Septitankin huohotusreikää pitäisi suurentaa 29mm->38mm. Hieman epäonnistuneen yrityksen jälkeen reiän ympärillä lasikuitupinta on hieman vaurioitunut. Kohdan saanee jäämään isomman reiän sisään, jos sen poraa vanhaan reikään nähden aavistuksen sivuun. Mietin, että operaation voisi suorittaa täyttämällä vanhan reiän lasikuitukitillä ja poraamalla sitten uuden reiän sen avulla. Onko tämä paras tapa, vai miten se kannattaisi hoitaa?
Reiän suurennus
19
2469
Vastaukset
- Acegi
Poraa vaikka lautaan 38mm reikä,käytä sitä sabluunana,sabluuna vanhan reijän päälle ja siitä poraus,tulee siisti reikä.
- Ohlsonisti
Kiitos vinkistä. Tuossa kohdassa ongelmana on vain se, että sabluunaa ei saa kiinnitettyä riittävän hyvin veneen kylkeen.
Ohlsonisti kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Tuossa kohdassa ongelmana on vain se, että sabluunaa ei saa kiinnitettyä riittävän hyvin veneen kylkeen.
poraa lautaan kaksi reikää ja ruuvaa se kiinni liian pienen reiän ympärille. Laita ruuvit niin, että ne jää uuden isomman reiän sisään, jolloin pitävät lautaa kiinni, kun poraat ja irtoavat isomman reiän kappaleen mukana. Laita ohut lauta.
- pöntööööö
Ei taida tankkiin paljon alipainetta enää septin tyhjenys pumpulla saada jos huohotinkin samat 38mm kuin imupuolella...
- Ohlsonisti
Putki on itse asiassa kapeampi, mutta osa tarvitsee tuon kokoisen reiän.
- Acegi
Olet ymmärtänyt septityhjennyksen väärin,mieti missä se alipaine on.hmm.pöntööö
- KiinnostaaKovastikin
Acegi kirjoitti:
Olet ymmärtänyt septityhjennyksen väärin,mieti missä se alipaine on.hmm.pöntööö
No missä se alipaine mielestäsi tyhjennettäessä vacumilla sitten on?
- P-huussi-Paavo
Alipaine on imutyhjennysyhteessä/letkussa, joka menee septitankissa pohjalle, eli pinnan alle. Itse säiliöön ei missään tapauksessa saa muodostua alipainetta, pienikin alipaine vetää yleensä suorakulmaisen säiliön kasaan kuin muovipussin.
- Acegi
Ei tarvi mihinkään kiiniittää,jollet ite jaksa pitää kiinni vaikka sitten siitä laudasta pyydä kaveri apuun,älä tee asiasta ongelmaa kun ei sitä ole.
- ljkhfd3
Poraa vaneriin 32mm reikä reikäporalla ja käytä irronnut kiekko 38mm reikäporan ohjaimena.
- reiänreunat
Kaksi reikäsahaa päällekäin. 38mm sisään 29mm ja ruuvaat ne siihen reikäsahan poranterään. Tuo 29mm toimii siten ohjurina 38mm:lle. Saattaa kyllä sahat juntata aika tiukasti toisiinsa, eli ei kannata kalleimpia teriä uhrata. Mutta esim Biltemasta tai Tokmannilta saa edullisia teriä, jotka kestävät tuon yhden kerran.
- vaneriavaan
toi vanerikikka on parempi, mutta tais mennä epoksin puolelle tällä kertaa. no käy se niinkin :)
- Ohlsonisti
Kiitos hyvistä vinkeistä. Meni tosiaan epoksiksi.
- pekkali
Poraa 29mm (tai 30mm) reikäterällä lautaan tms reikiä. Säästä pois poratut pyöreät limput.
Keskitysterä on pidempi kuin reikäterä ja laita em. pyöreitä limppuja keskitysterään niin että ne tulevat ulommaksi kuin reikäterä.
Liimaa tai naulaa limput toisiinsa ja näin sinulla on keskitin jonka avulla voit porata suuremman reijän.
Toinen vaihtoehto on käyttää kartioterää. - 1ooooooooooooooooooooooo
Vaihtoehto niille jotka haluavat laitta imutyhjennyksen :poraa ihan uusi reikä sivuun ja vedät uuden putken vanhan viereen,näin minä tein kun asensin imutyhjennyksen vuosia sitten, ei ole septi mennyt rusinaksi
- Acegi
Mitä tallaisen asia kans jaarittelee,reikä ohkaiseen lautaan ensin sitten painetaan kylkeä vasten lauta ja ja poraus siihen uusi isompi reikä on valmis,olen kymmeniä reikiä tehnyt näin,ikinä ei ole epäonnistunut
- Uhvuhvuhvuhvuhv
Kymmeniä kertoja sössiny reiän koon?
- Acegi
Niin isontanut veneideni läpivientejä/lämppäreiden putkien/ilmastointi koneen putkien suulakkeiden reikiä ym.ym.Pienentää en osaa reikää reikäporalla varmaan uusavuttomuutta.
- Uhvuhvuhvuhvu
Joo se on kyllä avutonta. Välittäjä lkv kyllä takuulla osaisi. Jos siihen pyörivään terään syöttäisi kuitua ja epoksia ja keskipakovoima sitten hoitais loput?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412348Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101838Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse691623Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801265- 631164
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171138TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901020Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42874- 70862