Vanha karttaplotteri hajosi viime kesänä, ja mielessä on käynyt sen korvaaminen Android-tabletilla. Löytyyköhän kohtuuhintaisia malleja, joita arvaisi käyttää avotilassa sateellakin?
Edullinen Android-tabletti purjehdukseen
19
112
Vastaukset
- Pussi_tai_kotelo
Sadetta kestäviä ei ihan kohtuuhinnalla löydy mutta normi tablettikin toimii hyvin suojapussissa tai kotelossa, kosketusnäyttö toimii muovikalvon läpi ihan normaalisti (siis kalvon, ei levyn) kunhan se kalvo on kiinni levyssä. Noita löytyy valmiina aika edullisesti eli ei kannata alkaa itse tekemään.
- Bossu
Mulla on veden- ja iskunkestävä tabletti, mutta se maksoi yli 400 euroa. Tuskin saa paljon halvemmalla. Sonylla on myös sellaisia, mutta taitaa nekin olla yli 400.
- Better_Than_Life
Jep, Sony Xperia Tablet on vedenkestävä, mutta maksaa jo jonkin verran. Itselläni on tuo ja siinä Loisto Mobiili. Lisäksi Navionics Europe joka jäänyt tosin käyttämättä tuon Loiston hankkimisen jälkeen.
- hommasin
Samsung GalaxyTab3 Lite maksoi 79 e
- Suojakalvoko
Millä saadaan näytöstä näkymään kuvaa kirkkaalla ilmalla? Ajatuksia? Viime viikolla kokeilin. Tabletti navinics aurinko= ei näy mitään!
Joku suojakalvo tms?- kjnibuyc
Yritä saada tabletti esim sprayhoodin alle, jotta näkyy. Ota tarpeeksi iso, ei mitään 5-tuumaista.
- Toinenjoku
Mattakalvo auttaa ainakin mun käytössä. Ostin viimekesänä Expertiltä.
- JKL4
Meillä ipad toista kesää menossa ja hyvin pärjää kun muistaa pitää pädin suojassa auringolta. Kuumenee ja lakkaa toimimista kunnes jäähtyy.
Näkyy aisit, juutubet, iltalehdet sun muut vaikka purjehduksen aikana. Paljon monipuolisempi kuin perinteinen karttaplotteri ja kartat hyviä nykypäivänä. - Kalvoauttaa
Kalvo jeesaa paljon. Ainakaan galaxyssa ei ollu viime kesänä mitään ongelmaa näkyvyyden kanssa. Näistä kokemukset: http://solutions.3msuomi.fi/wps/portal/3M/fi_FI/3MScreens_EU/Home/ScreenProtectors/Anti-Glare/
- VaihtoehtoAndroidille
http://www.svb24.com/en/seatec-chart-plotter-nav-6-nav-6i.html
Plotterin saa alle 300 egellä. Eihän ruutu ole suurensuuri, mutta tehty plotteriksi ja kestää säätä. GPS antenni sisältyy hintaan.- Bossu
Tuohon vielä kartat päälle 300 euroa.
- 7tuumainen
Onko jotain sopivaa ladattavaa sovellusta parantamaan näytön valoisuutta?
- Ipad2
Oma Ipad näkyy kohtalaisen hyvin auringossa ilman kalvoja yms. Nyt akku rupee vetelee viimeisiä ja ajattelin ostaa androidin, mutta tän viestiketjun luettuani alkoi epäilyttämään, että riittääkö niissä tehot. Ipadin ongelma on hinta.
- Teho_riittää
Hyvin riittää Android-tableteissakin tehot. Kannattaa huomioida että iPadit ovat Applen tuotteita, kaikki keskenään suunnilleen samaa tasoa (toki uudemmassa aina parannuksia ja tehoa lisää). Android-tabletteja taas on kymmenillä eri valmistajilla, eri tasoisia ja laatuisia. Kun pysyy erossa halvimmista kiinalaisista epämääräisen merkkisistä Android-tableteista ja vähän katsoo laitteen tietoja ennen ostoa niin saa edullisesti tehokkaan ja laadukkaan laitteen. Android-tablettien kohdalla joku 150€ on alaraja eli sitä halvempiin kannattaa suhtautua isolla varauksella (mutta edes 250€ hintalapussa ei takaa että laite olisi hyvä), Androidin kohdalla ostajan pitää siis katsoa mitä ostaa.
Navigointi ei vaadi tehoja. Satasen tabletti riittää mainiosti, kunhan sen saa johonkin pussiin. Kiinan tabletit on huonoja, kun ne eivät päivity
- GarminjaSony
Kokeiltu Garmin 70s ja Sony Xperia 10" ja taskuloisto. Garmin Suomenlahden kartat = 990 199 Eur. Sony kartat = 400 Eur.
Käytettävyys on noin samaa luokkaa. Kestävyydestä ei tietoa. - Toinenjoku
Lenovo ideatab a3000 = 150€ Loistomobiili = n.40€ 0 190 €.
Toiminut 2 vuotta. - ibadjasurface
Miten onnistutte käyttämään noita tabletteja veneen navigoinnissa kovemmassa kelissä, kun on vaikeaa välillä osua plotterin isoihin nappuloihin sormin, saati tabletin kosketus näyttöön, kun tahtoo temppuilla välillä ihan paikallan istuenkin, kun hieman koskee väärin?
- Toinenjoku
Ei sitä tarvitse tökkiä kokoajan. Siitä näkee missä mennään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2312122Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101798Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601396Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801205Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171048- 581015
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89984TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15980- 70832
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42824