Tuli avattua lämminvesivaraajan kotelo kun liitin oli vuotanut vettä ja kastellut eristeenä olevan villan märäksi. Mitä voisi laittaa villan tilalle eristeeksi?
Tietysti hakusessa on myös eristyskyvyn parantaminen.
Lämminvesivaraajan eristäminen
8
209
Vastaukset
- ssppss
Polyuretaanivaahto
- JKL4
Tätä mietin aluksi, mutta se vettyy samalla tavalla kuin villa jos pääsee kastumaan. Silloin olisi samat purkuhommat tiedossa.
JKL4 kirjoitti:
Tätä mietin aluksi, mutta se vettyy samalla tavalla kuin villa jos pääsee kastumaan. Silloin olisi samat purkuhommat tiedossa.
Polyuretaanivaahto ei todellakaan vety kuten villa. Tein 4 vuotta sitten polyuretaanivaahtolevyistä laiturin ponttoonin rakentamalla laudoituksen sellaisten tavallisten eristyslevyjen ympärille, eli levyt olivat suoraan vedessä. Ponttooni on vedessä vuoden ympäri eikä ole vielä painunut yhtään, eli lilluttuaan vedessä 4 vuotta polyuretaanilevyt eivät ole vielä imeneet sisälleen yhtään vettä. Villahan olisi suoraan painunut veden alle.
- vuodonesto
JKL4 kirjoitti:
Tätä mietin aluksi, mutta se vettyy samalla tavalla kuin villa jos pääsee kastumaan. Silloin olisi samat purkuhommat tiedossa.
Pitäisikö huomio kiinnittää vuodon estämiseen? En jaksa uskoa, että eristyksen vettymiseen johtava liittimen vuoto olisi tavallinen ilmiö. Yhdessä aikaisemmassa veneessä oli kyllä lämminvesivaraajan vuoto talven jälkeen. Vuoto johtui siitä, että varaajaan oli jäänyt vettä ja se oli jäätyessä halkaissut säiliön. Varaaja ei ollut tyhjentynyt pelkällä tyhjennyshanan avaamisella. Olisi pitänyt irrottaa myös vesiletku (se ylempi). "Oppia ikä kaikki".
- varaajapuhki
vuodonesto kirjoitti:
Pitäisikö huomio kiinnittää vuodon estämiseen? En jaksa uskoa, että eristyksen vettymiseen johtava liittimen vuoto olisi tavallinen ilmiö. Yhdessä aikaisemmassa veneessä oli kyllä lämminvesivaraajan vuoto talven jälkeen. Vuoto johtui siitä, että varaajaan oli jäänyt vettä ja se oli jäätyessä halkaissut säiliön. Varaaja ei ollut tyhjentynyt pelkällä tyhjennyshanan avaamisella. Olisi pitänyt irrottaa myös vesiletku (se ylempi). "Oppia ikä kaikki".
Juuri sama tuli mieleen, sillä minäkin halkaisin varaajan säiliön 4 v. sitten pakkastalvena (vesiletku oli irroittamatta ja varaajaan jäi varmaankin ämpärillinen vettä).
Vesisäiliö pitää irrottaa ja tutkia korjausmahdollisuudet. En usko, että kysymys olisi vuotavasta liitoksesta.
- VillaaVaan
Laita villa, se eristää ihan hyvin. Vesi jäähtyy varaajassa käytön takia ei huonon eristyksen. Villa on myös paloturvallinen. Polyuretaani vastaa polttoarvoltaan painoaan öljyä. Tosin on olemassa paloa ylläpitämätöntä polyuretaania, mutta siitäkin syntyvä savu on erittäin myrkyllistä.
- Tuohiurkuri
Jos siellä pysyy peltien alla eikä Muntterssin keksintöä (uretaani) halua käyttää, niin puhallusvilla joss reilusti boraattia homehtumisen estämiseksi.
PO
www.putkimies-helsinki.fi - JKL4
Säiliö ei vuoda, se otettiin irti ja täytettiin vedellä. Ei vuotanut yhtään.
Eristeeksi laitoin loppupelissä "telttapatjaa" ja kulmiin villaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351432
- 1101193
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644