Mikä kelpais evolutionistille todisteeksi Luojasta

Ihmisenvajavaisuus

Kelpaisiko aineen ilmaantuminen tyhjyydestä? Ai ei vai? No miksi ei? Ai niin tieddehän on todistanut että aine ei voi ilmaantua absoluuttisesta tyhjyydestä vaan että se on todistetusti ilmaantunut energiasta joka ei sekään ole tietenkään mistään tyhjästä tullut vaan se on tietenkin ollut olemassa kautta ikuisuuden.

Ja kas..... siinäpä meillä olikin sitten objektiivinen todiste ikuisesta Luojasta.

Toisaalta, se mikä aineesta on syntynyt todistaa tietenkin älyllisestä luomisesta sillä luomakunta on täynnä rakenteita ja bimekaniikkaa joka ylittää ihmmisen älyn rakentamiskyvyn miljoonia kertoja korkeampitasoisena.

Ihmisen on jopa täysin turhaa yrittää tuottaa tuota ikuista energiaa taikka elämää. Ei se onnnistu ihmiaivojen vajavvuuden takia ikinä.

Jes. 55:9

Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.

Ihminen on älyltään kauempana Jumalasta kuin koira ihmisestä!

95

1181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittaja_valehtelee

      Miksi pitää valehdella? Ei tiede ole todistanut, että mitään ei voi syntyä absoluuttisesta tyhjyydestä. Tiede on sen sijaan osoittanut, että siitä tyhjiöstä minkä me maailmankaikkeudesta tunnemme, kyllä voi syntyä asioita. Aloitukseen on kuitenkin tämän enempää turhaa kommentoida, koska miksi tuommoiseen valehteluun perustuvaan juttuun mitään kommentoisi?

      • älävalehtele

        No minkä te maailmankaikkeuden sitten tunnette?
        Varsinkin kun te ette tiedä edes miten maapallon sää vaihtelee vuosittain.


      • Evotpieree

        Tyhmä, avaushan juuri totesi että tiedehän tunnustaa sen että absoluuttista tyhjiötä ei ole ikinä ollutkaan, ja siksi ateistitiede on ollut pakotettu muka löytämään aineen tuottavia elementtejä sellaisesta tyhjiöstä joka ei sitten ollutkaan aito absoluuttinen tyhjiö. Jotenkinhan se on aivopieruateistin väkisin väännettävä asia noin.
        Todellinen tiede tunnustaa ikuisen energian olemassaolon.


      • Aloittaja_valehtelee
        älävalehtele kirjoitti:

        No minkä te maailmankaikkeuden sitten tunnette?
        Varsinkin kun te ette tiedä edes miten maapallon sää vaihtelee vuosittain.

        "No minkä te maailmankaikkeuden sitten tunnette?"

        Tuo osuus mokelluksestasi oli semanttisesti niin mieletöntä, ettei siihen ole vastaaminen.

        "Varsinkin kun te ette tiedä edes miten maapallon sää vaihtelee vuosittain."

        Sään vaihtelusta vuosittain on kyllä erittäin pitkä rekordi jo olemassa. Sieltä vain lukemaan mikäli tuo on sinulta mennyt ohi.


      • Aloittaja_valehtelee
        Evotpieree kirjoitti:

        Tyhmä, avaushan juuri totesi että tiedehän tunnustaa sen että absoluuttista tyhjiötä ei ole ikinä ollutkaan, ja siksi ateistitiede on ollut pakotettu muka löytämään aineen tuottavia elementtejä sellaisesta tyhjiöstä joka ei sitten ollutkaan aito absoluuttinen tyhjiö. Jotenkinhan se on aivopieruateistin väkisin väännettävä asia noin.
        Todellinen tiede tunnustaa ikuisen energian olemassaolon.

        Älä jauha paskaa, hihhuli. Pitää kutinsa, että tiede ei ole todistanut, ettei absoluuttisesta tyhjiöstä voi syntyä mitään. Älä siis kirjoita sellaista väitettä. Ihan sama mitä muuta olet kirjoittanut, ei se vaikuta siihen, että kirjoitit sitä ennen paskaa. Sönkötyksesi on muutenkin turhaa, koska ikuisen energian olemassaolo ei luomisen todiste eikä evoluutiota vastaan. Mene jakelemaan niitä pamflettejasi äläkä leiki täällä itseäsi fiksumpaa.


      • aijahaa
        Aloittaja_valehtelee kirjoitti:

        "No minkä te maailmankaikkeuden sitten tunnette?"

        Tuo osuus mokelluksestasi oli semanttisesti niin mieletöntä, ettei siihen ole vastaaminen.

        "Varsinkin kun te ette tiedä edes miten maapallon sää vaihtelee vuosittain."

        Sään vaihtelusta vuosittain on kyllä erittäin pitkä rekordi jo olemassa. Sieltä vain lukemaan mikäli tuo on sinulta mennyt ohi.

        Sinä et kuulu tietäväisiin joten ME käsittää sinun tapauksessasi tietämättömiä ja usein vielä työttömiäkin. Ja siitä osoituksena väistät vastaamasta ja ehdotat niitä jotka tietävät toki enemmän kuin sinä tietämätön.


      • Aloittaja_valehtelee
        aijahaa kirjoitti:

        Sinä et kuulu tietäväisiin joten ME käsittää sinun tapauksessasi tietämättömiä ja usein vielä työttömiäkin. Ja siitä osoituksena väistät vastaamasta ja ehdotat niitä jotka tietävät toki enemmän kuin sinä tietämätön.

        Suosittelen tarkistuttamaan lääkityksesi.


      • niinmoniylimielinen
        Aloittaja_valehtelee kirjoitti:

        Älä jauha paskaa, hihhuli. Pitää kutinsa, että tiede ei ole todistanut, ettei absoluuttisesta tyhjiöstä voi syntyä mitään. Älä siis kirjoita sellaista väitettä. Ihan sama mitä muuta olet kirjoittanut, ei se vaikuta siihen, että kirjoitit sitä ennen paskaa. Sönkötyksesi on muutenkin turhaa, koska ikuisen energian olemassaolo ei luomisen todiste eikä evoluutiota vastaan. Mene jakelemaan niitä pamflettejasi äläkä leiki täällä itseäsi fiksumpaa.

        Viisas ihminen antaa toisillekin esittää mielipiteensä, vaikka se ei olisi oma mielipide ja varsinkaan mieleinen.


      • einiinmitään

        Hihhulit eivät näköjään millään ymmärrä niinkään yksinkertaista ja selvää asiaa, että luojasta kelpaa todisteeksi se luoja itse. Kaikkivaltiaalla kun pitäisi olla kaikki mahdolliset keinot tuoda olemassaolonsa vastaansanomattoman vakuuttavasti esille. Mutta kun ei koskaan yhtään mitään. Vain jotain säälittäviä toistaitoisia vajakkeja hölisemässä idioottimaisuuksia.


    • Hmmmmmmmmm

      Joku Jumalan telkkariesiintyminen vois olla kiva. Siinä Hän sit vois hokea abracadabraa ja rikkoa luonnonlakeja, MUTTA tunnettuja skeptikkoja sitten myös valvomaan tilaisuutta.

      Eli ei siis perinteinen taikashow, vaan sellainen jossa Jumala (tai kyllä Jeesuskin kelpais) rikkois valvotuissa olosuhteissa luonnonlakeja, eli toimisi yliluonnollisesti.

      • Ajaksi ja paikaksi sopisi olympiakisojen avajaistilaisuus suorana lähetyksenä.


      • Mistänäitäriittää

        Katohan ikkunasta ulos ja näe ainetta ja elämää. Kas siinä sinulle selvä todiste älykkäästä luomisesta.


      • Teräsniskaitseulos

        Tiedätkös että miksi ateistievokkihomot eivät halua lukea ja ymmärtää Ramattua?

        No, siksi koska se kieltää jyrkästi heidän homostelunsa.


      • Taikauskonnoton
        Mistänäitäriittää kirjoitti:

        Katohan ikkunasta ulos ja näe ainetta ja elämää. Kas siinä sinulle selvä todiste älykkäästä luomisesta.

        Se että jotain on, ei ole todiste siitä, että jokin ylimaaginen huru-ukko olisi sen tyhjästä taikonut.
        Tässä mietitään jotain, joka TODISTAISI luojan olemassaolosta.


      • Taikauskonnoton
        Teräsniskaitseulos kirjoitti:

        Tiedätkös että miksi ateistievokkihomot eivät halua lukea ja ymmärtää Ramattua?

        No, siksi koska se kieltää jyrkästi heidän homostelunsa.

        "Tiedätkös että miksi ateistievokkihomot eivät halua lukea ja ymmärtää Ramattua?
        No, siksi koska se kieltää jyrkästi heidän homostelunsa."


        Höpsis, eihän se jyriäkään ole koskaan haitannut.

        Tosin eihän jyri ymmärräkään "Ramattua" (eikä Raamattuakaan). Aina huvittaa, kun "evokkien" täytyy selittää kreationisteille mitä siellä oikeasti lukee.


      • salmiakkisaluki kirjoitti:

        Ajaksi ja paikaksi sopisi olympiakisojen avajaistilaisuus suorana lähetyksenä.

        Miksei myös potkupallon MM, kun se on tuossa ihan huulilla.


      • Teräsniskaitseulos kirjoitti:

        Tiedätkös että miksi ateistievokkihomot eivät halua lukea ja ymmärtää Ramattua?

        No, siksi koska se kieltää jyrkästi heidän homostelunsa.

        >Tiedätkös että miksi ateistievokkihomot eivät halua lukea ja ymmärtää Ramattua?
        No, siksi koska se kieltää jyrkästi heidän homostelunsa.

        Totanoin, taannoin todistit väkevästi että Leeku Kimmel -vainaan mukaan pitkästi yli puolen miljoonan asukkaan Helsingissä oli vain pari sataa homoa. Ovat ilmeisesti lisääntyneet valtavasti tällä vuosituhannella kun vaivannäkösi heistä on näin suunnaton?


    • AteistiVaan

      Tiede ei ole todistanut etteikö aine voi ilmestuä absoluuttisesta tyhdyydestä. Mutta edes tämän todistaminen ei mitenkään todista Jumalan olemassaolosta.

      Samoin se ettei ihminen pysty rakentamaan tai suunnitella kaikkea ei ole todistus korkeammasta olennosta, Ihminen ei voi tehdä pyörremyrskyjä. Tarkoittaako tämä muka, että pyrremyrskyt ovat Jumlan luomia? Tälläinen logiikka on tyypillinen aukkojen jumala kyhäelmä.

      Mikä kelpaisi Jumalan todistukseksi? Minulle kävisi hyvin esimerkiksi se, että rukoukset oikeasti toimisivat. Ajatellaan vaikka, että kun 100 kristittyä rukoilee, niin altzheimerin taudit yms paranesivat suurella todennäköisyydellä. Sairaaloissa olisi joukko ammattirukoilijoita. Rukouksen teho olisi kenen tahansa tutkittavissa ja todistettavissa tieteellisesti. Jos rukoilee klaavan puolesta, niin kruunasta tulee epätodennäköinen jne.

      • Moniko amputoitu onkaan saanut puuttuvan raajansa takaisin...

        "Näin kerran ihmeen tapahtuvan juuri kun olisimme tulleet ilmankin toimeen." - Stanislaw Jerzy Lec


      • HerraEiTuhlaaAikaa
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        Moniko amputoitu onkaan saanut puuttuvan raajansa takaisin...

        "Näin kerran ihmeen tapahtuvan juuri kun olisimme tulleet ilmankin toimeen." - Stanislaw Jerzy Lec

        Ateisteille ei raajoja kasvatella, kun eivät ala kuitenkaan uskomaan.


      • Niinettäsesiitä

        Heh, ja taas yksi pökäle jokaa ei tiedä että mitä Raamattu rukouksesta sanoo.

        Minä tiedän ja jokaiseen rukoukseeni on vastattu.


      • Onkomuutakysyttävää

        Toki kristityt rukoilevat että sairaudet ja pahuus poistuisivat. Jeesuskin käski rukoilemaan että: "Tulkoon sinun valtakuntasi ja tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä..."

        Jumala tietenkin poistaa sairaudet, pahuuden, ja jopa kuoleman, mutta vasta kun aika on sopiva ja koko ihmiskunnalle on täysin selvää että ihmiskunnan on varmasti ollut typerää elää nämä viimeiset 6000 v. Aadamin valitsemalla tiellä.

        Mutta se että muutos on tulossa näkyy tästä: Jes 65
        Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
        19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
        24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
        25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

        Milloin tämä toteutuu? Sen näet tästä, älä järkyty:

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt. 24:1&rnd=1522034596238


      • Onkomuutakysyttävää kirjoitti:

        Toki kristityt rukoilevat että sairaudet ja pahuus poistuisivat. Jeesuskin käski rukoilemaan että: "Tulkoon sinun valtakuntasi ja tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä..."

        Jumala tietenkin poistaa sairaudet, pahuuden, ja jopa kuoleman, mutta vasta kun aika on sopiva ja koko ihmiskunnalle on täysin selvää että ihmiskunnan on varmasti ollut typerää elää nämä viimeiset 6000 v. Aadamin valitsemalla tiellä.

        Mutta se että muutos on tulossa näkyy tästä: Jes 65
        Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
        18 vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
        19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
        21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
        23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
        24 Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
        25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

        Milloin tämä toteutuu? Sen näet tästä, älä järkyty:

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt. 24:1&rnd=1522034596238

        Jesaja tuossa muuten raportoi kiinnostavasti aikansa valtavasta lapsikuolleisuudesta, jolle Jumalakaan ei voinut mitään, vaikka kyse oli sentään Hänen omasta kansastaan.


      • nojotainrotiasentään
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jesaja tuossa muuten raportoi kiinnostavasti aikansa valtavasta lapsikuolleisuudesta, jolle Jumalakaan ei voinut mitään, vaikka kyse oli sentään Hänen omasta kansastaan.

        Tieteen ponnisteluista huolimatta kuolleisuutta ei ole saatu vähenemään.
        Syntyneiden ja kuolevien suhde on jatkuvasti ennallaan .
        Ja toisinpäin ajatellen sodat ja onnettomuudet eivät ole lisänneet yhtään kuolemaa tänne maailmaan.


      • nojotainrotiasentään kirjoitti:

        Tieteen ponnisteluista huolimatta kuolleisuutta ei ole saatu vähenemään.
        Syntyneiden ja kuolevien suhde on jatkuvasti ennallaan .
        Ja toisinpäin ajatellen sodat ja onnettomuudet eivät ole lisänneet yhtään kuolemaa tänne maailmaan.

        Tässä oli varmaan jokin salattu viisaus, mutta se jäi nyt tavoittamatta.


      • VääräTermi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tässä oli varmaan jokin salattu viisaus, mutta se jäi nyt tavoittamatta.

        Wiisaus oli siinä, että Wikiä ei oltu luettu:
        "Kuolleisuus on väestön mittaluku, joka ilmoittaa vuoden aikana kuolleiden lukumäärän tuhatta asukasta kohden. Kun kuolleisuus ja syntyvyys vähennetään keskenään, jää jäljelle väestönkasvua osoittava luku (ilman nettomaahanmuuttoa). Kuolleisuus voidaan ilmoittaa numeromääräisenä tai promilleina. Jos kuolleisuus on 9,5 tuhatta asukasta kohden eli 9,5/1 000 as. (9,5 ‰), 100 000 ihmisen väestössä se tarkoittaisi 950 kuollutta."

        Sadan prosentin kuolleisuuteen päästään vasta soveltamalla elinkaariajattelua.


      • VääräTermi kirjoitti:

        Wiisaus oli siinä, että Wikiä ei oltu luettu:
        "Kuolleisuus on väestön mittaluku, joka ilmoittaa vuoden aikana kuolleiden lukumäärän tuhatta asukasta kohden. Kun kuolleisuus ja syntyvyys vähennetään keskenään, jää jäljelle väestönkasvua osoittava luku (ilman nettomaahanmuuttoa). Kuolleisuus voidaan ilmoittaa numeromääräisenä tai promilleina. Jos kuolleisuus on 9,5 tuhatta asukasta kohden eli 9,5/1 000 as. (9,5 ‰), 100 000 ihmisen väestössä se tarkoittaisi 950 kuollutta."

        Sadan prosentin kuolleisuuteen päästään vasta soveltamalla elinkaariajattelua.

        >Sadan prosentin kuolleisuuteen päästään vasta soveltamalla elinkaariajattelua.

        Sehän juuri on nyt trendikästä, joten sikäli jotainrotia surffaa aallonharjalla. 😃


    • k.o.rona

      "Ihminen on älyltään kauempana Jumalasta kuin koira ihmisestä!"


      Aivan. Ihminen vain luulee olevansa viisaampi kuin on, toisin kuin koira. Siinä se ero.

      • Munuaistutkija

        ”Aivan. Ihminen vain luulee olevansa viisaampi kuin on, toisin kuin koira. Siinä se ero.”

        Et taida tuntea Raamattua kovin hyvin. Hyvä esimerkki Jumalan ”viisaudesta” on Jobin kirjan Jumalan puhe, jossa hän mahtailee viisaudellaan. Kirjassa hän ei anna vastauksia vaan kyselee kysymyksiä, joihin tuon ajan ihmiset eivät tienneet vastauksia ja siksi selittivät ne luojan töillä.

        Nykyihminen tietää vastauksen jokaiseen noista Jumalan kysymyksistä. Osa Jumalan puheista ovat naiiveja ja vääriä olettamuksia. Tämä osoittaa varsin hyvin sen, että Raamattu on ihmisten kirjoittama myyttikokoelma. Ohessa parhaita paloja jumalan puheesta:

        6 Mihin laskettiin sen peruspylväät? Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, (maa ei lepää peruspylväiden varassa)

        16 Oletko käynyt meren lähteillä, oletko tutkinut syvyyden pohjan? (Ihminen on käynyt syvimmässä meren kohdassa, Mariaanien haudassa)
        17 Nousivatko eteesi tuonelan portit, saitko nähdä kuoleman varjon ovet? (Mariaanien haudassa ei ole tuonelan porttia)

        20 Sinäkö tuot valon maan ylle, sinäkö opastat sen takaisin majaansa? (Valo ei asu majassa)

        22 Oletko käynyt paikassa, jossa minä säilytänlunta, oletko nähnyt rakeiden varastot? (Lumi ja rakeet eivät ole varastossa)


      • k.o.rona
        Munuaistutkija kirjoitti:

        ”Aivan. Ihminen vain luulee olevansa viisaampi kuin on, toisin kuin koira. Siinä se ero.”

        Et taida tuntea Raamattua kovin hyvin. Hyvä esimerkki Jumalan ”viisaudesta” on Jobin kirjan Jumalan puhe, jossa hän mahtailee viisaudellaan. Kirjassa hän ei anna vastauksia vaan kyselee kysymyksiä, joihin tuon ajan ihmiset eivät tienneet vastauksia ja siksi selittivät ne luojan töillä.

        Nykyihminen tietää vastauksen jokaiseen noista Jumalan kysymyksistä. Osa Jumalan puheista ovat naiiveja ja vääriä olettamuksia. Tämä osoittaa varsin hyvin sen, että Raamattu on ihmisten kirjoittama myyttikokoelma. Ohessa parhaita paloja jumalan puheesta:

        6 Mihin laskettiin sen peruspylväät? Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, (maa ei lepää peruspylväiden varassa)

        16 Oletko käynyt meren lähteillä, oletko tutkinut syvyyden pohjan? (Ihminen on käynyt syvimmässä meren kohdassa, Mariaanien haudassa)
        17 Nousivatko eteesi tuonelan portit, saitko nähdä kuoleman varjon ovet? (Mariaanien haudassa ei ole tuonelan porttia)

        20 Sinäkö tuot valon maan ylle, sinäkö opastat sen takaisin majaansa? (Valo ei asu majassa)

        22 Oletko käynyt paikassa, jossa minä säilytänlunta, oletko nähnyt rakeiden varastot? (Lumi ja rakeet eivät ole varastossa)

        Tässä Jumalalta hyvä kysymys: "Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää."

        Nuo monet kohdat, jotka otit, ovat varmasti vertauskuvallisia. Kyllähän maapallo jonkun varassa on, joita sen peruspylväät kuvaavat. Ja valo ei asu majassa, mutta Jumala puhui Jobille sellaisella puhkielellä, jota Job kykeni ymmärtämään. Sanotaanhan meillekin - jotka tiedämme enemmän - että aurinko nousee silloin ja silloin. Ei se aurinko nouse, mutta kyse onkin kaikkien ymmärtämästä kuvakielestä.

        Mariaanien hauta ei ole välttämättä syvin kohta. Se on vain syvin tunnettu kohta. Eihän vielä tiedetä valtameristäkään kuin ihan vähän. Kuinka sitten tiedettäisiin maapallon ulkopuolelta senkään vertaa?

        Lumi ja rakeet eivät ole varastossa välttämättä, mutta jos olisit ottanut seuraavan jakeen, niin asia selvenisi. Siinä sanotaan: "...jotka minä olen säästänyt ahdingon ajaksi, sodan ja taistelun päiväksi". Eli ne kuvaavat vain sitä, että Jumala on varannut päivän historiassa, jolloin tulee hirveä raemyrsky. Muut lumi- ja raesateet ovat asia erikseen. Siitä tulevasta päivästä sanotaan: "Ja suuria rakeita, talentin (n. 40 kg) painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri" (Ilm. 16:21).


      • Googlaavähän
        k.o.rona kirjoitti:

        Tässä Jumalalta hyvä kysymys: "Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää."

        Nuo monet kohdat, jotka otit, ovat varmasti vertauskuvallisia. Kyllähän maapallo jonkun varassa on, joita sen peruspylväät kuvaavat. Ja valo ei asu majassa, mutta Jumala puhui Jobille sellaisella puhkielellä, jota Job kykeni ymmärtämään. Sanotaanhan meillekin - jotka tiedämme enemmän - että aurinko nousee silloin ja silloin. Ei se aurinko nouse, mutta kyse onkin kaikkien ymmärtämästä kuvakielestä.

        Mariaanien hauta ei ole välttämättä syvin kohta. Se on vain syvin tunnettu kohta. Eihän vielä tiedetä valtameristäkään kuin ihan vähän. Kuinka sitten tiedettäisiin maapallon ulkopuolelta senkään vertaa?

        Lumi ja rakeet eivät ole varastossa välttämättä, mutta jos olisit ottanut seuraavan jakeen, niin asia selvenisi. Siinä sanotaan: "...jotka minä olen säästänyt ahdingon ajaksi, sodan ja taistelun päiväksi". Eli ne kuvaavat vain sitä, että Jumala on varannut päivän historiassa, jolloin tulee hirveä raemyrsky. Muut lumi- ja raesateet ovat asia erikseen. Siitä tulevasta päivästä sanotaan: "Ja suuria rakeita, talentin (n. 40 kg) painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri" (Ilm. 16:21).

        Hyvällä tuurilla, koska elämme selvästi Matt 24 aikaa, Munuaistutkijan päähänkin kohta kolahtaa juuri noita rakeita. Ehkä silloin muistuu mieleen se että kannattiko pilkata Jumalaa suu vaahdossa sen sijaan että olisi ottanut perusteellisesti selvää asioista kuten minä.


      • Googlaavähän kirjoitti:

        Hyvällä tuurilla, koska elämme selvästi Matt 24 aikaa, Munuaistutkijan päähänkin kohta kolahtaa juuri noita rakeita. Ehkä silloin muistuu mieleen se että kannattiko pilkata Jumalaa suu vaahdossa sen sijaan että olisi ottanut perusteellisesti selvää asioista kuten minä.

        "Munuaistutkijan päähänkin kohta kolahtaa juuri noita rakeita..."

        Odotan innolla sitä päivää. Mitä luulet, onko Jahven rakeet saviruukuissa kuten hän vettä säilyttää taivaan kannen päällä?

        37 Kuka viisas voi laskea pilvien luvun? Kuka kykenee kumoamaan taivaan vesiruukut,


      • påsvenskaockså

        Vem kan segla förutan vind, vem kan ro utan åror...


    • ”Mikä kelpais evolutionistille todisteeksi Luojasta”

      -julkinen painiottelu, kuten hän paini Jaakobin kanssa
      -grillijuhlat, joissa Jahven loisteessa grillataan vartaita
      -samalla kertoisi, mikä on oikea uskonlahko tuhansien joukossa
      -samalla päivittäisi ja selventäisi lakinsa suhtautumisen modernin yhteiskunnan kotkotuksiin, kuten esimerkiksi televisioon, iternettiin, polttomoottoreihin, sähkölaitteisiin, tasa-arvoiseen avioliittoon jne.

      • Jäi puuttumaan pari hyvää ja väkevää todistetta
        -pysäyttäisi maapallon pyörimisen ja kääntäisi sitä vastapäivään muutaman asteen, kuten Jesaja todisti (auringon pysäyttäminen ja vastapäivään kääntäminen)
        -leikkisi painovoimalla esimerkiksi niin, että laittaisi kirveen terän kellumaan (kuten profeetta Elisa väkevästi todisti)


      • Niin ja sitten sammuttaisi taivaan valot ja tähdet ja meillä olisi silti valkeus (kuten ensimmäisessä luomissadussa).


      • Taikauskonnoton

        Eli ihan sitä samaa kamaa jota Hän on kuulemma ennenkin tehnyt. Haluaisimme vain todisteen että Hän todellakin pystyy siihen, eikä tarinat ole tulleet vain huumehöyryisistä päistä ja muotoutuneet juorun lailla ennen ylöskirjaamistaan.

        Samojen temppujen toistaminen ei luulis olevan temppu eikä mikään Jumalalle.

        Jumalan kyselytunti olis muuten aika hieno juttu.


      • hehhhee

        "Jumalan kyselytunti olis muuten aika hieno juttu."
        JOOOOO! Samanlainen kuin Putinilla vuosittain! :D


      • Exevokki

        Ja kas, sieltähän se homutesikin putkahti esille.

        Olenkin joskus ihmetellyt sitä miksi kummassa kenenkään pitää inttää älyllisen Luojan puolesta olevia ihan selviä tieteellisiä todisteita vastaan.
        Usein syymä on homous, sillä jos homo tunnustaisi Luojan olemassaolon, niin hänen olisi lopetettava homoilu siihen paikkaan.
        Vain ateismin itsepetoksessa elävä voi jotenkin yrittää hyväksyä itsensä homoksi, vaikka aika kehnostihan tuo onnistuu sillä homoitsarien lukuisuus on fakta.


      • Seonevomoraalia

        He heh, tässäpää sinulle modernin evomoraalisen yhteiskuunan keulakuva, hehe!
        http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201803252200836747_vd.shtml

        Eikö niin että kun tämä homonarkkari esiintyy seuraavan kerran Hartwall areenalla niin tietysti sinä menet sinne katsomaan ja otat lapsesikin mukaan että he varmasti omaksuvat erinomaisen hyvin nykyajan suvaitsevat humaanit tasa-arvo-trendit trendit, hehehe!


      • Roomekaluku

        Tässäpä sinulle Jumalan viimeinen päivitys tasa-arvoiseen avioliiittolakiin, ole hyvä ja lue se tarkasti ja ajatuksella:
        8 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
        19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
        ----Koska tämä on Jumalan tuorein päivitys niin se on siis yhä voimassaoleva.
        (Ihmisten omat moraalipäivitykset muuttuvat alati joten tämänpäiväinen käsitys moraalista on tyhjänveroinen) (Seuraava päivitys voisi ehkä olla seurausta siitä mitä tiede asiasta sanoo, ja siksi tuleva moraalietiikka vaatisi sen että kaikki homot eheytettäisiin heteroiksi)


      • Taikauskonnoton
        Exevokki kirjoitti:

        Ja kas, sieltähän se homutesikin putkahti esille.

        Olenkin joskus ihmetellyt sitä miksi kummassa kenenkään pitää inttää älyllisen Luojan puolesta olevia ihan selviä tieteellisiä todisteita vastaan.
        Usein syymä on homous, sillä jos homo tunnustaisi Luojan olemassaolon, niin hänen olisi lopetettava homoilu siihen paikkaan.
        Vain ateismin itsepetoksessa elävä voi jotenkin yrittää hyväksyä itsensä homoksi, vaikka aika kehnostihan tuo onnistuu sillä homoitsarien lukuisuus on fakta.

        "älyllisen Luojan puolesta olevia ihan selviä tieteellisiä todisteita"

        Antaa tulla. Odotan innolla (mutten henkeäni pidätellen).


      • vastaappakerrankinreh
        Munuaistutkija kirjoitti:

        Jäi puuttumaan pari hyvää ja väkevää todistetta
        -pysäyttäisi maapallon pyörimisen ja kääntäisi sitä vastapäivään muutaman asteen, kuten Jesaja todisti (auringon pysäyttäminen ja vastapäivään kääntäminen)
        -leikkisi painovoimalla esimerkiksi niin, että laittaisi kirveen terän kellumaan (kuten profeetta Elisa väkevästi todisti)

        Todisteita etsittäessä käytä googlea äläkä täällä kysele.

        https://www.voice.fi/hullu-maailma/a-160488


    • asdfs

      Jo pelkästään se että tämä maailmankaikkeus on olemassa on aivan riittävä peruste Jumalaan uskomiselle. Koko kaikkeus todistaa Jumalasta ja hänen teoistaan.
      Vaikka olisikin olemassa jotain sen sijaan ettei olisi mitään ilman Jumalaa, niin miksi sitten maailmankaikkeus on täynnä järjestystä? Alkuräjähdys, jos sellainen on olut, tietenkin olisi synnyttänyt suurimman mahdollisen kuviteltavissa olevan epäjärjestyksen.
      Luonnonlakien mukaan entropia suljetussa systeemissä kasvaa mitä enemmän aikaa kuluu.
      Alussa luotiin täydellinen järjestys ja tämä järjestys hajoaa koko ajan mitä enemmän aikaa kuluu: tähtiä hajoaa ja kuolee, eliöiden genomi rapistuu ja lopulta kuollaan sukupuuttoon, maapallo muuttuu koko ajan huonommaksi paikaksi elämälle, esimerkiksi magneettikenttä heikentyy hälyttävää vauhtia.

      • ÄlähänHöpäjä

        "Jo pelkästään se että tämä maailmankaikkeus on olemassa on aivan riittävä peruste Jumalaan uskomiselle."
        Joo. Manitou loi maailman ja kaikki, mikä maailmassa on vinksallaan, on kojootin syytä.

        "Alkuräjähdys, jos sellainen on olut, tietenkin olisi synnyttänyt suurimman mahdollisen kuviteltavissa olevan epäjärjestyksen. "
        Voi ukko parka. Gravitaation ollessa ylivoimainen dominoiva voima, homogeeninen aineen jakautuminen edustaa mahdollisimman pientä entropiaa eli suurta järjestystä. Kun pienenpienten heittojen seurauksena aine lähti kasaantumaan tähdiksi ja galakseiksi, niin kaikkeuden kokonaisentropia eli epäjärjestys kasvoi.

        Eristetyssä systeemissä entropia kasvaa. Maapallo tai sen biodiversiteetti ole eristetty systeemi.
        Kerro yksikin eläin, joka on kuollut sukupuuttoon genomin rapistumisen takia.
        Genomin informaatio voi lisääntyä.
        Maan magneettikenttä on lähes lakannut ja vaihtanut historian aikana napaisuuttaan useita kertoja. Aina se on tullut yhtä vahvana takaisin.


      • "Jo pelkästään se että tämä maailmankaikkeus on olemassa on aivan riittävä peruste Jumalaan uskomiselle."

        Se, että olet olemassa on varmasti voimakas ja ilmeisen riittävä peruste sille, että uskot Jumalaan. Sinun olemassaolosi ei taas ole riittävä peruste Jumalan olemassaololle.


      • asdfs
        ÄlähänHöpäjä kirjoitti:

        "Jo pelkästään se että tämä maailmankaikkeus on olemassa on aivan riittävä peruste Jumalaan uskomiselle."
        Joo. Manitou loi maailman ja kaikki, mikä maailmassa on vinksallaan, on kojootin syytä.

        "Alkuräjähdys, jos sellainen on olut, tietenkin olisi synnyttänyt suurimman mahdollisen kuviteltavissa olevan epäjärjestyksen. "
        Voi ukko parka. Gravitaation ollessa ylivoimainen dominoiva voima, homogeeninen aineen jakautuminen edustaa mahdollisimman pientä entropiaa eli suurta järjestystä. Kun pienenpienten heittojen seurauksena aine lähti kasaantumaan tähdiksi ja galakseiksi, niin kaikkeuden kokonaisentropia eli epäjärjestys kasvoi.

        Eristetyssä systeemissä entropia kasvaa. Maapallo tai sen biodiversiteetti ole eristetty systeemi.
        Kerro yksikin eläin, joka on kuollut sukupuuttoon genomin rapistumisen takia.
        Genomin informaatio voi lisääntyä.
        Maan magneettikenttä on lähes lakannut ja vaihtanut historian aikana napaisuuttaan useita kertoja. Aina se on tullut yhtä vahvana takaisin.

        ''Eristetyssä systeemissä entropia kasvaa.''
        Aivan, mutta maailmankaikkeus itsessään on eristetty/suljettu systeemi, epäjärjestyksen pitäisi vain kasvaa, ei lisääntyä. Tämä on kuitenkin täynnä järjestystä. Fysiikan lakien mukaan kaikkeuden pitäisi täynnä vain tasaista harvaa kaasua eli entropia pyrkii lisääntymään.


      • asdfs kirjoitti:

        ''Eristetyssä systeemissä entropia kasvaa.''
        Aivan, mutta maailmankaikkeus itsessään on eristetty/suljettu systeemi, epäjärjestyksen pitäisi vain kasvaa, ei lisääntyä. Tämä on kuitenkin täynnä järjestystä. Fysiikan lakien mukaan kaikkeuden pitäisi täynnä vain tasaista harvaa kaasua eli entropia pyrkii lisääntymään.

        Mihin tämä väite perustuu?


      • mihin.muuhun
        code_red kirjoitti:

        Mihin tämä väite perustuu?

        Oletuksiin ja luuloihin, kuten tiede yleensäkin.


      • Auuts

        Eli rappeutunut muinaiskreikan kulttuuri tuhoutui, kun parempimoraalinen roomalainen kulttuuri alisti sen?


      • OmiasiHöpötät

        "Historioitsijat selittävät sitä miksinäin tapahtui, sillä että kun eliitti irstaili ja homosteli niin kansan syvät rivit inhosivat sitä eikä kukaan halunnut lähteä sotimaan tuon irstaielevan kieroutuneen valtaeliitin puolesta ja niin sodat hävittiin ja valtaeliitti tuhottiin ja uusi parempimoraalinen veltaeliitti tuli tilalle. "

        Ja sitten pari nimeä ja viite lähteeseen, missä näin on sanottu.


      • onkskivaollatyhmäevo
        marathustra kirjoitti:

        "Jo pelkästään se että tämä maailmankaikkeus on olemassa on aivan riittävä peruste Jumalaan uskomiselle."

        Se, että olet olemassa on varmasti voimakas ja ilmeisen riittävä peruste sille, että uskot Jumalaan. Sinun olemassaolosi ei taas ole riittävä peruste Jumalan olemassaololle.

        Eiks oo Mara kuiteskin hassua että luonto toimii täysin päinvastoin kuin evoluutioteoria opettaa, sillä uusia lajeja ei kinä ilmaannu mutta tuhansia lajeja kuolee sukupuutton joka vuosi????

        Ja vaikka tämä on kaikkien tiedossa oleva fakta niin eiköhän nuo evoaivopiereskelijät liput liehuen julista että evoluutio etenee ja tuottaa koko ajan uusia lajeja, heh heh, vaikka on ilmiselvää että reaalimaailmassa eliöstön todellinen marssisuunta on aivan päivastainen, heheeh!


      • EvoRulettaa
        onkskivaollatyhmäevo kirjoitti:

        Eiks oo Mara kuiteskin hassua että luonto toimii täysin päinvastoin kuin evoluutioteoria opettaa, sillä uusia lajeja ei kinä ilmaannu mutta tuhansia lajeja kuolee sukupuutton joka vuosi????

        Ja vaikka tämä on kaikkien tiedossa oleva fakta niin eiköhän nuo evoaivopiereskelijät liput liehuen julista että evoluutio etenee ja tuottaa koko ajan uusia lajeja, heh heh, vaikka on ilmiselvää että reaalimaailmassa eliöstön todellinen marssisuunta on aivan päivastainen, heheeh!

        Viisikymmentä miljoonaa vuotta sitten hyvin harva nykylaji oli olemassa. Mistä ne ovat tulleet, jos eivät evoluution kautta. Nyt on kuudes sukupuuttoaalto menossa, mutta aikaisemmin lajeja on hävinnyt niin paljon, että nykylajisto edustaa vajaata prosenttia kaikkina aikoina eläneistä.
        Evoluutio on ainoa järkevä selitys.


      • onkskivaollatyhmäevo kirjoitti:

        Eiks oo Mara kuiteskin hassua että luonto toimii täysin päinvastoin kuin evoluutioteoria opettaa, sillä uusia lajeja ei kinä ilmaannu mutta tuhansia lajeja kuolee sukupuutton joka vuosi????

        Ja vaikka tämä on kaikkien tiedossa oleva fakta niin eiköhän nuo evoaivopiereskelijät liput liehuen julista että evoluutio etenee ja tuottaa koko ajan uusia lajeja, heh heh, vaikka on ilmiselvää että reaalimaailmassa eliöstön todellinen marssisuunta on aivan päivastainen, heheeh!

        Eiks oo hassuu, etten kirjoittanut mitään evoluutiosta tai sen teoriasta. Mutta kun sinun älyllinen kapasiteetti ei riitä keskustelemaan oikein mistään aiheesta, sinä kykenet vain rakentelemaan typerääkin typerämpiä olkiukkojasi.


      • >Historioitsijat selittävät sitä miksinäin tapahtui, sillä että kun eliitti irstaili ja homosteli niin kansan syvät rivit inhosivat sitä eikä kukaan halunnut lähteä sotimaan tuon irstaielevan kieroutuneen valtaeliitin puolesta ja niin sodat hävittiin ja valtaeliitti tuhottiin ja uusi parempimoraalinen veltaeliitti tuli tilalle.

        No nythän tilanne on onneksi täysin toinen, sillä homoja on aivan tasaisesti kaikissa yhteiskunnan kerroksissa. Sodissamme homot taistelivat siinä missä heterotkin, ja miksipä eivät olisi taistelleet, sillä heillähän oli rintamalla seksipartnereita saatavilla paljon paremmin kuin heteroilla tovereillaan.


      • onkskivaollatyhmäevo kirjoitti:

        Eiks oo Mara kuiteskin hassua että luonto toimii täysin päinvastoin kuin evoluutioteoria opettaa, sillä uusia lajeja ei kinä ilmaannu mutta tuhansia lajeja kuolee sukupuutton joka vuosi????

        Ja vaikka tämä on kaikkien tiedossa oleva fakta niin eiköhän nuo evoaivopiereskelijät liput liehuen julista että evoluutio etenee ja tuottaa koko ajan uusia lajeja, heh heh, vaikka on ilmiselvää että reaalimaailmassa eliöstön todellinen marssisuunta on aivan päivastainen, heheeh!

        >Eiks oo Mara kuiteskin hassua että luonto toimii täysin päinvastoin kuin evoluutioteoria opettaa, sillä uusia lajeja ei kinä ilmaannu mutta tuhansia lajeja kuolee sukupuutton joka vuosi????

        Joopati joo. Laji pystytään tappamaan sukupuuttoon vaikka päivässä ja jopa ilman ihmistä. Uuden kehittyminen taas ottaa edelleen hyvin pitkän ajan riippuen vähän siitä miten mitataan. Jos en tuntisi Jyrbän "aivoituksia" jo pitkältä ajalta niin kyllä vähän ihmettelisin, mikä tässä on niin vaikeaa.


    • PlanckLuotain

      Maailmankaikkeuden kokonaisenergia on tieteen mukaan nolla. Se on nyhjätty tyhjästä, eli väitteesi oli alusta lähtien väärä.

      • Järkisyitä

        ”Luonnonlakien mukaan entropia suljetussa systeemissä kasvaa mitä enemmän aikaa kuluu.”

        Tuo termodynamiikan sääntö ei päde universumiin. Ajatellaan vaikka kaasupilveä avaruudessa, joka on hajallaan eli entropia on suuri. Painovoima vetää kaasupilven kasaan kaasuplaneetaksi tai auringoksi, jolloin entropia pienenee - vastoin esittämääsi ”luonnonlakia”. Olemme varmasti samaa mieltä, että tähtien ja planeettojen syntyminen ei ole yliluonnollinen ilmiö.


      • asdfs
        Järkisyitä kirjoitti:

        ”Luonnonlakien mukaan entropia suljetussa systeemissä kasvaa mitä enemmän aikaa kuluu.”

        Tuo termodynamiikan sääntö ei päde universumiin. Ajatellaan vaikka kaasupilveä avaruudessa, joka on hajallaan eli entropia on suuri. Painovoima vetää kaasupilven kasaan kaasuplaneetaksi tai auringoksi, jolloin entropia pienenee - vastoin esittämääsi ”luonnonlakia”. Olemme varmasti samaa mieltä, että tähtien ja planeettojen syntyminen ei ole yliluonnollinen ilmiö.

        Mitä todistusaineistoa on tälle väitteelle että kaasu tiivistyy planeetoiksi ja tähdiksi? onko pystytty havainnoimaan ja seuraamaan tähden ja sen ympärille planeettojen syntymistä?


      • k.o.rona
        asdfs kirjoitti:

        Mitä todistusaineistoa on tälle väitteelle että kaasu tiivistyy planeetoiksi ja tähdiksi? onko pystytty havainnoimaan ja seuraamaan tähden ja sen ympärille planeettojen syntymistä?

        Ei ole mahdollista, että olisi pystytty päättelemään. Ne päättelyt on samantasoisia kuin se, että päätellään elämää olevan muualla. Tähtien sammumisista voidaan laskea maapallon iäksi karkeasti 6000-7000 vuotta. Kaikki on alunperin ollut hyvää, josta lähti sitten rappeutumaan.

        "Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat ovat sinun käsialasi. Ne katoavat, mutta sinä pysyt, ne vanhenevat kaikki kuin vaate; sinä muutat ne, niinkuin vaatteet muutetaan, ja ne muuttuvat" (Psalmi 102:26-27).


      • asdfs kirjoitti:

        Mitä todistusaineistoa on tälle väitteelle että kaasu tiivistyy planeetoiksi ja tähdiksi? onko pystytty havainnoimaan ja seuraamaan tähden ja sen ympärille planeettojen syntymistä?

        Mark5 tasoinen älyvapa vaatimus. Oletko kukaan nähnyt miten jumala loi "taivaankannen"?


      • k.o.rona kirjoitti:

        Ei ole mahdollista, että olisi pystytty päättelemään. Ne päättelyt on samantasoisia kuin se, että päätellään elämää olevan muualla. Tähtien sammumisista voidaan laskea maapallon iäksi karkeasti 6000-7000 vuotta. Kaikki on alunperin ollut hyvää, josta lähti sitten rappeutumaan.

        "Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat ovat sinun käsialasi. Ne katoavat, mutta sinä pysyt, ne vanhenevat kaikki kuin vaate; sinä muutat ne, niinkuin vaatteet muutetaan, ja ne muuttuvat" (Psalmi 102:26-27).

        "Tähtien sammumisista voidaan laskea maapallon iäksi karkeasti 6000-7000 vuotta."

        Ja sä pystyit tämän "päättelemään" ihan noin vaan? :D :D


      • Järkisyitä
        asdfs kirjoitti:

        Mitä todistusaineistoa on tälle väitteelle että kaasu tiivistyy planeetoiksi ja tähdiksi? onko pystytty havainnoimaan ja seuraamaan tähden ja sen ympärille planeettojen syntymistä?

        Hubble teleskoopilla on otettu kuvia syntyvistä tähdistä.

        Jos lähdet väittämään, etteivät tähdet synny kaasupilvistä tiivistymällä, niin lähdet aika heikkoon väittelysuuntaan. Se, ettei kaasupilvi tiivisty painovoiman vaikutuksesta, olisi vaikeampi selitettävä. Joten unohda entropia-argumentti. Se ei toimi.


      • Taikauskonnoton
        Järkisyitä kirjoitti:

        Hubble teleskoopilla on otettu kuvia syntyvistä tähdistä.

        Jos lähdet väittämään, etteivät tähdet synny kaasupilvistä tiivistymällä, niin lähdet aika heikkoon väittelysuuntaan. Se, ettei kaasupilvi tiivisty painovoiman vaikutuksesta, olisi vaikeampi selitettävä. Joten unohda entropia-argumentti. Se ei toimi.

        Tuotakin kautta voi todistaa sen, ette maapallo voi olla nuori:
        Maa kiertää aurinkoa joka on tähti, eikä tähden muodostuminen onnistu ihan muutamassa tuhannessa vuodessa.


      • hkhkjjkkhkhj
        asdfs kirjoitti:

        Mitä todistusaineistoa on tälle väitteelle että kaasu tiivistyy planeetoiksi ja tähdiksi? onko pystytty havainnoimaan ja seuraamaan tähden ja sen ympärille planeettojen syntymistä?

        " onko pystytty havainnoimaan ja seuraamaan tähden ja sen ympärille planeettojen syntymistä?"

        On. Seuraamalla eri vaiheessa olevia järjestelmiä.


      • viisastuakinsaa

        Nohnoh, ei suinkaan kosmoksen konaisenergia ole mikään nolla tieteen silmisssä, vaan kyse on vain erään ateistisen kosmologin typerästä ihan ikiomasta uskomuksesta.

        Yrittäisit nyt vain tehdä eron mielipiteistä ja faktoista.


      • tieteenharrastaja
        Järkisyitä kirjoitti:

        ”Luonnonlakien mukaan entropia suljetussa systeemissä kasvaa mitä enemmän aikaa kuluu.”

        Tuo termodynamiikan sääntö ei päde universumiin. Ajatellaan vaikka kaasupilveä avaruudessa, joka on hajallaan eli entropia on suuri. Painovoima vetää kaasupilven kasaan kaasuplaneetaksi tai auringoksi, jolloin entropia pienenee - vastoin esittämääsi ”luonnonlakia”. Olemme varmasti samaa mieltä, että tähtien ja planeettojen syntyminen ei ole yliluonnollinen ilmiö.

        Ajattele paremmin:

        "Tuo termodynamiikan sääntö ei päde universumiin. Ajatellaan vaikka kaasupilveä avaruudessa, joka on hajallaan eli entropia on suuri. Painovoima vetää kaasupilven kasaan kaasuplaneetaksi tai auringoksi, jolloin entropia pienenee - vastoin esittämääsi ”luonnonlakia”."

        Kutistuva kaasupilvi ei ole suljettu systeemi, mutta koko universumi kyllä. Kutistuvassa osassa entropia pienenee, mutta sen lähialueella kasvaa saman tai enemmän.

        Siis pätee.


      • tieteenharrastaja
        k.o.rona kirjoitti:

        Ei ole mahdollista, että olisi pystytty päättelemään. Ne päättelyt on samantasoisia kuin se, että päätellään elämää olevan muualla. Tähtien sammumisista voidaan laskea maapallon iäksi karkeasti 6000-7000 vuotta. Kaikki on alunperin ollut hyvää, josta lähti sitten rappeutumaan.

        "Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat ovat sinun käsialasi. Ne katoavat, mutta sinä pysyt, ne vanhenevat kaikki kuin vaate; sinä muutat ne, niinkuin vaatteet muutetaan, ja ne muuttuvat" (Psalmi 102:26-27).

        Mitenkäs sen niistä laskisit:

        " Tähtien sammumisista voidaan laskea maapallon iäksi karkeasti 6000-7000 vuotta."

        Ja mistäs löydät tähtitieteilijän, joka suostuu laskemaan samalla tavoin?


      • k.o.rona
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Mitenkäs sen niistä laskisit:

        " Tähtien sammumisista voidaan laskea maapallon iäksi karkeasti 6000-7000 vuotta."

        Ja mistäs löydät tähtitieteilijän, joka suostuu laskemaan samalla tavoin?

        Varmaan aika harvassa löytyy ne tähtitieteilijät, jotka suostuvat laskemaan niin, koska kyse on naturalismista. Mutta voithan itsekin tehdä johtopäätökset ja ajatella omilla aivoillasi ilman ennakkoluuloja. Tässä 12 minuutin kohdassa kerrotaan:

        blob:http://www.tv7.fi/ec9fbd5e-0cfc-4a12-b877-a407d67c8ff9


      • k.o.rona

      • Järkisyitä
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Ajattele paremmin:

        "Tuo termodynamiikan sääntö ei päde universumiin. Ajatellaan vaikka kaasupilveä avaruudessa, joka on hajallaan eli entropia on suuri. Painovoima vetää kaasupilven kasaan kaasuplaneetaksi tai auringoksi, jolloin entropia pienenee - vastoin esittämääsi ”luonnonlakia”."

        Kutistuva kaasupilvi ei ole suljettu systeemi, mutta koko universumi kyllä. Kutistuvassa osassa entropia pienenee, mutta sen lähialueella kasvaa saman tai enemmän.

        Siis pätee.

        ”Kutistuva kaasupilvi ei ole suljettu systeemi, mutta koko universumi kyllä. Kutistuvassa osassa entropia pienenee, mutta sen lähialueella kasvaa saman tai enemmän.”

        Ja tuolla omalla argumentillasi voit selittää myös, miksi maapallolla on syntynyt järjestystä... Maapallo ei ole suljettu systeemi.


      • Järkisyitä kirjoitti:

        ”Kutistuva kaasupilvi ei ole suljettu systeemi, mutta koko universumi kyllä. Kutistuvassa osassa entropia pienenee, mutta sen lähialueella kasvaa saman tai enemmän.”

        Ja tuolla omalla argumentillasi voit selittää myös, miksi maapallolla on syntynyt järjestystä... Maapallo ei ole suljettu systeemi.

        Universumikaan ei taida olla suljettu vaan eristetty systeemi (kuten tieteessä yleensä esitetään). Toisaalta, ken tietää. Jos universumi onkin semmoinen vähän vuotava osa multiversumia. Maapallo toki on avoin systeemi ihan selkeästi. Jos jollain on multiversumiasioista jotain hyviä näkemyksiä niin kertokaapa niitä tuon systeemiajattelun valossa, jos huvittaa.


      • toesaaltaohaseniinni
        asdfs kirjoitti:

        Mitä todistusaineistoa on tälle väitteelle että kaasu tiivistyy planeetoiksi ja tähdiksi? onko pystytty havainnoimaan ja seuraamaan tähden ja sen ympärille planeettojen syntymistä?

        Pölyhiukkaset eivät vetele toisiaan puoleensa. Jotta vetovoimaa olisi tarpeeksi vaaditaan siihen valtava köntti materjaalia.


    • TheMainman

      No, meidän tulee muistaa ettei jyri ole onnellinen annen kuin on kaulaansa myöten kalanpaskaan hautautuneena katselemassa homoilua...

    • 8786005987475

      Luoja, Luoja, Luoja ja vieläkin Luoja. Kummallista räksytystä asiasta jota emme ymmärrä emmekä tule koskaan ymmärtämään. Maailmankaikkeuden ja siinä sivussa maapallon synty on ihmisen aivoille liian iso pähkinä purtavaksi. Eiköhän anneta asian olla ja hyväksytä vain se, että näin on. Näin on nimenomaan siksi että koemme sen siten kuin vajavaisilla aisteillamme kykenemme kokemaan.

      • 486758456

        Ei maapallon synnyssä kyllä mitään kovin suurta mysteeriä enää ole.


      • "Näin on nimenomaan siksi että koemme sen siten kuin vajavaisilla aisteillamme kykenemme kokemaan. "
        Kovin olisi tieteemme köppäsellä tasolla, jos voisimme tutkia vain sitä, mihin luontainen havantoikkunamme antaa mahdollisuudet.


      • Taikauskonnoton
        agnoskepo kirjoitti:

        "Näin on nimenomaan siksi että koemme sen siten kuin vajavaisilla aisteillamme kykenemme kokemaan. "
        Kovin olisi tieteemme köppäsellä tasolla, jos voisimme tutkia vain sitä, mihin luontainen havantoikkunamme antaa mahdollisuudet.

        "Kovin olisi tieteemme köppäsellä tasolla, jos voisimme tutkia vain sitä, mihin luontainen havantoikkunamme antaa mahdollisuudet."

        Raamatun kirjoittamisen aikoina vielä olikin, ja samalla tasolla kreationistitiede taitaa olla vielä tänäkin päivänä.


    • >>Kelpaisiko aineen ilmaantuminen tyhjyydestä? Ai ei vai?<<

      Ei tietenkään. Älä nyt hulluja kuvittele. Ei se kelpaa todisteeksi mistään, eikä kenellekään.

      Sitäpaitsi uskonnollinen dogmi, kuten esim. usko luovaan jumalolentoon, ei edes tarvitse tuekseen mitään todisteita.

    • KHGFJGDJ

      Paas rätkäyttäen se jumala pöyvälle niin tutkittaan sitä vähä ja otetaan vaekka kokkeita. Työhä uotta ainnaa hinkunna sen jumalan tuntemisen perrään. Sitten uskon minä ja moni muu. Ei tuohon totistamisseen nyt pajova tarvita. Turhaan se nolostelloo vaikka onkin hoitanna hommiaan niin kuin juosten kustu ja vähän heilutettu.

      • Jataasevotparkuu

        Selvä. Laitan pöydälle elävän jakautumiskykyisen solun. Älykkäinkään tutkijaryhmä ei osaa sellaista valmistaaa eikä edes tiedä että mikä oli sen valmistumismekanismi. Luulemisia ei lasketa. Mistä se tuli? Jostain ihmistä älykkäämmästä lähteestä tietenkin, vai mitä?

        Kas, siinä sinulle objektiivinen todiste Luojasta!

        .....Vai aiotko aivopieraista että tuo solu syntyi aivottoman tarkoituksettoman sokean sattuman valmistamana, heheheheh!!!! Aiotpa tietenkin mokoma itsensäpetkuttaja. no, tällaista pseudotiedettä eli tyhjiä todistamattomia täysin älyapaita ajatuksiahan se evoteoria on täynnä sillä niillehän se rakentuu koko tieteen historian suurin petkutus.

        Miksi evokeilta onistuu jatkuva epätieteellinen aivopierentä niin helposti? No siksi tietysti että heitä on monia samoinajattelijoita, siis kuten sanalasku sanoo, niin joukossa tyhmyys tiivistyy.

        Mitä opimme tästä? Sen että suurin osa ihmiskunnasta yleensä on koko lailla aivotonta ja ajattelukyvytötä ja täysin aivopestävissä uskomaan mitä tahansa järjettömyyksiä, joista evoteoria on vain yksi. Sakut olivat 89 %:sesti Hitlerin takana. Japsit 100 %:sesti militaristi Hirohiton tukena. Pohjoiskorealaiset 90 %:sesti Kimien tukena. Venäläiset 80 %:sesti Putinin tukena. Ateistit olivat ja ovt 100 %:sesti Darwiniin uskovia vaikka 1970 luvulla jokainen hänen esittämänssä evoluutioteorian hypoteesi osoitettiin virhepäätelmäksi, hehe!
        ---Itse asiassa vielä nytkin lukioissa evoluutioteoriaa opetetaan täysin epäkurantein ja tieteen kumoamin teemoin jotka silloin tällöin, ja itse asiassa aika useinkin putkahtelevat täällä esille, kuten uskomukset aikoja sitten evoluutin todisteina hylätyistä valaan ja hevosen piirretyistä sukupuista eohippoksineen, heheh! Puhumatakaan apinaihmiskuvasarjoista.
        Mutta niin se vain on aina ollut ja tulee aina olemaan että aina kun joku esittää kuvittelemansa uskomustäyteisen "todisteen" evoluutiosta joka ainoa evolutionisti uskoo sen siltä seisomalta osaamatta lainkaan epäillä sen todenperäisyyttä, josta roska-dna-evoluutiojäämä oli oivallinen esimerkki, heheh. Tämän palstan joka ainoa evokki hehkutti sen puolesta, eheh. No, ei hehkuta enää vaan haluaa unohtaa koko episodin koska se osoitti heidät kaikki sen arvoisiksi ajattelukyvyltään ettei heidän sanomisillaanole mitään arvoa.


      • AteistiVaan
        Jataasevotparkuu kirjoitti:

        Selvä. Laitan pöydälle elävän jakautumiskykyisen solun. Älykkäinkään tutkijaryhmä ei osaa sellaista valmistaaa eikä edes tiedä että mikä oli sen valmistumismekanismi. Luulemisia ei lasketa. Mistä se tuli? Jostain ihmistä älykkäämmästä lähteestä tietenkin, vai mitä?

        Kas, siinä sinulle objektiivinen todiste Luojasta!

        .....Vai aiotko aivopieraista että tuo solu syntyi aivottoman tarkoituksettoman sokean sattuman valmistamana, heheheheh!!!! Aiotpa tietenkin mokoma itsensäpetkuttaja. no, tällaista pseudotiedettä eli tyhjiä todistamattomia täysin älyapaita ajatuksiahan se evoteoria on täynnä sillä niillehän se rakentuu koko tieteen historian suurin petkutus.

        Miksi evokeilta onistuu jatkuva epätieteellinen aivopierentä niin helposti? No siksi tietysti että heitä on monia samoinajattelijoita, siis kuten sanalasku sanoo, niin joukossa tyhmyys tiivistyy.

        Mitä opimme tästä? Sen että suurin osa ihmiskunnasta yleensä on koko lailla aivotonta ja ajattelukyvytötä ja täysin aivopestävissä uskomaan mitä tahansa järjettömyyksiä, joista evoteoria on vain yksi. Sakut olivat 89 %:sesti Hitlerin takana. Japsit 100 %:sesti militaristi Hirohiton tukena. Pohjoiskorealaiset 90 %:sesti Kimien tukena. Venäläiset 80 %:sesti Putinin tukena. Ateistit olivat ja ovt 100 %:sesti Darwiniin uskovia vaikka 1970 luvulla jokainen hänen esittämänssä evoluutioteorian hypoteesi osoitettiin virhepäätelmäksi, hehe!
        ---Itse asiassa vielä nytkin lukioissa evoluutioteoriaa opetetaan täysin epäkurantein ja tieteen kumoamin teemoin jotka silloin tällöin, ja itse asiassa aika useinkin putkahtelevat täällä esille, kuten uskomukset aikoja sitten evoluutin todisteina hylätyistä valaan ja hevosen piirretyistä sukupuista eohippoksineen, heheh! Puhumatakaan apinaihmiskuvasarjoista.
        Mutta niin se vain on aina ollut ja tulee aina olemaan että aina kun joku esittää kuvittelemansa uskomustäyteisen "todisteen" evoluutiosta joka ainoa evolutionisti uskoo sen siltä seisomalta osaamatta lainkaan epäillä sen todenperäisyyttä, josta roska-dna-evoluutiojäämä oli oivallinen esimerkki, heheh. Tämän palstan joka ainoa evokki hehkutti sen puolesta, eheh. No, ei hehkuta enää vaan haluaa unohtaa koko episodin koska se osoitti heidät kaikki sen arvoisiksi ajattelukyvyltään ettei heidän sanomisillaanole mitään arvoa.

        ”Selvä. Laitan pöydälle elävän jakautumiskykyisen solun. Älykkäinkään tutkijaryhmä ei osaa sellaista valmistaaa eikä edes tiedä että mikä oli sen valmistumismekanismi. Luulemisia ei lasketa. Mistä se tuli? Jostain ihmistä älykkäämmästä lähteestä tietenkin, vai mitä? ”

        Hoppista. Juurihan sanoit, että luulemisia ei lasketa. Älä siis luule, että se suunniteltiin!

        Minä valmistin varmasti tässä istuessani monia soluja... Punasoluja, valkosoluja, ... Enkä tarvinnut niiden synnyttämiseen yhtään funtsimista! Niitä syntyy ihan itsestään!


      • Prof.Alpertti.Ykskivi
        AteistiVaan kirjoitti:

        ”Selvä. Laitan pöydälle elävän jakautumiskykyisen solun. Älykkäinkään tutkijaryhmä ei osaa sellaista valmistaaa eikä edes tiedä että mikä oli sen valmistumismekanismi. Luulemisia ei lasketa. Mistä se tuli? Jostain ihmistä älykkäämmästä lähteestä tietenkin, vai mitä? ”

        Hoppista. Juurihan sanoit, että luulemisia ei lasketa. Älä siis luule, että se suunniteltiin!

        Minä valmistin varmasti tässä istuessani monia soluja... Punasoluja, valkosoluja, ... Enkä tarvinnut niiden synnyttämiseen yhtään funtsimista! Niitä syntyy ihan itsestään!

        Soluja ei synny itsestään, vaan keho valmistaa niitä alkuaineista mm. reisiluun ytimessä. Ihminen on n. 7 000 000 000 000 000 000 000 000 000:sta atomista koostuva monimutkainen symbioosi, jossa tapahtuu koko ajan erilaisia ohjelmoituja prosesseja. Kun mietit ihmistä atomitasolla, ohjelmoituna robottina, niin mm. solun syntymiselle, jakautumiselle jne. löytyy universaalit faktat.


    • Elävä solu kehittyi aikojen kuluessa ensimmäisestä replikaattorista, joka syntyi otollisissa olosuhteissa sattuman tuloksena. Sen jälkeen evoluutio hoiti kehityksen eteenpäin.

      " Jostain ihmistä älykkäämmästä lähteestä tietenkin, vai mitä? "

      Eli ei.

      " Ateistit olivat ja ovt 100 %:sesti Darwiniin uskovia vaikka 1970 luvulla jokainen hänen esittämänssä evoluutioteorian hypoteesi osoitettiin virhepäätelmäksi, hehe! "

      Eli ei osoitettu. hehe! Eikä evoluutioteoriaan luottaminen edellytä ateismia. Suurin osa kristityistä pitää evoluutioteoriaa oikeana.

      Roska-DNA on aivan täyttä totta, vaikka nykyään puhutaankin täyte-DNA:sta. Hyödyttömän DNA:n olemassaoloa ei ole kyetty kiistämään, vaan päin vastoin, se on vahvistettu 2004. Mutta kun tuoreimmat muistosi ovat 1970 luvulta ja nekin vääriä, niin minkäs teet. Tulkutat samaa jargonia hautaan asti.

      • Jyrin seniiliydestä päätellen se hauta jo ammottaakin nälkäisenä.


      • HarmaHautaMustaMulta
        Thanatos kirjoitti:

        Jyrin seniiliydestä päätellen se hauta jo ammottaakin nälkäisenä.

        Tai Harmagedon kaappihomolle.


    • Kaikki.luovat
    • "Kelpaisiko aineen ilmaantuminen tyhjyydestä? Ai ei vai? No miksi ei?"

      Ei kelpaisi. Aineen tyhjästä ilmaantuminen osoittaisi vain sen, että ainetta voi ilmaantua tyhjästä. Tämä ei kertoisi mitään sen syistä. Jotta voitaisiin uskoa Luojaan, olisi tästä itse Luojasta saatava havainto.

      Mutta koko kysymys on lopulta jo lähtökohdiltaan virheellinen, sillä on monia "evolutionistejä", jotka uskovat Luojaan. Yksi tällainen olisi itse paavi. Kysymys pitäisi olla, että mikä saisi uskonnottoman ateistin, joka ei usko minkäänlaisen luojan olemassaoloon, uskomaan jonkinlaisen luojan olemassaoloon.

    • efewfwfewewf

      Jeesuksen uusi tulemien kelpaa mutta kun jätkä on tehnyt tuloaan jo yli 2000v vuotta niin uskoa ei enään löydy senkuin näytäytyy niin uskotaan kai se nyt siihen edes kykenee?

      • mitähähh

        Mitä luulisit sen merkitsevän sinulle mikäli Jeesus tulisikin vaikkapa nyt?
        Sinä uskoisit mutta mitä se auttaisi sinua henkilökohtaisesti?
        Ryhtyisitkö toimimaan jotenkin hullusti?
        Luuletko että todeksi uskominen olisi se juttu?
        Uskoa todeksi sen mitä näkee?


    • Pelkääjänpaikalla

      Jos on luoja, niin sittenhän ei ole mitään hätää.Nykyisin uskotaan, että ikuinen Jumala antaa vain 1-115 vuotta ihmiselle mahdollisuuden selviytyä ikuiseen elämään.Siinä ajassa on osoitettava kelpoisuutensa. Elämä on julmaa ja taivaallinen ratsuväki raakaa.Olisi odottanut hiukan enemmän armeliaisuutta luodulleen, mutta se on kerrasta poikki, jos et älyä sääntöjä, joilla pääset Taivaaseen.

      • saeskostietoo

        Ja mistähän olet tuollaista oppinut?
        Vai oletko ottanut selkoa asiasta?


    • atteihanitte

      Todisteiksi kelpaa Luojan näkeminen, Luojan kanssa kommunikointi, sekä näkeminen, kuinka Luoja luo jotain. Millaisia todisteita sinulla on Luojasta? Voitko esittää yhden vedenpitävän? Raamattu tai sen sisältö ei ole todiste. Se on vain kirjaimia. Eikä jokin tietoaukkokaan ole todiste. Eikä se, ettei tiede pysty todistamaan jotain.

    • atteihanitte

      "Kelpaisiko aineen ilmaantuminen tyhjyydestä? Ai ei vai? No miksi ei? Ai niin tieddehän on todistanut että aine ei voi ilmaantua absoluuttisesta tyhjyydestä vaan että se on todistetusti ilmaantunut energiasta joka ei sekään ole tietenkään mistään tyhjästä tullut vaan se on tietenkin ollut olemassa kautta ikuisuuden. "

      Tiede todistaa sen, minkä pystyy itse havaitsemaan ja kokein toisintamaan. Näiden perusteella syntyy faktoja, mikäli koko prosessi, asia tai ilmiö tunnistetaan. Ja teorioita syntyy, jos prosessi, asia, ilmiö tms. tunnetaan/tunnistetaan osittain. Miksi kitiset teorioista, sillä ne eivät ole faktoja, eikä niitä kukaan ole koskaan faktoiksi väittänytkään. Kuitenkin teoriaa on typerää lähteä ilkkumaan, koska osa siitä kuitenkin on faktaa. Silti hatarinkin tieteellinen teoria kertoo totuudesta enemmän, kuin yksikään uskonnollinen oppi.

      "Ja kas..... siinäpä meillä olikin sitten objektiivinen todiste ikuisesta Luojasta."

      Tämä lienee uskisten hurmosorgasmi #1; se mitä tiede ei tiedä tai ei voi todistaa, siihen tietoaukkoon juntataan jumalat.

      "Toisaalta, se mikä aineesta on syntynyt todistaa tietenkin älyllisestä luomisesta sillä luomakunta on täynnä rakenteita ja bimekaniikkaa joka ylittää ihmmisen älyn rakentamiskyvyn miljoonia kertoja korkeampitasoisena."

      Ei todista! Kaikkeuden rakenteet, biomekaniikka jne. todistaa sen, että universumissa on käynnissä jatkuvasti prosesseja, joiden tuotteina syntyy aina jotain uutta. Ja koska tiede on vasta nuori, me emme vielä ymmärrä kaikkea havaitsemaamme. Vaikka emme vielä ymmärrä kaikkea, se ei todista sitä, että silloin se onkin "älykästä suunnittelua". Vaikka teorioihin ja tietoon yleensä sisältyy vielä aukkoja, niin kuitenkaan todisteita tai havaintoja jumalista ja luomisista ei ole tähän päivään mennessä nähty. Ei edes niissä aukoissa.

      "Ihmisen on jopa täysin turhaa yrittää tuottaa tuota ikuista energiaa taikka elämää. Ei se onnnistu ihmiaivojen vajavvuuden takia ikinä."

      Itse olet tiedoissasi vajavainen. Me tunnemme jo pitkälle vanhenemisen mekanismeja solu- ja molekyylitasolla. Kuten itsekin tiedät, tiede kehittyy jatkuvasti, joten se on vain ajan kysymys, kun ne mekanismit kyetään hidastamaan tai kokonaan estämään. Esim. nanoteknologialla. Itsekin tiedät, että teknologia ja tiedon määrä kehittyy jatkuvasti, niin todennäköisesti kuolemattomuus saavutetaan alle sadassa vuodessa. Jotkin tiedeyhteisöt ovat sanoneet, että jopa 30 vuoden sisällä. Koska tiedämme koneen ja ihmisen lähentyvän jatkuvasti, voimme olettaa, että joskus tulee aika, kun "ihmis"kunta on kokonaisuudessaan keinotekoisesti valmistettu.

      "Jes. 55:9
      Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne."

      Raamatun lause on aina hyvä nykästä loppukaneetiksi, ikään kuin se kruunaisi vuodatuksen.

      "Ihminen on älyltään kauempana Jumalasta kuin koira ihmisestä!"

      Tai sitten joku muu jumalaa ylistävä ja ihmistä alistava fraasi :D

      Ihminen loi jumalat omaksi kuvakseen.

    • gfgfg45te43t

      "Mikä kelpais evolutionistille todisteeksi Luojasta"

      En osaa sanoa, mutta voin sanoa että se todiste ei pidä olla ihmisestä lähtöisin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe