta ja nyt yritän miettiä logoa.

      • Luin eilen sen ketjun, kun palautin mieleeni missä ml77 luotsasikaan. Kaveri vaikuttaa todella yksinkertaiseltä, jopa niin pahasti, että pelkään ettei ole edes provo... 0_o


      • miss.007 kirjoitti:

        Luin eilen sen ketjun, kun palautin mieleeni missä ml77 luotsasikaan. Kaveri vaikuttaa todella yksinkertaiseltä, jopa niin pahasti, että pelkään ettei ole edes provo... 0_o

        Ps. Kannattaa miettiäkkin tarkkaan se logo :) Omasta profiilikuvasta rajasin jossain vaiheessa aseen pois. Mutta näkyy se tuolla kun sen avaa :D


      • miss.007 kirjoitti:

        Ps. Kannattaa miettiäkkin tarkkaan se logo :) Omasta profiilikuvasta rajasin jossain vaiheessa aseen pois. Mutta näkyy se tuolla kun sen avaa :D

        Laitoin jo toiseenkiin ketjuun kysymyksen.

        Ehdottomasti sinulla pitäisi olla profassa walther mutta ne säännöt.
        Ite nyt mietin että kehtaanko omalla naamalla esiintyä vaikka olisi reybanit ja huivi.
        Otin kuvan kameralla jpegillä talletin mutta sittenkään se siirto ei onnistunut.

        Siinähän se onkin kun kuiten kirjoittaa aika asiallisesti ei haistattele tai mitään mutta ei millään usko ettei köyhyys-palsta ole ylläpito.
        Siinä naulatussa ketjussa.

        Terveisin,
        Mikko ja hyvää sunnuntaita kaikille.


      • ml77 kirjoitti:

        Laitoin jo toiseenkiin ketjuun kysymyksen.

        Ehdottomasti sinulla pitäisi olla profassa walther mutta ne säännöt.
        Ite nyt mietin että kehtaanko omalla naamalla esiintyä vaikka olisi reybanit ja huivi.
        Otin kuvan kameralla jpegillä talletin mutta sittenkään se siirto ei onnistunut.

        Siinähän se onkin kun kuiten kirjoittaa aika asiallisesti ei haistattele tai mitään mutta ei millään usko ettei köyhyys-palsta ole ylläpito.
        Siinä naulatussa ketjussa.

        Terveisin,
        Mikko ja hyvää sunnuntaita kaikille.

        Omalla kuvalla esiintyminen tuo uusia ulottuvuuksia. Itse esiinnyin omalla kuvallani toisella foorumilla ja siellä tuli kirjoteltua -ylläripylläri - asiallisemmin ja ammattimaisemmin. Täälläkin tais jossain vaiheessa olla minua (vain) muistuttava kuva, mutta siitä tuli noottia täältä kotipuolesta :D Toisaalta tämä nykyinen on just hyvä. Kuin tuo automaattinen avatar, mutta omanlaiseni.

        Kannatan omaa kuvaa, mutta vain itsekkäistä syistä. Olen utelias. Ja Godzillastakin tuli heti tutumpi, kuten tuhmasta kisustakin, kun kävin kuvat kyttäämässä. Lindqvististä on yhä melkoisen ruusuinen kuva. Soviet.sniperin kuva on tehnyt syvimmän vaikutuksen, koska Batman on läheinen ystäväni ja tunnen pettäväni häntä kuulumalla hänen vihollisensa kanssa samaan verkostoon.


      • Mikko, se kirjoittaja on sellaisella tavalla 'avoimen paranoidinen', että kyseessä on trolli. Jos hän olisi oikeasti sairas, hän lakkaisi kirjoittamasta, koska häntä vainotaan. Tämä jatkaa jankkaamista ja jankkaukseen vastaaminen vain, pelkästään ja ainoastaan provosoi häntä jatkamaan. Kyseessä on siis spämmi. Hänelle on kerrottu nyt, mikä olisi hänen kommenttiensa oikea osoite, jos hän ei siirry keskustelemaan Ylläpidon kanssa, se on hänen ongelmansa. Viestit voit surutta poistaa jatkossa.

        Ja edelleen pätee: älä provosoidu. Turha näitten kanssa on hermojansa polttaa.


      • velkavelho kirjoitti:

        Mikko, se kirjoittaja on sellaisella tavalla 'avoimen paranoidinen', että kyseessä on trolli. Jos hän olisi oikeasti sairas, hän lakkaisi kirjoittamasta, koska häntä vainotaan. Tämä jatkaa jankkaamista ja jankkaukseen vastaaminen vain, pelkästään ja ainoastaan provosoi häntä jatkamaan. Kyseessä on siis spämmi. Hänelle on kerrottu nyt, mikä olisi hänen kommenttiensa oikea osoite, jos hän ei siirry keskustelemaan Ylläpidon kanssa, se on hänen ongelmansa. Viestit voit surutta poistaa jatkossa.

        Ja edelleen pätee: älä provosoidu. Turha näitten kanssa on hermojansa polttaa.

        Weleho


      • miss.007 kirjoitti:

        Weleho

        Q on tekniikkavelho
        M on sitten pomo.
        Sinä olet agentti ja kentällä toimiva ja toivottavasti edelleen suojelet minua.

        Joo huomasin velkavelho mutta annoin hänelle tilaisuuden mutta sitten meni kirjoitukset vähän huolestuttavaksi.
        Yritin kyllä monta kertaa vakuuttaa ettei tämä ole oikea palsta vaikka mielelläni otan palautetta jos olen mokannut, että siis käyttäjät saa sanoa että nyt meni väärin.


      • ml77 kirjoitti:

        Q on tekniikkavelho
        M on sitten pomo.
        Sinä olet agentti ja kentällä toimiva ja toivottavasti edelleen suojelet minua.

        Joo huomasin velkavelho mutta annoin hänelle tilaisuuden mutta sitten meni kirjoitukset vähän huolestuttavaksi.
        Yritin kyllä monta kertaa vakuuttaa ettei tämä ole oikea palsta vaikka mielelläni otan palautetta jos olen mokannut, että siis käyttäjät saa sanoa että nyt meni väärin.

        Oletetaan nyt vielä vaihtoehto, että olen väärässä tuosta trolliudesta. Kyseessä olisi silloin paranoidista järjestelmää pyörittävä henkilö, jonka realiteetit ovat pettäneet. Hän ei löydä todellisuutta omin voimin. Silloin luotsi auttaa - poistamalla palstalle suolletun potaskan, eli rajaamalla hullua käytöstä.

        Tää teidän MI5-järjestelmä on kyllä aika parano...rmaali. Jep.


      • velkavelho kirjoitti:

        Oletetaan nyt vielä vaihtoehto, että olen väärässä tuosta trolliudesta. Kyseessä olisi silloin paranoidista järjestelmää pyörittävä henkilö, jonka realiteetit ovat pettäneet. Hän ei löydä todellisuutta omin voimin. Silloin luotsi auttaa - poistamalla palstalle suolletun potaskan, eli rajaamalla hullua käytöstä.

        Tää teidän MI5-järjestelmä on kyllä aika parano...rmaali. Jep.

        M:llä lienee kuumetta, kun puhuu "teidän" järjestelemästä... Mutta sattuuhan näitä.

        *jälleen hurmoksissa welehon psykologisesta taidosta*

        Thank you for... being you.


      • miss.007 kirjoitti:

        M:llä lienee kuumetta, kun puhuu "teidän" järjestelemästä... Mutta sattuuhan näitä.

        *jälleen hurmoksissa welehon psykologisesta taidosta*

        Thank you for... being you.

        Judi Dench on kyllä lempinäyttelijöitäni, mutta en kuvittele täyttäväni hänen avokkaitaan. Etunimeni tosin alkaa kirjaimella...

        - M


      • velkavelho kirjoitti:

        Judi Dench on kyllä lempinäyttelijöitäni, mutta en kuvittele täyttäväni hänen avokkaitaan. Etunimeni tosin alkaa kirjaimella...

        - M

        Nyt kun tarkemmin ajattelee, teissä on paljonkin yhteistä, noin niinkuin luotsiammatillisessa mielessä. Varo vaan, kun sytytät valon tullessasi kotiin. Saatan olla siellä odottamassa xD


      • velkavelho kirjoitti:

        Oletetaan nyt vielä vaihtoehto, että olen väärässä tuosta trolliudesta. Kyseessä olisi silloin paranoidista järjestelmää pyörittävä henkilö, jonka realiteetit ovat pettäneet. Hän ei löydä todellisuutta omin voimin. Silloin luotsi auttaa - poistamalla palstalle suolletun potaskan, eli rajaamalla hullua käytöstä.

        Tää teidän MI5-järjestelmä on kyllä aika parano...rmaali. Jep.

        Velkavelho olit oikeassa.
        Oli pakko siivota palstaa rajummalla otteella valitettavasti siinä meni myös asiaviestejä.


      • ml77 kirjoitti:

        Velkavelho olit oikeassa.
        Oli pakko siivota palstaa rajummalla otteella valitettavasti siinä meni myös asiaviestejä.

        Käyn päivittäin stalkkaamassa ja hyvältähän tuo näyttää. Jos viestin tarkoituksena on puhua omasta paranoiasta eikä raha-asioista, löytyy S24:ltä mielenterveyspalsta, jonne keskustelijan voi huoletta ohjata. Edelleen, henkilöönkäyvää mölinää ei tarvitse katsella ollenkaan. On eri asia kirjoittaa omalla tyylillään kuin tehdä tyyliparodiaa köyhästä heinänsyöjästä. Tämä aihe on herkkä, koska siinä mennään ihmisen omanarvontuntoon ja merkitykseen maailmassa. Siksi minäkään en katselisi yhtään avointa pilkkaa tai toisten latistamista ja nimittelyä. Samuli Paronen on sanonut, että köyhän pahin alistaja ei ole rikas, vaan toinen köyhä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      349
      4171
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2357
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1693
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      102
      1475
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1423
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1277
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1255
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      56
      1142
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1016
    Aihe