Jeesus on Jumalan poika ja vastaa rukouksiimme!

Gredinta

Luemme 1 Joh:5.luvusta, että kun uskomme Jeesuksen olevan Voideltu, meidän tulee myös uskoa että Hän on Jumalan poika., syntynyt, ei luotu.
Se joka ei sitä usko, tekee Jumalan valehtelijaksi. Sitäpaitsi ikuinen elämä on Jeesuksessa.
Jakeet 14 ja 15 sanovat että Jeesus kuulee meidän rukouksemme ja vastaa niihin.

Onko tämä mitä Vartiotorni opettaa? Vai opetetaanko jotain muuta?

65

613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muttanäinheillä

Ja Filipp.kirjeen 2:7 täsmentää syntymää: Otti orjan osan.
      Ja Joh. 1:1 ilmoittaa: Oli Jumala (Sana oli Jumala)

Vartiotorniuskonnolla on semmoinen jakomielisyys, että foorumilla vastustetaan Jeesuksen jumaluutta.
      Mutta enää ei näe selitettävän Jeesusta enkeliksi.
      Sen vuoksi että Raamattu ei anna sellaista tietoa.

Mutta enkeliksi opetetaan rakkauspommituksella valtakunnnansalille viekoitellut, sillä siellä ei tohdita kysyä Raamatun perään.
      Luetaan vain vartiotornin alareunasta numeroitu kysymys, kun opettaja karttakepillään osoittaa, ja toinen osoitettu lukee vastaukseksi vastaavasti numeroidun lauseen itse sivulta.

• Hänonherra

Koska Jeesus on antanut uhrin meidän syntiemme tähden, niin korostamalla Häntä, me samalla myönnämme oman mitättömyytemme ja täydellisen riippuvuutemme Jumalan armosta.
      Tämä ei ole lihanmielisen ihmisen mieleen.
      Niinkuin fariseukset aikoinaan, mekin yritämme usein omilla teoillamme hankkia itsellemme pisteitä, Jotta me voisimme suurentaa omaa osuuttamme ja näyttää paremmuuttamme, meillä on taipumus pienentää Jeesuksen merkitystä. Kaikkiein mieluisinta on omatekoisen jumalallisuuden kannalta että Jeesuksesta tehdään vain tavallinen ihminen. Silloin voimme kerskailla omilla ansioillamme.
      Kuitenkin Raamattu sanoo: "Ilman minua te ette voi mitään tehdä" "minä olen tie, totuus ja elämä" Jeesusta kumarrettiin jo täällä maan päällä, ja pian jokainen joutuu tunnustamaan, että Jeesus Kristus on Herra.

• Paipapum

Jeshua puhui aikoinaan " Hengellisesti kuolleista " . Se ei liitynyt lopulta mitenkään uskonnon kysymyksiin , vaan kuten ruotsin Akatemian ent, johtaja Horace Engdahl juuri Tv- haastattelussa kertoi , Vallassa olevien ryhmien hiljaiseen yksimielisyyteen olla puhumatta , tai sietämättä mitään puhetta olemassa olevan yhteiskunnan vääryyksistä , ,
        niinhän kirjoituksetkin kertovat ,
        Siedettiin ,että sairaat hyljättiin , siedettiin väkivaltainen , perusteeton käytös , Uskontomiehet , jotka sietivät naisten raakaa alistamista , orjuutta , köyhien riistämistä , -Siedettiin toisen vallassaolijan konnuuksia , kunhan hän ei puuttunut toisen vallitsevan ryhmän puuhiin ;
        Siksihän , heidän sitä kysyessään , jeshua ja muut vainotut saivat kimppuunsa sekä Uskontomiehet , politiikot että Ylioppineet ,

• vwv

Jeesus kehoitti osoittamaan rukoukset Isälleen. Filippiläiskirje 4: 6,7 : "Älkää olko mistään huolissanne, vaan antakaa anomuksenne tulla kaikessa rukouksen ja nöyrän pyynnön avulla kiitoksen ohella Jumalalle tunnetuksi, niin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ajatuksen, varjelee teidän sydämenne ja mielelenne Kristuksen Jeesuksen välityksellä.
      Jeesus ei kehoittanut rukoilemaan itseään, vaan lähestyä Jumalaa hänen kauttaan. Jumala ei ole koskaan ole jakanut rukousten kuulemista kenenkään kanssa. Hän on ainut rukousten kuulija.

• Kauriinloikka

Jeesus opetti rukoilemaan Matt. 6:9: Isä meidän, joka olet taivaissa. Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        -Jeesus siis käytti nimeä "taivaan Isä". Kun puhui nimen olevan pyhitetty. Todistajat on opetettu sanomaan, että se on mallirukous. Vastaa sinä, että malliksi siis annettu, että nimeä Jehova ei tule käyttää.

Filippiläiskirje on Paavalin kirjoittama.
        Paavalin, joka sanoi Jeesusta suureksi Jumalaksi ja Vapahtajaksi (Tiit. 2:13)

• harjoitustekeemestarin

Jeesus kuulee rukouksemme ja vastaa niihin. En ymmärrä vwv:n Vartiotornilehdestä löytämää opetusta, jossa Jeesus, meidän Jumalamme ha Vapahtajamme opetetaan alemtamaan joksikin enkeli Mikaeliksi - Luciferuksen henkipoikaveljeksi, ajalliseksi, luoduksi olennoksi kissojen, koirien ja meidän ihmisten tavalla. Ehkä voisit hieman perustella - tai ei älä perustele. En halua kuulla Vartiotornioppeja. Miksi noin hyvän manipuloijan on pitänyt seota uskonlahkoon?

• Paipapum
        Kauriinloikka kirjoitti:

Jeesus opetti rukoilemaan Matt. 6:9: Isä meidän, joka olet taivaissa. Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        -Jeesus siis käytti nimeä "taivaan Isä". Kun puhui nimen olevan pyhitetty. Todistajat on opetettu sanomaan, että se on mallirukous. Vastaa sinä, että malliksi siis annettu, että nimeä Jehova ei tule käyttää.

Filippiläiskirje on Paavalin kirjoittama.
        Paavalin, joka sanoi Jeesusta suureksi Jumalaksi ja Vapahtajaksi (Tiit. 2:13)

Öh tuota , sanoiko Jeesus tosiaan , että rukoilkaa Matt 6; 9 ? Jaejako tuli käytäntöön vasta luvulla , - siis Lutherin aikaan ,
        Eikä meillä ed, ole sellaista rohveettaa kuin paavali , vaan kirjoituksen mukaan juutalainen Saulus tarsonn kaupungista , Jos , oli , niin miksi barnabaan nimi on edelleen parnapas ?
        Arameaa osaamattomat Kreikkalaiskirjurit ovat käännelllet miten sattuu , ja nyt parint, vuoden jälkeen niitä yhä toistellaan ,

• raamattuonsoopaa

Eeee, Jeesuksesta ei ole olemassa yhtään kiistatonta historiallista todistetta. Jos Jeesus kuitenkin oli olemassa, hän on kuollut jo kauan sitten ja on ihan yhtä paljon olemassa kuin joku toinenkin kuollut henkilö. Raamatussa voi lukea mitä vaan ja sitä myös tulkitaan kuten halutaan, joten raamatun teksteillä ei ole merkitystä.

• Paipapum

No jeee, ei , historiantutkijoiden mielestä ole mitään todistuksia esim , Aleksanteri Suurehkon , tai Julle Caesarinkaan olemassalosta , A; n jälk, eka muistelmat vasta 440 vuotta A; n kuoleman jälkeen osoittavat , että Diadokit väärensivät koko homman ,
        Ja Caesarita enempää kuin Kolminaisuuspaappa tertullianuksesta ei ole yhtään henkilökohtaista asiaa löytynyt , mikä on hyin kummallista ,
        Ja kekkosta ei ole ollutkaan ,Väyrynen väärensi hänet , sen takiahan tehtiin yleisönvalistsiskelmäkin , jossa laulettiin , "..Että kaikki on Harhaa ..."-
        Itse asiassa eräät Kvanttitietokonetutkijat eppäilevät , että meitäkään ei ole olemassa muuta kuin sähköisenä liikkeenä jonkin isomman tietokoneen pelissä ,
        on kuulemma niin samanlaista ,

• tssssrätsss
        Paipapum kirjoitti:

No jeee, ei , historiantutkijoiden mielestä ole mitään todistuksia esim , Aleksanteri Suurehkon , tai Julle Caesarinkaan olemassalosta , A; n jälk, eka muistelmat vasta 440 vuotta A; n kuoleman jälkeen osoittavat , että Diadokit väärensivät koko homman ,
        Ja Caesarita enempää kuin Kolminaisuuspaappa tertullianuksesta ei ole yhtään henkilökohtaista asiaa löytynyt , mikä on hyin kummallista ,
        Ja kekkosta ei ole ollutkaan ,Väyrynen väärensi hänet , sen takiahan tehtiin yleisönvalistsiskelmäkin , jossa laulettiin , "..Että kaikki on Harhaa ..."-
        Itse asiassa eräät Kvanttitietokonetutkijat eppäilevät , että meitäkään ei ole olemassa muuta kuin sähköisenä liikkeenä jonkin isomman tietokoneen pelissä ,
        on kuulemma niin samanlaista ,

Hei, jos me olemme olemassa sähköisenä liikkeenä, me olemme olemassa.

• Paipapum
        tssssrätsss kirjoitti:

Hei, jos me olemme olemassa sähköisenä liikkeenä, me olemme olemassa.

Jos on , niin kerropa kaikille , mistä energia on tullut ?

• riippuu_keneltä_kysyy

Toisaalta Kol. 1:15 sanoo Poikaa Jumalan kuvaksi (ei Jumalaksi, eikä kukaan voi olla itsensä kuva) ja luomakunnan esikoiseksi, tosin Kirkkoraamattu kääntää tämän väärin muotoon "esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt". Oikeampi muoto on "luomakunnan esikoinen", eli Poika on osa luomakuntaa, luotu olento.

• Soroinen

riippuu_keneltä_kysyy 31.7.2017 23:49

"Toisaalta Kol. 1:15 sanoo Poikaa Jumalan kuvaksi (ei Jumalaksi, eikä kukaan voi olla itsensä kuva) ja luomakunnan esikoiseksi, tosin Kirkkoraamattu kääntää tämän väärin muotoon "esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt". Oikeampi muoto on "luomakunnan esikoinen", eli Poika on osa luomakuntaa, luotu olento."

-Jesaja 43:10 "Muuta Jumalaa ei ole luotu"
        Siten Jumala on Isä taivaassa ja poika maassa. Yksi Jumala kuitenkin.

Joh. 14:10,11: Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        Joh 10:30: Minä ja Isä olemme yhtä

Kol 2:9: Hänessä (Kristuksessa) asuu jumalisuuden koko täyteys ruumiillisesti
        Kol. 1:15 Hän on näkymättömän Jumalan kuva - Voi ymmärtävän tarkoittavan kuinka orjan osan ottanut vastaa kuitenkin täysin Jumalaa.

• Tuleeko jessuli ( joka ei kuulemma voi olla itsensä kuva, vaikka onkin kaikkivaltias) taas tänä yönä pilvessä kerubien kera tappamaan kaikki syntiset?

• vwv

Soroinen, tiedät varmaan, että Jesaja 43:10 ei puhu Jeesuksesta, vaan Jumalasta. Jo 1:jae todistaa, kenestä on kysymys.
      Raamatussa kutsutaan myös Jeesusta esikoiseksi, ainosyntyiseksi Pojaksi, joten esikoinen ja isä eivät koskaan ole sama persoona.
      Jos luet koko Johanneksen koko 14. luvun, niin huomaat, etteivät he muodosta yhtä Jumalaa. Jos luet esimerkiksi jakeen, jossa Jeesus sanoo seuraajilleen: (20) "Sinä päivänä te tiedätte, että minä olen Isäni yhteydessä, ja TE olette minun yhteydessäni ja minä olen teidän yhteydessänne." Tarkoittiko Jeesus, että opetuslapsetkin kuuluivat tuohon samaan jumaluuteen. Ei varmaankaan, vaan siihen läheiseen suhteeseen, joka kaikilla on toisiinsa. 28. jakeessa Jeesus sanoo: "minä menen Isäni luo, sillä Isä on minua suurempi." Jos luet 31. jakeen huomaat jälleen Jeesuksen sanovan, "jotta maailma tietäisi, että minä rakastan Isää, minä teen juuri niin kuin Isä on antanut minulle käskyn tehdä."
      On aina hyvä ottaa kokonaisuus huomioon kun tutkii jotain opetusta. Tässäkin lukiessaan koko 14. luvun huomaa asian todellisuuden.

• Rintti-

>> On aina hyvä ottaa kokonaisuus huomioon kun tutkii jotain opetusta.

Tämä on perusedellytys. Miksi järjestö ei sovella neuvoaan omiin opetuksiinsa?

• Mortnaakka

vwv 1.8.2017 11:40

" Jesaja 43:10 ei puhu Jeesuksesta, vaan Jumalasta"
        -Sanoen: " Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule"
        Joh. 1:1 puhuu siten yhdestä Jumalasta. "Sana oli Jumala" eli Jeesus oli tuo Jumala. Vartiotorni on väärentänyt Jumalan pienelle alkukirjaimelle, epäjumalaksi.

"Raamatussa kutsutaan myös Jeesusta esikoiseksi, ainosyntyiseksi Pojaksi"
        -Kyllä, muttei koskaan enkeliksi. Ja ilmoitetaan tämä poika Jumalaksi, Joh. 1:1.

" joten esikoinen ja isä eivät koskaan ole sama persoona "
        -Tässä olemme Raamatun varassa, ja juuri niin Joh. 1:1 ilmoittaa.

"Jos luet koko Johanneksen koko 14. luvun, niin huomaat, etteivät he muodosta yhtä Jumalaa. "
        -Miksi sitten olisi 1:1:ssä ilmoitettu toisin.

Jos luet esimerkiksi jakeen, jossa Jeesus sanoo seuraajilleen: (20) "Sinä päivänä te tiedätte, että minä olen Isäni yhteydessä"
        -Raamattu kirjoittaa nuo 2 viime sanaa: "Minä olen Isässäni".

28. jakeessa Jeesus sanoo: "minä menen Isäni luo, sillä Isä on minua suurempi."
        -On jae "otti orjan osan". Se ei ole todistajille vain tarpeeton, vaan myös kiusallinen. Kristitylle jae on informatiivinen.

Sakarja 11:13. Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet". Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.
        -Kiinnitä huomiota, että Jumalan hinnaksi ilmoitetaan juudas Iskariotin palkkio.

• katso_myös
        Mortnaakka kirjoitti:

vwv 1.8.2017 11:40

" Jesaja 43:10 ei puhu Jeesuksesta, vaan Jumalasta"
        -Sanoen: " Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule"
        Joh. 1:1 puhuu siten yhdestä Jumalasta. "Sana oli Jumala" eli Jeesus oli tuo Jumala. Vartiotorni on väärentänyt Jumalan pienelle alkukirjaimelle, epäjumalaksi.

"Raamatussa kutsutaan myös Jeesusta esikoiseksi, ainosyntyiseksi Pojaksi"
        -Kyllä, muttei koskaan enkeliksi. Ja ilmoitetaan tämä poika Jumalaksi, Joh. 1:1.

" joten esikoinen ja isä eivät koskaan ole sama persoona "
        -Tässä olemme Raamatun varassa, ja juuri niin Joh. 1:1 ilmoittaa.

"Jos luet koko Johanneksen koko 14. luvun, niin huomaat, etteivät he muodosta yhtä Jumalaa. "
        -Miksi sitten olisi 1:1:ssä ilmoitettu toisin.

Jos luet esimerkiksi jakeen, jossa Jeesus sanoo seuraajilleen: (20) "Sinä päivänä te tiedätte, että minä olen Isäni yhteydessä"
        -Raamattu kirjoittaa nuo 2 viime sanaa: "Minä olen Isässäni".

28. jakeessa Jeesus sanoo: "minä menen Isäni luo, sillä Isä on minua suurempi."
        -On jae "otti orjan osan". Se ei ole todistajille vain tarpeeton, vaan myös kiusallinen. Kristitylle jae on informatiivinen.

Sakarja 11:13. Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet". Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.
        -Kiinnitä huomiota, että Jumalan hinnaksi ilmoitetaan juudas Iskariotin palkkio.

"Vartiotorni on väärentänyt Jumalan pienelle alkukirjaimelle, epäjumalaksi. "

Kun Jeesusta tultiin syyttämään siitä, että hän tekee itsensä Jumalaksi, hän lainasi lakia ja rinnasti itsensä "jumaliksi sanottuihin", jotka saivat Jumalan ilmoituksen.

Joh. 10:34 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'?
        35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.
        36 Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?

Lisäksi:

Joh. 17:3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Kun Jeesus itse näin sanoo, miksi se ei sinulle kelpaa? Jankkaat mieluummin Johanneksen evankeliumin tulkinnanvaraista alkua kuin uskot Jeesuksen itsensä selviä sanoja. Mutta jokainen tehköön valintansa itse ja yrittäköön puolustaa tulkintojaan, jos pokka pitää.

• Rintti-

>> joten esikoinen ja isä eivät koskaan ole sama persoona.

Kolminaisuusopissa ei väitetä kolminaisuuden osia samaksi persoonaksi. Myös vartiotorniseura tietää tämän. Tosin se jo toisessa kappaleessa ottaa olkiukokseen väitteen samapersoonaisuudesta. Sitä sinäkin nyt viljelet. (2.Kor.1:18)
        https://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/2012173?q=kolminaisuusoppi&p=par

• vwv

Mortnaakka, heikkoa perustelua. Valehtelleeko Jeesus tässä sitten loppuosassa ja monessa muussakin paikassa? Juuri tuo sana Joh. 1.1:ssa käännetään useissa käännöksissä: jumala, pikkukirjaimella, jumalainen, logos. Joten, voitko ajatella, että käännöksesi ei ole oikea tuossa suhteessa? Koko muu Raamattu todistaa, että on vain yksi Kaikkivaltias Jumala. Älä siis perusta uskoasi yhden raamatunpaikan varaan, Ota Raamattu kokonaisuutena.

• Ahvenvissi

olemme kielitaidottomia, Erityisesti sinä, sillä lahko vaatii jäseniään jättämään opintien ajatukset. vartiotorni julkaisee sinulle copypasta-tavaraa laitettavaksi tänne.

On olemassa asiaan kantaa ottaneita oppineita.
        Turunen on heidän kannanottojaan kerännyt kymmnenkunta kirjaansa.
        Esim. Barclayn: Törkeä väärennys kirjoittaa Jumala "a god" Joh. 1:1 -jakeessa.
        Tuon lausunnon on vartiotorni edelleen väärentänyt muotoon, että Barclay muka kehuisi lahkon väärennystä.
        Tämäkin on Turuseen esitetty, lähdeviittein.

"Raamattu todistaa, että on vain yksi Kaikkivaltias Jumala. "
        -Niin, ja jotkut sanovat että Jumalalla on 3 persoonaa, millä tarkoitetaan Jumalan ilmoitusta Jeesuksesta, Jumalasta, orjan osan ottanneesta.
        Pyhä Henkikin tuohon on, ehkä epäselvyyksien välttämiseksi liitetty. Jumalahan on vailla kroppaa, Henki, ja Jumalana Pyhä, siis Pyhä Henki. Ja siten asia "selvä", eikö sinustakin.

Kun ollaan lahkofoorumilla, niin lahkolla on adventisteilta aikoinaan kopsattu oppi Jeesuksesta enkelinä, Mikaelina nimeltään.

2 Korintt. 5:19 kertoo Jumalan tehtävän ristinkuolemassa: "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

Lahko-opin mukaan siis Jumala murhasi enkelin. Sitten vartiotorni kirjoittaa: Sen vuoksi on ihminen pelastettu.

• älä_vääristele
        Ahvenvissi kirjoitti:

olemme kielitaidottomia, Erityisesti sinä, sillä lahko vaatii jäseniään jättämään opintien ajatukset. vartiotorni julkaisee sinulle copypasta-tavaraa laitettavaksi tänne.

On olemassa asiaan kantaa ottaneita oppineita.
        Turunen on heidän kannanottojaan kerännyt kymmnenkunta kirjaansa.
        Esim. Barclayn: Törkeä väärennys kirjoittaa Jumala "a god" Joh. 1:1 -jakeessa.
        Tuon lausunnon on vartiotorni edelleen väärentänyt muotoon, että Barclay muka kehuisi lahkon väärennystä.
        Tämäkin on Turuseen esitetty, lähdeviittein.

"Raamattu todistaa, että on vain yksi Kaikkivaltias Jumala. "
        -Niin, ja jotkut sanovat että Jumalalla on 3 persoonaa, millä tarkoitetaan Jumalan ilmoitusta Jeesuksesta, Jumalasta, orjan osan ottanneesta.
        Pyhä Henkikin tuohon on, ehkä epäselvyyksien välttämiseksi liitetty. Jumalahan on vailla kroppaa, Henki, ja Jumalana Pyhä, siis Pyhä Henki. Ja siten asia "selvä", eikö sinustakin.

Kun ollaan lahkofoorumilla, niin lahkolla on adventisteilta aikoinaan kopsattu oppi Jeesuksesta enkelinä, Mikaelina nimeltään.

2 Korintt. 5:19 kertoo Jumalan tehtävän ristinkuolemassa: "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

Lahko-opin mukaan siis Jumala murhasi enkelin. Sitten vartiotorni kirjoittaa: Sen vuoksi on ihminen pelastettu.

"Lahko-opin mukaan siis Jumala murhasi enkelin. Sitten vartiotorni kirjoittaa: Sen vuoksi on ihminen pelastettu."

Ei, sillä Mikael oli tehtävään vapaaehtoinen. Olipa Jehovan todistajien opista mitä mieltä tahansa, se kannattaa kuitenkin pyrkiä esittämään oikein - ihan oman uskottavuutensakin takia.

• vwv

Jos tutkimme Jesajan 43: 10:eä, jälleen tulee ottaa huomioon kokonaisuus. 9:ssä jakeessa Jesaja vertasi tilannetta oikeudenkäyntiin. Siinä Jehova haastoi muita Jumalia ja kehoitti näitä jumalia tuomaan esiin todistajansa.
      Israelilaiset palvoivat Jumalaansa Jehovaa, kun taas muut kansat palvoivat omia jumaliaan. Luetko jakeen 9.
      Kansakuntien jumalat eivät kyenneet esittämään ainuttakaan todistetta jumaluteensa puolesta. Jehova sanoi kansalleen juuri Jesjan 43:10-12 sanat.
      Tuo kansa oli Jehovan nimelle otettu kansa. Hän oli lunastanut tuon kansan Egyptistä, ja heillä oli moraalinen velvollisuus puolustaa Jehovan suvereeniutta kansojen edessä.
      Heidän tuli esittää samanlaista asennetta kuin profeetta Miika, joka puhui päivien lopussa olevasta ajasta. Miika 4: 1 sanoo: "Ja on tapahtuva päivien lopulla, että Jehovan huoneen vuori tulee lujasti perustetuksi vuorten huipun yläpuolelle, ja se korotetaan kukkuloita korkeamalle ja sinne on virtaava kansoja.
      On kiinnostava lukea eteenpäin tuota kuvauksesta.
      5. jae sanoo, mitä nyt aikojen lopussa Jehovan kansa sanoo: "Sillä kaikki kansat osaltaan vaeltavat kukin jumalansa nimessä, mutta me puolestamme vaellamme Jehovan Jumalamme nimessä ajan hämärään asti."
      Jeesus ei ollut israelin kansan Jumala. Hän tuli syntymään myöhemmin tuon kansan keskuuteen, kuten voimme lukea Raamatusta. Israelin kansa oli aikoinaan Jehovan todistaja ja myös aikojen lopussa olisi myös kansa, joka vaeltaa Jehovan nimessä.

• taipaleentallustaja

vwv 1.8.2017 16:11

-Mortnaakka on edellä käsitellyt Jesajaa. Tuot siihen sekavuutta, et selkeyttä.
        Ahvenvissin kirjoitukseen sinulla ei näytä olevan kuin vaikenemista tarjolla. Osaatko hävetä, ett vartiotornisi on väärentänyt Barclayta ?

-Entä Ilm. 7:4 - 8 olevat nimet, juutalaisia sukukuntia.
        Kristittyjen piirissä tapaa ymärrettävän tuo Ilm. 7:4-8 sillä tavoin, että vaikka Israelin kansa eli luopumuksen tilassa, niin Jeesus ei ollut sitä hyljännyt. Tämähän ei ole "kuvaannollinen merkitys" vaan syvällisempi perustelu ja jakeen ymmärtäminen.

Mutta ihmetyttää se, että Ilm. 7:4-8 sanotaan kuulemma vartiotornissa vertauskuvalliseksi.
        Eli mikä on se asia, jonka symboliksi vartiotorni sanoo Ilm. 7:4-8 nimet ?

• vwv

Miksi uskoa Turuseen, hän ei ole mikään auktoriteetti uskonnon suhteen, ja ehkä oppi-isäsi. Tiedän hänen kuuluvan Patmoslaisiin ja heillä on ihan samat pakanuudesta otetut perusopit kuin muillakin kirkoilla, usko kolmiyhteiseen jumalaan ja sielunkuolemattomuusoppi ym.tapoja, jotka eivät perustu Raamattuun, vaan myöhemmin opetukseen tulleet Athanasiuksen uskontunnusten ja katekismuksessa kerrottuihin oppeihin.
      Hän kertoo, mitä haluaa, mutta hän ei ole auktoritteetti meille opetuksen alalla.Perustelemme opetuksemme Raamatulla, emmekä siihen, mitä Turunen sanoo. Jos uskot häneen, se on oma valintasi, meillä ei ole tarvetta tukeutua häneen opetuksessa, mainostatpa miten paljon tahansa häntä.

• wvwoletkoopiskellut

Pitäisin sinuna hieman matalampaa profiilia vWv. En tiedä koulutustaustaasi, mutta Pasi Turusen tiedän jumaluusopin maisteriksi, se on jotakin se! Turunen on oppinut mies ja sen verran meitä maallikkoja ylempänä, että luulisin hänen olevan melkoinen autoriteetti meille molemmille. Muistathan, että Vartiotorni ei ole mikään kristinoppiin perustuva liike, vaan kotikutoinen amerikkalainen kustannusfirma, joka on myynyt noin sata vuotta raflaavia tarinoita, joissa ei ole ollut mitään juonellista jatkuvuutta. Perusajatuksena on uskotella ihmisille maailmanlopun olevan lähellä ja pelotella kamalilla kuvilla.

En tiedä mitä kaunista osaisin sanoa Vartiotornista. Säälittää ihmisten kohtalot. Vanhenevien todistajien ahdinko, jos ei uskokaan enää esim. vuoden 1975 maailmaloppuun, jota he varmana totuutena joutuivat levittämään. Nyt kulttijohto leimaa heidät "liian innokkaiksi" odotuksissaan! Huh. Kumpa kukaan ei enää wikipedioiden nettiaikana lähtisi näiden mormonien ja jehovien kauppatouhuihin.

wvw puhuu jehovain puolesta, vaikkei varmaan itse enää usko esim. 1975 maailmanloppuun. Voisitko kertoa, mikä sinut laittaa puolustelemaan harhaopetuksien levittäjää ja millä koulupohjalla arvioit Pasi Turusen auktotiteettia?

Miksi johdat harhaan ja yrität vaan huijata lukijoita satuilemalla "kahdesta eri asiasta" Halpaa harhautusyrittämistä, wvw.

• <>Perustelemme opetuksemme Raamatulla...><

Tuo ei ole kaikin ajoin totta, perustelut tulevat ensisijaisesti Vt-seuran materiaalista, kokeile vaikka perustella vuoden 1914 väitetty profeetallisuus Raamatulla.

• vwv

Mistä tiedät koulutuksestani, eikä sillä ole merkitystä Jumalan silmissä, enkä arvioi Turustakaan koulutukseen vedoten, vaan sen perusteella, miten opetukset perustuvat Raamattuun. Kymmenien vuosien mittaan on Raamattu tullut tutuksi ja sen opetukset kiehtovat ainavain. Harhaoppeihin en usko, vaan olen onnellinen, että saan olla sellaisessa uskonnossa, jossa Raamattua ymmärretään. 1975 on ollut ja mennyt,ja tieto lopustakin on selvennyt sen myötä, mitä lähemmäs loppua mennään.
      En ole ollut mukana jonkin vuosiluvun takia, vaan sen opetuksen vuoksi, jota saamme ja vakuuttunut sen olevan totta.
      En arvioi ihmisiä koulutuksen pohjalta. Onhan varmaan korkeammin koulutettuja kuin oppi- isäsi, jotka eivät usko Raamattuun ja taas joukossammekin on korkeammin koulutettuja kuin hän, mutta he eivät ylpeile koulutuksellaan vaan sillä , että ovat oppineet tuntemaan Raamatun opetukset.
      Pelastuksen kannalta on ihan sama, millainen maallinen koulutus on. Sillä on merkitys, miten olemme elämällämme osoittaneet halumme tehdä Jumalan tahdon.
      En tunne Turusta ihmisenä, enkä sen kummemmin arvostele häntä. Olen vain eri mieltä hänen opetustensa kanssa. Se on pientä sen rinnalla, mitä kirjoittelet aikanaan työmme alkuunpanijoita tänä lopun aikana. Nimittelet heitä ja kirjoitat halventavia lausuntoja heistä, vaikka et ole ollut todistamassa heidän elämäänsä.
      Olemme samalla lähtöviivalla Jumalan edessä koulutuksesta riippumatta. Raamatun tuntemus ja sen ymmärtäminen ovat paljon arvokkaampia kuin mikään koulutus.
      Näemmehän korkeasti koulutettuja teologejakin, jotka eivät arvosta Raamatun selviä neuvoja.
      Paavali kirjoitti Timoteukselle: " koska pienokaisesta asti olet tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi pelastuaksesi, se uskon välityksellä, joka on Kristuksen Jeesuksen yhteydessä. Koko Raamattu on Jumalan henkeyttämä ja hyödyllinen opettamiseen, ojentamiseen, oikaisemiseen, kurittamiseen vanhurskaudessa, jotta Jumalan ihminen olisi täysin pätevä, täydelleen varustautunut kaikkeen hyvään työhön. " 2. Tim. 3:15-17.

• rehellisyys_maan_perii

"1975 on ollut ja mennyt,ja tieto lopustakin on selvennyt sen myötä, mitä lähemmäs loppua mennään. "

Eipä näköjään ole ollut ja mennyt, kun järjestön itsensä täytyi asia esille ottaa.

Jehovan todistajien järjestö esittää historiansa väärin, valheellisesti. Mitä ajatuksia se sinussa herättää?

• Rintti-

>> En ole ollut mukana jonkin vuosiluvun takia, vaan sen opetuksen vuoksi, jota saamme ja vakuuttunut sen olevan totta.

Se totta, totta, totta on.
        Se melkein totta on.
        Tai oikeastaan...

Jotenkin vaan ei vakuuta. Ethän suostu vastaamaan yhteenkään kysymykseen uskomustesi perusteista! Mitenkäs olikaan se opetus puheista ja teoista?

• <>En ole ollut mukana jonkin vuosiluvun takia, vaan sen opetuksen vuoksi, jota saamme ja vakuuttunut sen olevan totta.><

Tuokaan ei ole totta, jos hylkäät Vt-seuran profeetalliseksi määrittämän vuoden 1914, niin sinulle ei 1914 ole alkanut lopun aika, eikä Jeesus ole palannut näkymättömänä ja valinnut Vt-seuran edustamaa joukkoa Jehovan voidelluksi profeetaksi.

Eli todellisuudessa jehovantodistajan on uskottava 1914-huuhaa ytimeksi, jolle kaikki nykyinen meno perustuu. Toki itseään voi pettää ja olla vakuuttunut mistä tahansa, tosin jotain kertoo kykenemättömyys perustella Raamatulla ko. vuoden raamatullisuus. Toisaalta ei huoli ole katastrofaalinen, koska miljoonat jehovantodistajat ovat yhtä harhaisia tuon opetuksen suhteen.

• arvatkaammeomaasemamme

Rakas vwv:

"1975 on ollut ja mennyt,ja tieto lopustakin on selvennyt sen myötä, mitä lähemmäs loppua mennään.
      En ole ollut mukana jonkin vuosiluvun takia, vaan sen opetuksen vuoksi, jota saamme ja vakuuttunut sen olevan totta."

1975 todellakin tuli, kuten 1914, eikä mitään tapahtunut. Mitä tarkoitat tiedolla "lopustakin" joka on selvennyt? Onko vuosina 1975-2017 muka selvennyt jotakin - ei ole.

Olet vain ollut mukana ylpeänä levittelemässä näitäkin valheita tosina sekä todistellut niitä hallintoelimen keksimillä väärillä aikalaskelmilla. Aina yhtä pieleen menneillä. Näitä täällä levittelet ja todistelet edelleen. Monet ovat lopettaneet valheiden levittelyn ja jättäneet koko amerikkalaisen kultin. Suomessakin yli 300 esim. vuonna 2016. Heidän siunattua ratkaisuaan et voi hyväksyä, vaan kartat nyt heitä - entisiä ystäviäsi. Se on sairasta, kuka tautia levittää, hallintoelin.

Kysyin sinulta koulutustaustastasi wvw, sillä on opetustehtäväsi kannalta merkitystä. Oletko opettajana pätevä ja arvostelukykyinen? Myös lapset saattavat joutua opetuksillesi alttiiksi. Otatko vastuun vuotta 1975 kuollakseen pelänneistä ihmisistä? Olet opettajana todella painavassa vastuussa. Opettaja on.

Akateeminen loppututkinto vie mahdollisimman kauaksi kaiken maailman Vartiotorneista. Tulet huomaamaan, miten parhaat ja fiksuimmat lähtevät sinunkaltaistesi ihmisten seurasta. Heitä ei tule porukoihinne enää liittymään. Miksi mainitset oppineen, sinulle tuntemattoman ihmisen nimen lahkojuttujesi yhteydessä?

Voit mielestäni vedota hyvin esim. lahkotoveriesi mielipiteisiin, mutta älä nosta omaksi eduksesi esiin teologian maistereita. Antaa heidän osallistua teologiseen keskusteluun omilla foorumeillaan. Sinne meillä ei ole mitään asiaa, wvw.

• teologinen_kysymys

Eikös Jeesus ollutkaan puuseppä Joosefin poika? Vai oliko Joosef jumalallinen aisankannattaja?

• vwv

Voinhan tässä sen verran paljastaa tästä ammaatikysymyksestä ja opettamisesta. N. 30 vuotta olen työkseni opettanut satoja lapsia opintiellä. Ja omia lapsia elämäntiellä. Opettamisesta on kokemusta vaikka sinullekin jakaa, joten ole rauhassa.
      Teokraattista kouluakin on tullut käytyä koko elämäni. Mutta ymmärrän halusi aliarvioida kykyjäni, vaikka et tosin tunne minua. Eikä se haittaa. Olet varmaan itse hyvin sivistynyt ja koulujakäynyt, koska pystyt noin antamaan arvosanoja toisista.

• meniköpainotuksetoikein

Koko ikäsi? Kuolitko siis 2015 kun teokraattinen koulu lopetettiin? Vai oletko pitänyt ilman lupia yksityistä teokraattista koulua sen jälkeen kun Vartiotorni lopetti koulun vuonna 2015? Miksi halusit nostaa esiin tämän tuntemattoman ja lakkautetun "oppilaitoksen" oman ammattisi yhteydessä? Vai mitä tahdoit kertoa?

En ole aikaisemmin kuullut, että arvosanoja annettaisiin "toisista" - siis ihmisistä? Haluaisitko itse antaa oppilaitoksessasi, wvw, ihmisille yleisarvosanoja? Itse olen saaanut arvosanoja pelkästään eri oppaineista, esim. kemiasta ja matematiikasta.

Puhut auktoriteeteista. Kirjoitit muutama tunti sitten kommentissasi: "enkä arvioi Turustakaan koulutukseen vedoten" ja "En arvioi ihmisiä koulutuksen pohjalta." sekä "En tunne Turusta ihmisenä, enkä sen kummemmin arvostele häntä." Kysyt "Miksi uskoa Turuseen, hän ei ole mikään auktoriteetti uskonnon suhteen" ja linjaat vielä "Hän kertoo, mitä haluaa, mutta hän ei ole auktoritteetti meille opetuksen alalla."

Mitä haluat sanoa, pidätkö mahdollisesti itseäsi auktoriteettina, kun edellä annoit ymmärtää, että sinulla on olemassa valmiina mahdollisia omia arvioitasi esim. teologian maisteri Pasi Turusesta, vaikket sitä "koulutuksen pohjalta" arvioikaan? Tästä saa helposti käsityksen että olisit itse akateemisissa yhteyksissä tunnettu teologinen auktoriteetti tai läheinen tuttava, mahdollisesti ystävä TM Pasi Turusen kanssa.

Eli sinulla olisi pätevyys kyllä arvostella esim. akateemisen loppututkinnon suorittanutta henkilöä, mutta ei vain nyt "halua kertoa tässä yhteydessä antamaasi arvosanaa" TM Pasi Turuselle. Anteeksi tämä "paljastava" sävy.

• tulevaisuuslastenkanssa

Saako pitkän linjan opetusammattilaiselta kysyä? Onko opetusvastuullasi monikulttuurisia ryhmiä? Kun erilaiset identiteetit, kielet, uskonnot ja katsomukset ovat samassa luokassa vuorovaikutuksessa keskenään, noudatatko itse kasvattajana sukupuolineutraalia tapaa kutsua lapsia ainoastaan heidän etunimillään etkä ohjeidenvastaisesti sukupuolita heitä tytöiksi ja pojiksi? Oletko perehtynyt esim. translasten tarpeisiin vai toteutatko työssäsi heteronormatiivista lähestymistapaa?

• Paipapum
        meniköpainotuksetoikein kirjoitti:

Koko ikäsi? Kuolitko siis 2015 kun teokraattinen koulu lopetettiin? Vai oletko pitänyt ilman lupia yksityistä teokraattista koulua sen jälkeen kun Vartiotorni lopetti koulun vuonna 2015? Miksi halusit nostaa esiin tämän tuntemattoman ja lakkautetun "oppilaitoksen" oman ammattisi yhteydessä? Vai mitä tahdoit kertoa?

En ole aikaisemmin kuullut, että arvosanoja annettaisiin "toisista" - siis ihmisistä? Haluaisitko itse antaa oppilaitoksessasi, wvw, ihmisille yleisarvosanoja? Itse olen saaanut arvosanoja pelkästään eri oppaineista, esim. kemiasta ja matematiikasta.

Puhut auktoriteeteista. Kirjoitit muutama tunti sitten kommentissasi: "enkä arvioi Turustakaan koulutukseen vedoten" ja "En arvioi ihmisiä koulutuksen pohjalta." sekä "En tunne Turusta ihmisenä, enkä sen kummemmin arvostele häntä." Kysyt "Miksi uskoa Turuseen, hän ei ole mikään auktoriteetti uskonnon suhteen" ja linjaat vielä "Hän kertoo, mitä haluaa, mutta hän ei ole auktoritteetti meille opetuksen alalla."

Mitä haluat sanoa, pidätkö mahdollisesti itseäsi auktoriteettina, kun edellä annoit ymmärtää, että sinulla on olemassa valmiina mahdollisia omia arvioitasi esim. teologian maisteri Pasi Turusesta, vaikket sitä "koulutuksen pohjalta" arvioikaan? Tästä saa helposti käsityksen että olisit itse akateemisissa yhteyksissä tunnettu teologinen auktoriteetti tai läheinen tuttava, mahdollisesti ystävä TM Pasi Turusen kanssa.

Eli sinulla olisi pätevyys kyllä arvostella esim. akateemisen loppututkinnon suorittanutta henkilöä, mutta ei vain nyt "halua kertoa tässä yhteydessä antamaasi arvosanaa" TM Pasi Turuselle. Anteeksi tämä "paljastava" sävy.

HÅrran pieksut , TM Turuselle , ... menkääpä katsomaan , mikä mekkala nimittely tuolla hellari ,ja -Turuspuolella käy ,
        vaikkaonhan se selvempää , kokoukset myy vain kirjaa 47 e

• kalliimmaksikimainittu

Pasi Turusen kirjaa Vartiotorni, Valtakunta uudessa valossa, uusi, päivitetty painos 2017, saa kustantajalta erittäin edullisesti, vain 22 euron hintaan.

http://www.kuvajasana.fi/tuotteet/1/kirjat/24/harhaopit/4541/vartiotorni_valtakunta_uudessa_valossa

Suosittua ja arvostettua kirjaa on yleisesti myös kaikissa kirjastoissa. Jos teoasta ei löydy, pyydä kirjastoa hankkimaan lisää teoksia kokoelmiinsa. Suosittelen kirjaa lämpimästi. Se on paitsi ammattitaitoisen toimittaja/kirjaililjan, myös akateemisesti koulutetun teologian maisterin työtä. Turunen on käynyt läpi vartiotornilaisten historiaa ja korostaa, että Jehovan todistajat ovat mukavia ihmisiä. Heidän amerikkalaisperäinen uususkontonsa saa asiantuntevaa lisävalaistusta Vartiotornin omista julkaisuista ja mm. oikeuden asiakirjoista poimituilla esimerkeillä.

Kannattaa lukea vaikka pari kertaa vuodessa - on sitten sanottavaa todistajain läsnäollessakin!

• eivätolemukavia
        kalliimmaksikimainittu kirjoitti:

Pasi Turusen kirjaa Vartiotorni, Valtakunta uudessa valossa, uusi, päivitetty painos 2017, saa kustantajalta erittäin edullisesti, vain 22 euron hintaan.

http://www.kuvajasana.fi/tuotteet/1/kirjat/24/harhaopit/4541/vartiotorni_valtakunta_uudessa_valossa

Suosittua ja arvostettua kirjaa on yleisesti myös kaikissa kirjastoissa. Jos teoasta ei löydy, pyydä kirjastoa hankkimaan lisää teoksia kokoelmiinsa. Suosittelen kirjaa lämpimästi. Se on paitsi ammattitaitoisen toimittaja/kirjaililjan, myös akateemisesti koulutetun teologian maisterin työtä. Turunen on käynyt läpi vartiotornilaisten historiaa ja korostaa, että Jehovan todistajat ovat mukavia ihmisiä. Heidän amerikkalaisperäinen uususkontonsa saa asiantuntevaa lisävalaistusta Vartiotornin omista julkaisuista ja mm. oikeuden asiakirjoista poimituilla esimerkeillä.

Kannattaa lukea vaikka pari kertaa vuodessa - on sitten sanottavaa todistajain läsnäollessakin!

Jaa, että mukavia ihmisiä? Siinä Turunen erehtyy pahimman kerran.
        He ovat mukavia sellaiselle joka saattaisi tulla lahkon touhuihin mukaan, mutta sellaisille ei olla ollenkaan mukavia jotka sieltä pois läähtee ja perustelee lähtemisensä esim. raamatulla.
        Jos vielä paljastaa heidän kuuluisista jäsenistään, heidän pervouttaan, niin sitten viimeistään loppuu mukavuus.
        Sellaisesta tehdään alentavia kommentteja, kuten mielisairas, seonnut y.m.
        Demonitkin ovat iskeneet.

• opettavatväärin

Onko näin? En olisi ikinä uskonut! Turunen kyllä sanoo heitä vilpittömiksi ja mukaviksi? Hän on uskovainen, ehkä siksi kehuu. Minulla kävi jehovia parina vuonna kesämökillä ja ne puhui Jeeusksesta, mutta sanoi suoraan pojalle, ettei Jeesus ole Jumala! Silloin ymmärsin heidän olevan väärän puolen miehiä. On se surullista, kun ihmisiä pakotetaan kadotukseen. Se viinajuttu oli osuva. Maanpäällisessä paratiisissa kovalla hinnalla.

• vwv

Rintti, eikö tässä metrikaupalla ole tullut vastattua, en vain ole nähnyt sinulta ainuttakaan selostusta kyseisestä asiasta. Jos epäilet vakautumistani, voin sanoa voit olla huoletta, ei ole mitään syytä epäillä. En vaihtaisi osaani kanssasi. Saamme niin paljon opetusta, on suorastaan runsauden pulaa. Elämme jo nyt hengellisessä paratiisissa opetuksen suhteen.

• kimille_terveisiä

Hengellisessä Pohjois-Koreassa te elätte. Huomaat sen itsekin, jos olet jostain opetuksesta eri mieltä. Eihän Pohjois-Koreassakaan niillä ole hätää, jotka ajattelevat kaikesta kuten puolue määrää.

• Rintti-

Kerropas, millä tavalla sinä olet vastannut! Pelkkä tekstin tuottaminenhan ei ole vastaamista. Esimerkkejä avoinna olevista kysymyksistä on lukuisia. Eikä tässä ole vielä läheskään kaikki:
        * Verioppi - sallitut fraktiot vs. verenluovutuskielto
        * 1914 raamatullisuus -- päättelyketjun jokanen lenkki on perustelematta
        * Ehtoollinen -- mitä Jeesus Raamatun mukaan käski tekemään muistokseen
        * Vartiotornin erityisasema lahkojen joukossa -- se, että järjestö opettaa omia oppejaan ei tee siitä yhtään muita lahkoja raamatullisempaa - omia oppejaanhan kaikki muutkin opettavat!

Jokainen edellämainituista esimerkeistä yksinäänkin kyseenalaistaa järjestön "totuuden". Jos nämä eivät yhtään häiritse, millä perusteella voit kutsua järjestön oppikyhäelmää totuudeksi!

• vwv

Teloginen kysymys, en tiedä uskotko Raamattuun, mutta siellä on aika selvä kuva Joosefin roolista Jeesuksen elämästä. Joosef oli Jeesuksen ottoisä, koska Jeesus oli Jumalan Poika. Maria oli hänen ihmisäitinsä. Jumala siirsi pyhän henkensä avulla Jeesuksen elämän Marian kohtuun. Molemmille, sekä Marialle, että Joosefille ilmestyi Jumalan lähettämä enkeli, joka selitti heille asian laidan.

• ylösnoussutfariseus

En voi muuta sanoa kun lukee sinun kirjoituksiasi, että olet IHAN niinkuin Jeesusken ajan juutalaiset uskonnolliset johtajat. Itsekäs, kovapäinen ja täysin pimeä. Oikea "sokea sokeiden taluttaja".

• trolliko
        ylösnoussutfariseus kirjoitti:

En voi muuta sanoa kun lukee sinun kirjoituksiasi, että olet IHAN niinkuin Jeesusken ajan juutalaiset uskonnolliset johtajat. Itsekäs, kovapäinen ja täysin pimeä. Oikea "sokea sokeiden taluttaja".

Tai hän on helel trolli joka tietää jt opin?

• Ierika

Minäpä tiiän paljon mukavamman tavan tehä ihminen toisen sisälle!
        Kun Maria tuli kotiin ja huudahti: "For god's sake, I'm pregnant", niin ei sitä olisi pitänyt ottaa niin kirjaimellisesti. Vahinkoja sattuu, turha selitellä.

• näinkinvoikäydä
        Ierika kirjoitti:

Minäpä tiiän paljon mukavamman tavan tehä ihminen toisen sisälle!
        Kun Maria tuli kotiin ja huudahti: "For god's sake, I'm pregnant", niin ei sitä olisi pitänyt ottaa niin kirjaimellisesti. Vahinkoja sattuu, turha selitellä.

Marian vahinkoraskaudelle keksittiin läpällä mahdollisimman lennokas selitys, joka kaikkien yllätykseksi meni läpi.

• Käyräkanto

älä_vääristele 1.8.2017 18:25

"Lahko-opin mukaan siis Jumala murhasi enkelin. Sitten vartiotorni kirjoittaa: Sen vuoksi on ihminen pelastettu."
      Ei, sillä Mikael oli tehtävään vapaaehtoinen. Olipa Jehovan todistajien opista mitä mieltä tahansa, se kannattaa kuitenkin pyrkiä esittämään oikein - ihan oman uskottavuutensakin takia.

Raamatussa ei lue, että Mikael oli vapaaehtoinen. Ensimmäinen kerta kun kuulen että vartiotorni niin kirjoittaisi, toki lehden luoma hahmo on sellainen kuin lehti sen luo. Mutta mikä numero ja sivunumero ?

• RaamatustaLöytyy

Jeesus antoi henkensä, häntä ei tehtävään pakotettu. Löydät sen kyllä Raamatustakin.

Mutta yritäpä löytää Raamatusta se, että Jeesus olisi "tosi Jumala tosi Jumalasta", kuten uskontunnustus väittää.

Joh. 17:3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

• Kenkeri

vwv 1.8.2017 17:00

"Miksi uskoa Turuseen, hän ei ole mikään auktoriteetti uskonnon suhteen, ja ehkä oppi-isäsi"
      Kysymys on vartiotorniuskonnosta, jonka Turunen esittelee vartiotornilainauksin. Todistajat eivät ole kyenneet esittämään yhtään virhettä Turusen kirjassa. Eikä vwv edes yritä.

"Perustelemme opetuksemme Raamatulla"
      -Toistuva mainoslause, josta poikkeamia Turunen osoittaa.

vwv 1.8.2017 20:39
      "Harhaoppeihin en usko, .... 1975 on ollut ja mennyt"
      -Mutta se 1975 oli harhaoppia. Jumalan kieltämää. 5 Moos 18:20-22. Rangaistus: Ilm. 20:10. Se ei siis ole pelkästään "mennyt".

"tieto lopustakin on selvennyt" -kerro.

Kristittyjen piirissä tapaa ymärrettävän tuo Ilm. 7:4-8 sillä tavoin, että vaikka Israelin kansa eli luopumuksen tilassa, niin Jeesus ei ollut sitä hyljännyt. Tämähän ei ole "kuvaannollinen merkitys" vaan syvällisempi perustelu ja jakeen ymmärtäminen.

Mutta ihmetyttää se, että Ilm. 7:4-8 sanotaan kuulemma vartiotornissa vertauskuvalliseksi.

• Jumalaaeiole

No miteepä tuo ruoja on viime aikoina sinulle vastaillut?
      Minä kysyn siltä viime kierroksen lottonumeroeta vuan eipä tuo virkkanna mittäe.

• arvatlahkolle

Lottopallot on todistajilta kielletty. Ainakin jossakin vartiotornissa. Saattaisi olla jo sallittua, jos laittaa kuponkiin pankkitilinumeroksi lahkon oman Beetelin numeron. Tietääkö kukaan ?

• uneton-kerrostalossa

Laita vain oman lahkosi numero, kieroilu taitaa onnistua siellä paremmin. Emme palvo onnen jumalatarta. Emmekä pelaa toisten rahojen kustannuksella. Rehtiä, eikös?

• KotvasKaija

Kuinka sinä olet tuommoisen tutkimustuloksen päätellyt ?

Vai siteerasitko vartiotornia ?

Vartiotorni on julkaissut kansikuva-artikkelin siitä, kuinka paljon jehovantodistajista on saanut potkut ja saa potkut lahkorikkeiden vuoksi. (ideana kehua jäljellejääneet "valioiksi" vartiotornikaupustelussa)

Kun lahkorikkeistä tietenkin täytyy ensin jäädä kiinni, on niinkin, että suurin osa tekee "kolttosensa" onnistuneesti salaa .

Tunnetko itsesi viisaaksi todistajia mielestäsi kehuessasi ?

Lotto on hyväntekeväisyysarpajaiset.
        (on varmaa, että sinä osaat sanomasi onnen jumalattaren nimen, yhtä varmaa on, että erittäin harva lahkon ulkopuolinen sen osaa. Se ei estä sinua syyttämästä tuon "jumalattaren" palvomisesta)

• odottavanajalla

Kenkeri 2.8.2017 9:56
      vwv 1.8.2017 17:00

"tieto lopustakin on selvennyt" -kerro.

-Ja siis vartiotornitarkistuksen jälkeen on vwv tullut siihen tulokseen ettei sittenkään tieto lopusta ole selvennyt kerrottavaksi asti. Että sillai.

----------------
      ---------------

• Öhtelikön

Mitä mieltä muut todistajat ovat, onko tieto lopusta selvennyt ?

• totuuttarakastava

Se on selvennyt monella tavalla. Vuosi 1975 oli vain merkittävä lopun aikain vuosi muiden vuosien ketjussa kohti ennustettua. Jumalan teot eivät myöhästy. Siksi opetus on niin luotettavaa ja ennustukset toteutuvat varmasti niin kuin Raamattu on meille opettanut. Muiden tekemillä väärillä johtopäätöksillä ei ole merkitystä eikä yksittäisiin vuosiin ole syytä puuttua kokonaisuuden kannalta. Niinkuin olemme oppineet, emme saa olla myöskään liian innokkaita omissa henkilökohtaisissa odotuksissamme!

• Lunkutsun

totuuttarakastava 7.8.2017 13:32

Sullen näyttää olevan tärkeää vakuuttaa tuota "selvennystä" tapahtuneen. Mutta et esitä mitään konkreettista tosiseikkaa.
        Ainoat konkreettiset ovat 1975 ja Raamattu.

Herätkää n:o 23 v. 1968: Esittelemme ylitsepursuavat todisteemme maailmanlopusta vuodelle 1975.
        Raamattu: 5 Moos 18:20-22 jos ennustus ei toteudu on väärä profeetta. Ilm. 20:10 väärä profeetta on ikuisuuden tulijärven tuskissa.

Kun aloitit "selvennyt monella tavalla" niin kerro toki meille lukijoille. Kun teet sen, riennän ostamaan sen vartiotorninkin.

• totuuttarakastava

Muuta ei tarvita kuin Raamattu asian selventämiseksi. En käsitä, miksi nostat tätä samaa asiaa aina esiin? Elätkö kaikissa muissakin mietteissäsi vuotta 1968? Minulla on ajankohtaisemmat tietokanavat, kuten JW.Org. Sieltä voit itsekin saada tuoretta tietoa kaikista mieltäsi painavista asioista.

En voi vastata sinulle sinun haluamallasi tavalla, vaikka tekisin sen päälläni seisoen. Aina löydät siitä jonkin puutteellisuuden. Itselleni nämä asiat ovat aivan selviä ja tietämäni mukaan kaikille muillekin.

• Heleijari

En tiedä muista, edes Lunkutsunista, mutta ymmärrän, että kun kirjoitit "1975" niin hän sanoi sinulle mitä lehtesi on siitä kertonut. Ja kun sanoit Raamattu, niin hän sanoi siihen liittyvät jakeet.

Ja sanoit lopusta että "Se on selvennyt monella tavalla" niin hän pyysi kertomaan.
        Mutta ei hän vastauksestasi saanut sitä sinulle monella tavalla selvennyttä tietoa lopusta. Miksi ?
        Eikä hän kysynyt mitään mieltä painavista asioista. Jos hän ei ole todistaja, niin hänen mieltään tuskin mikään painaakaan.
        Kerro ihmessa selvennyttä tietoasi lopusta. Eikös se ole lahkosi pääelementti lisäksikin.

• tutki_uskontoasi
        totuuttarakastava kirjoitti:

Muuta ei tarvita kuin Raamattu asian selventämiseksi. En käsitä, miksi nostat tätä samaa asiaa aina esiin? Elätkö kaikissa muissakin mietteissäsi vuotta 1968? Minulla on ajankohtaisemmat tietokanavat, kuten JW.Org. Sieltä voit itsekin saada tuoretta tietoa kaikista mieltäsi painavista asioista.

En voi vastata sinulle sinun haluamallasi tavalla, vaikka tekisin sen päälläni seisoen. Aina löydät siitä jonkin puutteellisuuden. Itselleni nämä asiat ovat aivan selviä ja tietämäni mukaan kaikille muillekin.

Vartiotorniseura valehtelee historiastaan, esimerkkinä kesän konventissa julkaistu video, jossa vuoden 1975 odotus esitetään väärin. Se on syy nostaa samaa asiaa jatkuvasti esille. Löytäisit paljon muutakin, jos uskaltaisit etsiä.

• mkiuy

Heleijari ja tutkiuskontoasi, nyt on siis vain aika ja mahdollisuus tutkia asiaa Raamattunsa ja uskontonsa avulla selvittää, koska loppu tulee, koska se näyttää ahdistavan jatkuvasti.

Kirjoittaja voi myös selvittää ainakin 50 vuoden aikana ja yhä vielä helluntailaisten tien varsilla pylväissä olevaa ilmoitusta: Jeesus tulee pian, oletko valmis? Koska olen huomannut erään ahkeran kirjoittelijan hymistelevän siihen suuntaan, kysynkin: koska se heidän pian on? Innoissaan kun ilveilee todistajille, ehkä hän voi antaa oman selityksensä omiensa ilmoitteluun.

• tutki_uskontoasi

"Heleijari ja tutkiuskontoasi, nyt on siis vain aika ja mahdollisuus tutkia asiaa Raamattunsa ja uskontonsa avulla selvittää, koska loppu tulee, koska se näyttää ahdistavan jatkuvasti."

Ei se minua ahdista, eikä ahdistaisi sinuakaan, jos tuntisit asian josta kirjoitat.

"Kirjoittaja voi myös selvittää ainakin 50 vuoden aikana ja yhä vielä helluntailaisten tien varsilla pylväissä olevaa ilmoitusta: Jeesus tulee pian, oletko valmis?"

Eikä se vielä mitään, kristityt ovat hokeneet samaa 1. vuosisadalta lähtien.

• naffutsi

totuuttarakastava 7.8.2017 13:32

"Se on selvennyt monella tavalla. "

-Eli "tieto lopusta", josta on ollut kysymys.
      Kun vartiotorni laittaa scannattavaksi tuollaisen lauseen "kenttätyön tekemistä varten", niin perusteleeko se Raamatulla, että miksi kysymykseen ei saa vastata ?

Että kerrottaisin loppua koskevasta tiedosta, joka on "selvennyt."

Vartiotorni viittaa monesti Raamattuun. Mutta on tehty tutkimuskin, joka selvitti Vartiotornin useammin viittaavan vanhempaan vartiotorniin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      23
      5913
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      2037
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      27
      1499
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1284
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1145
    6. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      69
      1138
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1117
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1072
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      144
      1067
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      995
    Aihe