Miksi ylä asteella saa kiroilla? Itse en ole saanut selville miksi kaululaisille annetaan lupa kiroilla, koska siitä on vain haittaa. Itse olen nyt seiskalla ja ihmettelen, kun ensimmäinen sana jonka kuulin yläasteella oli kironsana. Valitettavasti se on tarttuvaa ja olem itsekkin ruvennut kiroilemaan! Miksi kiroilua ei kielletä yläasteellakin?
Miksi yläasteella saa kiroilla?
8
226
Vastaukset
- Vanhuksena
Yläasteella moni oppilas on vielä niin sekaisin et käytöstavat etsii noudattajaansa. Kiroilun kieltäminen taitaisi olla tulokseltaan tyhjänpäiväinen.
Nuo pahat sanat satuttavat minua fyysisesti :(
- setämies609
kiroilu on vitun rumaa älkää nuoret kiroilo saatana
- no.guarantee
Se juontaa juurensa ihan Kohlbergin moraalin rappusista. Katso Googlesta, jos et tiedä, mitä ne ovat.
- no.guarantee
Selitänkin: Ala-asteella lapset ovat "koiramoraalin" tai lakimoraalin tasolla, jossa asioita tehdään tai ei tehdä rangaistuksen tai palkkion toivossa/pelossa. Yläastelaisen oletetaan jo siirtyneen seuraavalle tasolle, jossa oletetaan lapsen tietävän, milloin on sopivaa kiroilla - valitettavasti 13-v:t eivät usein vielä ole tällä tasolla.
Meidän yläkoulussa ei saa kiroilla tai ajatella negatiivisesti kenestään. Jos näin tekee, saa rangaistuksen ajatuspoliisilta.
- 666999ertxdyfughijo
suomessa on sananvapaus ja vittua saa viljellä nii paljo ku henki sietää
"On pyhä sana vittu
ei turhaan lausuta."
CMX - Valoruumis
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1405369Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa753621"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1073504Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma642768Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.372367- 1191742
Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin
Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta3631228- 491186
- 51928
PrimeTimen kaikkitietävä yli-ihminen taas superasiallisena
Joku mistään mitään tietämätön antaa täysin vääriä ohjeita ihmisille. Onneksi maailmanhistorian ylivoimaisin yleisnero k59755