kiusaajat on ytm-miehiä, kiusatut atm-miehiä

123d12312f3

miesten hierarkkia taso määrittyy peruskoulu-aikoihin kiusaamisen ja niiden mukaan jotka ovat kiusaajan hännystelijöitä ja suosiossa. kiusaaja on alpha joka vie kauneimman tytön. kiusattu taas on omega mies joka häviää parisuhdekilpailun ja syrjäytetään kaikesta.

tämä hierarkkia taso säilyy koko miehen loppuelämän, koska se on suhteutettu siihen minkälaisena muut näkevät/pitävät ihmistä eikä sisäisillä teoilla tai ajatuksilla ole siihen väliä.

myös monet kiusatut ovat tunteellisesti haavoitettuja eivätkä pysty sen takia olemaan alpha miehiä.

vaikka kiusaaminen unohtuisi ja kiusatut lopettaisivat kiusaamisen ja ns näyttäisivät mallimiehiltä, niin samat lapsuudessa muodotetut hierarkiat ovat yhä voimassa, eivätkäne muutu ennenkuin kiusatun ja kiusaajan välillä tapahtuu vastakkainen reaktio jossa kiusattu alistaa kiusaajan.

44

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sykoloogi

      Lapsuuden katkeruuksiin takertuminen johtaa ätmiyteen.

      • Anonyymi

        Niinpä juuri tätä en pärjännyt pojille yläpäkoulun pihalla, kostan tämän naisille


    • Perhonen_

      En minä ainakaan näe kiusaajaa tuolla tavoin. Minusta he ovat ressukoita joilla ei ole asiat hyvin.
      Ei 'alfa-mies' kiusaa muita. Se on ihan varma asia.

      • pitkätukka-68

        Näin minäkin asian näen. Ei vahvan ihmisen tarvi kiusata ketään. Heikon pitää olla ikuisella puolustuskannalla.


      • Anonyymi

        No ei varmaa ja jos näin normaalista käytöksestä viel kiitellään ja kukitetaan ns


    • kiusaamineneilopu

      Olet oikeassa. Ja on hyvin ikävää, että kiusaaminen ei lopu aikuisuudessakaan, vaan se muuttaa muotoaan niin, että ihmistä ei huomioida mitenkään ja hänet jätetään tietoisesti piirien ulkopuolelle. Nämä kiusaajat tietenkin piikitelläkseen sanovat, että "itse he jättäytyvät ulkopuolelle" Ei. Se ei mene noin. Aikuiskiusaamisen tyyli voi olla vaikkapa seuraava: Face ilmoittaa kaikille, että nyt on tämän henkilön syntymäpäivä. Jos tällainen kiusattu ja alistettu sattuu kuulumaan kaveri piiriin ns kaverina, niin hänen seinälleen ei juuri onnitteluja tule, kun taas sen suosituimman ja kiusaaja henkilön seinä yleensä täyttyy onnitteluista. Tässä yksi merkki millä mieltä tietoisesti pahennetaan somessa. Perus elämässä se näkyy sitten piirien ulkopuolelle jättämisinä jne.
      Kiusatuille lapsille olisi kohtuullista kertoa jo koulussa, että valitettavasti se ei lopu aikuisenakaan kun sinut on alennettu jo lapsena. Kiusaamis tavat vaan muuttavat muotoaan, mutta yksi yhteinen tekijä löytyy aina. Kiusaaja/t näkevät aina syyllisenä sen kiusatun omille toimilleen, niin aikuisena kuin lapsenakin. Nykyään lapsien kiusaamista yritetään jotenkin torjua. Aikuisena sitä ei torju kukaan, vaan kiusattu joutuu ottamaan sen kaiken yksin vastaan.

      • Kysyy

        Noinko toimii keski-ikäinen kiusaaja.?


    • macchomies
      • kultainen.pelastuspatja

        Heidän pelastuksensa on ollut suvun resurssit ja status.


      • macchomies
        kultainen.pelastuspatja kirjoitti:

        Heidän pelastuksensa on ollut suvun resurssit ja status.

        Totuus on se, että he ovat suomenruotsalaisia. Toisin sanoen bättre folk, joista suomensukuiset mongolirodut, joiden sivistys riittää vain viinanjuontiin, ovat kateellisia.

        Bättre Folk
        https://hifk.fi/battrefolk/


      • tavis
        kultainen.pelastuspatja kirjoitti:

        Heidän pelastuksensa on ollut suvun resurssit ja status.

        Eipä ole suvun statukset auttaneet asiassa. Voi olla jopa niin että statukset on lisänneet kiusaamista. Eikä mikään status merkitse mitään nuorelle joka ei saa kavereita vaan on kiusaamisen kohteena.


    • sexrdcftvygbuhnuji

      Empä tiedä oikein kiusaajista, mutta ne mitä näki koulussa, olivat melko surullisia tapauksia. Kaukana suosituista tai "alphoista".

      • vähintään.usuttamassa

        Kultalusikat ovat monesti pahimpia.


      • pitkätukka-68
        vähintään.usuttamassa kirjoitti:

        Kultalusikat ovat monesti pahimpia.

        I was born with plastic spoon in my mouth.

        Ala-asteaikoina sain koulusta jopa vaateavustusta. Sen verran paljon sekin okli, et sai farkut ostettua. Merkkiä en muista.


    • Totuus-

      Kiusaajat on jännämiehiä ja saavat pillua koska naiset rakastaa kiusaaja jännämiehiä. Niin se oli 20 vuotta sitten ja on tänäkin päivänä.

    • Nainen39vee

      Mun kouluaikana kiusaajat eivät todellakaan olleet niitä, joista tytöt olivat kiinnostuneita.

    • Anonyymi

      Siis miksi asiallinen viesti poistettiin?

    • Anonyymi

      TEHKÄÄ TÄLLE JOTAIN!!

      • Anonyymi

        Mikä tämä sinun meltdown oikein on- mihin liittyy ym? Sivusta


    • No mitäs sitten me YTM:ien (sekä myös ATM:ien!) kouluaikoina kiusaamat naiset sitten ollaan? Supertripla-ATN:iä?

      • Anonyymi

        Kiusattu poika saattaa kokea hyvin monenlaista kiusaamista sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiusattu poika saattaa kokea hyvin monenlaista kiusaamista sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa.

        Todellavaikeeta

        No se on kyllä totta, että vaikka oma kiusaamiseni poikien taholta oli henkisesti erittäin rankkaa ja aiheutti mulle sekä p*skan itsetunnon että äärimmäisen arkuuden muita ihmisiä kohdattaessa, niin fyysisesti mua kiusattiin vain kerran tai kaksi (jos oikein muistan). Mieleen muistuu yksi kerta, kun puoliksi n**keri vuoden tai pari mua vanhempi poika heitti mua pysäkillä koulubussia odoteltaessa tyhjällä cokis-pullolla päähän. Ja toinen oli ehkä se, kun pari tyttöä kiristi mua niin (aikoivat kertoa eteenpäin asian jota en halunnut ihmisten tietävän), että mun oli pakko ottaa suuhun kemiantunnilla käytetty korkki. Kolmas kerta luettaisiin muuten fyysiseksi väkivallaksi, mutta sen aikaan en ollut vielä yläasteella vaan vasta päivähoidossa (päivähoitajan poika töni mua niin kauan, kuin sanoin että "ei tunnu missään" ja lopulta paiskasi mut yhtäkkiä täysillä lattialle). Mutta siinäpä käytännössä ne mun fyysiset kiusaamiset olikin.


    • Vanha aloitus, enkä jaksa katsoa, että olenko jo joskus vastannut..

      Mutta osin totta. Jotkut eivät osaa pitää puoliaan ja ottavat alistuvamman roolin. Osa jopa koettaa herättää alistuvaisuudellaan jotain myötätuntoa, missä ampuvat yli...

      Itse en noihin alfa/beta-juttuihin sotkeudu...liian eläimellistä...puhutaan kai ihmisistä?

      Jokaiselle miehelle on mahdollisuus pitää itsestään huolta ja puolustaa elintilaa, siinä missä naisellakin. (Naiset osaavat keskimäärin tämän paremmin)
      Jokaisella miehellä on mahdollisuus myös huomioida muutkin maailmassa. Eli saada arvostus ihmisenä. (Naiset keskimäärin tässäkin parempia)

      Miehet tuppaa menemään ääripäästä ääripäähän kaikessa (keskimäärin) ja se tekee tänne sen atm/ytm-ajattelun...joko tai...

      • Anonyymi

        "Jokaiselle miehelle on mahdollisuus pitää itsestään huolta ja puolustaa elintilaa, siinä missä naisellakin. "

        Terve taas pitkästä aikaa. Sanon heti tähän, että ei tämä nyt aivan niin yksinkertaista ole, että kaikilla "samat mahdollisuudet".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jokaiselle miehelle on mahdollisuus pitää itsestään huolta ja puolustaa elintilaa, siinä missä naisellakin. "

        Terve taas pitkästä aikaa. Sanon heti tähän, että ei tämä nyt aivan niin yksinkertaista ole, että kaikilla "samat mahdollisuudet".

        Todellavaikeeta

        Ei samoin, mutta samat arvopohjat...

        Jotkut ei vaan sitä hoksaa, vaan vertaa toisiin itseään. Koripalloakin voi pelata, vaikka ei ole pitkä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei samoin, mutta samat arvopohjat...

        Jotkut ei vaan sitä hoksaa, vaan vertaa toisiin itseään. Koripalloakin voi pelata, vaikka ei ole pitkä.

        Väitätkö, että parisuhdemarkkinoilla ei tapahdu vertailua?

        Ymmärsinkö kirjoituksestasi myös oikein, että sinäkin olet sitä mieltä, että naisilla on nykyään monessa asiassa "etumatkaa"?

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö, että parisuhdemarkkinoilla ei tapahdu vertailua?

        Ymmärsinkö kirjoituksestasi myös oikein, että sinäkin olet sitä mieltä, että naisilla on nykyään monessa asiassa "etumatkaa"?

        Todellavaikeeta

        No en tiedä vertaileeko kaikki, ehkä jotkut keskittyvät tutustumiseen kokonaisvaltaisemmin, sekä miettii omia fiiliksiä.

        Siis naiset keskimäärin ovat enemmän tietoisia siitä, mitä haluavat ja mikä miellyttää heitä. Miehissä näkyy enemmän tuska, että "joku" pitäisi saada...ja valinta on usein pintapuolinen, eikä sillä ole omien tarpeiden kanssa paljoa tekemistä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No en tiedä vertaileeko kaikki, ehkä jotkut keskittyvät tutustumiseen kokonaisvaltaisemmin, sekä miettii omia fiiliksiä.

        Siis naiset keskimäärin ovat enemmän tietoisia siitä, mitä haluavat ja mikä miellyttää heitä. Miehissä näkyy enemmän tuska, että "joku" pitäisi saada...ja valinta on usein pintapuolinen, eikä sillä ole omien tarpeiden kanssa paljoa tekemistä.

        "No en tiedä vertaileeko kaikki, ehkä jotkut keskittyvät tutustumiseen kokonaisvaltaisemmin, sekä miettii omia fiiliksiä."

        Kyllä sitä vertailua voi tehdä, vaikka tutustuisikin kokonaisvaltaisemmin. Toki, jos pelkkä ulkonäkö sytyttää "liikaa", voi käydä näin, että tarttuu tuon tuosta aina uuteen "paremmannäköiseen".

        "Siis naiset keskimäärin ovat enemmän tietoisia siitä, mitä haluavat ja mikä miellyttää heitä."

        Mä olen tätä kysymystä miettinyt paljonkin: voisiko asia olla näinkin, että tämä taito on olemassa myös miehissä, mutta koska naiset nykyaikana menestyvät miehiä paremmin monessa asiassa, he saavat myös ihmissuhteissa jossain määrin "enemmän etumatkaa".

        " Miehissä näkyy enemmän tuska, että "joku" pitäisi saada...ja valinta on usein pintapuolinen, eikä sillä ole omien tarpeiden kanssa paljoa tekemistä."

        Mä allekirjoitan toki tuon, että varsinkin siinä 20-30 iässä katsoi paljonkin ulkonäköä ja pohti, että sais mahdollisimman nopeasti myös seksiä. Onko niin, että tällä ei olisi mitään tekemistä tarpeiden kanssa? Itseasiassa sekin, että olisi vaikkapa 20-25 vuotiaana saanut tutustumisen yhteydessä nopeasti seksiä, olisi varmasti ollut tyhjääkin parempi. Aikahan sen näyttää, kehittyykö siitä enemmän. Minulla, kun meni 20-25 iässä "normaali" nuoruus kokonaan "hukkaan" yksinäisyydessä.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        "No en tiedä vertaileeko kaikki, ehkä jotkut keskittyvät tutustumiseen kokonaisvaltaisemmin, sekä miettii omia fiiliksiä."

        Kyllä sitä vertailua voi tehdä, vaikka tutustuisikin kokonaisvaltaisemmin. Toki, jos pelkkä ulkonäkö sytyttää "liikaa", voi käydä näin, että tarttuu tuon tuosta aina uuteen "paremmannäköiseen".

        "Siis naiset keskimäärin ovat enemmän tietoisia siitä, mitä haluavat ja mikä miellyttää heitä."

        Mä olen tätä kysymystä miettinyt paljonkin: voisiko asia olla näinkin, että tämä taito on olemassa myös miehissä, mutta koska naiset nykyaikana menestyvät miehiä paremmin monessa asiassa, he saavat myös ihmissuhteissa jossain määrin "enemmän etumatkaa".

        " Miehissä näkyy enemmän tuska, että "joku" pitäisi saada...ja valinta on usein pintapuolinen, eikä sillä ole omien tarpeiden kanssa paljoa tekemistä."

        Mä allekirjoitan toki tuon, että varsinkin siinä 20-30 iässä katsoi paljonkin ulkonäköä ja pohti, että sais mahdollisimman nopeasti myös seksiä. Onko niin, että tällä ei olisi mitään tekemistä tarpeiden kanssa? Itseasiassa sekin, että olisi vaikkapa 20-25 vuotiaana saanut tutustumisen yhteydessä nopeasti seksiä, olisi varmasti ollut tyhjääkin parempi. Aikahan sen näyttää, kehittyykö siitä enemmän. Minulla, kun meni 20-25 iässä "normaali" nuoruus kokonaan "hukkaan" yksinäisyydessä.

        Todellavaikeeta

        No monia suhteita nähnyt, missä mies on naisen kanssa, joka ei ole yhtään hänen oloinen. Joko mies alistuu, tai sitten on välinpitämätön ja tyly suhteessa.

        Naiset pääosin puhelee suhteista, tunteista jne keskenään jo nuorempina, miehet lähinnä kertoo vaan navanalusjuttuja jne.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No monia suhteita nähnyt, missä mies on naisen kanssa, joka ei ole yhtään hänen oloinen. Joko mies alistuu, tai sitten on välinpitämätön ja tyly suhteessa.

        Naiset pääosin puhelee suhteista, tunteista jne keskenään jo nuorempina, miehet lähinnä kertoo vaan navanalusjuttuja jne.

        Tunteista sen verran: niitä on ilman muuta hyvä oppia ymmärtää, mutta tarvitseeko miehen ja naisen puhuakaan aivan samoista asioista. Kuten muistat varmaan, kun kerroin, että aloin kiinnostuu psykologiasta enemmänkin sen jälkeen, kun luin näitä pelimiehen oppaita, koska halusin oppia ymmärtää paremmin näitä ilmiöitä. Ei se siitä huolimatta tarkoita sitä, että miesten ja naisten täytyisi puhua täysin samalla tavalla.

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunteista sen verran: niitä on ilman muuta hyvä oppia ymmärtää, mutta tarvitseeko miehen ja naisen puhuakaan aivan samoista asioista. Kuten muistat varmaan, kun kerroin, että aloin kiinnostuu psykologiasta enemmänkin sen jälkeen, kun luin näitä pelimiehen oppaita, koska halusin oppia ymmärtää paremmin näitä ilmiöitä. Ei se siitä huolimatta tarkoita sitä, että miesten ja naisten täytyisi puhua täysin samalla tavalla.

        Todellavaikeeta

        Ei tietty tarvitsekaan.

        Mutta olipa nainen tai mies, niin suhteessa tarvitsee tulla halutuksi, huomatuksi ja kuulluksi.

        Aika paljon miehet ei sitä ymmärrä itsessään, eikä kumppanissa.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei tietty tarvitsekaan.

        Mutta olipa nainen tai mies, niin suhteessa tarvitsee tulla halutuksi, huomatuksi ja kuulluksi.

        Aika paljon miehet ei sitä ymmärrä itsessään, eikä kumppanissa.

        Jep, sitä on aivan tarpeeksi työtä siinäkin, että saat edes luettua ammatin, työllistyä jne. Miesvaltaisella alalla vielä kiinnostuksen kohteet eri, jos ei olla samalta alalta. Miesvaltaisella alalla luonnollisesti oppii mieskulttuuria siinä ohessa. Tottakai vastakkaista sukupuolta pitää myös ymmärtää, mutta ei tämäkään aina niin yksinkertaista ja kuinka paljon on "tarpeeksi".

        Todellavaikeeta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep, sitä on aivan tarpeeksi työtä siinäkin, että saat edes luettua ammatin, työllistyä jne. Miesvaltaisella alalla vielä kiinnostuksen kohteet eri, jos ei olla samalta alalta. Miesvaltaisella alalla luonnollisesti oppii mieskulttuuria siinä ohessa. Tottakai vastakkaista sukupuolta pitää myös ymmärtää, mutta ei tämäkään aina niin yksinkertaista ja kuinka paljon on "tarpeeksi".

        Todellavaikeeta

        No mä en ajattele liioin naisia sen erikoisempina olioina, joilla olisi erikoisemmmat tarpeet tai omituisemmat ajatukset. Niillä on kroppa erilainen, mutta ovat ihmisiä...

        Ja heitäkin, kuten meitä miehiä on erilaisia, ei ole vain naisia, vaan on erilaisia persoonia ja yksilöitä.


    • Anonyymi

      Yläasteella tytöt suorastaan tappelivat koulukiusaajien huomiosta. Mikään ei heitä saanut hekumoimaan niin paljoa kuin se lätkää pelaava kovis itkettämässä ja lätkimässä päin näköä sitä pulskaa nössöä tai hoikkaa ujoa pikkuaikuista.

      • Anonyymi

        Joko olet ihan manifeston tästä kirjoittanut inkelli?


    • Anonyymi

      Never get the bloodhoundog angry -son of a bitch tryna bite years and years after

      • Anonyymi

        And breeds rapidly too!


    • Anonyymi

      niin noin rankkaa huumoria ei kaikki kai voi kestää jos ostaa vaimolle häälahjaksi miesten partakoneen..

    • Anonyymi

      öaotam jivolso åaökpm ö',,ät m'ytt'' myt lpmetorpöywa_
      sisä: 28-+ swos'. iölp_ 23.6 aurinko laskeepi.

    • Anonyymi

      Ei kiusaamisessa ole mitään ylhäistä. Kiusaajat on alhaisia.

    • Anonyymi

      kiusaaja voi olla kuka tahansa sil se voi olla alfa kuin myös alfan vastakohta. Se voi olla äänekäs ihminen ja se voi olla myös hiljainen ihminen. En ymmärrä oikein avauspostin logiikkaa koska siinä ei ole logiikkaa.

    • Anonyymi

      kiusaaja voi olla myös köyhä ja kiusaaja voi olla myös rikas. Lisään vielä tämän. unohdin sen mainita, mut nytpä kerroin. kokemusta on kiusaamisesta kun yläasteella ja amiksessa +ala-asteella kiusattii joka päivä. Sanallista väkivaltaa , naureskelua ja aliarviointia.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      68
      1324
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      993
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      52
      869
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      97
      808
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      770
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      83
      770
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      690
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      672
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      55
      663
    10. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      635
    Aihe