Jos kissä nukutetaan niin paljonko semmoinen toimenpide maksaa noin pyöreästi ja mitä kissalle sitten nukutuksen jälkeen? eli mihin se laitetaan ja jos käy näin että se kuolee kotona niin mihin se on vietävä?
Kissan nukutus ym.
14
1275
Vastaukset
- sinulle
Kissan nukuttaminen maksanee n.50e, riippuu tietysti minne sen viet, yksityiset maksaa enemmän. Jos kissa kuolee kotona, sinähän voit tehdä sille mitä haluat, haudata sen sopivaan paikkaan tai sitten antaa sen eläinten tuhkauksia ja hautauksia toimittavan toimiston hoidettavaksi (eläinlääkäriasemilta löydät tietoa), jolloin voit itse pitää tuhkan ja haudata sen tai antaa haudata esim. eläinten joukkohautaan, kuten itse tein.
- misu1
Onko sitten kissan hautaaminen omalla pihalle (rivitalo)kovinkaan esteettistä kun ajattelee että siihen joskus muuttaa ihan vieraat ihmiset.
Voiko sen kissan sitten nukutuksen jälkeen jättää eläinlääkärille ja sieltä se kuljeksii yhteistuhkaukseen /hautaukseen? - näin minä tein
misu1 kirjoitti:
Onko sitten kissan hautaaminen omalla pihalle (rivitalo)kovinkaan esteettistä kun ajattelee että siihen joskus muuttaa ihan vieraat ihmiset.
Voiko sen kissan sitten nukutuksen jälkeen jättää eläinlääkärille ja sieltä se kuljeksii yhteistuhkaukseen /hautaukseen?No enhän minä tiedä millaisessa asunnossa asut, väliaikainen rivitaloasunto ei kuulosta kovin kivalta hautapaikalta, lähinnä kävi mielessäni jonkun ison omakotitalon puun juureen tms.
Kun kissaani ei voitu enää pelastaa, jätin sen eläinlääkäriin, josta se toimitettiin yhteistuhkauksessa muiden eläinten kanssa. Yhteistuhkaus oli ilmainen, yksilötuhkaus uurnineen olisi maksanut n.100e. Itse ajattelin niin, ettei se rakasta kissaani takasin tuo, vaikka se yhteishaudataankin muiden kanssa ja ongelma olisi ollut sekin, minne olisin tuhkan laittanut. En haluaisi sitä kirjahyllyssäkään säilyttää ja eläinten hautausmaa on minulle liian kallis ylläpidettävä. Itse asun myös kerrostalossa.
- niina
eli meillä päin eläinlääkärit ottaa euthanasiasta n. 18 euroa.
- iita
En tiedä missäpäin Suomea asut mutta tässä yksi linkki josta mahdollisesti voi olla apua.
http://www.koirat.com/palvelusivu.phtml?id=55
Vaikka linkin tekstistä saa sen käsityksen, että kyse on koirista, niin tämä "Usva" hoitaa kaikkien lemmikien tuhkaamisen ja haluttaessa tietysti myös uurnan. - ^kisu^
Moi.. Nukutuksen hinnasta en tiedä. Kun kissasi on herännyt nukutuksesta se on todella tokkurainen. Laita se esim. autossasi kuljetuskoppiin jossa on pehmusteita. Kun viet sen kotiin korjaa vessastasi KAIKKI irtonaiset tavarat pois ja laita sinne RAIKASTA vettä. Käy kattomassa kissaasi välillä tai ota se seuraasi sillein että voit VAHTIA SITÄ KOKO AJAN. Kuolema on erittäin harvinaista ja uskon todella ettei sinulla ole sitä pelkoa että kissasi kuolee... Mutta jos näin kävisi soita eläinlääkärille tai vie eläinsairaalaan. Onnea nukutukseen =)
...oksensi auton etupenkille. Kun mun äiti vei sen leikattavaksi niin tietenkin se nukutettiin. Sitten kun se oli heränny niin äiti anto sen olla etupenkillä muistaakseni vapaasti. Ei sillä tokkuraisena ollu mihinkään kiire :)
Siihen se sitten oksens. Tuli varmaan autossa huono olo kun oli puolinukuksissa ja ikkunan toisella puolella vilisee taloja ja autoja ohi.- -A-
Tässä taisi olla kysymys kissan ikiuneen nukuttamisesta...
- ^kisu^
-A- kirjoitti:
Tässä taisi olla kysymys kissan ikiuneen nukuttamisesta...
Moi. Tarkoitin kyllä ihan nukuttamista. En ikiuneen nukuttamista. Ei minusta ole kauhean järkevää jättää puolinukuksissa olevaa kissaa auton etupenkille VAPAANA! Mieti jos esim kissasi hyppäisi auton kaasu/jarru polkimille tai tuulilasille!!! Ruuhkassa esim et voisi tehdä asialle mitään. =) En tarkoita pahalla mutta varmuuden vuoksi käyttäkää koppia/turvavyötä ( siis eläimille tarkoitettuja)
- kiskis
^kisu^ kirjoitti:
Moi. Tarkoitin kyllä ihan nukuttamista. En ikiuneen nukuttamista. Ei minusta ole kauhean järkevää jättää puolinukuksissa olevaa kissaa auton etupenkille VAPAANA! Mieti jos esim kissasi hyppäisi auton kaasu/jarru polkimille tai tuulilasille!!! Ruuhkassa esim et voisi tehdä asialle mitään. =) En tarkoita pahalla mutta varmuuden vuoksi käyttäkää koppia/turvavyötä ( siis eläimille tarkoitettuja)
Siis alkuperäinen kysyjä mielestäni tarkoitti ikiuneen nukuttamista.
- -A-
kiskis kirjoitti:
Siis alkuperäinen kysyjä mielestäni tarkoitti ikiuneen nukuttamista.
Tarkoitin siis alkuperäistä kysyjää. Kissan nukutuksen ennen leikkausta ja mitä sen jälkeen kyllä ymmärsin.
- misu
-A- kirjoitti:
Tarkoitin siis alkuperäistä kysyjää. Kissan nukutuksen ennen leikkausta ja mitä sen jälkeen kyllä ymmärsin.
tarkoitin,sorry väärinkäsityksestä mutta homma on nyt ok,eli tietoa tuli tarpeeksi.
- kiskis
17½v. kisumme nukkui pois kotona vierellämme. Oli perjantai-ilta, soitin päivystävälle ja kysyin mitä teen, oli talvi ja hän käski laittaa kisumme parvekkeelle ennen kuin hajoaminen alkaa.
Tiesimme että kisumme lähtö on lähellä ja olimme päättäneet että kisumme tuhkataan. Tämä tuli maksamaan n.100€.
Siinä surussa oli yksi lohtu, saimme pienen, pienen kauniin uurnan takaisin kotiimme jota säilytämme kirjahyllyssä kisumme muistojen ja valokuvan vierellä.
http://www.verna.fi/- misu
kaikille.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235853- 601997
- 271449
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2351238- 741125
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531097Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️681084- 511052
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1431046Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995