Soijos riemulaulu.
Kuin maisemataulu.
Kun katsoo mielellä jalolla,
on kauniin mäen talolla.
Oiva kirsikka kakussa!
Haapavesi monessa mukana!
Folkitkin pian soi. Riemulaulut kaikukoon
tulkoon lunta tupaan, minä en
jää nyt tuleen makaamaan…
Kun aika on….
Lähteä ja tulla. Täällä minä viihdyn.
Kaunis Haapaveemme!
Kaunis Haapaveemme!
21
1151
Vastaukset
- Anonyymi
Runo Maatti
On Paras
Kanteleettaremme!- Anonyymi
Paras kantelettaremme tättää tättärää ja römppää täpättiä! Kansa huutaa että tätä lisää tättärää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paras kantelettaremme tättää tättärää ja römppää täpättiä! Kansa huutaa että tätä lisää tättärää!
Lärpätti suuhunsa tärpättiä ja säpettiä veljemme karhumieli.
Anonyymi kirjoitti:
Lärpätti suuhunsa tärpättiä ja säpettiä veljemme karhumieli.
Tää runo on ytimekkyydessään aika soppeli. Vaikka en tosin ymmärrä noita kaikkia sanoja, mutta jotain tässä on sellaista, joka sytyttää!
Anonyymi kirjoitti:
Paras kantelettaremme tättää tättärää ja römppää täpättiä! Kansa huutaa että tätä lisää tättärää!
Tässä on jotain säröä, joka ei soinnu silleen sujuvasti, mutta hyvää ainesta silti! Säröjä kun saisi vähän hiottua, niin tästäkin tulisi todellinen timantti!
- Anonyymi
Kaunis runo. Voisko sanoa että tuossa on sointia joka lisää hyvinvointia.
Jep jep. Haapaveellä sitä tarvitaan. Monilla nimittäin kouvaa ja houvaa, mutta tällainen sopiva runous auttaa vaivaan ku vaivaan. Loppuu puuppaukset, kouvaamiset, heijaamiset ja houvaamiset!Mitä tarkoittaa kouvaaminen? Minua kiinnostaisi tietää. Ehkä se on selitetty täällä, mutta kysympä nyt itsekin. Olen nimittäin miettinyt sen sanan merkitystä....
- Anonyymi
Servoo niinkö ouvoo ja mukeloilleen kauloo sauloo hauloo 😂
Lopputi tutilullaa hapituilleen hepsis tuta makimoilleen hapsis 🤣- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viina-Matti, eli Maana-vitti on viinan voimalla runoileva kaveri, jonka alkuperäinen nimi oli Viini-Mattu. Viiniä lipittäessä hän oli vielä angrodyyni, eli sukupuoleton rouvasmies. VRuno-Matti, eli Mano-Rutti on sen sijaan raivoraitis mies!
Anonyymi kirjoitti:
Viina-Matti, eli Maana-vitti on viinan voimalla runoileva kaveri, jonka alkuperäinen nimi oli Viini-Mattu. Viiniä lipittäessä hän oli vielä angrodyyni, eli sukupuoleton rouvasmies. VRuno-Matti, eli Mano-Rutti on sen sijaan raivoraitis mies!
Onko tämä varmaa tietoa. Toki tiedetään, että Viina-Matti taisi olla viinaan menevä mies, mutta oliko hänen lempinimensä todella ollut joskus Viini-Mattu? Ja miksi?
RunoMatti kirjoitti:
Onko tämä varmaa tietoa. Toki tiedetään, että Viina-Matti taisi olla viinaan menevä mies, mutta oliko hänen lempinimensä todella ollut joskus Viini-Mattu? Ja miksi?
Tarkistin faktat. Viina-Matti ei ollutkaan viinaan menevä mies. Hänen koko nimensä oli Matti Viinamaa ja siitä tuo nimi. Olen usein luullut, että hän sai nimensä, koska lipitti niin paljo viinaa.
- Anonyymi
Vithu teidän lestakirjoittajien kanssa, puhukaa edes haapaveteläistä, eikä tuota siansaksaa
Anonyymi kirjoitti:
Vithu teidän lestakirjoittajien kanssa, puhukaa edes haapaveteläistä, eikä tuota siansaksaa
Mikä on haapaveteläinen. Haapavetinen se on. Runous se on, joka jyllää. Onhan sanottu, että kynä on miekkaa mahtavampi.
Aiempi aatokseni oli, että tämä runo on taidettu kirjoittaa miestä väkevämmän turvin. Sanoma kun ei aukene ainakaan ensimmäisillä yrittämillä. Äkkiseltään kuulostaa sekaiselta mukinoinnilta, eli ikään kuin merkityksetöntä soopaa. Kun tätä runoa lähestyy sopivasti makustellen, tulee huomanneeksi väkisin, että tässä taitaa sittenkin olla jotain ideaa. Ehkä tähän kiteytyy joku syvä ydin. Tiedä sitä, mutta kun tätä useita kertoja makustelee suussa, tää alkaa kuulostaa varsin mukiin menevältä runoudelta. Nyt ei kuitenkaan mietitä sitä, mikä tämän runon sanoma on. Onko sitä edes? Voi olla, tai sitten olla olemattakin. Joka tapauksessa tämä runo alkaa vaikuttaa, sanoisko aika kekseliäältä. Oletteko te muut samaa mieltä?
- Anonyymi
Loreem ipsum, totesi eräs kaunis runo
Kuin liirum laarumia silleen puno.
Hep hei ja helileijaa
Haapavesi heijaa!
Otaksu pari kantasanaa
Ja sitten vain hanaa
O habahei, habakuk jalituli lei
Onnekseen vei! - Anonyymi
Ojakylälle on ilmestynyt uusi "runonikkari".
Entinen jo aikoja edesmennyt, oli todella taitava kynämies.
Pitäisi laittaa kansien väliin noita julki lausuttuja tekeleitä. Haapavesi on kaunis monessa mielessä. Etenkin Suomen kielessä, kun sanotaan haapavetinen, eikä vetelä tai jotain sinne päin. Suomen kieli on tosi rikas kieli näin kaikkinensa. Siitä kannattaa olla iloinen, että meille on annettu näin kaunis kieli!
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1942035
- 1331128
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34711ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522