Täälläkin peliongelmaisia?

En-pelaa-en-pelkää

Muistelen vähintään yhtä tapausta, joka köy anelemassa armoa, ikään kuin palstalaiset pystyisivät ratkaisemaan kenenkään ongelmia - joita saattaa olla itse kullakin.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005421750.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=2&utm_source=tf-other&share=ba194fac10cb5727bfa9b6ad18e8d156

On se tuo pelaaminen yksi riivaus joillekin. Vähävaraiset parhaita rokotettavia.

10

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ongelmaisia.ei.peli

      Itse pelaan 4-vuotiaiden kanssa muistipeliä ja häviän aina. Nuorena luin paria kirjaa, että oppisin pelaamaan bridgeä mieheni kanssa. Ei. En kerta kaikkiaan ole kiinnostunut peleistä, enkä pysty muistamaan yhtään pelin kulkua. Hedelmäpeliä olen pelannut pari kertaa, siinä taitaa olla pelkästä sattumassa kysymys, en enää muista. Pajatsoa kokeilin joskus 60-luvulla baarissa koulubussia odotellessa. On käsittämätöntä, että pelaamiseen voi jäädä koukkuun.
      Varmaan joku peliriippuvainen puolestaan ihmettelee minun riippuvuuksia. Usein pitää kärvistellä, ettei syö liikaa. Tai ettei juopottele liian usein. Jos alan katsoa nauhoitettuja sarjoja, katson koko yön. Tai olen siivoamatta pitkän aikaa ja elän sekamelskassa. Useimmilla lienee jokin outous tai pahe, jonka kanssa pitää kilvoitella.
      Johtunevat nuo paheet turhautumisesta, että arkea pitää paeta.

    • Ongelmainen.nyt

      Minä taidan olla vakavasti peliongelmallinen. Laitan joka kuukausi 20 euroa Veikkauksen pelitilille. Nyt olen pelannut liikaa, ja pelitilillä on enää 20 snt. On kauheat vieroitusoireet, kun vasta marraskuussa taas saan pelata.

      • Laitan pari kertaa vuodessa kymmenen euroa veikkauksen pelitilille. Kyllästyn kun en voita ja pidän pitkiä taukoja. Häviölle noissa aina jää.
        Tunnen yhden peliriippuvaisen, hän pelaa eläkkeensä lähes kokonaan, onneksi puolisolla on hyvä eläke.
        En usko että tulisin peleistä riippuvaiseksi, enkä juuri mistään muustakaan. Ruoasta olen riippuvainen kun muuten ei pysy hengissä.


    • Arpa-peliä.
      Kuin Eevalla ja Lumikilla.
      -
      SF-Omenat murskattu kuorineen mistälie-Satsumien kanssa.
      Tunni-verran imeneet makua toisistaan.
      Sitten kulhon-pohjalle pakastuneet SF-Mansikat.
      Mansikoitten päälle pakastuneet SF-Mustikat.
      Lopuksi Omena-Satsuma liemi.
      -
      Kylmettyneenä kulhollinen on Jumalten lusikoitavaa.
      Kuuluisan perus-ruokani jälkeläiseksi.
      Riittää 4pv.

      H.

    • kysynn

      Vakava ongelma kun omakohtaisesti koettu sukupolvesta toiseen mtä on elää juopponarkki-isan ja samanlaisen puolisonkin orjuudessa pienten lastenkin kanssa aikanaan - tai muittenkin omaisten ja tuttavien - joilla samanmoista riippuvuutta - heitä ei arki samalla tavalla koskaan kosketa kuin muita ihmisiä, jotka joutuu juhliansa kustantamaan - myös sotkut siivpamaan.

      • "kysynn"

        Nauti elämäsi hedelmistä.
        Tuskinpa olet aina ihan ylitse-käyneillä pelannut.

        H.


    • kysnn

      - niinpä koko elonsa ajan sai vaan tottua siihen että tallattu polku eikä äiti maa kenellekään ollut pyhä
      - hedelmättömänäkään - itsekään . Muistaakseni sanoin joskus että vain pieniä nappuloita oli isompien peleissä - ei silti mitään silma silmästä ja hammas hampaasta- laki ikänäs eloa hallitsemassa.

      • "kysynn"

        Elämä näki tarpeelliseksi luoda tunteita maailmansa jäsenille.
        Riitelyn, väki-vallan, raakuuden...
        Sekä rakkauden.
        Rakkauteen ei elämä sairaalloisuutta luonut, mutta Maanantai-kappaleilta ei voi kehittämisessä välttyä.
        On ikävää, jos sinusta ei valmista tullut.
        Ehkäpä kohtalo halusi sinut lesbojen ja hinttien joukkoon.
        Lähemmäksi kaato-paikkaa.

        H.


      • Merkiksi-pannut
        hunksz kirjoitti:

        "kysynn"

        Elämä näki tarpeelliseksi luoda tunteita maailmansa jäsenille.
        Riitelyn, väki-vallan, raakuuden...
        Sekä rakkauden.
        Rakkauteen ei elämä sairaalloisuutta luonut, mutta Maanantai-kappaleilta ei voi kehittämisessä välttyä.
        On ikävää, jos sinusta ei valmista tullut.
        Ehkäpä kohtalo halusi sinut lesbojen ja hinttien joukkoon.
        Lähemmäksi kaato-paikkaa.

        H.

        Te kaksi olette samanlaisia rakkauden hippi-lapsia.
        Lyökäätten hynttyyt yhteen ja pakastepussit samaan lokeroon.
        Putsatkaa hällä eli hella eli liesi.


    • Suomessa on hyvät pelaajat nyt viimeksi yli 40 miljoonaa euroa puhtaana käteen edellinen vähän aikaisemmin 80. Onneksi olkoon vai voittajille 13 jo tänä vuonna.

      Itselläni on aina unohtunut nyt kuitenkin otan 10 viikkoa kerralla, en luultavasti koskaan saa takaisin mitä olen pelanut siis ei ole tuuria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe