Tervehdys,
Sain esitäytetyt kiinteistöveroilmoituksen tutkittavakseni ja huomasin, että perheeni omistuksessa olevista kahdesta omakotitalosta toinen on kirjattu pääasiassa vakituisessa asuinkäytössä olevaksi ja toinen muussa kuin vakituisessa asuinkäytössä olevaksi asunnoksi.
Käytännössä tämä "muu kuin vakituinen asuinkäyttö" sijaitsee naapuritontilla ja kyseinen talo toimii tällä hetkellä varastorakennuksena, minkä vuoksi näkisin, että käsittääkseni lähinnä vapaa-ajan asuntoihin sovellettava muu kuin vakituinen asuinkäyttö taitaa nostaa nyt tuota maksettavaa kiinteistöveron määrää, vai kuinka?
Toinen tapaus koskee kesämökkiä, jossa verottajan tietojen mukaan on vesiputki, mutta käytännössä taloon sisälle ei tule vettä, vaan tontin rajalle on toki tuotu vesiputki, mutta itse liittymää ei ole rakennettu taloon. Lasketaanko tämä silloin siten, että taloon tulee kuitenkin vesi?
Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
Kiinteistön käyttötarkoituksen merkitys
1
89
Vastaukset
Hei, kiitos kysymyksistäsi!
Sinun kannattaa selvittää tuon toisen talon käyttö ja vaatia siihen käyttötarkoituksen muutos. Muun kuin vakituisen asunnon veroprosentti voidaan kunnassa määrätä enintään 0,6 prosenttiyksikköä isommaksi, kuin vakituisten asuinrakennusten prosentti.
Keesämökin varusteena on vesijohto silloin kun rakennukseen on kiinteästi asennettu vesijohtojärjestelmä, johon vesi tulee alueellisesta vesijohtoverkostosta tai kaivosta joko paineella tai pumpulla. Ilmoita vesijohtovaruste poistettavaksi ja korjaa tiedot sitten kun asennukset ovat toteutuneet.
Terveisin Martti Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273553- 412389
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352218Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71997Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431552- 381429
- 1271282
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591230Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451205- 131189