Lämminvesivaraajan eristäminen

JKL4

Tuli avattua lämminvesivaraajan kotelo kun liitin oli vuotanut vettä ja kastellut eristeenä olevan villan märäksi. Mitä voisi laittaa villan tilalle eristeeksi?
Tietysti hakusessa on myös eristyskyvyn parantaminen.

8

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssppss

      Polyuretaanivaahto

      • JKL4

        Tätä mietin aluksi, mutta se vettyy samalla tavalla kuin villa jos pääsee kastumaan. Silloin olisi samat purkuhommat tiedossa.


      • JKL4 kirjoitti:

        Tätä mietin aluksi, mutta se vettyy samalla tavalla kuin villa jos pääsee kastumaan. Silloin olisi samat purkuhommat tiedossa.

        Polyuretaanivaahto ei todellakaan vety kuten villa. Tein 4 vuotta sitten polyuretaanivaahtolevyistä laiturin ponttoonin rakentamalla laudoituksen sellaisten tavallisten eristyslevyjen ympärille, eli levyt olivat suoraan vedessä. Ponttooni on vedessä vuoden ympäri eikä ole vielä painunut yhtään, eli lilluttuaan vedessä 4 vuotta polyuretaanilevyt eivät ole vielä imeneet sisälleen yhtään vettä. Villahan olisi suoraan painunut veden alle.


      • vuodonesto
        JKL4 kirjoitti:

        Tätä mietin aluksi, mutta se vettyy samalla tavalla kuin villa jos pääsee kastumaan. Silloin olisi samat purkuhommat tiedossa.

        Pitäisikö huomio kiinnittää vuodon estämiseen? En jaksa uskoa, että eristyksen vettymiseen johtava liittimen vuoto olisi tavallinen ilmiö. Yhdessä aikaisemmassa veneessä oli kyllä lämminvesivaraajan vuoto talven jälkeen. Vuoto johtui siitä, että varaajaan oli jäänyt vettä ja se oli jäätyessä halkaissut säiliön. Varaaja ei ollut tyhjentynyt pelkällä tyhjennyshanan avaamisella. Olisi pitänyt irrottaa myös vesiletku (se ylempi). "Oppia ikä kaikki".


      • varaajapuhki
        vuodonesto kirjoitti:

        Pitäisikö huomio kiinnittää vuodon estämiseen? En jaksa uskoa, että eristyksen vettymiseen johtava liittimen vuoto olisi tavallinen ilmiö. Yhdessä aikaisemmassa veneessä oli kyllä lämminvesivaraajan vuoto talven jälkeen. Vuoto johtui siitä, että varaajaan oli jäänyt vettä ja se oli jäätyessä halkaissut säiliön. Varaaja ei ollut tyhjentynyt pelkällä tyhjennyshanan avaamisella. Olisi pitänyt irrottaa myös vesiletku (se ylempi). "Oppia ikä kaikki".

        Juuri sama tuli mieleen, sillä minäkin halkaisin varaajan säiliön 4 v. sitten pakkastalvena (vesiletku oli irroittamatta ja varaajaan jäi varmaankin ämpärillinen vettä).
        Vesisäiliö pitää irrottaa ja tutkia korjausmahdollisuudet. En usko, että kysymys olisi vuotavasta liitoksesta.


    • VillaaVaan

      Laita villa, se eristää ihan hyvin. Vesi jäähtyy varaajassa käytön takia ei huonon eristyksen. Villa on myös paloturvallinen. Polyuretaani vastaa polttoarvoltaan painoaan öljyä. Tosin on olemassa paloa ylläpitämätöntä polyuretaania, mutta siitäkin syntyvä savu on erittäin myrkyllistä.

    • Tuohiurkuri

      Jos siellä pysyy peltien alla eikä Muntterssin keksintöä (uretaani) halua käyttää, niin puhallusvilla joss reilusti boraattia homehtumisen estämiseksi.
      PO
      www.putkimies-helsinki.fi

    • JKL4

      Säiliö ei vuoda, se otettiin irti ja täytettiin vedellä. Ei vuotanut yhtään.
      Eristeeksi laitoin loppupelissä "telttapatjaa" ja kulmiin villaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe