@ tämä on siis miukumauku ei mikkään juntti ÄT! Seppo ät sepäse.fi vaan oikea tapa lausua on Seppo Miukumauku sepäse.fi
Kyseinen merkki lausutaan Miukumauku
78
272
Vastaukset
- Anonyymi
Se on pyöreä a.
- Anonyymi
Ruotsalaiset kutsuvat sitä Snabel-a tai kanelbulle
Saksalaiset: klammeraffe tai Adresszeichen
Ranskaksi se on arobase tai arrobase
Espanjalaiset kutsuvat puolestaan: arroba
Venäjäksi se on hauva tai koira собачка собака
Juntti se on koska merkitys on olla jossakin, siis palvelimella osoitteessa.
Seppo seppäse.fi:ssä
taukkigooglemail.com:issa
Napakoita nimiä ovat miuku, miumau tai kissanhäntä.
- Anonyymi
miukumauku kuulostaa liian suomalaiselta. ÄT on taas englantia ja paljon coolimpi
- Anonyymi
"miukumauku kuulostaa liian suomalaiselta." Ja tosi juntilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SELVÄ siis se sanotaan ät-coolimpi
ei siis Miukumauku
kiitos
t. Avaaja - Anonyymi
Ät ei ol englanniksi " ja paljon coolimpi"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se miukumauku jota 90-luvulla kuuli naistoimittajien suusta on tosi ÄMMÄMAINEN!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SELVÄ siis se sanotaan ät-coolimpi
ei siis Miukumauku
kiitos
t. AvaajaÄlä yritäkkään esiintyän minuna ketjunnaloittajana. Jos miukumauku ei kelpaa niin sano vaikka Snabel-a.
Suomalainen sanoo Suomessa miukumauku. Junttia on nimen omaan käyttää ÄT suomenkielisessä puheessa. Mä oon niin cosmopoliit stadist ja bamlaa mitää miukumaukuja.
Minulle ainakin koulussa opetettiin @ miukumauku ja på svenska Snabel-a. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä yritäkkään esiintyän minuna ketjunnaloittajana. Jos miukumauku ei kelpaa niin sano vaikka Snabel-a.
Suomalainen sanoo Suomessa miukumauku. Junttia on nimen omaan käyttää ÄT suomenkielisessä puheessa. Mä oon niin cosmopoliit stadist ja bamlaa mitää miukumaukuja.
Minulle ainakin koulussa opetettiin @ miukumauku ja på svenska Snabel-a.Ruotsinkielisille on oma palsta, voit mennä sinne.
- Anonyymi
Minun mielestä se on kihara a.
- Anonyymi
olipa se miukumauku ihan mikä tahansa niin työnnä se sinne minne päivä ei paista
- Anonyymi
No miten sitten saan sähköpostia, jos jätän miukumaukumerkin pois?
- Anonyymi
Sinun nimesi lausutaan mulkunauku.
- Anonyymi
Saanko varastaa ton biisinini nimeksi?
- Anonyymi
Riita poikki ja jos ei miukumauku kelepaa niin sähköposti a. Sehän kertoo suoraan mistä on kysymys.
- Anonyymi
Miksk sitä muuttamaan. Ainahan se on ollut miukumauku (@). Sähköposti a toki myös kuvaava. Jos se on joku lausujasta riippuen et at, ät sekoottaa sen ookeaan et merkkiin (&) helposti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksk sitä muuttamaan. Ainahan se on ollut miukumauku (@). Sähköposti a toki myös kuvaava. Jos se on joku lausujasta riippuen et at, ät sekoottaa sen ookeaan et merkkiin (&) helposti.
Mistä ihmeestä jonkun miukumaukun tietää, joka ei ole käyttänyt sähköpostia. Eikö tuo säköposti a ole juuri se oikea suomalainen sana. Vaikka häkkyrältähän tuo näyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä ihmeestä jonkun miukumaukun tietää, joka ei ole käyttänyt sähköpostia. Eikö tuo säköposti a ole juuri se oikea suomalainen sana. Vaikka häkkyrältähän tuo näyttää.
Oishan se, mutta käytetäänkö sitä. Juntit koittaa olla cool ja hokea Suomessakin Ät, et, at…
Koulussa opin miukumauku ei siellä sanottu ättiä. Sähköposti a ois kyllä kaikista kuvaavin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka moni sanoo sähköposti-a? Miukumauku on yleinen ja ät myöhemin suomenkieleen tullut sekava ja typerä. Olen samaa mieltä sen pitäisi olla puhekielessä sähköposti-a tai vanha kunnon miukumauku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oishan se, mutta käytetäänkö sitä. Juntit koittaa olla cool ja hokea Suomessakin Ät, et, at…
Koulussa opin miukumauku ei siellä sanottu ättiä. Sähköposti a ois kyllä kaikista kuvaavin.Eikä myöskään ole Ät vaan at
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä myöskään ole Ät vaan at
Alunperin se oli atta
- Anonyymi
Mitä vikaa vanhassa kunnon aliskantissa on?
- Anonyymi
Ei se voi olla "miukumauku".
Minusta merkki näyttää sateenvarjolta, josta on varsi väännetty puolikierrokselle.
Se voisi olla "sontikka" tai"ampreloo"- Anonyymi
Tämäkin näyttää samalta:
https://m.media-amazon.com/images/I/61uIMzjCBHL._AC_SL1500_.jpg
Jotkut sanoo "kissanhäntä".
- Anonyymi
Miukumauku on turhan pitkä, kissakin olisi lyhyempi sana.
- Anonyymi
Sepese mauku?
- Anonyymi
Mikä miukumauku? Ei sellaista sanaa käytetä. Se on ät.
- Anonyymi
Mikä ihmeen ät? Eihän se kuvaa mitenkään @ merkkiä. Mie olen kuullut miukumauku sanaa paljon ennen ÄT!
Ät kuulostaa joltain kärpäsen suusta sylkemiseltä. - Anonyymi
Ät sanaa ei käytetä englannissa eikä missään muuallakaan, miksi tuota pitäisi alkaa Suomessa hokemaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen ät? Eihän se kuvaa mitenkään @ merkkiä. Mie olen kuullut miukumauku sanaa paljon ennen ÄT!
Ät kuulostaa joltain kärpäsen suusta sylkemiseltä.Todella typerää: ensin miuku ja sitten vielä mauku ikäänkuin ei ensimmäinen piisaisi.
Lasten suusta tollasia kuulee....kas kun ei silirimpsis.
- Anonyymi
Kaikki mikä menee pidemmän tai vaikeamman kautta, on narsistille haaste, ja hän vaatii sitä kaikille.
- Anonyymi
Suomenkielessä @ on miukumauku ennen kuin osa alkoi hokemaan ÄT.
Nykyään se vois vakiintua sähköposti-a muotoon. Kuvaavin ja selkein.
Ruotsissakik hoetaan Snabel a ei mitään ÄT. Miksi Suomessakaan. Englanniksinvoi sit sanoa commercial at tai address sign. Toisetku vielä lausuu ton suomessa ET j eli & Toi merkki kuulu sähköposti osoitteeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomenkielessä @ on miukumauku ennen kuin osa alkoi hokemaan ÄT.
Nykyään se vois vakiintua sähköposti-a muotoon. Kuvaavin ja selkein.
Ruotsissakik hoetaan Snabel a ei mitään ÄT. Miksi Suomessakaan. Englanniksinvoi sit sanoa commercial at tai address sign. Toisetku vielä lausuu ton suomessa ET j eli & Toi merkki kuulu sähköposti osoitteeseen.Joo toi @-merkki kuuluu sähköpostiosoitteeseen.
- Anonyymi
hashtag on RISUAITA
- Anonyymi
Se voi olla hässäkkäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se voi olla hässäkkäkin.
Voisi sitä nimittää tuheroksikin.
- Anonyymi
Saahan sen lausua vaikka welcometozimbabweandhaveaniceholiday. At on vaan helpompi kuulla ja ymmärtää, jos sanoo että pappi on miukumauku kirkossa vs. priest is at the church, ehkä se selventää asiaa.
- Anonyymi
Mutta miukumauku tai sähköposti a sanasta tajuaa tarkoitettavan tätä merkkiä @
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta miukumauku tai sähköposti a sanasta tajuaa tarkoitettavan tätä merkkiä @
Kyllä kommpaan edellistä.
AT käytetään Englanninkielessä ei Suomen tai Ruotsin.
- Anonyymi
Ät ät ät ät ät ät!
Se se on.- Anonyymi
Ät = syödä. Ei mikään miukumaukulle korvaava sanonta.
- Anonyymi
Vain englanniksi ja sielläkin se on At. Suomalainen sanoo suomekaibmiukumauku tai sähköposti-a.
- Anonyymi
Mikä ihmeen miukumauku?
- Anonyymi
@ tuo merkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
@ tuo merkki.
Se on kissa.
- Anonyymi
Domain olisi oikea
- Anonyymi
Pienet on murheet
- Anonyymi
Jokainen tavallaan muistakun meillepäin tuli eka citymerket 90-luvulla niin osa vanhemmasta väestä lausui sen kitymarketti.
- Anonyymi
ÄT se on!
ÄT on sopivan lyhyt ja iskevä.- Anonyymi
Mitä ÄT tarkoittaa?
- Anonyymi
Suomeksi se on Miukumauku tai sitten Sähkoposti a.
- Anonyymi
Vanha vastaus vanhaan kiistaan,,,
https://www.kielikello.fi/-/at-merkk-1- Anonyymi
SUOMESSA TULEE KÄYTTÄÄ SUOMALAISTA SANAA EI brittien Ättiä. Jos puhutaan engelskaa niin käytetään ät. Jos Miuku... sano mieluummin, vaikka täällä ehdotettu sähköposti-a. På svendka Snabel a
- Anonyymi
Kyllä Suomalainen tietää asiat.
- Anonyymi
- Anonyymi
Miukumauku sulla on housuissasi.
@ on at.- Anonyymi
Elämme Suomessa ja suomeksi se on Miukumauku ja englanninkieliselle lausutaan Ät.
Mikä ihmeen at? Joa miukumauku ei suuhusi taivu sano edes Sähköposti a. Silloin tajuaa heti.
Jokunsanoo sulle sulle sähköposti osoitteen. Janna. Kihottajatgeemail.com no ei mene viestiä perille sähköposti a tai miukumauku tajuaa heti @ - Anonyymi
@ Lausutahan Miuku Mauku.
Miukumauku on se alkuperäinen, jonka jälkeen jotkut mä bamblaan vaan englanniks stadilaiset alkoivat tunkemaan tilalle At.
Tietoa @-merkistä ja sen nimestä
https://urbaanisanakirja.com/word/miukumauku/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
@ Lausutahan Miuku Mauku.
Miukumauku on se alkuperäinen, jonka jälkeen jotkut mä bamblaan vaan englanniks stadilaiset alkoivat tunkemaan tilalle At.
Tietoa @-merkistä ja sen nimestä
https://urbaanisanakirja.com/word/miukumauku/Vain urbaanisanakirjan vuoden 2008 määritelmä.
Rakkaalla lapsella on monta arkinimeä, artikkeli kielikellosta vuodelta 1998.
https://www.kielikello.fi/-/at-merkk-1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain urbaanisanakirjan vuoden 2008 määritelmä.
Rakkaalla lapsella on monta arkinimeä, artikkeli kielikellosta vuodelta 1998.
https://www.kielikello.fi/-/at-merkk-1MIUKU MAUKU on fakiintunut käyttönimi. Miksi siitä luopua pitäisi.
- Anonyymi
Ruotsissa merkki lausuttiin sähköpostin alkuaikoina "kanelbulle", mikä hämäsi nuorta ohjelmoijaa. Ajattelin ensin, että onpa outo sukunimi.
Kalle Kanelbulle företag.se- Anonyymi
Keksitkö itse koko jutun? Ikinä kuullukkaan kanelipulla nimeä käytettävån @-merkistä.
- Anonyymi
Sanokkaa vaan rohkeasti miukumauku. Ei tarvi hävetä ja piiloutua jenkkiä At taakse.
- Anonyymi
Just näin. Aina ollu miukumauku ja on sitä jatkossakin.
- Anonyymi
Miekin sanon aina MiukuMauku enkä mittää ät paitsi englantiapuhuessa.
- Anonyymi
Sama itellä.
- Anonyymi
Meidän kissa on miuku mauku.
- Anonyymi
...kaikesta sitä ... muuten pottumaito on uusista perunoista makiampaa ...
- Anonyymi
Maalla käytetään miukumaukuja ja kaupunkeissa ättiä.
- Anonyymi
Ät sanoma ko puhuma englantia. Suomeksi lausuma Miukumauku. Merkityksen tajuaa lapdi ja vanhuskin eikä ala tunkea &-merkkiä. Jhonsson &(ät) Jhonsson kuten moni Suomessa tuonkin lausuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ät sanoma ko puhuma englantia. Suomeksi lausuma Miukumauku. Merkityksen tajuaa lapdi ja vanhuskin eikä ala tunkea &-merkkiä. Jhonsson &(ät) Jhonsson kuten moni Suomessa tuonkin lausuu.
Niinpä. Kaikki ton miukumauku ymmärtää. Ennen ainaki koulussa opetettiin laisumaan @ = miukumauku ja se luontevasti taipuu suuhun, kuten At tulee luonnostaan englantiapuhuessa.
- Anonyymi
Tietääkö kukaan olnko jossain kahvi tarjouksessa?
- Anonyymi
Maukuva miuku tietää.
- Anonyymi
"At" eli "ät" on se miten se kansainvälisesti lausutaan. Ei mitään junttiuteen viittaavaa, siis.
https://www.compart.com/en/unicode/U+0040 - Anonyymi
Miuku maku?
Kuka se on jäänyt 90-luvulle?
🤣👀 - Anonyymi
På svenska är det "kanelbulle".
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei833739Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1071114
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165865- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745