Veneily halpenee Suomenojalaisille

Penninvenyttäjä

15

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on varmaan pila? Kaupunki nostaa isot veneet ilmaiseksi, pienten veneiden omistajat maksavat noston itse? Taitaa olla Sipilä tässä takana.

      • Isovene

        Espoolaista kansalaisten yhdenvertaisuutta. Köyhät kyykkyyn ja tosiköyhät kyljelleen.

        Hyviä byrokraatteja sielläpäin - €U ainesta...


      • espoonmetkut

        Eiköhän tässä ole kyse siitä että palataan Massimo pois pelistä. Koska kaupungilla ei ole sopivaa kalustoa joutuu se ulkoistamaan nostot. Veikkaanpa että ulkoistetaan parppeille ja karttuselle. Kaupunki maksaa 100€ ehkä 500 veneen nostosta yhtenä vuonna ja saa massimon konkkaan. Ensi keväänä sitten maksellaa omasta pussista kilpailun puutteessa kovempia hintoja.


      • 10-14
        espoonmetkut kirjoitti:

        Eiköhän tässä ole kyse siitä että palataan Massimo pois pelistä. Koska kaupungilla ei ole sopivaa kalustoa joutuu se ulkoistamaan nostot. Veikkaanpa että ulkoistetaan parppeille ja karttuselle. Kaupunki maksaa 100€ ehkä 500 veneen nostosta yhtenä vuonna ja saa massimon konkkaan. Ensi keväänä sitten maksellaa omasta pussista kilpailun puutteessa kovempia hintoja.

        Tulkitsin tuon kaupungin linjauksen niin, että he hoitavat sinne jonkin pekkaniskan tms. järeän mobiilinosturin hoitamaan ne isot veneet. Rivien välistä sain vaikutelman, että sen palvelun piirissä olisivat veneet, joita ei voi kuljettaa nupin lavalla vaan tarvitaan erillinen lavetti.


      • espoonmetkut

        Siis käytännössä kaikki purjeveneet? Puomi ulkona ajo on kiellettyä yleisellä tiellä. Olisiko raskas nosturi päivystämässä koko syksyn? Nostetaanko kaikki purjeveneet nosturin ulottuman sisälle siten että raskaat rantaan, vai tehdäänkö mahdollisesti välilasku? Jos kuski ei näe taakkaa koko noston ajan esim. Veneen tekemän näköesteen vuoksi tarvitaan nostosuunnitelma. Paperityötä ainakin riittää.


      • 10-14
        espoonmetkut kirjoitti:

        Siis käytännössä kaikki purjeveneet? Puomi ulkona ajo on kiellettyä yleisellä tiellä. Olisiko raskas nosturi päivystämässä koko syksyn? Nostetaanko kaikki purjeveneet nosturin ulottuman sisälle siten että raskaat rantaan, vai tehdäänkö mahdollisesti välilasku? Jos kuski ei näe taakkaa koko noston ajan esim. Veneen tekemän näköesteen vuoksi tarvitaan nostosuunnitelma. Paperityötä ainakin riittää.

        En mä tiedä mitä ne on varsinaisesti suunnitelleet, mutta tuosta uutisesta sai sen kuvan, että mobili päivystäisi rantsussa ja nostaisi ne isot veneet lavetille. Eli siis ideana, että lavettia ei tarvitsisi irrottaa nupista tai tuoda toista kuorma-autoa siihen viereen nostamaan.


      • espoonmetkut

        Jos nostetaan erikoisesti purjeveneen kuljetukseen suunnitellulle lavetille jossa hydrauliset tassut tarvii se nostaa vielä lavetilta kentällä todennäköisesti omalla kustannuksella. Yhden koneen sijasta tarvitaan kolme.


      • pröööööööp

        Aivan! Tämä on taas tällainen aivopieru jostain suunnasta. Ei mitään tekemistä todellisuuden kanssa.


      • 10-14
        espoonmetkut kirjoitti:

        Jos nostetaan erikoisesti purjeveneen kuljetukseen suunnitellulle lavetille jossa hydrauliset tassut tarvii se nostaa vielä lavetilta kentällä todennäköisesti omalla kustannuksella. Yhden koneen sijasta tarvitaan kolme.

        Ei välttämättä kolmea. Lavetin nuppi voi nostaa omalla nosturilla sinne loppusijoituspaikkaan. Edelleenkään, en minä osaa sanoa, mitä ne on Espoossa suunnitelleet, mutta syntyi se kuva, että tuossa on tarkoitus nopeuttaa sitä varsinaista rantavaihetta. Täällähän on taannoin murehdittu sitä, että lavetin nuppi pitää irrottaa, että se yltää nostamaan raskaan veneen lavetille ja siksi homma hidastuu rajusti. Se kaupungin nosturi rannassa kyllä poistaisi sen ongelman, ts. lavetti tulisi viereen, mobili nostaa veneen sinne, lavetti ajetaan pois ja seuraava tilalle, samaan aikaan edellinen lavetti loppusijoituspaikan viereen ja siellä on enemmän aikaa muita haittaamatta hoidella viimeinen nosto.
        Mutta arvailua tämä on. Ei uutisesta pysty varmasti sanomaan. Ja hittojako minua oikeastaan kiinnostaa, ei ole minun veneeni Espoossa :)


    • Valvonta-Espoo

      Tällä kertaa Herttoniemen hyppyrimäessä tapahtunutta onnettomuutta keksittiin käyttää tekosyynä sataman muuttamiseksi katualueeksi ja nostojen vaikeuttamiseksi, satamayrittäjä Massimon kiusaamisseksi, maksaa mitä maksaa. Ei mitään järkeä.

      • Bavaria30

        Onko tietoa mikä on iso vene, paino, pituus,,,


      • 10-14

        Toisaalta on sanottava, että se Hertsikan tapaus on varmaan nyt säikäyttänyt kaikkien kaupunkien liikuntavirastot ihan tosissaan. Uhka rikossyytteistä pistää kyllä hiljaiseksi.


      • Kyttälä

        Täytyy kytätä Massimoa ja ilmoittaa kaupungin pojille, että soittavat FBI:n paikalle, jos auto liikkuu.


    • Veikko72

      Kuten artikkelissa todetaan "Liikennemerkin poistamisen jälkeen kaikissa Espoon satamissa olisi voimassa samat säännöt". Varmaan kaupungin nosturi sitten kiertää nostamassa kaikissa satamissa isot veneet?

      • Traileriveneilijä

        Kannattaisi varmaan käydä katsomassa kuinka nuo laskut ja nostot on suoritettu ja suoritetaan muissa Espoon satamissa, missä tuota liikennemerkkiä ei ole ollut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      847
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      746
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      727
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe