Kun isä tuhoaa äidin

Ta-daa

Isä (uuden vaimonsa kanssa) käynnisti viranomaisprosessin, jossa kumpikin valehteli viranomaisille. Otin tämän niin raskaasti herkkänä ihmisenä, että olen ollut nyt koko parivuotisen prosessin aikana erittäin masentunut ja tämän prosessi ja sen murehtiminen on syönyt kaikki energiani ja voimani. Voidaan sanoa, että lapseni menettivät äitinsä suunnilleen peruskoulun päättyessä. En ole enää jaksanut olla äiti. Tuolla nuo pyykit taas odottavat, että joku ne ripustaisi kuivumaan. Harvoin teen enää kunnon ruokaa lapsille. Käyn kyllä kaupassa, mutta aterioita en jaksa valmistaa. Katson vain telkkaria tai pelaan tietsikalla. Ja tämä lasten isä ei ole mitenkään tukenut minua kaikkina näinä vuosina. Hän ei ota vastuuta mistään. Hän vain kerran kuukaudessa (yleensä myöhässä) maksaa elatusmaksun. Hän tapaa lapsia keskimäärin alle kaksi kertaa kuukaudessa. Kaikki kesät hän purjehti 4-5 viikkoa eikä siihen aikaan tietenkään sisältynyt yhtään lasten tapaamista. Hän herkutteli Nauvon, Hangon yms. saariston ravintoloiden pöydissä ja piti yleensä puhelintakin suljettuna, ettei hänen lomaansa vaan häirittäisi millään arkisilla ongelmilla. Pitäähän hänen toki jaksaa olla taas työttömänä koko pitkä talvi. Minun kesälomani ovat aina sujuneet lasten tarpeitten ehdoilla eli ei minulla mitään lomaa ole koskaan ollutkaan. Olen vain muita varten olemassa. Kahta työtä olen tehnyt monta vuotta. Perheneuvolassa joitain vuosia sitten oli perhetapaaminen, jossa isäkin oli paikalla. Psykologi siellä hädissään alkoi kysymään, että mitenkäs äidin jaksamista nyt voitaisiin tukea ja lasten isä oli kylmänä ja kovana, että ei hän muuta yhtään mitään isyydessään. Hän tapaa lapsia edelleen korkeintaan 4 pv/kk (poislukien kuukauden purjehdusloma). Lasten isä pitää kuitenkin narsistisesti itseään oikeana miesten miehenä ja hyvänä isänä sillä perusteella, ettei hän ryypätessä hakkaa perhettä ja aja perhettään kirveen kanssa hankeen. Tunne-elämässä hän kuitenkin on täysin poissaoleva. - Mutta pari vuotta sitten lasten isän ja hänen uuden vaimonsa käynnistämä prosessi on tuhonnut minut. Tai ainakin on hyvää vauhtia tuhoamassa. Lasten isä ja uusi vaimo elävät huoletonta luksuselämää, kumpikaan ei anna lasten ongelmien häiritä elämästä nauttimistaan. Tällä hetkellä lapsilla ei ole äitiä eikä isää.

1

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähä sama tilanne

Mun emäntä on vähän samanlainen "tunteellisesti poissaoleva". Hyvin hoitaa lapsemme, mutta parisuhdetta ei. Mielisairaat sukulaisensa menee parisuhteen edelle ja sehän on pois lapselta, koska hyvä parisuhde on parasta mitä voi lapselleen antaa. Meillä on kaikki asiat rempallaan ja hoidettu emännän tyyliin.

Olen tässä eroa miettinyt, että auttaisiko se asiassa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      9402
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      62
      3396
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      44
      2784
    4. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      28
      2292
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      53
      2255
    6. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2217
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      14
      1965
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1793
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      69
      1725
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18