Onko kellään tietoa mikä on suomalaisten veistämöiden tilanne? Baltic ja Nautor ilmeisesti porskuttavat, mutta mikä tilanne on esim. Finnflyerilla, Finngulfilla tai EF:llä. Onko veneitä myyty yhtään ja onko tulevaisuudesta mitään toivoa? Olisi tosi sääli, jos kotimaiset valmistajat katoavat kokonaan.
Suomalaiset purret?
11
74
Vastaukset
Nautor ja Baltic on tappiolla, mutta niillä on liikevaihtoa, kun taas nuo muut taitaa odotella parempia aikoja. Naantalilainen InTime tekee one offeja melko tasaiseen tahtiin laivansisustuksen oheishommana.
- Paremminkin_voisi_olla
Nautorilta taitaa 2015 aikana valmistua 2 venettä, nyt työn alla on puolen tusinaa.
- Ruotsi_rules
Finnflyer on nyt Båthuset i Mariehamn, kotisivut pari kuukautta kiinni, ei vaikuta lupaavalta/ en ainakaan käsirahaa maksaisi vaikka muka veneen tekisivätkin. FG on eestiläisvene - Dusseldorfissa oli 331, joka on auttamattoman vanhanaikainen. EF toivottavasti jatkaa, koska siellä ymmärretään räätälöintitarpeet. Eli: huonolta näyttää. Ruotsissa Linjettillä on parin vuoden jono ja Arconaa tehdään muutaman kymmenen veneen vuosivauhdilla, HRä myös.
- Kanoottirunko
Ruotsi_rules kirjoitti:
Finnflyer on nyt Båthuset i Mariehamn, kotisivut pari kuukautta kiinni, ei vaikuta lupaavalta/ en ainakaan käsirahaa maksaisi vaikka muka veneen tekisivätkin. FG on eestiläisvene - Dusseldorfissa oli 331, joka on auttamattoman vanhanaikainen. EF toivottavasti jatkaa, koska siellä ymmärretään räätälöintitarpeet. Eli: huonolta näyttää. Ruotsissa Linjettillä on parin vuoden jono ja Arconaa tehdään muutaman kymmenen veneen vuosivauhdilla, HRä myös.
"Ruotsissa Linjettillä on parin vuoden jono."
Eikö tuo Linjettkin ole melko vanhanaikainen ainakin muodoltaan? - ariel37
Kanoottirunko kirjoitti:
"Ruotsissa Linjettillä on parin vuoden jono."
Eikö tuo Linjettkin ole melko vanhanaikainen ainakin muodoltaan?Vanhanaikainen muotoilu ja kunnon mahonki- tai tiikkisisustus toimivat vaikeina talouden aikoina myyntivaltteina. Ostajina ovat nyt ne, jotka pystyvät ostamaan kohtuullisen pitkän ajan unelmaveneensä ilman velanottoa. Linjett lienee sellainen vene ja niin olisi Finngulfkin ilman lentämättömäksi leijaksi rakennettua ja firman talouden tuhonnutta 43 -projektia.
Baltic ja Nautorkin tekevät veneitä asiakaskunnalle, joiden menestys ei ole kiinni talouden sykleistä. Asiakas kertoo sen, mitä haluaa ja veistämöt tekevät. Nauticatilla taas pitänee oikein varoa kaikkea trendihuumaa, asiakaskunta on erittäin traditionaalista veneväkeä. - FG37
Ruotsi_rules kirjoitti:
Finnflyer on nyt Båthuset i Mariehamn, kotisivut pari kuukautta kiinni, ei vaikuta lupaavalta/ en ainakaan käsirahaa maksaisi vaikka muka veneen tekisivätkin. FG on eestiläisvene - Dusseldorfissa oli 331, joka on auttamattoman vanhanaikainen. EF toivottavasti jatkaa, koska siellä ymmärretään räätälöintitarpeet. Eli: huonolta näyttää. Ruotsissa Linjettillä on parin vuoden jono ja Arconaa tehdään muutaman kymmenen veneen vuosivauhdilla, HRä myös.
Ei ole jonoa Linnjetillä enää. Veneitä kyllä saa jos on tarvis. Finnflyerin taru on kyllä lopussa kuten myös FG:n käytännössä. Arcona menestyy ja on pystynyt uudistamaan mallistoa.
- Joakim1
FG37 kirjoitti:
Ei ole jonoa Linnjetillä enää. Veneitä kyllä saa jos on tarvis. Finnflyerin taru on kyllä lopussa kuten myös FG:n käytännössä. Arcona menestyy ja on pystynyt uudistamaan mallistoa.
Onko tietoa, että FinnFlyer on lopussa? Ainakin yksi 2015 vene on myyty Suomeen.
- FG37
Hups, en olisi uskonut! Mikä malli ja mihinpäin on menossa?
- Joakim1
FG37 kirjoitti:
Hups, en olisi uskonut! Mikä malli ja mihinpäin on menossa?
Katso LYS-todistuksia.
- asdfghjjkl
Kuopijoon, mahtavaa! Kova peli niillä vesillä.
- kalakukko2
Jep. Seuraavaksi nopein on H35...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483