On melkoinen pudotus ja vielä tyhjän päälle kun huomaa eläneensä valheessa koko ikänsä. En jaksanut enää elää valheessakaan ja teeskennellä uskovaa. 50 vuotta ravasin kentällä olin kokoaikainen tienraivaaja. Tuhansia konventteja takana ja tuhansia ja tuhansia tunteja kokouksissa. Nyt kun olen tajunut, että olen heittänyt hukkaan suurimman osan elämästä ihan tyhjän takia en tiedä miten eteenpäin. Lapet ja lapsenlapset ovat kaikki todistajia ja joudun luopumaan kaikista. Tosin osa lapsista kyllä on yhteydessä pienimuotoisesti. Puoliso on myös mukana ja olemme edelleen naimisissa, mutta suhteemme on muuttunut nyt erilaiseksi olemme kuin jotain alivuokralaisia keskenämme eikä mitään yhteistä enää löydy, ei oikeastaan edes puhuttavaa ja nukumme eri huoneissa.
Olen elänyt aivan kuin jossain usvassa josta olen nyt herännyt ja tajunnut kaiken. Osaltaan olen helpottunut, mutta osaltaan taas todella pettynyt siitä kuinka minua nyt aviopuoliso, sukulaiset ja ystävät kohtelevat. Uusia ystäviä en enää jaksa edes lähteä etsimään joten yksin joudun tästä eteenpäin olemaan, mutta parempi sekin kuin palaaminen sellaisen asian pariin johon en enää usko lainkaan. En tiedä myöskään mitä minulle käy kuoleman jälkeen tosin ei sillä väliäkän kun en usko helvettiinkään, mutta toivoisin, että jotain silti olisi tuolla jossain tämän elämän päätyttyä.
Lähdin pois
86
949
Vastaukset
- kiinnostaatietää
Mistä seurakunnasta lähdit?
- manaat
Sinulle nimimerkki: uskoonsa pettynyt.
Olen kokenut koko lailla samanlaisen tilanteen. Siitä tosin on aikaa jo yli 20 vuotta.
Nyt on kaikki ihan toisin. Uskokin tuli takaisin joitain vuosia sitten, tosin en edelleenkään kuulu mihinkään seurakuntaan enkä aio kuuluakkaan. Kristuksen seurakuntahan on maailmanlaajuinen ilman kirkkorakennuksia.
Jos haluat saada asian tiimoilta keskustelukumppania niin voit lähettää mailia osoitteeseen: [email protected]. - Ilmaiseksi_ilmavartiossa
Pasifistin pitkällinen ja tuskaisa vartiovuoro on päättynyt järkiinsä tuloon.
Paljon Onnea ! - oloff
manaat kirjoitti:
Sinulle nimimerkki: uskoonsa pettynyt.
Olen kokenut koko lailla samanlaisen tilanteen. Siitä tosin on aikaa jo yli 20 vuotta.
Nyt on kaikki ihan toisin. Uskokin tuli takaisin joitain vuosia sitten, tosin en edelleenkään kuulu mihinkään seurakuntaan enkä aio kuuluakkaan. Kristuksen seurakuntahan on maailmanlaajuinen ilman kirkkorakennuksia.
Jos haluat saada asian tiimoilta keskustelukumppania niin voit lähettää mailia osoitteeseen: [email protected].Etkö mnaat kuulukkaan vapakirkkoon? Muistelen sinun sanoneen kuuluvasi vapariin?
- Mustikka-aikaan
Veljesseura.org sivuilla on myös vertaistuki -foorum.
Siellä pitäisi olla apua ajatusten selkiinnyttämiseen, tunne-elämän tasapainottamiseen ja muuhun mieltä askarruttavaan.
Kun lahkon jättää, on seuraava päivä aina sitten edellistä parempi - pitkäänuskossa
En lukenut toisten kommentteja, mutta vastaan niin kuin itse koen. Minun isän sisko on ollut ainakin v. 45 todistaja ja on jo 76-vuotias. Siis on toivoa että voi vielä noinkin pitkän ajan jälkeen silmät aueta. Täti on ihan kiva ihminen ja varmasti aito uskomuksessaan. Kirjoitin pitkän kirjeen keväällä jt:n harhoista ja kirje oli tehnyt häneen vaikutuksen. Rukoilen tädin puolesta.
Jumala on olemassa rakastaa sinua edelleenkin. Ei sinun mihinkään helvettiin tarvitse päätyä tämänkään jälkeen kun luotat Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena Vapahtajana. Rukoile Jumalaa, voit kutsua Häntä edelleen Jehovaksi jos se on tutumpi ja Jeesusta Kristusta. Itse kuulun helluntaiseurakuntaan mutta varmaan ihan hyvä vertaistukivinkki on tuo maili ylhäällä. Kyllä ihmisen elämä jatkuu iankaikkisesti ja uskovaisella on ihana tulevaisuus ja se voi alkaa jo täällä maan päällä.
Tuo on kyllä hirveää jt:lla että ei voi enää pitää yhteyttä ja elämää yllä oman suvun kanssa, jos jättää järjestön. Jospa Jumala puuttuu vielä vaimonkin kohdalla.- pitkäänhellari
Ja me eletään täällä syntiinlankeemuksen jälkeen rajallinen aika. Ja etsimistä ja löytämistä elämä on. Mielestäni et, aloittaja ole elänyt hukkaan - nyt on tämä vaihe ja voit hyödyntää kokemaasi tulevina vuosina. Nykyaikana kääntyy joukoittain muslimeja uskoon ja heillä on monesti vaikeaa, että on jätettävä suku ja jopa synnyinmaa. Kristus ilmestyy heille unessa ja yliluonnollisella tavalla näkyjen ja johdatuksen kautta.
Ei hekään koe entistä elämää turhana vaan pohjana uudelle.
Siunausta ja rohkeutta elämääsi! pitkäänhellari kirjoitti:
Ja me eletään täällä syntiinlankeemuksen jälkeen rajallinen aika. Ja etsimistä ja löytämistä elämä on. Mielestäni et, aloittaja ole elänyt hukkaan - nyt on tämä vaihe ja voit hyödyntää kokemaasi tulevina vuosina. Nykyaikana kääntyy joukoittain muslimeja uskoon ja heillä on monesti vaikeaa, että on jätettävä suku ja jopa synnyinmaa. Kristus ilmestyy heille unessa ja yliluonnollisella tavalla näkyjen ja johdatuksen kautta.
Ei hekään koe entistä elämää turhana vaan pohjana uudelle.
Siunausta ja rohkeutta elämääsi!>Nykyaikana kääntyy joukoittain muslimeja uskoon ja heillä on monesti vaikeaa, että on jätettävä suku ja jopa synnyinmaa.
Ei kuitenkaan niin joukoittain, etteikö islam uskontona kasvaisi aivan toiseen tahtiin kuin kristinusko.RepeRuutikallo kirjoitti:
>Nykyaikana kääntyy joukoittain muslimeja uskoon ja heillä on monesti vaikeaa, että on jätettävä suku ja jopa synnyinmaa.
Ei kuitenkaan niin joukoittain, etteikö islam uskontona kasvaisi aivan toiseen tahtiin kuin kristinusko.<>Ei kuitenkaan niin joukoittain, etteikö islam uskontona kasvaisi aivan toiseen tahtiin kuin kristinusko. ><
Islam leviää samalla tavalla kuin jehovantodistajuus esimerkiksi Suomessa, lapsi kerrallaan, väliin kaksosetkin.
- Kauspe
Hienoa, olet ainakin askeleen lähempänä totuutta kun olet järjestölle kääntänyt selkäsi , toivon sinulle kaikkea hyvää
- spämmäri
Aloittaja on varmaan puhdas pulmunen, pahojen ihmisten ympäröimänä.Helluntaiseurakuntaanhan kovasti kositaan, kokeileppa heidän toimintaansa, tässähä sitä kehutaan ja toivotetaan tervetulleiksi. Pääsee vaikka puhumaan kielillä ja tulla uskollaparannetuksi. Ei tarvitse enää mennä kenttäpalvelukseen, eikä konventteihin eikä kokouksiin. Pääsee näkemään karismaattista menoa ja mennä hurmokseen. Kitaraakin voi opetella soittamaan.
Kun itse on täysin syytön ja omaisetkaan eivät tykkää, niin siitä vaan.
Enpä tiedä, mitä ne omaiset kertoisivat tilanteesta, voisi olla erilaistakin informaatiota kuultavana.- kiinnostaatietää
Niin ja pääset ylistämään israelia Refan-jumalan tähtilippu liehuen. Apt.7:42
- uskoonsa-pettynyt
Kiitos vain nimimerkille spämmäri vastauksesta ja oikesti vastauksesi vain vahvisti sitä mitä 50 vuotta jo seurakunnassani näinkin muissa sisarissa ja veljssäkin. Se aito rakkaus kun ei ollut kumminkaan aitoa ja suustaan tuli monenlaista pahaa tekstiä vailla hyvyyttä ja myötätuntoa. Mutta niinhän se menee kuten tässä ramaatun paikassa jonka voit lukea raamatustasi.
Matteus 7:15–28 - Kauspe
Tuli kirjoituksesta sellainen olo että jt:t eivät ole saaneet kielillä puhumisen armolahjaa, se on yksi pyhän hengen antamista lahjoista
- outoja
Jehovat ei usko Jeesukseen eikä Pyhään Henkeen. Siksi heillä ei ole siunausta,
- Kauspe
outoja kirjoitti:
Jehovat ei usko Jeesukseen eikä Pyhään Henkeen. Siksi heillä ei ole siunausta,
Näin ajattelin
Kauspe kirjoitti:
Tuli kirjoituksesta sellainen olo että jt:t eivät ole saaneet kielillä puhumisen armolahjaa, se on yksi pyhän hengen antamista lahjoista
<>Tuli kirjoituksesta sellainen olo että jt:t eivät ole saaneet kielillä puhumisen armolahjaa, se on yksi pyhän hengen antamista lahjoista ><
Ja tuosta taas tuli mieleeni se kuinka myrkky ja myrkkykäärmeetkään eivät Raamatun mukaan voi vahingoittaa aitoa oikeasti uskovaa, sellaisen joukon kun tapaisi.- Kauspe
Hasta_luego kirjoitti:
<>Tuli kirjoituksesta sellainen olo että jt:t eivät ole saaneet kielillä puhumisen armolahjaa, se on yksi pyhän hengen antamista lahjoista ><
Ja tuosta taas tuli mieleeni se kuinka myrkky ja myrkkykäärmeetkään eivät Raamatun mukaan voi vahingoittaa aitoa oikeasti uskovaa, sellaisen joukon kun tapaisi.Raamatussakin sanotaan että kun ihmisen poika tulee löytääkö hän uskoa maan päältä
Kauspe kirjoitti:
Raamatussakin sanotaan että kun ihmisen poika tulee löytääkö hän uskoa maan päältä
<>Raamatussakin sanotaan että kun ihmisen poika tulee löytääkö hän uskoa maan päältä ><
Raamatun mukaan tuo tuleminen on noin kaksi vuosituhatta myöhässä, koska viimeisetkin Jeesuksen lupausta kuunnelleet ovat olleet kuolleena tuon verran. Uskovaisia kyllä löytyy ihan myrkkykäärmeillä leikkiviin asti, kaikilla yksi yhteinen piirre - kuolleen hevosen piiskaaminen.- Kauspe
Hasta_luego kirjoitti:
<>Raamatussakin sanotaan että kun ihmisen poika tulee löytääkö hän uskoa maan päältä ><
Raamatun mukaan tuo tuleminen on noin kaksi vuosituhatta myöhässä, koska viimeisetkin Jeesuksen lupausta kuunnelleet ovat olleet kuolleena tuon verran. Uskovaisia kyllä löytyy ihan myrkkykäärmeillä leikkiviin asti, kaikilla yksi yhteinen piirre - kuolleen hevosen piiskaaminen.Tulee koska tulee parempi myöhässä kuin ei milloinkaan
Kauspe kirjoitti:
Tulee koska tulee parempi myöhässä kuin ei milloinkaan
<>Tulee koska tulee parempi myöhässä kuin ei milloinkaan ><
Raamatun jumalalla, Jeesuksella ja PH/ph:lla lievää suurempia ajoitusongelmia ja/tai kykenemättömyyttä pitää lupauksensa, tai sitten kyse on taruhenkilöistä.
Loppu tulee varmasti, siitä ei ole erimielisyyttä. Se on vaan loppu, jolle mielikuvitusjumalakaan ei mahda mitään.- Kauspe
ei voida tietää, toiset uskoo vaikka eivät näe toiset ei usko vaikka kuollut nousisi kertomaan
Kauspe kirjoitti:
ei voida tietää, toiset uskoo vaikka eivät näe toiset ei usko vaikka kuollut nousisi kertomaan
>toiset ei usko vaikka kuollut nousisi kertomaan
Kokeilkaapa kerrankin tätä niin katsotaan onko näin. Vielä ei ole nähty kertomaan noussutta kuollutta, joten vaikea on ymmärtää mihin väitteesi perustuu.Kauspe kirjoitti:
<>ei voida tietää...><
Tietämättömyys ei uskovaiselle ole pieninkään este kaikenlaisille perusteettomille väitteille.
<>...toiset uskoo vaikka eivät näe...><
Ja sekään ei heille riitä, vaan on julistettava noita luuloja muka toteennäytettyinä asioina.
<>...toiset ei usko vaikka kuollut nousisi kertomaan><
Millainen peruste sinulla on tuollekin väitteelle?- Kauspe
Hasta_luego kirjoitti:
<>ei voida tietää...><
Tietämättömyys ei uskovaiselle ole pieninkään este kaikenlaisille perusteettomille väitteille.
<>...toiset uskoo vaikka eivät näe...><
Ja sekään ei heille riitä, vaan on julistettava noita luuloja muka toteennäytettyinä asioina.
<>...toiset ei usko vaikka kuollut nousisi kertomaan><
Millainen peruste sinulla on tuollekin väitteelle?Olen vaan raamatusta lukenut että Jeesukseen ei uskota vaikka olisi kuolleista noussut ja ilmestynyt ihmisille , en millään muulla perustele, en omilla päätelmillä enkä ole myöskään jeh tod joten en usko niitä amerikan herrojakaan , aina väliin mietin onko raamattukaan totta
Kauspe kirjoitti:
Olen vaan raamatusta lukenut että Jeesukseen ei uskota vaikka olisi kuolleista noussut ja ilmestynyt ihmisille , en millään muulla perustele, en omilla päätelmillä enkä ole myöskään jeh tod joten en usko niitä amerikan herrojakaan , aina väliin mietin onko raamattukaan totta
<>Olen vaan raamatusta lukenut...><
Olen minäkin Raamattua availlut ja lukenut sieltä, että aurinko kiertää maata kiinteässä taivaanvahvuudessa ja kuu on valolähde, en vaan usko tuollaisia väitteitä. Koraaniakin olen lukenut ja Kalevalaa. Se mitä olen oppinut on, että ikivanhoissa eepoksissa on ikivanhoja uskomuksia.
<> että Jeesukseen ei uskota vaikka olisi kuolleista noussut ja ilmestynyt ihmisille , en millään muulla perustele...><
Perusteletko Raamatulla myös, että aurinko kiertää maata kiinteässä taivaanvahvuudessa ja kuu on valolähde? Vai valikoitko Raamatusta sen mitä muille julistat?- Kauspe
Hasta_luego kirjoitti:
<>Olen vaan raamatusta lukenut...><
Olen minäkin Raamattua availlut ja lukenut sieltä, että aurinko kiertää maata kiinteässä taivaanvahvuudessa ja kuu on valolähde, en vaan usko tuollaisia väitteitä. Koraaniakin olen lukenut ja Kalevalaa. Se mitä olen oppinut on, että ikivanhoissa eepoksissa on ikivanhoja uskomuksia.
<> että Jeesukseen ei uskota vaikka olisi kuolleista noussut ja ilmestynyt ihmisille , en millään muulla perustele...><
Perusteletko Raamatulla myös, että aurinko kiertää maata kiinteässä taivaanvahvuudessa ja kuu on valolähde? Vai valikoitko Raamatusta sen mitä muille julistat?Jos raamatussa lukee noin että aurinko kiertää maata kiinteässä ... niin silloin kerron sen olevan jumalan sanaa joka raamatussa lukee , en valikoi mitä kerron vaan tilanteen mukaan ja mitä en raamatusta ole lukenut en sitä jumalan sanana puhu
Kauspe kirjoitti:
Jos raamatussa lukee noin että aurinko kiertää maata kiinteässä ... niin silloin kerron sen olevan jumalan sanaa joka raamatussa lukee , en valikoi mitä kerron vaan tilanteen mukaan ja mitä en raamatusta ole lukenut en sitä jumalan sanana puhu
<>Jos raamatussa lukee noin että aurinko kiertää maata kiinteässä ...><
Esimerkiksi vaikka 1. M. 1:16, 17 ja Job 37:18, niin ei tarvitse jossitella
<>...niin silloin kerron sen olevan jumalan sanaa joka raamatussa lukee...><
Kierrät nyt asiaa. Aiemmin olet tuonut ehdottomuutesi esille mm. lopun suhteen, tuotko aivan kaiken Raamatussa mainitun esille samalla jumalan sanan sinulle tuomalla varmuudella, esimerkkinä vaikka vain yllä viitatut jakeet?
<>...en valikoi mitä kerron vaan tilanteen mukaan ja mitä en raamatusta ole lukenut en sitä jumalan sanana puhu ><
Jos viittaa luottavansa johonkin kirjaan, niin vähintä olisi ottaa selvää merkittävimmistä asioista ko. teoksessa ja vaikka aloittaa lukemalla Raamattu läpi ihan ajatuksella, ei omia toiveita myötäillen.- Kauspe
Raamatussani ei lue mitään auringon kiertämisestä mutta nyt en ihan ymmärrä mihin haluat minulta vastausta kun sanot että kierrän asiaa kysy suoraan , ei ole tapaistani kierrellä
- Kauspe
RepeRuutikallo kirjoitti:
>toiset ei usko vaikka kuollut nousisi kertomaan
Kokeilkaapa kerrankin tätä niin katsotaan onko näin. Vielä ei ole nähty kertomaan noussutta kuollutta, joten vaikea on ymmärtää mihin väitteesi perustuu.Raamattuun, uskon että Jeesus on noussut kuolleista vaikka en ole nähnytkään ja raamatun mukaan moni on nähnyt ja silti siihen on niin vaikea uskoa
Kauspe kirjoitti:
Raamatussani ei lue mitään auringon kiertämisestä mutta nyt en ihan ymmärrä mihin haluat minulta vastausta kun sanot että kierrän asiaa kysy suoraan , ei ole tapaistani kierrellä
<>Raamatussani ei lue mitään auringon kiertämisestä...><
Ehkä joku on repinyt siitä sivuja, joten hanki uusi, jossa on esimerkiksi jakeet Ps. 19:4-6 ja Saarn. 1:5, 6. Jälkimmäisestä saattaisi vielä päätellä, että jumalan sanan mukaan aurinko sammui yöksi ja syttyi aina aamulla päiväksi.
<>... mutta nyt en ihan ymmärrä mihin haluat minulta vastausta kun sanot että kierrän asiaa kysy suoraan , ei ole tapaistani kierrellä ><
Kiinnitin huomiota ehdottomuuteesi Raamatun tekstiin viitatessasi ja kiinnostaisi tietää onko Raamatun teksti sinulle kaikin osin jumalan ilmoittamaa ja todelliseksi käsitettävä. Vai onko Raamatunjakeissa sellaisia, joita et tarjoaisi samalla ehdottomuudella kun tarjoat esimerkiksi Jeesuksen paluuta vaikka kaksi vuosituhatta myöhässä. Ennen kuin vastaat, niin lue vaikka jakeet Ilm. 1:1; 3:11; 22:6, 7, 12 ja 20, etenkin kohta, jossa esitetään, että: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet..."- Kauspe
Hasta_luego kirjoitti:
<>Raamatussani ei lue mitään auringon kiertämisestä...><
Ehkä joku on repinyt siitä sivuja, joten hanki uusi, jossa on esimerkiksi jakeet Ps. 19:4-6 ja Saarn. 1:5, 6. Jälkimmäisestä saattaisi vielä päätellä, että jumalan sanan mukaan aurinko sammui yöksi ja syttyi aina aamulla päiväksi.
<>... mutta nyt en ihan ymmärrä mihin haluat minulta vastausta kun sanot että kierrän asiaa kysy suoraan , ei ole tapaistani kierrellä ><
Kiinnitin huomiota ehdottomuuteesi Raamatun tekstiin viitatessasi ja kiinnostaisi tietää onko Raamatun teksti sinulle kaikin osin jumalan ilmoittamaa ja todelliseksi käsitettävä. Vai onko Raamatunjakeissa sellaisia, joita et tarjoaisi samalla ehdottomuudella kun tarjoat esimerkiksi Jeesuksen paluuta vaikka kaksi vuosituhatta myöhässä. Ennen kuin vastaat, niin lue vaikka jakeet Ilm. 1:1; 3:11; 22:6, 7, 12 ja 20, etenkin kohta, jossa esitetään, että: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet..."Kyllä kaikki sivut on tallella ja pidän koko raamattua jumalan sanana ja totena, myös jeesukseksen tulemista pian , onhan herralle yksi päivä kuin tuhat vuotta ja iankaikkisuuteen nähden tällainen 2000 vuotta ei varmasti tunnu juuri miltään 2 Pietari 3:
1Rakkaat ystävät! Tämä on jo toinen kirje, jonka teille kirjoitan. Molemmissa olen herätellyt ja muistuttanut teitä, joiden ajatukset ovat vilpittömiä, 2pitämään mielessänne pyhien profeettojen ennalta lausumat sanat sekä apostoleilta saamanne Herran ja Vapahtajan käskyn.
3Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. 4He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti."
5Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. 6Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa. 7Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan.
8Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. 9Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät. Kauspe kirjoitti:
Kyllä kaikki sivut on tallella ja pidän koko raamattua jumalan sanana ja totena, myös jeesukseksen tulemista pian , onhan herralle yksi päivä kuin tuhat vuotta ja iankaikkisuuteen nähden tällainen 2000 vuotta ei varmasti tunnu juuri miltään 2 Pietari 3:
1Rakkaat ystävät! Tämä on jo toinen kirje, jonka teille kirjoitan. Molemmissa olen herätellyt ja muistuttanut teitä, joiden ajatukset ovat vilpittömiä, 2pitämään mielessänne pyhien profeettojen ennalta lausumat sanat sekä apostoleilta saamanne Herran ja Vapahtajan käskyn.
3Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä. 4He sanovat pilkaten: "Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti."
5Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa. 6Vedellä ja sanalla sen ajan maailma myös hävitettiin vedenpaisumuksessa. 7Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan.
8Mutta älkää te, rakkaat ystävät, unohtako tätä: Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. 9Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.<>Kyllä kaikki sivut on tallella...><
No helpolla aurinko sitten saatiin kiertämään lättymaata kiinteässä taivaanvahvuudessa. Eikä siinä mitään kyllä litteää maakuvaa saa pitää totena kun Raamattu kerran näin asian kuvailee.
<> ...jeesukseksen tulemista pian><
Raamatun vakaiden ja tosien sanojen mukaan Jeesus lupasi palata muutamille seurakunnille pian. Kun noita tosia ja vakaita sanoja luettiin ajanlaskumme ensimmäisen vuosisadan lopussa seurakunnissa, niin heille pian ei voinut olla kahden vuosituhannen kuluttua, kuten se on sinulle. Jeesus ei lunastanut Raamatussa kuvailtua paluulupaustaan, siitä ei pääse mihinkään.- Kauspe
Hasta_luego kirjoitti:
<>Kyllä kaikki sivut on tallella...><
No helpolla aurinko sitten saatiin kiertämään lättymaata kiinteässä taivaanvahvuudessa. Eikä siinä mitään kyllä litteää maakuvaa saa pitää totena kun Raamattu kerran näin asian kuvailee.
<> ...jeesukseksen tulemista pian><
Raamatun vakaiden ja tosien sanojen mukaan Jeesus lupasi palata muutamille seurakunnille pian. Kun noita tosia ja vakaita sanoja luettiin ajanlaskumme ensimmäisen vuosisadan lopussa seurakunnissa, niin heille pian ei voinut olla kahden vuosituhannen kuluttua, kuten se on sinulle. Jeesus ei lunastanut Raamatussa kuvailtua paluulupaustaan, siitä ei pääse mihinkään.Et ilmeisesti usko raamattuun
Kauspe kirjoitti:
Et ilmeisesti usko raamattuun
<>Et ilmeisesti usko raamattuun ><
Näin asia on luonnehdittava uskonnolliselta kannalta. Ihan vaan esimerkkeinä, niin edellä käsitellyn pohjalta ja Raamatun tekstistä poiketen oletan maan olevan navoiltaan litistynyt pallo, joka kiertää aurinkoa sekä pidän kuuta pelkkänä heijastimena.- pitkäänhellari
uskoonsa-pettynyt kirjoitti:
Kiitos vain nimimerkille spämmäri vastauksesta ja oikesti vastauksesi vain vahvisti sitä mitä 50 vuotta jo seurakunnassani näinkin muissa sisarissa ja veljssäkin. Se aito rakkaus kun ei ollut kumminkaan aitoa ja suustaan tuli monenlaista pahaa tekstiä vailla hyvyyttä ja myötätuntoa. Mutta niinhän se menee kuten tässä ramaatun paikassa jonka voit lukea raamatustasi.
Matteus 7:15–28Aloittajan ei tarvitse välttämättä etsiä Jumalaa helluntaiseurakunnasta vaan elävää uskoa on toki luterilaisissa, esim. Kansanlähetyksen piirissä.
- Tukilo
Liika on liikaa kaikessa, myös uskonnossa. Suuremmalla syyllä kuitenkin päinvastaisessa.
- eioutoja
Outoja, korjaan virheellisen väitteesi. Todistajat uskovat myös Jeesukseen ja Pyhään henkeen. Se on yleinen ennakkoluulo, jota esim. juuri helluntalaiset levittävät. Kysypä asiaa seuraavan kerran heiltä itseltään.
- manaat
Ja olikos Pyhä Henki epämääräistä toimivaa voimaa, ihan niinkun se voima joka kivessä on kun sen kiven heittää? Näinhän Jehovan todistajat selittävät Pyhän Hengen olemusta.
Miten kivessä voi olla sellainen voima jolla on tunteet tai sitä voi murehduttaa?
Voiko kivessä oleva voima murehtia?
Vain persoona voi tuntea. Myös eläimillä on jonkin asteisia tunteita. Samoin enkeleillä. Mutta mielestänne Pyhä Henki on vain voimaa, ilman mitään tunteita ja persoonaa. - höpötystäkokojehovat
Heillä on kyllä vastaukset valmiina - Jeesus on oikein VALTAKUNNAN KUNINGAS! Eli vielä paljon suurempi kuin mikään tavallisten ihmisten Jumala! Pyhä Henki on taas jehovilla energialataus. Eli aika kaukana Raamatusta! Silti höpötetään joka välissä Jeesuksesta, ettei ihmiset huomaisi mitään erikoista. Pysykää kaukana, jos ettettte uskonasioista ymmärrä - joudutte pahaan kiikkiin!
- höpötystäköjeesukselta
höpötystäkokojehovat kirjoitti:
Heillä on kyllä vastaukset valmiina - Jeesus on oikein VALTAKUNNAN KUNINGAS! Eli vielä paljon suurempi kuin mikään tavallisten ihmisten Jumala! Pyhä Henki on taas jehovilla energialataus. Eli aika kaukana Raamatusta! Silti höpötetään joka välissä Jeesuksesta, ettei ihmiset huomaisi mitään erikoista. Pysykää kaukana, jos ettettte uskonasioista ymmärrä - joudutte pahaan kiikkiin!
Kyllä se valtakunnan kuninkuus sinunkin Raamatustasi löytyy.
Ilm. 11:15 Seitsemäs enkeli puhalsi torveensa. Taivaassa kajahti monien äänten huuto: -- Koko maailman kuninkuus on nyt tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellulleen. Hän on hallitseva aina ja ikuisesti.
Kaikkivaltiaaksi Jumalaksi Jeesusta ei kuitenkaan sanota, vaan Kaikkivaltias ja Karitsa esitetään erillisinä hahmoina.
Ilm. 21:22 Temppeliä en kaupungissa nähnyt, sillä sen temppelinä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, hän ja Karitsa.
Jeesus myös sanoi Isää ainoaksi todelliseksi Jumalaksi.
Joh. 17:3 Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Mutta mitäpä Jeesus tiesi, Nikea-lahko tietää paremmin. - UMmistasilmäsitotuudelta
Kyllä ameriikanraamattu kertoo jehovatotuudet! Jeesus on enkelipoika mikael, jos olet jo porukassa mukana. Jeesuksen jumaluus kielletään jopa lasten aikana! Joh. 1:1 sanoo Jeesus Kristus on Jumala! Jehovat ovat väärentäneet tämänkin kristinuskon syvimmän totuuden omissa väärennetyissä "raamatuissaan". Kyllä opit saadaan natsaamaan ja Jeesus tapetaan vaikka tolppaan, enkeli, kun on. Älkää lähtekö näiden raamatun uudelleekirjoittelijoiden matkaan. On sanottu, että yhtäkään kirjainta ei saa muuttaa.
- höpötystäköjeesukselta
UMmistasilmäsitotuudelta kirjoitti:
Kyllä ameriikanraamattu kertoo jehovatotuudet! Jeesus on enkelipoika mikael, jos olet jo porukassa mukana. Jeesuksen jumaluus kielletään jopa lasten aikana! Joh. 1:1 sanoo Jeesus Kristus on Jumala! Jehovat ovat väärentäneet tämänkin kristinuskon syvimmän totuuden omissa väärennetyissä "raamatuissaan". Kyllä opit saadaan natsaamaan ja Jeesus tapetaan vaikka tolppaan, enkeli, kun on. Älkää lähtekö näiden raamatun uudelleekirjoittelijoiden matkaan. On sanottu, että yhtäkään kirjainta ei saa muuttaa.
Joh. 1:1 sanoo myös, että Sana oli Jumalan luona, ja koska kukaan ei voi olla itsensä luona, käännös "Sana oli jumala" on asiayhteyden kautta perusteltu.
Kun Jumala seisoo jumalien keskellä Psalmissa 82, tulisiko tämä mielestäsi ymmärtää niin, että Jumala seisoo kolmen persoonansa keskellä? Antamaasi vastausta voit sitten soveltaa myös Joh. 1:1:n ymmärtämiseen.
Joh. 1:18 sanoo myös, ettei Jumalaa ole kukaan nähnyt. Kuinka tämä olisi mahdollista, jos Jeesus oli Jumala? Kannattaa joskus ihan oikeasti lukea Raamattua vähän laajemmin, eikä tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä yksittäisistä jakeista saati jakeen osista, "Hauki oli Kala".
Nyt sinun kannattaa kiireesti pyytää anteeksi Jumalalta ja Jeesukselta (kummaltakin erikseen) sitä, että olet Jeesukselle antanut aseman, joka ei hänelle kuulu ja jota hän itsekään ei yrittänyt ottaa. Lieventävänä asianhaarana voit mainita, että olet tullut Nikea-lahkon harhaanjohtamaksi ja aivopesemäksi. Muista pyytää Jumalalta anteeksi myös sitä, että olet esittänyt hänet ikuisesti kiduttavana sadistina. "Synny uudesti" sanoutumalla irti Nikea-eksytyksestä ja Hell und Diesta.
- Kauspe
Hienoa kun osuit kohdalle, kerrohan mitä on sinun kohdallasi usko Pyhään Henkeen ja Jeesukseen ja toimiiko armolahjat teidän seurakunnan jäsenissä
- Kauspe
Osoitin kysymykseni spämmärille
- mites_itelläs
Sätkiikö hyvin, potkiiko mojovasti?
- ennen_ja_nyt
Matt. 10:8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pois pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
En tiedä yhtäkään ryhmää, joka noudattaisi Jeesuksen tässä antamaa neljää käskyä. Jopa lahjaksi antaminen tuppaa unohtumaan. - Kauspe
Nämä ei ollut käskyjä vaan Jeesuksen 12 opetuslapselleen antama valta sanoo raamattu
- ennen_ja_nyt
Kauspe kirjoitti:
Nämä ei ollut käskyjä vaan Jeesuksen 12 opetuslapselleen antama valta sanoo raamattu
Matt. 10:5
"Nämä kaksitoista Jeesus lähetti matkaan annettuaan heille ohjeet: "Älkää menkö vierasheimoisten keskuuteen älkääkä mihinkään Samarian kaupunkiin."(KR-92)
"Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin" (KR-33/38)
"Nämät kaksitoistakymmentä lähetti Jesus, joille hän oli käskenyt, sanoen: älkäät menkö pakanain teille, ja Samarialaisten kaupunkiin älkäät sisälle menkö" (Biblia 1776)
Ohjeita, käskyjä - jotain noudatettavaksi tarkoitettua kumminkin. - Kauspe
Jos kerran Jeesus käskee niin näin täytyy silloin toimia myös jehovan todistajien , kellä parantamisen lahja on niin parantakoot ja kaikki voivat kyllä herättää kuolleita ja Jeesuksen nimessä ja veressä osaa jokainen kristitty myös ajaa mahdollisia pahoja henkiä ihmisistä
- Kauspe
Kauspe kirjoitti:
Jos kerran Jeesus käskee niin näin täytyy silloin toimia myös jehovan todistajien , kellä parantamisen lahja on niin parantakoot ja kaikki voivat kyllä herättää kuolleita ja Jeesuksen nimessä ja veressä osaa jokainen kristitty myös ajaa mahdollisia pahoja henkiä ihmisistä
Valtava lupaus jakeessa 20 kun meitä Jeesuksen nimen tähden viedään oikeusistuimen eteen niin älkäämme onko huolissamme mitä sanomme sillä meille kyllä annetaan sanat , isämme Henki puhuu meissä
Ei ole mieleesi tullut puhua asiasta vaimosi kanssa suoraan?
- kerrolisää
"Nyt kun olen tajunut, että olen heittänyt hukkaan suurimman osan elämästä ihan tyhjän takia en tiedä miten eteenpäin. "
Uskon että olet auttanut jo useita ihmisiä pelkästään kirjoittamalla tämän keskusteluketjun aloituksen.
Vaikeiden kokemuksien ja niiden aiheuttamien tunteiden jakaminen on palsamia vastaavan tuskan kokeneiden syviin haavoihin. - pitkäänuskossa
Muistan kun aikoinaan NL romahti ja sen myötä kommunismi. Oli se monelle "työn sankarille" suuri pettymys kun koko ideologia ja maailma jota olivat rakentaneet, johon uskoneet romahti kuin korttitalo muutaman viikon sisällä.
Joskus ihmettelen että miten vartiotornitorniseuran porukka voi uskoa teoreettiseen systeemiinsä, jota johdetaan Amerikasta vajaan kymmenen pappakaartin. En voisi uskoa Jumalaan jos en koskaan näkisi arjessa Hänen johdatusta. En tarkoita mitään hihhulointia vaan sitä että Jumala elää ja johdattelee oikeasti elämässä. Jehovien usko on kuollutta uskontoa. - revyed
2. Moos. 20. luvusta alkaen voimmr lukea Israelin kansasta, jonka Jumala Jehova oli, näemme, miten tuo kansa vapauduttuaan Egytin orjuudesta lupasivat vannomalla olevansa uskollisia hänelle, lähtiessään erämaa vaellukselle. Mutta ei kestänyt kauaakaan, kun he rikkoivat lupauksensa ja kääntyivät Jumalaansa vastaan. He halusivat itselleen patsaan johdattamaan heitä Jehovan sijaan. Kun luet lukuja 20. eteenpäin näet, mitä tapahtui ja miten Jehova suhtautui uskottomuuteen lupaukselle, jonka he olivat tehneet.
Tämä on osoitus, miten uskollisuus lupauksille olisi tuonut heille pääsyn luvattuun maahan ja siunauksia. Samoin mekin olemme luvatun maan portilla, siksi uskollisuus on meillekkin tärkeää.- tarinan_opetus
Aivan. Ei riittänyt Jehova, piti tehdä kultainen vasikka, JW.ORG.
- mmmmm4
Miten niin kuollutta? Heidän koko elämänsä nivoutuu Jumalan tahdon ympärille, ensimmäiselle sijalle. Ahkeraa toimintaa ympäri maailmaa. Kuollutta se on silloin, kun kuulutaan johonkin uskontoon ja ei koskaan lueta Raamattua, eikä Jumalalla ole lähes minkäänlaista merkitystä elämässä. Tai Raamattu sisältää vain sana armo ja sen perusteella voi toimia oman mielensä mukaan ja ajatella, että kaikki on luvallista.
- cosinifii
Erikoista että tekstini poistettiin sääntöjen vastaisena kun toin esiin aloittajan tekstiin tuomien epätarkkuuksien ja selvän provokatiivisen sisällön siihen viitaten. Vaikka kyse olisikin 50 vuoden mittaisesta historiasta Jehovan todistajana olosta, väite tuhansiin konventteihin osallistumisesta ei voi pitää paikkaansa varsinkaan jos väite tienraivaana toimimisesta olisi totta. Asiasta jotain ymmärtävät tietävät asiaan liittyvän ongelman.
Toinen hylätyn tekstini sisällöstä oli suunnattu mnaatille, joka on hyökännyt aiemmissa kannanotoissaan törkein sanakääntein Jehovan todistajien järjestöä vastaan ilman ylläpidon siihen puuttumista. Totesin tekstissäni, että hänen kannattaisi laskea mieluummin kymmeneen kuin allensa viitaten hänen halukkuuteensa antaa kyseenalaisia ja sanallisen kohteen suhteen vahingollisia arvioita täysin perättömien kirjoitelmien jatkeeksi. Hän antaa vastineessaan tukensa tälle aloittajan kirjoitukselle, vaikka se sisältää selkeitä epätarkkuuksia ja yksityiskohtia, joiden tarkastaminen on mahdotonta.
Aloittajan teksti on osin paikkaansapitämätön ja sisällöltään sellainen että sillä on selvästi provokatiivinen tarkoitus. Sen kirjoittajan motiiveista ei ole tietoa, joten ylläpidon puuttuminen sitä arvostelevien teksteihin on ylimitoitettua.
Tosin en vieläkään ymmärrä, mikä tekstissäni aiheutti eliminoinnin.- harmijospoistettiin
Ehkä kärsit vääryyttä, kun viestisi poistettiin. Minä en ainakaan ole sitä ilmiantanut.
Vääryydestä aasinsilta, millaisia ajatuksia tuore 1975-video, konventissa esitetty, sinussa herätti? - lapsellistatouhua
Mee muualle parkumaan siittä cosinifi. Ottaako päähän kun et pysty dominoimaan täällä? Eikö sulle riitä että saat päteä siellä "pippaloillasi"?
- eikönäin
Saanko kysyä, kuka täällä dominoi kirjoittelullaan? Onko tämä niiden vastaus, jotka valvovat kirjoittelua? Kyllä täällä pakkaa parkumaan muut tyypit lähes vuorokauden ympäri. Se vasta on lapsellista ja käsittämätöntä touhua, kun ei mikään riitä.
- uneton-101
eikönäin kirjoitti:
Saanko kysyä, kuka täällä dominoi kirjoittelullaan? Onko tämä niiden vastaus, jotka valvovat kirjoittelua? Kyllä täällä pakkaa parkumaan muut tyypit lähes vuorokauden ympäri. Se vasta on lapsellista ja käsittämätöntä touhua, kun ei mikään riitä.
Niinpä, mnaat varmaan nukkuukin viestintäkoneensa kanssa. Jos vaikka sattuisi tulemaan joku mojova herja mieleen. Hän kun on ottanut 'valistajan' ja tuomarin roolin. Eikö se jo häiritse yöunta ja muuta perhettä? En kyllä tiedä onko perhettä, eikä se minulle kuulukkaan, tuli vain mieleen. Ehkä perhekin tuomitaan kadotukseen joka päivä, kunhan ei itse sinne joudu.
- pettynyt-seattlessa
uneton-101 kirjoitti:
Niinpä, mnaat varmaan nukkuukin viestintäkoneensa kanssa. Jos vaikka sattuisi tulemaan joku mojova herja mieleen. Hän kun on ottanut 'valistajan' ja tuomarin roolin. Eikö se jo häiritse yöunta ja muuta perhettä? En kyllä tiedä onko perhettä, eikä se minulle kuulukkaan, tuli vain mieleen. Ehkä perhekin tuomitaan kadotukseen joka päivä, kunhan ei itse sinne joudu.
Niin, täällä tuntuu olevan muutama vakiokirjoittaja, joiden tyyli käy tutuksi. Millähän ajalla kirjoittavat, omallaan varmaankin, eikä se ole keneltäkään toki pois.
Ketjun aloituksessa kuitenkin käsitellään pettymystä Vartiotorniseuraan ja pettymys on aiheellista.
- rewyed
Laskin oman konvennti lukumäärän 60 vuoden ajalta ja se tekee n. 180 konventtia. Ei tule edes puolta tuhatta. Eikä kukaan varmaan ole ollut joka päivä konventissa, varsinkaan jos on ollut tienraivaaja. Että tällaista. Sanasta miestä, sarvesta härkää. Täällä menee todesta vaikka millainen jutustelu ja mnaat on aina mukana remmissä.
- Rintti-
Odotamme selvitystä tuhannen konventin laskentatavasta. Miten sitten on omaan huutoosi vastaaminen – eipä taida olla miestä sielläkään. Tähän astisten esitystesi perusteella sinulla ei todellakaan pitäisi oleman minkäänlaista kompetenssia huomautella tämänkään luokan epätarkkuuksista.
- nnniin
Aika helppo laskutapa, kolme konventtia vuodessa, joten 3×50=150. Joten ei lähelläkään tuhatta, saati tuhansia.
- nnniin
Harmi, jos poistettiin, miksi aiheenvaihto? Omalta osaltani video ei herättänyt mitään kielteisiä tunteita. Asia on selvinnyt, eikä se ole kaatanut uskoani.
- harmijospoistettiin
Liittyy pettymykseen, joka on ketjun aiheena. 1975-odotus oli voimakasta, eikä todellakaan rivijäsenten idea. Kiinnostaisi tietää, mitä Jehovan todistajissa ajatellaan siitä, että järjestö esittää historiansa noinkin väärin. Tässäkö kiitos uskollisille, järjestön kehoituksesta vuotta 1975 odottaneille rivijäsenille: moitteet siitä, että he eivät ole kuunnelleet tarkasti kokouksissa ja tutkineet riittävästi?
- harmijospoistettiin
harmijospoistettiin kirjoitti:
Liittyy pettymykseen, joka on ketjun aiheena. 1975-odotus oli voimakasta, eikä todellakaan rivijäsenten idea. Kiinnostaisi tietää, mitä Jehovan todistajissa ajatellaan siitä, että järjestö esittää historiansa noinkin väärin. Tässäkö kiitos uskollisille, järjestön kehoituksesta vuotta 1975 odottaneille rivijäsenille: moitteet siitä, että he eivät ole kuunnelleet tarkasti kokouksissa ja tutkineet riittävästi?
Ja vielä: jos sinua ei häiritse Vartiotorniseuran epärehellisyys, miksi sinua häiritsisi muiden uskontojen epärehellisyys.
- m1947
Tuohon vuoteen ovat takertuneet useinmiten ne, jotka ovat jättäneet palveluksen. Sitä halutaan vieläkin pitää jonkinlaisena lyömäaseena todistajia kohtaan. Tuo vuosi koetteli joidenkin uskoa ja jotkut jättivät järjestön tai hidastivat joksikin aikaa. Se, että ihmisen luomisesta tuli täyteen 6000vuotta silloin, herätti toiveita, että loppu voisi tulla silloin.
Mutta enemmistö jatkoi uskollisena, se näkyi konventissakin. Suuri määrä vanhoja uskollisia julistajia oli paikalla, eikä ohjelma herättänyt kuulijoissa mitään reaktioita. He tiesivät, että oli ollut vääriä odotteita tuon vuoden suhteen, mutta kun se ymmärrettiin ja jatkettiin eteenpäin.
Sen jälkeen on tullut miljoonia mukaan, jotka ovat huomanneet Raamatun opetuksen viisaaksi ja totuudelliseksi ja jättäneet entiset uskontonsa.
Eräskin vanhempi pariskunta sanoi, että tuohon vuoteen liittyi odotusta ja jännitystä, mutta uskomme ei riippunut siitä. Emme vihkiytyneet Jehovalle tietty päivämäärä mielessämme ja jatkoimme eteenpäin.
Eräs vanha veli sanoi silloin kun vuosi 1975 lähestyi: "Aion palvella Jehovaa ikuisesti. Sillä ei ole väliä, tuleeko loppu v.1975 vai myöhemmin. "
Näin on laita muidenkin uskollisten suhteen, kenties omien vanhempienne ja sukulaisten suhteen.
Sama piti paikkansa omien vanhempieni suhteen ja jo neljäs sukupolvi heistä on asettunut totuuden puolelle.
Eräs kirjoittaja vaihtoi puheenaihetta, viedäkseen pois huomion aloitetusta aiheesta jä häneen osoitetusta kritiikistä jatkuvien ilkeämielisten kirjoitusten suhteen.- uskokaammeraamattuun
Kun Jeesus mainitsi omasta tulemuksestaan 2000 vuotta sitten, hän korosti, ettei päivää eikä vuotta tiedä kukaan. Tämä koskee myös 1900-luvun ameriikkalaislahkoja, jotka lyhyen olemassaolonsa ajan ovat vuodesta toiseen höpöttäneet omia keksimiään maailmanlopun vuosia, 1874, 1914, 1915, 1975 jne. Niiden tarkoitus on vain tuoda lisää rahaa humpuukilahkoille. Nyt kun netissä on tietoa näistä vääristä profeetoista, kulttien mainosvaltuutetut puhuvat parhain päin, ettei loputkin "uskolliset" jättäisi kulttia.
Selitysvideot jehovien vuodesta 1975 pyörivät toivossa, että nuorempi polvi olisi huijattavaissa, ettei lahko olisikaan väärä profeetta!
Ameriikkalaiset keksinnnöt, sähkö, gramofonit ja halvat painotekniikat ovat tämän profetoinnin (vastikkeettoman rahankeruun) mahdollistajat.
Jeesus tulemuksesta Isä tietää yksin, sanoo Raamattu. Kyseinen tapahtuma ei tule jäämään keneltäkään huomaamatta. Väärät profeetat on jo tuomittu ikuiseen helvettiin. - jworgista
m1947, osoittiko uskollinen ja ymmärtäväinen orja sulle v. 1975 kuka on tuhon poika. Kyseessä on siis yksi ihminen? "niin että hän istuu Jumalan* temppeliin*"
3 Älköön kukaan vietelkö teitä millään tavalla, sillä se ei tule, ellei luopumus* tule ensin ja laittomuuden* ihminen ilmesty, tuhon* poika. 4 Hän on asettunut vastustamaan ja korottaa itsensä jokaisen yläpuolelle, jota kutsutaan ”jumalaksi” tai jumalisen kunnioituksen kohteeksi, niin että hän istuu Jumalan* temppeliin* ja osoittaa julkisesti olevansa jumala. 2. Tess. <>Tuohon vuoteen ovat takertuneet useinmiten ne, jotka ovat jättäneet palveluksen.><
Se on aivan luonnollista, koska salilla väärän profeetan 1975-opetukseen takertuminen johtaa hyvin helposti tuon nk. palveluksen jättämiseen. Jehovantodistaja kritisoi turvallisesti kaikkea muuta kuin Vt-seuran katteettomia opetuksia, turvallisimpia ovat muut uskonnot sekä entiset jehovantodistajat.
<>Sitää halutaan vieläkin pitää jonkinlaisena lyömäaseena todistajia kohtaan.><
Ensiksin Vt-seura löi heti vuonna 1976 rivijäseniä siitä, että olivat kiltisti uskoneet Vt-seuran opetuksen. Toisekseen Vt-seuran opetuksista vastuu on ensisijaisesti Vt-seuralla, toissijaisesti jt vastaa omasta julistuksestaan. Eli netissä julistava jt ottaa itse riskin siitä, että Vt-seura osoitetaan valehtelijaksi ja vääräksi profeetaksi.
<>Tuo vuosi koetteli joidenkin uskoa ja jotkut jättivät järjestön tai hidastivat joksikin aikaa. Se, että ihmisen luomisesta tuli täyteen 6000vuotta silloin, herätti toiveita, että loppu voisi tulla silloin.><
Turhaan vesität asiaa, jokainen tuon 1968 alkaneen hypetyksen elänyt tietää paremmin tuon hypetyksen kuin nykyiset nuoret jehovantodistajat, joille Vt-seura pyrkii valehtelemaan asiasta.
<>Mutta enemmistö jatkoi uskollisena, se näkyi konventissakin. Suuri määrä vanhoja uskollisia julistajia oli paikalla, eikä ohjelma herättänyt kuulijoissa mitään reaktioita. He tiesivät, että oli ollut vääriä odotteita tuon vuoden suhteen, mutta kun se ymmärrettiin ja jatkettiin eteenpäin. ><
Noin se uskonnoissa menee, kun Vt-seura hehkutti Russelin suunnanneen paloletkun helvettiin ja sammuttaneen sen, niin enemmistö katolilaisia ja protestantteja jatkoi uskollisena.
Mainitsemasi väärät odotteet ovat tasan samasta lähteestä kuin 1914 ja 1925 väärät odotteet. Jos rivijäsenet olisivat esittäneet it6se keksimiään 1975-odotteita seurakunnassa asia olisi loppunut hyvin lyhyeen. Harmittelu on tietysti ymmärrettävää, 1975-ennustus osoitti nk. Jehovan voidellun profeettaluokan olevan jälleen kerran väärä profeetta.
<>Sen jälkeen on tullut miljoonia mukaan, jotka ovat huomanneet Raamatun opetuksen viisaaksi ja totuudelliseksi ja jättäneet entiset uskontonsa.><
Juuri tuolla tavalla jehovantodistajan on kuitattava asia, vaikka samjaan hengenvetoon voi nimetä kilpailijat vääriksi profeetoiksi.
<>Eräs kirjoittaja vaihtoi puheenaihetta, viedäkseen pois huomion aloitetusta aiheesta jä häneen osoitetusta kritiikistä jatkuvien ilkeämielisten kirjoitusten suhteen. ><
Tietämättä mihin tuolla viittaat, niin ovilla jehovantodistajien esille tuodun vuoden 1914 kohdalla ei palstalla ole jt:n tarvetta vaihtaa puheenaihetta, koska tuohon Raamattuun perustumattomaan opetukseen ei kosketa pitkällä tikullakaan.
- LaLaikka
m1947 3.8.2017 6:16
"Tuohon vuoteen ovat takertuneet useinmiten ne, jotka ovat jättäneet palveluksen."
-Jotka jättivät, noudattivat Raamattua, sillä 5 Moos 18:20-22 sanoo vartiotornin tehneen itsensä vääräksi profeetaksi, ja rangaistukseksi Ilm. 20:10.
"Sitä halutaan vieläkin pitää jonkinlaisena lyömäaseena todistajia kohtaan"
Ehkä voit sanotusta Raamatun kohdasta niinkin sanoa.
"Se, että ihmisen luomisesta tuli täyteen 6000vuotta silloin, herätti toiveita, että loppu voisi tulla silloin."
Vartiotorni käytti yhtenä perusteena tuota 6000 v, joka ei ole Raamatussa, ja jonka laskelma vartiotornissa on virheellinen.
Mitä toiveisiin tulee, niin ne on lahkon todistajien keskuuteen jaettavassa lehdessä Valtakuntamme palvelus kesäkuu 1974, jossa neuvotaan myymään asunto ja antamaan rahat vartiotorniuskonnolle, koska olemme ennustaneet aikaa olevan enää vähän.
"Mutta enemmistö jatkoi uskollisena, se näkyi konventissakin. Suuri määrä vanhoja uskollisia julistajia oli paikalla, eikä ohjelma herättänyt kuulijoissa mitään reaktioita. "
-Mutta eihän siinä ole ainutlaatuista että väärän uskonnon harjoittaja on fanaattinen. Vastahan sellainen räjäytti Afganissa itsensäkin pommin mukana räjäyttäessään muita ihmisiä. - manaat
Kuule m1947:
Ongelmahan on siinä että esitätte olevanne Jumalan puhekanava.
Tämähän tarkoittaa sitä että Jumala kertoo kauttanne aivan virheellistä tietoa, esim. juuri vuodesta 1975, mutta myös paljon muustakin.
Väitätte että myös noudatatte lakia, mutta mitenkäs m.m. nyt juuri tulleen suuren ympäristörikoksen kanssa asia on.
Mitä tästä on pääteltävä?
Että, ette ole MIKÄÄN puhekanava Jumalalle koska Jumala ei valehtele ja kerro satuja, mutta te valehtelette.
Miten valehtelijoiden käy ilmestyskirjan mukaa?
EIVÄT peri Jumalan valtakuntaa.
Häpäisette siis Jumalan nimen (JHVH) ja siksi teitä pitää karttaa.
2Joh. 9-11.
Näin asia on lyhykäisyydessään.
Mökötyskamppanjat pystyyn Jehovan todistajille heti.- Mörrimöykkykö
Mnaat se vain jaksaa mököttää joka päivä täälläkin, miten mahtaa selvitä, kun suu on aina väärin päin?
- Pyörätuoli
ITSEHÄN OOT VALINTASI TEHNYT JA OOT TYYTYVÄINEN ,PITÄÄKÖ TULLA VÄLITTÄMÄÄN VIELÄ.
- Pyörätuoli
ITSEHÄN TEIT VALINTASI, OOT NYT TYYTYVÄINEN,,TURHAA TÄÄLLÄ VALITAT POISJÄÄMISTÄ. ELÄMÄ ON VALINTOJA ,JA KUN KATSOO MAAILMAN TILANNETTA,, Niin Eipä näytä hääviltä
- ilmeisesti
Repeskö päässä verisuoni?
- Pyörätuoli
Voihan se revetänäin vanhalta mummolta😂
- pohtija_
Yksikään uskonnollinen yhdistys tai liike ei ole jumalan mieleinen,he ovat kaikki vääriä profeettoja,95% voi olla toisinaan täysin raamatusta mutta sekaan on kätketty väärät sanomat nimeltä eksytys,siis heitän sen 5 % eksytystä jokaisessa uskontokunnassa,saatana saa eksyttää koko asuttua maata.
Lähtekää pois siitä kertoo raamattu,ne odottavat tuhoa,mm:raamattu kertoo esim:vaikka ihmeteoista lopunaikoina ..........emmmekö tehneet ihmetekoja ja parantaneet sairaita? edelleen tätä ei ymmärretä vaikka nyt helluntai seurakunnissa tai vapaakirkossa.
Useat ihmiset odottavat ihmetekoja tai jotain tapahtuvan koska heillä ei ole tai ei ole kutsuttu aikojen alusta,heillä ei ole tarkkaa korvaa joka erottaa väärän ja siksi he jäävät kuka mihinkin uskontoon luottaen sen vievän tai luotsaavan eteenpäin ihmisiä odottaen ikuista elämää kuka mitenkin opissaan.
Ihmiset ei älyä lähteä siitä mihin ovat kerran juurtuneet pinttyneine tapoineen,he eivät nää siinä missä ovat mitään väärää tai että kyseinen liike tekisi tai menettilisi väärin,koska heidät on sokaistu näkemään ,tämän kaikki on kerrottu edeltä käsin raamatussa.
Kukapa sitä uskoisi omasta uskonnollisesta liikkeestä jossa käy tai toimii tai kuuluu ,että se kuuluu saatanan juoneen,ei varmasti kovin moni taivu tähän näkemykseen,vain muutama älyää lähteä pois ajoissa.
Todistajilla oli 1975 -77 pois lähtiöiden aalto.Laskelmointeja vaikka raamattu kertoi jo etukäteen ettei kukaan voi tietää tarkkoja aikoja,ja lopunaikana monet nääntyy odottamiseen.
Sitten mitä tulisi aloittajan asiaan yleensäkin,niin täällä ei ihmiset ymmärrä tätä seikkaa jehovan todistajuudesta, että kun henkilö irtaantuu kyseisestä järjestöstä niin oma suku hylkää ja lähimmät tutut ym seurakuntalaiset, he kuvittelevat että kyllä ne lämpiää jossain vaiheessa niin että suodattavat tämän aloittajan eroamisen seurakunnasta.
TOTUUS ON NÄIN
Missään vaiheessa he eivät tule hyväksymään eroamista edes vaimo,tätä ulkopuolinen ei käsitä,aikaa voi kulua vaikka 10 tai 20 vuotta niin tilanne ei parannu,he aikansa katsovat josko kääntyisit pian takaisin ja kun he alkavat luovuttamaan toiveen on se kaikista tuskallisin vaihe eronneelle,he hylkäävät ulkopuolisena ja tulkitsevat henkilön varmaan kuolemaan.
(He pitävät sinua jo nyt kuolleena vaikka elätkin)
ovat järjestön opetuksista tehneet varman tulkinnan ja tuomitsevat jo ennen kuolemaa henkilön,tällä on jo yksistään ylitetty toimivalta joka sotii täysin raamattua vastaan.
He näkevät niin ettei eronnut pelastu,tämä on järjestön opetus ja kaikissa metodeissa käy ilmi hyvin rankka rajaus,jopa hautajaisista tulee hyvin hiljainen,paikalle ei välttämättä saavu juuri ketään,ei välttämättä lapsetkaan eikä tutut ym,ehkä vaimo mikäli olette naimissa tuolloin.
Jos paikalle saapuu kourallinen henkilöitä ja noista joku olisi todistaja esim:vaimo niin kyyneleitä ei näy ,tämä on metodi jehovan todistajilla,he eivät sure kuoleita eivätkä käy juurikaan haudoilla henkilön kuoltua,ei koskaan jouluaattona tai vastaavaa,koska joulut ei kuulu todistajien karkeloihin.
"On melkoinen pudotus ja vielä tyhjän päälle kun huomaa eläneensä valheessa koko ikänsä. En jaksanut enää elää valheessakaan ja teeskennellä uskovaa. 50 vuotta ravasin kentällä olin kokoaikainen tienraivaaja"
Mitkä oli ne todelliset syyt jonka vuoksi päädyit lähtemään?- Uskovarakastaa
Ei voi olla tuollaista uskontoa! Ei kai ne mitään oikeasti karta? Muistaisin kuulleeni Suomen Vartiotornin toiminnanjohtajan sanoneen, ettei ketään yhtään karteta. Olenko nyt täysin väärässä? Ei kai nyt Jamalaan uskovat ihmiset voi hylätä omia sukulaisiaan, tätejään ym.!
- pohtija_
Kyllä ne käytännössä hylkää,esim:isät ja äidit on jättäneet oman lapsensa ihan omilleen jos lapsi on eronnut todistajista,tietysti kyseessä on aikuinen nuori ehkä juuri muuttanut omilleen.
Jehovan todistajana oleminen on henkisesti melkoisen raskas elämän taakka vaikka kuinka sitä miettisi hyviä puolia,oikeita ystäviä ei ole sielä olemassa,jos luulet niin niin erehdyt ja tätä ei todistajat itsekään älyä koska vartiotorni seura on asian esittänyt niin viekkaasti että läpihän se on mennyt niille jotka tuohon seuraan kerran joutui.
Kun joku seurakunnasta erkaantuu niin hänellä ei ole enään seurakunnasta olevia kavereita saatikka ystävää,ystävyys oli ja meni.
Sitten taas otetaan tilanne toisenlainen.
Jos eronnut on julistettu seurakunassa erotetuksi,se julistetaan kaikkien kuulen lavalla ettei ole enään jehovan todistaja.
Ja edelleen jatkuu karttamissääntö
ja jos eronnut tulee katumapäälle ja haluaakin takaisin niin se ei ole ihan noin vaan ,vaan usein miten tässä henkilön aktiivisuutta tarvitaan vähintään puolivuotta tai yli vuosikin jolloin mitataan edelleen henkilön tahtoa ,käykö kaikissa kokouksissa,kentällä vanhemmiston kanssa ,lisäksi muut seurakunnan jäsenet eivät saa edelleenkään tervehtiä tuonakaan aikana,joten se tie voi olla todella raskas henkisesti.
Paljon sellaista mitä he pitävät normaalina tai jumalan määrääminä vaikka todellisuudessa nuo säännöt on vartiotorni seuran omia päätöksiä.
Elämä minkään uskonnonjärjestön alaisena ei ole sitä että kuinka raamatun on itse ymmärtäny,t vaan kaikilla on kieroutuneet pinttyneet tavat ja mantrat joita he toistavat toistamiseen. - manaat
pohtija_ kirjoitti:
Kyllä ne käytännössä hylkää,esim:isät ja äidit on jättäneet oman lapsensa ihan omilleen jos lapsi on eronnut todistajista,tietysti kyseessä on aikuinen nuori ehkä juuri muuttanut omilleen.
Jehovan todistajana oleminen on henkisesti melkoisen raskas elämän taakka vaikka kuinka sitä miettisi hyviä puolia,oikeita ystäviä ei ole sielä olemassa,jos luulet niin niin erehdyt ja tätä ei todistajat itsekään älyä koska vartiotorni seura on asian esittänyt niin viekkaasti että läpihän se on mennyt niille jotka tuohon seuraan kerran joutui.
Kun joku seurakunnasta erkaantuu niin hänellä ei ole enään seurakunnasta olevia kavereita saatikka ystävää,ystävyys oli ja meni.
Sitten taas otetaan tilanne toisenlainen.
Jos eronnut on julistettu seurakunassa erotetuksi,se julistetaan kaikkien kuulen lavalla ettei ole enään jehovan todistaja.
Ja edelleen jatkuu karttamissääntö
ja jos eronnut tulee katumapäälle ja haluaakin takaisin niin se ei ole ihan noin vaan ,vaan usein miten tässä henkilön aktiivisuutta tarvitaan vähintään puolivuotta tai yli vuosikin jolloin mitataan edelleen henkilön tahtoa ,käykö kaikissa kokouksissa,kentällä vanhemmiston kanssa ,lisäksi muut seurakunnan jäsenet eivät saa edelleenkään tervehtiä tuonakaan aikana,joten se tie voi olla todella raskas henkisesti.
Paljon sellaista mitä he pitävät normaalina tai jumalan määrääminä vaikka todellisuudessa nuo säännöt on vartiotorni seuran omia päätöksiä.
Elämä minkään uskonnonjärjestön alaisena ei ole sitä että kuinka raamatun on itse ymmärtäny,t vaan kaikilla on kieroutuneet pinttyneet tavat ja mantrat joita he toistavat toistamiseen.Itselleni asialla ei ole enää mitään merkitystä .Siis sillä että Jehovan todistaja sukulaiset, jopa omat aikaisemmat lapseni eivät ole enää missään tekemisissä. Eihän sellaisilla lapsilla ja suvulla ole mitään arvoa.
Kas kun eilen illallakin lapsenlapseni ( 3v), joka oli tullut isänsä ja äitinsä kanssa käymään tuli illalla viereeni ja sanoi: "Minä annan nyt sinulle hyvänyönsuukon poskelle"."MUISKIS". Olen otettu.
Tarvitaanko Jehovan todistajien mykkäkoulua? Ei tosiaan.
Pitää vain Jehovan todistajuuden jälkeen hankkia itselleen uusi perhe ja suku jos sellainen meni.
Olen erittäin siunattu. Jumala on siunannut minua runsaasti sen jälkeen kun heivasin tuon lahkon pihalle elämästäni.
Suurin siunaus on se että, Jeesus on uudestisyntymisein kautta antanut minulle rauhaisan mielen, oman rauhansa sydämeeni. - Oikeatotuus
manaat kirjoitti:
Itselleni asialla ei ole enää mitään merkitystä .Siis sillä että Jehovan todistaja sukulaiset, jopa omat aikaisemmat lapseni eivät ole enää missään tekemisissä. Eihän sellaisilla lapsilla ja suvulla ole mitään arvoa.
Kas kun eilen illallakin lapsenlapseni ( 3v), joka oli tullut isänsä ja äitinsä kanssa käymään tuli illalla viereeni ja sanoi: "Minä annan nyt sinulle hyvänyönsuukon poskelle"."MUISKIS". Olen otettu.
Tarvitaanko Jehovan todistajien mykkäkoulua? Ei tosiaan.
Pitää vain Jehovan todistajuuden jälkeen hankkia itselleen uusi perhe ja suku jos sellainen meni.
Olen erittäin siunattu. Jumala on siunannut minua runsaasti sen jälkeen kun heivasin tuon lahkon pihalle elämästäni.
Suurin siunaus on se että, Jeesus on uudestisyntymisein kautta antanut minulle rauhaisan mielen, oman rauhansa sydämeeni.Hehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehehhihihihihihihohohohohohhihihihihihehehehehohiheheh!!!!!!!!!!!!!
- Korsmanni
pohtija_ 3.8.2017 22:11
"Kyllä ne käytännössä hylkää,esim:isät ja äidit on jättäneet oman lapsensa ihan omilleen jos lapsi on eronnut todistajista,tietysti kyseessä on aikuinen nuori ehkä juuri muuttanut omilleen."
-Erikoinen hylkääminen lajiaan tapahtui Englannissa, kun lapsi oli verensiirron tarpeessa, ottivat viranomaiset lapsen huostaansa ja hoitoa varten. Lapsi kun oli hoidettu ja terve ja oli aika palata kotiin, sanoivat jehovantodistajavanhemmat, että eivät ota lasta vastaan kun tämä oli saanut verensiirron.
Tuo osoittaa kuinka todistajasta tulee äärimmäinen fanaatikko, fanaatikko elämään vartiotornilauseita.
Tuon uutisen löytää aaac:n uutisista vartiotornin takaa, lienee edelleen veljesseura.org sivujen hakemistossa.
(Muuten, lahkolehti Consolation kirjoitti vielä 1939 kehuvasti verensiirrosta, oli pelastanut New yorkilaisrouvan hengen.)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235913- 602037
- 271499
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2411284- 741145
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691138Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531117- 511072
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1441067Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995