Huomenta auringon paisteista

Minulla on limerenssi. Siinä tilassa aivot valehtelevat sinulle, että se ihastus rakastaa sinua, vaikka todellisuudessa on torjunut jo monta kertaa. Taikka ei ota ainakaan ikinä sinuun yhteyttä. Koskaan et viereltäsi häntä löydä. Mutta pääsi haluaa vain näin uskotella loputtomiin. Kitos ja anteeksi. ☕

116

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huomenta Rinssi. Tsemppiä sinne! Kyllä se siitä iloksi muuttuu.

    • Limerenttejä aivoja on helppo ruokkia. Lukemalla palstaa ja kuvittelet löytäväsi hänen sinulle tarkoitettuja viestejä, vastauksista aloituksisi puhumattakaan. Kuvat ovat otettu tietysti juuri sinua ajatellen, sanoo limerentti pääkoppa, kun stalkkaat.

      • Anonyymi

        Mulla on ihan sama ”ongelma” kuin sulla :/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ihan sama ”ongelma” kuin sulla :/

        Vähän luulen, että melko monella tänne eksyvällä on tuo "ongelma".


    • Anonyymi

      Tiedätkö miksi epäilen sinua välillä täysin keksityksi hahmoksi? Kun välillä olet näin fiksu vaikka edellisenä yönä olet sekoillut palstalla aamutunneille asti.

      • Tiedätkö, että kun ihmiseltä menee hermot, siltä sumenee myös järki. Olen oikea ihminen en mikään hahmo. Kirjoitan omana itsenäni.


      • PalstaRinssi kirjoitti:

        Tiedätkö, että kun ihmiseltä menee hermot, siltä sumenee myös järki. Olen oikea ihminen en mikään hahmo. Kirjoitan omana itsenäni.

        Olin myös ottanut vähän alkoholia... Yksinäisyyteen.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Olin myös ottanut vähän alkoholia... Yksinäisyyteen.

        Hyvä välillä pitää nollata pääkoppa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä välillä pitää nollata pääkoppa

        Ei se mitään nollaamista ollut, kun en ollut missään humalassa edes. Siemailin vaan tuon valhalla pullon pohjilla olevat hitaasti yön kuluessa.


      • Anonyymi

        Masennus ja paha ihastus voivat yhdessä aiheuttaa myös sellaista, kun mielialat voivat heitellä todella voimakkaasti. Toki pelkkä masennuskin aiheuttaa heittelyä ja vastinetta saava ihastus voi tehdä olosta stabiilin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Masennus ja paha ihastus voivat yhdessä aiheuttaa myös sellaista, kun mielialat voivat heitellä todella voimakkaasti. Toki pelkkä masennuskin aiheuttaa heittelyä ja vastinetta saava ihastus voi tehdä olosta stabiilin.

        No sellaistahan tässä olen potenutkin. Ihastusta ja sen jälkeen masennusta. En pysty edes kuvittelemaan millaista olisi saada vastinetta ihastumiselle. Ikinä ei näytä tapahtuvan sellaista minulle. Se olis ihan liian hyvää minulle.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        No sellaistahan tässä olen potenutkin. Ihastusta ja sen jälkeen masennusta. En pysty edes kuvittelemaan millaista olisi saada vastinetta ihastumiselle. Ikinä ei näytä tapahtuvan sellaista minulle. Se olis ihan liian hyvää minulle.

        Tämä selittää sitten asioita, koska monet jutut ovat olleet samankaltaisia omien ajatusteni kanssa. Toki itselläni heittely ei ollut ihan niin vahvaa, vaikka sitä tapahtuikin paljon. Ehkä tilannetta auttoi myös se, etten ajatellut hänen olevan minusta kiinnostunut, vaan lähinnä neutraalisti suhtautuva.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä selittää sitten asioita, koska monet jutut ovat olleet samankaltaisia omien ajatusteni kanssa. Toki itselläni heittely ei ollut ihan niin vahvaa, vaikka sitä tapahtuikin paljon. Ehkä tilannetta auttoi myös se, etten ajatellut hänen olevan minusta kiinnostunut, vaan lähinnä neutraalisti suhtautuva.

        Limerenssissä aivot keksii tarinaa ja valeita siitä, että se toinen on sittenkin kiinnostunut sinusta, vaikka ei siltä todellisuudessa näytäkään.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        No sellaistahan tässä olen potenutkin. Ihastusta ja sen jälkeen masennusta. En pysty edes kuvittelemaan millaista olisi saada vastinetta ihastumiselle. Ikinä ei näytä tapahtuvan sellaista minulle. Se olis ihan liian hyvää minulle.

        Sinulla oli aikanaan mahdollisuus kaikkeen hyvään yhdessä, mutta et halunnut sittenkään. Nimimerkitön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla oli aikanaan mahdollisuus kaikkeen hyvään yhdessä, mutta et halunnut sittenkään. Nimimerkitön.

        Edelleen haluaisin. Ihana olet.😊


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Edelleen haluaisin. Ihana olet.😊

        Miksi ei silloin, kun oli mahdollisuus? Mikä nyt olisi parempi tai paremmin? Nimimerkitön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei silloin, kun oli mahdollisuus? Mikä nyt olisi parempi tai paremmin? Nimimerkitön.

        Minua ei enää jännitä niin paljon. Osaan olla luonnollisempi. oma itseni enemmän. Sinäkin varmaan. 😊


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Minua ei enää jännitä niin paljon. Osaan olla luonnollisempi. oma itseni enemmän. Sinäkin varmaan. 😊

        Minä olen ollut aina minä niin hyvänä, kuin pahanakin. Voin sanoa, että annoin osaltani suhteelle paljon, mutta sen rakentamiseen tarvitaan kaksi. Osaltasi ei ollut silloin oikea aika. Nimimerkitön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ollut aina minä niin hyvänä, kuin pahanakin. Voin sanoa, että annoin osaltani suhteelle paljon, mutta sen rakentamiseen tarvitaan kaksi. Osaltasi ei ollut silloin oikea aika. Nimimerkitön.

        Nyt aika tuntuisi oikeammalta.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Nyt aika tuntuisi oikeammalta.

        Monta asiaa on ehtinyt muuttua. Vähäpuheiseksi heittäydyit. Nimimerkitön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monta asiaa on ehtinyt muuttua. Vähäpuheiseksi heittäydyit. Nimimerkitön.

        Varmasti on moni asia muuttunut. Sinulla varsinkin. Minulla ei ehkä niin paljon kuitenkaan. Näistä olisi mukavampi keskustella ihan kahden kesken.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Varmasti on moni asia muuttunut. Sinulla varsinkin. Minulla ei ehkä niin paljon kuitenkaan. Näistä olisi mukavampi keskustella ihan kahden kesken.

        En tiedä ja en osaa sanoa miksi nyt tuli tunne, että pitää käydä täällä, koska en ole sitten sen jälkeen vieraillut. Lupasin pitää yhteyttä. Muistan antamani lupauksen, mutta sinulta tuli selkeä kielto olla yhteydessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä ja en osaa sanoa miksi nyt tuli tunne, että pitää käydä täällä, koska en ole sitten sen jälkeen vieraillut. Lupasin pitää yhteyttä. Muistan antamani lupauksen, mutta sinulta tuli selkeä kielto olla yhteydessä.

        Olet varmaan erehtynyt ihmisestä. Minua on kielletty ottamasta yhteyttä erääseen josta olen aina tykännyt. Olen tätä kieltoa kunnioittanut. En silti ole lakannut tykkäämästä ja kaipaamasta.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Olet varmaan erehtynyt ihmisestä. Minua on kielletty ottamasta yhteyttä erääseen josta olen aina tykännyt. Olen tätä kieltoa kunnioittanut. En silti ole lakannut tykkäämästä ja kaipaamasta.

        Sovitaan sitten niin. Nimimerkitön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sovitaan sitten niin. Nimimerkitön.

        Mitä sillä tarkoitat? En minä ole koskaan kieltänyt ottamasta yhteyttä. Päinvastoin, olen aina toivonut että otettaisiin. Nähtäisiin ja kuultaisiin.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Mitä sillä tarkoitat? En minä ole koskaan kieltänyt ottamasta yhteyttä. Päinvastoin, olen aina toivonut että otettaisiin. Nähtäisiin ja kuultaisiin.

        Rikkinäinen puhelin oli meillä ja ei ole muuttunut juupas eipäs ymmärtämättömyys. Äijänlahti Ihmeessä. Nimimerkitön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rikkinäinen puhelin oli meillä ja ei ole muuttunut juupas eipäs ymmärtämättömyys. Äijänlahti Ihmeessä. Nimimerkitön.

        Niin no, vähän niin kuin lähtöruudussa uudelleen nyt. :)


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Niin no, vähän niin kuin lähtöruudussa uudelleen nyt. :)

        En tiedä ruudusta ja mitä ajattelet, koska en saanut vastaustani. Nimimerkitön.


    • Anonyymi

      Mukavaa päivää sinulle PalstaRinssi. Rakkaus on ihana juttu elämässä.

      • Rakkaus on joo ihana juttu, silloin kun se on molemminpuolista. Tässä minun tilanteessa se ei ole kuin minulla vain, ja se on vaan tuskaa.


    • Anonyymi

      Vaikutat rinssi joltain karikatyyriltä. Olethan sinä tavallaan myös viihdyttävä. Tuollaisia suuria persoonia tarvitaan. Ihmiset voivat turvallisesti jutella kanssasi. Olet monelle yksinäiselle se ainoa joka puhuu heille ja ainoa ilo. Hällä väliä ihastuksellesi. Ilahdutat monia muita jos myös ärsytät.

      • En ole mikään keksitty hahmo kuitenkaan. Aitoa on ollut minun kaipaukseni. Mutta yksipuolista selvästikin. Se kuitenkin satuttaa minua, kun huomaan että täällä minua vaan pidetään viihdykkeenä. Olen kuintenkin palstalle tullut siinä toivossa että se rakkaus olisi ollut todellista.


      • PalstaRinssi kirjoitti:

        En ole mikään keksitty hahmo kuitenkaan. Aitoa on ollut minun kaipaukseni. Mutta yksipuolista selvästikin. Se kuitenkin satuttaa minua, kun huomaan että täällä minua vaan pidetään viihdykkeenä. Olen kuintenkin palstalle tullut siinä toivossa että se rakkaus olisi ollut todellista.

        Ja se on minun polttoaineena täällä ollut. Jos se ehtyy, niin ehtyy minun motiivini "viihdyttää" teitä.


    • Anonyymi

      Olen kokenut saman. On varmaan yleistä ehkä evoluution keino yrittää pitää ihminen elossa että joku muka rakastaisi häntä ja saisi syyn elää

      • Ei, vaan aivot antavat jatkuvasti ihastuneelle signaalia, että tuo hän on se sinun naisesi. Mene ja ota hänet nyt... Miksi et tee mitään? halooo! Ja tuota se jankkaa niin kauan kunnes jotain tapahtuu oikeasti. Mutta ei lopeta vaikka jotain teetkin jos lopputulos ei miellytä, kun aivoissa on jostain syystä, en tiedä mistä syystä tarkalleen, se limerentti tila.


      • Olet kokenut saman. Miten se meni sinulla ohitse?


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Ei, vaan aivot antavat jatkuvasti ihastuneelle signaalia, että tuo hän on se sinun naisesi. Mene ja ota hänet nyt... Miksi et tee mitään? halooo! Ja tuota se jankkaa niin kauan kunnes jotain tapahtuu oikeasti. Mutta ei lopeta vaikka jotain teetkin jos lopputulos ei miellytä, kun aivoissa on jostain syystä, en tiedä mistä syystä tarkalleen, se limerentti tila.

        Tämä ei ole sitten sa kuin minulla. Tuo että ihastuu toiseen ja se ei tykkää on ikävä kokemus. En ole kokeillut koskaan kertoa ihastuksille varsinkaan sille ensimmäiselle tunteistani mitään. Joku vaan estää sen. Olen ajatellut sen johtuvan uskonnosta jota lapsena jo opetettiin ja raamatussa olevista kertomuksista kuten että tekee hyvin jos ottaa vaimon jos ei tekee paremmin. Olen joskus ajatellut uskonnon pilanneen elämäni. Mutta tuo ns.aikuisviihde voi välillä olla iljettävää siltä ei voi välttyä. Voithan lukea sinäkin. Minä elelen eläkkeellä otan sopivasti alkoholia luen nettiä ja kuuntelen radiota siinä päivät menee lääkettä käytän kokeilin varovasti ensin käykö alkonkanssa. Nuo ikivanhat viisaudet pyhissä kirjoituksissa niiden kanssa menee aika ihan mukavasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei ole sitten sa kuin minulla. Tuo että ihastuu toiseen ja se ei tykkää on ikävä kokemus. En ole kokeillut koskaan kertoa ihastuksille varsinkaan sille ensimmäiselle tunteistani mitään. Joku vaan estää sen. Olen ajatellut sen johtuvan uskonnosta jota lapsena jo opetettiin ja raamatussa olevista kertomuksista kuten että tekee hyvin jos ottaa vaimon jos ei tekee paremmin. Olen joskus ajatellut uskonnon pilanneen elämäni. Mutta tuo ns.aikuisviihde voi välillä olla iljettävää siltä ei voi välttyä. Voithan lukea sinäkin. Minä elelen eläkkeellä otan sopivasti alkoholia luen nettiä ja kuuntelen radiota siinä päivät menee lääkettä käytän kokeilin varovasti ensin käykö alkonkanssa. Nuo ikivanhat viisaudet pyhissä kirjoituksissa niiden kanssa menee aika ihan mukavasti.

        Lääkäriltä kannattaa aina lääkkereseptin saadessa tiedustella, minkä kanssa se lääke käy ja minkä kanssa ei. Raamattua täytyisi itsekin lueskella enemmän, vaikka en niin kovin kristinuskoinen olekaan, se kiinnostaa silti jossain määrin. Onhan siinä paljon viisaita sanoja ja hyviä elämän ohjeita. Hyvää yötä sinullekin.


    • Anonyymi

      Ei ole vilä mennyt ohitse aina vaan erikoisempia yrityksiä aivot kehittää joskus se rasittaa enemmän ja joskus vähemmän. Ehkä parempi että totuutta ei tiedä.

    • Anonyymi

      Tarkoitan että kokenut jotain samanlaista. Limerensistä en tidä mitään pitää varmaan netitä etsiä. Onko se joku diagnoosi.

      • Kannattaa lukea aiheesta, jos et tiedä. Diagnoosi se ei taida olla, kun kysyin asiasta psykologilta, eikä se tiennyt mikä se on ja mitä tarkoittaa... Olin vähän hämmentynyt siitä.


      • Anonyymi

        Tämä palsta taas muistutti siitä. Ajattemin että pitää vilkaista tätäkin palstaa. Nyt on vuosi mennyt.ei pääse unohtumaan nämä kirjainjutut sai sen aikaan. Voi sanoa ei se unohdu ei ees haalistu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä palsta taas muistutti siitä. Ajattemin että pitää vilkaista tätäkin palstaa. Nyt on vuosi mennyt.ei pääse unohtumaan nämä kirjainjutut sai sen aikaan. Voi sanoa ei se unohdu ei ees haalistu.

        Tällainen tila voi kestää vuosiakin, ilman että tulee minkäänlaista responsea siltä toiselta. Siihenhän tämä perustuukin, siihen vastaamattomuuteen. Vähän kuin stressitila, joka ei raukea.


    • Anonyymi

      Sivusta. Tunnistan kokeneeni limerenssin. Tämän julkitulon myötä. Kiitos siitä, löysin samaistumispintaa sinun juttuja lukiessa. Huonot kokemukset irtautti minut siitä yhtä helposti, kuin sen omin itseeni. Erehdyin toisesta, olin liian ymmärtäväinen ja annoin anteeksi paljon kokemaani. Paljon oli peliä myös toisella ja huonoja tuntemuksia, pelasi lopuksi likaista peliä minun pään menoksi.

      Hyvä uskoinen lähtee tällaiseen helpommin mukaan, huonot kokemukset tosin opettaa, eikä sen jälkeen toista samaa uudelleen. Olen kieltänyt tämän jälkeen muutamia lähestymisyrityksiä naisilta. Vaikea luottaa, kun aiempi meni metsään näin. Samaa suosittelen sinulle palstarinssi. En usko hyvään lopputulokseen sunkaan tapauksessa. Älä vello harhoissasi, koska hyvä toisen tuntemus olisi jo tavoittanut sinut.

      • Se ei vaan tee itsetunnolle yhtään hyvää, tajuta että olen ollut vain vastenmielinen kokemus tälle naiselle. Muutenkin kun olen niin herkkä ja kaikista hyvää uskova ja sitä toisille haluava. Mutta kilteimmät tässä maailmassa saa aina kärsiä kaikkein eniten. Onhan se nähty.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Se ei vaan tee itsetunnolle yhtään hyvää, tajuta että olen ollut vain vastenmielinen kokemus tälle naiselle. Muutenkin kun olen niin herkkä ja kaikista hyvää uskova ja sitä toisille haluava. Mutta kilteimmät tässä maailmassa saa aina kärsiä kaikkein eniten. Onhan se nähty.

        Kaikesta pitää kuitenkin ottaa opiksi, tuntuisi se kuinka epäreilulta tahansa.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Se ei vaan tee itsetunnolle yhtään hyvää, tajuta että olen ollut vain vastenmielinen kokemus tälle naiselle. Muutenkin kun olen niin herkkä ja kaikista hyvää uskova ja sitä toisille haluava. Mutta kilteimmät tässä maailmassa saa aina kärsiä kaikkein eniten. Onhan se nähty.

        Luulis ton vievän sua eteenpäin kuitenni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikesta pitää kuitenkin ottaa opiksi, tuntuisi se kuinka epäreilulta tahansa.

        Ottaa opiksi sen ettei enää lähesty ketään? Vielä parempi jos jättää ne ihastumisen tunteetkin heti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulis ton vievän sua eteenpäin kuitenni.

        Mihinkään vie. Täällä nytkin jumitan kotona... Kaikki vapaapäivät ovat ihan paskaa yksin olemista.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Mihinkään vie. Täällä nytkin jumitan kotona... Kaikki vapaapäivät ovat ihan paskaa yksin olemista.

        Oot kyllä outo heppu. Onko sulla joku muukin diagnoosi kun depis?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oot kyllä outo heppu. Onko sulla joku muukin diagnoosi kun depis?

        Ei ole muita diagnooseja. Mitä tarkoitat oudolla? Ei minulla ole mitään kavereita kenen kanssa mennä pihalle.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Ottaa opiksi sen ettei enää lähesty ketään? Vielä parempi jos jättää ne ihastumisen tunteetkin heti?

        Ei, ottaa opiksi, että tämä kokemus nyt oli tällainen ja se ei siitä enää muuksi muutu vaikka pahalta tuntuukin. Hän ei varmasti ollut ensimmäinen ihminen, josta olet elämäsi aikana kiinnostunut? Ei varmasti ole viimeinenkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, ottaa opiksi, että tämä kokemus nyt oli tällainen ja se ei siitä enää muuksi muutu vaikka pahalta tuntuukin. Hän ei varmasti ollut ensimmäinen ihminen, josta olet elämäsi aikana kiinnostunut? Ei varmasti ole viimeinenkään.

        Ei ollut ensimmäinen tietenkään, mutta suurin osa niistä joista kiinnostunut olen ollu, niissä on käynyt lähestulkoon samalla tavalla. Mitään kiinnostusta ei ole tullut takaisin. En usko että tulee ikänä muulloinkaan olemaan. En kiinnostu mistää läskeistä viiskymppisistä, jos niitä alat taas ehdottelemaan.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Ei ole muita diagnooseja. Mitä tarkoitat oudolla? Ei minulla ole mitään kavereita kenen kanssa mennä pihalle.

        Kyl pitäisi olla. Näkeehän ton.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Ei ollut ensimmäinen tietenkään, mutta suurin osa niistä joista kiinnostunut olen ollu, niissä on käynyt lähestulkoon samalla tavalla. Mitään kiinnostusta ei ole tullut takaisin. En usko että tulee ikänä muulloinkaan olemaan. En kiinnostu mistää läskeistä viiskymppisistä, jos niitä alat taas ehdottelemaan.

        Ja taas epäilen sinun vetävän vain jotain roolia, kun keskustelet tuohon sävyyn. Ei mulla muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyl pitäisi olla. Näkeehän ton.

        Voitte kiikuttaa minut jonnekin lataamoon. Taikka sähkötuoliin. Ihan miten vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas epäilen sinun vetävän vain jotain roolia, kun keskustelet tuohon sävyyn. Ei mulla muuta.

        En vedä mitään roolia usko jo... Tuohon sävyyn? Minulle on tultu niin monesti sanomaan, että katsele vaan niitä oman ikäisiäsi ja lässyn lässyn. Hitto sille mitään mahda jos kiinnostun nuoremmista taikka jos vain nuoremmat saa minut ihastumaan itseensä. Kai se on kuljettava joku huivi silmillä tästä lähin.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Ei ole muita diagnooseja. Mitä tarkoitat oudolla? Ei minulla ole mitään kavereita kenen kanssa mennä pihalle.

        Pihalle leikkimään?


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Voitte kiikuttaa minut jonnekin lataamoon. Taikka sähkötuoliin. Ihan miten vaan.

        Tulee mieleen jonkin sortin demoni. Oletko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulee mieleen jonkin sortin demoni. Oletko?

        En ole demoni. En tee pahaa ihmisille. Miksi kuvittelet minusta tuollaista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pihalle leikkimään?

        No vaikka leikkimäänkin, ihan miten vaan. Tuolla on paljon paikkoja missä voi käydä "leikkimässä", jos on se leikkikaveri.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        En ole demoni. En tee pahaa ihmisille. Miksi kuvittelet minusta tuollaista?

        Demoni henki. Voisitko olla vaikka riivattu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Demoni henki. Voisitko olla vaikka riivattu?

        Voi olla että masennus onkin sitä.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Voi olla että masennus onkin sitä.

        Ehdotan sielunhoitajaa. Kirkon sivuilta löytää numeroita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehdotan sielunhoitajaa. Kirkon sivuilta löytää numeroita.

        Ok. Pitää varmaan kokeilla sitäkin sitten.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Ok. Pitää varmaan kokeilla sitäkin sitten.

        Kokeile vain.


    • Anonyymi

      Olet kertonut käyväsi terapiassa. Oletko kertonut näistä kirjoituksistasi palstalle?

      • En ole terapiaan asti päässyt. Vain psykologilla ja siinä tunnin aikana on aika vaikeaa alkaa näistä tarkemmin kertomaan. Pitäisikö laittaa sille linkki tänne, että saa itse lukea?


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        En ole terapiaan asti päässyt. Vain psykologilla ja siinä tunnin aikana on aika vaikeaa alkaa näistä tarkemmin kertomaan. Pitäisikö laittaa sille linkki tänne, että saa itse lukea?

        Ei nyt ehkä linkkiä, mutta voisihan näiden kirjoitusten näkeminen vähän edesauttaa keskustelua sen psykologin kanssa. Jos kerran rehellisesti olet tänne asioita kertonut niin olet kertonut aika paljon ja vaihtelevasti tilanteestasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ehkä linkkiä, mutta voisihan näiden kirjoitusten näkeminen vähän edesauttaa keskustelua sen psykologin kanssa. Jos kerran rehellisesti olet tänne asioita kertonut niin olet kertonut aika paljon ja vaihtelevasti tilanteestasi.

        vaihtelevasti? Voisitko vähän tarkentaa jotain seikkoja, kun olet niin hyvin perillä? Jotain yhteenvetoa?


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        vaihtelevasti? Voisitko vähän tarkentaa jotain seikkoja, kun olet niin hyvin perillä? Jotain yhteenvetoa?

        Vaihtelevalla tarkoitan nyt sitä, että välillä kirjoitat hyvin optimistiseen sävyyn ja sitten välillä taas kirjoitat kuten viime yönä. En lue kaikkia aloituksiasi, enkä väitä olevani hyvin perillä. Koen jopa vaarallisena tai ainakin haitallisena alkaa jaella mitään keittiöpsykologien diagnooseja tai hoitokeinoja anonyymeillä palstoilla yhtään kenellekään.
        Mutta olen sitä mieltä, että jos käyt juttelemassa jollekin, voisi olla hyödyksi mainita näistä kirjoituksistasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtelevalla tarkoitan nyt sitä, että välillä kirjoitat hyvin optimistiseen sävyyn ja sitten välillä taas kirjoitat kuten viime yönä. En lue kaikkia aloituksiasi, enkä väitä olevani hyvin perillä. Koen jopa vaarallisena tai ainakin haitallisena alkaa jaella mitään keittiöpsykologien diagnooseja tai hoitokeinoja anonyymeillä palstoilla yhtään kenellekään.
        Mutta olen sitä mieltä, että jos käyt juttelemassa jollekin, voisi olla hyödyksi mainita näistä kirjoituksistasi.

        No, silloin kun olen ollut optimistinen ja hyvällä tuulella. Se on tultu ihan tarkoituksellisesti ampuman alas ja sanomaan, että lopeta tuo lässyttäminen täällä etc.
        Sitten kun minut on saatu hermostumaan, tullaan syyttämään mielisairaaksi ja ties miksi. Se varmaan näyttää oudolta jos ei seuraa jokaista "juonen käännettä" eli aloitusta ja vastausta joita olen saanut. Tätä on jatkunut jo vuoden verran.

        Välillä ollaan sydämiä lähettelmässä minulle ja vastaillaan, niin ku oikeasti joku välittäisi. Sitten kun siitä innostun, niin on tultu tappamaan se innostus oikeen porukalla.


      • PalstaRinssi kirjoitti:

        No, silloin kun olen ollut optimistinen ja hyvällä tuulella. Se on tultu ihan tarkoituksellisesti ampuman alas ja sanomaan, että lopeta tuo lässyttäminen täällä etc.
        Sitten kun minut on saatu hermostumaan, tullaan syyttämään mielisairaaksi ja ties miksi. Se varmaan näyttää oudolta jos ei seuraa jokaista "juonen käännettä" eli aloitusta ja vastausta joita olen saanut. Tätä on jatkunut jo vuoden verran.

        Välillä ollaan sydämiä lähettelmässä minulle ja vastaillaan, niin ku oikeasti joku välittäisi. Sitten kun siitä innostun, niin on tultu tappamaan se innostus oikeen porukalla.

        Eilen oli monta aloitusta, joissa luki vaan, olet ruma, en sinua halua/rakasta jne jne. ja muuta vastaavaa.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        No, silloin kun olen ollut optimistinen ja hyvällä tuulella. Se on tultu ihan tarkoituksellisesti ampuman alas ja sanomaan, että lopeta tuo lässyttäminen täällä etc.
        Sitten kun minut on saatu hermostumaan, tullaan syyttämään mielisairaaksi ja ties miksi. Se varmaan näyttää oudolta jos ei seuraa jokaista "juonen käännettä" eli aloitusta ja vastausta joita olen saanut. Tätä on jatkunut jo vuoden verran.

        Välillä ollaan sydämiä lähettelmässä minulle ja vastaillaan, niin ku oikeasti joku välittäisi. Sitten kun siitä innostun, niin on tultu tappamaan se innostus oikeen porukalla.

        Täällä palstalla kirjoittaa hyvin erilaisia ihmisiä ja osa on täällä vain kiusaamassa muita. Vuoden aikana se on varmasti jo tullut esille? Juurikin tuo suhtautumisesi ja reagoimisesi muiden viesteihin voisi olla hyvä ottaa puheeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä palstalla kirjoittaa hyvin erilaisia ihmisiä ja osa on täällä vain kiusaamassa muita. Vuoden aikana se on varmasti jo tullut esille? Juurikin tuo suhtautumisesi ja reagoimisesi muiden viesteihin voisi olla hyvä ottaa puheeksi.

        Minä olen varmasti kasvanut hyvin kylmässä ja tunteettomassa ympäristössä. Aina ollut vaikea solmia normaaleita suhteita etenkin vastakkaiseen sukupuoleen, sen jälkeen kun alkoi murrosikä. Myös huono itsetunto kehittyi jo silloin, koska tuntui ettei ole haluttu eikä hyväksytty missään ja aina muita huonompi kaikessa.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Minä olen varmasti kasvanut hyvin kylmässä ja tunteettomassa ympäristössä. Aina ollut vaikea solmia normaaleita suhteita etenkin vastakkaiseen sukupuoleen, sen jälkeen kun alkoi murrosikä. Myös huono itsetunto kehittyi jo silloin, koska tuntui ettei ole haluttu eikä hyväksytty missään ja aina muita huonompi kaikessa.

        Ja näistä asioista on hyvä keskustella sen psykologin/terapeutin kanssa. Vertaistuki ja keskustelupalstatkin voivat auttaa asioiden käsittelyssä, mutta juuri tämä palsta ei taida olla sopivin siihen tarkoitukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja näistä asioista on hyvä keskustella sen psykologin/terapeutin kanssa. Vertaistuki ja keskustelupalstatkin voivat auttaa asioiden käsittelyssä, mutta juuri tämä palsta ei taida olla sopivin siihen tarkoitukseen?

        Mutta sitten taas. Samaan aikaan kirjoittelet jostain pornofilmistä toisessa keskustelussa, joten ymmärrät varmaan miksei täällä oikein voi käydä järkevää keskustelua?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sitten taas. Samaan aikaan kirjoittelet jostain pornofilmistä toisessa keskustelussa, joten ymmärrät varmaan miksei täällä oikein voi käydä järkevää keskustelua?

        Minä asun palstalla ja suhaan keskustelusta toiseen. Näen aina tuolta yläpalkista ilmoituksen, milloin joku on vastannut minulle. Sitten siirryn siihen keskusteluun.. tää on tällasta täällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja näistä asioista on hyvä keskustella sen psykologin/terapeutin kanssa. Vertaistuki ja keskustelupalstatkin voivat auttaa asioiden käsittelyssä, mutta juuri tämä palsta ei taida olla sopivin siihen tarkoitukseen?

        Kyllä voin noista ja olenkin koittanut keskustella noista asioista, mutta psykologilla ei ole niihin paljon sanottavaa eikä ohjeita.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Kyllä voin noista ja olenkin koittanut keskustella noista asioista, mutta psykologilla ei ole niihin paljon sanottavaa eikä ohjeita.

        Niin, no se terapian ikävä puoli onkin siinä, ettei siellä anneta mitään kaiken heti muuttavia ohjeita kenellekään. Oikeastaan ainoa sanoittava ja oivaltava henkilö siellä olet sinä itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, no se terapian ikävä puoli onkin siinä, ettei siellä anneta mitään kaiken heti muuttavia ohjeita kenellekään. Oikeastaan ainoa sanoittava ja oivaltava henkilö siellä olet sinä itse.

        Aina jotain, keksi harrastus. Hyvät kokemukset vahvistavat hyvää itsetuntoa. Joo, mutta ei auta, kun rakkausasioissa menee silti kaikki päin mäntyjä aina. Voin olla miten hyvä tahansa vaikka missä muussa.


      • PalstaRinssi kirjoitti:

        Aina jotain, keksi harrastus. Hyvät kokemukset vahvistavat hyvää itsetuntoa. Joo, mutta ei auta, kun rakkausasioissa menee silti kaikki päin mäntyjä aina. Voin olla miten hyvä tahansa vaikka missä muussa.

        Saan vaan kateellisena seurata vieressä, kun muut solmii suhteita ja rakastuu toisiinsa.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Aina jotain, keksi harrastus. Hyvät kokemukset vahvistavat hyvää itsetuntoa. Joo, mutta ei auta, kun rakkausasioissa menee silti kaikki päin mäntyjä aina. Voin olla miten hyvä tahansa vaikka missä muussa.

        Tähän en osaa enkä voi sanoa mitään, toivottavasti keskustelet ammattilaisen kanssa jatkossakin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tähän en osaa enkä voi sanoa mitään, toivottavasti keskustelet ammattilaisen kanssa jatkossakin!

        No tämä se justiin onkin aina, mihin kukaan ei osaa sanoa mitään. Ei edes psykiatri.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        No tämä se justiin onkin aina, mihin kukaan ei osaa sanoa mitään. Ei edes psykiatri.

        Psykiatri kyllä varmasti sanoisi jotain, jos sellaisella olet käynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Psykiatri kyllä varmasti sanoisi jotain, jos sellaisella olet käynyt.

        En ole päässyt käymään. Ehkä valkoinen pyöreähuone ja pakkopaita olisi ratkaisuna hänellä.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        En ole päässyt käymään. Ehkä valkoinen pyöreähuone ja pakkopaita olisi ratkaisuna hänellä.

        Tuo nyt on vähän vääristynyt näkemys psykiatriasta tänä päivänä. Eikä ainakaan tuollaisen takia kannata jättää käymättä. Tsemppiä sinulle elämään!


    • Anonyymi

      Päivää sullekki. Pohdit sisäistä ja monivivahteista sydänsuru-ongelmaa.

    • Anonyymi

      Älä uhriudu, vastoinkäymiset ja pettymykset voivat olla myös opettavaisia. Itse käytän aikaani harrastuksiin, jolloin pääsen pois normi ympyröistä. Tänäänkin pyöräilin lähes 50km. Liike on lääke tähänkin vaivaan. Aina löytyy myös heitä, jotka saa nautintoa lyödä lyötyä. Se on raukkamaista käytöstä, jota sinun niinkuin minunkin on vaikea ymmärtää.

      Kävin tänään lukemassa limerenssistä, siellä oli aika kärjistävääkin tietoa aiheesta. Ehkä tässäkin on olemassa variaatioita, kuinka pahana sen voi oireilla. Minä en ole oireillut kuin kerran ja se tuntui todella ikävältä kokemuksella, eikä tule mun tapauksessa toistumaan.

      Sen verta vastenmielinen kokemus oli itselle. Kenestäkään en usko enää niin hyvää, mitä aiemmin uskalsin uskoa. Opettavaista siinäkin mielessä hyvässä ja pahassa. Herkkyyttä on monenlaista olemassa, sitä hyvä jatkossa kohdistaa vain hyviin asioihin. Jotain meni rikki myös itsessä tästä omasta kokemuksesta (luottamus tunteisiin).

      • Jotain tuon suuntaista rikki menemistä olen havaitsemassa itsessänikin. Voiko tässä enää luottaa siihen, että joku välittäisi oikeasti?


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Jotain tuon suuntaista rikki menemistä olen havaitsemassa itsessänikin. Voiko tässä enää luottaa siihen, että joku välittäisi oikeasti?

        Limerinssini

        I love lime

        Erittäin hyvä ja monikäyttöinen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Limerinssini

        I love lime

        Erittäin hyvä ja monikäyttöinen

        No tätä en osannut ajatellakaan.... Limerinssi :D


    • Anonyymi

      Olen ajatellut, että omalla kohdallani fantasioin vaan. Kuitenkin todellisuudessa tiedostan ettei mitään ole. Olen aina ollut mielikuvituksella varustettu ja niin ne tarinat (kohtaukset) syntyy päähän helposti.

      Todellisuudessa se mies tuskin edes haluaa nähdä. Onhan aikaa kulunut vuosia. Ja kyllähän sen kesällä huomasi ettei edes halunnut katsoa päin.

      Mutta...aion fantasioida jatkossakin, jos sillä pääsee hyvään fiilikseen. Siis totuus on että olen huonossa suhteessa ja se mitä en suhteesta saa, niin mielikuvitus täyttää jotain puutoksia. En ole kuitenkaan fyysisesti pettänyt.

      • Fantasiointi on varmasti lievempi versio tästä, kun oikeasti luulen kaikenlaista. Eikä ihminen katoa mielestä kuin muutamaksi minuutiksi korkeintaa. Joo sairasta on myönnän. Ei se kuitenkaan mihinkään tekoihin johda. Koska tiedostan että se on kaikki harhaa.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Fantasiointi on varmasti lievempi versio tästä, kun oikeasti luulen kaikenlaista. Eikä ihminen katoa mielestä kuin muutamaksi minuutiksi korkeintaa. Joo sairasta on myönnän. Ei se kuitenkaan mihinkään tekoihin johda. Koska tiedostan että se on kaikki harhaa.

        Sulla on kuitenkin toivoa, koska tiedostat sen. Nyt vaan koitat pysytellä hänen somesta pois etkä katsele mitään kuvia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on kuitenkin toivoa, koska tiedostat sen. Nyt vaan koitat pysytellä hänen somesta pois etkä katsele mitään kuvia.

        Arvaa minkälaisen tyhjän aukon se jättää sieluun kun jättää kaiken taakseen?


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Arvaa minkälaisen tyhjän aukon se jättää sieluun kun jättää kaiken taakseen?

        Nautitko sinä siis olotilastasi? Jos nautit, niin anna mennä vaan. Jos et, niin se tyhjyys pitää kohdata. Ihmiset pelkää nykyään huonoja tunteita. Ne kuuluu elämään samalla tavalla kuin ilokin. Se tyhjyys täytetään jollakin muulla (ei kuitenkaan viinalla tai masennuslääkkeitä).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nautitko sinä siis olotilastasi? Jos nautit, niin anna mennä vaan. Jos et, niin se tyhjyys pitää kohdata. Ihmiset pelkää nykyään huonoja tunteita. Ne kuuluu elämään samalla tavalla kuin ilokin. Se tyhjyys täytetään jollakin muulla (ei kuitenkaan viinalla tai masennuslääkkeitä).

        Kun ei ole mitään tilalle. Mitään et voi harrastaa 24/7. Täällä vaan istun pimeässä. Kuuntelen musiikkia ja murehdin.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Kun ei ole mitään tilalle. Mitään et voi harrastaa 24/7. Täällä vaan istun pimeässä. Kuuntelen musiikkia ja murehdin.

        Olet kyllä niin rasittava. Jos haluat täyttää elämäsi itsesäälillä niin ole hyvä vaan. Aika huonosti on elämä, jos Suomi24 on elämä. Ilmeisesti olet myös huomionhakuinen, kun täällä koko ajan kirjoittelet. Lataa vaikka TikTok ja ala tekemään sinne jotain, niin saat varmasti olla esillä. Siellä on muutenkin nuo masennusaiheiset videot in.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä niin rasittava. Jos haluat täyttää elämäsi itsesäälillä niin ole hyvä vaan. Aika huonosti on elämä, jos Suomi24 on elämä. Ilmeisesti olet myös huomionhakuinen, kun täällä koko ajan kirjoittelet. Lataa vaikka TikTok ja ala tekemään sinne jotain, niin saat varmasti olla esillä. Siellä on muutenkin nuo masennusaiheiset videot in.

        Tässä on helppo kirjoitella kun ei ole muuta elämää tänään. Helppoa ja unohtaa samalla, että tätä lukee puoli Suomea.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        Tässä on helppo kirjoitella kun ei ole muuta elämää tänään. Helppoa ja unohtaa samalla, että tätä lukee puoli Suomea.

        Ja helppo ottaa sitä negaa vastaan? Miksi täytät päiväsi negatiivisella energialla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja helppo ottaa sitä negaa vastaan? Miksi täytät päiväsi negatiivisella energialla?

        En voi sille mitään, ettei minua täällä kukaan rakasta, vaan ennemminkin päinvastoin.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        En voi sille mitään, ettei minua täällä kukaan rakasta, vaan ennemminkin päinvastoin.

        Katsokaa minua, olen säälittävä! Tuo on sinun viestisi ihmisille tällä hetkellä.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        En voi sille mitään, ettei minua täällä kukaan rakasta, vaan ennemminkin päinvastoin.

        Eihän täällä kukaan ketään rakasta, tämä on anonyymipalsta.


      • PalstaRinssi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän täällä kukaan ketään rakasta, tämä on anonyymipalsta.

        No seuraa tätä palstaa sitten vähän tarkemmalla silmällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsokaa minua, olen säälittävä! Tuo on sinun viestisi ihmisille tällä hetkellä.

        No voihan sen niinkin nähdä ja tulkita. En sitä kuitenkaan tarkoittanut.


      • Anonyymi
        PalstaRinssi kirjoitti:

        No seuraa tätä palstaa sitten vähän tarkemmalla silmällä.

        Seuraan tätä ihan tarpeeksi tarkasti ja vähempikin riittäisi niin minulle kuin sinullekin. Ei se, että minä olen tällä palstalla tarkoita, että täällä olisi joku minua varten. Kirjoitatko minnekään muualle kuin ikävä-palstalle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seuraan tätä ihan tarpeeksi tarkasti ja vähempikin riittäisi niin minulle kuin sinullekin. Ei se, että minä olen tällä palstalla tarkoita, että täällä olisi joku minua varten. Kirjoitatko minnekään muualle kuin ikävä-palstalle?

        Sinkut ja tunteet-palstoille. Ei minulla nyt ole aikoihin ollut kiinnostusta muuhun täällä.


    • Anonyymi

      kpd yuyäy yrlrr kpmlom ösdyrm pjkrö,sm_ e4o ytiööiy lpbom jub'

      • En ihan saanut selvää tuosta. Sulla on edelleen se aivojen verenkiertohäiriö pahana.


    • Anonyymi

      Huonoina hetkinä on helpommin provoilun uhri. Ärsyyntyy helpommin. V...tukseen ei kuole, mut on helpommin ärsytyksen uhri. Alttiimpi myös joutumaan manipuloitavaksi, heikkona hetkenä haluaa ymmärrystä ja siten tarttuu täkyyn. Siksi liikaa tunteita omaava voi olla helpommin uhri myös limerenssi tapauksissa.

      Syviä tunteva on toisen vietävissä, eikä tajua sitä itse, koska haluaa uskoa hyviä asioita mielummin kuin huonoja, toisesta. Siten palstarinssikin voi olla pelin uhri. Tietämättä, miten toinen lumosi hänet pauloihinsa, niistä on toista vaikea syyllistää. Aluksi ottaa helposti syyt omaan niskaan, kun ei halua kärjistää asioita.

      Petolliset tiedostavat arvonsa ja voivat pelata toisen piikkiin. Siten pelin uhri voi olla joku kiltti hyvään uskova. Joka ei vain ole tottunut saamaan huomiota toiselta ja siksi lumoutuu helpommin toisesta. Siksi mielummin enemmän järkeä kuin tunnetta. Sen olen itse oppinut. Ettei tunteita vähemmän tuttujen kanssa.

      • Anonyymi

        Älä nyt herranjumala vie tätä sekoilua tähän suuntaan.


      • Kiitos pitkästä tekstistä, joka oli aika hyvä. Minä olen tunneihminen. Teen ratkaisuja sen mukaan, miltä minusta milloinkin tuntuu. Uskon hyvään, ja kun tunnen niin tunnen vahvasti, niin hyvät kuin huonot tunteet. Tietysti herkkänä on helposti monenlaisen pelin uhri. Huonoina hetkinä harkintakyky pettää ja silloin lankeaa provoihin sun muihin. Sen huomatessa lähtee tunteen purkaus tulivuoren lailla. Sitä tietysti kiusaajat oikein odottavatkin. Pitäisi vaan koittaa malttaa mielensä joka kerta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt herranjumala vie tätä sekoilua tähän suuntaan.

        Itse uskon, että nämä tilanteet harvemmin on niin yksioikoisia, kuin ne haluttaisiin nähdä. Tasa-arvoinen kohtelu ei synny sillä, että jätetään ymmärtämättä toisia, ymmärtämällä toisia liian paljon toisten kustannuksella. Heikompi saa yleensä enemmän ymmärrystä, mitä jos heikompi oppii käyttämään tätä ominaisuutta hyväkseen toisia vastaan?

        Ihmisistä syntyy pelureita, kun huomaavat omaavan tietynlaiset luonteenpiirteet, joka ei tuota edes huonoa omaatuntoa. Tällaisilla ei ole mielenkiintoa asettua toisen asemaan vaan enempi toista vastaan. Negatiivinen herkkyys reakoida asioihin, ei ruoki hyviä asioita, kun halu ymmärtää toista puuttuu, voi siitä syntyä myös tapa toimia niin jatkossakin, jos se synnyttää toiselle mielihyvää (kosto jostain).

        Tässä mielessä limerenssi oireilu voi olla haitaksi, näin tuntunut käyneen palstarinssille? Vailla omaatuntoa, voi ruokkia myös käyttäytymään häikäilemättömästi, säälimätön ihminen saa nautintoa siitä, että toinen kärsii. Hyvän tahtoinen kärsii, kun kohtaa pahan tahtoisen.

        Palstarinssille, ethän haikaile sellaisen perään, joka halusi tuottaa sinulle pahaa mieltä. Aika auttaa näkemään todellisuuden tässäkin. Kun asiaa läpikäyt itselle. Mieti mennyttä ja lähinnä toisen käytöstä sinua kohtaan. Mitkä asiat synnytti sinussa tunteita ja tapahtuiko asioita, jotka eivät olleet sinulle mieleen. Läpikäyminen auttaa sinua ulos tilanteesta. Pysy totuudessa, älä valehtele itsellesi.

        Myönteinen tapa käsitellä asioita aina parempi kuin kielteinen. Älä uhriudu, vaikka sekin on aina näissä mahdollista. Katkeroituminenkin voi tulla mieleen. Siksi hyvä korostaa myönteistä tapaa enemmän. Tee asioita, jotka tuo sinulle hyvää mieltä. Onko lempi paikkoja tai tekeminen, oleminen jossain, keskity enemmän hyvään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse uskon, että nämä tilanteet harvemmin on niin yksioikoisia, kuin ne haluttaisiin nähdä. Tasa-arvoinen kohtelu ei synny sillä, että jätetään ymmärtämättä toisia, ymmärtämällä toisia liian paljon toisten kustannuksella. Heikompi saa yleensä enemmän ymmärrystä, mitä jos heikompi oppii käyttämään tätä ominaisuutta hyväkseen toisia vastaan?

        Ihmisistä syntyy pelureita, kun huomaavat omaavan tietynlaiset luonteenpiirteet, joka ei tuota edes huonoa omaatuntoa. Tällaisilla ei ole mielenkiintoa asettua toisen asemaan vaan enempi toista vastaan. Negatiivinen herkkyys reakoida asioihin, ei ruoki hyviä asioita, kun halu ymmärtää toista puuttuu, voi siitä syntyä myös tapa toimia niin jatkossakin, jos se synnyttää toiselle mielihyvää (kosto jostain).

        Tässä mielessä limerenssi oireilu voi olla haitaksi, näin tuntunut käyneen palstarinssille? Vailla omaatuntoa, voi ruokkia myös käyttäytymään häikäilemättömästi, säälimätön ihminen saa nautintoa siitä, että toinen kärsii. Hyvän tahtoinen kärsii, kun kohtaa pahan tahtoisen.

        Palstarinssille, ethän haikaile sellaisen perään, joka halusi tuottaa sinulle pahaa mieltä. Aika auttaa näkemään todellisuuden tässäkin. Kun asiaa läpikäyt itselle. Mieti mennyttä ja lähinnä toisen käytöstä sinua kohtaan. Mitkä asiat synnytti sinussa tunteita ja tapahtuiko asioita, jotka eivät olleet sinulle mieleen. Läpikäyminen auttaa sinua ulos tilanteesta. Pysy totuudessa, älä valehtele itsellesi.

        Myönteinen tapa käsitellä asioita aina parempi kuin kielteinen. Älä uhriudu, vaikka sekin on aina näissä mahdollista. Katkeroituminenkin voi tulla mieleen. Siksi hyvä korostaa myönteistä tapaa enemmän. Tee asioita, jotka tuo sinulle hyvää mieltä. Onko lempi paikkoja tai tekeminen, oleminen jossain, keskity enemmän hyvään.

        Kiitos valaisevasta kirjoituksestasi. Koitan muuttaa asennettani positiivisempaan. Koitan olla myös provosoitumatta jatkossa. Koitan keskittyä hyvään. Kiitos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe