Timo Hännikäinen:" Avioliitto on jo tuhottu"
34
293
Vastaukset
- Mitä se Hännikäisen
hippiäinen taas siellä vikisee
- Heti kun naisilta
loppuvat argumentit (eli ihan heti) he hyökkäävät henkilöä vastaan.
- Naisasialooseri.
Heti kun naisilta kirjoitti:
loppuvat argumentit (eli ihan heti) he hyökkäävät henkilöä vastaan.
Näin he tekevät ja vielä solvaavat hännikäisen ulkonäköä, jolle hän ei itse juurikaan mitään voi.
Niin, mitäpä ne toisten avioliitot tälle kaverille kuuluvat. Mikään järkevä taho ei kyllä myöskään aja vanhanpiian/pojanveroa takaisin, kuten ei homouden kriminalisointiakaan.
- ei usko kaikkea. . .
Ai avioliitto tuhottu?
-Kenen avioliitto?
-Avioliiton merkitys tuhottu?
Höpölöpö :)- 535t23w
Tässä ketjussa onkin naisten yleisimmät argumentit pelattu heti alkuun, eli henkilöhyökkäys sekä "höpölöpö".
- mielinkielin mies
Niinhän se lasten etu toimii, että estetään ihmisiä eroamasta ja viedään yksineläviltä etuja. Eli siis pakotetaan ihmisiä aviolittoon taloudellisten asioiden takia. Sehän kuulostaa lasten edun mukaiselta, että vanhemmat pysyvät rakkaudettomassa liitossa taloudellisten asioiden tai lain takia. Ajatuksena tuntuu olevan varsin kyyninen näkemys, että oikeata rakkautta ei ole olemassakaan. Olen eri mieltä, vaikka olenkin eronnut. Rakkaus ja välittäminen on ainoa oikea syy mennä naimisiin, mutta rakkaus ei pysy pakottamalla.
Hyvin sanottu.
Itse olen avioerolapsi ja oli todella huojentavaa, kun vanhemmat erosivat. Perhe-elämä oli yhtä helvettiä vuosia ennen sitä.
Lapsella voi olla kaksi rakastavaa vanhempaa, vaikka ne ei saman katon alla asuisikaan. Mielummin sitä antaisi lapsilleen oikeanlaisen kuvan parisuhteesta. Sellaisen kuvan, jossa isä ja äiti pusuttelee, koskettelee, kehuu ja kannustaa, myös toisiaan.
Saako lapsi hyvät eväät omaan parisuhde-elämäänsä jos mallina on ollut vain haukkumista, arvostelua, väkivaltaa ja ahdistava ilmapiiri kotona?- tjaaaah
Vihkikaavassa ei kysytä, että rakastatko vaan että tahdotko rakastaa. Hyvin paljon vaikuttaa myös se oma asenne. Jos seurataan sokeasti vaan omia ailahtelevia tunteita ja hormoonimyrskyjä, niin mihin se sitten johtaa? Ollaan seitsemän vuotta yhden kanssa, sitten kyllästytään ja rakastutaan toiseen ja erotaan. Ollaan sen toisen kanssa taas se seitsemän vuotta, rakastutaan johonkin kolmanteen ja taas erotaan. Eihän se useinkaan vaihtamalla parane paitsi muutamaksi vuodeksi. Sen seurauksena syntyy näitä uusperheitä, joissa on sinun, minun ja meidän lapsia. Voivatko lapsetkaan enää olla tasa-arvoisia näissä perheissä?
Jos avioeron saantia vaikeutetaan ja aviorikoksesta rangaistaan, niin siinä on ainakin se hyvä puoli, että silloin ihmiset harkitsevat ja valikoivat tarkemmin kenen kanssa ylipäätään menevät naimisiin ja hankkivat lapsia. Eli silloin otetaan muutkin tekijät huomioon kuin vaan jotkin romanttiset tunteet, jotka muuttuvat ja vaihtelevat vuosien saatossa. tjaaaah kirjoitti:
Vihkikaavassa ei kysytä, että rakastatko vaan että tahdotko rakastaa. Hyvin paljon vaikuttaa myös se oma asenne. Jos seurataan sokeasti vaan omia ailahtelevia tunteita ja hormoonimyrskyjä, niin mihin se sitten johtaa? Ollaan seitsemän vuotta yhden kanssa, sitten kyllästytään ja rakastutaan toiseen ja erotaan. Ollaan sen toisen kanssa taas se seitsemän vuotta, rakastutaan johonkin kolmanteen ja taas erotaan. Eihän se useinkaan vaihtamalla parane paitsi muutamaksi vuodeksi. Sen seurauksena syntyy näitä uusperheitä, joissa on sinun, minun ja meidän lapsia. Voivatko lapsetkaan enää olla tasa-arvoisia näissä perheissä?
Jos avioeron saantia vaikeutetaan ja aviorikoksesta rangaistaan, niin siinä on ainakin se hyvä puoli, että silloin ihmiset harkitsevat ja valikoivat tarkemmin kenen kanssa ylipäätään menevät naimisiin ja hankkivat lapsia. Eli silloin otetaan muutkin tekijät huomioon kuin vaan jotkin romanttiset tunteet, jotka muuttuvat ja vaihtelevat vuosien saatossa."Jos avioeron saantia vaikeutetaan ja aviorikoksesta rangaistaan, niin siinä on ainakin se hyvä puoli, että silloin ihmiset harkitsevat ja valikoivat tarkemmin kenen kanssa ylipäätään menevät naimisiin ja hankkivat lapsia."
Tai yhä useammat lapset syntyvät avoliittoon.- mielinkielin mies
tjaaaah kirjoitti:
Jos avioeron saantia vaikeutetaan ja aviorikoksesta rangaistaan, niin siinä on ainakin se hyvä puoli, että silloin ihmiset harkitsevat ja valikoivat tarkemmin kenen kanssa ylipäätään menevät naimisiin ja hankkivat lapsia. Eli silloin otetaan muutkin tekijät huomioon kuin vaan jotkin romanttiset tunteet, jotka muuttuvat ja vaihtelevat vuosien saatossa.Tavoitteesi voi olla hyvä, mutta tuskin asia on ihan noinkaan mustavalkoinen. Suurin osa ihmisistä ei eroa tai mene uuteen suhteen hormonimyrskyjen takia, vaan ihan sen takia, että liitto ei kertakaikkiaan enää toimi syystä tai toisesta. Ja aika moni toinen liitto itseasissa tutkimusten mukaan kestää paremmin kuin ensimmäinen eli ehkäpä siihen mennään oikeasti vähän enemmän harkiten ja vakaammin mielin ilman pakottamistakin. Eli pitäisikö itseasiassa vaikeuttaa avioliittoon pääsemistä?
tjaaaah kirjoitti:
Jos avioeron saantia vaikeutetaan ja aviorikoksesta rangaistaan, niin siinä on ainakin se hyvä puoli, että silloin ihmiset harkitsevat ja valikoivat tarkemmin kenen kanssa ylipäätään menevät naimisiin ja hankkivat lapsia. Eli silloin otetaan muutkin tekijät huomioon kuin vaan jotkin romanttiset tunteet, jotka muuttuvat ja vaihtelevat vuosien saatossa.Avioeroon on muitakiin syitä kuin se aviorikos.
Ja miten sun mielestä aviorikoksesta pitäisi rankaista? Ja ketä siinä rankaistaisiin? Toki sitä itse rikoksen tekijää itse, mutta entäpä rikoskumppania?- sjdalj
mielinkielin mies kirjoitti:
Tavoitteesi voi olla hyvä, mutta tuskin asia on ihan noinkaan mustavalkoinen. Suurin osa ihmisistä ei eroa tai mene uuteen suhteen hormonimyrskyjen takia, vaan ihan sen takia, että liitto ei kertakaikkiaan enää toimi syystä tai toisesta. Ja aika moni toinen liitto itseasissa tutkimusten mukaan kestää paremmin kuin ensimmäinen eli ehkäpä siihen mennään oikeasti vähän enemmän harkiten ja vakaammin mielin ilman pakottamistakin. Eli pitäisikö itseasiassa vaikeuttaa avioliittoon pääsemistä?
Kyllä aika moni toinenkin avioliitto menee pieleen. Ainakin näin on käynyt minun tuttavapiirissäni. Syynä mahdollisesti se, että ensin kuvitellaan sinisilmäisesti että vaihtamalla paranee ja kaikki muuttuu paremmaksi puolisoa vaihtamalla ja myöhemmin sitten petytään rajusti, kun näin ei tapahdukaan. Usein se kolmas avioliitto on vasta se kestävä, koska moni ihminen vasta kahden avioeronsa jälkeen herää tajuamaan, kuinka paljon hänen oma asenteensa ja käytöksensä vaikuttaa avioliiton sujumiseen.
- 7+20
helka kirjoitti:
"Jos avioeron saantia vaikeutetaan ja aviorikoksesta rangaistaan, niin siinä on ainakin se hyvä puoli, että silloin ihmiset harkitsevat ja valikoivat tarkemmin kenen kanssa ylipäätään menevät naimisiin ja hankkivat lapsia."
Tai yhä useammat lapset syntyvät avoliittoon.Nykyään avoliittokaan ei ole takuuvarma, mitä pidempään liitto on jatkunut, sen riskialttiimpi se on, mm. omaisuuden jakamisen suhteen. Ja eikös yhteiset lapset muuta avoliiton juridisesti avioliiton kaltaiseksi?
- lakdlak
pimppaloora kirjoitti:
Avioeroon on muitakiin syitä kuin se aviorikos.
Ja miten sun mielestä aviorikoksesta pitäisi rankaista? Ja ketä siinä rankaistaisiin? Toki sitä itse rikoksen tekijää itse, mutta entäpä rikoskumppania?Rangaistus voisi olla vaikka taloudellinen. Kunnon sakkorangaistus avionrikkojalle ja kaksinkertainen sakko rikoksenuusijalle. Nämä avionrikkojat aiheuttavat niin paljon harmia ja hajonneita perheitä ja yksinäisyyttä ja masennusta yhteiskunnassa, että sietäisivät maksaa siitä jotain. Nyt yhteiskunta joutuu kustantamaan petettyjen ja hylättyjen puolisoiden ja lasten terapiat ja lääkkeet, tms. Avionrikkojat pääsevät nykyään kuin koirat veräjästä. Onko sekään oikein?
7+20 kirjoitti:
Nykyään avoliittokaan ei ole takuuvarma, mitä pidempään liitto on jatkunut, sen riskialttiimpi se on, mm. omaisuuden jakamisen suhteen. Ja eikös yhteiset lapset muuta avoliiton juridisesti avioliiton kaltaiseksi?
Avoliittoon tuskin kuitenkaan olisi mahdollista ulottaa aviorikoksen käsitettä eikä siitä eroamista voida vaikeuttaa. Lasten huoltamisesta ja taloudesta tietysti joutuisi sopimaan/riitelemään, mutta mikään laki ei voisi estää eroamasta.
Eikä se käytännössä estäisi avioliitostakaan eroamasta, koska kyllähän ihminen saa muuttaa pois kotoaan, oli naimisissa tai ei. Ei se naimisissa oleminen lapsia paljon lämmittäisi, jos isä tai äiti muuttaisi pois, koska ei enää kestä asua puolisonsa kanssa.- Ex PUA
pimppaloora kirjoitti:
Avioeroon on muitakiin syitä kuin se aviorikos.
Ja miten sun mielestä aviorikoksesta pitäisi rankaista? Ja ketä siinä rankaistaisiin? Toki sitä itse rikoksen tekijää itse, mutta entäpä rikoskumppania?Koska aviorikos on tärkeimmän kahden henkilön perustaman sopimuksen rikkomista, sen rangaistuksen pitäisi olla suuri.
Iso sakko, johon lukeutuu korvaukset henkisestä pahoinpitelystä, mutta myös petoksesta.
Myös elinkautisrangaistus on hyvä - tämän vakavuus näet on sitä astetta, että ennen huorat kivittettiin, tai sitten sidottiin yhteen pettämiskumppaninsa kanssa ja hukutettiin juoksevaan veteen. EIkö se ole kuitenkin se ainoa ratkaisu johon tuosa voi enää ryhtyä? Jos ajatellaan asiaa oikeudenmukaisessa mielessä. - mielinkielin mies
sjdalj kirjoitti:
Kyllä aika moni toinenkin avioliitto menee pieleen. Ainakin näin on käynyt minun tuttavapiirissäni. Syynä mahdollisesti se, että ensin kuvitellaan sinisilmäisesti että vaihtamalla paranee ja kaikki muuttuu paremmaksi puolisoa vaihtamalla ja myöhemmin sitten petytään rajusti, kun näin ei tapahdukaan. Usein se kolmas avioliitto on vasta se kestävä, koska moni ihminen vasta kahden avioeronsa jälkeen herää tajuamaan, kuinka paljon hänen oma asenteensa ja käytöksensä vaikuttaa avioliiton sujumiseen.
En usko, että pakottamalla ihminen "tajuaa" sen paremmin. Moni oppii vasta kantapään kautta niin kuin meillä ihmisillä on tapana. Siis avioliittoon pakottaminen voisi toimia juuri päinvastoin. Ihmiset voisivat joutua elelemään kauhessa liitossa toisen kanssa ilman että toinen siinä mitään oppisi. Ehkä ne erot ovat juuri se mikä opettaa, eikä liitossa vain pysyminen.
- Itse kannatan
lakdlak kirjoitti:
Rangaistus voisi olla vaikka taloudellinen. Kunnon sakkorangaistus avionrikkojalle ja kaksinkertainen sakko rikoksenuusijalle. Nämä avionrikkojat aiheuttavat niin paljon harmia ja hajonneita perheitä ja yksinäisyyttä ja masennusta yhteiskunnassa, että sietäisivät maksaa siitä jotain. Nyt yhteiskunta joutuu kustantamaan petettyjen ja hylättyjen puolisoiden ja lasten terapiat ja lääkkeet, tms. Avionrikkojat pääsevät nykyään kuin koirat veräjästä. Onko sekään oikein?
Raamatun mukaista kivitysrangaistusta avioliiton ulkopuolista seksiä harrastaville naisille.
- intj87
Olen täysin samalla linjalla. Itse olen kasvanut katsellen vanhempieni sotaa aikuiseksi asti eikä tämä ole todellakaan ollut mielenterveydelle hyväksi. Tuntuu käsittämättömältä että vanhemmilla sukupolvilla oli tapana olla yhdessä vain tavan takia vaikka elämä olisi ollut täyttä helvettiä.
- lsklklkl
Hännikäinen puhuu asiaa. Avioliiton rapautuminen aiheuttaa kaikista eniten harmia juuri kaikkein haavoittuvimmille eli lapsille. Tässä se nähdään, kun ollaan luovuttu kristillisistä arvoista. Tämä siitä sitten seuraa.
- jos katsoo millä
vauhdilla "menestyvät" "itsetietoiset" "eteenpäinpyrkivät" "uranaiset" naiset tappavat lapsiaan, niin näkee mistä on kysymys.
- Jyrkkä ei homoille!
3. Moos. 18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
- Ex PUA
Perhe ja sen takaaja, eli avioliitto, on yhteiskunnan perussolu, yksikkö.
Hyökkäys sitä vastaan on sotatoimenpide.
Naiset ovat pilanneet täydellisesti avioliiton, sillä he ovat niitä jotka ovat vastuussa sen toimimisesta.
Heidän tulee valita oikein, mutta mitä he tekevät? Jättävät avioliittoon kelpaavat miehet yksin.
Ja jos sitten onkin näitä "karusellista" eläköityneitä, jo kurppauden kynnyksellä olevia, niin he puolestaan pettävät ja jättävät kunnon miehen.
Kun taas avioerolapset ovat naisten osalta äitiensä teiden kulkijoita, eivätkä kykene pitämään yllä suhdetta, ja avioerolapsista pojat ovat yleensä juuri joko raiskaajia tai sitten ätmejä joilta on puuttunut miehen malli - oli kumpi tahansa, he elävät epätoivoisen kirottua elämää.
Nainen on niin itsekäs ja eläimellinen, ettei häntä rajoita moraali, vaan ainoastaan hedonistinen narsismi toimii hänen ainoana moraalisena mittapuunaan.
Näin ollen juridiset seuraukset on asetettava yhtä suuriksi aviorikosten, erojen ynnä muiden osalta, kuin ne joskus ovat olleet.
Mistä johtuu, että vaikka ennen nämä asiat olivat tiukempia, niin silti jokainen jonka liitto kesti yli vaikeuksien ei kadu siitä vanhoila päivinä pätkääkään?- nykyajan uranaiset
tappavat innolla lapsiaan.. ja syy löytyy aina miehistä.. Ajatelkaa, nainen on synnyttänyt ja, ruokkinut ja kasvattanut lapsia miehjensä kanssa, ja sitten kylmästi nainen tappaa lapsensa (ilman miehen lupaa) ja saa sympatiat yhteiskunnalta, ja mies on sika. Sairasta on maailman meno.
- Kannatan lämpimästi!
"Jos perinteistä avioliittoa haluttaisiin oikeasti puolustaa pitäisi Hännikäisen mielestä ajaa radikaaleja muutoksia.
Hänen listallaan ovat: Aviorikoksen uudelleenkriminalisoiminen, avioeron saamisen tuntuva vaikeuttaminen, lapsilisien lakkauttaminen avioliiton ulkopuolella syntyviltä lapsilta, adoptio-oikeuden poistaminen yksin eläviltä henkilöiltä ja naimattomilta pareilta sekä tuntuvat verohelpotukset aviopareille ja tuntuvat verorasitukset naimattomille."- mies30v
itse kannatan myös aviorikoksen kriminalisointia. Aviorikkoja ei olisi oikeutettu lapsilisiin, eikä petetyn omaisuuteen. Aviorikkoja olisi velvoitettu maksamaan petetylle ja valtiolle huomattavat korvaukset lasten huoltajuudesta saisi petetty päättää. Nykyään pettävä nainen vie vielä lapsetkin mennessään.
- 4554454
mies30v kirjoitti:
itse kannatan myös aviorikoksen kriminalisointia. Aviorikkoja ei olisi oikeutettu lapsilisiin, eikä petetyn omaisuuteen. Aviorikkoja olisi velvoitettu maksamaan petetylle ja valtiolle huomattavat korvaukset lasten huoltajuudesta saisi petetty päättää. Nykyään pettävä nainen vie vielä lapsetkin mennessään.
Olet järkevä mies30 tässä monen muun lailla
- ölö
4554454 kirjoitti:
Olet järkevä mies30 tässä monen muun lailla
Minustakin avionrikkojille on hyvä antaa jotain sanktioita, mutta tasapuolisesti molemmille sukupuolille. Olen vähän rivien välistä lukevinani, että monen miespuolisen palstalaisen mielestä naispuolisia aviorikkojia tulee rangaista, mutta miespuolisten rankaisu ei ole niin tärkeää. Kuitenkin miespuolisia aviorikkojia on enemmän.
- Miehen ja naisen
ölö kirjoitti:
Minustakin avionrikkojille on hyvä antaa jotain sanktioita, mutta tasapuolisesti molemmille sukupuolille. Olen vähän rivien välistä lukevinani, että monen miespuolisen palstalaisen mielestä naispuolisia aviorikkojia tulee rangaista, mutta miespuolisten rankaisu ei ole niin tärkeää. Kuitenkin miespuolisia aviorikkojia on enemmän.
aviorikos ei ole moraalisessa mielessä samanarvoinen, koska nainen voi tulla raskaaksi ja mies voi joutua elättämään toisen miehen siittämää äpärää.
- Mitä hittoa
Miksi sinkkujen pitäisi maksaa lisäveroa? Siksikö ettei ole löytänyt kumppania? Eli pitäisi vain ottaa joku ettei joutuisi maksamaan. Eihän tuossa ole mitään helvetin järkeä! On monia ihmisiä jotka eivät pääse parisuhteeseen vaikka kuinka yrittäisi, niitä sanotaan tällä palstalla ATM-miehiksi. On epäreilua vaatia kaikkia ihmisiä seurustelemaan, osalle se on suoranainen mahdottomuus.
- Homma helpottuu
Mitä hittoa kirjoitti:
Miksi sinkkujen pitäisi maksaa lisäveroa? Siksikö ettei ole löytänyt kumppania? Eli pitäisi vain ottaa joku ettei joutuisi maksamaan. Eihän tuossa ole mitään helvetin järkeä! On monia ihmisiä jotka eivät pääse parisuhteeseen vaikka kuinka yrittäisi, niitä sanotaan tällä palstalla ATM-miehiksi. On epäreilua vaatia kaikkia ihmisiä seurustelemaan, osalle se on suoranainen mahdottomuus.
huomattavasti sen jälkeen kun avioliiton ulkopuolinen seksi kielletään kivitysrangaistuksen uhalla.
- Mistä teitä
Homma helpottuu kirjoitti:
huomattavasti sen jälkeen kun avioliiton ulkopuolinen seksi kielletään kivitysrangaistuksen uhalla.
hulluja oikeinn tulee?
- Ikävä totuus
Hännikäinen on pieni, ruma vikisevä mies
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215724- 601867
- 251339
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2101129- 741095
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531037Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️661009Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.142993- 48958
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58955