Pieni kertomus oman veneen rekisteröinnistä tänä kesänä. Ensimmäinen katsastuskonttori, joka netissä ilmoittaa tekevänsä venerekisteröintejä, kertoo paikan päällä, että heitä ei oikein kiinnosta niitä tehdä, kun se on niin hidasta ja siitä saa niin vähän rahaa. Toinen katsastusasema soittaa trafin neuvontaan ja sieltä sanotaan, että paperit (trafin sivuilta tulostettu kauppakirja ja venerekisteri-ilmoitus) eivät riitä, vaan sisämoottorille pitää tehdä aina oma kauppakirja... Sitten seuraavaan konttoriin, josta soittavat uudelleen trafiin ja sieltä sanotaan, että missään nimessä moottorille ei tarvita omaa kauppakirjaa. Täällä konttorilla rekisteröinti onnistuisi muuten, mutta trafin nettipalvelu kaatuu. Seuraavana päivänä rekisteröinti onnistui. Oletteko muut joutuneet samanlaisten ongelmien eteen?
Rekisteröinti katsastusasemilla
4
<50
Vastaukset
- oiva.todiste
Tuosta nähdään, että venevero on tarpeen. Millä muuten saataisiin ihmiset Trafissa tietämään, mitä rekisteröinti vaatii. Kun vielä seuraava vuonna ja pari kertaa sen jälkeen veroa korotetaan, alkaakin veron tuotto jo peittää rekisterin pidosta, eli veron perusteista koituvat kustannukset ilman, että sitä muilla verotuotoilla tuetaan.
- rahan_ihmisten.pyörittel
Eikö tässä maassa ole parempaa tekemistä?
- Poiskatseilta
On, kun kääntää paatin nurin ja ryömii kullan kaa alle.
Ne konttorit ovat usein venemyymälöitä ja niitä kiinnostaa vain omien veneiden rekisteröinti. Trafin aikana olen yhden veneen rekisteröinyt ja se sujui sähköpostilla hienosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165