Jag just läste rolig saken på Hesari på sängkläder. Artikeln informerar att endast i norra europa folk vika dem med M- stil och bara på finska man säger att "vetää lakanoita" (dra sängkläder) och att i annan språk man säger "taittaa lakanoita" (vika sängkläder).
Hur är det med finlandssvensk, dra eller vika?
Frågan på sängkläder
Nyfiken_frågar
5
200
Vastaukset
- Bykpojke
"Dra" på finlandsvenka - kommer strax från finskan. "Vika" i Sverige.
- 11plus11
Jag har nog alltid vikit lakanen.
- vidmanglande
Jag viker också lakanen,men med kompis till hjälp "drar " man dem.
- gjordesvärmor
vidmanglande kirjoitti:
Jag viker också lakanen,men med kompis till hjälp "drar " man dem.
Drar man lakanen om man tänker mangla dem ?
- M-a
Man drar lakan innan man manglar dem. Då blir de jämna.
Sedan viker man dem.Några rullar lakan som vedklubbor.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604886Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362219Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti582009- 1991961
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1731602Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2991533Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2121294- 881219
- 2071182
- 651164