Suomalaiset purret?

suosisuomalaista

Onko kellään tietoa mikä on suomalaisten veistämöiden tilanne? Baltic ja Nautor ilmeisesti porskuttavat, mutta mikä tilanne on esim. Finnflyerilla, Finngulfilla tai EF:llä. Onko veneitä myyty yhtään ja onko tulevaisuudesta mitään toivoa? Olisi tosi sääli, jos kotimaiset valmistajat katoavat kokonaan.

11

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nautor ja Baltic on tappiolla, mutta niillä on liikevaihtoa, kun taas nuo muut taitaa odotella parempia aikoja. Naantalilainen InTime tekee one offeja melko tasaiseen tahtiin laivansisustuksen oheishommana.

    • Paremminkin_voisi_olla

      Nautorilta taitaa 2015 aikana valmistua 2 venettä, nyt työn alla on puolen tusinaa.

      • Ruotsi_rules

        Finnflyer on nyt Båthuset i Mariehamn, kotisivut pari kuukautta kiinni, ei vaikuta lupaavalta/ en ainakaan käsirahaa maksaisi vaikka muka veneen tekisivätkin. FG on eestiläisvene - Dusseldorfissa oli 331, joka on auttamattoman vanhanaikainen. EF toivottavasti jatkaa, koska siellä ymmärretään räätälöintitarpeet. Eli: huonolta näyttää. Ruotsissa Linjettillä on parin vuoden jono ja Arconaa tehdään muutaman kymmenen veneen vuosivauhdilla, HRä myös.


      • Kanoottirunko
        Ruotsi_rules kirjoitti:

        Finnflyer on nyt Båthuset i Mariehamn, kotisivut pari kuukautta kiinni, ei vaikuta lupaavalta/ en ainakaan käsirahaa maksaisi vaikka muka veneen tekisivätkin. FG on eestiläisvene - Dusseldorfissa oli 331, joka on auttamattoman vanhanaikainen. EF toivottavasti jatkaa, koska siellä ymmärretään räätälöintitarpeet. Eli: huonolta näyttää. Ruotsissa Linjettillä on parin vuoden jono ja Arconaa tehdään muutaman kymmenen veneen vuosivauhdilla, HRä myös.

        "Ruotsissa Linjettillä on parin vuoden jono."

        Eikö tuo Linjettkin ole melko vanhanaikainen ainakin muodoltaan?


      • ariel37
        Kanoottirunko kirjoitti:

        "Ruotsissa Linjettillä on parin vuoden jono."

        Eikö tuo Linjettkin ole melko vanhanaikainen ainakin muodoltaan?

        Vanhanaikainen muotoilu ja kunnon mahonki- tai tiikkisisustus toimivat vaikeina talouden aikoina myyntivaltteina. Ostajina ovat nyt ne, jotka pystyvät ostamaan kohtuullisen pitkän ajan unelmaveneensä ilman velanottoa. Linjett lienee sellainen vene ja niin olisi Finngulfkin ilman lentämättömäksi leijaksi rakennettua ja firman talouden tuhonnutta 43 -projektia.
        Baltic ja Nautorkin tekevät veneitä asiakaskunnalle, joiden menestys ei ole kiinni talouden sykleistä. Asiakas kertoo sen, mitä haluaa ja veistämöt tekevät. Nauticatilla taas pitänee oikein varoa kaikkea trendihuumaa, asiakaskunta on erittäin traditionaalista veneväkeä.


      • FG37
        Ruotsi_rules kirjoitti:

        Finnflyer on nyt Båthuset i Mariehamn, kotisivut pari kuukautta kiinni, ei vaikuta lupaavalta/ en ainakaan käsirahaa maksaisi vaikka muka veneen tekisivätkin. FG on eestiläisvene - Dusseldorfissa oli 331, joka on auttamattoman vanhanaikainen. EF toivottavasti jatkaa, koska siellä ymmärretään räätälöintitarpeet. Eli: huonolta näyttää. Ruotsissa Linjettillä on parin vuoden jono ja Arconaa tehdään muutaman kymmenen veneen vuosivauhdilla, HRä myös.

        Ei ole jonoa Linnjetillä enää. Veneitä kyllä saa jos on tarvis. Finnflyerin taru on kyllä lopussa kuten myös FG:n käytännössä. Arcona menestyy ja on pystynyt uudistamaan mallistoa.


      • Joakim1
        FG37 kirjoitti:

        Ei ole jonoa Linnjetillä enää. Veneitä kyllä saa jos on tarvis. Finnflyerin taru on kyllä lopussa kuten myös FG:n käytännössä. Arcona menestyy ja on pystynyt uudistamaan mallistoa.

        Onko tietoa, että FinnFlyer on lopussa? Ainakin yksi 2015 vene on myyty Suomeen.


      • FG37

        Hups, en olisi uskonut! Mikä malli ja mihinpäin on menossa?


      • Joakim1
        FG37 kirjoitti:

        Hups, en olisi uskonut! Mikä malli ja mihinpäin on menossa?

        Katso LYS-todistuksia.


      • asdfghjjkl

        Kuopijoon, mahtavaa! Kova peli niillä vesillä.


      • kalakukko2

        Jep. Seuraavaksi nopein on H35...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe