nyt se taas alkaa voi veeeeeee.

Anonyymi-ap

tämä ns:kilpapyöräilijöiden kausi.ensin tehdään kalliit pyörätiet joita pyöräilijät kyllä käyttää ympäri vuoden.mutta nyt ilmestyi taas tämä porukka jotka menee pää edellä mainostrikoissa.ja eivät koskaan pyörätiellä vaan autoille tarkoitetuilla ajoteillä vaikka se pyörätie on viedessä.eikö näitä pönttöjä vois edes sakottaa.tänään heti 2 tapausta .yksi pandexpelle ylöjärvelle menevällä ns.vanhallatiellä joutui bussikin hidastamaan tän tyypin takia kun oli vastaantulijoita ja tää pelle ei vaan voinut väistää.siinäkin menee hyvä pyörätie vieressä .toinen tapaus rajasalmen sillan kohdalla 4 fillaripelleä rinnakkain eivät voi väistää joten niiden perässä 5 auton jono ennen kuin päästiin ohi.voisko niitä alkaa vähä töniin puskurilla niinkuin antaan lisää vauhtia .

87

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lain mukaan voi.

      • Anonyymi

        Vain tietyissä tapauksissa ja tietyissä olosuhteissa voi niin tehdä. Ei milloin pyöräilijä itse haluaa. Tieliikennelaista löytyy lähinnä nämä kaksi asiaa, jotka mahdollistavat asian.

        "Jos kaksisuuntainen pyörätie on vain tien vasemmalla puolella ja ajoradan oikealla puolella olevan pientareen tai ajoradan oikean reunan käyttö on kulkureitin tai muun vastaavan syyn vuoksi turvallisempaa, polkupyöräilijä saa käyttää piennarta tai ajoradan oikeaa reunaa."

        "Ajoneuvolla saa tilapäisesti ajaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jos erityiset olosuhteet sitä vaativat ja siitä ei aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa."


      • Anonyymi

        ^ Lähinnä siis vain, jos pyörätie on "väärällä puolella" ja sitten tilapäisesti, jos olosuhteet siihen pakottavat, mutta silloinkin vain, jos siitä ei aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain tietyissä tapauksissa ja tietyissä olosuhteissa voi niin tehdä. Ei milloin pyöräilijä itse haluaa. Tieliikennelaista löytyy lähinnä nämä kaksi asiaa, jotka mahdollistavat asian.

        "Jos kaksisuuntainen pyörätie on vain tien vasemmalla puolella ja ajoradan oikealla puolella olevan pientareen tai ajoradan oikean reunan käyttö on kulkureitin tai muun vastaavan syyn vuoksi turvallisempaa, polkupyöräilijä saa käyttää piennarta tai ajoradan oikeaa reunaa."

        "Ajoneuvolla saa tilapäisesti ajaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jos erityiset olosuhteet sitä vaativat ja siitä ei aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa."

        Niin se vaan menee, että se pyöräilijä itse arvioi, onko parempi ajaa pyöräväylällä vai ajoradalla. Sitten jos joku muu on eri mieltä päätöksestä, niin voi pyytää poliisin paikalle päättämään, kuka on oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se vaan menee, että se pyöräilijä itse arvioi, onko parempi ajaa pyöräväylällä vai ajoradalla. Sitten jos joku muu on eri mieltä päätöksestä, niin voi pyytää poliisin paikalle päättämään, kuka on oikeassa.

        Pyöräilijä arvioi sen, onko turvallisempaa vai ei, niissä tapauksissa, kun ajoradalla ajaminen lain mukaan on mahdollista. Hän ei arvioi sitä, että voiko ajaa ajoradalla milloin itse haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilijä arvioi sen, onko turvallisempaa vai ei, niissä tapauksissa, kun ajoradalla ajaminen lain mukaan on mahdollista. Hän ei arvioi sitä, että voiko ajaa ajoradalla milloin itse haluaa.

        Tarkoitin niiden erityisten olosuhteiden arvioimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se vaan menee, että se pyöräilijä itse arvioi, onko parempi ajaa pyöräväylällä vai ajoradalla. Sitten jos joku muu on eri mieltä päätöksestä, niin voi pyytää poliisin paikalle päättämään, kuka on oikeassa.

        Asiaa ei todellakaan päätä pyöräilijä itse, vaan sen määrittelee laki edellä lainattujen lainkohtien mukaisesti. Pyöräilijöillä on jostakin syystä käsitys, että he voisivat liikenteessä päättää mitä sääntöjä noudattavat ja mitä eivät. Ei näin! Vaikka laki antaakin pyöräilijälle hieman joustoa, pitäisi pyöräilijän käyttää sen verran aivojaan, että miettisi minkälainen toiminta aiheuttaa haittaa muulle liikenteelle. Tätä kykyä trikoopelleillä ei valitettavasti yleensä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaa ei todellakaan päätä pyöräilijä itse, vaan sen määrittelee laki edellä lainattujen lainkohtien mukaisesti. Pyöräilijöillä on jostakin syystä käsitys, että he voisivat liikenteessä päättää mitä sääntöjä noudattavat ja mitä eivät. Ei näin! Vaikka laki antaakin pyöräilijälle hieman joustoa, pitäisi pyöräilijän käyttää sen verran aivojaan, että miettisi minkälainen toiminta aiheuttaa haittaa muulle liikenteelle. Tätä kykyä trikoopelleillä ei valitettavasti yleensä ole.

        No kuka sen sitten päättää, jos ei pyöräilijä itse? Joku ohi kävelevä koiran ulkoiluttaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaa ei todellakaan päätä pyöräilijä itse, vaan sen määrittelee laki edellä lainattujen lainkohtien mukaisesti. Pyöräilijöillä on jostakin syystä käsitys, että he voisivat liikenteessä päättää mitä sääntöjä noudattavat ja mitä eivät. Ei näin! Vaikka laki antaakin pyöräilijälle hieman joustoa, pitäisi pyöräilijän käyttää sen verran aivojaan, että miettisi minkälainen toiminta aiheuttaa haittaa muulle liikenteelle. Tätä kykyä trikoopelleillä ei valitettavasti yleensä ole.

        Kyllä se on nimenomaan pyöräilijä itse, joka arvioi, onko oikean reunan käyttö kulkureitin tai muun vastaavan syyn vuoksi turvallisempaa tai ovatko olosuhteet sellaiset, jotka vaativat tilapäisesti ajoradalla ajamista. Ei kukaan muu voi sitä hänen puolesta arvioida. Lue lain otteet ylempänä. Asia selviää helposti niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on nimenomaan pyöräilijä itse, joka arvioi, onko oikean reunan käyttö kulkureitin tai muun vastaavan syyn vuoksi turvallisempaa tai ovatko olosuhteet sellaiset, jotka vaativat tilapäisesti ajoradalla ajamista. Ei kukaan muu voi sitä hänen puolesta arvioida. Lue lain otteet ylempänä. Asia selviää helposti niistä.

        Jos pyöräilijä liikkuu kadulla esim. pari korttelin väliä, saattaa ajorata olla parempi vaihtoehtokuin kadun ylitys pyörätielle siirtymistä varten. Ongelma syntyykin siitä, että osa pyöräilijöistä kuvittelee voivansa aina ja kaikissa tapauksissa käyttää ajorataa, vaikka pyörätie olisi molemmin puolin. Tähän laki ei mitenkään taivu, vaikka kuinka tekisi mieli lain rajoja venyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pyöräilijä liikkuu kadulla esim. pari korttelin väliä, saattaa ajorata olla parempi vaihtoehtokuin kadun ylitys pyörätielle siirtymistä varten. Ongelma syntyykin siitä, että osa pyöräilijöistä kuvittelee voivansa aina ja kaikissa tapauksissa käyttää ajorataa, vaikka pyörätie olisi molemmin puolin. Tähän laki ei mitenkään taivu, vaikka kuinka tekisi mieli lain rajoja venyttää.

        He ovat silloin tehneet tilanteesta arvion, ja toimivat sen mukaan. Ihan samalla tavalla vaikka autoilija tekee arvion, voiko juuri nyt ohittaa edellään menevän auton, ja toimii sen mukaan. Tuloksena voi olla turvallinen ohitus, tai kuolonkolari, tai jotain siitä väliltä. Avainasia on henkilön tekemä arvio. Siitä voi sitten päätöksentekijän kanssa olla samaa tai eri mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pyöräilijä liikkuu kadulla esim. pari korttelin väliä, saattaa ajorata olla parempi vaihtoehtokuin kadun ylitys pyörätielle siirtymistä varten. Ongelma syntyykin siitä, että osa pyöräilijöistä kuvittelee voivansa aina ja kaikissa tapauksissa käyttää ajorataa, vaikka pyörätie olisi molemmin puolin. Tähän laki ei mitenkään taivu, vaikka kuinka tekisi mieli lain rajoja venyttää.

        Laissa nimenomaan sanotaan tilanteet, jolloin voidaan ajaa ajoradalla. Lakikohdat löytyvät ylempää. Selvää pässinlihaa. Vaatii toki ihmisiltä lukemisen ymmärtämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He ovat silloin tehneet tilanteesta arvion, ja toimivat sen mukaan. Ihan samalla tavalla vaikka autoilija tekee arvion, voiko juuri nyt ohittaa edellään menevän auton, ja toimii sen mukaan. Tuloksena voi olla turvallinen ohitus, tai kuolonkolari, tai jotain siitä väliltä. Avainasia on henkilön tekemä arvio. Siitä voi sitten päätöksentekijän kanssa olla samaa tai eri mieltä.

        Vertauksesi ontuu aika pahasti. Ohittaminen on täysin sallittu teko liikenteessä kun tietyt edellytykset täyttyvät. Sen sijaan pyöräily ajoradalla silloin kun käytössä on pyörätie, ei ole sallittua. Vielä vähemmän se on sallittua useampi pyöräilijä rinnakkain ajaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertauksesi ontuu aika pahasti. Ohittaminen on täysin sallittu teko liikenteessä kun tietyt edellytykset täyttyvät. Sen sijaan pyöräily ajoradalla silloin kun käytössä on pyörätie, ei ole sallittua. Vielä vähemmän se on sallittua useampi pyöräilijä rinnakkain ajaen.

        Ajoradalla pyöräily on täysin sallittu teko liikenteessä, kun tietyt edellytykset täyttyvät. Missaat nyt aivan täysin sen pointin, eli toimija itse tekee tilanteesta arvion, ja toimii sen mukaisesti. Arviota ei tee kukaan muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain tietyissä tapauksissa ja tietyissä olosuhteissa voi niin tehdä. Ei milloin pyöräilijä itse haluaa. Tieliikennelaista löytyy lähinnä nämä kaksi asiaa, jotka mahdollistavat asian.

        "Jos kaksisuuntainen pyörätie on vain tien vasemmalla puolella ja ajoradan oikealla puolella olevan pientareen tai ajoradan oikean reunan käyttö on kulkureitin tai muun vastaavan syyn vuoksi turvallisempaa, polkupyöräilijä saa käyttää piennarta tai ajoradan oikeaa reunaa."

        "Ajoneuvolla saa tilapäisesti ajaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jos erityiset olosuhteet sitä vaativat ja siitä ei aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa."

        Ei Tampereella pöyräilijät lakia noudata. Eikä kukaan edes valvo pyöräilyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoradalla pyöräily on täysin sallittu teko liikenteessä, kun tietyt edellytykset täyttyvät. Missaat nyt aivan täysin sen pointin, eli toimija itse tekee tilanteesta arvion, ja toimii sen mukaisesti. Arviota ei tee kukaan muu.

        Pyöräilijän jargonia minä, minä, minä asenteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoradalla pyöräily on täysin sallittu teko liikenteessä, kun tietyt edellytykset täyttyvät. Missaat nyt aivan täysin sen pointin, eli toimija itse tekee tilanteesta arvion, ja toimii sen mukaisesti. Arviota ei tee kukaan muu.

        Tutkihan lakikirjaa hieman tarkemmin, saatat yllättyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Tampereella pöyräilijät lakia noudata. Eikä kukaan edes valvo pyöräilyä.

        ketä ne pöyräylijät on....opettele kirjootamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkihan lakikirjaa hieman tarkemmin, saatat yllättyä.

        Ei tarvitse lakikirjaa etsiä, kun olennainen lainkohta on kerrottu tässä keskustelussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkihan lakikirjaa hieman tarkemmin, saatat yllättyä.

        Tuolla ylhäällähän on nimenomaan kaksi otetta tieliikennelaista luettavissa, jotka mahdollistavat tietyissä tilanteissa ajoradalla pyöräilemisen. Vaatii toki luetun ymmärtämisen taitoa. Kun lain vaatimuksen edellytykset täyttyvät, niin saa pyöräillä ajoradalla. Lue siis itse, niin saatat yllättyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuka sen sitten päättää, jos ei pyöräilijä itse? Joku ohi kävelevä koiran ulkoiluttaja?

        Äiskän kanssa tullaan tandemilla sinne tampereelle ostamaan jätskiä ja puistoon juomaan sidukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuka sen sitten päättää, jos ei pyöräilijä itse? Joku ohi kävelevä koiran ulkoiluttaja?

        Tämä kuvaa hyvin pyöräilijän asennemaailmaa. He kuvittelevat, että voivat itse päättää mitä lakeja ja sääntöjä noudattavat - vai noudattavatko mitään. Tämä lienee yksi syy siihen, miksi pyöräilijät ovat niin vihattuja ja halveksittuja. Tämä lain halveksunta ei toki koske kaikkia pyöräilijöitä, mutta muutamien idioottien vuoksi kaikki saavat vihasta osansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kuvaa hyvin pyöräilijän asennemaailmaa. He kuvittelevat, että voivat itse päättää mitä lakeja ja sääntöjä noudattavat - vai noudattavatko mitään. Tämä lienee yksi syy siihen, miksi pyöräilijät ovat niin vihattuja ja halveksittuja. Tämä lain halveksunta ei toki koske kaikkia pyöräilijöitä, mutta muutamien idioottien vuoksi kaikki saavat vihasta osansa.

        Laitetaan tähän lainaus, joka liittyy vahvasti asiaan:

        "Ajoneuvolla saa tilapäisesti ajaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jos erityiset olosuhteet sitä vaativat ja siitä ei aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa."

        Arvion erityisistä olosuhteista tekee sen ajoneuvon kuljettaja. Vaikutat muuten todella kireältä. Loma voisi tehdä hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kuvaa hyvin pyöräilijän asennemaailmaa. He kuvittelevat, että voivat itse päättää mitä lakeja ja sääntöjä noudattavat - vai noudattavatko mitään. Tämä lienee yksi syy siihen, miksi pyöräilijät ovat niin vihattuja ja halveksittuja. Tämä lain halveksunta ei toki koske kaikkia pyöräilijöitä, mutta muutamien idioottien vuoksi kaikki saavat vihasta osansa.

        Olet nyt useamman kommentin voimalla vahvistanut monelle jo selvän käsityksen toiminnastasi. Sinua ei liikenteen turvallisuus kiinnosta pätkääkään, ei edes oman viiteryhmäsi. Sinulle onnettomuudet ovat toivottuja tapahtumia ja saat niistä paljon aineistoa propagandaasi ja selvästi myös henkistä tyydytystä. Itsellesi epämieluisat totuudet kuittaat vaikenemalla ja kiistämällä niiden olemassaolo. Jos henkinen tilasi on tuolla tasolla, ei ehkä kannattaisi miettiä meneekö jollakin toisella hyvin vai ehkä sittenkin huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitetaan tähän lainaus, joka liittyy vahvasti asiaan:

        "Ajoneuvolla saa tilapäisesti ajaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jos erityiset olosuhteet sitä vaativat ja siitä ei aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa."

        Arvion erityisistä olosuhteista tekee sen ajoneuvon kuljettaja. Vaikutat muuten todella kireältä. Loma voisi tehdä hyvää.

        Totuus näköjään tekee kipeää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet nyt useamman kommentin voimalla vahvistanut monelle jo selvän käsityksen toiminnastasi. Sinua ei liikenteen turvallisuus kiinnosta pätkääkään, ei edes oman viiteryhmäsi. Sinulle onnettomuudet ovat toivottuja tapahtumia ja saat niistä paljon aineistoa propagandaasi ja selvästi myös henkistä tyydytystä. Itsellesi epämieluisat totuudet kuittaat vaikenemalla ja kiistämällä niiden olemassaolo. Jos henkinen tilasi on tuolla tasolla, ei ehkä kannattaisi miettiä meneekö jollakin toisella hyvin vai ehkä sittenkin huonosti.

        Tämähän on kuin sinusta kirjoitettu. Et kai taas syyllistynyt laittomaan kopiointiin? En mitenkään usko, että ihan itse osaisit noin analyyttistä kuvausta kirjoittaa. Vai olisiko lääkäri tai joku muu ammattilainen hieman valottanut surkeaa tilaasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän on kuin sinusta kirjoitettu. Et kai taas syyllistynyt laittomaan kopiointiin? En mitenkään usko, että ihan itse osaisit noin analyyttistä kuvausta kirjoittaa. Vai olisiko lääkäri tai joku muu ammattilainen hieman valottanut surkeaa tilaasi?

        Sua on niin helppo viedä 🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus näköjään tekee kipeää...

        En ymmärrä tuota kommenttia. Toivottavasti sinä kuitenkin ymmärrät sen olennaisen, eli arvion tekee ajoneuvon kuljettaja. Jos siitä arvion oikeellisuudesta on eri mieltä, niin sitten voi pyytää poliisit paikalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kuvaa hyvin pyöräilijän asennemaailmaa. He kuvittelevat, että voivat itse päättää mitä lakeja ja sääntöjä noudattavat - vai noudattavatko mitään. Tämä lienee yksi syy siihen, miksi pyöräilijät ovat niin vihattuja ja halveksittuja. Tämä lain halveksunta ei toki koske kaikkia pyöräilijöitä, mutta muutamien idioottien vuoksi kaikki saavat vihasta osansa.

        Luetun ymmärtäminen on näköjään täysin hakusessa. Tieliikennelaki sallii pyöräillä ajoradalla, kun tietyt olosuhteet täyttyvät. Päätöksen ajoradalla tekee silloin pyöräilijä. Ei siis ole kyse lain pykälien valikoinnista, vaan nimenomaan tieliikennelain noudattamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitetaan tähän lainaus, joka liittyy vahvasti asiaan:

        "Ajoneuvolla saa tilapäisesti ajaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jos erityiset olosuhteet sitä vaativat ja siitä ei aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa."

        Arvion erityisistä olosuhteista tekee sen ajoneuvon kuljettaja. Vaikutat muuten todella kireältä. Loma voisi tehdä hyvää.

        Kas kummaa, nyt löysit jo maininnan erityisistä olosuhteista ja maininnan myös siitä, että toiminta ei saa aiheuttaa vaaraa tai huomattavaa haittaa. Olet sittenkin tutkinut lakikirjaa, koska vielä muutama päivä sitten olit sitä mieltä, että pyöräilijä voi kaikissa tilanteissa päättää käyttääkö pyörätietä vai ajorataa. Näin se isokin laiva kääntyy vähitellen, tällä kerralla kylläkin pakon edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetun ymmärtäminen on näköjään täysin hakusessa. Tieliikennelaki sallii pyöräillä ajoradalla, kun tietyt olosuhteet täyttyvät. Päätöksen ajoradalla tekee silloin pyöräilijä. Ei siis ole kyse lain pykälien valikoinnista, vaan nimenomaan tieliikennelain noudattamisesta.

        Voisitko vielä kertoa mielipiteesi useamman pyöräilijän polkemisesta rinnakkain ajoradalla haitaten suuresti muuta liikennettä? Tätä tapahtuu melko usein, vaikka vieressä olisi hyvä pyörätie. Tekeekö mielestäsi tässäkin pyöräilijä itse päätöksen, ajaako pyörätiellä vai ajoradalla sekä siitä ajetaanko peräkkäin vai monta rinnakkain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas kummaa, nyt löysit jo maininnan erityisistä olosuhteista ja maininnan myös siitä, että toiminta ei saa aiheuttaa vaaraa tai huomattavaa haittaa. Olet sittenkin tutkinut lakikirjaa, koska vielä muutama päivä sitten olit sitä mieltä, että pyöräilijä voi kaikissa tilanteissa päättää käyttääkö pyörätietä vai ajorataa. Näin se isokin laiva kääntyy vähitellen, tällä kerralla kylläkin pakon edessä.

        No, olen kyllä tiennyt tuon jo kauan, mutta siinä meni aikansa, että sinäkin sen ymmärsit. Hyvä niin, vaikka hitaasti se tapahtui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko vielä kertoa mielipiteesi useamman pyöräilijän polkemisesta rinnakkain ajoradalla haitaten suuresti muuta liikennettä? Tätä tapahtuu melko usein, vaikka vieressä olisi hyvä pyörätie. Tekeekö mielestäsi tässäkin pyöräilijä itse päätöksen, ajaako pyörätiellä vai ajoradalla sekä siitä ajetaanko peräkkäin vai monta rinnakkain?

        Moni tekee lain vastaisia tekoja ja päätöksiä. Tekevät päätöksen myös silloin ihan itse, olla noudattamatta lakia. Maailman paraskaan laki ei estä ihmisiä toimimasta väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, olen kyllä tiennyt tuon jo kauan, mutta siinä meni aikansa, että sinäkin sen ymmärsit. Hyvä niin, vaikka hitaasti se tapahtui.

        Olet ehkä tiennyt, mutta siitä huolimatta väitit jotakin muuta. Hienoa, jos olet nyt asian sisäistänyt. Joku kysyi myös mielipidettäsi ajoratapyöräilystä monta rinnakkain. Onko sinulla siitä mitään mielipidettä? Vai pitääkö ensin tutkia lakikirjaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän on kuin sinusta kirjoitettu. Et kai taas syyllistynyt laittomaan kopiointiin? En mitenkään usko, että ihan itse osaisit noin analyyttistä kuvausta kirjoittaa. Vai olisiko lääkäri tai joku muu ammattilainen hieman valottanut surkeaa tilaasi?

        Ei tarvitse toistaa samaa asiaa moneen kertaan. Vaikka itse et ehkä ymmärrä, jokainen tietää ettei pyöräilijöiden turvallisuus kiinnosta sinua minkään vertaa. Olet selvästi tuonut esiin, että sinulle iloa elämään antaa pyöräilijöiden loukkaantumiset ja hengen menetykset. Melkoisen kiero luonne sinulla, kun muuten intohimoisesti puolustat tämän ryhmän toimintaa, myös sellaista mikä ei juridisesti kestä päivän valoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ehkä tiennyt, mutta siitä huolimatta väitit jotakin muuta. Hienoa, jos olet nyt asian sisäistänyt. Joku kysyi myös mielipidettäsi ajoratapyöräilystä monta rinnakkain. Onko sinulla siitä mitään mielipidettä? Vai pitääkö ensin tutkia lakikirjaa?

        En ole väittänyt mitään muuta. Ajoratapyöräilystä monta rinnakkain minulta ei ole kysytty mitään, mutta jos nyt kysyt, niin ei siitä ole minulle haittaa ollut. Aina olen tarpeen tullen ohi päässyt, jos en heti sillä sekunnilla niin pian kuitenkin. Ihmeellisen hyökkäävä asenne sinulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole väittänyt mitään muuta. Ajoratapyöräilystä monta rinnakkain minulta ei ole kysytty mitään, mutta jos nyt kysyt, niin ei siitä ole minulle haittaa ollut. Aina olen tarpeen tullen ohi päässyt, jos en heti sillä sekunnilla niin pian kuitenkin. Ihmeellisen hyökkäävä asenne sinulla.

        Toisin sanoen hyväksyt lain rikkomisen silloin kun rikkoja on pyöräilijä. Eipä ollut mikään yllätys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen hyväksyt lain rikkomisen silloin kun rikkoja on pyöräilijä. Eipä ollut mikään yllätys.

        En hyväksy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En hyväksy.

        Hieman ristiriitaa aikaisempien mielipiteidesi kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieman ristiriitaa aikaisempien mielipiteidesi kanssa?

        Ei ole. Olen aina ollut asiasta samaa mieltä. Onko sinulla jokin erityinen halu toivoa muuta? On aika outoa käytöstä yrittää sanella, mitä mieltä joku muu on jostakin asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse toistaa samaa asiaa moneen kertaan. Vaikka itse et ehkä ymmärrä, jokainen tietää ettei pyöräilijöiden turvallisuus kiinnosta sinua minkään vertaa. Olet selvästi tuonut esiin, että sinulle iloa elämään antaa pyöräilijöiden loukkaantumiset ja hengen menetykset. Melkoisen kiero luonne sinulla, kun muuten intohimoisesti puolustat tämän ryhmän toimintaa, myös sellaista mikä ei juridisesti kestä päivän valoa.

        Kuten jo sanoin, et enää selvemmin voi osoittaa taas kerran ajautuneesi umpikujaan. Syy kohtaloosi on kuitenkin täysin omasi, joten siitä ei kannata minulle vihoitella. Minä en nimittäin ole pakottanut sinua valehtelemaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilijän jargonia minä, minä, minä asenteella.

        Tieliikennelaki asian määrittää ja määrää. Faktat on lueteltu ylempänä.


    • Anonyymi

      Koita keskittyä siihen omaan ajamiseen. Ei siitä tule mitään, jos koko ajan ajattelet pyöräilijöitä ja niiden housuja ja niiden housujen sisältöä.

      • Anonyymi

        Mutta kun laki velvoittaa nykyään miettimään muidenkin tekemisiä liikenteessä.

        4 §
        Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

        Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun laki velvoittaa nykyään miettimään muidenkin tekemisiä liikenteessä.

        4 §
        Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

        Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.

        En muuta ole väittänytkään.


    • Anonyymi

      Aihetta sivuten, niin syytä on muistaa tämä asia. Tieliikennelain 29 § lukee mm. että:

      "Lähestyttäessä ajoneuvolla pysäytettyä koulukuljetus- tai päivähoitokuljetusautoa, linja-autoa, raitiovaunua taikka lasta, vanhusta, eri tavoin vammaista ihmistä tai muuta henkilöä, jolla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä, on noudatettava erityistä varovaisuutta."

      Lapsia, vanhuksia, eri tavoin vammaisia tai muita henkilöitä, jolla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä, on siis varottava erityisen paljon aina ja joka tilanteessa.

      • Anonyymi

        Huomasithan, että tämä EI KOSKE PYÖRÄILIJÖITÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasithan, että tämä EI KOSKE PYÖRÄILIJÖITÄ.

        Koskeehan se yhtälailla pyöräilijöitä, jos ja kun pyöräilijä pyöräilee ajoradalla. Hänen on varottava lapsia, vanhuksia, eri tavoin vammaisia tai muita henkilöitä samalla tavalla, kuin muutkin ajoneuvot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasithan, että tämä EI KOSKE PYÖRÄILIJÖITÄ.

        ^ Ei liity pelkästään pyöräilyyn ajoradalla. Pyöräilijän pitää varoa lapsia, vanhuksia, eri tavoin vammaisia tai muita henkilöitä, jolla on vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä, aina ja ihan kaikkialla, aivan kuten kaikki muutkin ajoneuvon kuljettajat pitää tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasithan, että tämä EI KOSKE PYÖRÄILIJÖITÄ.

        Ei tieliikennelaki ota kantaa siihen, miten se vanhus, lapsi tai jollain tapaa vammainen liikkuu. Heitä pitää lain mukaan aina varoa erityisen paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskeehan se yhtälailla pyöräilijöitä, jos ja kun pyöräilijä pyöräilee ajoradalla. Hänen on varottava lapsia, vanhuksia, eri tavoin vammaisia tai muita henkilöitä samalla tavalla, kuin muutkin ajoneuvot.

        Lähestyttäessä ajoneuvolla täytyy varoa "henkilöä, jolla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä", siis trikoopyöräilijää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskeehan se yhtälailla pyöräilijöitä, jos ja kun pyöräilijä pyöräilee ajoradalla. Hänen on varottava lapsia, vanhuksia, eri tavoin vammaisia tai muita henkilöitä samalla tavalla, kuin muutkin ajoneuvot.

        Koskee myös pyöräilijää, sillä pyörä on ajoneuvo. Jos vielä tarkennetaan, niin ei ole vaikutusta ajaako pyörä ajoradalla vai kevyen liikenteen väylällä. Kevyen liikenteen väylällä on varottava jalankulkijoita ja ennakoitava muiden toimintaa.


    • Anonyymi

      Turvallisempaa polkea täällä kotona anna-liisan kanssa eikä tuu pahoja mustelmia.

    • Anonyymi

      Tieliikennelain tekijät ovat viisaudessaan päättäneet, että luottamusperiaatetta ei voida soveltaa puhtaasti silloin, kun on kyse lasten, ikääntyneiden tai eri tavoin vammaisten asemasta tienkäyttäjinä. Jalankulkijat ja pyöräilijät mainitaan myös. Lain tekijät ovat esim. lausuneet seuraavaa:

      "Oikeutta liikkua vapaasti rajoitetaan. Rajaton liikkumisvapaus johtaisi siihen, että liikenteen heikoimpien tienkäyttäjien oikeudet eivät toteutuisi tyydyttävästi edistävällä tavalla. Tästä syystä on hyväksytty liikenteen heikoimpien ryhmiä kohtelu muista ryhmistä poikkeavalla tavalla sallimalla heille erityiskohtelua esimerkiksi huolellisuuden arvioinnissa, sekä asettamalla moottorikäyttöisten ajoneuvojen kuljettajille erityinen huolellisuusvelvollisuus tieliikenteen heikoimpia tienkäyttäjiä kohtaan."

      "Tieliikenneoikeuden keskeisimpiin periaatteisiin voidaan katsoa kuuluvan myös eri tienkäyttäjäryhmiin kuuluvien tienkäyttäjien erilaisten oikeuksien ja velvollisuuksien huomioonottamisen. Tämä merkitsee jalankulkijoiden ja polkupyöräilijöiden erityisasemaa verrattuna ja suhteessa moottorikäyttöisten ajoneuvojen tienkäyttäjäryhmiin."

      ”Luottamusperiaatetta ei voida soveltaa puhtaasti silloin, kun on kyse lasten, ikääntyneiden tai vammaisten asemasta tienkäyttäjinä. Moottoriajoneuvon kuljettajan on tällaisen tienkäyttäjän havaitessaan otettava huomioon liikennesääntöjen vastaisen käyttäytymisen mahdollisuus. Jos kuljettaja ei pysty varmistumaan, kuuluuko hänen havaitsemansa jalankulkija tai polkupyöräilijä mainittuihin ryhmiin, hänen on oikeuskirjallisuuden mukaan sovitettava toimintansa sen vaihtoehdon mukaan, johon sisältyy suurin riski.”

      Lain laatijat ovat asettaneet vastuun tuolla tavalla. Vaikka olisi asiasta miten paljon eri mieltä, niin tuo on kuitenkin fakta ja tämä näkyy monesta eri tieliikennelain pykälistä.

      • Anonyymi

        Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kevyen liikenteen edustajat voisivat tietoisesti pitää liikennesääntöjä pilkkanaan, kuten sinä yrität väittää. Jos joku tarkoituksellisesti ja tahallisesti jättää tieliikennelain määräyksiä noudattamatta, ei se että liikkuu jalan tai pyörällä, vapauta häntä juridisesta vastuusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kevyen liikenteen edustajat voisivat tietoisesti pitää liikennesääntöjä pilkkanaan, kuten sinä yrität väittää. Jos joku tarkoituksellisesti ja tahallisesti jättää tieliikennelain määräyksiä noudattamatta, ei se että liikkuu jalan tai pyörällä, vapauta häntä juridisesta vastuusta.

        Ei tarkoita, että voivat pitää liikennesääntöjä pilkkanaan, eikä sellaista ole missään edes väitetty. Silti niitä lueteltuja heikompia tienkäyttäjiä pitää varoa erityisen paljon liikenteessä.


    • Anonyymi

      tämä nyt on vähän samanlainen juttu kun pyöräilijät ylittää suojatien ajamalla.ei kaikki mutta suurin osa .sen saa ylittää ajamalla jos on pyörätin jatke.ja monet autoilijat ei tiedä että vaikka tulevat oikealta määrätyssä tilanteessa ovat väistämisvelvollisia.suomen tieliikennelakiin on piiloitettu outoja sääntöjä.esim:lain 24 pykälä siinä todetaan monen muun säännöksenlomassa.että muita tienkäyttäjiä on väistettävä tultaessa ajoradalle jalkakäytävän tai pyörätien ylityksen jälkeen .moni luulee tulevansa oikealta mutta jos kolahtaa onkin väärässä.kantsii lukea tieliikennesäännöt sieltä löytyy monta muutakin tällaista outoa juttua.

      • Anonyymi

        Olet väärässä. Jokaisen suojatien saa nykyään ylittää pyöräilemällä yli (18 §). Väistämissäännöt ovat sitten asia erikseen. Kuka väistää ketäkin missäkin tilanteessa, tulee osata.

        Muita tienkäyttäjiä pitää esim. väistää, tullessaan tielle tien ulkopuolelta (pihakadulta, kävelykadulta tai moottorikelkkailureitiltä, kiinteistön pihasta, pysäköintipaikalta, huoltoasemalta tai muulta vastaavalta tiehen liittyvältä alueelta, taikka tien ulkopuolelta). Ei ole rakettitiedettä, että silloin ei mitään oikealta tulevan väistämissääntöjä mietitä, kun tullaan tiehen katsottuna aivan muulta alueelta/reitiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Jokaisen suojatien saa nykyään ylittää pyöräilemällä yli (18 §). Väistämissäännöt ovat sitten asia erikseen. Kuka väistää ketäkin missäkin tilanteessa, tulee osata.

        Muita tienkäyttäjiä pitää esim. väistää, tullessaan tielle tien ulkopuolelta (pihakadulta, kävelykadulta tai moottorikelkkailureitiltä, kiinteistön pihasta, pysäköintipaikalta, huoltoasemalta tai muulta vastaavalta tiehen liittyvältä alueelta, taikka tien ulkopuolelta). Ei ole rakettitiedettä, että silloin ei mitään oikealta tulevan väistämissääntöjä mietitä, kun tullaan tiehen katsottuna aivan muulta alueelta/reitiltä.

        Ongelman ydinhän ei ole se, saako pyörällä ajaa suojatiellä vai ei. Ongelma on siinä, että liian moni pyöräilijä kuvittelee suojatiellä olevan ajavalla pyöräilijällä samat oikeudet kuin jalankulkijalla, vaikka tilanne on aivan erilainen. Sama koskee monia autoilijoita, liian moni jarruttelee turhaan ja tyhmimmät vielä viittoilevat pyöräilijöitä ajamaan ensin. Tämä jos mikään huonontaa liikenteen sujuvuutta ja heikentää turvallisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelman ydinhän ei ole se, saako pyörällä ajaa suojatiellä vai ei. Ongelma on siinä, että liian moni pyöräilijä kuvittelee suojatiellä olevan ajavalla pyöräilijällä samat oikeudet kuin jalankulkijalla, vaikka tilanne on aivan erilainen. Sama koskee monia autoilijoita, liian moni jarruttelee turhaan ja tyhmimmät vielä viittoilevat pyöräilijöitä ajamaan ensin. Tämä jos mikään huonontaa liikenteen sujuvuutta ja heikentää turvallisuutta.

        On myös sellaisia autoilijoita, jotka eivät tiedä, milloin ovat väistämisvelvollisia kävelijöitä ja pyöräilijöitä kohtaan. Seurauksena voi olla muutakin kuin käsien heiluttelua ja monta menetettyä sekuntia, kuten esimerkiksi kuolleita ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelman ydinhän ei ole se, saako pyörällä ajaa suojatiellä vai ei. Ongelma on siinä, että liian moni pyöräilijä kuvittelee suojatiellä olevan ajavalla pyöräilijällä samat oikeudet kuin jalankulkijalla, vaikka tilanne on aivan erilainen. Sama koskee monia autoilijoita, liian moni jarruttelee turhaan ja tyhmimmät vielä viittoilevat pyöräilijöitä ajamaan ensin. Tämä jos mikään huonontaa liikenteen sujuvuutta ja heikentää turvallisuutta.

        Liikenteessä ei pidäkään kuvitella, vaan pitää tietää. Moottoriajoneuvon kuljettajat ovat kouluttautuneet hommaan ja niiltä pitää vaatia osaamista ja tietoa.

        Jalankulkijat ja pyöräilijät eivät välttämättä hallitse kaikkia sääntöjä, vaikka heidän kuuluisi niin tehdä. Tieliikennelaki velvoittaakin huomioimaan tiettyjen tienkäyttäjien sääntöjen vastaisen toiminnan mahdollisuus.

        Turvallisuus tulee kuitenkin aina ennen sujuvuutta, vaikka se joitakin kenties ärsyttäisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteessä ei pidäkään kuvitella, vaan pitää tietää. Moottoriajoneuvon kuljettajat ovat kouluttautuneet hommaan ja niiltä pitää vaatia osaamista ja tietoa.

        Jalankulkijat ja pyöräilijät eivät välttämättä hallitse kaikkia sääntöjä, vaikka heidän kuuluisi niin tehdä. Tieliikennelaki velvoittaakin huomioimaan tiettyjen tienkäyttäjien sääntöjen vastaisen toiminnan mahdollisuus.

        Turvallisuus tulee kuitenkin aina ennen sujuvuutta, vaikka se joitakin kenties ärsyttäisikin.

        Laista löytyy myös velvollisuus selvittää itseään koskevat lain määräykset. Tämä koskee myös kevyen liikenteen edustajia, myös alaikäisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laista löytyy myös velvollisuus selvittää itseään koskevat lain määräykset. Tämä koskee myös kevyen liikenteen edustajia, myös alaikäisiä.

        Toki, mutta laista on havaittavissa myös se, että pitää huomioida tiettyjen tienkäyttäjien sääntöjen vastaisen toiminnan mahdollisuus, kuten aiemmin on mainittu. On vanhuksia, on lapsia, on eri tavoin vammaisia ihmisiä, joita pitää varoa erityisen paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, mutta laista on havaittavissa myös se, että pitää huomioida tiettyjen tienkäyttäjien sääntöjen vastaisen toiminnan mahdollisuus, kuten aiemmin on mainittu. On vanhuksia, on lapsia, on eri tavoin vammaisia ihmisiä, joita pitää varoa erityisen paljon.

        Tämäkin pitää paikkansa. Sinä esität innolla pelkästään omaan agendaasi sopivia lain kohtia, ymmärtämättä, että tieliikennelaki on kokonaisuus jonka kaikki määräykset vaikuttavat turvallisuuteen. Lakia ei voi tulkita siten, että huomioidaan pelkästään itselleen mieleiset kohdat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin pitää paikkansa. Sinä esität innolla pelkästään omaan agendaasi sopivia lain kohtia, ymmärtämättä, että tieliikennelaki on kokonaisuus jonka kaikki määräykset vaikuttavat turvallisuuteen. Lakia ei voi tulkita siten, että huomioidaan pelkästään itselleen mieleiset kohdat.

        Tuo pitää paikkansa. Laki on kokonaisuus. 29 § velvollisuuksia pitää noudattaa yhtä paljon, kuin kaikkia muitakin lain pykäliä.

        Lapsia, vanhuksia, eri tavoin vammaisia tai muuta henkilöitä, joilla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä, on varottava erityisen paljon joka tilanteessa, yhtä paljon, kuin kolmion takaa pitää väistää muita risteyksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin pitää paikkansa. Sinä esität innolla pelkästään omaan agendaasi sopivia lain kohtia, ymmärtämättä, että tieliikennelaki on kokonaisuus jonka kaikki määräykset vaikuttavat turvallisuuteen. Lakia ei voi tulkita siten, että huomioidaan pelkästään itselleen mieleiset kohdat.

        Tieliikennelain 8 § määritellään noudattamisjärjestys. Jos järjestystä ei ole sääntöjen välillä, niin ovat silloin yhtä velvoittavia ja tasa-arvoisessa asemassa noudattamisen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laista löytyy myös velvollisuus selvittää itseään koskevat lain määräykset. Tämä koskee myös kevyen liikenteen edustajia, myös alaikäisiä.

        Mistä laista ja mistä sen pykälästä tuo velvoite muuten löytyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä laista ja mistä sen pykälästä tuo velvoite muuten löytyy?

        Ei löydy ainakaan tieliikennelaista.


    • Anonyymi

      pyöräilijät saa ajella autotiellä mutta täs varmaan haettiin tätä minkä olen itsekin huomannut .ne ei aja tien oikeassa reunassa kuten pitäis vaan pitää keskustella ja se käy parhaiten 2-3 rinnakkain .silloin ei enää olla siellä reunassa että autoliikenne pääsis sujuvasti ohi.no eiköhän ne taas syksyllä ole häipyneet kuten muuttolinnut.

      • Anonyymi

        Autotiellä juu tottakai 😄


      • Anonyymi

        Mikä on autotie? Tiedän tien, ajoradan, ajokaistan ja pientareen, mutta mikä tuo autotie oikein on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on autotie? Tiedän tien, ajoradan, ajokaistan ja pientareen, mutta mikä tuo autotie oikein on?

        Minä tiedän myös autoradan. Sellaisella oli kivaa leikkiä lapsena.


    • Anonyymi

      Spandeksit aiheuttaa aivovamman.

      • Anonyymi

        Nettikirjoittelu aiheuttaa asennevamman.


      • Anonyymi

        Ikävää, että sinulle kävi niin.


    • Anonyymi

      Kivessyöpä tasaa puntit 🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Näköjään menee pienestä ihmisen elämä pilalle. Mitenköhän ihmeessä monissa muissa maissa pyöräilijtä, jalankulkijat ja muutkin tiellä liikkujat tulevat paremmin toimeen, kuin täällä? Täällä on aina joku pahoittamassa mielensä jossain muodossa.

      • Anonyymi

        Liikenteessä on kyse ihmisten turvallisuudesta ja hengestä. Liikenteessä on monesti vastuussa myös muiden turvallisuudesta, hyvinvoinnista ja hengestä, eikä pelkästään omasta. Se ärsyttää monia, kun muiden henkeä ja turvallisuutta eivät jotkut kunnioita liikenteessä. Siitä on lopulta kyse.


      • Anonyymi

        Muissa maissa pyöräilijät ja jalankulkijat kunnioittavat selvästi paremmin liikennesääntöjä kuin Suomessa tekevät. Olisiko sillä asialla jokin yhteys siihen, että he selviävät liikenteessä paremmin? Suomessa on näillä ryhmillä jokin omituinen käsitys, että säännöt eivät muka koskisi kevyttä liikennettä, tai ainakaan sääntöjen noudattaminen ei ole niin tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteessä on kyse ihmisten turvallisuudesta ja hengestä. Liikenteessä on monesti vastuussa myös muiden turvallisuudesta, hyvinvoinnista ja hengestä, eikä pelkästään omasta. Se ärsyttää monia, kun muiden henkeä ja turvallisuutta eivät jotkut kunnioita liikenteessä. Siitä on lopulta kyse.

        Jep. Jos miettii vaikka Espanjaa niin siellä kukaan ei ohita autolla pyöräilijää kylkeä hipoen, vaan kunnon etäisyyden päästä, koska siellä ihmiset eivät halua vaarantaa toisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muissa maissa pyöräilijät ja jalankulkijat kunnioittavat selvästi paremmin liikennesääntöjä kuin Suomessa tekevät. Olisiko sillä asialla jokin yhteys siihen, että he selviävät liikenteessä paremmin? Suomessa on näillä ryhmillä jokin omituinen käsitys, että säännöt eivät muka koskisi kevyttä liikennettä, tai ainakaan sääntöjen noudattaminen ei ole niin tärkeää.

        Tuo se vasta omituinen käsitys onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo se vasta omituinen käsitys onkin.

        Aitolahden tiellä ja kaitavedentiellä on pyörätiet molemmin puolin ja ajoradalla
        ajetaan. Ei rakenneta jos extreme urheilijat haluaa mutta heille vastuu sitten jos
        lapsia jää autojen alle kun seuraavat heidän esimerkkiä. Kyseisen reitin varrella on
        4 koulua .. Malli trikoo ajelijat voisi ajatella mitä tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aitolahden tiellä ja kaitavedentiellä on pyörätiet molemmin puolin ja ajoradalla
        ajetaan. Ei rakenneta jos extreme urheilijat haluaa mutta heille vastuu sitten jos
        lapsia jää autojen alle kun seuraavat heidän esimerkkiä. Kyseisen reitin varrella on
        4 koulua .. Malli trikoo ajelijat voisi ajatella mitä tekee.

        Lasten sääntöjen vastaisen toiminnan mahdollisuus on otettava huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten sääntöjen vastaisen toiminnan mahdollisuus on otettava huomioon.

        Juuri näin. Tieliikennelain 29 § velvoittaa tähän.

        "Lähestyttäessä ajoneuvolla pysäytettyä koulukuljetus- tai päivähoitokuljetusautoa, linja-autoa, raitiovaunua taikka lasta, vanhusta, eri tavoin vammaista ihmistä tai muuta henkilöä, jolla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä, on noudatettava erityistä varovaisuutta."


    • Anonyymi

      Ehkä auttaisi jos järjestettyjä polkupyöräily tapahtumia olisi joka sunnuntai, niin pyöräilijät olisivat yhtä aikaa käyttämässä ajokaistaa, eikä niinkuin nyt että kuka milloinkin siellä täällä. Voisi olla jopa kellonajalla varustettu liikennemerkki joka kieltäisi moottoriliikenteen tietyillä kaistoilla.

      • Anonyymi

        Sama toimisi autoilijoiden osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama toimisi autoilijoiden osalta.

        Vihreää sirtymää...
        Hoh Hoh


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe