Kyllä on täys

ostapyssilippy

vitsi joku työmarkkinatuki , ei sillä todellakaan kukaan minnekään kauemmaksi lähde. Enpä tunne ketään joka olis pystynyt. Eikä pysty.

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • feikkivaalit

      Joo, se 500 euroa/kk on liian vähän, Sehän on jo eu:ssa todettu. Ei sillä oikeasti saa muuta, kuin ruoan ja halvat vaatteet kirpputorilta. Ei sillä pystyisi elämään edes kehitysmaassa.

      • EUavustus

        Mutta EU:han tekee muutenkin ihan älyttömiä päätöksiä, joten miten ne vois tietää suomalaisten asioista yhtään mitään. Suomalaiset ovat summan määritelleet, eikä siihen kaivata ulkopuolisten neuvoja!


      • vanhus

        Kyllä minä ainakin ole joutunut työni hakemaan ilman minkäänlaista tukea, Laiskalle ei mikään liitä


      • ahneutta

        Ymmärrän että tehdystä työstä maksetaan, mutta tälle tyypille pitäisi maksaa pelkästä työn hakemisestakin.


      • kohta-sosiaalipummi

        @ahneutta

        Miksi ei, maksaa se työnhakeminenkin. Matkat, olet itse jossain määrin edustavan oloinen, oma aikasi puhelin kulut.
        (puhumattakaan hermoista, kun jos saa duunis ehkä on ulosotto, veros ja tuet viedään ja teet huvin ja urheilun vuoksi 85-170 tuntia/kk ja saat lähes 2x sosiaaliturvan käteen.)

        Niinkun mitä v..ttua meinaatko, että työnhakeminen on ilmaista puuhaa?


      • saamattomuutta

        Työn hakeminen tarkoittaa nykyään pääsääntöisesti sähköpostien lähettämistä, joka ei maksa mitään. Vai pitäisikö sanoa, että nettiliittymä maksaa, samoin kuin tietokone/kännykkä, samoin kuin sähkö, samoin kuin asunto jne. Mutta noi asiat joudut elämässäsi jo muutenkin hoitamaan. Samoin kuin hermojesi hallinnan, sillä hallitsethan niitä arjessasi muutenkin.

        Ole vapaalla/työelämässä ihan yhtä edustava kuin jokapäiväisessä elämässäsi. eli huolehdi hygieniastasi ja ulkoisesta olemuksestasi. Ei sitä pidä laskea työpaikan hakemiseen liittyväksi, vaan ihan normaaliksi arjeksi.

        JOS satut haastatteluun pääsemään, joutunet hoitamaan tapaamiseen liittyviä asioita puhelimitse, mutta ei se tarkoita sen kummempia jaaritteluita. Ja JOS joudut menemään haastattelutilaisuuteen esim. bussilla, yhdistä samaan reissuun muittenkin asioitten hoitaminen. Bussilipun saa ostettua vaikka toimeentulotuesta.


    • täysVitsi

      500 euroa on niin pieni raha,, että kannattaako sitä edes ottaa vastaan.

    • rshrtsrth

      Ja noin sanoo vain joku pölhölän kustaa korkki joka on kateellinen sille pienellekin rahalle, toimeentulotuesta puhumattakaan ; D

    • Pääsee vaikka minne , teltta mukaan :)

      • sworivaan

        Ei ole varaa teltaan, eikä edes kunnollisiin kenkiin.


      • sworivaan kirjoitti:

        Ei ole varaa teltaan, eikä edes kunnollisiin kenkiin.

        Vähintään se 470e kk , siitä 70e kenkiin ja telttaan . huntti viikolle on paljon ja bussilla pääsee huntilla varmaan romaniaan ja siellä on halpaa.
        300 e saat samat mitä täälläkin varmasti.


      • papa-betalast

        Palstan suurin vitsi on tää uusien keskusteluitten suoltaja, joka on päättänyt, ettei voi muuttaa minnekään toimeentulotuella, ei saa lainaa eikä ole varaa mennä töihin. Häneltä puuttuu salaperäinen ’papa betalast’. Itsesuggestion mestari!


      • paskabetalast

        Jos sinä olit sellainen niin ei kaikilla ole.

        Suurin osa taitaa ollakin.


      • työtööönnnn
        BabylonGetaway kirjoitti:

        Vähintään se 470e kk , siitä 70e kenkiin ja telttaan . huntti viikolle on paljon ja bussilla pääsee huntilla varmaan romaniaan ja siellä on halpaa.
        300 e saat samat mitä täälläkin varmasti.

        Mikä ihmeen 470€?

        Koska en suostunut orjatöihin, niin toimeentulotuki on alennettu 40%. Joten se ei ole enää 470€ vaan 280€/kk

        Kelan mielestä vuokrani on liaan kallis, vaikka asuntoa eivät suostu tarjoamaan, niin joudun itse maksamaan ylimenevän osuuden vuokrasta, eli 110€. Joten se ei ole enää 280€ vaan, 170€/kk.

        Koska kela ei suostu korvaamaan diabeetes lääkkeni, joudun ostamaan ne itse tuosta 170€ osuudesta, eli eläämiseen jää alle 150€/kk.

        Tuosta pitäisi maksaa kännykän kytkymaksu liittymän kanssa. noin 40€/kk. Sillä työttömällä ei ole varaa ostaa puhelinta kertamaksulla. Ja puhelin on välttämätön, sillä pian ei edes kelan sivuille pääse, kun pankin paperitunnukset kielletään. Joten reilu 100€/kk jää eläämiseen

        Tuosta vielä pankin kuukausimaksu 8€/kk, sillä pankkitilikin on pakollinen.

        Joten 100€/kk pitäisi ostaa vaatteet, ruoka ja hygieniatuotteet.

        Ei jää rahaa teltoihin eikä kenkiin.


      • ihananTiukkaaRahasta

        Kuntouttavan välttämiseksi on Finlexissä ohjeet, eli siellä kyllä kerrotaan keitä se pelleily ei koske. Ole luova, niin onnistut.

        Työttömällä on vara ostaa kertamaksulla käytetty kännykkä tai alle satasen uusi. Liittymä maksaa noin 7€/kk.
        Ei Kela ole mikään asuntotoimisto, eli itse halvempi majapaikka.

        S-pankin kuukausimaksu on vähemmän kuin 8€/kk.

        Hygienituotteeksi riittänee vesi ja palasaippua. Hammasharjan (älä paina liikaa ettei kulu) ja tarjoustahnan lisäksi. Peppu puhdistuu suihkulla ja halvin pyykipulveri (älä annostele liikaa) ei taloutta kaada. Astiat peset kuumalla vedellä ja kuivaat hyvin.

        Kenkiä ja telttoja saa ilmaiseksi nettikirppiksiltä, kunhan vaan malttaa seurata tarjontaa. Vaatteet eivät paljon maksa ja ruokaan ei montaa euroa päivässä kulu.


      • työtööönnnn

        Höpö höpö, jos eläämisen jää satanen, niin ei mitään satasen käytettyjä kännyköitä osteta. Kaiken lisäksi se käytetty kännykä voi hajota vaikka seuraavana päivänä, uudessa on sentään 2 vuoden takuu. Ja et saa mitään liittymää 7€:lla, missä olisi edes jonkinlainen nettiyhteys, jotta pääsisi pankkiin tai täyttämään kelan työttömyysilmoituksin. Halvin 1M nettiyhteydellä liittymä maksaa jo 21,90€/kk. Ja jos ei ole luottotietoja, niin ainoa vaihtoehto on prepaid, missä netti maksaa jo 0,99€/päivä, eli 31€/kk plus puhelut.

        Itse olen hakenut halpaa kaupungin asuntoa jo 7 vuotta, jos et ole maahanmuuttaja ei ole toivoakaan saada sitä. Ja yksityinen ei vuorka asuntoa työttömälle, jolla ei vielä ole luottotietoja. Puhumattakaan, että olisi varaa maksaa 2-3kk takuurahat.

        Olen pessyt hiukseni jo 5 vuotta taloussaipualla, lopputuloksena olen 30v ja kalju. Puolet hampaistakin puuttuu jo.

        Ja jos alle 100€ jää eläämiseen, niin se on reilut 2,5€/päivä ruokaan. Ei ihme että hampaat tippuu, kun ei ole varaa vitamiineihin.

        Ja jotta pääsisi kirpputorille pitää osta bussilippu, joka maksaa 5€ per suunta, eli 10€ edes taakse. Mikä tarkoittaa 2,5€/päivä ruokabudjetillä, että pitää olla 4 päivää kokonaan syömättä mitään, jotta saisi ostettua edes bussiliput.


      • työtööönnnn kirjoitti:

        Höpö höpö, jos eläämisen jää satanen, niin ei mitään satasen käytettyjä kännyköitä osteta. Kaiken lisäksi se käytetty kännykä voi hajota vaikka seuraavana päivänä, uudessa on sentään 2 vuoden takuu. Ja et saa mitään liittymää 7€:lla, missä olisi edes jonkinlainen nettiyhteys, jotta pääsisi pankkiin tai täyttämään kelan työttömyysilmoituksin. Halvin 1M nettiyhteydellä liittymä maksaa jo 21,90€/kk. Ja jos ei ole luottotietoja, niin ainoa vaihtoehto on prepaid, missä netti maksaa jo 0,99€/päivä, eli 31€/kk plus puhelut.

        Itse olen hakenut halpaa kaupungin asuntoa jo 7 vuotta, jos et ole maahanmuuttaja ei ole toivoakaan saada sitä. Ja yksityinen ei vuorka asuntoa työttömälle, jolla ei vielä ole luottotietoja. Puhumattakaan, että olisi varaa maksaa 2-3kk takuurahat.

        Olen pessyt hiukseni jo 5 vuotta taloussaipualla, lopputuloksena olen 30v ja kalju. Puolet hampaistakin puuttuu jo.

        Ja jos alle 100€ jää eläämiseen, niin se on reilut 2,5€/päivä ruokaan. Ei ihme että hampaat tippuu, kun ei ole varaa vitamiineihin.

        Ja jotta pääsisi kirpputorille pitää osta bussilippu, joka maksaa 5€ per suunta, eli 10€ edes taakse. Mikä tarkoittaa 2,5€/päivä ruokabudjetillä, että pitää olla 4 päivää kokonaan syömättä mitään, jotta saisi ostettua edes bussiliput.

        Diakonia?


      • ihananTiukkaaRahasta

        Dna mini data tjsp 6,90€/kk ja netti toimii niin että saa työkkäri/kela/pankkiasiat hoidettua. Elisalla myös samaan hintaan. Puhelut netin kautta tai sähköpostitse kaikki mitä voi.

        Käytetty känny voi hajota seuraavana päivänä tai sitten ei.

        Ja mitähän ruokaa sitä on ostettu. Joka päivä 2,5€ kourassa kauppaan vai isompia satseja tukipäivänä.

        Hiusten lähtöön vaikuttaa eniten perimä. Hampaitten kuntoon niitten huolto, jonka kela maksaa. Lankaa itse. Tietty jos päästää tilanteen tarpeeksi huonoon pisteeseen, ei pelkkä hammaskiven poisto paljon auta.

        Nettikirppikseltä tai Diakoniasta parempi.

        Vaihda pankki S:ään niin saat lisää euroja.


    • srhtrhthrt

      Mene itse sinne romaniaas.

      • rumania

        Siellä pärjää hyvin työttömyyskorvauksella. Voit alivuokrata reissun ajaksi oman asuntosi ja saada ehkä siitäkin pientä voittoa.


    • djhmxfffffff

      Toimeentulotuki päätti sen jo valmiiksi ettei voi muuttaa minnekään kun ei ne anna. Paitsi halvempaan.

      • toimeentulomeno

        Ja nyt maksat 500€/kk?


    • drtdrtdjty

      Ei kai kukaan mitään 9 eur päivä hommia halua , kyllä töistä pitäis saada palkkaa eikä mitään pelle touhuiluja. Eikä ne asunnotkaan tule kun menemällä asunto toimistoon kuten yllä mainittiin. Vois muuten päästä vaikka pehmustettuun koppiin jos muuta luulee.

      • jokumuumipappa

        Siinä vaiheessa kun ihmiselle ehdotetaan 9€/pv paikkaa, on hän jo osoittanut, että ns. normaalityötä ei ole saatu hankittua. 9€/pv työtä tulee vertailla työttömyyskorvaukseen ja siitä saatuun ’kokemukseen’.

        Asuntoja löytyy nykyään netistä.


    • buaaaaahh

      Joo tehkää vaan niinkun joku muu sanoo, antakaa vetää itseänne retkuun ja olla perseeseen vedettävä. Siitä vaan jos on vitun tyhmä.

      • jokumuumipappa

        Ei siis koskaan kannata kuunnella mitä muut sanoo tai kirjoittaa? Siinä todellinen menestysresepti. Oman fiiliksen mukaan vaan ja parasta toivoen, vai?

        Vai olisiko kriittinen ajattelu sittenkin toimivampi? Eli kehitä ymmärrystäsi hanki asioista tietoa, joiden mukaan teet ratkaisusi.


      • sossunasiakas

        No sehän on sama mitä kukaan varattomalle sanoo. Ei kuitenkaan mitään ole enää tehtävissä.


      • kohta-sosiaalipummi

        Tuo on 90% tosi, itse viitsin vielä jonkun verran vilkaista pääseekö tekeen duunia, mutta tunnen satoja sossun asiakkaita ja yksikään ei tule ikinä enää tekemään a. päivääkään duunia. b. liikuttamaan niveltäkään, että joku muuttuisi c. pahimmassa tapauksessa ovat 1-2 tukea jo velkaa "ystäville".

        Missään noista tilanteista, ei henkilö ole edes enää kyvykäs muuttamaan tilannetta ja halua yhdelläkään ei ole mihinkään muuhun kun nopean rahan tekemiseen korkeintaan.


      • jokumuumipappa

        Samaa kyvyttömyyttä edustaa palstan toimeentulotukiasiakas, joka ei rautalankaohjeista huolimatta kykene edes muuttamaan.

        Juuri vähävaraiselle on reilua kertoa, että esim. 21,90€/kk maksava liittymä kannattaa vaihtaa 6,90€/kk maksavaan ja pankkiasiointi ei maksa 8€/kk esim. S-pankissa. Miksi ei neuvoisi? Siksikö ettei henkilöllä ole kuitenkaan kyvykkyyttä tehdä asioille mitään? Vai siksikö, että voisi itse tuntea olevansa nokkela, kun tietää niiiin hienoja tapoja pitää kulut kurissa. Puhelimella voi hoitaa nykyisin monta asiaa, mutta tietenkin on syytä huomioida fyysiset seikat, eli näkökyky ja sormien vapinat yms., mutta eihän maailmassa yleensä mikään ohje kaikille sovi.

        Nopea raha lähtee nopeasti käsistä myös pois, ellei ole kykyä suunnitella elämäänsä viikonloppua pitemmälle. Jengi odottaa jotain yleisohjetta oman elämänsä hallintaan, mutta kun sellaista ei ole olemassa, väitetään että mitään ei ole tehtävissä ja vain raha auttaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1517
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      876
    3. 38
      874
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      58
      809
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      809
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      782
    7. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      735
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      719
    9. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      44
      688
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      672
    Aihe