Kaunis Haapaveemme!

Soijos riemulaulu.
Kuin maisemataulu.
Kun katsoo mielellä jalolla,
on kauniin mäen talolla.
Oiva kirsikka kakussa!

Haapavesi monessa mukana!
Folkitkin pian soi. Riemulaulut kaikukoon
tulkoon lunta tupaan, minä en
jää nyt tuleen makaamaan…
Kun aika on….
Lähteä ja tulla. Täällä minä viihdyn.
Kaunis Haapaveemme!

21

1151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Runo Maatti
      On Paras
      Kanteleettaremme!

      • Anonyymi

        Paras kantelettaremme tättää tättärää ja römppää täpättiä! Kansa huutaa että tätä lisää tättärää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras kantelettaremme tättää tättärää ja römppää täpättiä! Kansa huutaa että tätä lisää tättärää!

        Lärpätti suuhunsa tärpättiä ja säpettiä veljemme karhumieli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lärpätti suuhunsa tärpättiä ja säpettiä veljemme karhumieli.

        Tää runo on ytimekkyydessään aika soppeli. Vaikka en tosin ymmärrä noita kaikkia sanoja, mutta jotain tässä on sellaista, joka sytyttää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paras kantelettaremme tättää tättärää ja römppää täpättiä! Kansa huutaa että tätä lisää tättärää!

        Tässä on jotain säröä, joka ei soinnu silleen sujuvasti, mutta hyvää ainesta silti! Säröjä kun saisi vähän hiottua, niin tästäkin tulisi todellinen timantti!


    • Anonyymi

      Kaunis runo. Voisko sanoa että tuossa on sointia joka lisää hyvinvointia.
      Jep jep. Haapaveellä sitä tarvitaan. Monilla nimittäin kouvaa ja houvaa, mutta tällainen sopiva runous auttaa vaivaan ku vaivaan. Loppuu puuppaukset, kouvaamiset, heijaamiset ja houvaamiset!

      • Mitä tarkoittaa kouvaaminen? Minua kiinnostaisi tietää. Ehkä se on selitetty täällä, mutta kysympä nyt itsekin. Olen nimittäin miettinyt sen sanan merkitystä....


    • Anonyymi

      Servoo niinkö ouvoo ja mukeloilleen kauloo sauloo hauloo 😂
      Lopputi tutilullaa hapituilleen hepsis tuta makimoilleen hapsis 🤣

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/5559487/viina-matti
        ----

        Viina-Matti, eli Maana-vitti on viinan voimalla runoileva kaveri, jonka alkuperäinen nimi oli Viini-Mattu. Viiniä lipittäessä hän oli vielä angrodyyni, eli sukupuoleton rouvasmies. VRuno-Matti, eli Mano-Rutti on sen sijaan raivoraitis mies!


      • Tuo on taidettu luikauttaa viinan voimin?


      • RunoMatti
        Anonyymi kirjoitti:

        Viina-Matti, eli Maana-vitti on viinan voimalla runoileva kaveri, jonka alkuperäinen nimi oli Viini-Mattu. Viiniä lipittäessä hän oli vielä angrodyyni, eli sukupuoleton rouvasmies. VRuno-Matti, eli Mano-Rutti on sen sijaan raivoraitis mies!

        Onko tämä varmaa tietoa. Toki tiedetään, että Viina-Matti taisi olla viinaan menevä mies, mutta oliko hänen lempinimensä todella ollut joskus Viini-Mattu? Ja miksi?


      • RunoMatti kirjoitti:

        Onko tämä varmaa tietoa. Toki tiedetään, että Viina-Matti taisi olla viinaan menevä mies, mutta oliko hänen lempinimensä todella ollut joskus Viini-Mattu? Ja miksi?

        Tarkistin faktat. Viina-Matti ei ollutkaan viinaan menevä mies. Hänen koko nimensä oli Matti Viinamaa ja siitä tuo nimi. Olen usein luullut, että hän sai nimensä, koska lipitti niin paljo viinaa.


      • Anonyymi

        Vithu teidän lestakirjoittajien kanssa, puhukaa edes haapaveteläistä, eikä tuota siansaksaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vithu teidän lestakirjoittajien kanssa, puhukaa edes haapaveteläistä, eikä tuota siansaksaa

        Mikä on haapaveteläinen. Haapavetinen se on. Runous se on, joka jyllää. Onhan sanottu, että kynä on miekkaa mahtavampi.


      • Aiempi aatokseni oli, että tämä runo on taidettu kirjoittaa miestä väkevämmän turvin. Sanoma kun ei aukene ainakaan ensimmäisillä yrittämillä. Äkkiseltään kuulostaa sekaiselta mukinoinnilta, eli ikään kuin merkityksetöntä soopaa. Kun tätä runoa lähestyy sopivasti makustellen, tulee huomanneeksi väkisin, että tässä taitaa sittenkin olla jotain ideaa. Ehkä tähän kiteytyy joku syvä ydin. Tiedä sitä, mutta kun tätä useita kertoja makustelee suussa, tää alkaa kuulostaa varsin mukiin menevältä runoudelta. Nyt ei kuitenkaan mietitä sitä, mikä tämän runon sanoma on. Onko sitä edes? Voi olla, tai sitten olla olemattakin. Joka tapauksessa tämä runo alkaa vaikuttaa, sanoisko aika kekseliäältä. Oletteko te muut samaa mieltä?


    • Anonyymi

      Loreem ipsum, totesi eräs kaunis runo
      Kuin liirum laarumia silleen puno.

      Hep hei ja helileijaa
      Haapavesi heijaa!

      Otaksu pari kantasanaa
      Ja sitten vain hanaa

      O habahei, habakuk jalituli lei
      Onnekseen vei!

      • Aika naseva runo ☺️


    • Anonyymi

      Ojakylälle on ilmestynyt uusi "runonikkari".

      Entinen jo aikoja edesmennyt, oli todella taitava kynämies.

      Pitäisi laittaa kansien väliin noita julki lausuttuja tekeleitä.

    • Haapavesi on kaunis monessa mielessä. Etenkin Suomen kielessä, kun sanotaan haapavetinen, eikä vetelä tai jotain sinne päin. Suomen kieli on tosi rikas kieli näin kaikkinensa. Siitä kannattaa olla iloinen, että meille on annettu näin kaunis kieli!

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe