Pysähtyneisyyden aika

Anonyymi-ap

Haluttaisiko teillä koskaan saavuttaa tila jossa kaikki voisi vain olla niin kuin ennenkin?

Ei tarvitsisi päivittää puhelinta, vaihtaa autoa, ostaa uusia vaatteita, ostaa uudempaa ja nopeampaa nettiä, vaihtaa muijaa tai kämppää.

Eli että kaikki olisi valmista ja voisi vain olla ja nauttia.

Ärsyttää tämä jatkuva päivittely nykymaailmassa.
Eikö tästä nyt p.rkele tule valmista?

-keinovaginamies-

42

401

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jatkuva päivittäminen on rasittavaa. Pidän toimivista asioista, sen takia välttelen elämässäni jatkuvaa päivitystä vaativia asioita niin paljon kuin mahdollista. Panostan kestäviin ja toimiviin.

• Anonyymi

Todennäköisesti me elämme väärällä vuosisadalla.

-keinovaginamies-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todennäköisesti me elämme väärällä vuosisadalla.

-keinovaginamies-

Jos on jatkuvasti päivittämässä lyhytikäisiä ja toimimattomia asioita, tulee imbesilliksi.

Mitä järkeä siinä on kun alkaa olla älykkäät sähköhammasharjat, jääkaapit, mikrot, liedet, uunit? Ketä tai mitä sellainen palvelee? Ei ainakaan ihmisten älyllistä kehitystä kun se äly ulkoistetaan laitteille ja sovelluksille. Äly, se vähäinenkin on jäämässä kohta harvojen ja valittujen luksukseksi. Ellei ole jo jäänyt. Tällä menolla valistunut yhteiskunta on utopioiden utopiaa.

• Anonyymi

Sillä tavalla pystäyttää ajan että kaikilla muilla pysähtyisi aika ja ihmisetkin jäisivät vain paikoilleen, itse voisi vain liikkua, muut eivät, eikä aikakaan kuluisi.

Sitten voisi päättää milloin pääsäisi ajan taas kulumaan...

• Anonyymi

Sille joka linkitti Merja Rantamäen:
      🫠

Jos olisin musiikkilinkittelijämiehiä, niin linkittäisin tähän nyt jotain hempeää, mutta näin.

-keinovaginamies-

• No kyllä tosiaan, joskus..

Olin ihan rikki, kun minun käskettiin vaihtaa työkännykkä ja lykättiin vaan uusi tyhjä kapula kouraan. - Onneksi tytär hoiti sen käyttöönoton (osaa laittaa äitinsä käyttämät tunnisteet ja salasanatkin paikalleen) ja sitten palvelukeskuksesta etänä laittoivat mm. sähköpostin ja Teamsin toimimaan niin, ettei minun pitänyt kuin käynnistää se uudelleen.

Muutama pieni bugi tuli, mutta ei sellaisia, mitkä haittaavat. - Olisi voinut käydä huonomminkin.

Samoin, kun kuukausi sitten vaihdoin autoa, niin poikani valitsi sen, toi sen minulle kotipihaan koeajolle lähtöä varten, opasti sen ominaisuudet ja kun se oli minulle ok, minun ei tarvinnut käydä edes autokaupassa, vaan allekirjoitin kauppakirjan ja maksoin sen etänä. 👍

Jos olisin näitten kanssa joutunut yksin hyppäämään syvään päähän, niin olisi voinut tulla äitiä ikävä.. Kuvaannollisesti. - Ei hänestä kyllä mitään apua olisi ollut noista kumpaankaan. 😄

• P.S. Kampaajaa en vaihda ennen kuin on pakko. - Minulla on hänen kanssaan paljon pidempi suhde kuin yhdenkään miehen. 😊

• Anonyymi

Kännykkää kun joutuu vaihtamaan, niin heti alkaa haluttaa S-marketille ostamaan postimerkkejä.
        Kaikilla ei ole noita aputyttöjä ja palvelijoita. Ja ärsyttäisihän se heitäkin olla aina vaivaamassa.

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Kännykkää kun joutuu vaihtamaan, niin heti alkaa haluttaa S-marketille ostamaan postimerkkejä.
        Kaikilla ei ole noita aputyttöjä ja palvelijoita. Ja ärsyttäisihän se heitäkin olla aina vaivaamassa.

-keinovaginamies-

Ymmärrän olevani onnekas, kun minulla on fiksut ja auttavaiset lapset. - Muistan, kuinka minusta oli luonnollista auttaa omaa äitiäni, koska tiesin, mitkä asiat hänelle olivat hankalia. - Äiti joskus vähän marmattikin, kun hän tukeutuu niin paljon minun apuuni, koska ei haluaisi aina Pyytää veljeäni auttamaan, kun tämä ei oikein koskaan edes kerkiäisi.
        - Ymmärrän hänen tunteensa ja toivon, että lasteni minulle antama apu tuntuu heistä luonnolliselta eikä taakalta. - Samoin minäkin autan heitä aina sopivan tilaisuuden tullen.

Ja kyllä, erityisesti kännykän vaihto on ikävä operaatio. 😒

• Joskus, kun elämässä on tullut jatkuvia muutoksia muutosten perään, olen ajatellut noin. Tunsin vahvasti, etten enää jaksaisi jatkuvaa muutosta, koko ajan jotain.. Aina piti sopeutua, opetella uutta, ottaa selvää, jatkuvasti. Se oli aika väsyttävää.

Noin yleisesti ottaen pidän siitä, että elämä menee eteenpäin ja tulee sopivasti luontaista muutosta elämäntilanteiden mukaan.

• Anonyymi

Joskus aikoinaan olin teknologiaintoilija.
        Nykyään tykkäisin istua päreen valossa punomassa pajukoria.

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Joskus aikoinaan olin teknologiaintoilija.
        Nykyään tykkäisin istua päreen valossa punomassa pajukoria.

-keinovaginamies-

Joskus kieltämättä tulee sellainen tunne, että voisi elää "pienemmin". Päivät kuluisi yksinkertaisten askareiden parissa, ei olisi jatkuvaa kiirettä eikä painetta. Voisi vain keräillä puutarhasta omenoita ja keitellä niistä hilloa.

Pidän kyllä nykyisestä elämäntyylistäni, mutta tahtia olisin valmis hieman hidastamaan. Nyt päivät on täynnä palavereja, deadlineja, suunnittelua, miettimistä, kommunikoimista, laskemista, vertailua, etsimistä, selvittämistä.. Aivot tekee koko ajan yliteholla töitä. Eihän se kovin terveellistä voi olla.

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Joskus kieltämättä tulee sellainen tunne, että voisi elää "pienemmin". Päivät kuluisi yksinkertaisten askareiden parissa, ei olisi jatkuvaa kiirettä eikä painetta. Voisi vain keräillä puutarhasta omenoita ja keitellä niistä hilloa.

Pidän kyllä nykyisestä elämäntyylistäni, mutta tahtia olisin valmis hieman hidastamaan. Nyt päivät on täynnä palavereja, deadlineja, suunnittelua, miettimistä, kommunikoimista, laskemista, vertailua, etsimistä, selvittämistä.. Aivot tekee koko ajan yliteholla töitä. Eihän se kovin terveellistä voi olla.

En tiedä terveellisyydestä, mutta minä kyllästyin jo joku aika sitten nykyajan "tehokkaaseen" suorittamiselämään.
        Aika on kalleinta mitä meillä on, ja päivä päivältä nousee suuremmaksi kysymykseksi se, että mihin loppuelämän haluaa käyttää.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Erään salaliittoteorian mukaan maailmasta muokataan tahallaan entistä hektisempää ja kaaoksen täyteisempää. Jatkuva intensiivinen muutos on siis käsillä. Jokainen voi itse miettiä onko 2020-luvun hulluus sattumaa vai ei. Mielenkiintoinen pointti on että pandemia on saattanut sekoittaa ihmisten päitä ja heihinhän kuuluvat myös päättäjät 🙃. Toki jos David Ickeltä kysytään niin päättäjien, kuninkaallisten ym. "eliitin" olemassaolo on hieman erilainen: Ne ovat siis hybridejä (osin alien, osin ihminen) ja lähtöisin Orionin tähtikuviosta, 1344 valovuoden päässä meistä. Andromeda on vain 2,5 valovuoden päässä. On se paljon kun valo kulkee 300 000 km sekunnissa. Laskin että se on sama kuin 259 2000 0000 km vuorokaudessa. Tuo on siis 25,92 miljardia kilometriä päivässä. Kerro tuo 365:llä niin se on valovuosi. Menee potenssilukujen puolelle eli matemaattinen osaamiseni loppuu siihen. Ps. Olenko nyt siis alien 👽?

• Tavallaan joo, mutta toisaalta ne ihmiset jotka vähiten haraa vastaan vääjäämätöntä ja opettelevat likipitäen mukisematta sen, mitä maailma tuo vastaan, ovat stressittömämpiä...mitä olen vanhuksia seurannut.

• Anonyymi

Tiedän tuohon kyllä hyvin vahvan poikkeuksen.
        Stressitön 90-vuotias joka ei ole koskaan suostunut opettelemaan yhtään tietoteknistä laitetta ja perinteisesti vedetään aina.

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedän tuohon kyllä hyvin vahvan poikkeuksen.
        Stressitön 90-vuotias joka ei ole koskaan suostunut opettelemaan yhtään tietoteknistä laitetta ja perinteisesti vedetään aina.

-keinovaginamies-

Yksinkö hoiti kaikki asiat?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Hoitaa edelleen pääosin.
        Autoilee pankille, nostaa käteistä ja laittaa pankkitytöt hoitelemaan maksuasiat. Mm.

-keinovaginamies-

• Disseisback kirjoitti:

Nimittäin mun eno on yksi tuollainen.

Luulee pärjäävänsä yksin, mutta tädit, siskot ja veljet, sekä me sisarusten lapset jeesitään kokoajsn häntä ties missä.

Hänestä vaan mitään ei tarvitse muuttaa... mutta esimerkiksi sisko ja mutsi kyyditsi hänet 120 km päähän hommaamaan veikkauskortin, että voi yhä lotota...muuten ei lottoisi...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Nimittäin mun eno on yksi tuollainen.

Luulee pärjäävänsä yksin, mutta tädit, siskot ja veljet, sekä me sisarusten lapset jeesitään kokoajsn häntä ties missä.

Hänestä vaan mitään ei tarvitse muuttaa... mutta esimerkiksi sisko ja mutsi kyyditsi hänet 120 km päähän hommaamaan veikkauskortin, että voi yhä lotota...muuten ei lottoisi...

No juu, Hänessä on vähän samaa vikaa, ns. kuningasluonne, ja juoksuttaa heitä jotka suostuvat juoksemaan.

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

No juu, Hänessä on vähän samaa vikaa, ns. kuningasluonne, ja juoksuttaa heitä jotka suostuvat juoksemaan.

-keinovaginamies-

Niin ja muut koettavat vain "auttaa". Ja "keisari" luulee, että hän "osaa". "Pärjää".

Sitä mä juurikin ajoin takaa...

Mulla on taas "isotäti" joka kysyy, josko voisi saada apua johonkin, kun hän ei osaa...kykene enää...

Siis tämän enoni täti...

Mutta hän osaa vastata tekstareihin, tietää siyä ja tätä, jos ei tiedä, niin pyytää apua.

Eno vaan elää kuin haaleessa vedessä ja muut miettii, auttaa...ja hän on sille avulle oikeastaan sokea, kun ei tartte kaikkea miettii...muut murehtii sen puolesta.

• Anonyymi

Puhelin päivittää itse itsensä.. se jurppii, kun sitä pitää ladata ja uusia liian usein ja siinä on paljon kiinalaisia osia.

Autoa ei ole. Vaatteita ostan, kun tarvitsee (aika harvoin). Netti saa olla mikä on, toimii hyvin mitä sitä vaihtamaan. Mies tai koti vaihdetaan vain erittäin hyvästä syystä.

Ts. lähes kaikki on kuin ennenkin, paitsi että on kivempaa 👌. En olisi vuosia sitten voinut kuvitellakaan soittavani musiikkia internetin välityksellä langattomista kauttimista, ihan mitä ikinä haluaa 😲

- Sheena

• Anonyymi

Musiikin suoratoistopalvelut ovat vahingollisia kunnon soundeille. Niin ei voi kuunnella aitoa musiikkia.

• Anonyymi

Muistan kun otin Teamsin (tai jonkun vastaavan) käyttöön muutama vuosi sitten.
      Sovelluksen asentamisen päätteeksi luki:
      "Kaikki on nyt valmista."

Huokaisin helpotuksesta, että nytkö? Jes!

Ei ollut, valehtelivat perkeleet.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Taidan tilata etukäteen hautakiven, johon kaiverrutan tuon lauseen.

-keinovaginamies-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidan tilata etukäteen hautakiven, johon kaiverrutan tuon lauseen.

-keinovaginamies-

”Nyt se on täytetty.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Nyt se on täytetty.”

Joo, tuo on kanssa hyvä, kun muistaa laittaa kaiverrukseen myös tämän nimmarin :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, tuo on kanssa hyvä, kun muistaa laittaa kaiverrukseen myös tämän nimmarin :))

-keinovaginamies-

Haha! :DD

• Anonyymi

Sitä aikaa muistelen surulla, kun jouduin lähtemään ensimmäisestä omasta asunnosta. Tapahtui jotain sellaista mitä en olisi koskaan halunnut kokea.

• Anonyymi

Tuollainen voi olla monella tapaa järkyttävä tapahtuma. Kodin pitäisi olla turvapaikka. Kodin rakentamiseen käytetään paljon rahaa, monesti koko omaisuus. Kodin ympärille rakennetaan kaikki elämä, joka on yhteydessä läheisiin ja ystäviin ja jokapäiväiseen tekemisiin.

Mikä johti sinu järkyttäneeseen tapahtumaan? Kuinka elämäsi on järjestynyt nyt?

• Anonyymi

Sehän on ihan itsestä kiinni mitä tekee, ei ole pakko juosta lauman mukana.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Kasa kaistaletta. Rinnekotitesti.

• Jokainen hetki on valmis ja se on hyvä.
      Tokihan jos sitä vaan vaatii elämältä kokoajan enemmän ja enemmän niin melko tyytymättömältä tuntuu...
      Tokihan joku mukava nainen olisi kiva vierellä mutta tulee jos tulee kohdille, onhan noita ollut vaikka kuinka tämän tien varrella.
      Kaikki on rikkautta, kiitollisuutta ilmoille vaan ✌️

• Ei ole mikään pakko päivittää. En minäkään päivitä ellei ole oikeesti tarvetta. En huvikseni.

Aika stressitöntä on mun elämä muutenkin. En hermoile oikee mistään.

• Anonyymi

Ei tässä iässä ihan täysin haluis olla paikalleen jämähtänyt. On hyvä, että maailma ja asiat pyörii eteenpäin. Ei liikaa, mutta sopivasti muutosta.

• Anonyymi

Jos pelkkä muutos on tärkeää, niin voi alkaa muuttamaan myös takaisin vanhaan.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Niin kuin ennenkin? Ei. Onhan siellä menneessä hyviä hetkiä, mutta nyt on nyt.

Silti, alkeellinen omavaraistelu on mulla tavoitteena. Sen voi katsoa olevan kehitystä, uutta tulevaisuutta 😉

Tietoisesti olen ollut hankkimatta kaikenmaailman "pakollisia" tabletteja, reitittimiä, maksullisia tv-ja musiikkikanavia, ja televisioita. Kännykkä mulla on ja tulee uskoakseni olemaankin. Nettilehtiä olen tilannut.

Auto on ainakin toistaiseksi pakollinen.

Kyllä mä yksinkertaisempaan elämään pyrin. Erakoksi jonnekin.. 😄

xLiner

• Ihanko totta? Meillä taitaa olla samat ajatukset tulevaisuudesta. Minun kaverini myös on samanlainen, hän sanoi että pitää olla varautunut siihen että saattaa tulla äkkilähtö kaupungista jalan teltan kanssa jonnekin erämaahan, ja siellä pitää myös selviytyä. Vaikka sanoin kyllä, että eiköhän mökille kuitenkin siinä tapauksessa kannattaisi mieluummin mennä.

Syön myös yksinkertaisesti, vähän kuin olisi 80-luku edelleen. Keitettyjä perunoita, jauhelihakastiketta, erilaisia keittoja juureksista ja lihasta/makkarasta, riisipuuroa, leipää vain voin kanssa, jne.

Tällä hetkellä myös nostatan juoksukuntoani, nyt menee 26:50 min/5 km, mutta tavoite on ainakin alle 25 min. Tein tästä myös aloituksen vähän aikaa sitten tälle palstalle.

• Anonyymi

Hitto ei ole ikävä 80-90-luvulle, muistan sen jäykkyyden ja tylsyyden.

Pään sisällä on tuo pakko, että täytyisi kokoajan kaikkea päivittää ja sen on sinne nousukaskulttuuri iskostanut ihmisen luontaista ahneutta triggeröiden.

"Talouskasvu"..

Nyt porvareilla kova kiire kahmia mitä enää irti saa ennenkun fossiiliset polttoaineet ovat todellakin finito.

Koko 1900-luvun nopea kehitys perustuu pelkästään fossiilisten polttoaineiden tuomaan nosteeseen. Paluu luonnolliseen hitaampaan ja säästeliäämpään elämänrytmiin on edessä koko ihmiskunnalla.

Kriisin äärellä voi seurata ihmisryhmien käytöstä. Itseäni kahmijat ja rötöstelijät ällöttävät ja tuskin olen ainoa joka näin tuntee.

Kaikkea ei saa rahalla.

• Mä olen mielestäni saavuttanut tuollaisen tilan, toki osittain ihan taloudellisten realiteettien vuoksi, mutta kuitenkin. Tuntuu että moni juttu on paljon sidoksissa ihmisen työhön, opiskeluihin, ja muihin ihmisiin, kuin ihmisen omiin tarpeisiin yksilönä 🙄

Ainakin itselläni nyt yksin asuessa ja El Plan paperien suojista, tarvitsee miettiä paljon vähemmän kaikkia peräkärrymassoja sun muita mitä autoihin tulee, vähemmän on ollut käyttöä lähestulkoon kertakäyttötulostimille ja kauppojen puolityhjille musteille, puhelinta ei tarvitse päivittää uudempaan samalla tahdilla kuin viime vuosikymmenen aikana (hyvä asia sinänsä että kehitys on hidastunut ja nykyään halvallakin pärjää), eikä itsestään tarvitse pitää ihmeempää meteliä ja huomiohuo*ata someissa.

Ja vähän sama juttu vaatteiden suhteen, parturilla käynnit, autojen imago ulospäin jne. Itse asiassa luulen että nämä johtuu enemmänkin siitä ettei se poikuus ole kummitellut päässä 24/7 yli viiteen vuoteen 😅 Tarkoitan, että jos joskus 5-15 vuotta sitten oli äärimmäisen tärkeää että oli "hieno" auto, eri vaatteet ns ihmisten ilmoilla, kotona ja työjuttujen parissa, hiuslakkaa sai ostaa jatkuvasti, ja silti se oma kamupojan ma-taso tuli kyllä harvinaisen selväksi naisten taholta 🤨 Mutta se voi liittyä myös siihen omaan aseksuaalisuuteen, sillä eiköhän naiset sen jotenkin aisti onko toinen kiinnostunut aidosti, ja missä mielessä 🙄

Vielä kun soppaan lisätään noin vuoden kestänyt lievä retrogradinen amnesia, niin pysähtyneisyyden aika on kyllä ihan tosijuttu 😅 Nyt marraskuussa ajatukset on ollut monesti siinä 2kk jaksossa yliopistolla, missä suoritin työharjoittelun ja opinnäytetyön 15 vuotta sitten. Silloin kaikki elämä oli edessäpäin ja lähes mikä tahansa olevinaan mahdollista, kunnes muutaman vuoden päästä autisminkirjoinen pääni ei enää pysynyt kaikkien loputtomien toteutumattomien mahdollisuuksien mukana 🙄
      Mikä nyt on eri lailla, niin ainakin älylaitteet, itse olen käytännössä puolet vanhempi, ja jos eka autoni 14 vuotta sitten oli Clio 94 niin nyt on oikein Megane 01 alla 😂 Kuten olen kuvaillut, niin mun aikakäsitys on alitajuisesti jossain 06-09 tienoilla, jonnekin 2013 asti muistan asioita ihan hyvin, mutta sanotaan 2014-2022 on kuin joku irrallinen laatikko tai saareke muuten lineaarisella aikajanalla 😅 Vaikka muistan mä toki asioita ihan normaalisti tuolta ajalta, mutta se tuntuu ikäänkuin "tulevaisuudelta" tai vähintäänkin isolta aukolta menneessä.
      Tavallaan jotenkin niin absurdia, että todellakin ajoin 12 karting-kisaa omalla autolla, omistin kolme eri Mersua ja Jaguarin, en nyt suoranaisesti epäonnistunutkaan yrittäjänä kun huomioidaan että laskelmat tehtiin alunperinkin kahden hengen talouden lisätuloiksi, muslimityttö korkkasi poikuuteni, äitini sairastelu kesti lopulta yli 4,5 vuotta, ja jotenkin onnistuin vetämään 22kk ryyppyputken edes jotenkuten kunnialla 😂

Rellulla kauppaan, makaronilaatikko uuniin, sillä aikaa vähän rallin pelaamista, jälkiruoaksi kahvia ja irtokarkkeja, ja tälleen lumisadepäivänä kattelen välillä Bones sarjaa netistä. Paljon lähempänä juurikin tuota teini-ikääni kuin ihan muutaman vuoden takaista elämääni 😅

• Autot pitäisi tehdä haponkestävästä teräksestä.
      (pakettiauton pohjaa pitäisi edelleen korjata, mutta siellä on tullut lunta, eli taidan odottaa että se sulaa (on luvattu lämmintä)).

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      18
      2532
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      208
      1889
    3. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      59
      1559
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1511
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1436
    6. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      198
      1279
    7. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      95
      1192
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1095
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1005
    10. Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !

Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako
      Mikkeli
      136
      878
    Aihe