Tulihan se sieltä
Veneet verolle PER****
6
<50
Vastaukset
- fågeli
Ehdit ensin ;) no toivotaan, että painottuu haitan (esim. polttoaineen kulutuksen) mukaan...
- Barrikaadeillemars
Toivotaan..
Seuraavat hallitukset nostavat sitä aina pikku hiljaa, koska veneilijöiltä on helppo kiristää rahaa. Ja laajentavat veropohjaa... Kiitos teille, jotka äänestitte näitä puolueita!
- seppomartti
Selvisi, mihin tarkoitukseen Trafin venerekisteriä tarvitaan. Mutta todennäköisesti aloitetaan pienillä summilla ja koroitetaan kustannuksia vähitellen. Ei siinä sinänsä mitään outoa ole, että veneilijöiltäkin halutaan maksutalkoisiin, kun ajatellaan miten paljon autoilijoilta kerätään maksuja.
- TS36
Ehkä antaa oikeuden vaatia rahoille vastinetta eli yhteiskunnan ylläpitämiä fasiliteetteja myös jatkossa.
- Kyyninenjätkä
Summa voi ehkä olla satasen luokkaa (50 miljoonaa yhteensä, sisältää veneet, motskarit, mönkijät, kelkat).
Siitä noin 50 euroa menee varmaan perustettavan 200-henkisen Valtiollisen veneverolaskutuslaitoksen kuluihin. Kuten autoilussa, noin 20% palautunee väylänpitoon. Siitä kymmenestä eurosta maksetaan 100-henkisen Valtiollisen veneveron kantamisyksikön operatiivisen yksikön yleiskuluihin.
Vertaa esim koiravero, täällä 50 euroa per hurtta oli niin pieni summa että ei riittänyt "tarvittavaan" byrokratiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164