Elokuvien suomentajat

Lea Lobanova

Tiedän ne yleisimmät elokuvien kääntäjät jotka kolme heistä tekee iltaelokuvat ja japaninkieliset animaatiot eli anime. He ovat näin:

Timo Porri
Markku Kenttä
Janne Mökkönen

Arvostelen heidän käännöksensä ja ihmisenä suuresti sen takia koska he ovat aika usein tekemässä niitä sellaisia elokuvia ja osaavat kääntää parhaiten englanista suomeksi. Timo Porri ja Markku Kenttä tekevät eniten iltaelokuvia, varsinkin viikonloppuisin ja Janne Mökkönen kääntää parhaiten japaninkielisiä animeja. Mitä te sanoisitte tästä asiasta?

4

976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin kai

Kyllähän he ihan hyvin hoitavat hommansa. Lisäisin hyvien kääntäjien listaan myös Markus Lamminpään, joka suomentaa 24-sarjaa (en tiedä kääntääkö myös elokuvia). Hänen suomennoksistaan tulee aina hyvä mieli, vaikkei kukaan sanoisi mitään erikoista.

Joskus tosin tekisi mieli laittaa tekstitykset pois päältä kokonaan, kun puheen ymmärtäisi ilmankin.

(Eilen Ilmestyskirja. Nyt Redux -leffassa oli hauska kääntämismoka, kun Lance Johnsonin nimi oli tekstityksen mukaan Lance Armstrong...)

• Anonyymi

no esim. yhdessä leffassa apple oli suomennettu appelsiiniksi, kyseessähän on siis omena ja sotaleffoissa corporal on suomennettu usein korpraaliksi vaikka kyseinen sotilasarvo suomessa on alikersantti (kaksi natsaa) koska jenkeissä kaikilla sotilailla on se yksi natsa vähintään

• Anonyymi

Varsinkin halvoissa, huonoissa tv-elokuvissa jotka ei siis koskaan ole päässeet teatterilevitykseen on usein tekstityksetkin samaa luokatonta tasoa.

• Anonyymi

Myös Ilse Rönnberg ja Tarja Hilli ovat erinomaisia elokuvasuomentajia, Timo Porrin lisäksi. Nämä ovat minun top3 suomentajat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4463
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3065
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2958
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2763
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      341
      2685
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2665
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2339
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2085
    9. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      5
      1981
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1703
    Aihe