minustako jehovan todistaja?

kirkkorotta

Kritiikki, kyseenalaistaminen, itsenäinen ajattelu, asioiden avoin pohtiminen ja keskustelu, informaation monipuolinen ja esteetön etsintä ja tutkinta, rehellisyys, sananvapaus, uskonnonvapaus, sukupuolinen tasa-arvo, sympatia ja empatia, globaali hyväntekeväisyys,...

...vapaus päättää omista ihmissuhteista, terveydenhuollosta, seksuaalisuudesta, ulkonäöstä ja pukeutumisesta, elokuvista, musiikista, liikunnasta sekä muista harrastuksista...

Edellä muutamia asioita jotka koen estävän itseäni henkilökohtaisesti tulemasta ikinä jehovan todistajaksi!

20

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsenäinen ajattelu on salikansalle merkki ylpeydestä, vilpitön tiedonhankinta on paheksuttua, kuten hankalien kysymysten esittäminen kultissa ollaan kultin ehdoilla.

• näin_meillä

Kaikki me tiedämme, että todella moni kuuluu lahkoon (todistajiin) vain sosiaalisista syistä.

• linnunratailija
      • kirkkorotta

Luin nuo laittamasi linkit läpi "linnunratailija" ja on pakko sanoa että nyt ollaan asian ytimessä.
        Hienoa ja asiallista tekstiä josta huokuu maltillista mutta silti varsin läpitunkevaa 'viisautta' joka teki minuun suuren vaikutuksen.

Kuinka samaa mieltä olenkaan tuon blogi-tekstin kanssa...

• jää.ulkopuolelle.sitten

Se on sitten voi voi, sinulla ei ole asiaa hengelliseen Pohjois-Koreaan, josta saadaan esimakua jo nyt ja täydessä voimassaan se tulee olemaan uudessa järjestelmässä.

• kirkkorotta

Jos jehovan todistajat ovat oikeassa on pelini pelattu :(

• Wannabe-Jt

Jehovan todistajat ovat suurimmaksi osaksi oikeassa mutta Vartiotorniseura on myöskin vain epätäydellisten ihmisten järjestö niin kuin kaikki muutkin ihmisten järjestöt eli virheitä on sattunut aikojen kuluessa kaikille uskonnollisille järjestöille. Suosittelen kuitenkin lukemaan heidän näkemyksiään esim. ilmestyskirjan tulkinnoista sillä yksikään muu uskonnollinen järjestö ei ole pystynyt uskottavasti selittämään vertauskuvia täynnä olevaa kirjaa niin hyvin kuin todistajat. Ja ei -itse en kuulu järjestöön mutta rakas vaimoni on saanut sieltä vahvistusta uskolleen ja olen siitä todella onnellinen.

• näkemysten.lukemisesta
        Wannabe-Jt kirjoitti:

Jehovan todistajat ovat suurimmaksi osaksi oikeassa mutta Vartiotorniseura on myöskin vain epätäydellisten ihmisten järjestö niin kuin kaikki muutkin ihmisten järjestöt eli virheitä on sattunut aikojen kuluessa kaikille uskonnollisille järjestöille. Suosittelen kuitenkin lukemaan heidän näkemyksiään esim. ilmestyskirjan tulkinnoista sillä yksikään muu uskonnollinen järjestö ei ole pystynyt uskottavasti selittämään vertauskuvia täynnä olevaa kirjaa niin hyvin kuin todistajat. Ja ei -itse en kuulu järjestöön mutta rakas vaimoni on saanut sieltä vahvistusta uskolleen ja olen siitä todella onnellinen.

Kuinka tärkeänä pidät Vartiotorniseuran tottelemista? Eli vaarantaako ihminen Jumala-suhteensa, jos asettuu Vartiotorniseuraa vastaan edes joissain asioissa - vai voiko järjestöön suhtautua yhtenä opettajana monien joukossa ja ottaa vastaan sen, minkä katsoo sopivaksi?

• kiinnostaakantasi
        Wannabe-Jt kirjoitti:

Oho. Mitä ovat mielestäsi nämä asiat, joissa he ovat oikeassa?

Ilmestyskirjahan on huvittavasti selitetty niin, että Jt-liike on ympännyt itseäänkin sinne tänne pikemminkin hyvin epäuskottavasti.

Oletko muuten sitä mieltä, että Jeesus on todellakin enkeli Mikael?

• kannattaavaroa
        Wannabe-Jt kirjoitti:

Mitä mieltä olet siitä, että Jehovan todistajat-järjestö täyttää tarkkaan Väärän profeetan tunnusmerkit? Vai miltä sinusta vaikuttaa,jos ja toivottavasti kun tutustut todistusaineistoon.

Se on nostanut itsensä (omien puheidensa mukaan) aikamme ainoaksi Jumalan käyttämäksi kanavaksi ja samaan aikaan se vuosikausia ennusti kroonisesti väärin lopun ajankohdan tulon.

Suosittelen tutustumaan todistusaineistoon aiheesta:

http://johanneksenpoika.fi/dokumentit/vaara_profeetta.html

• TsekkaapaTää
        Wannabe-Jt kirjoitti:

Suosittelisin tutustumaan tähänkin kirjoitukseen, joka tuo esiin Jt-lahkon hallintoelimen epäluotettavuuden:

http://www.johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w387.html

• Wannabe-Jt kirjoitti:

=>virheitä on sattunut aikojen kuluessa

Ja valehtelu jatkuu edelleen.

=> sillä yksikään muu uskonnollinen järjestö ei ole pystynyt uskottavasti selittämään vertauskuvia täynnä olevaa kirjaa niin hyvin kuin todistajat.

Tuo on totta, uskottavuutta lisää nimenomaan se, että Vt-seura on selittänyt Ilmestyskirjaa ensimmäisen kerran vuonna 1917, sitten uusiksi 1930, jonka jälkeen uusiksi 1963 1969, jonka jälkeen kolmannen kerran uusiksi 1988, jonka jälkeen osittaisia korjauksia 2006. Tuskin tuo jää viimeiseksi yritykseksi Ilmestyskirjankaan kohdalla.

• JustJustJuu
        Hasta_luego kirjoitti:

=>virheitä on sattunut aikojen kuluessa

Ja valehtelu jatkuu edelleen.

=> sillä yksikään muu uskonnollinen järjestö ei ole pystynyt uskottavasti selittämään vertauskuvia täynnä olevaa kirjaa niin hyvin kuin todistajat.

Tuo on totta, uskottavuutta lisää nimenomaan se, että Vt-seura on selittänyt Ilmestyskirjaa ensimmäisen kerran vuonna 1917, sitten uusiksi 1930, jonka jälkeen uusiksi 1963 1969, jonka jälkeen kolmannen kerran uusiksi 1988, jonka jälkeen osittaisia korjauksia 2006. Tuskin tuo jää viimeiseksi yritykseksi Ilmestyskirjankaan kohdalla.

Niinpä Hasta luego!

• Toisaalt
        kirkkorotta kirjoitti:

Jos jehovan todistajat ovat oikeassa on pelini pelattu :(

Jos ei olisi jos, lehmätkin lentäis.

• voihyvänenaikasentäs

No sehän lienee lähinnä sinun ongelmasi. Mitäs tänne valitat, tämähän on ihan vapaa maa uskoa mitä huvittaa tai olla uskomatta. Ja kantaa siitä sitten vastuun ihan itse.

• kostamme.jos.lähdet

Maa on vapaa, mutta Vartiotornin uskonto karttaa...

• kirkkorotta

En toki koe sitä miksikään ongelmaksi etten voi uskoa samoin kuin jehovan todistajat.
        En myöskään valita vaan kerron ainoastaan oman mielipiteeni asiasta.

Uskonnon vapaus Suomessa kyllä on mutta toteutuuko se mielestäsi miten hyvin jehovan todistaja - uskonnossa?

Jos et usko niin kuin vartiotorniseura opettaa niin voit varmasti kyllä jättää jehovan todistajuuden jälkeesi mutta samalla hetkellä voit jättää hyvästit myös kaikille läheisillesi jotka jäävät seurakunnan jäseneksi.
        Karttaminen on julma kiristyskeino ja rangaistus jota on mahdotonta yhdistää uskonnonvapauteen millään tavalla.
        Lähteminen järjestöstä aiheuttaa lähes aina ikäviä sanktioita joilla usein on myös hyvin vakavat seuraamukset.

Mielestäni uskonnonvapaus on käsite jota jehovan todistajat eivät ymmärrä mitä se todella tarkoittaa.
        Jos ymmärtäisivät, he eivät karttaisi eronneita ja erotettuja lähimmäisiään, veljiään ja sisariaan enää koskaan...

• se-loppui-siihen

Huomasin jo tutkistelu aikoinani, että jt usko ei ole minua varten. Luonani käyvä tienraivaajasisar joka piti minulle tutkistelua tai eihän se oikeastaan tutkistelua ollut vaan sisar haukkuin vain kaikkea minussa ja minuun liittyvää. Niin ukonäköäni arvostellen ja haukkuen, haukkui asuntoanikin, milloin huonekaluja milloin jotan taulua seinällä, ystäviäni, sukulaiseni jne. Aika äkkiä sitä huomasi sen aidon ns. kristillisen rakkauden puutteen.

• tuttua_huttua

Todistajissakin on varmasti mukana heikon itsetunnon omaavia. Pönkittävät omaa alemmuuden tunnettaan ja epävarmuuttaan haukkumalla heikommassa asemassa olevia. Tällaisia yksilöitä osui omaan seurakuntaani aikoinaan melko paljon ja sitä heikkoa itsetuntoa pönkitettiin mitä kumallisimmilla tavoilla.

• EroHyvä

Lahkolaisseurakunnissa on niitä, joista ei ole siihen ovityöhön, heitä sanotaan ei-suotavaksi seuraksi ja ovat siis alempaa kastia.

Joitakin käännytyksiä onnistuvat tekemään nuoret viehättävät naiset, joilla on asiat sen verran normaalilla mallilla että pystyvät phumaan rakastettavasti, vetoavasti, empaattisesti eli värvättävän vastauksia ymmärtäen ja eläytyen.

Semmoinen viehättävä oli YLE:n lahkoa esittelevässä ohjelmassa Daniela, mutta hän nyt erotettu lahkosta, tietää veljesseura.org

Tuossa linkki viehättävyyden esittelyyn.
        https://svenska.yle.fi/artikel/2013/03/05/jehovas-vittne-evigt

Tietääkö kukaan syytä erottamiseen ? Seurakunnassa ilmoitetaan vain kaikille toistettava fraasi, todistajalle sopimaton käytös tms.

Onko Daniela noutanut aivot narikasta ja keksinyt niille käyttöä
        vartiotornin parissa ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3267
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3007
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2510
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2303
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2293
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1893
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1646
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1643
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1470
    Aihe