Onko syyni ainoa

Allnatt-Wittelsbach

Jouduin tosi vaikean paikan eteen... Kukaan ei varmaan usko, miksi päädyin vuosi sitten aborttiin. Virallisesti asia hoitui ihan hyvin, sanoin jotain tutulle lääkärille jatko-opinnoista ja yksinäisyydestä jotka muka ei oikein lapsen kans onnistu. Mutta kyse oli oikeasti siis mun seurustelukumppanista ja tahdoin siitä eroon. Mutta siis tilanne oli se, että olisin mielellään ottanut vastaan lapsen, mut JONKUN MUUN. Ei sen jonka kanssa seurustelin tai oikeammin vasta tapailin. En tiedä mitä aborttien syiksi luetaan, onko pelko kumppanista joku syy, en tiedä. Pelkäsin nimittäin että mies jonka kanssa seurustelin vähän aikaa saa selville että olen raskaana. Luin että naisella ei ole enää oikeutta estää lapsen isyden selvittämistä. Pelkäsin että tulen olemaan ikipäiväksi sidottu tohon tyyppiin, joka osoittautu huonoksi ihmiseksi ja siitä paljastui kaikkea ikävää, on narsku ja pettäjä eikä taustat ollu oikein kunnossa muutenkaan ilmeisesti. Mut seksi oli siis hyvää, jota en mitenkään kadu. Siitä propsit sille, mut muu... no hei. Mulla ja mun perheellä on jonkin verran varallisuutta ja ajattelin että mies voisi käytttää sitä hyväksi päästäkseen mun sukuun ja yrittää manipuloida mua lapsella jne. Jotenkin musta tuntui että se oli mun kanssa meidän aseman takia. JOskus jopa epäilen että se teki mut raskaaksi tahallaan, ja teki kortsun reiän tai otti sen pois. Siis pelkäsin oikeasti seuraamuksia tän miehen taholta, en sitä raskaana olemista tai lapsen saamista. Mutta onko täällä ketään joka on pelännyt niin paljon joutumasta väärään ihmiseen sidotuksi että on tehny abortin? Siis muita kuin minä.? En kadu asiaa, koska tunsin että en voi muutakaan. Olen tosi tyytyväinen, jätkä ei tullut tietään mitään abortistakaan. Olen äärettömän helpottunut että pääsin siitä eroon. Miehestä siis. Ja oikean miehen tavatessani kyllä hankin lapsia. Haluan kunnolisen miehen hyvästä perheestä, koulutetun ja tasapainoisen. Onko siis ketään ketä olis tehny abortin vaan isyyden selvitystä pelätessään???? Mä en vaan halunnut tuhlata elämääni pelkoon tai jonkun ikävän ihmiskyylän välttelyyn. Siis mä halun perheen. Paremmalla isäkandilla vaan.

29

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LapsiTapetaanSotkuissa

      Tapaus on tyypillinen. Mukavuusaborttia käytetään parisuhdesotkuissa.

      Kuten abortööri sanoo, nainen ei tapa rakastamansa miehen lasta. Tämä tulee jokaisen miehen tajuta ja jättää abortööri välittömästi. Viisas tietysti välttää aborttiväkeä muutoinkin. Palstalla toisesta ketjusta löytyvät kriittiset kysymykset, joista on hyvä keskustella mahdollisen seurustelukumppanin kansssa.

      • Mitämätaasluin

        """Viisas tietysti välttää aborttiväkeä muutoinkin."

        Miten aborttikantaa tietää etukäteen?


      • "Tämä tulee jokaisen miehen tajuta ja jättää abortööri välittömästi."

        Mikäli käsitin aloituksen oikein, tämä oli aloittajan toive ja tarkoituskin. Että mies lähtee välittömästi. Itseään kannattaa kuunnella oli päätös mikä hyvänsä.


    • Satunnainen.käväisijä

      Jos abortilla tajuaa estävänsä suurempaa tragediaa niin se on varmasti ollu oikee ratkasu. Vaikket siis kyllä pyydelly mielipidettä vaan muita kohtalotovereita. Itsellä ei kokemusta enkä ole kuullut ennen asiasta. Voi olla että menee vaan yleensä väärän ajankohdan tiliin mut taustalla ehkä just tollanen syy, isäkandi huono ja ongelmia tiedossa. 😨 Esim joku random baaripoka.

    • provotrolliriehuu247XD

      Joo, se onkin kelpo syy tappaa lapsia, "väärät" geenit!!!??
      No jos hetken kuvitellaan että alotus ois totta, niin ensin tietenkin oisit jättäny sen ukon ja sit salannu siltä koko raskauden. Lastenvalvojalla ei tietenkään tartte kertoo isän henkilöllisyyttä elareita hakiessa, väittäs ettei tiedä, oli joku random yhenillanpano tms.

      "olisin mielellään ottanut vastaan lapsen, mut JONKUN MUUN. "

      Niin varmaan. Jos oisit, niin ois ne keinotkin keksitty. Nyt keksit surkeita tekosyitä ja niillä joudutkin lepuutteleen omaatuntoos hamaan hautaas :)

      "Haluan kunnolisen miehen hyvästä perheestä, koulutetun ja tasapainoisen."

      Siinä onkin tekemistä että saisit jonkun hiukankaan fiksumman koskeen pitkällä tikullakaan tollaseen moraalivajakkiin kalmankammioon joka tappaa lapsensa!! No aina sitä haluta saa kaikenlaista... :))

      "En kadu asiaa,"
      "Siis mä halun perheen. "
      "Ja oikean miehen tavatessani kyllä hankin lapsia."

      Ei voi muuta kun toivoo ettet niitä enää ikinä saa, murhaajat ei ole niitä ansainneet. Voi se katumuskin sieltä alkaa nostaa päätään kun elämä kyykyttää ylimielistä lelliakkaa ;)) jos sitten sialle heitelläänkin lisää helmiä, muistat kuitenkin aina tappamas lapsen. Ja peilistäs katsoo aina vaan se sama omanapanenlapsenmurhaaja.

      • A-Wbach

        Ei vaan mä pelkäsin tulla sidotuksi vaikeaan ihmiseen ketä en halua elämääni. Olis jännä kuulla onko muita? Eri asia harrastaa vähä seksiä jonkun kanssa kuin perustaa perhe. Se olis nähnyt mut raskaana ja alkanut epäillä. Mulle sanottiin että enää ei voi kieltäytyä isän selvittämisestä. Tää oli kovin puolustus aborttiin. Jos ei olis ollu mahollisuus olla selvittämättä niin en olis ehkä niin kovalla kiireella aborttiin mennyt.
        Ja hei ihan turhaa haukkua. Ei oikein vaikuta mitenkään. Ja kukaan ei tule tietämään mun abortista ketä en halua. En mä kellekään miehelle kerro, ketä ajattelen vakavissani, tietty. Ja tosiaan mulla oli katottuna eräs toinen.... ihana. Ehkä joskus kerron, ehkä en.


      • vaioisnähny
        A-Wbach kirjoitti:

        Ei vaan mä pelkäsin tulla sidotuksi vaikeaan ihmiseen ketä en halua elämääni. Olis jännä kuulla onko muita? Eri asia harrastaa vähä seksiä jonkun kanssa kuin perustaa perhe. Se olis nähnyt mut raskaana ja alkanut epäillä. Mulle sanottiin että enää ei voi kieltäytyä isän selvittämisestä. Tää oli kovin puolustus aborttiin. Jos ei olis ollu mahollisuus olla selvittämättä niin en olis ehkä niin kovalla kiireella aborttiin mennyt.
        Ja hei ihan turhaa haukkua. Ei oikein vaikuta mitenkään. Ja kukaan ei tule tietämään mun abortista ketä en halua. En mä kellekään miehelle kerro, ketä ajattelen vakavissani, tietty. Ja tosiaan mulla oli katottuna eräs toinen.... ihana. Ehkä joskus kerron, ehkä en.

        Juu, et varmaan ois pystyny oleen näkemättä sitä, saati peittää vaatteilla niin ettei edes huomaa... ja jos huomais ja edes alkais vaatiin mitään, ois voinu mennä vaikka johonkin turvakotiin tms. viranomaistahoille kertoon, miksei miehelle voi antaa huoltajuutta!
        Kyllä sitä aina keinot keksii jos haluaa, ja tekosyyt jos ei halua.

        "Mulla ja mun perheellä on jonkin verran varallisuutta ja ajattelin että mies voisi käytttää sitä hyväksi päästäkseen mun sukuun"

        Mitenkähän se edes lapsenkaan kautta ois sellasiin päässy käsiks?

        Mutta siis mieheen vaan lapsen kautta 18-vuotta "sidoksissa" oleminen (ja harhaluulos mitä muka ois tapahtunu) meni lapsen koko ehkä 100-vuotisen elämän edelle.... just joo.

        "Ja kukaan ei tule tietämään mun abortista ketä en halua. En mä kellekään miehelle kerro, ketä ajattelen vakavissani, tietty. "

        Hehheh, kyllä ne likasimmat salaisuudet tulee ilmi jotain kautta, ennemmin tai myöhemmin :) mutta sentään tajuat hävetä, sehän on jo hyvä alku paranemisen tiellä.
        Mites meinasit selitellä sitten JOS enää saat lapsia ja oisit sen elämäs ihquprinssin kanssa neuvolassa ym. gynekologeilla, ja esitietokaavakkeessa raskauksien määrä onkin toinen kun synnytysten? Ja joskus voi olla tieto raskauden päättymisestä "abortus provocatukseen".. Siinä sitä riittääkin sit salailtavaa, tai pikemminkin seliteltävää ;)


      • pääsitYtimeen
        vaioisnähny kirjoitti:

        Juu, et varmaan ois pystyny oleen näkemättä sitä, saati peittää vaatteilla niin ettei edes huomaa... ja jos huomais ja edes alkais vaatiin mitään, ois voinu mennä vaikka johonkin turvakotiin tms. viranomaistahoille kertoon, miksei miehelle voi antaa huoltajuutta!
        Kyllä sitä aina keinot keksii jos haluaa, ja tekosyyt jos ei halua.

        "Mulla ja mun perheellä on jonkin verran varallisuutta ja ajattelin että mies voisi käytttää sitä hyväksi päästäkseen mun sukuun"

        Mitenkähän se edes lapsenkaan kautta ois sellasiin päässy käsiks?

        Mutta siis mieheen vaan lapsen kautta 18-vuotta "sidoksissa" oleminen (ja harhaluulos mitä muka ois tapahtunu) meni lapsen koko ehkä 100-vuotisen elämän edelle.... just joo.

        "Ja kukaan ei tule tietämään mun abortista ketä en halua. En mä kellekään miehelle kerro, ketä ajattelen vakavissani, tietty. "

        Hehheh, kyllä ne likasimmat salaisuudet tulee ilmi jotain kautta, ennemmin tai myöhemmin :) mutta sentään tajuat hävetä, sehän on jo hyvä alku paranemisen tiellä.
        Mites meinasit selitellä sitten JOS enää saat lapsia ja oisit sen elämäs ihquprinssin kanssa neuvolassa ym. gynekologeilla, ja esitietokaavakkeessa raskauksien määrä onkin toinen kun synnytysten? Ja joskus voi olla tieto raskauden päättymisestä "abortus provocatukseen".. Siinä sitä riittääkin sit salailtavaa, tai pikemminkin seliteltävää ;)

        Kyllä sitä aina keinot keksii jos haluaa, ja tekosyyt jos ei halua.


        No näinhän toi aloittaja ja kait moni muukin hakiessaan aborttia jos ei halua lapsia.


      • pääsitYtimeen
        vaioisnähny kirjoitti:

        Juu, et varmaan ois pystyny oleen näkemättä sitä, saati peittää vaatteilla niin ettei edes huomaa... ja jos huomais ja edes alkais vaatiin mitään, ois voinu mennä vaikka johonkin turvakotiin tms. viranomaistahoille kertoon, miksei miehelle voi antaa huoltajuutta!
        Kyllä sitä aina keinot keksii jos haluaa, ja tekosyyt jos ei halua.

        "Mulla ja mun perheellä on jonkin verran varallisuutta ja ajattelin että mies voisi käytttää sitä hyväksi päästäkseen mun sukuun"

        Mitenkähän se edes lapsenkaan kautta ois sellasiin päässy käsiks?

        Mutta siis mieheen vaan lapsen kautta 18-vuotta "sidoksissa" oleminen (ja harhaluulos mitä muka ois tapahtunu) meni lapsen koko ehkä 100-vuotisen elämän edelle.... just joo.

        "Ja kukaan ei tule tietämään mun abortista ketä en halua. En mä kellekään miehelle kerro, ketä ajattelen vakavissani, tietty. "

        Hehheh, kyllä ne likasimmat salaisuudet tulee ilmi jotain kautta, ennemmin tai myöhemmin :) mutta sentään tajuat hävetä, sehän on jo hyvä alku paranemisen tiellä.
        Mites meinasit selitellä sitten JOS enää saat lapsia ja oisit sen elämäs ihquprinssin kanssa neuvolassa ym. gynekologeilla, ja esitietokaavakkeessa raskauksien määrä onkin toinen kun synnytysten? Ja joskus voi olla tieto raskauden päättymisestä "abortus provocatukseen".. Siinä sitä riittääkin sit salailtavaa, tai pikemminkin seliteltävää ;)

        Mites meinasit selitellä sitten JOS enää saat lapsia ja oisit sen elämäs ihquprinssin kanssa neuvolassa ym. gynekologeilla, ja esitietokaavakkeessa raskauksien määrä onkin toinen kun synnytysten?

        tohon:

        Saa itse päättää laittaako tietoa neuvolakorttiin. Siitä terkka kysyy eka käynnillä jos ees kukaan sille sanoo. Jotkut ei kerro mitään terkalle abortista, jos tehty esim. toisella paikkakunnalla tai yksityisellä.


      • vaioisnähny kirjoitti:

        Juu, et varmaan ois pystyny oleen näkemättä sitä, saati peittää vaatteilla niin ettei edes huomaa... ja jos huomais ja edes alkais vaatiin mitään, ois voinu mennä vaikka johonkin turvakotiin tms. viranomaistahoille kertoon, miksei miehelle voi antaa huoltajuutta!
        Kyllä sitä aina keinot keksii jos haluaa, ja tekosyyt jos ei halua.

        "Mulla ja mun perheellä on jonkin verran varallisuutta ja ajattelin että mies voisi käytttää sitä hyväksi päästäkseen mun sukuun"

        Mitenkähän se edes lapsenkaan kautta ois sellasiin päässy käsiks?

        Mutta siis mieheen vaan lapsen kautta 18-vuotta "sidoksissa" oleminen (ja harhaluulos mitä muka ois tapahtunu) meni lapsen koko ehkä 100-vuotisen elämän edelle.... just joo.

        "Ja kukaan ei tule tietämään mun abortista ketä en halua. En mä kellekään miehelle kerro, ketä ajattelen vakavissani, tietty. "

        Hehheh, kyllä ne likasimmat salaisuudet tulee ilmi jotain kautta, ennemmin tai myöhemmin :) mutta sentään tajuat hävetä, sehän on jo hyvä alku paranemisen tiellä.
        Mites meinasit selitellä sitten JOS enää saat lapsia ja oisit sen elämäs ihquprinssin kanssa neuvolassa ym. gynekologeilla, ja esitietokaavakkeessa raskauksien määrä onkin toinen kun synnytysten? Ja joskus voi olla tieto raskauden päättymisestä "abortus provocatukseen".. Siinä sitä riittääkin sit salailtavaa, tai pikemminkin seliteltävää ;)

        "Mites meinasit selitellä sitten JOS enää saat lapsia ja oisit sen elämäs ihquprinssin kanssa neuvolassa ym. gynekologeilla, ja esitietokaavakkeessa raskauksien määrä onkin toinen kun synnytysten? Ja joskus voi olla tieto raskauden päättymisestä "abortus provocatukseen".. Siinä sitä riittääkin sit salailtavaa, tai pikemminkin seliteltävää ;)"

        Luin vauvapalstalta raskaudenkeskeytyksen merkitsemisestä:

        Abortus spontaneus = spontaani keskenmeno
        Abortus arte provocatus = AAP= raskauden keskeytys
        Abortus habitualis = toistuvat kekskenmenot
        Missed abortion = kekskeytynyt kekskenmeno (sikiö menehtynyt, mutta raskaus ei ole keskeytynyt vaan on vielä kohdussa
        Ovum abortivum = tuulimunaraskaus

        = abortti tarkoittaa kaikkea mahdollista raskauden keskeytymistä (kyllä, myös keskenmenoa), jolloin sikiö abortoituu kohdusta. Puhekielessä abortti tarkoittaa usein vain raskauden keskeyttämistä. Hoitohenkilökunta puhuu keskeytyksen yhteydessä AAP:stä tai vielä yleisemmin raskauden keskeytyksestä, ei koskaan abortista. Ab. spont merkintä kortissa kertoo siis hoitohenkilökunnalle että raskaus on keskeytynyt itsestään, mutta ei sitä millä tavoin se on hoidettu. Raskauden keskeytysten yhteydessä näkee usein kortissa vain vuosilukumerkinnän. Tämä kertoo hoitohenkilökunnalle, että aiempi raskaus on ollut, mutta että sitä ei haluta "mainostaa".

        Linkin sijaan (ettei poistu sen takia kirjoitus) laitan hakusanat: äitiyskortti ja abortti, mitäs nyt, aihe vapaa.

        Ammatti-ihmiset käyttää abortista eri kutsumanimiä, kuin maallikot. Sen takiahan niitä aborttitutkimuksiakin ihan vain tämän tiedon puutteesta käsitettiin (tai vääristeltiin tahallaan) väärin, kun raskauden keskeytyksen piikkiin meni myös spontaanit abortit.


      • muahhahhaaa
        pääsitYtimeen kirjoitti:

        Kyllä sitä aina keinot keksii jos haluaa, ja tekosyyt jos ei halua.


        No näinhän toi aloittaja ja kait moni muukin hakiessaan aborttia jos ei halua lapsia.

        Eikä tartte yhtään selitellä miksei halua laittaa niitä, tai vaan jonku vuosiluvun :DD hys hys... Tiedot on ja pysyy kuitenkin aina jossain virallisissa potilastietojärjestelmissä.
        Miksi muuten tän niin hekumallisen ylistettävän "naisen oikeuden" ylpeää käyttöä noin pitää salailla ja hävetä? :)))) Eikös se oo ihan "yleisesti hyväksyttykin"? ;))

        "Missed abortion", tai abortus inhibitus.

        "Sen takiahan niitä aborttitutkimuksiakin ihan vain tämän tiedon puutteesta käsitettiin (tai vääristeltiin tahallaan) väärin"

        Siis mitä tutkimuksia?


      • muahhahhaaa kirjoitti:

        Eikä tartte yhtään selitellä miksei halua laittaa niitä, tai vaan jonku vuosiluvun :DD hys hys... Tiedot on ja pysyy kuitenkin aina jossain virallisissa potilastietojärjestelmissä.
        Miksi muuten tän niin hekumallisen ylistettävän "naisen oikeuden" ylpeää käyttöä noin pitää salailla ja hävetä? :)))) Eikös se oo ihan "yleisesti hyväksyttykin"? ;))

        "Missed abortion", tai abortus inhibitus.

        "Sen takiahan niitä aborttitutkimuksiakin ihan vain tämän tiedon puutteesta käsitettiin (tai vääristeltiin tahallaan) väärin"

        Siis mitä tutkimuksia?

        Esimerkiksi rintasyöpätutkimuksia.


      • muahhahhaaa kirjoitti:

        Eikä tartte yhtään selitellä miksei halua laittaa niitä, tai vaan jonku vuosiluvun :DD hys hys... Tiedot on ja pysyy kuitenkin aina jossain virallisissa potilastietojärjestelmissä.
        Miksi muuten tän niin hekumallisen ylistettävän "naisen oikeuden" ylpeää käyttöä noin pitää salailla ja hävetä? :)))) Eikös se oo ihan "yleisesti hyväksyttykin"? ;))

        "Missed abortion", tai abortus inhibitus.

        "Sen takiahan niitä aborttitutkimuksiakin ihan vain tämän tiedon puutteesta käsitettiin (tai vääristeltiin tahallaan) väärin"

        Siis mitä tutkimuksia?

        "Eikä tartte yhtään selitellä miksei halua laittaa niitä, tai vaan jonku vuosiluvun :DD hys hys... Tiedot on ja pysyy kuitenkin aina jossain virallisissa potilastietojärjestelmissä.
        Miksi muuten tän niin hekumallisen ylistettävän "naisen oikeuden" ylpeää käyttöä noin pitää salailla ja hävetä? :)))) Eikös se oo ihan "yleisesti hyväksyttykin"? ;))"

        No minulla ei ole tietoa tästä neuvolakorttiasiasta sen enempää, mitä tuolla kerrottiin. Olisikin kiva kuulla, mitä kokemuksia ihmisillä on tästä. Että laitetaanko abortista merkintää ja onko joku sen kieltänyt? Mutta potilastietojärjestelmät kuuluu ihan salassa pidettäviin, joten ne on kyllä sen perusteella salassapidettäviä myös puolisolta. Lapsen isä ei välttämättä ole puoliso, eikä näin ollen saa tietää toisen terveydentilasta asioista, mitä halutaan pitää piilossa. Enkä tiedä, lukeeko miehet noita neuvolakortteja, ja näyttääkö naiset niitä muille. En minä ainakaan ole näyttänyt, eikä se ole kiinnostanut kuin omia lapsia.

        "Miksi muuten tän niin hekumallisen ylistettävän "naisen oikeuden" ylpeää käyttöä noin pitää salailla ja hävetä? :)))) Eikös se oo ihan "yleisesti hyväksyttykin"? ;))"

        Onhan esim. sukupuolitautien tai gynekologisten sairauksien hoitokin ihan yleisesti hyväksyttyä, mutta harvapa niistä lähtee nyt ihan ylpeilemällä muille kuuluttamaan. Vaikka niihin hoito-oikeus onkin. Tai sinusta en tiedä. Jotkut ei halua avautua mistään yksityisasioistaan, mikä on viisasta.

        Riippuuhan kaikki siitä, kelle katsoo asiakseen uskoutua. En usko, että lestadiolaisnaisetkaan lähtee suviseuroilla kuuluttelemaan, että laitoin kierukan. Ehkäisy on kuitenkin ihan yleisesti hyväksytty juttu.


      • seliselivaan

        "Mutta potilastietojärjestelmät kuuluu ihan salassa pidettäviin, joten ne on kyllä sen perusteella salassapidettäviä myös puolisolta. Lapsen isä ei välttämättä ole puoliso, eikä näin ollen saa tietää toisen terveydentilasta asioista, mitä halutaan pitää piilossa."

        Juu, eikä siis edelleen yhtään ihmettele miksei saa nähdä niitä :D jos mies on innolla mukana lapsen odotuksessa, niin miksei se haluais tosiaankin nähdä äitiyiskorttia ym. kaikkia siihen liittyviä dokumentteja? No korttihan on muuttumassa pelkästään sähköseen muotoon, mutta samahan se on näyttääkö tiedot kortilta vai koneelta.
        Ja mites sitten kun lapset kiinnostuu niistä tiedoista, jos "kultainen äippäliini" onkin häpeillen salannu todellisen luontonsa ja miten isolle sisarukselle kävikään...? Lisää seliseliteltävää sortuneilla kulisseilla..

        "Onhan esim. sukupuolitautien tai gynekologisten sairauksien hoitokin ihan yleisesti hyväksyttyä,"

        Ei niissä varmaan mitään paheksuttuakaan oo? Jokainen kärsii sukupuolitautien seuraukset itse, ja muille sairastumisillehan harvemmin itse voi edes mitään. Toki jos tahallaan tartuttas sp-tauteja ympäriinsä, ois eri juttu mut kuka täyspäinen sellasta tekis.. eli miten sairauksienkaan hoito muita vahingittaa, saati tappaa? Ei mitään vertailukelposta.

        "Esimerkiksi rintasyöpätutkimuksia. "

        Eiköhän se käsitelty jo joskus kauan sitten jossain omassa alotuksessaan.
        En muista itse keskustelusta juuri mitään, mutta arvatenkin sinnekin olit kehitelly niitä omia mututulkintojas teksteistä ja tilastoista jotta taas kaikki näyttäs muiden vääristelyltä.


      • Allnatt-Wittelsbach
        seliselivaan kirjoitti:

        "Mutta potilastietojärjestelmät kuuluu ihan salassa pidettäviin, joten ne on kyllä sen perusteella salassapidettäviä myös puolisolta. Lapsen isä ei välttämättä ole puoliso, eikä näin ollen saa tietää toisen terveydentilasta asioista, mitä halutaan pitää piilossa."

        Juu, eikä siis edelleen yhtään ihmettele miksei saa nähdä niitä :D jos mies on innolla mukana lapsen odotuksessa, niin miksei se haluais tosiaankin nähdä äitiyiskorttia ym. kaikkia siihen liittyviä dokumentteja? No korttihan on muuttumassa pelkästään sähköseen muotoon, mutta samahan se on näyttääkö tiedot kortilta vai koneelta.
        Ja mites sitten kun lapset kiinnostuu niistä tiedoista, jos "kultainen äippäliini" onkin häpeillen salannu todellisen luontonsa ja miten isolle sisarukselle kävikään...? Lisää seliseliteltävää sortuneilla kulisseilla..

        "Onhan esim. sukupuolitautien tai gynekologisten sairauksien hoitokin ihan yleisesti hyväksyttyä,"

        Ei niissä varmaan mitään paheksuttuakaan oo? Jokainen kärsii sukupuolitautien seuraukset itse, ja muille sairastumisillehan harvemmin itse voi edes mitään. Toki jos tahallaan tartuttas sp-tauteja ympäriinsä, ois eri juttu mut kuka täyspäinen sellasta tekis.. eli miten sairauksienkaan hoito muita vahingittaa, saati tappaa? Ei mitään vertailukelposta.

        "Esimerkiksi rintasyöpätutkimuksia. "

        Eiköhän se käsitelty jo joskus kauan sitten jossain omassa alotuksessaan.
        En muista itse keskustelusta juuri mitään, mutta arvatenkin sinnekin olit kehitelly niitä omia mututulkintojas teksteistä ja tilastoista jotta taas kaikki näyttäs muiden vääristelyltä.

        Yksityisiä asioita ne on, paitsi ehkä sulle. Olet naurettava vaan kun väität että joku levittelee tautiasioitaan niinkuin että ne ei olis noloja. "hei tiäkkö mulla on emätintulehdus" niinku treffeillä jne? :)))) Abortista ja alapään jutuista toimenpiteistä nyt on aika noloa alkaa avautumaan kelle tahansa ne kuuluu sinne alapääosastolle. Sitten ku tutustuu paremmin niin on eri asia ja voi kertoa. Se mitä gynekologilla tapahtuu saa jokainen pitää itsellään. On asioita jotka haluaa pitää itsellään ei se tee niistä toistaan paheksutumpia. En ehkäisyasioistanikaan levittele muille. Ihan turha syyllistää abortista se täytti tarkoituksen minkä piti ja olen tosi huojentunut kun pääsin eroon siitä jätkästä. Olisin vaan halunnut tietää onko ketään muista ketä olis tykännyt lapsista mutta ei isästä, tai pelkää vaikeuskia isän kautta.


      • jatkaselittelyjäs
        Allnatt-Wittelsbach kirjoitti:

        Yksityisiä asioita ne on, paitsi ehkä sulle. Olet naurettava vaan kun väität että joku levittelee tautiasioitaan niinkuin että ne ei olis noloja. "hei tiäkkö mulla on emätintulehdus" niinku treffeillä jne? :)))) Abortista ja alapään jutuista toimenpiteistä nyt on aika noloa alkaa avautumaan kelle tahansa ne kuuluu sinne alapääosastolle. Sitten ku tutustuu paremmin niin on eri asia ja voi kertoa. Se mitä gynekologilla tapahtuu saa jokainen pitää itsellään. On asioita jotka haluaa pitää itsellään ei se tee niistä toistaan paheksutumpia. En ehkäisyasioistanikaan levittele muille. Ihan turha syyllistää abortista se täytti tarkoituksen minkä piti ja olen tosi huojentunut kun pääsin eroon siitä jätkästä. Olisin vaan halunnut tietää onko ketään muista ketä olis tykännyt lapsista mutta ei isästä, tai pelkää vaikeuskia isän kautta.

        Mitä jotkut tautiasiat edes liittyy lapsen tappamiseen? Mitä sellasta hävettävää taudeissa on kuten lapsen tappamisessa, vaikkei niistä yleensä kerrotakaan ihan vieraille? Lapsen mukavuusmurhaa usein hävetään, ehkä jopa eniten juuri niiden lähimpien suhteen.

        "Ihan turha syyllistää abortista "

        Ei muiden tarttekaan kun teet ja tiedät sen ihan ite ;) että ketähän noillakaan naurattavilla "kävi just niinku piti, oon vaan huojentunu" jne. vakuutteluilla kuvittelet huijaavas?

        "Olisin vaan halunnut tietää onko ketään muista ketä olis tykännyt lapsista mutta ei isästä,"

        Eiköhän niitä löydy kuule pilvin pimein :D voisin lukee jopa itteni niihin. Harvemmat vaan tappaa lapsiaan siitä tai muistakaan itsekkäistä mukavuussyistä.


      • Nopeasti.asialle
        jatkaselittelyjäs kirjoitti:

        Mitä jotkut tautiasiat edes liittyy lapsen tappamiseen? Mitä sellasta hävettävää taudeissa on kuten lapsen tappamisessa, vaikkei niistä yleensä kerrotakaan ihan vieraille? Lapsen mukavuusmurhaa usein hävetään, ehkä jopa eniten juuri niiden lähimpien suhteen.

        "Ihan turha syyllistää abortista "

        Ei muiden tarttekaan kun teet ja tiedät sen ihan ite ;) että ketähän noillakaan naurattavilla "kävi just niinku piti, oon vaan huojentunu" jne. vakuutteluilla kuvittelet huijaavas?

        "Olisin vaan halunnut tietää onko ketään muista ketä olis tykännyt lapsista mutta ei isästä,"

        Eiköhän niitä löydy kuule pilvin pimein :D voisin lukee jopa itteni niihin. Harvemmat vaan tappaa lapsiaan siitä tai muistakaan itsekkäistä mukavuussyistä.

        Jos niin harva kerran abortteja tekee, miksi sössötät täällä samaa asiaa joka päivä?


      • miksitesössötisössön
        Nopeasti.asialle kirjoitti:

        Jos niin harva kerran abortteja tekee, miksi sössötät täällä samaa asiaa joka päivä?

        Valheitaan levittävien sössöttäjien sössötyksiähän täällä jonkun on jatuvasti oiottava.


      • PakollisiaJoillekin
        jatkaselittelyjäs kirjoitti:

        Mitä jotkut tautiasiat edes liittyy lapsen tappamiseen? Mitä sellasta hävettävää taudeissa on kuten lapsen tappamisessa, vaikkei niistä yleensä kerrotakaan ihan vieraille? Lapsen mukavuusmurhaa usein hävetään, ehkä jopa eniten juuri niiden lähimpien suhteen.

        "Ihan turha syyllistää abortista "

        Ei muiden tarttekaan kun teet ja tiedät sen ihan ite ;) että ketähän noillakaan naurattavilla "kävi just niinku piti, oon vaan huojentunu" jne. vakuutteluilla kuvittelet huijaavas?

        "Olisin vaan halunnut tietää onko ketään muista ketä olis tykännyt lapsista mutta ei isästä,"

        Eiköhän niitä löydy kuule pilvin pimein :D voisin lukee jopa itteni niihin. Harvemmat vaan tappaa lapsiaan siitä tai muistakaan itsekkäistä mukavuussyistä.

        "Mitä jotkut tautiasiat edes liittyy lapsen tappamiseen? Mitä sellasta hävettävää taudeissa on kuten lapsen tappamisessa, vaikkei niistä yleensä kerrotakaan ihan vieraille?"

        No jos lapsen olis tappanutkin ei siitä varmaan halua kertoo. Mutta abortti on sama kuin ehkäisy ja muu gynen juttuihin kuuluva asia. Tai rinnastan sukupuoliasioihin ja tauteihin. On helpompaa puhua sydäntaudista kuin tippurista.


    • Mamma1978

      Multa ainakin erikseen kysyttiin, haluanko neuvolakorttiin merkinnän tuulimunaraskaudesta. Ja tietääkseni isyyden selvittäminen ei vieläkään ole pakollista. Ei siis ole pakko kertoa niitä vaihtoehtoja, ketkä voivat olla isä.

      • valitettavasti

        Sillon jos lastenvalvoja saa tietoonsa jonkun mahdollisen isän henkilöllisyyden, selvitys tehdään, vaikka molemmat osapuolet (äiti ja epäilty isä) vastustais sitä.
        Jos ei halua sitä selvitettäväks, oikeestaan ainoa keino on väittää että lapsi on saanu alkunsa jonkun satunnaisen tuntemattoman baarituttavuuden yövierailun tms. tuloksena.


      • Siistäh.häh
        valitettavasti kirjoitti:

        Sillon jos lastenvalvoja saa tietoonsa jonkun mahdollisen isän henkilöllisyyden, selvitys tehdään, vaikka molemmat osapuolet (äiti ja epäilty isä) vastustais sitä.
        Jos ei halua sitä selvitettäväks, oikeestaan ainoa keino on väittää että lapsi on saanu alkunsa jonkun satunnaisen tuntemattoman baarituttavuuden yövierailun tms. tuloksena.

        Ei isyyttä voi selvittää pakolla. Vai laittaako lastenvalvoja kaikki mahdolliset kandidaatit isyystestiin hangosta nuorgamiin ja ulkomaita myöten? Jos ei vaan suostu kertomaan?


      • eivarmaankaan
        Siistäh.häh kirjoitti:

        Ei isyyttä voi selvittää pakolla. Vai laittaako lastenvalvoja kaikki mahdolliset kandidaatit isyystestiin hangosta nuorgamiin ja ulkomaita myöten? Jos ei vaan suostu kertomaan?

        mutta jos ilmenee että isän henkilöllisyys on naisen tiedossa muttei suostu kertomaan, on varmaan turha odottaa saavansa mitään elatustukee Kelasta.


      • Nojohannytte
        eivarmaankaan kirjoitti:

        mutta jos ilmenee että isän henkilöllisyys on naisen tiedossa muttei suostu kertomaan, on varmaan turha odottaa saavansa mitään elatustukee Kelasta.

        Laitappa tästä todisteet. En oo ikinä kuullut että äitiä kiristetään elatustuella kertomaan seksikumppaninsa nimi. Uutta mulle. Voihan hän sanoa ettei tiedä, joka on täysin mahdollistakin. Voiko kela jättää siinäkin tapauksessa maksamatta?


      • kysyniiltä
        Nojohannytte kirjoitti:

        Laitappa tästä todisteet. En oo ikinä kuullut että äitiä kiristetään elatustuella kertomaan seksikumppaninsa nimi. Uutta mulle. Voihan hän sanoa ettei tiedä, joka on täysin mahdollistakin. Voiko kela jättää siinäkin tapauksessa maksamatta?

        Ei ennen tarvinnukaan kertoo, mutta säännöt muuttu toissa vuonna.

        https://www.thl.fi/fi/web/lapset-nuoret-ja-perheet/peruspalvelut/isyyden-selvittaminen/isyyden-selvittaminen-lapsen-syntyman-jalkeen
        >Jos lapsi syntyy 1.1.2016 tai sen jälkeen, ei äidillä ole oikeutta vastustaa isyyden selvittämistä. >

        "Voihan hän sanoa ettei tiedä, joka on täysin mahdollistakin. Voiko kela jättää siinäkin tapauksessa maksamatta? "

        Tuskin sillon. Kuten aiemmin todettu,
        "Jos ei halua sitä selvitettäväks, oikeestaan ainoa keino on väittää että lapsi on saanu alkunsa jonkun satunnaisen tuntemattoman baarituttavuuden yövierailun tms. tuloksena."
        Ts. jos miehen henkilöllisyydestä saadaan mitään vihiä ja voidaan todistaa isäks, se joutuu tunnustajaks ja sitä kautta mahdollisesti maksumieheks.
        Toisaalta myös,
        >Tietoja antaessaan äidillä ja miehellä on velvollisuus pysyä totuudessa.>

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2015/20150011
        >11 §
        Isyyden selvittämisen keskeyttäminen

        Isyyden selvittäminen on keskeytettävä, jos 15 vuotta täyttänyt lapsi sitä vaatii.

        Lastenvalvoja voi päättää, että isyyden selvittäminen keskeytetään, jos:

        1) on ilmeistä, ettei isyyden vahvistamista varten ole saatavissa riittävästi tietoja;>

        Jos nainen ilmiselvästi salaa tietoja (sanoo että tietää nimen muttei kerro) , ei selvitystä voida keskeyttääkään? Voisko Kela ryhtyä maksaan tukia jos isyyden selvitys on kesken?


      • Luin Kelan elatusasiakirjasesta, että lapsella on oikeus elatustukeen, mikäli isyyttä ei ole vahvistettu. Eli sen mukaan saisi sen ajan, milloin isä ei tiedossa. Isyydenhän voi selvittää vaikka vuosia myöhemmin, jolloin siis isyyden selvitys on ollut "kesken". En tiedä tästä nykykäytännöstä tarkemmin. Onkohan otettu huomioon, mitä ongelmia voisi tulla siitä, että isä on pakko selvittää, kuten aloittaja sinulla.

        Siittäjähän voi olla tosiaan joku virhearviointi, jonka kanssa ei mitenkään halua joutua tekemisiin seuraavan kahden vuosikymmenen aikana. Minulla on pari tuttavaa, jotka on saaneet todella pelätä lastensa puolesta ja itsensäkin puolesta seuraavat 18 vuotta kun ovat joutuneet olemaan lapsen kautta tekemisissä siittäjän kanssa, joka ei ole kyennyt ajattelemaan lapsen parasta.


      • Luin Kelan elatusasiakirjasesta, että lapsella on oikeus elatustukeen, mikäli isyyttä ei ole vahvistettu. Eli sen mukaan saisi sen ajan, milloin isä ei tiedossa. Isyydenhän voi selvittää vaikka vuosia myöhemmin, jolloin siis isyyden selvitys on ollut "kesken". En tiedä tästä nykykäytännöstä tarkemmin. Onkohan otettu huomioon, mitä ongelmia voisi tulla siitä, että isä on pakko selvittää, kuten aloittaja sinulla.

        Siittäjähän voi olla tosiaan joku virhearviointi, jonka kanssa ei mitenkään halua joutua tekemisiin seuraavan kahden vuosikymmenen aikana. Minulla on pari tuttavaa, jotka on saaneet todella pelätä lastensa puolesta ja itsensäkin puolesta seuraavat 18 vuotta kun ovat joutuneet olemaan lapsen kautta tekemisissä siittäjän kanssa, joka ei ole kyennyt ajattelemaan lapsen parasta.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe