" Ne rahat/ vanhat vaatteet/ruoka-apu tms. menee kuitenkin ihan väärille ihmisille." Tuolla tekosyyllä saa olla auttamatta ketään ja kulkea ylpeästi kylänraittia rinta rottingilla. Mutta onneksi on myös ihmisiä joiden auttamishalu ei katso toisen asemaa tai ihonväriä, eikä he kysele näiden itsekkäiden hylkiöiden lupia hyväntekemiseen. Oli vaan tuolla juttua Pelastusarmeijan joulukeräyksestä, niin joku olisi oikeasti halunnut omin silmin nähdä jokaisen avuntarvitsijan. Ja varmaan mielellään tiliotteenkin.
Eipä mulla muuta.
nykyajan yleisin tekosyy itaruuteen
5
123
Vastaukset
Sinne vaan leipäjonoon jos rahat on tiukilla. Meillä täällä Korvessa on yksityinen toimija aloittanut kirppis- ja ruoka-apuvälityksen. Joulun alla kuulin radiosta, että kaikki tarvitsijat ovat tervetulleita. Sossun kuponkeja tai varallisuustodistuksia ei kysytä. Pitäisiköhän pistäytyä katsomassa mitä siellä on tarjolla ; ) Kirppistavaraa tietty ja voisi sieltä ruisleipä paketinkin mukaan ottaa.
- 1lesken
hoit_su:lle
Olen jossain vaiheessa elämääni käynyt Pelastusarmeijassa jouluna hakemassa jotain avustusta. Minulta kysyttiin tulot ja menot,myös tiliote. Sain muutaman kympin lahjakortin kauppaan ja leipäkassin mukaani. Lesken - henrjii
älä nöyryytä köyhiä, kaikki jonossa olevat on avun tarpeessa
- botoxiakanssa
Media on syypää. Telkkarista tulee ökyhapatusta joka helevetin kanavalta. Yökötti kun kahdelta kanavalta tuli ^kauneimmat jouluvalot^. Amerikkalaista tingelitangelia, jossa tuhansia lamppuja sytettiin. Joo, ei näyttänyt led-valoita.
On luxus-koteja, äveriäimmät venäläisnaiset jne. Hirveetä aivopesua materialismiin. Kylänraitilla voi tapahtua muutakin, ehkä se auttaminen on muuttanut muotoaan.
En jaksa uskoa, että aina on edes kyse itaruudesta, vaan erilaiset väärinkäytökset isoissa kamppanjoissa ovat tympäännyttäneet lahjoittajia.
Esimerkiksi meidän pienessä pitäjässä yksityiset ihmiset pistivät pystyyn ennen joulua joulukeräyksen. Kyse oli ruokapaketista pitäjän vanhuksille. Ohjeistuksessa lueteltiin mitä kaikkea siihen pakettiin toivottiin laitettavan, muutakin sai laittaa, piti vain kirjoittaa päälle mitä paketti lopulta sisälsi. Paketit jaettiin sitten ennen joulua.
Niitä paketteja saatiin kasaan pitkälti yli kolmesataa, se oli mielestäni hyvä saavutus.
Kiitoksia olen kuullut niin paketin rakentajilta kuin saajilta ja heidän omaisiltaan.
avustaminen on tullut suoremmaksi, kysytään kuka tarvitsee apua, ja sitä halutaan antaa suoraan. Monia jouluruokiakin on mukava tehdä ja niitä tulee tehtyä isoja satseja, että hyvin riittää antaa ulkopuolisillekin. Helposti niin kunnan kun seurakuntienkin kautta löytää osoitteita avuntarvitsijoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724184Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963607Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363329- 512860
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182329- 402318
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222052- 231646
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141517Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321506