Kuudes kysymys evolutionisteille

Mistä ensimmäinen atomi tai sen osa tuli maailmankaikkeuteen?

25

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjm<

      Mistä sinun jumalasi tuli?

      • xxxxxx Mistä sinun jumalasi tuli? xxxxx

        Jumala on ikuinen. Hän on aina ollut ja tulee aina olemaan.


      • >=3
        Jaakob kirjoitti:

        xxxxxx Mistä sinun jumalasi tuli? xxxxx

        Jumala on ikuinen. Hän on aina ollut ja tulee aina olemaan.

        Mikseipä siis atomikin olisi ikuinen?


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxxx Mistä sinun jumalasi tuli? xxxxx

        Jumala on ikuinen. Hän on aina ollut ja tulee aina olemaan.

        Jos on jotain ikuista, voi tietysti olla muutakin ikuista. So simple.


      • atomi
        Jaakob kirjoitti:

        xxxxxx Mistä sinun jumalasi tuli? xxxxx

        Jumala on ikuinen. Hän on aina ollut ja tulee aina olemaan.

        Perustele miksi myös atomi ei voisi olla ikuinen?


      • atomi kirjoitti:

        Perustele miksi myös atomi ei voisi olla ikuinen?

        "Jumala on ikuinen. Hän on aina ollut ja tulee aina olemaan. "

        Mikä niistä kymmenistätuhansista Jumaliosta on se ikuinen?


    • kvasi2

      Ja mistä tuli alkuaineiden jaksollinen järjestelmä.

      • puolimutkvasi2

        " Ja mistä tuli alkuaineiden jaksollinen järjestelmä"

        Etkös sinä tollo sitä vielä tiedä? Lukiossakin se jo selitetään. Ai niin mutta ethän sinä oo käynyt lukiota. Sehän tuli selväksi jo esitellessäsi typeryyttäsi taannoisissa todennäkösyyskeskusteluissa.


      • puolimutkvasi2 kirjoitti:

        " Ja mistä tuli alkuaineiden jaksollinen järjestelmä"

        Etkös sinä tollo sitä vielä tiedä? Lukiossakin se jo selitetään. Ai niin mutta ethän sinä oo käynyt lukiota. Sehän tuli selväksi jo esitellessäsi typeryyttäsi taannoisissa todennäkösyyskeskusteluissa.

        >

        Tarkennetaan sen verran, että asia käsitellään peruskoulun kahdeksannella luokalla jo siinä määrin, ettei kukaan kasiluokan suorittanut enää esittäisi noin typerää kysymystä.


      • Se on Mendelejevin laatima luokittelu.


      • tieteenharrastaja
        kekek-kekek kirjoitti:

        Se on Mendelejevin laatima luokittelu.

        Sittemmin on selvinnyt jaksollisen järjestelmän aiheuttajaksi atomin elektronien asettuminen elektronikuorille ja tästä syntyvä sähkövarauksen jäännöskentta.


    • mitta täyttyy

      Jaakob on nyt mieltä vailla!
      Hän oikein haluaa että kaikki uskovaisetkin sanoutuisivat irti hänen hyväksyjinään.
      Kannattaisin pidättäytymistä vastaamasta Jaakobin aloituksiin.

      Joka ikinen Jaakobin väite on jo aiemmin ollut esillä moneen kertaan.

      • puolimutkateisti

        "Joka ikinen Jaakobin väite on jo aiemmin ollut esillä moneen kertaan."

        Totta. Jaakopilla on nyt suuri häpeä kun meni paljastamaan moraalittomuutensa Jalovaaraa tukiessaan. Tehtailee nyt epätoivoisesti näitä useaan kertaan kierrätettyjä aivopierujaan viedäkseen huomion muualle.

        Toisaalta taitaa olla niin etteivät moraaliltaan paatuneet kreationistit kykene tuntemaan häpeä harhaisessa omahyväisyydessään ja narsismissaan.


      • no niin on
        puolimutkateisti kirjoitti:

        "Joka ikinen Jaakobin väite on jo aiemmin ollut esillä moneen kertaan."

        Totta. Jaakopilla on nyt suuri häpeä kun meni paljastamaan moraalittomuutensa Jalovaaraa tukiessaan. Tehtailee nyt epätoivoisesti näitä useaan kertaan kierrätettyjä aivopierujaan viedäkseen huomion muualle.

        Toisaalta taitaa olla niin etteivät moraaliltaan paatuneet kreationistit kykene tuntemaan häpeä harhaisessa omahyväisyydessään ja narsismissaan.

        #Toisaalta taitaa olla niin etteivät moraaliltaan paatuneet kreationistit kykene tuntemaan häpeä harhaisessa omahyväisyydessään ja narsismissaan. #

        Ei paatuneet olipa kretu tai evokki.
        Vai oletko moraalittomista ja paatuneista evokeista eri mieltä kanssamme?


    • puolimutkateisti

      "Mistä ensimmäinen atomi tai sen osa tuli maailmankaikkeuteen"

      Alkuräjähdyksessä.

      Selitä sinä tollo miksi jumalasi epäonnistui surkeasti kuvitellussa luomisessa?

      Miksi Jumala ei tajunnut heti luoda Eevaa Aatamin seuraksi, vaan tempaisi Eevan kylkiluusta vasta kun pöljänä tajusi että Aatami ei viihtynytkään pelkästään elukoitten kanssa?

      Miksi Jumalasi loi pahuuden?

      Miksi paratiisissa oli pahuutta ennen syntiinlankeemusta?

      Miksi Raamatun tulvasta ei ole ainoatakaan objektiivista todistetta? Vaan päinvastoin pelkästään jo geologia todisti jo yli 150 vuotta sitten ettei tulvaa ole voinut tapahtua?

      Miksi tieteelliset todisteet evoluutioteorian puolesta lisääntyvät vuosittain hurjaa vauhtia ja kreationismin väitteille ei oo sitä ensimmäistäkään tieteellistä todistetta?

      Miksi kreationistit valehtelevat ja vääristelevät toistuvasti väitteissään?

      • xxxxx Alkuräjähdyksessä.xxxxx

        Kuinka atomeista koostuva aine saattoi räjähtää, jos atomeita ei ennen räjähdystä vielä ollut olemassa?


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Alkuräjähdyksessä.xxxxx

        Kuinka atomeista koostuva aine saattoi räjähtää, jos atomeita ei ennen räjähdystä vielä ollut olemassa?

        "Kuinka atomeista koostuva aine saattoi räjähtää, jos atomeita ei ennen räjähdystä vielä ollut olemassa?"

        Miksi aineessa joka räjähti olisi ollut vielä yhtään atomia? Mitäs jos se olikin jonkinlaista "raakamateriaa" joka ei täten ollut atomien muodossa. Minä uskon ylipäänsäkin henkilökohtaisesti että aine "raakamaterian" muodossa on hyvin epävakaata ja siksi räjähti muodostaen maailmankaikkeutemme, joka on aineen luonnollinen muoto atomeineen, alkuaineineen jne.


      • Puolimutkapooki
        Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Alkuräjähdyksessä.xxxxx

        Kuinka atomeista koostuva aine saattoi räjähtää, jos atomeita ei ennen räjähdystä vielä ollut olemassa?

        "Kuinka atomeista koostuva aine saattoi räjähtää, jos atomeita ei ennen räjähdystä vielä ollut olemassa?"

        Tietämättämyytesi loputtomuus jaksaa ihme kyllä vieläkin hämmästyttää. Ei alkuräjähdys ollut mikään atomeista koostuvan aineen räjähdys. Haloo! Vety- ja heliumatomit alkoivat muodostua noin 380 000 vuotta alkuräjähdyksen alusta (Planckin epookki) ja ko. atomien ytimet jo noin 100-300 sekuntia alun jälkeen:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkuräjähdyksen_aikajana

        Kannattaisi perehtyä edes alkeiden verran siihen mitä tiede toteaa alkuräjähdyksestä eikä perustaa harhaluulojaan uskonnolliseen huuhaatietoon, kuten esim. tähän Petri Paavolaan koomiseen aivopiereskelyyn:

        http://www.kotipetripaavola.com/evoluutioteoria2.html

        Paavolan köntsäilyssä on niin paljon virheitä, että ei niitä jaksa laskee. Jo näissä muutamassa lauseessa on monta aivan käsittämättömän typerää virhettä:

        "Evolutioteorian mukaan suuri määrä ei mitään päätti pakkautua tiukasti yhteen, josta syntyi ulospäin räjähdys vedyksi ja heliumiksi. Tämän kaasun sanotaan virranneen ulospäin läpi kitkattoman avaruuden lopulta muodostuen tähdiksi, galakseiksi, planeetoiksi ja kuiksi. Kaikki kuulostaa yhtä helpolta kuin mielikuvituksen synnyttämä science fiction tarina.

        Tyhjyydessä ei voi tapahtua räjähdystä, koska tyhjyydessä ei ole kemiallisia aineita, jotka syttyisivät ja räjähtäisivät. Ilman atomeja ei voi olla ydinräjähdystä, samoin ilman kemiallisia aineita ei voi syntyä alkuräjähdystä."

        Paavolahan lienee Torpan tollon kollega Saulus-rahastuksessa?

        Siitäpä tulikin mieleen, että mahtaako tämä Paavola multinikkeillä täällä palstalla?


      • vajakki paavola
        Puolimutkapooki kirjoitti:

        "Kuinka atomeista koostuva aine saattoi räjähtää, jos atomeita ei ennen räjähdystä vielä ollut olemassa?"

        Tietämättämyytesi loputtomuus jaksaa ihme kyllä vieläkin hämmästyttää. Ei alkuräjähdys ollut mikään atomeista koostuvan aineen räjähdys. Haloo! Vety- ja heliumatomit alkoivat muodostua noin 380 000 vuotta alkuräjähdyksen alusta (Planckin epookki) ja ko. atomien ytimet jo noin 100-300 sekuntia alun jälkeen:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkuräjähdyksen_aikajana

        Kannattaisi perehtyä edes alkeiden verran siihen mitä tiede toteaa alkuräjähdyksestä eikä perustaa harhaluulojaan uskonnolliseen huuhaatietoon, kuten esim. tähän Petri Paavolaan koomiseen aivopiereskelyyn:

        http://www.kotipetripaavola.com/evoluutioteoria2.html

        Paavolan köntsäilyssä on niin paljon virheitä, että ei niitä jaksa laskee. Jo näissä muutamassa lauseessa on monta aivan käsittämättömän typerää virhettä:

        "Evolutioteorian mukaan suuri määrä ei mitään päätti pakkautua tiukasti yhteen, josta syntyi ulospäin räjähdys vedyksi ja heliumiksi. Tämän kaasun sanotaan virranneen ulospäin läpi kitkattoman avaruuden lopulta muodostuen tähdiksi, galakseiksi, planeetoiksi ja kuiksi. Kaikki kuulostaa yhtä helpolta kuin mielikuvituksen synnyttämä science fiction tarina.

        Tyhjyydessä ei voi tapahtua räjähdystä, koska tyhjyydessä ei ole kemiallisia aineita, jotka syttyisivät ja räjähtäisivät. Ilman atomeja ei voi olla ydinräjähdystä, samoin ilman kemiallisia aineita ei voi syntyä alkuräjähdystä."

        Paavolahan lienee Torpan tollon kollega Saulus-rahastuksessa?

        Siitäpä tulikin mieleen, että mahtaako tämä Paavola multinikkeillä täällä palstalla?

        Kyllä se ainakin tuolla lutkupalstalla käy mainostamassa kun on saanut jonkun uuden aivojätöksen oksennettua pihalle.


      • puolimutkaakob
        Jaakob kirjoitti:

        xxxxx Alkuräjähdyksessä.xxxxx

        Kuinka atomeista koostuva aine saattoi räjähtää, jos atomeita ei ennen räjähdystä vielä ollut olemassa?

        Esitit sitten Jaakoppi, sinä joka et Jeesusta seuraa, uuden kysymyksen sen sijaan että olisit vastannut ensin sulle esitettyihin kysymyksiin. Eikö horjuva uskosi riitä vastaamaan kysymyksiin? Eikö sieltä "absoluuttisen" tiedon kirjastasi löydy vastauksia todellisuudessa mihinkään?


    • Epäjumalienkieltäjä

      Aine on peräisin energiasta ja energia on ollut olemassa aina.

    • tieteenharrastaja

      Jospa vastattaisiin viimeni tähänkin:

      "Mistä ensimmäinen atomi tai sen osa tuli maailmankaikkeuteen?"

      Sen ytimen osat (protonit ja neutronit) rakentuivat alkuräjähdyksessä vapautuneesta tyhjiöenergiasta syntyneistä kvarkeista ja ydintä kiertävät elekronit suoraan tuosta energiasta. Osia liittivät yhteen energiasta syntyneet gluonit ja fotonit.

      • BlackNemo

        Sitten tarvitaan vielä ne vuorovaikutukset heikko-, vahva ja sähkömagneettinen vuorovaikutus. Unohtamatta gravitaatiota notta saadaan isompia mötiköitä. Jaakopin tapauksessa taisi nyt olla liikaa informaatiota.


      • tieteenharrastaja
        BlackNemo kirjoitti:

        Sitten tarvitaan vielä ne vuorovaikutukset heikko-, vahva ja sähkömagneettinen vuorovaikutus. Unohtamatta gravitaatiota notta saadaan isompia mötiköitä. Jaakopin tapauksessa taisi nyt olla liikaa informaatiota.

        Välittäjähiukkaset eli gluonit (vahva) ja fotonit (sähkömagnetismi) mainitsinkin. Gravitaatio ja heikko voima eivät taida olla vielä kovin ajankohtaisia ensimmäisen vetyatomin syntyessä.

        Viis Jaakobista, siivullisillehan minä.


      • BlackNemo
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Välittäjähiukkaset eli gluonit (vahva) ja fotonit (sähkömagnetismi) mainitsinkin. Gravitaatio ja heikko voima eivät taida olla vielä kovin ajankohtaisia ensimmäisen vetyatomin syntyessä.

        Viis Jaakobista, siivullisillehan minä.

        :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      40
      428
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe