Tulukkee...

Pirrepäsjuups

Maistuuko vielä makkara, tulet parraimmillaan☺ .

37

466

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maissiiii

Kiitos kutsusta.

mMkkara maistuu kun sen saan muutaman kerran nuotiosta pelastaa.
      Musta noki makkara on suosikkini.

• bessie-

Voisinpa tullakin, jos vain tietäisin mihin?
      Muistelen, että asut kaupungin keskustassa. Onko sinulla takka vai oletko reissussa ja ihan ulkotulilla. Kateeksi käy jos tuo jälkimmäinen, ihana olla ulkona tulen äärellä syksyisen illan pimetessä.

• pittepäjuups

Ei ikävä kyllä ulkotulilla, ihan takassa vain käristelin..yksikseni istuskelin, pusi ollut mukava saada seuraa.
        Kaupungissa on virallinen osoite, vielä toistaiseksi, mutta taijjan muuttaa maalle takaisin.
        Kivapa olisi tavatakin ☺ .

• leskellälehti

minulla on niin tasokkaita makkarapieruja kera hernesopan, en tohdi alkaa tapaamaan sillai.
        koira pitää olla ja nuori korkean tason herrasmies ilman tupakkaa. sitten kelpaa

• bessie-
        pittepäjuups kirjoitti:

Ei ikävä kyllä ulkotulilla, ihan takassa vain käristelin..yksikseni istuskelin, pusi ollut mukava saada seuraa.
        Kaupungissa on virallinen osoite, vielä toistaiseksi, mutta taijjan muuttaa maalle takaisin.

Haluatko lähemmäksi jälkeläisiäsi, vai miksi harkitset takaisin maalle muuttamista?

Kaupungissa ihminen on usein yksinäisempi kuin maalla. Kaikenlaisia rientoja olisi täälläkin tarjolla, mutta koen olevani 'väliinputoaja'. En ole oikeassa seurassa erilaisissa eläkeläisten tapaamisissa ja porukoissa joita olisi yllinkyllin, ja muita suht kiinteitä ja säännöllisesti tapaavia, tämän ikäisille (ja itselleni) sopivia ryhmiä en vain ole onnistunut löytämään. Tosin en kovin aktiivisesti ole etsinytkään, itseasiassa en ollenkaan. Aika (iän karttuminen) varmaan korjaa asian, niin ainakin kävi minua 7 vuotta vanhemmalle tuttavalle. Hän muutti edullisemman asumisen takia ihan vieraalle paikkakunnalle, pikkukaupunkiin. Pari vuotta meni vähän kuin sivusta katsojana ja ulkopuolisena, mutta nykyään hänellä on mukavaa menoa valittavaksi asti, kuulemma liiankin kanssa kun ei poiskaan malta jäädä, pari kolme 'bestistäkin' on löytynyt näistä eläkeläisporukoista.

Olisi tosiaan kiva tavata, eiköhän ruveta suunnittelemaan.

• leskellälehti kirjoitti:

minulla on niin tasokkaita makkarapieruja kera hernesopan, en tohdi alkaa tapaamaan sillai.
        koira pitää olla ja nuori korkean tason herrasmies ilman tupakkaa. sitten kelpaa

Hahaa, eihän nämä "kutsut" ole mitään treffi juttuja 😁, vai herrasmies, et ihan vähääntyydylään..

• pittepäjuups kirjoitti:

pirremiinan aatoksia;
        "Kaupungissa on virallinen osoite, vielä toistaiseksi, mutta taijjan muuttaa maalle takaisin.
        Kivapa olisi tavatakin ☺ ."

bessie kirjoitti;
        "Haluatko lähemmäksi jälkeläisiäsi, vai miksi harkitset takaisin maalle muuttamista?"

Ensin aloitukseen, koska olisi todella mukava istua kanssasi makkaran paistossa ja jutella etenkin sinun kokemusta vanhustenhoidosta sillä seudulla. (Ei Joensuu)

Minä ymmärrään pirremiinan halun palata maalle ja siihen ei tarvitse edes lasten läheisyyttä, koska ikänsä maaseudulla ja pikkukaupungissakin asuneena on Joensuu aika vieras asuinympäristö.

Itse muutin lapseni vuoksi pääkaupunkiseudulta Hämeeseen ja voi tätä kulttuurien eroa, koska itse olen sieltä Pohj.Karjalasta kotoisin.

On siellä vai niin ihania ihmisiä siellä Pohois-Karjalassa, saati sitten Kuopiolaiset savolaiset!D

Pahimmat maha/pallea kivut sain nauraessani, kun vein äitini, ja enoni heidän sisaren tykö Kuopioon.

Siihen huumoriin ei pysty mikään sketsi nykyisin, koska se oli niin aitoa tilannekomiikkaa ja etenkin enoni osasi sitä kertoa.

• bessie-
        Kristiina23 kirjoitti:

pirremiinan aatoksia;
        "Kaupungissa on virallinen osoite, vielä toistaiseksi, mutta taijjan muuttaa maalle takaisin.
        Kivapa olisi tavatakin ☺ ."

bessie kirjoitti;
        "Haluatko lähemmäksi jälkeläisiäsi, vai miksi harkitset takaisin maalle muuttamista?"

Ensin aloitukseen, koska olisi todella mukava istua kanssasi makkaran paistossa ja jutella etenkin sinun kokemusta vanhustenhoidosta sillä seudulla. (Ei Joensuu)

Minä ymmärrään pirremiinan halun palata maalle ja siihen ei tarvitse edes lasten läheisyyttä, koska ikänsä maaseudulla ja pikkukaupungissakin asuneena on Joensuu aika vieras asuinympäristö.

Itse muutin lapseni vuoksi pääkaupunkiseudulta Hämeeseen ja voi tätä kulttuurien eroa, koska itse olen sieltä Pohj.Karjalasta kotoisin.

On siellä vai niin ihania ihmisiä siellä Pohois-Karjalassa, saati sitten Kuopiolaiset savolaiset!D

Pahimmat maha/pallea kivut sain nauraessani, kun vein äitini, ja enoni heidän sisaren tykö Kuopioon.

Siihen huumoriin ei pysty mikään sketsi nykyisin, koska se oli niin aitoa tilannekomiikkaa ja etenkin enoni osasi sitä kertoa.

Viihdyn itsekin maalla, joten ymmärrän aivan hyvin sen, että ihminen haluaa muuttaa takaisin maalle ihan vain siksi, että viihtyy maalla. Oli siellä läheisiä tai ei.

Suunnilleen meidän ikäiset muuttavat sekä kaupungista maalle, että maalta kaupunkiin. Vähän vanhemmat ehkä enemmän maalta kaupunkiin tai muuten palveluiden äärelle, monille myös omakotitalossa asuminen käy turhan raskaaksi.

Minkäänlaiseen paremmuusjärjestykseen en laita mitään, en asumismuotoja, alueita, heimoja, ihmisryhmiä, en niin yhtään mitään.

• bessie- kirjoitti:

Viihdyn itsekin maalla, joten ymmärrän aivan hyvin sen, että ihminen haluaa muuttaa takaisin maalle ihan vain siksi, että viihtyy maalla. Oli siellä läheisiä tai ei.

Suunnilleen meidän ikäiset muuttavat sekä kaupungista maalle, että maalta kaupunkiin. Vähän vanhemmat ehkä enemmän maalta kaupunkiin tai muuten palveluiden äärelle, monille myös omakotitalossa asuminen käy turhan raskaaksi.

Minkäänlaiseen paremmuusjärjestykseen en laita mitään, en asumismuotoja, alueita, heimoja, ihmisryhmiä, en niin yhtään mitään.

"että ihminen haluaa muuttaa takaisin maalle ihan vain siksi, että viihtyy maalla. Oli siellä lähesiä..tai ei.."

Sanoit oikein minun mielipiteeni mukaan, kuka muuttaa mihikin ja millä perusteilla? Kaupunkiin on voitu tulla työpaikkojen vuoksui ja ansaittu hyväin eläke, mutta ne juuret on siellä synnyinseuduilla usein.

Onneksi ei minulla ole kaipuuta sinne. Lähdin liian nuorena maailmalle ja opin itsenäisyyden ilman ikävää kotiin, vaikka kotono, siis lapsuuskodissa, vietimme kaikki lomamme ja lapsenikin oli siellä hoidossa.

Ikuisesti olen kiitollinen äitini ja isäni hellästä hoidosta lapsieni suhteen. Kyllä siellä oli sammako makoset ja kiiltomadot upeita kokemuksia lapsilleni, puhumattakaan niistä upeista onki reissuista ja verkoilla kalastamisesta, kolikkokalasta puhumattakaan!D

• minäpäs.joopa

Kyllä maistuisi nyt makkara. Tosi kypsäksi paistettu. Dijon-sinapilla maustettu.
      Sytytin juuri äsken kynttilät, saunasta tultuani.
      Ilokseni huomasin myös, että keväällä pätkäistyni tukka tuntuu ja näyttää tuuheammalta. Hormoneista lie johtuu alkoivat tummua tuntuvasti. Tykkään uudesta lookistani. Näitä positiivisuuksia löytää, kun ei voi painua "tukka putkella" pitkin metsiä sateen takia :)

• Pirrepäjuupd

Onnea uudelle luukille.

Lyhyt tukka on kevyempi ja siksi näyttää tuuheammalta, mutta onpa jännä että hiuksesi tummuvat, minulla on aivan blondit vaikka olivat joskus ihan tummat, näin me vanhenemme yksilöllisesti.

Dijon sinappi on minunkin mielimakuni, nam.

• No-ei-joka-päivä

Raakana aamukahvin kera, päivällisellä, iltapäiväkahvin kera (ai niin mullahan on kahvia termarissa aamusta iltamyöhä, teen neljät pannut päivässä) ja makkarahan maistuu milloin vain. Vaikkapa savu löylylenkki.

• pirrepäjkuu

Todellakin, savulenkki on hyvää, ei nyt sattunut mukaan.
        Makkara kahvileipänä hmmm.ei kuulosta kyllä ihan.
        .

• pirrepäjkuu kirjoitti:

Todellakin, savulenkki on hyvää, ei nyt sattunut mukaan.
        Makkara kahvileipänä hmmm.ei kuulosta kyllä ihan.
        .

Olin 70-luvulla Helsingin Kauppiailla duunissa. Meille toimiston kahvihuoneeseen tuotiin tehtaan puolelta joka päivä makkaraa, erilaisia ja taatusti tuoretta. Tuli silloin kiintiö täyteen makkarasta. Joku bratvursti
        menee grillattuna

• En oikein silleen makkaran ystävä ole, mutta en sitä niin inhoakaan.
      Aika harvoin sitä syön.
      Nyt oli meillä Lidlissä Suomiteema viikko ja siellä oli tarjouksessa monenlaisten suomalaisten tuotteiden joukossa Kartanon Juusteri grillimakkaroita. Niitä ostin 2 x 4 kpl . Ja söin kaikki ihan vain paistinpannulla grillattuina.

Niin, että tämän syksyn makkarat lienee nyt syöty minun osaltani.

• Makkarat haluavat olla minun ystäviäni. Ovat asettuneet taloksi tuohon vyötärölle. Joku ihmeen hormonimakkara.

• pirrejuups
        siilenämää kirjoitti:

Makkarat haluavat olla minun ystäviäni. Ovat asettuneet taloksi tuohon vyötärölle. Joku ihmeen hormonimakkara.

☺ ne on kummallisia takertujia ..

• Pahin makkaranälkä se on minultakin vaimennut, mutta joskus sentään maistuu..

• Rinssinakki vihreällä Turun sinapilla höystettynä voisi maistua näin yöpalaksi.

• Sinapista sen verran.
        Oltiin armeijassa ollessa iktalomilla. eikä siitä oo kun 43 vuotta. Otettiin, mitä otettiin sitä nuorena ottaa, sitten mentiin kioskin kautta, ja otettiin nakit sinapilla.
        Kuuden aikaan herätys, niin se yön yli olut sinappi maistui vielä aika voimakkaalta.
        En ole sen koommin sinappiin koskenut, ilkeän näköistäkin vielä.
        Joulukinkunkin jotkut pilaa sinapilla, en voi pahempaa pyhäinhäväistystä kuvitella.
        Grillimakkarasta Wilhelmin valkosipuli, sinihomejuuso taitaa olla parhaan makuista.

• k-kotton kirjoitti:

Sinapista sen verran.
        Oltiin armeijassa ollessa iktalomilla. eikä siitä oo kun 43 vuotta. Otettiin, mitä otettiin sitä nuorena ottaa, sitten mentiin kioskin kautta, ja otettiin nakit sinapilla.
        Kuuden aikaan herätys, niin se yön yli olut sinappi maistui vielä aika voimakkaalta.
        Joulukinkunkin jotkut pilaa sinapilla, en voi pahempaa pyhäinhäväistystä kuvitella.
        Grillimakkarasta Wilhelmin valkosipuli, sinihomejuuso taitaa olla parhaan makuista.

Okei. Minun suosikkini tällä hetkellä on Snellmanin Eetwartti. Mutta kyllä sinappikin maistuu mutta ei ole pakollinen.

• k-kotton kirjoitti:

Sinapista sen verran.

Jotkuthan laittavat sinappia hernekeittoonkin.

Minusta sinappi kuuluu makkaraan ja kaikkeen muuhunkin missä on sianlihaa, peittämään sitä sian makua.

• Tellukka kirjoitti:

Minusta sinappi kuuluu makkaraan ja kaikkeen muuhunkin missä on sianlihaa, peittämään sitä sian makua.

Minäkin laitan sinappia hernekeittoon en aina mutta joskus. Sikaan en tarvitse sinappihuntua, en edes jouluna :).

• pirrejuups
        Tellukka kirjoitti:

Sian makuako, enpä olekaan ajatellut asiaa tuolta kantilta, että peittämään, minusta kyllä sika maistuu hyvältä ilman sinappiakin, mutta nämähän on niitä makuasioita, joista ei kannata perinteisestikään kiistellä.

• Elämä-on-juhlaa

Jouluna en syö kinkkua mutta riisipuuro sinappisilmällä voisi olla sellainen ehta joulukokemus, niin kuin kruunaa tuon juhlahetken.
        On minulla muitakin variaatioita mutta en niiden reseptejä jakele, arkieläjät järkyttyvät. Arlieläjä ei ymmärrä että joku voi olla normaalikin eikä massojen aivopesemä massa tapoineen.

• New-age

Mutta jos tekisi oikein puuroutuvasta riisistä kinkkurisoton. Se olisi kuin synteesi koko joulusta. Siihen voisi laittaa mantelin ja rusinat tai luumut mukaan.
        Tryffeliä joukkoon, siis sienenä. Sinappihuntu ei oikein sovi.

• pirremiin
        Elämä-on-juhlaa kirjoitti:

Jouluna en syö kinkkua mutta riisipuuro sinappisilmällä voisi olla sellainen ehta joulukokemus, niin kuin kruunaa tuon juhlahetken.
        On minulla muitakin variaatioita mutta en niiden reseptejä jakele, arkieläjät järkyttyvät. Arlieläjä ei ymmärrä että joku voi olla normaalikin eikä massojen aivopesemä massa tapoineen.

Aika eksoottiselta tuo riisivelli sinapilla kyllä kuulostaa, makunsa kullakin...

Poikamme tykkää niinkin erikoisesta yhdistelmästä kuin ruisleipää puolukkahillolla, tosin puolukka ja ruishan viihtyy puuronakin.

• puurohuttuu
        pirremiin kirjoitti:

Aika eksoottiselta tuo riisivelli sinapilla kyllä kuulostaa, makunsa kullakin...

Poikamme tykkää niinkin erikoisesta yhdistelmästä kuin ruisleipää puolukkahillolla, tosin puolukka ja ruishan viihtyy puuronakin.

Ruispuolukkapuuro on hyvää. Täytyykin sitä piakkoin tehdä. Jahka nuo metsät vähän kuivahtaa ja pääsee puolukoita keräämään.

• pirremiin kirjoitti:

Minä laitan joskus leivän päälle sinappia, siis ruisleivän tai näkkärin.

• bessie-
        Tellukka kirjoitti:

Ketsuppi on minulle sinappia mieluisampi vaihtoehto, makkaran kanssa siis. Jos vain jomman kumman otan, niin muualla kuin kotona syödessä se on useimmiten ketsuppi jos mahdollista. Joskus molempi parempi, joskus taas sinappi, joskus ei mitään.
        Poikkeuksetta valitsen currywurst kastikkeen jos sitä on tarjolla. Kotona usein on, ja tämä oma versioni on tavallistakin tomaattisempi, ilman chiliä ja paprikaa, sipulinkin jätän usein pois.
        Maun ja mieliteon perusteella teen valintani, mutta kyllä taustalla vähän on myös pyrkimys saada paljon lykopeenia ja ujuttaa sitä myös muille.

• puurohuttuu kirjoitti:

Ruispuolukkapuuro on hyvää. Täytyykin sitä piakkoin tehdä. Jahka nuo metsät vähän kuivahtaa ja pääsee puolukoita keräämään.

Niin muuten on, en voi keittää ruisjauhoista puuroa kun pitää varoa gluteenia.

• puurohuttuu
        mielikki.mummo kirjoitti:

Niin muuten on, en voi keittää ruisjauhoista puuroa kun pitää varoa gluteenia.

Harmitus. Onko vastinetta ruisjauhoille? Vaikeaa kuvitella, että olisi.
        Toinen mitä aion kokeilla on tehdä kauramannasta ja puolukoista vispipuuroa.

• puurohuttuu kirjoitti:

Harmitus. Onko vastinetta ruisjauhoille? Vaikeaa kuvitella, että olisi.
        Toinen mitä aion kokeilla on tehdä kauramannasta ja puolukoista vispipuuroa.

Gluteenittomista jauhoista tulee ihan hyvä marjapuuro, vispaantuukin aika hyvin.

• pirrejuups

Samoin, hernekeitto tykkää sinapista, ja kinkku jouluna, oioijoi, joko se joulua pukkaa 🤓

• Psykoterapeutitar

Mikään ei ole niin ärsyttävää, kun matujen mongerrus, joita ns. murteiksi sanotaan!

• Eipä.sitä.tiedä

Jos he ovat syöneet kinkkua ja sinappia ja mongertavat suut täynnä.

• pirremiin

Kerro lisää...ärsytyksistä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?

Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.
      Maailman menoa
      276
      3971
    2. Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon

Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-200001188
      Maailman menoa
      105
      3645
    3. Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia

mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös
      Maailman menoa
      177
      2636
    4. Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa

Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.
      Maailman menoa
      42
      2397
    5. Ei se halua mitään!!

Arkailija koko tyyppi!
      Ikävä
      62
      2345
    6. Jätän tähän viesti kaivatullesi

jos jotain jäänyt sanomatta. 👇
      Ikävä
      154
      1942
    7. Olet kyllä erittäin huono yhdistelemään pisteitä.

Etkä vain sinä vaan kaikki teilläpäin.
      Ikävä
      34
      1737
    8. Etkö sitten itse

ole koskaan ylittänyt rajaa?
      Ikävä
      41
      1353
    9. Onko jo liian "vanha" vai mitä mieltä olet? 57-v. saa raakaa tekstiä tv:ssä

The Summit Suomi tv-ohjelmassa 57-vuotiaan Maritan jaksamista kyseenalaistettiin iän takia. Onko tässä iässä jo liian "v
      50 plus
      31
      1317
    10. Mitä järkeä iskeä

Varattua ja yrittää saada sitä eroamaan
      Ikävä
      46
      1222
    Aihe