Hei !
Olisi suunnitelmissa vaihtaa MD2002 120S uudempaan eli DI-20 130S.
Onko kokemusta tällaisesta vaihdosta, eli kuinka hyvin vanha peti sopii tuon uudemman yhdistelmän kanssa
Volvo Penta moottoripeti
9
285
Vastaukset
- ssppss
Volvon pitäisi tietää
- vvvvoolllvoooo
Samaa sanon, eli jututa Volvo-kauppiasta.
Oletko muuten tsekannut huoltokohteiden sopivuuden omaan veneeseesi nähden? Vertailuesimerkkinä, katselin tuollaista uuden sarjan Volvoa, taisi olla D-30, viime messuilla ihan uteliaisuudesta ja tajusin yht'äkkiä, että se olisi hankala omaan veneeseen. Kas kun suodattimet ovat sivulla eikä omassa veneessä ole konetilaan sivuluukkua. Saisihan sellaisen rakennettua mutta ylimääräinen projekti kuitenkin. - PentaPeti
Vaan kun ei Volvo kauppias tiedä. Ei ihan heti tiennyt edes mikä on MD2002 malli, taisi olla nuorempaa polvea, ja kun en ole heiltä konetta ostamassa, niin kiinnostus asiaan ei ymmärrettävästi ollut kovinkaan korkea, joten ei siitä sen enempää...
- Krkfk
Md7/110s vaihtui d1 20/130s yhdistelmään. Peti ei vaihtunut. 110 sllä oli sama pulttijako kuin 130s, mutta pultteja oli vähemmän. Jätettiin siis osa pulttaamatta. Hyvin on pysynyt kiinni. Tarvittiin korotuspalat tassujen alle. Käy kyllä aika nätisti kun vertaa vanhaan md 7aan.
- 17ja20
Vaihdettu on MD2003 D1-30een. Tosiaan suodattimet ovat eri puolella joka hankaloittanut huoltotöitä. Vaati korokepalat tassujen alle kuten edellinen kirjoittaja kertoi. Samalla vaihdoin kaasuvaijerin sekä vaijerin joka kytkee vaihteen eteen/taakse.
- pentaako
Oliko sulla MS-vaihde vai S-vetolaite? Teitkö korotuspalat itse vai mistä hankit?
- 17ja20
Moottorinvaihdon yhteydessä päivitettiin vanha S120 uuteen S130een. Korokepalat tuli moottorin mukana, hintaa en tiedä kun tein moottorikauppiaan kanssa kaupat kokonaistoimituksesta. Hän kävi paikan päällä katsomassa tarvittavat osat (mm lämminvesivaraaajan lähdön jne) ja koekäytti vanhan moottorin joka sitten meni vaihdossa. Spostiin kolahti parin päivän sisällä tarjous johon tartuin. Vaihtotyön tein itse ja myyjä kävi tarkastamassa asennuksen ja höräytti ensisavut koneesta.
Noihin löytynee manuaalit ja esitteet volvon www-sivuilta. Niissä on piirrokset, joissa näkyy pulttien paikat suhteessa vetolaitteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest906505Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4584595Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1222540Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1372349Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t02111Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m291118En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su691020Luuletko, että löydetään vielä
Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta53990- 97926
- 68814