Järkytyin, onko dementia?

Anonyymi

Kävin tänään kaupassa ja ostin lastenlapsilleni suklaamunia.

En löydä niitä mistään. Pelkään että dementia on iskenyt ja unohdin ne vain.

Miten ovat muut huomanneet ensioireet dementiaan?

(Huruzek, ole kiltti ja älä vastaa, en ole kiinnostunut sinun ego. jutuistasi).

Ajattelin, että jatkossa pitää olla tositarkkana.
Onko hyviä keinoja?

34

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tulee niitä kliseisiä kun menen jonnekin, pysähdyn, minne olinkaan menossa. Unohdin tänään yhden nettikokouksen. Koko ajan sattuu, onko sitten dementiaa vai keskittymiskyvyn puutetta, joka taas saattaa olla dementia ensi oireita.
      Onko suklaamunien kohdalla niin että et muista mitään koko asiasta, et sitä että seisoit karkkihyllyn edessä. Silloin voisi kuvitella että et ole hyllystä ottanutkaan.
      Itse kadotin kellon uimakopissa. En muista siitä mitään. Niinpä ajattelin että siinä on täytynyt pettää paikalle kävellessäni hihnan kiinnike, jonka kävin uusimassa edellisenä päivänä. Myyjä oli ehkä laittanut sen huonosti. En muista mitään muuta kuin että kotona laitoin sen käsivarteeni. Ja kun tulin uimasta kotiin, sitä ei ollut. Ei voi jäädä sinne koppiin, sen tarkasta joka kerta.
      Eli yleensä ketjusta muistaa jonkun osion. Jos ei muista mitään, joko on dementikko tai sitten koko ketjua ei ole tapahtunut.

• Autolla ajaessani tulee appiukko usein mieleen. Mietin näet kuten hänkin ennen dementia puhkeamista, että minne olinkaan menossa.😜

• Anonyymi

Oli järkky päivä.
        Luulin että olin jättänyt kännykän jonnekin, ja soittelin siihen kauppaan missä olin käynyt.

No löytyi kännykkä sitten keittiön pöydältä, samoin ne suklaamunat autosta.

Herätys, herätys!
        Tarttee ruveta olemaan tositarkkana!

Tämä oli ensimmäinen päivä, kun huomasin, että on muistiaukkoja.

Miten muut taklaavat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli järkky päivä.
        Luulin että olin jättänyt kännykän jonnekin, ja soittelin siihen kauppaan missä olin käynyt.

Herätys, herätys!

Miten muut taklaavat?

Mä olisin kyllä pelänny ite syöneeni ne.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä olisin kyllä pelänny ite syöneeni ne.

Tuo selitys minullekin tuli ensimmäisenä mieleeni, etenkin kun kyseessä on suklaa.
        Itselleni käynyt useinkin niin, että ostamiani herkkuja ei enää ole löytynyt kotiin päästyäni. Joskus tyhjä karkkipussi tai suklaalevyn paperi vain ollut mukana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli järkky päivä.

Herätys, herätys!

Miten muut taklaavat?

Olen 65v mies ja käytän kännykän herätyskelloa ja muistilappujakin.

• Anonyymi

KK unohti munat.

• Anonyymi

Auttaa selvät rutiinit.
        Hyvä kun tiedostaa tilanteen.

Oon huomannut että unohtuu mitä piti hakea.
        Lähden sitten kuitenkin siihen suuntaan, ja sitten löytyy se.
        Lähimuisti pätkii.

• En muuten ole vielä päässyt pääsiäisfiilinkiin mukaan. Munia en maalaa enkä suklaamunia syä.
        Eivät pääse unohtumaan.

Tämä päivä on mennyt lähes harakoille. Tai ei nyt ihan, paistoin 20 kasvispihviä. Niistä tuli sieviä porkkanan keltaista, sellerin valkeaa, palsternakan beigeä, parsakaalin vihreää. Makua antoi kasvisfondi, raejuusto ja ripaukset sitä sun tätä.
        Enkä unohtanut edes levyä liian kuumalle.

Katsotaan huomenna, mitä unohtelen, aika mato olen siinä hommassa. Aina joku kateissa.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

En muuten ole vielä päässyt pääsiäisfiilinkiin mukaan. Munia en maalaa enkä suklaamunia syä.
        Eivät pääse unohtumaan.

Tämä päivä on mennyt lähes harakoille. Tai ei nyt ihan, paistoin 20 kasvispihviä. Niistä tuli sieviä porkkanan keltaista, sellerin valkeaa, palsternakan beigeä, parsakaalin vihreää. Makua antoi kasvisfondi, raejuusto ja ripaukset sitä sun tätä.

Katsotaan huomenna, mitä unohtelen, aika mato olen siinä hommassa. Aina joku kateissa.

EVVK.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

EVVK.

Se oli taas täysi työpäivä ja kova projekti, kun sai 20 pihviä aikaiseksi.
        On se rankkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se oli taas täysi työpäivä ja kova projekti, kun sai 20 pihviä aikaiseksi.
        On se rankkaa.

Ne on varmaan sille vege esikoiselle. Kyllä mies tarvii liharuokaa ollakseen viriili.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne on varmaan sille vege esikoiselle. Kyllä mies tarvii liharuokaa ollakseen viriili.

Sheridanille.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

En muuten ole vielä päässyt pääsiäisfiilinkiin mukaan. Munia en maalaa enkä suklaamunia syä.
        Eivät pääse unohtumaan.

Meneehän sitä parikyt minsaa päivässä etsimiseen. Silmälasit, kännykkä, joku vaate, määrätty astia keittiössä....
        Yleensä kun etsin nyt tarvittavaa tavaraa, löydän sellaisen joka on ollut hukassa jo pidemmän aikaa. Mies vinoilee, että jos sulla lasit hukassa niin alapa etsiä vaikka kirvestä.

• Anonyymi

JOOOOOO,,,,

olen tullu siihen tulokseen ,,,
      on hyvä kun muisti katoaa,

ompahan elämä aina uutta ja mielenkiintoista,
      joka päivä paljon UUSIA tuttuja
      ja ympäristökin aina UUSI ja tuntematon,
      täytyy mittiä tarkaan mihin suuntaa lähtee käveleen,
      se vaan joskus säikäyttää ku ei muista mihin oli menossa,,,,,,,,,,,,,

tämmöstä se oikea vanhuus on ja tulee olemaan,,,

• Anonyymi

Pidä ajatus menossa mukana äläkä haahuile. - Nm. Tiedä, ole tietoinen

• Anonyymi

Taas alkaa lappaa arkisia ruoanlaittoja ihan kuin kukaan muu ei koskaan tekisi ruokaa.

• Anonyymi

Ihanko totta, ei voi olla totta, teetkö ruokaakin, ei uskoisi.
        Korppis

• Anonyymi

Ethän räplää tai puristele munia kaupassa.

• Anonyymi

tiedoksi

mä kattelen aina munia kaupassa,
        munien pitää olla puhtaita,

muuten tauti saattaa tarttua, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, joku ripuli kai,, hymm,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

muna ruokahan on herkullista,,,,

muutenki voimaannuuttavaa niitä välliin syödä,,,,,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tiedoksi

mä kattelen aina munia kaupassa,
        munien pitää olla puhtaita,

muuten tauti saattaa tarttua, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, joku ripuli kai,, hymm,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

muna ruokahan on herkullista,,,,

muutenki voimaannuuttavaa niitä välliin syödä,,,,,

lisäsy,,, jäi pois ,,,

tykkään munista,,,,

• Anonyymi

Jollain ei ole muuta kerrottavaa kuin ruoanvääntäminen.

• Anonyymi

no mutta muna,,,,,, ruokahan ,,,,,,,,,,, on ,,,,,,,,, herkullista,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

eiks sinulla ole asiasta kokemusta,

• Anonyymi

Ei kiinnosta todellakaan mitä mämmelöä itse kukin laittaa eikä ikuinen itsensäkehuminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kiinnosta todellakaan mitä mämmelöä itse kukin laittaa eikä ikuinen itsensäkehuminen.

Arvaa kiinnostaako meitä muita sinun ainainen yrmynaamasi.

Ostin pienen sievän koristemunarasian tässä jonain päivänä. Seuraavana päivänä aloin ihmetellä mihin helkkariin sen rasian pistin. Tarkistin kuitista, ostettu ja maksettu oli. Mietin että on vain kaksi vaihtoehtoa, että ehkä nostin rasian pois laukusta kun kaivelin pohjalta Postissa pääsiäiskortteja joita olin sinne viemässä. Ei löytynyt sieltä.

Sitten jatkoin matkaa kauppaan mistä munat ostin, ja jotain muutakin, ja olin sullovinani kaikki isoon laukkuuni... Siellähän se nätti rasia oli minua odottelemassa - hymyilevän myyjän kanssa. Nyt on lapsenlapsille viemistä että saavat askarrella.

• Tämä päivä on mennyt putkeen, en ole unohtanut mitään. Tosin kauppareissulla oli muistilista mukana.

• Anonyymi

Tämä päivä/eilinen oli tapahtumarikas.
        Sattui paljon kaikenlaista. Harvinaisen paljon. Paljon miettimistä.
        Oikeusjuttuja. Kun juristi on tehnyt tosi "munauksen", ja sitä oon selvittelemässä.

En sitten saanut unta, katsoin netiltä yhden skotlantilaisen filmin, - ja kurkkasin tänne.

Johan tuo kello on aika paljon, ja pehkuihin on mentävä.
        Onneksi on eläkeläinen, ja ei tartte heti aamulla ruveta hommiin.
        Yleensä herään siinä 6-7 ltä aamulla.

Öitä, tai aamua!

• Minulla on tavarat jatkuvasti hukassa.
      Puhelin, avaimet ja käsilaukku, mutta moni muukin tavara. On kaksi puhelinta, jos toinen on kateissa niin soitan toisen numeroon. Eikö olekin kätevää? :)
      Mietin että pitäisiköhän muuttaa yksiöön jos tavarat löytyisivät paremmin.
      Kaikki ylimääräinen kama kierrätykseen tai kaatopaikalle. Mutta kun ne romut ovat niin rakkaita.
      Ei asunnostani uskoisi kuinka paljon on tavaraa kunnes avaa kaappien ovet. Ovat kyllä järjestyksessä mutta täyteen sullottuja.
      Eilenkin löysin vaatteita jota en muistanut olevankaan kun avasin erään säilytyslaatikon. Jos on pärjännyt vuosia ilman niitä niin eivät varmaan ole tarpeellisia.

• Anonyymi

Populan pitäisi muuttaa viiden vuoden välein ( ja aina mieluummin pienempään ). Tulisi tarkasteltua mitä tavaraa on ostanut ja säilönyt. Ja mistä pitäisi luopua.

• Anonyymi

Olen oppinut hyvin tuon läksyn.

Kun myimme syntymäkotkmme lähti tavaraa siirtolavallinen kaatopaikalle.

Kun myin ensimmäisen omistusasuntoni lähti iso peräkärryllinen kaatopaikalle.

Kaikki muka tarpeellinen, joka ei sopinut uuteen asuntoon siirtyi mökille.

Mökiltä lähtee joka kesä yksi peräkärryllinen tavaraa kaatopaikalle.

Huomasin kun nyt siivosin mökkiä, että kaipailin pääsiäisliinoja. Samoin joululiinat ovat tainneet siirtyä kierrätykseen.

No hätä, hain jouluna ja nyt kierrätyskeskuksesta minulle (uusia) liinoja tilalle ja vien käytön jälkeen takaisin kierrätykseen.

Liinavaatteista vanhoista olen myös luopunut. Tarvitsen itselle yhden vaihtoparin ja pojille molemmille yhdet lakanat ja tyynyliinat.

Hyvin on tilaa liinavaatekaapissa kuten vaatekaapissakin. En kerää enää varuiksi jutskoja.

Korppis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen oppinut hyvin tuon läksyn.

Kun myimme syntymäkotkmme lähti tavaraa siirtolavallinen kaatopaikalle.

Kun myin ensimmäisen omistusasuntoni lähti iso peräkärryllinen kaatopaikalle.

Kaikki muka tarpeellinen, joka ei sopinut uuteen asuntoon siirtyi mökille.

Mökiltä lähtee joka kesä yksi peräkärryllinen tavaraa kaatopaikalle.

Huomasin kun nyt siivosin mökkiä, että kaipailin pääsiäisliinoja. Samoin joululiinat ovat tainneet siirtyä kierrätykseen.

No hätä, hain jouluna ja nyt kierrätyskeskuksesta minulle (uusia) liinoja tilalle ja vien käytön jälkeen takaisin kierrätykseen.

Liinavaatteista vanhoista olen myös luopunut. Tarvitsen itselle yhden vaihtoparin ja pojille molemmille yhdet lakanat ja tyynyliinat.

Hyvin on tilaa liinavaatekaapissa kuten vaatekaapissakin. En kerää enää varuiksi jutskoja.

Korppis

Kunpa tuon oppisin minäkin!

Olenpa ollut raivoissani tänään, kun joka paikka rempsottaa, lojuu vehkeitä siellä ja täällä. Raivoissani aloin siivoomaan ja laittamaan laatikoihin heittovaatteita. Sitten yks tuttava soittaa rimpuuttelee, vaikka oon kieltänyt, kun en jaksa kuunnella valituksiaan.

No, pitää jatkaa.

• Kun viimeksi muutin kerrostaloasuntoa, vein 9 suurta roskasäkillistä tavaraa pois.
      Mökeiltä on viety monena kesänä aina pakettiautollinen vanhaa roinaa ja tuota rakennusjätettä kyllä tulee aika paljon.
      Aina jotain häärätään.
      Kovin paljon en hukkaile tavaroita, joskus jotain pitää vähän hakea.
      Pieniä unohduksia silloin tällöin. Tiskikoneen unohtaa sammuttaa heti. Munat saattavat kiehua vähän pidenpään kun piti.
      Vaan, kun noittein nuorenpien porukoiden kanssa pitempiä aikoja on, niin huomaan, että unohtelee nekin.
      Mökillä usein kyselevät minulta, tyyliin, ´´missäs se nyt taas olikaan.´´
      Sitten, jos joku päivä pitää etsiä, mitä tietä pääsee kotiin, alan olla huolissani.

• Anonyymi

Itelläni on munakellosysteemi ja se toimii.

Pikkuhiljaa nurkka kerrallaan.
        Tänä keväänä oon saanut mahdottomasti kuntoon.
        Ajatuksena muuttaa muualle ja pienempään taloon. Menee kuitenkin vielä ensi talvi raivaillessa. Toisaalta ihan kiva, saa käydä muistot läpi.
        Mahdottomasti kirjoja, niitä jaan eteenpäin ja vien roskiksiin. Aina kuitenkin lukaisen ensin, että mitä aihetta. Sitten harpon sivuja eteenpäin ja näen miten loppuu. Jos on joku hyvä kohta, niin repäisen sen sivun jemmaan.
        Toinen iso projekti alkaa nyt kun rupeen heittämään vaatteita pois. Kun aina aatteli, että joskus vielä mahtuu, ja on säästänyt.
        Mutta eihän se niin mene! Kilot vaan lisääntyy ja ite rupistuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itelläni on munakellosysteemi ja se toimii.

Pikkuhiljaa nurkka kerrallaan.
        Tänä keväänä oon saanut mahdottomasti kuntoon.
        Ajatuksena muuttaa muualle ja pienempään taloon. Menee kuitenkin vielä ensi talvi raivaillessa. Toisaalta ihan kiva, saa käydä muistot läpi.
        Mahdottomasti kirjoja, niitä jaan eteenpäin ja vien roskiksiin. Aina kuitenkin lukaisen ensin, että mitä aihetta. Sitten harpon sivuja eteenpäin ja näen miten loppuu. Jos on joku hyvä kohta, niin repäisen sen sivun jemmaan.
        Toinen iso projekti alkaa nyt kun rupeen heittämään vaatteita pois. Kun aina aatteli, että joskus vielä mahtuu, ja on säästänyt.
        Mutta eihän se niin mene! Kilot vaan lisääntyy ja ite rupistuu.

Revit kirjoja! Älä nyt hemmetissä niin pöhlä ole. Roskis on myös huono paikka kirjalle, joka voi olla jollekin toiselle aarre. Etsi lähistöltäsi Divari, johon voit toimittaa kirjasi. - Nm. Kierrätys kunniaan

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      249
      14194
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      61
      7220
    3. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      200
      6957
    4. Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.

Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä
      Maailman menoa
      41
      5039
    5. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      109
      4817
    6. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      74
      4687
    7. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      80
      4395
    8. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      19
      4371
    9. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      75
      4132
    10. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      101
      3921
    Aihe