Vuoden luetuimmat: ET: Riitta Havukainen lataa suorat sanat vanhenemisesta

12

802

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kummallista. Olen saman ikäinen, mutta en ole vanha. Tai pitäisikö sanoa, ettei tunnu vanhalta, vaan aivan samalta kuin aina ennenkin.

• Anonyymi00002

Kyllähän sitä ilmaisua vanha kierrellään, ikäänkuin se olisi joku häpeä.
      Turha esittää nuorempaa kuin on, kuten jotkut yrittävät...nuorekas voi olla, jos haluaa, mutta, nuorempi et. Pitää olla iloinen, että voi elää vanhaksi, se on etuoikeus. Kaikille sitä ei suoda. Itse lähentelee seitsämääkymppiä, ja elän yhtä elämäni parasta aikaa. Kremppojakin vähän on, mutta ne on kuluvia osia, kuten vanhemmassa autossa kun.
      Mieli on iloinen, kuten nuorempana kun, se ei onneksi ole muuttunut. Nautin ja teen juuri, kuten haluan. En enää välitä toisten mielipiteistä, vaikken niin ole tehnyt ennenkään. Vanheneminen ei ole pelkkää kurjuutta, kuten usein annetaan ymmärtää ja siksi sitä sanaa vältetään.

• Anonyymi00003

Mikä mahtaa olla ongelman nimi, kun jotkut tyypit tykkäävät toisten esittävän "nuorempaa kuin on". Se, että ei tunnu vanhalta, ei meinaa mitään esitystä tai näyttelemistä. Enkä todellakaan kysy tuntemuksiani muilta, en vanhoilta enkä nuorilta.

Ja jos ei tunnu vanhalta, niin miksi sitä pitäisi hävetä sen enempää kuin ikänumeroakaan. Jos joku häpeää, niin onko se(kin) ulkopuolisten huoli.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Mikä mahtaa olla ongelman nimi, kun jotkut tyypit tykkäävät toisten esittävän "nuorempaa kuin on". Se, että ei tunnu vanhalta, ei meinaa mitään esitystä tai näyttelemistä. Enkä todellakaan kysy tuntemuksiani muilta, en vanhoilta enkä nuorilta.

Ja jos ei tunnu vanhalta, niin miksi sitä pitäisi hävetä sen enempää kuin ikänumeroakaan. Jos joku häpeää, niin onko se(kin) ulkopuolisten huoli.

Kyllä 70 v on ikäihminen, kun suurin osa ihmisistä elää noin 85 vuotiaiksi, kyllä tuon Havukaisenkin olemusta katsoo, niin hän on ihan ikäisensä näköinen.
        Pääasia, että saa olla terveenä pitkään.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kyllä 70 v on ikäihminen, kun suurin osa ihmisistä elää noin 85 vuotiaiksi, kyllä tuon Havukaisenkin olemusta katsoo, niin hän on ihan ikäisensä näköinen.
        Pääasia, että saa olla terveenä pitkään.

Että mitähän withua? Mitä tekemistä sillä on ulkonäön kanssa, ettei tunnu vanhalta? Onko sulla(kin) luki-luki vai joku muu ymmärtämisen vaje.

• Anonyymi00008

Yritin eräänkerran kuunnella tv haastattelua Havukaista. En kestänyt jatkuvaa niinku,niinku ja niin edelleen. Moni näyttelijä ei saa puhua luontevasti ilman
      käsikirjoitusta.

• Anonyymi00009

Tuo sana "niinku" on tänä päivänä tosi yleinen lähes jokaisen kohdalla, ei se ole ainoastaan näyttelijöiden käyttämä sana.
        Kyllähän sen muutaman kerran kuuntelee vaikka jossain haastattelussakin, mutta sitten kun sitä aletaan käyttää puhuessa joka toisena tai kolmantena sanana puheen edetessä, ei ole kivaa kuunneltavaa.
        Jos ihminen vaikka sanoo " menen niinku autoon ", niin miksi hän sanoo niin ? Auto on kuitenkin oikeasti auto, eikä niinku auto. Tämä vain esimerkkinä.

• Anonyymi00010

Matki varmaan Syrjästä..😄

• Anonyymi00011

Kauheeta se oli tänne syntyäkin. Kauhee vanhuus edessä.

• Anonyymi00013

Kyllä se vanhuus on edessä, syntyy minne tahansa.
        Suomessa on asiat vielä aika hyvin, jos miettii vaikka jotain kehitysmaita, tms.
        Toki itseänikin tuleva vanhuus arveluttaa, mutta en ajattele sitä kuitenkaan kauheana. Ehkä siinä voi jotain hyvääkin olla, etukäteen kun ei voi tietää mitä omalle kohdalle tulee.

• Anonyymi00012

Mun naapuri sanoi 85 v et 70 on vielä nuori 🤪

• Anonyymi00014

Varmaan sanoikin, jos vertasi omaan ikäänsä sitä 70 vuotta.
        Itsekin olen yli 50 vuotias, ja voin sanoa jopa 45-vuotiaasta, että on nuori vielä.
        Ihmisellä on usein tapana vertailla muiden ikää omaan ikään nähden, tai jonkun lähimmän omaisen, tms.
        Se on aina vähän miten katsoo, ja ajattelee. Ikäkäsitys myös muuttuu, kun itselle tulee lisää ikää.
        Itse alle 20-vuotiaana pidin kaikkia yli 30-vuotiaita tosi vanhoina, vaikka eihän se todellisuudessa ole lähellekään niin.
        Olin n. 10-vuotias, kun isoäitini oli 60, ja ajattelin että hän on jo tosi vanha. Kun itse olin 40-vuotias, omaiseni täytti 60 vuotta, eikä hän ollut edelleenkään mitenkään vanha.
        Kaiken tuon huomaa vasta, kun itse ikääntyy pikkuhiljaa, lapsena ja nuorena ei tule ajateltua noin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      21
      3327
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      540
      2692
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2260
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      211
      2234
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1709
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1519
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      52
      1471
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1379
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1211
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1174
    Aihe