Dyson Sphere?

avaruudenvalo

28

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samasamanytkin
    • Taitaapa olla perinteistä hypetystä jolla vedetään mielenkiintoa (ja rahoitusta) tähtitieteelle.

      • NäinhänSeKäy

        Niin, tähtitiede tietää jo kaiken, niin tutkimus voidaan lopettaa. Puhallellaan pölyt pois vanhoista kirjoista ja aloitetaan lukemaan sivulta 1.


    • näinhännäreet

      Jäitä hattuun, hihhulit! Ei kaikki ole sitä miltä näyttää. Kun jaksatte odottaa muutaman päivän, niin saatte lukea, että ilmiö johtuikin kärpäsistä, jotka kiersivät suljetussa tilassa ympyrää vastaanotinlaitteissa.

    • muhuuu

      Siellä on jotain.
      http://www.iltalehti.fi/digi/2015101520520161_du.shtml

    • Tähtitieteilijöiden uutista siiteeraajat muuttuvat siis hihhuleiksi? Ok.
      Hihhulina kuitenkin tyrmäisin muutaman tieteellisten ufoskeptikkojen esittämän teorian heti kättelyssä.
      -Kyseessä ei tällä kertaa ole "vastaanotinlaitteissa pyörivät kärpäset", koska vastaanotinlaitetta ei ole, vaan kyseessä on Keplerin mittaustuloksien analysointi.
      -Kyseessä ei myöskään ole tällä kertaa mikroaaltouuni, koska yksikään tunnettu mikroaaltouunien valmistaja ei sellaista tiettävästi ole lähettänyt kiertämään tuon tähden ympärille. Lisäksi mikroaaltouunin tulisi olla valtavan kokoinen, suhteellisesti jopa paljon suurempi , kuin riistakameroissa esiintyvät koiraeläimen silmämunat.
      -Kekekin esitys,että Keplerin mittaustulosten analysoinnin tulokset johtuisivat rahanahneudesta, kuuluu tuonne salaliittoteorioiden palstalle.
      -Jättimäinen avaruusjätesäkki voitanee tyrmätä suoralta kädeltä, vai tarvitaanko lisäperusteluja?
      -Venus- selitys ontuu pahasti tässäkin tapauksessa. Venuksen ei aiemmin ole havaittu matkustelevan kiertelemään muita tähtiä kuin aurinkoamme.
      -CGI:tä ei ole voitu tässä hyödyntää, joten siitäkään ei saa nyt riemua irti.
      -Giganttisen kokoinen yöperhonenkaan se tuskin on, koska sille tulisi kylmä selkäpuolelle ja kuuma naamapuolelle.
      -Bågaskärin majakka on viimeisimpien tietojen mukaan paikallaan, eikä ole liihotellut tuonne kiusaamaan herkkäuskoista Kepleriä.
      No niin! Nyt kun olemme sulkeneet yhdessä tieteellisten ufoskeptikkojen suosituimmat luonnolliset selitykset, niin kuunnellaanpas mitä astronomit pähkäilee aiheesta:
      "
      Luonnollisten selitysten epätodennäköisyyden vuoksi eräs epäluonnollinen selitys alkaa saada kannatusta tutkijoiden keskuudessa, nimittäin avaruusoliot.Avaruusolioiden pitäisi olla hypoteeseista se vihoviimeisin, mutta tämä kiistatta näyttää joltakin, jonka muukalaissivilisaatio voisi rakentaa, sanoo avaruusolioselitystä tutkinut tähtitieteilijä Jason Wright Pennsylvanian osavaltionyliopistosta.
      Avaruusoliohypoteesin mukaan kyseessä voisi olla teknologisesti erittäin edistyneen sivilisaation luoma tähteä kiertävä megarakennelma, joka kerää tähden valoa energiantuotantoon"

    • NoNytNeTuloo

      Uutinen järkyttää palstan radikaaleja rationalisteja. Paikalle on jo kutsuttu tilannetta setvimään Pötkömies, Vajakkitrolli, Pennistonpoika ja Kekko123nen. Isänsä tulee varmaan vasta huomenna, kunhan saa ensin googlattua alansa sivuilta jotakin näsää.

      • niinnäyttäätulevan

      • kohtaskepotsekoo

        Hyvin moternin näkönen ukko tuo varaktori.

        Kun tiedemiehet pitää kehittynyttä sivilisaatiota todennäköisimpänä vaihtoehtona niin siinä on skepoilla duunia että pysyvät housuissaan. Hätäkokous on varmaan jo kutsuttu koolle, kuten tuosa mainittiinkin.

        Peukut ennakkoluulottomille tiedemiehille! Ei ole tieteen sisään rakennetusta skeptismistä hirveesti merkkejä nyt.


      • mistä-niin-luit
        kohtaskepotsekoo kirjoitti:

        Hyvin moternin näkönen ukko tuo varaktori.

        Kun tiedemiehet pitää kehittynyttä sivilisaatiota todennäköisimpänä vaihtoehtona niin siinä on skepoilla duunia että pysyvät housuissaan. Hätäkokous on varmaan jo kutsuttu koolle, kuten tuosa mainittiinkin.

        Peukut ennakkoluulottomille tiedemiehille! Ei ole tieteen sisään rakennetusta skeptismistä hirveesti merkkejä nyt.

        Ei missään niistä artikkeleista, joita itse olen asiasta ukenut, ole kehittynyttä sivilisaatiota pidetty todennäköisimpänä vaihtoehtona. Oikeastaan asia on aivan päin vastoin. On ollut maininta, että jopa niinkin epätodennäköinen pitää näin erikoisen löydön yhteydessä huomioida.


      • SuoraaSuomea
        mistä-niin-luit kirjoitti:

        Ei missään niistä artikkeleista, joita itse olen asiasta ukenut, ole kehittynyttä sivilisaatiota pidetty todennäköisimpänä vaihtoehtona. Oikeastaan asia on aivan päin vastoin. On ollut maininta, että jopa niinkin epätodennäköinen pitää näin erikoisen löydön yhteydessä huomioida.

        Ekkös osaa suomenkieltä? Näinhän ne toteaa:

        "Luonnollisten selitysten epätodennäköisyyden vuoksi eräs epäluonnollinen selitys alkaa saada kannatusta tutkijoiden keskuudessa, nimittäin avaruusoliot.Avaruusolioiden pitäisi olla hypoteeseista se vihoviimeisin, mutta tämä kiistatta näyttää joltakin, jonka muukalaissivilisaatio voisi rakentaa, sanoo avaruusolioselitystä tutkinut tähtitieteilijä Jason Wright Pennsylvanian osavaltionyliopistosta.

        Avaruusoliohypoteesin mukaan kyseessä voisi olla teknologisesti erittäin edistyneen sivilisaation luoma tähteä kiertävä megarakennelma, joka kerää tähden valoa energiantuotantoon"


      • rt7påir6
        SuoraaSuomea kirjoitti:

        Ekkös osaa suomenkieltä? Näinhän ne toteaa:

        "Luonnollisten selitysten epätodennäköisyyden vuoksi eräs epäluonnollinen selitys alkaa saada kannatusta tutkijoiden keskuudessa, nimittäin avaruusoliot.Avaruusolioiden pitäisi olla hypoteeseista se vihoviimeisin, mutta tämä kiistatta näyttää joltakin, jonka muukalaissivilisaatio voisi rakentaa, sanoo avaruusolioselitystä tutkinut tähtitieteilijä Jason Wright Pennsylvanian osavaltionyliopistosta.

        Avaruusoliohypoteesin mukaan kyseessä voisi olla teknologisesti erittäin edistyneen sivilisaation luoma tähteä kiertävä megarakennelma, joka kerää tähden valoa energiantuotantoon"

        "Jäljelle jää vain pari hypoteesia. Yksi on komeettojen pilvi. Sitä pidetään kaikkein todennäköisimpänä selityksenä."


      • Osaanhan-minä
        SuoraaSuomea kirjoitti:

        Ekkös osaa suomenkieltä? Näinhän ne toteaa:

        "Luonnollisten selitysten epätodennäköisyyden vuoksi eräs epäluonnollinen selitys alkaa saada kannatusta tutkijoiden keskuudessa, nimittäin avaruusoliot.Avaruusolioiden pitäisi olla hypoteeseista se vihoviimeisin, mutta tämä kiistatta näyttää joltakin, jonka muukalaissivilisaatio voisi rakentaa, sanoo avaruusolioselitystä tutkinut tähtitieteilijä Jason Wright Pennsylvanian osavaltionyliopistosta.

        Avaruusoliohypoteesin mukaan kyseessä voisi olla teknologisesti erittäin edistyneen sivilisaation luoma tähteä kiertävä megarakennelma, joka kerää tähden valoa energiantuotantoon"

        Osaan suomenkieltä, mutta osaatko sinä?
        "Luonnollisten selitysten epätodennäköisyyden vuoksi eräs epäluonnollinen selitys alkaa saada kannatusta tutkijoiden keskuudessa, nimittäin avaruusoliot"
        "Kun tiedemiehet pitää kehittynyttä sivilisaatiota todennäköisimpänä vaihtoehtona "
        Edellisestä lauseesta ei voi millään johtaa seuraavaa. Komeettoja pidetään vieläkin todennäköisimpänä vaihtoehtona, ei suinkaan kehittynyttä sivilisaatiota.

        Kun mielikuvitus laukkaa, niin luetun ymmärtäminen pätkii.


    • Jos tarvitsee tavallista poikkeavampia selityksiä kuten avaruusolentoja että selittää jonkun havainnon, se yleensä tarkoittaa että tiedemiehillä ei ole tarpeeksi ymmärrystä avaruudesta, ja että heidän teoriat ja malli universumista on epätäydellinen.

      Saa nähä jos he keksii jonku järkevän selityksen tuohon.

      • Äläänkytäpoika

        Luonnollista pitävät epätodennäköisenä. Kova paikka skepoille. Hörhöt valtaa alaa ja skepot änkyttää. Nautinnollista.


      • Pehmeä-paikka
        Äläänkytäpoika kirjoitti:

        Luonnollista pitävät epätodennäköisenä. Kova paikka skepoille. Hörhöt valtaa alaa ja skepot änkyttää. Nautinnollista.

        Minulle skeptikkona kyseinen uutinen ei todellakaan ole kova paikka. Mielenkiintoinen ja jopa innostava, mutta melko todennäköisesti taas on nuolaistu ennen kuin tipahtaa.
        Kyllä minä skeptikkona uskon maan ulkopuolisien sivilisaatioiden mahdollisuuteen. Henkiruumiissa sikiöihn tuleviin avaruuolentoihin tai viljapeltoja tallaaviin muukalaisiin sen sijaan en jaksa uskoa.


      • kyssäri
        Pehmeä-paikka kirjoitti:

        Minulle skeptikkona kyseinen uutinen ei todellakaan ole kova paikka. Mielenkiintoinen ja jopa innostava, mutta melko todennäköisesti taas on nuolaistu ennen kuin tipahtaa.
        Kyllä minä skeptikkona uskon maan ulkopuolisien sivilisaatioiden mahdollisuuteen. Henkiruumiissa sikiöihn tuleviin avaruuolentoihin tai viljapeltoja tallaaviin muukalaisiin sen sijaan en jaksa uskoa.

        Mistä tietoisuus on sikiöön sitten tullut?


      • jepulisjepujebujep
        Pehmeä-paikka kirjoitti:

        Minulle skeptikkona kyseinen uutinen ei todellakaan ole kova paikka. Mielenkiintoinen ja jopa innostava, mutta melko todennäköisesti taas on nuolaistu ennen kuin tipahtaa.
        Kyllä minä skeptikkona uskon maan ulkopuolisien sivilisaatioiden mahdollisuuteen. Henkiruumiissa sikiöihn tuleviin avaruuolentoihin tai viljapeltoja tallaaviin muukalaisiin sen sijaan en jaksa uskoa.

        Innostuksesi tuntuu täällä saakka. Kuitenkin piti mainitsemasi viljapeltokuvioiden tallaus vähän kuin hätähuutona että vähän saat dissausta mukaan tämänkin uutisen käsittelyyn. Skeptikko on kuin kulli millä on korvat.


      • Sigmund_setä_kertoo
        jepulisjepujebujep kirjoitti:

        Innostuksesi tuntuu täällä saakka. Kuitenkin piti mainitsemasi viljapeltokuvioiden tallaus vähän kuin hätähuutona että vähän saat dissausta mukaan tämänkin uutisen käsittelyyn. Skeptikko on kuin kulli millä on korvat.

        Eihän tuollaista jolla on kullit mielessä, tarvitse kenenkään "dissata". Teet sen ihan itse.


      • näin_on_näreet
        kyssäri kirjoitti:

        Mistä tietoisuus on sikiöön sitten tullut?

        Tietoisuus on vain aivojen ja hermoston luoma harha. Oikeastaan se on vain sivutuote sähkökemiallisesta vuodosta hermosoluissa. Aivot mätänevät ja tietoisuus sammuu ja on pelkkää ikuista tyhjyyttä.


      • Huhuu-pööööö

        No sittenhän ei ole ihme että sähköpistokkeista tunkee koteihin kaiken maailman tietoisuuksia. Niin ainakin skepot väittävät (vähintään jonkin väittäneen).


      • kyssäri kirjoitti:

        Mistä tietoisuus on sikiöön sitten tullut?

        Tietoisuus on yhtä sorttia hermoston toimintaa, ja hermoston rakentavat geenit lapsi perii tietenkin vanhemmiltaan.
        Ei mitään henkistä olekaan.
        Jos tajunta ja tietoisuus olisi jotain aineen ulkopuolista, niihin ei kemikaalit, eli materia, silloin vaikuttaisi.


      • Tanjalainen
        kekek-kekek kirjoitti:

        Tietoisuus on yhtä sorttia hermoston toimintaa, ja hermoston rakentavat geenit lapsi perii tietenkin vanhemmiltaan.
        Ei mitään henkistä olekaan.
        Jos tajunta ja tietoisuus olisi jotain aineen ulkopuolista, niihin ei kemikaalit, eli materia, silloin vaikuttaisi.

        Itsellä ja muutamalla läheisellä ruumiista irtaantumis kokemuksia. Olen seurannut vierestä omaa pelastustani ja sain valita, menenkö takaisin hukkuneeseen ruumiiseeni. Molemmat vanhempani kävivät myös moikkaamassa kuolemansa jälkeen.
        Tiedän myös että kummitukset on totta. Viitisenkymmentä toisiaan tuntematonta ihmistä ei voisi muutoin kertoa samasta vuokralla olevasta rakennuksesta samanlaisia tarinoita.
        Minulle on turha tulla selittämään että henkeä ei ole.


    • ei_ole_ei_ole_ei_ole

      Varmasti joku NASA:n black budged projekti tuokin. Tai sitten Suomen hallistus siellä väsäilee jotain turvapaikkaa meidän verorahoilla.

    • Dyyssönen

      Mistä se tietoisuus menee sähköpistokkeeseen? Ei kai itsekseen synny. Entäpä jos sähköt on poikki?

    • sun.Mutsi

      tää sun juttus liiltty tohon uuteen uutiseen ja sitten päätit jotain wikittää ja... tossa. Just.

      Ihan oikeesti mitää omia juttuja, kellään? ... sijaan Iltalehtien lööpeistä kaivetua paskaa... ai niin; sun pitää olla eka, joka laittaa sen tänne, just. Luuserit : D

    • Kakumuku

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe