Sukulaismies käytti hyväkseen 40 vuotta sitten. En koskaan kertonut siitä.

Olen 60 v. nainen Kaakkois-Suomesta. Kun olin 18 -vuotias vuonna 1982, jouduin oman enoni hyväksikäyttämäksi seksuaalisesti. Enoni oli siihen aikaan 35-vuotias, eronnut alkoholisti. Hän oli myös serkkupoikani yh-isä. Serkku on minua viisi vuotta nuorempi ja minulla oli häneen lapsena hyvät välit.

En tiedä miksi alistuin enoni käytettäväksi ja vaikenin asiasta niin kuin hän käski. Hyväksikäyttöä tapahtui muutamia kertoja vuoden aikana, eli siihen asti kun olin 19. Hänellä oli tapana painostaa minut salaa autoajelulle ja salaisiin tapaamisiin, joista en saanut kertoa kenellekään.
Vanhempani ja siskoni eivät osanneet aavistaakaan sellaista, ei myöskään serkkupoikani eli enoni lapsi.

Asuimme pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki tuntivat toisensa. Jos olisin kertonut mitä enoni tekee minulle, siitä olisi tullut kammottavia seurauksia.
Hän myös vihjaili joskus, että saattaisi ottaa uhrikseen myös pikkusiskoni, ellen minä olisi " tarpeeksi kiva" hänelle.

Enoni osasi olla myös hauska, hurmaava ja kiltti. En tajunnut sitä silloin mutta nykyisin olen tajunnut että hän oli varmaan narsisti. Hän imarteli ja kohteli minua joskus kuin prinsessaa, mutta sukupuolikontaktissa hän oli karkea ja ilkeä.

Enoni kuoli tapaturmaisesti jo vuonna 1986, jolloin minä olin 24. Hyväksikäyttö oli onneksi jo loppunut aiemmin.
Myös oma äitini kuoli hiljattain, joten hän ei koskaan saanut tietää mitä hänen veljensä teki minulle aikoinaan.

Ainoa ihminen jolle olen kertonut, on pikkusiskoni. Hänellekin vasta muutama vuosi sitten. Siskoni suuttui ja sanoi ettei halunnut kuulla sellaisesta.

Olen pohtinut, pitäisikö minun sittenkin kertoa myös serkkupojalleni. Hän on nyt 55-vuotias, emmekä ole pitäneet yhteyttä vuosiin. Kestäisikö hän kuulla sellaisia asioita omasta isästään, joka kuoli jo kauan sitten?

Jos joku on kokenut jotain saman laista tai haluaa muuten neuvoa, minulle voi viestittää osotteeseen [email protected]

96

957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossa on kirjoitus virhe yhdessä kohtaa. Olin enoni kuollessa vuonna 1986 siis 22 v.

      • Anonyymi

        Niin en tiedä mitä sanoa... ei ole käynyt edes mielessä jotta sellaista tekisi. Ihan se hirvittää tuollainen käytös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin en tiedä mitä sanoa... ei ole käynyt edes mielessä jotta sellaista tekisi. Ihan se hirvittää tuollainen käytös.

        Varmaan monet kokeneet vastaavaa ja se on näkynyt suhteissa rajoitteina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan monet kokeneet vastaavaa ja se on näkynyt suhteissa rajoitteina.

        Että heitä olisi käytetty hyväksi aiemmin.


    • Anonyymi

      Sä oot mies kyllä ihan roskiskamaa

      • Anonyymi

        Niin sukulaisten kanssa ei saa harjoittaa seksiä ikinä se rikkoo hyviä tapoja ja syntyy kehitysvammaisia. Meillä on kaikissa maissa epämuodostuneita laitokset täynnä tämän takia. Lukutaidottomille tätä kuuluu opettaa puheella. Väkivalta ei ole rakkautta. Tytöillä on oikeus valita itse kenen tahtoo olla SITTEN KUN ON SIIHEN VALMIS ja kyllin aikuinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sukulaisten kanssa ei saa harjoittaa seksiä ikinä se rikkoo hyviä tapoja ja syntyy kehitysvammaisia. Meillä on kaikissa maissa epämuodostuneita laitokset täynnä tämän takia. Lukutaidottomille tätä kuuluu opettaa puheella. Väkivalta ei ole rakkautta. Tytöillä on oikeus valita itse kenen tahtoo olla SITTEN KUN ON SIIHEN VALMIS ja kyllin aikuinen.

        No sentään aikuinen jo ajatelkaa niitä lapsia joita raiskataan nytkin tänään.


    • Anonyymi

      Onneksi nykyään asiat paljastuu edes osittain ja kouluissa on ammattilaisia. Poliisinkin luona voi käydä.
      En tiedä mitä tuosta voi saada enää. Se on sinulla kuin avunhuuto mutta et tavoita enää ketään. Serkut ja muut ovat turhia osapuolia.
      Ainoa mitä voit tehdä pahuutta ja vääryyttä läpikäyneenä on yrittää auttaa niitä jotka ovat nyt tuossa tilanteessa. Voit toimia vaikka anonyyminä apuna joka välittää tiedot poliisille silloin kun lapset on hämillään, ahdistuksessa tai muuten kaltoin kohdeltuja.
      Käytä ymmärryksesi yhteiskunnan hyväksi.

      • Anonyymi

        Tytöille ohjeeksi kirjasia että älä mene pesulle vaan lääkäriin ja labraan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tytöille ohjeeksi kirjasia että älä mene pesulle vaan lääkäriin ja labraan

        Ensin päivystykseen sitten rikosilmoitus netissä. Asianajajan saa vaikka ois pennitön. Se pitää vaatia. Ja uskottu mies(nainen) eli sossu on sun apuna. Saa kyllä tukea jos haluaa. Se pitää SANOA


    • Anonyymi

      Miksi kerroit nytkään.

      • Anonyymi

        Miksi kyselet tältä kuuskymppistä karjalaisnaista esittävältä pellegubelta ylipäätään yhtään mitään?


      • Anonyymi

        Mistä teitä sontiaisa sikiää? Mitä se sua haittaa jos joku kertoo kokemastaan hyväksikäytöstä. Hyväksikäytäjät pääsevät pääsääntöisesti aina kuin koira veräjästä. Ja sinä mulkku tulet siihen määräilemään että turpa kiinni uhri et saa puhua asiasta edes jälkikäteen.

        Tee maailmalle palvelus ja tapa itsesi. Tuollaisilla roskaihmisillä ei tee mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kyselet tältä kuuskymppistä karjalaisnaista esittävältä pellegubelta ylipäätään yhtään mitään?

        Avaatko vähän mistä tiedät aloittajan olevan trolli joka vain esittää karjalaisnaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä teitä sontiaisa sikiää? Mitä se sua haittaa jos joku kertoo kokemastaan hyväksikäytöstä. Hyväksikäytäjät pääsevät pääsääntöisesti aina kuin koira veräjästä. Ja sinä mulkku tulet siihen määräilemään että turpa kiinni uhri et saa puhua asiasta edes jälkikäteen.

        Tee maailmalle palvelus ja tapa itsesi. Tuollaisilla roskaihmisillä ei tee mitään

        Väkisin makaaminen on vihaa toista ihmistä kohtaan se on väkivaltaa.Täs tulee esiin eri uskontojen väliset vihat väärät opetukset ja miesten keksimät säännöt sekä eri heimojen kansojen väliset vihat käytännössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väkisin makaaminen on vihaa toista ihmistä kohtaan se on väkivaltaa.Täs tulee esiin eri uskontojen väliset vihat väärät opetukset ja miesten keksimät säännöt sekä eri heimojen kansojen väliset vihat käytännössä.

        Ei tainnut nyt uskonnoista tässä olla kyse.


    • Ainoa asia mikä tuossa koko jutussa ihmetyttää on se että miksi juuri nyt? Miksi se on nyt niin tärkeää saattaa kaikkien tietoon, mutta silloin kun se tapahtui niin se ei ollut tärkeää, päinvastoin, se piti salata. Mutta nyt sata vuotta myöhemmin kaikkien tulee saada tietää siitä, koko suomen kansan pitää kuulla se.

      Mielestäsi seuraukset kertomisesta olivat siis pahemmat kuin se mitä eno sinulle teki?

      Voisiko nyt joku ihan uusi liike lähteä liikkeelle jossa kehotetaan nuoria naisia kertomaan asioista nyt heti, silloin kun ne tapahtuvat, eikä joskus vuosikymmenien jälkeen.

      • Anonyymi

        VEDÄ NYT SINÄKIN VITTU PÄÄHÄSI!

        Seksuaalinen väkivalta on niin yököttävä kokemus ettei ihminen usein pysty edes ajatuksen tasolla kohtaamaan tällaisia kokemuksia kuin vasta vuosikymmenien jälkeen. Kertominen hyväksikäytön tapahtuessa on yleensä myös riskaabelia juuri siksi koska maailma on täynnä kaltaisiasi asennevammaisia luonnevikaisia paskiaisia. Uhrille ei sympatioita jaella ja kertominen saa aikaan vain ärtymystä ihmisiwsä. Avaappa suusi kun olet joku teini- ikäinen ja saat sellaista kuraa niskaasi hyvien miesten maineen pilaamisesta että aika moni uhri on päätynyt tapaamaan itsensä.

        Suomen oikeusmurhalaitos jakelee päään silityksiä ja tekosetkin salataan kymmeniksi vuosiksi.

        Sitten aletaan mittarilla nuoren naisen hameen pituutta ja jos erehdyt olemaan vieläpä nätti tyttö niin oma vika mitäs viettelit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        VEDÄ NYT SINÄKIN VITTU PÄÄHÄSI!

        Seksuaalinen väkivalta on niin yököttävä kokemus ettei ihminen usein pysty edes ajatuksen tasolla kohtaamaan tällaisia kokemuksia kuin vasta vuosikymmenien jälkeen. Kertominen hyväksikäytön tapahtuessa on yleensä myös riskaabelia juuri siksi koska maailma on täynnä kaltaisiasi asennevammaisia luonnevikaisia paskiaisia. Uhrille ei sympatioita jaella ja kertominen saa aikaan vain ärtymystä ihmisiwsä. Avaappa suusi kun olet joku teini- ikäinen ja saat sellaista kuraa niskaasi hyvien miesten maineen pilaamisesta että aika moni uhri on päätynyt tapaamaan itsensä.

        Suomen oikeusmurhalaitos jakelee päään silityksiä ja tekosetkin salataan kymmeniksi vuosiksi.

        Sitten aletaan mittarilla nuoren naisen hameen pituutta ja jos erehdyt olemaan vieläpä nätti tyttö niin oma vika mitäs viettelit.

        Ok, selvä... ilmeisesti mielestäsi se on hyvä ettei asioista puhuta silloin kun ne tapahtuvat, vaan että juuri näin pitääkin toimia että siitä puhutaan 50 vuotta myöhemmin, kun asianomaiset ovat kuolleet pois.
        Tämä kulttuuri on teidän itsenne aikaansaamaa, ja sitä voi myös muuttaa jos siihen vaan olisi tahtoa.

        Olisi huomattavasti helpompaa puhua asiasta silloin HETI kun jotain tapahtuu, ja jopa ennenkuin mitään vakavaa on tapahtunut, jos silloin kun herää epäilyksiä tai aavistus ettei kaikki ole kunnossa, silloin asiaan voisi puuttua ajoissa. Tämä on täysin naisten itsensä vastuulla, miksi keskenään asioista puhuminen on niin vaikeaa teille? Miksi heti hyökkäätte toistenne kimppuun vihamielisesti?

        Tuo maineen pilaaminen pitäisi olla vakava pelote tekijälle, ei niinkään rikosoikeudellinen vastuu mitä on ehkä vaikea näyttää toteen, mutta se maine menee helposti, sen pitäisi riittää pelotteeksi ja estää näitä tekoja. JOS asioista vaan puhuttaisiin ääneen, heti.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Ok, selvä... ilmeisesti mielestäsi se on hyvä ettei asioista puhuta silloin kun ne tapahtuvat, vaan että juuri näin pitääkin toimia että siitä puhutaan 50 vuotta myöhemmin, kun asianomaiset ovat kuolleet pois.
        Tämä kulttuuri on teidän itsenne aikaansaamaa, ja sitä voi myös muuttaa jos siihen vaan olisi tahtoa.

        Olisi huomattavasti helpompaa puhua asiasta silloin HETI kun jotain tapahtuu, ja jopa ennenkuin mitään vakavaa on tapahtunut, jos silloin kun herää epäilyksiä tai aavistus ettei kaikki ole kunnossa, silloin asiaan voisi puuttua ajoissa. Tämä on täysin naisten itsensä vastuulla, miksi keskenään asioista puhuminen on niin vaikeaa teille? Miksi heti hyökkäätte toistenne kimppuun vihamielisesti?

        Tuo maineen pilaaminen pitäisi olla vakava pelote tekijälle, ei niinkään rikosoikeudellinen vastuu mitä on ehkä vaikea näyttää toteen, mutta se maine menee helposti, sen pitäisi riittää pelotteeksi ja estää näitä tekoja. JOS asioista vaan puhuttaisiin ääneen, heti.

        Etkö sinä kuulu meidän kulttuuriimme kun irrotat itsesi siitä ulos?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä kuulu meidän kulttuuriimme kun irrotat itsesi siitä ulos?

        En ole nainen, toisin kuin sinä.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        En ole nainen, toisin kuin sinä.

        Se mitä sukupuolta olemme ei liity asian mitenkään.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Ok, selvä... ilmeisesti mielestäsi se on hyvä ettei asioista puhuta silloin kun ne tapahtuvat, vaan että juuri näin pitääkin toimia että siitä puhutaan 50 vuotta myöhemmin, kun asianomaiset ovat kuolleet pois.
        Tämä kulttuuri on teidän itsenne aikaansaamaa, ja sitä voi myös muuttaa jos siihen vaan olisi tahtoa.

        Olisi huomattavasti helpompaa puhua asiasta silloin HETI kun jotain tapahtuu, ja jopa ennenkuin mitään vakavaa on tapahtunut, jos silloin kun herää epäilyksiä tai aavistus ettei kaikki ole kunnossa, silloin asiaan voisi puuttua ajoissa. Tämä on täysin naisten itsensä vastuulla, miksi keskenään asioista puhuminen on niin vaikeaa teille? Miksi heti hyökkäätte toistenne kimppuun vihamielisesti?

        Tuo maineen pilaaminen pitäisi olla vakava pelote tekijälle, ei niinkään rikosoikeudellinen vastuu mitä on ehkä vaikea näyttää toteen, mutta se maine menee helposti, sen pitäisi riittää pelotteeksi ja estää näitä tekoja. JOS asioista vaan puhuttaisiin ääneen, heti.

        Darkness on niin ignorantti että luulee olevansa turvassa seksuaalisesta väkivallalta koska on mies. Kun puhutaan lapsiin kohdistuvasta seksiaaliväkivallasta pojat joutuvat uhreiksi aivan yhtä paljon kuin tytötkin. Olen jopa joskus nähnyt jutun tutkimuksesta että Intiassa pojat joutuisivat tyttöjä useammin hyväksikäytön uhreiksi.

        Ignorantti olet kaikessa muussakin. Ehkä elämä suakin vielä joskus opettaa.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Ok, selvä... ilmeisesti mielestäsi se on hyvä ettei asioista puhuta silloin kun ne tapahtuvat, vaan että juuri näin pitääkin toimia että siitä puhutaan 50 vuotta myöhemmin, kun asianomaiset ovat kuolleet pois.
        Tämä kulttuuri on teidän itsenne aikaansaamaa, ja sitä voi myös muuttaa jos siihen vaan olisi tahtoa.

        Olisi huomattavasti helpompaa puhua asiasta silloin HETI kun jotain tapahtuu, ja jopa ennenkuin mitään vakavaa on tapahtunut, jos silloin kun herää epäilyksiä tai aavistus ettei kaikki ole kunnossa, silloin asiaan voisi puuttua ajoissa. Tämä on täysin naisten itsensä vastuulla, miksi keskenään asioista puhuminen on niin vaikeaa teille? Miksi heti hyökkäätte toistenne kimppuun vihamielisesti?

        Tuo maineen pilaaminen pitäisi olla vakava pelote tekijälle, ei niinkään rikosoikeudellinen vastuu mitä on ehkä vaikea näyttää toteen, mutta se maine menee helposti, sen pitäisi riittää pelotteeksi ja estää näitä tekoja. JOS asioista vaan puhuttaisiin ääneen, heti.

        Vaikenemisen kulttuuri seksuaalisen väkivallan uhrien itse aikaansaama?

        Onko seksuaalisen väkivallan kulttuuri itsessäänkin uhrien aikaansaama?

        Paljonko sulla ylipäänsä on korvien välissä paskaa?

        Uhrien vaikeneminen on usein aivan ymmärrettävää ja perusteltua. Arvaapa miksi? Siksi, koska seksuaalinenkin väkivalta on aina tavalla tai toisella kytköksissä koko kulttuuriin. Mikä takaa sen ettei perhe, suku, yhteisö ja yhteiskunta jossa uhri elää, yleensä tule olemaan uhrin puolella. Yleensä seksuaalinen ja kaikenlainen muu kaltoinkohtelu on muidenkin tiedossa. Ei se oikeasti ole mikään salaisuus. Usein se on kaikkien nähtävillä aivan estoitta. Kertomisesta ja avun hakemisesta tulee uhrille usein seuraamaan vain lisähankaluuksia varsinkin silloin kun hän on vielä alaikäinen, ja koko perverssin yhteisönsä ja yhteiskuntansa helposti kontrolloitavissa ja hallittavissa.

        Meidän on helppo huomata tämä kulttuurikytkös ja uhrin toivoton asema siinä vieraissa kulttuureissa ja yhteiskunnissa. Omassa yhteiskunnassa ja kulttuurissa tätä on vaikea nähdä. Seksuaalinen väkivalta kuten kaikki muutkin kaltoinkohtelun perinteet halutaan erottaa oman yhteiskunnan normaalista ja sijoittaa johonkin marginaaliin. Koska silloin voi luulotella ettei se koske itseä. Sellaista saastaa ei kukaan halua omalle iholle.

        Mutta näin se menee Suomessakin. Meillä uhri vaiennetaan ja lobotomisoidaan (tehdään vaarattomaksi) auttamisen tekosyyllä, etenkin mielenterveyshoidon verukkeella. Ja usein sitten se taho joka kaikki ongelmat aiheutti, lapsuuden perhe tai joku muu asiaan liittyvä henkilö tai ryhmä valjastetaan uhrin "sosiaaliseksi tukiverkostoksi".

        Kaikista pahin uhrin vihollinen on aika. AIKA pelaa aina vanhempien pussiin. Ei vain omien vanhempien, vaan vanhempien sukupolvien. Jo vain siihen, että ihminen kampeaa itsensä lapsuudesta aikuisuuteen ja alkaa hahmottaa 'mitä minulle on oikeastaan tehty', ja kaikenlainen vanhempien idealisoiminen alkaa hälvetä (jos alkaa) vie usein puoli elämää. Jos jotain pahempia kauheuksia on suoritettu, on AIKA KULUNUT yleensä jo siihen pisteeseen että tekijät ovat joko mullan alla tai heikkoja hauraita viattomia vanhuksia hoitokodissa.

        Pahimpia traumoja harvoin pystyy psykologisesti käsittelemään niiden tapahtuessa. Tapahtumiin palaaminen on psykologisesti mahdollista usein vasta vuosien jälkeen. Darknessien vittuilut eivät asiaan vaikuta tippaakaan valitettavasti.


      • Anonyymi

        "Ainoa asia mikä tuossa koko jutussa ihmetyttää on se että miksi juuri nyt? "

        Ei mikään muu ihmetytä kuin noin tyhmä kysymys?

        Eikö sua yhtään ihmetytä miksi joku tautinen eno harrastaa seksuaalista väkivaltaa sisarensa tytärtä kohtaan? Eikö yhtään ihmetytä miksi tällaiset tarinat ovat Suomessakin niin tavallisia?

        Koska pidät itse seksuaalista väkivaltaa normaalina elämänä. Harrastatko sitä myös itse?


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Ok, selvä... ilmeisesti mielestäsi se on hyvä ettei asioista puhuta silloin kun ne tapahtuvat, vaan että juuri näin pitääkin toimia että siitä puhutaan 50 vuotta myöhemmin, kun asianomaiset ovat kuolleet pois.
        Tämä kulttuuri on teidän itsenne aikaansaamaa, ja sitä voi myös muuttaa jos siihen vaan olisi tahtoa.

        Olisi huomattavasti helpompaa puhua asiasta silloin HETI kun jotain tapahtuu, ja jopa ennenkuin mitään vakavaa on tapahtunut, jos silloin kun herää epäilyksiä tai aavistus ettei kaikki ole kunnossa, silloin asiaan voisi puuttua ajoissa. Tämä on täysin naisten itsensä vastuulla, miksi keskenään asioista puhuminen on niin vaikeaa teille? Miksi heti hyökkäätte toistenne kimppuun vihamielisesti?

        Tuo maineen pilaaminen pitäisi olla vakava pelote tekijälle, ei niinkään rikosoikeudellinen vastuu mitä on ehkä vaikea näyttää toteen, mutta se maine menee helposti, sen pitäisi riittää pelotteeksi ja estää näitä tekoja. JOS asioista vaan puhuttaisiin ääneen, heti.

        Miehen kuuluu ottaa oma puoliso vaimo mihin purkaa kivekset tai ostaa seksikaupasta joku tai voi käydä thaibordellissa ettei tarvi väkisin käydä kenenkään kimppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ainoa asia mikä tuossa koko jutussa ihmetyttää on se että miksi juuri nyt? "

        Ei mikään muu ihmetytä kuin noin tyhmä kysymys?

        Eikö sua yhtään ihmetytä miksi joku tautinen eno harrastaa seksuaalista väkivaltaa sisarensa tytärtä kohtaan? Eikö yhtään ihmetytä miksi tällaiset tarinat ovat Suomessakin niin tavallisia?

        Koska pidät itse seksuaalista väkivaltaa normaalina elämänä. Harrastatko sitä myös itse?

        Onneksi meillä ei ole suvussa ollut noita KAUHEUKSIA mutta koulu aikoina kouluissa kyllä tapahtui noita raiskauksia paljonkin. Jo alakoulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi meillä ei ole suvussa ollut noita KAUHEUKSIA mutta koulu aikoina kouluissa kyllä tapahtui noita raiskauksia paljonkin. Jo alakoulussa.

        Suomessa?


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Ok, selvä... ilmeisesti mielestäsi se on hyvä ettei asioista puhuta silloin kun ne tapahtuvat, vaan että juuri näin pitääkin toimia että siitä puhutaan 50 vuotta myöhemmin, kun asianomaiset ovat kuolleet pois.
        Tämä kulttuuri on teidän itsenne aikaansaamaa, ja sitä voi myös muuttaa jos siihen vaan olisi tahtoa.

        Olisi huomattavasti helpompaa puhua asiasta silloin HETI kun jotain tapahtuu, ja jopa ennenkuin mitään vakavaa on tapahtunut, jos silloin kun herää epäilyksiä tai aavistus ettei kaikki ole kunnossa, silloin asiaan voisi puuttua ajoissa. Tämä on täysin naisten itsensä vastuulla, miksi keskenään asioista puhuminen on niin vaikeaa teille? Miksi heti hyökkäätte toistenne kimppuun vihamielisesti?

        Tuo maineen pilaaminen pitäisi olla vakava pelote tekijälle, ei niinkään rikosoikeudellinen vastuu mitä on ehkä vaikea näyttää toteen, mutta se maine menee helposti, sen pitäisi riittää pelotteeksi ja estää näitä tekoja. JOS asioista vaan puhuttaisiin ääneen, heti.

        On mahdollista että uhri on oikeasti turvassa vasta tekijän kuoltua. Puhuminen voi jopa suomessa valitettavasti olla riskialttiimpaa kuin vaikeneminen. Jos tekijä saisikin tuomion sen lusittuaan hän olisi taas hetikohta vapaa. Pari kuukautta ja sitten valmis kostamaan. Ei mikään takaa uhrin turvallisuutta jatkossakaan oikeasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On mahdollista että uhri on oikeasti turvassa vasta tekijän kuoltua. Puhuminen voi jopa suomessa valitettavasti olla riskialttiimpaa kuin vaikeneminen. Jos tekijä saisikin tuomion sen lusittuaan hän olisi taas hetikohta vapaa. Pari kuukautta ja sitten valmis kostamaan. Ei mikään takaa uhrin turvallisuutta jatkossakaan oikeasti.

        No kukin tavallaan, ihan miten haluaa.
        Kummallista että naiset osaavat tehdä tuollaista laskelmointia mielessään tapahtuman jälkeen, laskelmoivat seurauksia pitkälle tulevaisuuteen asti. Mutta ENNEN kuin se tapahtuma sattuu omalle kohdalle sitä laskelmointikykyä ei vaan löydy etukäteen, jotta voisi välttää koko tapahtuman alunperinkin. Nykyaikana siinäkin voi olla hengestä kyse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Darkness on niin ignorantti että luulee olevansa turvassa seksuaalisesta väkivallalta koska on mies. Kun puhutaan lapsiin kohdistuvasta seksiaaliväkivallasta pojat joutuvat uhreiksi aivan yhtä paljon kuin tytötkin. Olen jopa joskus nähnyt jutun tutkimuksesta että Intiassa pojat joutuisivat tyttöjä useammin hyväksikäytön uhreiksi.

        Ignorantti olet kaikessa muussakin. Ehkä elämä suakin vielä joskus opettaa.

        En ole lapsi. En ole nainen. Joten asia ei koske minua.


      • darknessin kirjoitti:

        En ole lapsi. En ole nainen. Joten asia ei koske minua.

        Huomaan että toivotte jonkinlaista tunnereaktiota, tai tunteellista osallistuvaa kommentointia, mutta sellaista ei ole tulossa. Olen väärä henkilö siihen. Asia ei vaan millään tavoin kosketa minua itseäni.
        Olen vaan huomannut tämän trendin että näistä jutuista puhutaan 50 vuotta myöhemmin enkä ymmärrä sitä että miksi vasta kymmenien vuosien jälkeen, ja miksi juuri nyt(... kun se on trendikästä puhua näistä). Miksi ei puhuta heti kun asia tapahtuu, ja miksi ei puhuta etukäteen ennenkuin mitään on edes tapahtunutkaan, miksi pitää odottaa että jotain sattuu (ja sitten vaietaan vuosikymmeniksi).

        Mutta tämän koko juttu on ihan teidän oma asianne, ei se minulle kuulu milään tapaa. Naiset selvittäkööt keskenään nämä ongelmansa, ihan miten haluavat.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        En ole lapsi. En ole nainen. Joten asia ei koske minua.

        Mikä "asia" ei koske sinua? Se jää epäselväksi.

        Seksuaalisen väkivallan uhriksi voi joutua myös aikuinen mies.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Huomaan että toivotte jonkinlaista tunnereaktiota, tai tunteellista osallistuvaa kommentointia, mutta sellaista ei ole tulossa. Olen väärä henkilö siihen. Asia ei vaan millään tavoin kosketa minua itseäni.
        Olen vaan huomannut tämän trendin että näistä jutuista puhutaan 50 vuotta myöhemmin enkä ymmärrä sitä että miksi vasta kymmenien vuosien jälkeen, ja miksi juuri nyt(... kun se on trendikästä puhua näistä). Miksi ei puhuta heti kun asia tapahtuu, ja miksi ei puhuta etukäteen ennenkuin mitään on edes tapahtunutkaan, miksi pitää odottaa että jotain sattuu (ja sitten vaietaan vuosikymmeniksi).

        Mutta tämän koko juttu on ihan teidän oma asianne, ei se minulle kuulu milään tapaa. Naiset selvittäkööt keskenään nämä ongelmansa, ihan miten haluavat.

        Onko sulla yleensä tapana olla mukana keskusteluissa vain toistelemassa että "asia ei koske minua asia ei koske minua"? Miksi?

        Se miksi näistä asioista usein puhutaan vasta vuosien jälkeen on selitetty jo moneen kertaan. 40- vuotta sitten maailma oli erilainen. Keskustelukulttuuri sallii mm.#metoon ansiosta tällaisista asioista puhumisen eri tavalla nykyisin.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        No kukin tavallaan, ihan miten haluaa.
        Kummallista että naiset osaavat tehdä tuollaista laskelmointia mielessään tapahtuman jälkeen, laskelmoivat seurauksia pitkälle tulevaisuuteen asti. Mutta ENNEN kuin se tapahtuma sattuu omalle kohdalle sitä laskelmointikykyä ei vaan löydy etukäteen, jotta voisi välttää koko tapahtuman alunperinkin. Nykyaikana siinäkin voi olla hengestä kyse.

        Kun seksuaalista väkivaltaa kokenut mies kertoo tapahtumista vasta vuosien jälkeen onko hänkin "laskelmoija"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä "asia" ei koske sinua? Se jää epäselväksi.

        Seksuaalisen väkivallan uhriksi voi joutua myös aikuinen mies.

        Ja muunsukupuolinen ja trans- henkilö ja kaikki muutkin. Ongelma ei korjaannu edes sukupuolta vaihtamalla. Mikäli tämä darkness siihen viittaa.

        Ongelma korjaantuu vian sillä että ihmiset lopettavat seksualiväkivallan harjoittamisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä "asia" ei koske sinua? Se jää epäselväksi.

        Seksuaalisen väkivallan uhriksi voi joutua myös aikuinen mies.

        Minä tiedän aivan varmasti että minä en joudu. Jos näkisit minut niin sinäkin tietäisit.
        Ja mikäli näin nyt kuitenkin kävisi (mikä on ensinnäkin mahdotonta) niin tekijät eivät selviäisi kovin pitkälle elämässään sen jälkeen.


        Vai tarkoitatko nyt ehkä jotain muuta kun mitä minä ajattelen, selvennyksen vuoksi kysyn että ajattelitko sinä että joku nainen tekisi niin minulle?


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Minä tiedän aivan varmasti että minä en joudu. Jos näkisit minut niin sinäkin tietäisit.
        Ja mikäli näin nyt kuitenkin kävisi (mikä on ensinnäkin mahdotonta) niin tekijät eivät selviäisi kovin pitkälle elämässään sen jälkeen.


        Vai tarkoitatko nyt ehkä jotain muuta kun mitä minä ajattelen, selvennyksen vuoksi kysyn että ajattelitko sinä että joku nainen tekisi niin minulle?

        "Minä tiedän aivan varmasti että minä en joudu. Jos näkisit minut niin sinäkin tietäisit."

        Mitä siitä?

        Oletko mielestäsi siis jotenkin parempi kuin seksuaalisen väkivallan uhreiksi joutuneet koska sinä olet jotenkin varmistanut ettet itse joudu seksuaaliväkivallan uhriksi vai mitä yrität sanoa?

        Joe Rogan vittuilee viiskytkiloiselle 18- vuotiaalle seksuaalirikoksen uhriksi joutuneelle että mä en ainakaan joudu seksuaaliväkivallan uhriksi koska olen parempi kuin sä?


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Minä tiedän aivan varmasti että minä en joudu. Jos näkisit minut niin sinäkin tietäisit.
        Ja mikäli näin nyt kuitenkin kävisi (mikä on ensinnäkin mahdotonta) niin tekijät eivät selviäisi kovin pitkälle elämässään sen jälkeen.


        Vai tarkoitatko nyt ehkä jotain muuta kun mitä minä ajattelen, selvennyksen vuoksi kysyn että ajattelitko sinä että joku nainen tekisi niin minulle?

        "Vai tarkoitatko nyt ehkä jotain muuta kun mitä minä ajattelen, selvennyksen vuoksi kysyn että ajattelitko sinä että joku nainen tekisi niin minulle?"

        Jos aikuinen mies joutuu seksuaalisen väkivallan uhriksi asialla on yleensä toinen mies, kuten tiedät.

        Emme keskustele tässä kuitenkaan sinusta tai minusta. On vaikea ymmärtää mikä on darknessin pointti koska ilmaiset itseäsi epäselvästi. Jos haluat tulla oikein ymmärretyksi sitten pitää puhua suoraan eikä rivien välistä. Ainoa viesti joka riviesi välistä tulee esille on hävyttömän törkeä uhrin syyttäminen. Naurettavinta horinoissasi on se että kehtaat tulla siihen vielä pisteeksi iin päälle brassailemaan että itse et ainakaan joudu seksuaaliväkivallan uhriksi koska olet parempi ja jotenkin järkevämpi kuin aloittaja silloin 18- vuotiaana. Ja vieläpä syytät uhreja jostain ihmeen "laskelmoinnista".

        Yök.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minä tiedän aivan varmasti että minä en joudu. Jos näkisit minut niin sinäkin tietäisit."

        Mitä siitä?

        Oletko mielestäsi siis jotenkin parempi kuin seksuaalisen väkivallan uhreiksi joutuneet koska sinä olet jotenkin varmistanut ettet itse joudu seksuaaliväkivallan uhriksi vai mitä yrität sanoa?

        Joe Rogan vittuilee viiskytkiloiselle 18- vuotiaalle seksuaalirikoksen uhriksi joutuneelle että mä en ainakaan joudu seksuaaliväkivallan uhriksi koska olen parempi kuin sä?

        En sanoisi että olisin parempi kuin sinä, (tai enhän tiedä, sinun tapauksessasi ehkä voi olla mahdollista sekin kaukaa haettu mahdollisuus).
        Tarkoitan sitä että en näytä ulkonäöltäni sellaiselta että valikoituisin uhriksi, fyysisesti sekä käytökseltäni ja olemukseltani. Esim. kaupungilla kulkiessani nämä ns. arabit, joita nyt on joka paikassa, nyökkäävät minulle ohi kulkiessaan ja tervehtivät, koska ulkoinen olemukseni herättää heissä kunnioitusta.
        Tietenkin tälläinen on täysin mahdotonta jos olet nainen. Tämä ei ole alentavaa, vaan realismia. Pitäisi opetella tajuamaan niiden ero. Jos aiot yhtään millään tavalla toimia maailmassa, niin se pitää lähteä realismin lähtökohdista, eikä mielikuvituksen. Jos et siihen pysty, on parempi pysyä kotona lukkojen takana.

        Viittasin tuossa kysymyksessäni siihen, että jos tekijä olisi nainen, kuten esim iltalehden jutussa viikko sitten oli, niin tällöin saattaisin ollakin "uhri" mikäli nainen olisi hyvännäköinen, en usko että minulla olisi mahdollisuuksia vastustaa sitä, ainakaan mitenkään merkittävästi.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        En sanoisi että olisin parempi kuin sinä, (tai enhän tiedä, sinun tapauksessasi ehkä voi olla mahdollista sekin kaukaa haettu mahdollisuus).
        Tarkoitan sitä että en näytä ulkonäöltäni sellaiselta että valikoituisin uhriksi, fyysisesti sekä käytökseltäni ja olemukseltani. Esim. kaupungilla kulkiessani nämä ns. arabit, joita nyt on joka paikassa, nyökkäävät minulle ohi kulkiessaan ja tervehtivät, koska ulkoinen olemukseni herättää heissä kunnioitusta.
        Tietenkin tälläinen on täysin mahdotonta jos olet nainen. Tämä ei ole alentavaa, vaan realismia. Pitäisi opetella tajuamaan niiden ero. Jos aiot yhtään millään tavalla toimia maailmassa, niin se pitää lähteä realismin lähtökohdista, eikä mielikuvituksen. Jos et siihen pysty, on parempi pysyä kotona lukkojen takana.

        Viittasin tuossa kysymyksessäni siihen, että jos tekijä olisi nainen, kuten esim iltalehden jutussa viikko sitten oli, niin tällöin saattaisin ollakin "uhri" mikäli nainen olisi hyvännäköinen, en usko että minulla olisi mahdollisuuksia vastustaa sitä, ainakaan mitenkään merkittävästi.

        Onko trollaaminen kivaa?

        Kysymys:

        "Oletko mielestäsi siis jotenkin parempi kuin seksuaalisen väkivallan uhreiksi joutuneet koska sinä olet jotenkin varmistanut ettet itse joudu seksuaaliväkivallan uhriksi..?"

        Darknessin:

        "En sanoisi että olisin parempi kuin sinä"

        En ole puhunut sanallakaan itsestäni mitään. Mutta senhän jo tiesitkin. Säälittävän kömpelöä provoa vakavalla aiheella.

        Mikä sinun pointtisi on? Ajatuksenjuoksusi on täysin epäjohdonmukaista sinne tänne sinkoilevaa sillisalaattia.

        Ainoa asia mikä jutuistasi on tullut selväksi on se että pistät seksuaaliväkivallan uhrin omalle kontolle ja suhtaudut seksuaalirikolliseen kuin luonnonilmiöön.

        Koska ilmeisesti et itsekään ole selvillä omista ajatuksistasi, esitetään kysymys niin päin, että onko sinulla neuvoja naisille miten välttää seksuaalisen väkivallan uhriksi joutuminen?


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        En sanoisi että olisin parempi kuin sinä, (tai enhän tiedä, sinun tapauksessasi ehkä voi olla mahdollista sekin kaukaa haettu mahdollisuus).
        Tarkoitan sitä että en näytä ulkonäöltäni sellaiselta että valikoituisin uhriksi, fyysisesti sekä käytökseltäni ja olemukseltani. Esim. kaupungilla kulkiessani nämä ns. arabit, joita nyt on joka paikassa, nyökkäävät minulle ohi kulkiessaan ja tervehtivät, koska ulkoinen olemukseni herättää heissä kunnioitusta.
        Tietenkin tälläinen on täysin mahdotonta jos olet nainen. Tämä ei ole alentavaa, vaan realismia. Pitäisi opetella tajuamaan niiden ero. Jos aiot yhtään millään tavalla toimia maailmassa, niin se pitää lähteä realismin lähtökohdista, eikä mielikuvituksen. Jos et siihen pysty, on parempi pysyä kotona lukkojen takana.

        Viittasin tuossa kysymyksessäni siihen, että jos tekijä olisi nainen, kuten esim iltalehden jutussa viikko sitten oli, niin tällöin saattaisin ollakin "uhri" mikäli nainen olisi hyvännäköinen, en usko että minulla olisi mahdollisuuksia vastustaa sitä, ainakaan mitenkään merkittävästi.

        Paras kiteyttää kysymys lyhyeksi kun tämän darknessin on niin vaikea vastata.

        Onko seksuaalinen väkivalta seksuaalista väkivaltaa kokeneen omaa syytä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paras kiteyttää kysymys lyhyeksi kun tämän darknessin on niin vaikea vastata.

        Onko seksuaalinen väkivalta seksuaalista väkivaltaa kokeneen omaa syytä?

        En tiedä, aihe ei ole ollenkaan minun alaani. Eikä minulla riitä mielenkiintoa alkaa aihetta tutkimaan sen tarkemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko trollaaminen kivaa?

        Kysymys:

        "Oletko mielestäsi siis jotenkin parempi kuin seksuaalisen väkivallan uhreiksi joutuneet koska sinä olet jotenkin varmistanut ettet itse joudu seksuaaliväkivallan uhriksi..?"

        Darknessin:

        "En sanoisi että olisin parempi kuin sinä"

        En ole puhunut sanallakaan itsestäni mitään. Mutta senhän jo tiesitkin. Säälittävän kömpelöä provoa vakavalla aiheella.

        Mikä sinun pointtisi on? Ajatuksenjuoksusi on täysin epäjohdonmukaista sinne tänne sinkoilevaa sillisalaattia.

        Ainoa asia mikä jutuistasi on tullut selväksi on se että pistät seksuaaliväkivallan uhrin omalle kontolle ja suhtaudut seksuaalirikolliseen kuin luonnonilmiöön.

        Koska ilmeisesti et itsekään ole selvillä omista ajatuksistasi, esitetään kysymys niin päin, että onko sinulla neuvoja naisille miten välttää seksuaalisen väkivallan uhriksi joutuminen?

        >>> onko sinulla neuvoja naisille miten välttää seksuaalisen väkivallan uhriksi joutuminen?>>>

        On yksi, muutu mieheksi, se vähentää uhriksi joutumista dramaattisesti...


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        >>> onko sinulla neuvoja naisille miten välttää seksuaalisen väkivallan uhriksi joutuminen?>>>

        On yksi, muutu mieheksi, se vähentää uhriksi joutumista dramaattisesti...

        Minkälainen ihminen tulee näin vakavaa asiaa käsittelevään keskusteluun ainoastaan perseilemään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen ihminen tulee näin vakavaa asiaa käsittelevään keskusteluun ainoastaan perseilemään?

        En tiennyt että tämä on suljettu keskustelu ja tarkoitettu vain asianomaisille. Jos tämä olisi selkeästi ilmaistu heti alussa niin en oletettavasti olisi osallistunut.

        Tuosta mieheksi muuttumisesta, se on nykypäivänä täysin mahdollista, ja monet naiset ovat niin tehneet. Siis jos naisena oleminen niin kovasti ahdistaa niin sille on kyllä olemassa vaihtoehtoja. Ja suomalainen nainen on erinomaisessa asemassa jos haluaa muuttua mieheksi, ei kovin paljoa tarvitse tehdä niin menee jo täydestä miehestä.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        En tiennyt että tämä on suljettu keskustelu ja tarkoitettu vain asianomaisille. Jos tämä olisi selkeästi ilmaistu heti alussa niin en oletettavasti olisi osallistunut.

        Tuosta mieheksi muuttumisesta, se on nykypäivänä täysin mahdollista, ja monet naiset ovat niin tehneet. Siis jos naisena oleminen niin kovasti ahdistaa niin sille on kyllä olemassa vaihtoehtoja. Ja suomalainen nainen on erinomaisessa asemassa jos haluaa muuttua mieheksi, ei kovin paljoa tarvitse tehdä niin menee jo täydestä miehestä.

        Ja perseily jatkuu.

        Huomaan että darknessin ei suhtaudu vakavasti seksuaaliseen väkivaltaan eikä sen uhreihin. Kuinka se nyt niin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja perseily jatkuu.

        Huomaan että darknessin ei suhtaudu vakavasti seksuaaliseen väkivaltaan eikä sen uhreihin. Kuinka se nyt niin?

        En vaan osaa suhtautua tarpeellisella vakavuudella, kun se ei kosketa itseäni millään tavalla. Sinä taas et pysty ymmärtämään tälläistä näkökantaa ollenkaan, koska otat asian erittäin henkilökohtaisesti, etkä kykene katsomaan tilannetta itsesi ulkopuolelta.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        En vaan osaa suhtautua tarpeellisella vakavuudella, kun se ei kosketa itseäni millään tavalla. Sinä taas et pysty ymmärtämään tälläistä näkökantaa ollenkaan, koska otat asian erittäin henkilökohtaisesti, etkä kykene katsomaan tilannetta itsesi ulkopuolelta.

        Miksi osallistut näin suurella intohimolla keskusteluun joka ei kosketa itseäsi millään tavalla?

        Minä en ota henkilökohtaisesti keskustelua joka ei käsittele minua henkilökohtaisesti. Minä osallistun keskusteluun siksi koska haluan muuttaa tapaa miten seksuaalisen väkivallan uhreista tai aiheesta yleensäkin puhutaan julkisessa keskustelussa. Keskustelu on joko liian kliinistä tai sitten se menee tuollaiseksi spedeilyksi tai sitten se on voivottelevaa ja tunteilevaa. Viha on ainoa tunne jota ei saa ilmaista kuten tästäkin keskustelusta nähdään.

        Vihaa on lupa ilmaista ainoastaan seksuaaliväkivallan uhria kohtaan kun hän oli väärällä tavalla olemassa tai kertoi asiasta väärällä tavalla väärään aikaan ja oli muutenkin kaikin tavoin väärän lainen. Tekijä jää tapetiksi taustalle. Seksuaaliväkivallan tekijä on luonnonilmiö jota muiden pitää omalla käytöksellään kontrolloida koska häneltä ei voi vaatia mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi osallistut näin suurella intohimolla keskusteluun joka ei kosketa itseäsi millään tavalla?

        Minä en ota henkilökohtaisesti keskustelua joka ei käsittele minua henkilökohtaisesti. Minä osallistun keskusteluun siksi koska haluan muuttaa tapaa miten seksuaalisen väkivallan uhreista tai aiheesta yleensäkin puhutaan julkisessa keskustelussa. Keskustelu on joko liian kliinistä tai sitten se menee tuollaiseksi spedeilyksi tai sitten se on voivottelevaa ja tunteilevaa. Viha on ainoa tunne jota ei saa ilmaista kuten tästäkin keskustelusta nähdään.

        Vihaa on lupa ilmaista ainoastaan seksuaaliväkivallan uhria kohtaan kun hän oli väärällä tavalla olemassa tai kertoi asiasta väärällä tavalla väärään aikaan ja oli muutenkin kaikin tavoin väärän lainen. Tekijä jää tapetiksi taustalle. Seksuaaliväkivallan tekijä on luonnonilmiö jota muiden pitää omalla käytöksellään kontrolloida koska häneltä ei voi vaatia mitään.

        Olen intohimoinen ihminen.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Olen intohimoinen ihminen.

        Tämä aihe herättää sinussa intohimoja?

        Onko kaikki okei?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä aihe herättää sinussa intohimoja?

        Onko kaikki okei?

        Minulla on. Mutta vaikuttaisi siltä että sinulla ei ole.
        Vääntelet jokaista sanaa ja lausetta oman mielesi mukaan mutkalle milloin minnekin päin. Sinusta säteilee jonkinlainen mielen sairaus, en osaa sanoa tarkemmin mikä se on. Jonkinlainen kieroutunut osa olemuksessasi, ja sairaalloinen kiinnostuksesi tähän aiheeseen osoittaa sen selkeästi. Ehkä sinulle on joskus tapahtunut jotain vaikeaa, jotain vakavaa, mikä on järkyttänyt psyykkistä tasapainoasi pysyvästi, ja sairaalloinen mielesi on siitä seurauksena. Se näkyy jokaisessa kommentissasi, se tulee esiin niistä, ikäänkuin säteilee ympärilleen. Joku alan ammattilainen saattaisi pystyä analysoimaan ja kohdistamaan tarkemmin että mikä tämä psykopatologia kohdallasi on, ja miten se vaikuttaa elämääsi ja käyttäytymiseesi.


      • Anonyymi
        darknessin kirjoitti:

        Minulla on. Mutta vaikuttaisi siltä että sinulla ei ole.
        Vääntelet jokaista sanaa ja lausetta oman mielesi mukaan mutkalle milloin minnekin päin. Sinusta säteilee jonkinlainen mielen sairaus, en osaa sanoa tarkemmin mikä se on. Jonkinlainen kieroutunut osa olemuksessasi, ja sairaalloinen kiinnostuksesi tähän aiheeseen osoittaa sen selkeästi. Ehkä sinulle on joskus tapahtunut jotain vaikeaa, jotain vakavaa, mikä on järkyttänyt psyykkistä tasapainoasi pysyvästi, ja sairaalloinen mielesi on siitä seurauksena. Se näkyy jokaisessa kommentissasi, se tulee esiin niistä, ikäänkuin säteilee ympärilleen. Joku alan ammattilainen saattaisi pystyä analysoimaan ja kohdistamaan tarkemmin että mikä tämä psykopatologia kohdallasi on, ja miten se vaikuttaa elämääsi ja käyttäytymiseesi.

        Se on juuri noin. Ihminen joka on sitä mieltä, että seksuaalinen väkivalta on väärin ja on oikein ilmaista sen herättämää vihaa, sekä että asialla ei sovi pelleillä, on siis mielisairas ja varmasti itse traumatisoitunut kun näin ihmeellisiä mielipiteitä ilmaisee.

        Sinä puolestasi, joka suhtaudut seksuaaliseen väkivaltaan pilkallisesti vittuillen, et kestä lainkaan kärjekästä kielenkäyttöä asiaan liittyen, ja syytät ilman pienintäkään omantunnon pistosta uhria itseään kokemastaan hyväksikäytöstä, olet "normaali ja terve".

        Minulla ei ole tapana väännellä mitään kieroon enkä ole sellaista tässäkään tehnyt.

        Kuten tiedät.

        Onks muuten kiva peukuttaa ite omia viestejä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on juuri noin. Ihminen joka on sitä mieltä, että seksuaalinen väkivalta on väärin ja on oikein ilmaista sen herättämää vihaa, sekä että asialla ei sovi pelleillä, on siis mielisairas ja varmasti itse traumatisoitunut kun näin ihmeellisiä mielipiteitä ilmaisee.

        Sinä puolestasi, joka suhtaudut seksuaaliseen väkivaltaan pilkallisesti vittuillen, et kestä lainkaan kärjekästä kielenkäyttöä asiaan liittyen, ja syytät ilman pienintäkään omantunnon pistosta uhria itseään kokemastaan hyväksikäytöstä, olet "normaali ja terve".

        Minulla ei ole tapana väännellä mitään kieroon enkä ole sellaista tässäkään tehnyt.

        Kuten tiedät.

        Onks muuten kiva peukuttaa ite omia viestejä?

        Ehkä tämä keskustelu kieltämättä meni vähän metsään. Aloitan nyt uudestaan siitä kun kysyit mitä voisi tehdä asialle, tai siis miten välttää seksuaalisen väkivallan uhriksi joutuminen. Mietin nyt asiaa hieman tarkemmin ja vastaan vakavammin.

        En ole varma miten sellainen tilanne alkaa, mutta olettaisin että se alkaisi käpälöinnillä tai lääppimisellä. Siihen pitäisi puuttua heti kun tilanne alkaa, eikä jähmettyä paikalleen ja odottaa pahinta tapahtuvaksi, jos tekijä huomaa että olet kuin suolapatsas niin sillä on vapaat kädet tehdä mitä ikinä haluaa. Parasta tietysti poistua tilanteesta nopeasti, mutta aina se ei ole mahdollista.
        Nyt kun joudut käpälöinnin kohteeksi, vastaa samalla mitalla takaisin, tai siis astetta kovemmalla mitalla kuin mitä se tekee sinulle. Jos osoitat miehelle että sillä itsellään ei ole koskemattomuutta, vaan se joutuu vastaavasti käpälöinnin kohteeksi, niin se voi hämmentää hyökkäystä ja saada tekijän epävarmaksi kun asiat eivät menekään niinkuin se kuvitteli. Jos kovakouraisesti kosketat miehisiä asioita, niin miehelle tulee siitä mieleen epävarmuus ja pelko, kun tunne omasta ylivoimaisuudesta katoaa ja tilalle tulee tunne omasta haavoittuvuudesta. Esim. joissain uskonnoissa on kielletty naisia koskettamasta miesten kallisarvoisia osia, se on heidän mukaansa pyhänhäväistys tms. mutta oikeasti se on loukkaus miehiselle itsetunnolle. Täytyy toki ottaa huomioon että onko tekijä väkivaltainen (nuoret miehet usein ovat, sekä eri kulttuurista kotoisin olevat miehet joilla on eri uskonto) joten saattaa vastata väkivallalla, siihen pitää varautua ja varoa.
        Jos tilanne menee niin pitkälle että tekijä paljastaa omat yksityisosansa, niin siinä on sinulle kohde näkyvissä mihin kohdistaa hyökkäyksesi, tilanne loppuu hyvin lyhyeen jos vaan teet mitä pitää tehdä.
        Jos tilanne toistuu joskus myöhemmin niin vastaat siihen entistä lujemmin ja päättäväisemmin. Hyvinkin käy niin että kyseinen mies alkaa välttelemään sinun seuraasi sen tapauksen jälkeen, ts. alkaa pelkäämään sinua. Pelkona se että tilanne toistuisi ja miehistä kunniaa ja itsetuntoa loukattaisiin jälleen, sekä myös pelkona olisi että joku ulkopuolinen saisi tietää miten tilanteessa kävi, ja mies mahdollisesti joutuisi häpeän ja pilkan kohteeksi. Kun taas jos mies onnistuisi teossaan kuten alunperin halusi, niin vaikka tilanne myöhemmin paljastuisi ei hänelle koituisi siitä kovinkaan suurta häpeää muiden miesten taholta (koska he eivät vaan välitä). Pahin pelko miehelle on se että nainen nolaisi hänet ja muut miehet nauraisivat hänelle sen seurauksena, ts. miehen aseman miesten yhteisössä romahtaisi, ja häntä kohdeltaisiin naista alempana olentona.


    • Anonyymi

      Asiasta kertominen muille on turhaa, se ei tee tehtyä tekemättömäksi. Ehdottaisin psykoterapeutin juttusille menoa; vastaanotolle pääsee koko Suomessa etäyhteyksillä helposti. Psykoterapeutin kanssa voit sitten käydä läpi kokemaasi traumaa, joka tässä lienee asian ydin, ei se, kuinka moni muu tästä asiasta tietää.

      • Anonyymi

        Mä voisin tulla pistämään sun perheesi lihoiksi ja sitten vain todeta että asiasta valittaminen on turhaa sillä perusteella että "tehtyä ei saa tekemättömäksi".

        Tikulla silmään sitä joka menneitä muistelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä voisin tulla pistämään sun perheesi lihoiksi ja sitten vain todeta että asiasta valittaminen on turhaa sillä perusteella että "tehtyä ei saa tekemättömäksi".

        Tikulla silmään sitä joka menneitä muistelee.

        Hauska, kun ihminen kokee tarvetta syödä elävältä, kun ammattilainen tarjoaa neuvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska, kun ihminen kokee tarvetta syödä elävältä, kun ammattilainen tarjoaa neuvoa.

        Anteeksi mitä? Opettele sisälukutaitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi mitä? Opettele sisälukutaitoa.

        Sinulla on jäätävä vihanhallintahaaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on jäätävä vihanhallintahaaste.

        Täsmennätkö vielä kuka puhui jotain elävältä syömisestä?

        Jos mielipiteeni aiheuttavat sinussa vihaa se ei tarkoita että minulla on vihanhallintaongelma.

        Sen sijaan meidän yhteiskunnassa on jäätävä itsesääli- ja uhriuttamisongelma. Osaatko selittää mikä saa sinut kauhistelemaan ihmisten vihaa kun puhutaan vaikkapa sitten seksuaalisesta väkivallasta? Mikä tarve sinulla on määrätä ja pakottaa vihaiset ihmiset irti vihastaan ja siirtämään huomio pois ikävistä asioista kaikkeen kauniiseen ja hyvään ettei tarvitse kohdata inhottavia asioita?

        Tämä keskustelu käsittelee seksuaalista väkivaltaa. Onko se kaunis asia? Miksi yrität määrillä ettei se saa aiheuttaa vihaa ihmisissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täsmennätkö vielä kuka puhui jotain elävältä syömisestä?

        Jos mielipiteeni aiheuttavat sinussa vihaa se ei tarkoita että minulla on vihanhallintaongelma.

        Sen sijaan meidän yhteiskunnassa on jäätävä itsesääli- ja uhriuttamisongelma. Osaatko selittää mikä saa sinut kauhistelemaan ihmisten vihaa kun puhutaan vaikkapa sitten seksuaalisesta väkivallasta? Mikä tarve sinulla on määrätä ja pakottaa vihaiset ihmiset irti vihastaan ja siirtämään huomio pois ikävistä asioista kaikkeen kauniiseen ja hyvään ettei tarvitse kohdata inhottavia asioita?

        Tämä keskustelu käsittelee seksuaalista väkivaltaa. Onko se kaunis asia? Miksi yrität määrillä ettei se saa aiheuttaa vihaa ihmisissä?

        En lainkaan pakota ihmisiä irti vihastaan tai ajattelemaan kauniita asioita; tuohan on ihan tyhmä ajatuskin. Ei psykoterapiassa asiakkaita noin auteta. Keittiöpsykologit täällä tuollaisia huutelevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En lainkaan pakota ihmisiä irti vihastaan tai ajattelemaan kauniita asioita; tuohan on ihan tyhmä ajatuskin. Ei psykoterapiassa asiakkaita noin auteta. Keittiöpsykologit täällä tuollaisia huutelevat.

        Sanoit:

        "Sinulla on jäätävä vihanhallintahaaste."

        Joku ongelma sinulla on kuitenkin toisten vihan ilmaisun kanssa. Mitä tuo ei edes ollut vaan kehotus opetella luetun ymmärtämistä kun selvästi se on hakusessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit:

        "Sinulla on jäätävä vihanhallintahaaste."

        Joku ongelma sinulla on kuitenkin toisten vihan ilmaisun kanssa. Mitä tuo ei edes ollut vaan kehotus opetella luetun ymmärtämistä kun selvästi se on hakusessa.

        Vastakkainasettelet kaiken eteesi tulevan. Mitä muuta se on kuin antagonismia? Ei mitään. Mistä se juontaa juurensa? Siitä, että et pysty pitämään kiukkua sisälläsi, etkä analysoimaan asioita järjellä. Sadly, teitä on pilvin pimein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastakkainasettelet kaiken eteesi tulevan. Mitä muuta se on kuin antagonismia? Ei mitään. Mistä se juontaa juurensa? Siitä, että et pysty pitämään kiukkua sisälläsi, etkä analysoimaan asioita järjellä. Sadly, teitä on pilvin pimein.

        Höpö löpön.

        Otin kantaa 2024-05-12 18:29:01 kommenttiin sekä moneen muuhun tässä ketjussa siksi, koska seksuaaliväkivallan uhri pyritään vaientamaan mitä naurettavimmilla tekosyillä.

        Kuten tässä rönsyssä tekosyyllä että "tehtyä ei saa tekemättömäksi". Toisaalla mm. koska aikaa on kulunut kauan.

        Vaientamista on myöskin pyrkimys tunkea hänet johonkin terapeutin vastaanotolle pois silmistä märehtimään 40- vuotta sitten kokemaansa asiaa. Mikä siinä on niin raivostuttavaa että hän päätti kirjoittaa kokemuksestaan jutun tänne? Vieläpä ihmisestä joka on jo kuollut. Mitä väliä sillä sinulle tai teille muille ulisijoille on?

        Jos aihe ahdistaa palstoilla pyöriminen ei ole pakollista.

        Edelleen ihmettelen mikä ongelma sinulle on tunteiden ilmaisu kärjekkäällä kielenkäytöllä kun käännät sen "kiukuksi"? Tässä ei ole minusta kysymys lainkaan vaan aloittajan tarinasta jonka julki tuominen - ei suinkaan tarina itse vaan nimenomaan sen julki tuominen - aiheutti jostakin syystä kovasti kiukkua ihan muissa kuin minussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastakkainasettelet kaiken eteesi tulevan. Mitä muuta se on kuin antagonismia? Ei mitään. Mistä se juontaa juurensa? Siitä, että et pysty pitämään kiukkua sisälläsi, etkä analysoimaan asioita järjellä. Sadly, teitä on pilvin pimein.

        Miksi "kiukku" pitäisi aina pitää sisällään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö löpön.

        Otin kantaa 2024-05-12 18:29:01 kommenttiin sekä moneen muuhun tässä ketjussa siksi, koska seksuaaliväkivallan uhri pyritään vaientamaan mitä naurettavimmilla tekosyillä.

        Kuten tässä rönsyssä tekosyyllä että "tehtyä ei saa tekemättömäksi". Toisaalla mm. koska aikaa on kulunut kauan.

        Vaientamista on myöskin pyrkimys tunkea hänet johonkin terapeutin vastaanotolle pois silmistä märehtimään 40- vuotta sitten kokemaansa asiaa. Mikä siinä on niin raivostuttavaa että hän päätti kirjoittaa kokemuksestaan jutun tänne? Vieläpä ihmisestä joka on jo kuollut. Mitä väliä sillä sinulle tai teille muille ulisijoille on?

        Jos aihe ahdistaa palstoilla pyöriminen ei ole pakollista.

        Edelleen ihmettelen mikä ongelma sinulle on tunteiden ilmaisu kärjekkäällä kielenkäytöllä kun käännät sen "kiukuksi"? Tässä ei ole minusta kysymys lainkaan vaan aloittajan tarinasta jonka julki tuominen - ei suinkaan tarina itse vaan nimenomaan sen julki tuominen - aiheutti jostakin syystä kovasti kiukkua ihan muissa kuin minussa.

        Tarkasti ottaen ketjussa ei ole omia viestejäni lukuunottamatta yhtäkään viestiä jossa aloittajaa ei kehotettaisi joko suoraan tai hienovaraisesti pitämään turpansa kiinni.

        Kommenteissa sanotaan että no voi voi, ikävää mutta pidäppä nyt vain kiltisti se suu kiinni.

        Mee terapiaan siitä pois ettei meidän tarvitse altistua tällaisille tarinoille, sanotaan. Vaikka aloittajan tarinassa ei edes ole mitään vastenmielisiä yksityiskohtia.

        Jopa tuolla alempana oleva tekoempaattinen lepertelijä joka päätti alkaa selittämään aloittajalle tämän asioita ja teeskentelee myötätuntoista, samaan hengenvetoon ehdottaa että mutta älä nyt kuitenkaan kerro sille 55 vuotiaalle pojalle, koska "ei siitä olisi mitään hyötyä".

        Eri tilanne olisi jos tyyppi olisi hengissä. Nyt ei kuitenkaan ole vaaraa että joku elävä henkilö joutuisi väärien syytösten uhriksi.

        Joten mistä tämä parku ja hammasten kiristys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö löpön.

        Otin kantaa 2024-05-12 18:29:01 kommenttiin sekä moneen muuhun tässä ketjussa siksi, koska seksuaaliväkivallan uhri pyritään vaientamaan mitä naurettavimmilla tekosyillä.

        Kuten tässä rönsyssä tekosyyllä että "tehtyä ei saa tekemättömäksi". Toisaalla mm. koska aikaa on kulunut kauan.

        Vaientamista on myöskin pyrkimys tunkea hänet johonkin terapeutin vastaanotolle pois silmistä märehtimään 40- vuotta sitten kokemaansa asiaa. Mikä siinä on niin raivostuttavaa että hän päätti kirjoittaa kokemuksestaan jutun tänne? Vieläpä ihmisestä joka on jo kuollut. Mitä väliä sillä sinulle tai teille muille ulisijoille on?

        Jos aihe ahdistaa palstoilla pyöriminen ei ole pakollista.

        Edelleen ihmettelen mikä ongelma sinulle on tunteiden ilmaisu kärjekkäällä kielenkäytöllä kun käännät sen "kiukuksi"? Tässä ei ole minusta kysymys lainkaan vaan aloittajan tarinasta jonka julki tuominen - ei suinkaan tarina itse vaan nimenomaan sen julki tuominen - aiheutti jostakin syystä kovasti kiukkua ihan muissa kuin minussa.

        Take a chill pill.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Take a chill pill.

        Miten se olikaan?

        "et pysty pitämään kiukkua sisälläsi, etkä analysoimaan asioita järjellä"

        Kumpi meistä nyt tässä on analysoinut asioita järjellä ja kumpi keskittyy heittelemään vain jotain tyhjänpäiväisiä kahden lauseen henkilökohtaisuuksia? Joku näissä minun järkianalyyseissani kiukuttaa niin kovin?

        Osaatko selittää itsellesi miksi juuri minun kommenttini aiheuttavat tarvetta näihin "take a chill pill"- kehotuksiin eikä vaikkapa tuon darknessin viestit? Yhtä hyvin voisit kehottaa kaikkia näitä "pidä uhri turpasi kiinni ja mene terapiaan"- kommentoijia ottamaan chill pillin ja kauhistella heidän "jäätäviä vihanhallintaongelmiaan". Sen sijaan valitset minut. Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se olikaan?

        "et pysty pitämään kiukkua sisälläsi, etkä analysoimaan asioita järjellä"

        Kumpi meistä nyt tässä on analysoinut asioita järjellä ja kumpi keskittyy heittelemään vain jotain tyhjänpäiväisiä kahden lauseen henkilökohtaisuuksia? Joku näissä minun järkianalyyseissani kiukuttaa niin kovin?

        Osaatko selittää itsellesi miksi juuri minun kommenttini aiheuttavat tarvetta näihin "take a chill pill"- kehotuksiin eikä vaikkapa tuon darknessin viestit? Yhtä hyvin voisit kehottaa kaikkia näitä "pidä uhri turpasi kiinni ja mene terapiaan"- kommentoijia ottamaan chill pillin ja kauhistella heidän "jäätäviä vihanhallintaongelmiaan". Sen sijaan valitset minut. Miksi?

        Koska avoimesti kaivelet verta nenästäsi. Mutta en ärsytä sinua tämän enempää, koska siihen ei ole tarvetta kenekään kohdalla. Ota iisisti, elä ja anna elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska avoimesti kaivelet verta nenästäsi. Mutta en ärsytä sinua tämän enempää, koska siihen ei ole tarvetta kenekään kohdalla. Ota iisisti, elä ja anna elää.

        Tunnustat itse ärsyttäväsi muita keskustelijoita tahallasi:

        "Mutta en ärsytä sinua tämän enempää"

        Ja sitten väität että minä pitkine analyyseineni ja muuttamine kärjekkäine ilmaisutapoineni kaivan verta nenästäni? 😄


    • Anonyymi

      Hieman hidas sytytys, wanhusnaisella, 40 vuotta. Saakohan niitä kärsintäkorvauksia näinkin taannehtivasti, raadolta? Nehän maksetaan verokertymästä, että maksajat ovat aina olemassa. Kannattaa joka tapauksessa kokeilla, rikosilmoitus vaan vetämään.

      • Anonyymi

        Tietyissä kulttuureissa lieneekin ajatus, että uhri häpeää,eikä kerro koskaa, eli jatka vaan! Sitten on myös sellaisia "kansankynttilöitä", jotka varmuuden vuoksi tappavat, ettei mainetta liattaisi. .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietyissä kulttuureissa lieneekin ajatus, että uhri häpeää,eikä kerro koskaa, eli jatka vaan! Sitten on myös sellaisia "kansankynttilöitä", jotka varmuuden vuoksi tappavat, ettei mainetta liattaisi. .

        Kaikissa kulttuureissa.


      • Anonyymi

        Joku oli raiskannut vanhuksia vanhusten palvelutalossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietyissä kulttuureissa lieneekin ajatus, että uhri häpeää,eikä kerro koskaa, eli jatka vaan! Sitten on myös sellaisia "kansankynttilöitä", jotka varmuuden vuoksi tappavat, ettei mainetta liattaisi. .

        Jos naisella tai tytöllä on lyhyt hame raiskaaja kertoo sen syyksi ikäänkuin hänen himonsa ja kivekset siitä käskisi hyökätä kimppuun. Ei kuulkaa kukaan täysi järkinen hyökkää kenenkään päälle vaikka kaikki on alasti tai uimapuvussa. Järki on annettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos naisella tai tytöllä on lyhyt hame raiskaaja kertoo sen syyksi ikäänkuin hänen himonsa ja kivekset siitä käskisi hyökätä kimppuun. Ei kuulkaa kukaan täysi järkinen hyökkää kenenkään päälle vaikka kaikki on alasti tai uimapuvussa. Järki on annettu.

        Luuletko olevasi hauska? Et ole.


    • Anonyymi

      Jos viisi vuotta nuorempi serkkusi on luonteeltaan vastaanottavainen, oikeudenmukainen ja ymmärtävä (keskustelu tai toinen) silloin siitä voi keskustella. Hänellä voi olla myös omakohtaisia kokemuksia joistain tilanteista, jotka askarruttaneet häntä aiemmin.

      Tuntuneet oudoilta isänsä käytöksen takia? Ehkä saa hyvästä keskustelusta kanssasi sitten ymmärrystä menneisyyden tilanteille, jotka jääneet mietityttämään häntä jälkeenpäin? Serkkusi voinut hyvinkin epäillä isässään jotain puolia? Ei ollut ihanne isä lapsilleen tmv.

      Vaarana voi olla myös, että on perinyt isänsä luonteesta ikävät puolet, jos kokee isänsä olleen hyvä isä, narsisti osaa esittää myös hyvää, jos siitä on hänelle hyötyä? Silloin näistä on huonoa puhua, koska ymmärrys voi puuttua vastaanottajalta, jos mielikuvat ovat päinvastaiset?

      Narsisti on peluri, joka osaa voidella hyvin tärkeäksi kokemansa ihmiset (hovinarrit). Ovat yleensä lojaaleja, koska hyöty on silloin parempi. Toisen alistaminen huonompi arvoisena on heille helppoa. Tiedä vaikka sinunkin olisi haukkunut omille lapsilleen, näin saa teidät paremmin pidettyä erillään ja tutustuminenkin voi olla haastavampaa?

    • Anonyymi

      Olet saanut nuoruudessasi kokea todella epräilua ja vioittavaa kohtelua. Mies on jo kuollut ja tuskinpa hänen 55v poikansa hyötyisi kertomastasi yhtään mitään - sen enempää kuin sinä itsekään.

      On ymmärrettävää että tuo on jäänyt vaivaamaan sinua. Käytä kaikki energiasi ja voimavarasi poistamaan se mielestäsi. Aina kun se pomppaa muistista, sano itsellesi; Olen jo tarpeeksi kauan tuota puinut, nyt voin poistaa asian muistipankistani. Sitten annat sen mennä. Muuta tietoisesti ajatuksesi kauniiseen ja hyvään mitä on ympärilläsi. Tuo on kovaa henkistä työtä, ehkä kovinta mitä koskaan olet tehnyt, mutta se kannattaa ja tuo tuloksia!
      Toista sitä niin usein kuin tarvitsee, huomaat että ajatus ei enää haluakkaan tunkea sitä enää esiin.
      Se haihtuu kokonaan pois!

      • Anonyymi

        Olipa taas turhanpäiväistä sentimentaalista ohjeistus paskaa. Tietoviisaita pikku terapeutteja riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa taas turhanpäiväistä sentimentaalista ohjeistus paskaa. Tietoviisaita pikku terapeutteja riittää.

        Oletko koskaan joutunut , siis todella joutunut tilanteeseen jossa muistipankkiasi verottaa aivan liian suuri, sinua vioittava asia?
        Et ilmeisesti.
        Silloin et osaa arvostaa mitään saamaa apua joka helpottasi tilannetta.
        Toivottavasi Sinun elämä sujuu ilman järkyttäviä kokemuksia.
        Kaikkien ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan joutunut , siis todella joutunut tilanteeseen jossa muistipankkiasi verottaa aivan liian suuri, sinua vioittava asia?
        Et ilmeisesti.
        Silloin et osaa arvostaa mitään saamaa apua joka helpottasi tilannetta.
        Toivottavasi Sinun elämä sujuu ilman järkyttäviä kokemuksia.
        Kaikkien ei.

        Tuollaista tunteilupaskaa suoltavat nimen omaan henkilöt jotka luulevat kokoneensa traumatisoivan asian kun joku setä joskus sanoi kerran kaksimielisen jutun. Sitten märehtivät kymmenen vuotta sitä terapiassa tunne- elämäänsä analysoiden loputtomasti.

        Ihmiset jotka ovat kokeneet oikeasti vaurioittavia traumoja eivät kaipaa ketään tunnerunkkaria pitämään kädestä kiinni ja tunteilemaan. Tarkasti ottaen tarpeeksi vakavia väärinkohteluita kokeneet yleensä inhoavat kaltaisiasi "empaatikkoja" tunnerunkkuja yhtä paljon kuin ihmisiä jotka ne alkuperäiset traumat aiheuttivat.

        Todelliset traumat aiheuttavat kostoa vihaa ja väkivaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista tunteilupaskaa suoltavat nimen omaan henkilöt jotka luulevat kokoneensa traumatisoivan asian kun joku setä joskus sanoi kerran kaksimielisen jutun. Sitten märehtivät kymmenen vuotta sitä terapiassa tunne- elämäänsä analysoiden loputtomasti.

        Ihmiset jotka ovat kokeneet oikeasti vaurioittavia traumoja eivät kaipaa ketään tunnerunkkaria pitämään kädestä kiinni ja tunteilemaan. Tarkasti ottaen tarpeeksi vakavia väärinkohteluita kokeneet yleensä inhoavat kaltaisiasi "empaatikkoja" tunnerunkkuja yhtä paljon kuin ihmisiä jotka ne alkuperäiset traumat aiheuttivat.

        Todelliset traumat aiheuttavat kostoa vihaa ja väkivaltaa.

        Todelliset traumat aiheuttavat kostoa vihaa ja väkivaltaa.
        Kuka siitä hyötyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todelliset traumat aiheuttavat kostoa vihaa ja väkivaltaa.
        Kuka siitä hyötyy?

        Yllättävän moni.

        Sen sijaan tuosta haisevasta tunteilevasta melodramaattisesta neuvomisesta ei hyödy kukaan.

        Ja elämässä ei aina ole kyse siitä onko joku hyödyllistä vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todelliset traumat aiheuttavat kostoa vihaa ja väkivaltaa.
        Kuka siitä hyötyy?

        "Muuta tietoisesti ajatuksesi kauniiseen ja hyvään ympärilläsi"

        Ristus mitä paskaa. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muuta tietoisesti ajatuksesi kauniiseen ja hyvään ympärilläsi"

        Ristus mitä paskaa. 😂

        Hae apua ennenkuin on liian myöhäistä.
        Sinussa on hyvää, halusit tiedostaa sitä tai et. On liian paha sinulle itsellesi jos haluat tietoiseti tukahduttaa sen. Anna sille tilaisuus kurkistaa ulos. Kokeile. Yhden kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hae apua ennenkuin on liian myöhäistä.
        Sinussa on hyvää, halusit tiedostaa sitä tai et. On liian paha sinulle itsellesi jos haluat tietoiseti tukahduttaa sen. Anna sille tilaisuus kurkistaa ulos. Kokeile. Yhden kerran.

        Herranjestas sentään mitä lätinää. Mitä pikkuterapeuttia sinä siinä yrität esittää? 😄 Mihin ongelmaan ajattelit minun tarvitsevan apua? Vääriin mielipiteisiin?

        Eräs viisas psykiatri totesi, että mielenterveyshoito on "rape of the soul".

        Ei ollut väärässä. Toivokaamme että edellinen verbaaliraiskuri ei toimi oikeasti terapeuttina joka kovasti ainakin yrittää olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllättävän moni.

        Sen sijaan tuosta haisevasta tunteilevasta melodramaattisesta neuvomisesta ei hyödy kukaan.

        Ja elämässä ei aina ole kyse siitä onko joku hyödyllistä vai ei.

        Jaa lienee paikallaan näin teinisurmien ja muun hulabaloon aikana täsmentää: Edellisellä toteamuksella että oikeat traumat aiheuttavat kostoa vihaa ja väkivaltaa _EI_ kehoteta ketään väkivaltaan eikä allekirjoittanut mitään sellaista suunnittele. Mikäli joku nettipoliisi näitä keskusteluja seuraa.

        Kommentilla kritisoidaan vain tapaa miten seksuaalisen väkivallan uhreista puhutaan ja miten heihin suhtaudutaan julkisessa keskustelussa. Keskustelu on voivottelevaa tunteilevaa säälin kutsua ja kaikenlaista muuta sentimentaalista paskaa. Seksuaalisen väkivallan aiheuttamaa vihaa ei vieläkään hyväksytä. Eikä vihaa saa varsinkaan näyttää tai ilmaista.

        Tämä oli viestin pointti, eikä se siis sisällä minkäänlaista kehotusta väkivaltaan tai kostoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa lienee paikallaan näin teinisurmien ja muun hulabaloon aikana täsmentää: Edellisellä toteamuksella että oikeat traumat aiheuttavat kostoa vihaa ja väkivaltaa _EI_ kehoteta ketään väkivaltaan eikä allekirjoittanut mitään sellaista suunnittele. Mikäli joku nettipoliisi näitä keskusteluja seuraa.

        Kommentilla kritisoidaan vain tapaa miten seksuaalisen väkivallan uhreista puhutaan ja miten heihin suhtaudutaan julkisessa keskustelussa. Keskustelu on voivottelevaa tunteilevaa säälin kutsua ja kaikenlaista muuta sentimentaalista paskaa. Seksuaalisen väkivallan aiheuttamaa vihaa ei vieläkään hyväksytä. Eikä vihaa saa varsinkaan näyttää tai ilmaista.

        Tämä oli viestin pointti, eikä se siis sisällä minkäänlaista kehotusta väkivaltaan tai kostoon.

        Ei tarvitse sanoa yhtään enempää, olet jo listalla.

        t: SU-PO


    • Anonyymi

      Elettiin merkittäviä aikoja 81-82 .....

    • Anonyymi

      Todellakin elettiin ...

    • Anonyymi

      Muut ei tiedäkään millä tavalla elettiin

    • Anonyymi

      Näinhän se on

    • Anonyymi

      Ja lujaa

    • Anonyymi

      Juostiin pitkin kujaa...

    • Anonyymi

      Hei AP, oliko vastauksista Sinulle apua. Huomasitko ajattelevasi hiukan eritavalla puntaroidessasi tilannetta uusien näkökulmien kautta?

    • Anonyymi

      Voisitko mies vaan lopettaa itsesi kaikkien korkeimmaksi parhaaksi? 🥱

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe