Hei,
Olen vuokrannut omistamaani asuntoani heinä-elokuussa 2014 Airbnb:n kautta kalustettuna useille eri vuokralaisille. Loka-joulukuussa 2014 olen vuokrannut asuntoa yhtäjaksoisesti kahdelle henkilölle (molemmilla omat vuokrasopimukset), tällöin asunto ei ole ollut kalustettu. Kuinka merkitsen nämä vuokratulot veroilmoitukseen? Pitääkö minun täyttää joka tapauksessa lomake 7H, vai riittääkö että ilmoitan vuokratulot veroilmoitukseen? Kuinka erittelen veroilmoitukseen Airbnb-vuokratulot, kun lomakkeessa kysytään vuokralaista? Merkitsenkö siihen kohtaan "Airbnb"? Entä laitanko vuokrausajaksi heinä-elokuun kokonaisuudessaan, vaikka vuokraustoimintaa on ollut tuona aikana satunnaisesti, n. 10 päivää per kuukausi? Airbnb-tulojen ilmoittamisesta: Ilmoitanko vain nettotulon joka on maksettu minulle välityspalkkion vähentämisen jälkeen, vai ilmoitanko bruttotulon, ja erittelen vähennyspalkkion vähennyksiin? Toivoisin sivuillenne selkeämpää ohjeistusta tällaisiin tapauksiin.
Airbnb -vuokratulot ja muut vuokratulot
1
105
Vastaukset
Hei ja kiitos kysymyksestä!
Airbnb:n vuokratulot voit ilmoittaa yhtenä kokonaisuutena eikä sinun tarvitse eritellä vuokralaisia tältä osin. Merkitse lomakkeella 7H tai sähköiseen ilmoitukseen bruttovuokratulo, yhtiövastikkeet ja muut kulut. Muista kuluista tee selvitys lisätiedoissa (myös välityspalkkiosta). Ilmoita yhtiövastike vain siltä ajalta, kun sinulla on ollut vuokralaisia.
Kalustetun asunnon vuokratulosta voit vähentää laskennallisen vähennyksen, joka on yksiöstä tai yhdestä huoneesta 40 euroa/kk. Jos vuokraat tätä suuremman asunnon kalustettuna, vähennys on 60 euroa/kk.
Kiitos kehitysvinkistä. Välitän sen eteenpäin.
Ystävällisesti Satu V. Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561338
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1601270Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu581222Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601135Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041101Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58907Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56883KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin81832- 51817
Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54795