Muistaakseni tällaisia keskusteluja on ennenki ollu, mutta tehhään nyt vähä laajempi. Eli kirjotetaan omalla murteella/puhetyylillä (harvat täysin puhdasta murretta puhuvat, minullakin mie/sie -hommat saattavat tarttuu jostakin tai sitte(n) saatan puhua turkulaisittain)
Saa lisätä joitai ylimääräsiäki kirjaimia tai kirjoittaa isolla, jos haluaa jotai lausumista korostaa enemmänki, esim: "suijjuu", "Mä oon Turuuuust." tai "Ooks sää TaMpereelta?" (Jos ne nyt nui ees kirjotettas. Ymmärsitte kai idean?)
Kauheata ja hirveetä sinä-passiivia saa käyttää sekä vieraita sanoja ja kummallista koska-sanan käyttöä. Ihan nii, ett' äikän opet saa ebolan ja eroavat opetushallituksesta.
Nii joo, aihe on vapaa. Meen ite kyllä keljusti käymää kävelyllä ja käyn sitten kurkkaamassa täällä (ei, ei mulla oo läksyjä....)
Kirjotettaa niinku puhutaa
89
211
Vastaukset
Hei Kurpizza, määki aattelin joskus tehä tämmösen ketjun, mutta sää ny kerkesit ensin.
No helevetti soikoon, täälähä on perkeleen vaikia keskustella ku ei oo saatana mittää aihetta. Tulipa mielee, että alakasko tuota kirijottammaan vaikkapa alakeishiukkasista. Enpä taia kuitenkaa alakaa ku eihä kettää perkele taija kiinnostaa keskustella niistä. Muutakaa hyvvää aihetta ei nyt putkaha mielee, jotenka olokoon tämä viesti nyt sitten täsä.
Minä vain miEtin, että mitE mie merkkaan tähän painot ja takaiset vokaalit. Mnä saatan nimIttäin lausua iin takaisEna niinkun venäjän ы:n. Se vOinee sitten olla ï tai aksentïllinen kirjain. Muooto-opïn arkistosta vois kÿsyä. Siellä on kaikki litteroituna val"miiksi (" merkitsee puolisvaavokaalia. Lausun sanan mёlkee kun valamiiksi, mut toinёn a jää puoliks lausumatta, vaikka äl korOstuu.)
M'ä (lïüdennus) puhun muutenki vähän erii tavaalla eri tilAnteissa.Ärtsyttävää lukia tuommosta tekstiä, josa yritettää tuua painotuksetki esille. Mun mielestä niitä ei tarttis.
biologinalku kirjoitti:
Ärtsyttävää lukia tuommosta tekstiä, josa yritettää tuua painotuksetki esille. Mun mielestä niitä ei tarttis.
N'o eih:än tästä muuten s:aa mïtään selvää että mïtEn minä puhUn.
No tällaista keskusteluahan EI oikeastaan ole ollut... Mutta jossain keskustelussa kyllä puhuttiin murteista ja ihmiset sitte alko vaan alko on muuten se viinakauppa puhumaan onkse noin... alkaa puhua ruveta puhumaan joo... ni ne alkoi puhua omia murteitaan.
Mie ny puhun tälleen jännästi...Jeih! Kattotas, mi mii puhuusi. On kauHhee hankal ku kuk ei kosk ymmär min oikeet puhet semmossen ku tuo tarkot. Ja si ku puhel vaa semmoo ku tunt oikee. Ja just jokku tul sannoo et pask Turkust mu e mii siil as, eik kardik siil as. Voisk siel assuu muta emmii viil voi kot pois muuta, ku neletoost ole. Mu ehk josooku, ku on erdoi palaajo.
Miitin ny e oos varma hianuu omist geobarb (enk tarkoota mittä barbee) mut toisaa oha se vil, ni e työ ols onnelne. Mu onhna ne söppöö, niink kaik ol. Oha kaanees kattoja siliimäsä.
Kurpizz muut eil mainist ahavenaaset. Ne ol maukkai, ja oon onkenki nii, mu ei siil kom ku pik ahvenaisia ja si särkii. Kerr jop nii onkiis onkeen tul lahn eik ois miln halun tul pois, mu savustetn se vaas maakast, ei voos uuest onkee alemp ni vos tula tonen.
Ja ee jaks en puh mi puhemmuk ke syy ol vaikkeet ja turhaat.Ja siis tollein (↑) oikeesti puhuusin, mut ku kukkaa ei sit (paitti velje) ymmär mitä yritän sanhoo. Et se toimii tavall salakielen.
Ja nyt vaihan takasin siihen, miten yleensä kirjotan. Omaa puhetta on tosi rasittavaa kirjoittaa täsmälleen niin kuin sitä puhuu.pofuksio kirjoitti:
Ja siis tollein (↑) oikeesti puhuusin, mut ku kukkaa ei sit (paitti velje) ymmär mitä yritän sanhoo. Et se toimii tavall salakielen.
Ja nyt vaihan takasin siihen, miten yleensä kirjotan. Omaa puhetta on tosi rasittavaa kirjoittaa täsmälleen niin kuin sitä puhuu.Je. Puhuttu ja kirjoitettu kieli eivät sovi yhteen.
pofuksio kirjoitti:
Ja siis tollein (↑) oikeesti puhuusin, mut ku kukkaa ei sit (paitti velje) ymmär mitä yritän sanhoo. Et se toimii tavall salakielen.
Ja nyt vaihan takasin siihen, miten yleensä kirjotan. Omaa puhetta on tosi rasittavaa kirjoittaa täsmälleen niin kuin sitä puhuu.Joo, hyvä salakieli teillä, tuota piti oikeesti alakaa ihan ajatuksen kans miettimää, että mitä sää tarkotat.
jokutyyppi19 kirjoitti:
Je. Puhuttu ja kirjoitettu kieli eivät sovi yhteen.
Puhuttua kieltä on tosi vaikia kirijottaa - ja kirijotettua puhekieltä on alakuun tosi vaikia lukia. Onnistuu se kuitenki. Minäki oon lukenu Aku Ankka -sarijakuvaa murtella kirijotettuna ja kyllä se onnistu ihan hyvin, ku siihen tottu. Tietenkin joitaki murteita voi olla vaikiampi kirijottaa ku toisia.
Murretta kirijottesa se kirijottaja joutuu tekemään joitakin semmosia linjauksia, että miten kirijottaa tietyt asiat. Oikeestaa kaikkia murteije äänteitä ei voija kirijottaa näillä meijän kirijaimilla. Jos mietitään esimerkiksi ilimasua "koulun jälkeen", niin varmaan minä sen kirijottasin ihan "koulun jäläkeen", vaikka se saattas kuulostaa enemmän joltaki "kouluj jäläkee".biologinalku kirjoitti:
Puhuttua kieltä on tosi vaikia kirijottaa - ja kirijotettua puhekieltä on alakuun tosi vaikia lukia. Onnistuu se kuitenki. Minäki oon lukenu Aku Ankka -sarijakuvaa murtella kirijotettuna ja kyllä se onnistu ihan hyvin, ku siihen tottu. Tietenkin joitaki murteita voi olla vaikiampi kirijottaa ku toisia.
Murretta kirijottesa se kirijottaja joutuu tekemään joitakin semmosia linjauksia, että miten kirijottaa tietyt asiat. Oikeestaa kaikkia murteije äänteitä ei voija kirijottaa näillä meijän kirijaimilla. Jos mietitään esimerkiksi ilimasua "koulun jälkeen", niin varmaan minä sen kirijottasin ihan "koulun jäläkeen", vaikka se saattas kuulostaa enemmän joltaki "kouluj jäläkee".Jeps. Mut sinne päi kuitenki. Oon tässä muutes huomannut, että multa jäis aika usiasta n-kirijain pois....
biologinalku kirjoitti:
Joo, hyvä salakieli teillä, tuota piti oikeesti alakaa ihan ajatuksen kans miettimää, että mitä sää tarkotat.
Juuh. Varski ku jatkuvast tul uussi sannoo ni ei vanahuuksekaa pys perä. E niin tännäki tul et jestedaag jok sii on sam ku eil tai ei tietto. Ja välilä joutuu kyl itki mietti e mite tä sannoo, ni ylees si tul jok uus san.
On muut aik huvtaa puh, ku tiet e kuk ei täys ymmär pait lidderit (yks san pikkuveleejel). Mu silt se o kuit ain mahtva tun ku voi puh niink oikeest hal puh, eik ylleikiilt taraavi käyt. Vaik tos oon siinki hyv josoo pak, mu täälkä e yleens si täys käyt, ei se o si es koul vart.
Ja huoms ny et rupees selitt tsallii. No samsse ku ajattel e jok yrittä saad selk e mi yritn san.
Siis monia puhekielen äänteitä on hirviän vaikia alakaa kirijottaa. Miettikää, minkälaine työ Agrikolalla oli luua suomelle kirijakieli, miten vaikiaa sen oli kirijottaa suomia. Agrikola vieläpä joutu ottaa mallia niistä kielistä, misä kirijotettaa eri tavalla ku puhutaa; kirijain ei vastaa aina tiettyä äännettä niin ku suomen kielessä. Täytyy hattua nostaa!
Pofuksio// Pikkasen jäi epäselväksi, mutta pääasia tuli selville. XD
Herra X:llä on sitte varmaan tapana kirroilla palijon. Tuli vaan mieleen tosta...E ihmetel. Ku miu puh o nii epäselk e ei si kukk oik ymmär, jot yleens jou'u puh aiklai ylleiskiel. El ku muu san vaik kaveri, ni mii san kardi. Ja si erdo ja rahk tarkot rahhaa. Ja si veljet on poikkanat. Ja siis täll en o oppin puhhuu mu puh on men siih suunt aik nop, ku alkan puhhuu erikst jo mokker.
pofuksio kirjoitti:
E ihmetel. Ku miu puh o nii epäselk e ei si kukk oik ymmär, jot yleens jou'u puh aiklai ylleiskiel. El ku muu san vaik kaveri, ni mii san kardi. Ja si erdo ja rahk tarkot rahhaa. Ja si veljet on poikkanat. Ja siis täll en o oppin puhhuu mu puh on men siih suunt aik nop, ku alkan puhhuu erikst jo mokker.
Mitäh?
kurpizza kirjoitti:
Mitäh?
Eli puhun niin eritavalla, että harvoin ymmäretään ellen puhu vähän selkeämmin. Lisäksi kun on monia aivan ihmeellisiä sanoja, ei aina voi edes päätellä, mitä sanon. XD
Käy. Leikin useilla eri tavoilla joka tapauksessa. Saatan sanoa et misä mun ruoka o tai mis mun safka o (toi hesalainen "mis mu safka" ärsyttää itteenikin, ja sit muutan heti lopun puheen yleiskielisemmmäks).
Jostain syystä voi helevetti on paljon tehokkaampi kuin pelkkä helvetti, josten suosin puheessa helevettiä.
Monikielistäkin kommunikointia on, se napsahtaa päälle helposti ja sitä en nyt tähän rupee tunkemaan. Ellei joku provosoi.Helevettiä minäkin käytän (miksiöhän?) ja sitten saatan sanoa "suaatana".
Tervehdykset on yleensä jotain tyyliin: (päännyökkäys) Morro! tai "Morrroooooos!" tai "Heiiijjj!" tai "***** morro/terve, sinäkin olet vielä olemassa!"
Heipat sanon sitte: "Heippaas" tai "Morrosta" tai ihan vain jotain normaalia. Jostain olen saanut itelleni tavan tunkea s-kirijainta ylimääräsiin paikkoihin.
Kukaan muu ei koulussa ainaskaan puhu noi. XDjokutyyppi19 kirjoitti:
Monikielisyys on kivaa. Ai puhua suomienglanti veri mielelläni.
Veri vai veri?
Sadisteista ei koskaa voi olla varma.kurpizza kirjoitti:
Veri vai veri?
Sadisteista ei koskaa voi olla varma.Aim not puhuing abaut veri in its suomenkielinen merkitys...
kurpizza kirjoitti:
Veri vai veri?
Sadisteista ei koskaa voi olla varma.Davai olemmo samua mïeelty, että indoeurooppalaisten ja sugrilaisten kïelten sekoottaminen on kamalaa. Paitti tietenkin suOmen ja ruOtsin, ach fan!
- fnfnfn
Okei, no mullei nyt ainakaa mitää erikoista murretta oo, joten kai tää o yhtä tyhjän kanssa.
Mut me kyl puhuttii opiskelijatovereide kanssa eri murteista ja tällee ja sitku mä kysyin et onks mulla jotai murretta, nii ne sano et ei oo, mut sit me myös oltii sillee et koska mä oon melko läheltä keskisuomee nii eihä siel mitää murretta ees puhuta.
Mut sit mää kuitenki joskus venytän "minä"-pronominiä niinku tolleen vaikka oonki Itä-Suomesta ja mummo ja pappa puhuu sillee murteella, niinku "mie", "lähtennä" ja tollee, ei kyl iha nii vahvasti mitä ne jossai muualla, mutta kuitenki.
Mut mun mielestä jossai Länsi-Suomessa, siis niinku jossai Varsinais-Suomessa ja jossai Raumalla KAIKKI puhuu murteella. Mä en tiiä johtuuks se siitä, et Suomen kirjakieli on rakennettu pääasiass(a) länsimurteiden pohjalta ja näinolle niil ois niinku vahvempi asema tai jotai.
Mut mää meen nyt ostaa lisää joululahjoja :D
Tiiättekö muute mitä murre- tai jotain -muotoja mä vihaan. Sitä ku jos sanotaan "Mää meen nyt ostaaN lisää joululahjoja". YH HYI MINKÄTAKIA?
Mut kyl nii saa sanoo, mut oon mielessäni sillee "MUUKALAINEN!"
- fnfn Mul tul ny jok hink selit hireveest. Siip seltän tä miun puhkiilel.
El ek san e oon hämmästyn kui palju miu puheest tää o ymmärty. E siis tietki se on väh mit o ymmär mu o se kuitki hyv nähe muih ihmsi. Luultvast joht sii et tä o kirjtet. Mu ons sil hyv.
Kuroizz muut suoliststoreis ain leippo keks. Huvittav, kosk it leiv keksee aik ussee, ja ny masn al mont kert viik. Tai ehk ne ennemki o pipreet. Tänki muut tehn jo kakspuool vaik kolm litr taiknaa piprei, ja huom pits teh toin ja si kolms er taikknaa. Si pits leip sit tät ja tot, tai ei oikst mu ku tykkn sii ni tul si leivot ain paljun, välil aikka nähekki tos palju.
Tunt muut hienl ol suolists. Kerrakki saa ol se mik on ja mu ei tulle haukkummaa. Tos silti jo viel puhusi sii misä itee halluusi ni sitee oosi kylä aaka pikävetne iimin, jot ee kukka jakka kuunnel ja si muu unohetaas. Mu ny on kaik vii hyv.
Ja järkvää selty muku kaih hink selt jottaa. Tos usk kylä e ei to sa mit selk, mu ihsm jos jaks luk lop ni nosoota sul hattuse.- Nothing Personal
pofuksio kirjoitti:
*Kurpizz
Jos en olisi suomi24 kirjoittamassa, vaan puhuisin kaverilleni: "ei vittu, mite tääl keskisuomes ei oo mtn murret tai eri lausumistapoi, ainoo eri sana mitä mä tiän on ehkä 'linkki' joka tarkottaa bussia kait suomeks, ja jyväskylä on nii paska kaupunki ettei tääl oo ees tigeriä tai yhtäkää hyvää kahvilaa. Kuulusin paikka tääl on varmaa finnkinon portaat.." eli perus persusuomea tänne sopeutuu kun pätkäsee sanan lopust noi 1-2 konsonanttii tai lisää 1-2 vokaalii sanan perää.
- Nothing Personal
Nothing Personal kirjoitti:
Jos en olisi suomi24 kirjoittamassa, vaan puhuisin kaverilleni: "ei vittu, mite tääl keskisuomes ei oo mtn murret tai eri lausumistapoi, ainoo eri sana mitä mä tiän on ehkä 'linkki' joka tarkottaa bussia kait suomeks, ja jyväskylä on nii paska kaupunki ettei tääl oo ees tigeriä tai yhtäkää hyvää kahvilaa. Kuulusin paikka tääl on varmaa finnkinon portaat.." eli perus persusuomea tänne sopeutuu kun pätkäsee sanan lopust noi 1-2 konsonanttii tai lisää 1-2 vokaalii sanan perää.
Ja nyt tämä junttiaksentti taisi jäädä lopullisesti päälle :D
Nothing Personal kirjoitti:
Tiiätkö mitä muuta vihaan? Sellasta sanojen pätkimistä mitä ne tekee jossai tuolla. En osaa puhua silleen vaikka yrittäisi, mutta joo...
"Sit ku sä tulet koulust pikkuveljes kaa nii ota jääkaapist torttui ja pakastimest jäätelöö, lusikal sitä o hyvä syädä vaik isäs sanoo et haarukka..."
Okei, en vihaa mutta mutta :D En ole tottunut siihen ja se HÄIRITSEEE. Mutta kyllä mä arvostan eri murteita!fnfn kirjoitti:
Tiiätkö mitä muuta vihaan? Sellasta sanojen pätkimistä mitä ne tekee jossai tuolla. En osaa puhua silleen vaikka yrittäisi, mutta joo...
"Sit ku sä tulet koulust pikkuveljes kaa nii ota jääkaapist torttui ja pakastimest jäätelöö, lusikal sitä o hyvä syädä vaik isäs sanoo et haarukka..."
Okei, en vihaa mutta mutta :D En ole tottunut siihen ja se HÄIRITSEEE. Mutta kyllä mä arvostan eri murteita!Täälä Helsïngissä puhutah noi. En m'äkään liiasta lÿheentelystä pidä.
- morso1997
Huh, ompas tätä keskusteluu hankala lukee! Varsinki pofuksion viestei, mikä on 'kebarb'? xD Eniweis, hankalaa on myös kirjottaa koska en itekkää tiiä miten puhun.Välillä sanon 'minä' ja joskus 'mä' tai 'miä' yms yms. Harmi ku tässä ei oikee näy änkytys ja sanoissa sekoominen, ne on olennainen osa mun puhetta.
Savosta olen mutta en tiiä ei kai tää mun puhe oo ihan perinteistä savoo (vaikka sitäkii ossoon viäntöö).- morso1997
pofuksio kirjoitti:
Tarkoitaak geobarb vai oonk tul kirjootvirh? Mu geobarb ol sam ku gebardi
Hups, nyt oli mun virhe xD Mut mistä se 'geobarb' tulee? :P
Kurpizza ollos tääl kyl mie yleensä tälläin puhun. Mutta koska mie näes oon porvoolainen seppo.
- ebzu
Pofuksio on kiva tyyppi. Kurpitsa on myös iha nice. Pofu tykkää Raipparista. Se ei oo yksin. Minääki tykkään. Mutten Herren kuullen. Hekhekhee on kadonnu. Lienikö Pofun rakastaja? Sitte tuli Herre ja syötti sen sormet sille.
Melki kirjakieltä,vai?- ebzu
pofuksio kirjoitti:
Mithä! Vai Heke miin rakastja. En oo kuulkkaa XD
Mist ees saat se päähäs?Siitä että sä yrität muutenki olla mahdollisimman epäuskolline Herrelle.
ebzu kirjoitti:
Siitä että sä yrität muutenki olla mahdollisimman epäuskolline Herrelle.
No tietty yriitä.
Ja vois si itteasiia harkit ku se o kuitki Herre mielst väär ni totkai vois kokkeil.- ebzu
pofuksio kirjoitti:
No tietty yriitä.
Ja vois si itteasiia harkit ku se o kuitki Herre mielst väär ni totkai vois kokkeil.Pofuksio onneton,mikä sun ongelma on?
Mitä teki Herre?
Miksä sitä vihaat?
Hekhekhee pakoon juoksee,huutaa,
Pofu tarjoo suudelmaa.
Hekhe haluu enemmän,
Edes pikku fritsun tän..
Pofu imee kaulaa,
kun Hekhe sen huulet siihen naulaa.
Herre saapuu paikalle,
punanen matto levitetään sille.
Ebzu sitä kumartaa,
kun Hekhen Herre nujertaa! ebzu kirjoitti:
Pofuksio onneton,mikä sun ongelma on?
Mitä teki Herre?
Miksä sitä vihaat?
Hekhekhee pakoon juoksee,huutaa,
Pofu tarjoo suudelmaa.
Hekhe haluu enemmän,
Edes pikku fritsun tän..
Pofu imee kaulaa,
kun Hekhe sen huulet siihen naulaa.
Herre saapuu paikalle,
punanen matto levitetään sille.
Ebzu sitä kumartaa,
kun Hekhen Herre nujertaa!Emmätii. Jottenki evvaa tyk Herrest. Ja sii se tek kaik hian.
Ja mit sä tol lopul tarkot? XD- ebzu
pofuksio kirjoitti:
Emmätii. Jottenki evvaa tyk Herrest. Ja sii se tek kaik hian.
Ja mit sä tol lopul tarkot? XDEttä Hekhe nauttii siit fritsun imemisest nii,et se naulaa sun huulet siihen olkapäähän kii. Sitte Herre suuttuu ja vetäsee Hekheä turpaan. Ja Ebzu hurraa.
ebzu kirjoitti:
Että Hekhe nauttii siit fritsun imemisest nii,et se naulaa sun huulet siihen olkapäähän kii. Sitte Herre suuttuu ja vetäsee Hekheä turpaan. Ja Ebzu hurraa.
Se tait kyl aik palju sattuu. Mit sä oikke teetkää mul.
Ja Herre saa khyl suuttu mul, ei hait. Oon san e koheelko mitte hal. Mu Heke park.
Ja mil sä sii oikke hurraseet?- ebzu
pofuksio kirjoitti:
Se tait kyl aik palju sattuu. Mit sä oikke teetkää mul.
Ja Herre saa khyl suuttu mul, ei hait. Oon san e koheelko mitte hal. Mu Heke park.
Ja mil sä sii oikke hurraseet?Njäh,njäh,entä jos se käyttäiski lävistyskonetta? Ällää kysy.
Emnä tiä. Viiksien upeudelle? ebzu kirjoitti:
Njäh,njäh,entä jos se käyttäiski lävistyskonetta? Ällää kysy.
Emnä tiä. Viiksien upeudelle?Niijjo. Täs näkkee e puhu hassust ku näkkee tost etä väärin osa ymmärst. Mu eepä ruppee korojaalee.
Saava kyl ol aik uppeet jos niil pittää hurrat.- ebzu
pofuksio kirjoitti:
Niijjo. Täs näkkee e puhu hassust ku näkkee tost etä väärin osa ymmärst. Mu eepä ruppee korojaalee.
Saava kyl ol aik uppeet jos niil pittää hurrat.Ja sama suomeksi,kiitos. (Anteeksi,muutamat asiat tekstistäsi tuottavat hankaluuksia)
ebzu kirjoitti:
Ja sama suomeksi,kiitos. (Anteeksi,muutamat asiat tekstistäsi tuottavat hankaluuksia)
Ei mitään. Mutta suomennos:
Niinjoo. Tässä näkee,että puhun hassusti, kun näkee tuosta vastauksestasi,että ymmärsit osan väärin. Mutta en niitä nyt korjaamaan rupen.
Saavat kyllä olla aika upeat, jos niille oikein pitää hurrata.- ebzu
pofuksio kirjoitti:
Ei mitään. Mutta suomennos:
Niinjoo. Tässä näkee,että puhun hassusti, kun näkee tuosta vastauksestasi,että ymmärsit osan väärin. Mutta en niitä nyt korjaamaan rupen.
Saavat kyllä olla aika upeat, jos niille oikein pitää hurrata.Jeii! Melkein noin mä sen tajusin! Sun puhe on jännää. Vähä ku eri kieli.
ebzu kirjoitti:
Jeii! Melkein noin mä sen tajusin! Sun puhe on jännää. Vähä ku eri kieli.
Niihä se vähä niink eri kiel on. Se jopa ol. Se ol salakiil
- ebzu
pofuksio kirjoitti:
Niihä se vähä niink eri kiel on. Se jopa ol. Se ol salakiil
Meilloli pienenä salakieli. Sitä puhuttiin näin:
Omena=kuikoikai
lattia=hugzibugzi
kissa=higgelivikkeli
Myöhemmin...
Omena=tumpidumbi ebzu kirjoitti:
Meilloli pienenä salakieli. Sitä puhuttiin näin:
Omena=kuikoikai
lattia=hugzibugzi
kissa=higgelivikkeli
Myöhemmin...
Omena=tumpidumbiNo sii ol meilki tommos pienin.
Mu meen nuk e jatket si ehk huom- ebzu
pofuksio kirjoitti:
No sii ol meilki tommos pienin.
Mu meen nuk e jatket si ehk huomHuomenta Pofuksio ja muut. Uusi päivä uudet kidutukset. Kouluun ommentävä. Aagh!
ebzu kirjoitti:
Huomenta Pofuksio ja muut. Uusi päivä uudet kidutukset. Kouluun ommentävä. Aagh!
Ja miten sii tänää si meinaa miuu kidutta?
- ebzu
pofuksio kirjoitti:
Ja miten sii tänää si meinaa miuu kidutta?
Naulaan sut Hekhen kaulaan kii.
ebzu kirjoitti:
Naulaan sut Hekhen kaulaan kii.
Johan minä olen hänen olkapäässään kiinni (vasten tahtoani) >:(
- ebzu
pofuksio kirjoitti:
Johan minä olen hänen olkapäässään kiinni (vasten tahtoani) >:(
Venytän sun huulet.
ebzu kirjoitti:
Venytän sun huulet.
No voo kiitus >:(
Mik jus muu pit kalttoon kohel?
Miun pittää si varma neullo siut olkpääst kiin Herre jalkka- ebzu
pofuksio kirjoitti:
No voo kiitus >:(
Mik jus muu pit kalttoon kohel?
Miun pittää si varma neullo siut olkpääst kiin Herre jalkkaNy pelottaa.
- ebzu
pofuksio kirjoitti:
Se ol hyv. Mu ei miustka kivaa o ku oon kahest kohtta kii HeKes
O.o? Anteeks,mä tarviin suomennoksen?
ebzu kirjoitti:
O.o? Anteeks,mä tarviin suomennoksen?
Se on hyvä. Eihän minustakaan ole kiva olla kahdesta kohtaa kiinni HeKeKeessä
- ebzu
pofuksio kirjoitti:
Aijjaa...eii kai? :D
Mnää dikkaan Herrest. Pofu tykkää Raipparista. Mutta kenestä Fnfn tykkää?
Ja mistäköhän sun nimimerkki sai alkunsa? ebzu kirjoitti:
Aijjaa...eii kai? :D
Mnää dikkaan Herrest. Pofu tykkää Raipparista. Mutta kenestä Fnfn tykkää?
Ja mistäköhän sun nimimerkki sai alkunsa?Miin nimimerk tul ku ajattel fuksiaa ja posahust. Oikkestaa kyl ajatteli seroidilipofuskioosiakki
- HeKeKee'd
pofuksio kirjoitti:
Voimmä olla kolmestaki kohtaa kii... ;););););)
Eiku hä? HeKeKee'd kirjoitti:
Voimmä olla kolmestaki kohtaa kii... ;););););)
Eiku hä?Ebzu nauulas miun huulet siun olkkapäähhä ja kaullaan...
Ja mitää yriitäkkä vihjaal ni e suost.
Kuoolen, jos muusti et tää ols se keskusteel jos pittäs kirjottaa vaa puhkiilel, iliima et se ol.pofuksio kirjoitti:
Ebzu nauulas miun huulet siun olkkapäähhä ja kaullaan...
Ja mitää yriitäkkä vihjaal ni e suost.
Kuoolen, jos muusti et tää ols se keskusteel jos pittäs kirjottaa vaa puhkiilel, iliima et se ol.Onko Ebzulla "kalu"?
[Vaihtoehto yksi;] Vilken aktual fitta ska mi ögöner sade att... Som fennojunterna skriver i skrangliga fennomunart.
[Vaihtoehto kaksi;] Mitä aktuaalista vittua sivistyneet silmäni näkevätkään; joukko fennoja kirjoittaa typerän kuuloisia murresanojaan Internetissä ja saastuttaa suomen kielioppia! Lopettakaa!kurpizza kirjoitti:
Mikä sua vaivaa?
Nainen, käsky oli kirjoittaa niinkuin puhuu ja en puhu murteilla, capish?
israelin-tukija kirjoitti:
Nainen, käsky oli kirjoittaa niinkuin puhuu ja en puhu murteilla, capish?
Mutta muut puhhuu, joten miks sä niille reuhaat?!
kurpizza kirjoitti:
Mutta muut puhhuu, joten miks sä niille reuhaat?!
Koska osallistuin keskusteluun aiheesta, joka sattuu olemaan murteet, ja sanoin jo sanottavani. Hyvästi.
israelin-tukija kirjoitti:
Koska osallistuin keskusteluun aiheesta, joka sattuu olemaan murteet, ja sanoin jo sanottavani. Hyvästi.
Meni vähä ohi, mutta joo okei.
- Ezbu
Tää o hyvä keskustelu jote myö päätin että tävvois nostaa. (:
Tulkaashaaapukaa ihimiset rakkaat puhumaa omalla kauniilla tavallanne pls?
Puheeaihe vois toki olla iha jees, mut myö en ainakaa keksi mitää... mut keksikää te nii puhutaha sitte. (:Taisiis ei tää keskustelu mut tää idea. Tää keskustelu on aik tylsää ja tylsää ja tylsää ja tylsää ja tylsää jajaja
- HEIPPAHEIPPAfeikki
NYT TÄYTYY LÖYTÄÄ HEIPPAHEIPALLE TYTTÖYSTÄVÄ
Ainiin, ei sillä että ketää omista Pulinoista (paitsi jiitee) näkis tämmut siis Addictio on siis mä eli Ebzu niinkuin varmaan tajusittekin jo. Myö rakastan teitä joten höhöö teitä mutten polkuja joten te ansaitsette tietää♥♥♥
-Ebzu/Addictio- Yksijaainoapofu
Nii no siis kyl mä tän näin. Ja kiva vaa tietää, mut en mä kyl suhu oo tol nimimerkil huomioo kiinnittäny.
- Ihaaaaa
Yksijaainoapofu kirjoitti:
Nii no siis kyl mä tän näin. Ja kiva vaa tietää, mut en mä kyl suhu oo tol nimimerkil huomioo kiinnittäny.
Oikeestaa mä rupesin nyt miettiin, et miks mä laitoin nimimerkiks yksijaainoapofu, vaikka oon sanonu, etten oo enää pofu. Kai mä en oo vie itsekkään oppinu sitä.
Myö nykyää vähä etin omaa puhetyyliä; viikolloppuna myö puhuin palio jännemmi ku nyt...
- Ihaaaaa
Aa. Mut kuulostaa toiki aika jännältä. Oisinpa voinu tänää saapuu tapaamaan nii oisin kuullu kui jännästi sä oikeesti puhut.
Piti tämäkin paska nostaa....
- Ihaaaaa
Sitä varten ne paskat taitaa olla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815